500 teams konden er mee doen dacht ik!quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:12 schreef Cybje het volgende:
Hoeveel mensen doen daar aan mee? Die teamlijst is echt supergroot, maar er staat niet bij hoeveel teams er totaal zijn.
Hoe doen de meesten dat met overnachten enzo?
Het is wel tof om een keer te doen natuurlijk
Mijn auto is nou ook wel meer waard dan 500 euro, alleen de dagwaarde niet denk ik.. Wat is de dagwaarde nog van vandaag een witte 318i e36 sedan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga ook niet met mijn BMW, maar dat komt ook doordat die wel meer dan 500 euro waard is.
Ik twijfel over een E34 Touring ofzo. Maar misschien willen we wel met vijf man, dan moet er dus een MPV komen. Wordt het ineens een stuk lastiger...
Is ie toch al..?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:45 schreef Mikkie het volgende:
Weinig. Maar je moet 'm ook een beetje versieren hè... leipe bak van maken
Ja voor 1 week ofzo, laten we zeggen 1 maand.. heb je 100 euro belasting betaald voor 1 maand (of iets in die richting)..quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:47 schreef Mikkie het volgende:
Prima bak inderdaad, alleen het probleem is dat je voor zo'n diesel weer meer mrb + verzekering betaalt. Dus tsja... daar kun je ook weer voor tanken.
3 meijers ofzo..quote:
Bruikbare onderdelen houden en de rest na sloop.. of Export..quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:22 schreef Mikkie het volgende:
Die tds is niet zo zuinig hè. Vooral niet als je vol bepakt bent. Maar inderdaad... het scheelt behoorlijk. En als je de auto snel verkocht krijgt is het rendabel...maar mocht je die auto kopen en er daarna niets meer mee kunnen en hij staat langs de straat, dan wordt het wel een duur ding.
300 jah ik heb geen barrel die ik dit wil aan doenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
3 meijers ofzo..
[..]
Bruikbare onderdelen houden en de rest na sloop.. of Export..
quote:Alle deelnemers die achter het stuur plaatsnemen moeten minimaal 4 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Volgens mij mag je jezelf nu al opgeven dan, mensen van voorgaande edities krijgen naar mijn weten voorrang. En aangezien er nogal veel mensen zijn die graag willen en er een beperkt aantal plekken beschikbaar is...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:19 schreef Mikkie het volgende:
De CarbageRun!
Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer!
Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?
Dat is de wintereditie, de zomereditie heeft de regel als volgende:quote:
Oh dat had ik niet gezien. Thanks. Helaas kan ik dan alsnog pas in 2013 meedoen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:16 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Dat is de wintereditie, de zomereditie heeft de regel als volgende:
Alle deelnemers die achter het stuur plaatsnemen moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Het ding mag max 500 euro kosten en moet uit 1996 of ouder zijn, dus dat wordt lastigquote:
Ik zou maar eens heel gauw de organisatie mailen als ik jou was. Er kunnen 500 teams meedoen, maar ik tel al 532 inschrijvingen op de site. Misschien zijn er al een paar afhakers, maar elke minuut telt nu als je nog mee wilt doen.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:36 schreef RingBewoner het volgende:
Gruwelijk! Heb meteen een goede vriend een sms gestuurd. Hier moeten we aan meedoen!!!
Iemand tips voor een auto?
Ik neem aan centen in ruil voor 't één of ander. Misschien hier ook wel een idee, heb alleen wat weinig connecties in 't bedrijfsleven.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:09 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Trouwens, hoe doen mensen dat met sponsoren? Ik zie op foto's dat bijna alle auto's wel gesponsord worden, maar hoe doen ze dat? Krijgen ze spullen of centjes o.i.d.?
Aha.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:23 schreef Legwieh het volgende:
Ook ik doe mee, en om de orde enigszins te bewaken zal ik als rijkspolitie fungeren.
Auto: Volvo 340
Stijl: politie
Zie ook mijn topic over politiekleuren op de auto.
Spaart me twee uur googlen. Dat word dus oranje.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:57 schreef Legwieh het volgende:
Oranje lichten sowieso, blauw en rood mag je niet voeren in Nl
Oranje volgens mij ook niet te pas en te onpas overigens.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Spaart me twee uur googlen. Dat word dus oranje.
Hoe dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Legwieh het volgende:
Tevens een Imperiaal gesponsord gekregen.
Ontheffing nog niet, maar desnoods rijden we pas in duitsland met zwaaibalk.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:32 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Whoa vet!Je hebt die ontheffing dus gekregen?
[..]
Hoe dan?
Al opgeschoten met je politiewagen?quote:
En al een auto op het oog?quote:
We hebben wel wat ideeën, maar het punt is dat veel auto's niet echt handig zijn voor zo'n trip. Ze zijn óf te klein, óf te kwetsbaar. De Voyagers uit die tijd staan erom bekend dat ze om de haverklap kapot gaan, en de onderdelen zijn gewoon duur. En we willen liever geen Volvo, omdat daar het halve deelnemersveld al in rijdtquote:
Ja, The Cannonball run..quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:18 schreef Len93 het volgende:
Helaas dat ik m'n rijbewijs nog niet lang genoeg heb - anders had ik hier zeker aan mee willen doen. Eventueel nog andere gelijksoortige evenementen?
Das een mooie, had dit jaar toch al vakantieplannen dus dan volgende zomer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, The Cannonball run..http://www.thecannonballrun.nl/
Carbagerun ''2''quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, The Cannonball run..http://www.thecannonballrun.nl/
30-40k..?quote:Op maandag 27 februari 2012 22:51 schreef YoshiBignose het volgende:
MasterbakPas wel op het M40 blok heeft gewoon een distributieriem, iedere 30/40 dkm vervangen. Niet het meest betrouwbare blok dat BMW ooit gemaakt heeft (misschien wel minste), maar bij goed onderhoud kunnen ze het heel lang volhouden. Goede olie erin doen is een PRE.
Thanks voor de tips.quote:
Inmiddels heb ik het hele plafond er al uitgehaald.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:52 schreef Turquaz52 het volgende:
En de hemel kun je fixxen met Bison-Tix Gel en de ruitenwisser moet een foutje zitten bij een relais die vasthangt of je schakelaar.
Ja ach, ik kon niet langer meer wachten.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Geinige bak wel, en voor twee man meer dan voldoende ruimte. Wel vroeg aangeschaft. Wij gaan echt pas in mei ofzo op pad voor zo'n unit, enkel omdat het ding anders de komende maanden alleen maar geld staat te kosten.
Ja, dat scheelt. Bij ons hebben er twee al een auto en de andere twee hebben geen auto nodig, dus dat schiet niet opquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:40 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Ja ach, ik kon niet langer meer wachten.Maar de auto wordt nu ook voor bijna dagelijks verkeer gebruikt.
De sirene bestaat uit een kastje waarmee je de sirene aanzet en de luidspreker zelf, welke in de grill van de auto moet komen. De hoornluidspreker (van dat plaatje hierboven) komt op het dak, en wordt op de 27mc aangesloten. Deze heeft namelijk ook een PA functie, dus als ik een schakelaartje omzet en in die microfoon van de zender ga bleeren dan hoor je dat over de luidspreker op het dak. Zender en omroepsysteem in één dus eigenlijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Goed man!
Zo'n bakkie hebben we al. Die sirenes zijn geinig, is wel een idee. Maar op die sirene zit toch ook al een microfoon? Waarom dan nog zo'n hoorn bovenop?
quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:41 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Kick
Kleine wijziging in de plannen: Er blijkt meer herrie gemaakt te kunnen worden wanneer ik het sirene kastje op de hoornluidspreker aansluit i.p.v. de standaard speaker die erbij zat.![]()
Inmiddels ook schakelaars gefixt op de middenconsole naast de handrem en de zwaailampen op de dakdragers gemonteerd.
Vet! Bepaalde plannen mee?quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:44 schreef Paladijn het volgende:
Whoa, een CR topic op fok
Wij rijden dit jaar ook weer mee, binnenkort maar eens bezig met het restylen van onderstaande:
[ afbeelding ]
quote:Goed geschuurd --> schoongemaakt met Terpentine --> Grondlaag aan gebracht (was bij ons wit, hele goedkope verf voor genomen) --> Klein beetje opschuren (uiteraard eerst laten drogen) --> Weer schoonmaken met Terpentine en tot slot de kleur erop. Even kijken of het volgende week weer moet... Helaas moesten wij dat buiten doen, levert ook leuke situaties op met mensen die toekijken. Binnen ben je wel wat makkelijker bezig ivm weer etc.
Absoluut, dat moet gewoon gezellig worden! Hoop wel dat er stroom is, anders hebben we een probleem met onze koelkastjesquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:01 schreef Dingest het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Carbage Run campings die ze gaan opzetten
Ah so, dat klinkt inderdaad minder. Primitief kamperen is op z'n tijd leuk, maar als je niet normaal kan schijten wordt het inderdaad minder. Wij nemen sowieso een aggregaat mee dus stroom is er altijd wel. Maar stromend water vind ik ook wel een pre, maar goed we zullen het zien. 5euro is natuurlijk ook 3x niks.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Dingest het volgende:
Nee, maar vorig jaar hadden ze bij de start 3 porta potti-hokkjes neergezet voor 250 teams + bezoekers, en dat was toch behoorlijk erg al naar 2 uurtjesDus ik ben vooral benieuwd hoe ze dat (en stromend water) gaan oplossen
Ik denk dat dit dan ook een leuke alternatief is voor degene die te laat waren met inschrijven voor de Carbagerun. Dit is nog niet heel bekend en met een beperkt groepje is het nog leuk en gezellig. Met niet meer dan 100 teams is het nog leuk als je een team tegen komt onderweg, dan ga je ff lekker een praatje maken en eventueel ga je met z'n tweeen weer verder op pad. Nu krijg je dat je zoveel Carbagerunners tegen gaat komen dat je niet eens meer de moeite gaat doen om even te zwaaien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, The Cannonball run..http://www.thecannonballrun.nl/
We hebben inderdaad wel veel plannen, maar zijn ook bezig om e.e.a. zo aan te passen dat er een extra accu in de auto komt en we vanuit daar stroom kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Dat is wel een goed en verstandig initiatief van de organisatie, toen moesten wij op eigen houtje iets gaan zoeken, wat ook wel wat had natuurlijk.
Mocht er niet genoeg stroom zijn, dan kan je altijd nog via je autolader plus koelbox je biertje koelen, moet je alleen wel de motor laten draaien. ^^
Houd ook rekening dat je niet teveel splitters of apparaten aan je autolader stopt, want dan heb je snel kans dat die smelt. Zelf al een paar keer mee gemaakt, vooral als je een koelbox eraan hangt gaat het hard.
Is dat kwalitatief nou wat, die sirene en het bijbehorende luidsprekertje? Of komt er nauwelijks geluid uit?quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik heb liever geen extra accu. Toch weer extra centjes. De sirene heb ik bij www.autospul.nl besteld voor ¤16,-.
De megafoon (eigenlijk hoornluidspreker, zo'n ding:)
[ afbeelding ]
Heb ik voor zo'n 2 tientjes inclusief verzenden van marktplaats. 27mc bakkie inclusief antenne en verzendkosten ook van marktplaats voor 45,-
Shit, ik zou jou nog laten weten hoe dat klinkt inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:07 schreef Dingest het volgende:
[..]
Is dat kwalitatief nou wat, die sirene en het bijbehorende luidsprekertje? Of komt er nauwelijks geluid uit?
Rollen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef Dingest het volgende:
Ga je het verven, spuiten of rollen?Succes, ik ben benieuwd
![]()
Dan proberen wij die sirene ook, voor 8 euro kan het altijd. Voor lawaai kunnen we eventueel nog een Dixie-toeter overwegen als we dat willen, maar die kosten wel ietsje meer...
Eerst dinsdag de auto ophalen, dan zullen we ons racemonster hier onthullen
quote:
Laat je die dan elke dag faxen ofzo? waar laat je dat in een rijdende krantentas waar je de rest ook in mee moet nemen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Super vette auto! 24Pk, mijn god, de buitenboordmotor op de boot bij ons thuis heeft nog meer.Ga je er een thema aan geven?
@ Stroom: Aggregaat een optie? Hoewel niet zo praktisch tijdens het rijden natuurlijk. Ik zit te twijfelen of we die van ons mee gaan nemen.
Betrouwbaarheid lijkt me het toverwoord; 200 stakende paarden verliezen het van 24 trappelende pony'squote:Op woensdag 9 mei 2012 12:11 schreef HenkXL het volgende:
Haha baas 24pk, wij hebben het 9voudige. Word wel een echte uitdaging op deze manier.
Dat is ons probleem dus ook. Ik wil wel kijken naar stroomvoorziening, binnenkort maar eens de organisatie contacten. Want om nou de hele week lauw bier te drinken, da's ook ruk.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laat je die dan elke dag faxen ofzo? waar laat je dat in een rijdende krantentas waar je de rest ook in mee moet nemen?![]()
Extra accu is misschien een idee, maar die moet ook geladen worden.. capaciteit van de dynamo, en dan m.n. de spanningsregelaar is belangrijk, anders helpt een extra accu ook niet veel, al zou je hem 's nachts misschien onder lading kunnen zetten mits je ergens stroom kunt roggelen.
Oldskool koelbox met koelelementen of domweg ijsblokken een optie?quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:45 schreef Dingest het volgende:
Ik betwijfel of we ons een (elektrische) koelbox kunnen veroorloven in de auto qua ruimteLaat staan een aggregaat
Denk dat we ons gewoon moeten redden met de meuk die we hebben; 2 12v aansluitingen uit een verloopstukje en wat we 's nachts eventueel kunnen regelen met stroom. Of we kijken een bevriend team dat een hutje/hotel neemt lief aan of er iets bij hun opgeladen mag worden
Sowieso drink ik geen alcohol/bier, en mijn teamgenoot kan ook wel met minder overleven. Al is lauwe frisdrank ook niet zo denderend.
We hebben een simpel thema om de auto leger-camouflage te verven en dus wat kleine dingen aan te brengen, maar de auto is (voor onze begrippen) fors boven budget. Veel valt er ook niet aan te doen; veel vermogen hebben we al niet dus extra gewicht of vermindering van aerodynamica is geen goed idee. We gooien het op de originaliteit van de autokeuze zelf![]()
Iemand toevallig enige ervaring met blanco stickers/lagen of iets dergelijks om de auto mee te bedekken zonder de lak te beschadigen bij verwijderen? Als de auto echt zo netjes is als hij lijkt krijg ik misschien last van mijn geweten dat hij permanent amateuristisch wordt bewerkt![]()
@HenkXL; waar doen jullie in mee dan?
Neem aan van wel, maar zelfs zonder aanhanger is dat nog een stevige klim. Neem aan dat ze het wel aankunnen, Italië heeft ook de nodige bergenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik weet niet of je onderweg bergen tegen komt, maar dat gaat helemaal een uitdaging worden als je een aanhangertje hebt achter zo'n fiatje.![]()
Ik had zelf ook wel in zo'n auto willen rijden, veel unieker in spannender dan de auto's die ik had. (Nissan Maxima en Subaru Legacy, dingen waren niet kapot te krijgen)
Zal inderdaad wel lekker rijden jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:52 schreef HenkXL het volgende:
@ Dingest, we hebben een opel 3.0 V6, dus dat rijdt zeer aangenaam. Zoeft over de weg heen, als je nou 230 rijdt of 80 het maakt allemaal geen reet uit. Enig nadeel is het brandstofverbruik welke ietwat hoog ligt
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:30 schreef Dingest het volgende:
die top van 105 echt kms is alleen haalbaar heuvelaf met wind mee
Heb je een foto van die Legacy? Wij hebben na onze eerste editie de Legacy aan een paar (gekke) Friezen verkocht, die mijn verhaal aangehoord hebben en besloten hebben mee te doen aan de 2e editie. Was wel gaaf om ze, min of meer onverwacht, te zien bij de tweede editie met een compleet andere auto van buiten en binnen. Misschien rijd die auto nog steeds rond.quote:
Denk dat Paladijn die wel ergens heeft staan (als die nog meeleest)quote:Op zondag 13 mei 2012 13:42 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Heb je een foto van die Legacy? Wij hebben na onze eerste editie de Legacy aan een paar (gekke) Friezen verkocht, die mijn verhaal aangehoord hebben en besloten hebben mee te doen aan de 2e editie. Was wel gaaf om ze, min of meer onverwacht, te zien bij de tweede editie met een compleet andere auto van buiten en binnen. Misschien rijd die auto nog steeds rond.
Netjes maar is dat chrome yellow?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:29 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Zo, even een foto van hoe de eerste laag geel eruitziet. Met mobiel, want geen camera bij de hand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet ik veel. Gewoon geel.quote:
Ik heb blijkbaar gemist wat voor een auto jullie hebben gekocht blijkbaar, dus. ehm.. ?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:04 schreef Mikkie het volgende:
Whehe... onze auto gaat op dit moment door z'n testfase en wordt al op verschillende locaties herkend, hoor ik zojuist.
Via PM kan ik je wel een linkje sturen, ga niet al te veel weggeven hier (privacy und so)quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:42 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik heb blijkbaar gemist wat voor een auto jullie hebben gekocht blijkbaar, dus. ehm.. ?![]()
Het is een bijkomend risico als je op zoek gaat naar een specifiek modelquote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:
Daar lijken wij dan weer geluk mee te hebben... de APK is helemaal vers en tot nu toe rijdt het ding prima. We twijfelen dan ook of we het ding nog voor een goede check-up naar de garage zullen brengen of dat we gewoon de gok gaan wagen.
Biezen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:33 schreef JerryLee het volgende:
voor het biezen zou ik finelinetape gebruiken,en worden de wielen ook nog geel?
Ehm.. Nee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat zijn Golf GTI of GTD velgen wat je er onder hebt liggen..
Intresse in mijn E30 BBS velgen..?
Biezen:quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:53 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Biezen?![]()
De kleur van de wielen wet ik nog niet, even afwachten en kijken hoe de auto eruit ziet wanneer ie klaar is.
[..]
Tsja, da's een afweging. Wij hebben meer doorsnee puur door een gebrek aan technische kennis. Dan kun je vooraf en onderweg weinig zelf repareren. Hoe exclusiever de auto, hoe duurder eventuele reparaties...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:43 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het is een bijkomend risico als je op zoek gaat naar een specifiek modelWe hadden ook via de vader van mijn teamgenoot een random probleemloze auto voor een paar honderd euro kunnen vinden, maar we wilden liever zelf iets echt unieks zoeken
Ik!11!quote:Op maandag 21 mei 2012 12:48 schreef Dingest het volgende:
We komen er eigenlijk naar de introductiedag?
Sponsorsquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:57 schreef Dingest het volgende:
Ik denk dat wij versiering en zo misschien maar moeten laten zitten. Onderhoud kost al genoeg en mijn eigen auto komt pas na veel centjes door de APK
Thanks. Met de finelinetape zijn de lijnen vrij goed gelukt nu!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:24 schreef JerryLee het volgende:
[..]
de verf kruipt er minder onder dan bij afplaktape,en je kan je radius korter houden dan met 19mm
Advies/ Niet doen !quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:55 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Thanks. Met de finelinetape zijn de lijnen vrij goed gelukt nu!
Het verven is trouwens zo goed als klaar nu, echter moet er nu nog een beschermlaag overheen zodat niet alles met een hagelbui eraf ligt.Ik geloof dat dit blanke lak moet zijn, iemand nog een advies hiervoor?
Thanks voor je antwoord, maar ik kan nu met m'n nagel alles eraf halen. Dat is toch niet de bedoeling?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:27 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Advies/ Niet doen !
Aangezien je het synthetische 1 componenten aflak gebruikt,die moet zeker afdoende zijn voor de tijd dat jullie op de weg zitten .
Het probleem met blanke 1 componenten aflak of vernis is dat hij niet glashelder is .
open maar een blik en kijk naar de bodem ,dan zal je zien dat de vloeistof bruin is.
Je krijgt dus een hele vieze laag over je geel en aangezien het transparant is ,is het ook bijna onmogelijk om een egaal geheel te verkrijgen .
tevens veroudert blanke 1 componentenlak (vergeelt) ,nou al dat in jullie geval niet zo snel gebeuren gezien de tijdspanne ,maar toch niet gewenst .
Lekker zo houden ,
Nee,maar als je een buitenkozijn verft gaat er toch ook geen blank over ?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:48 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord, maar ik kan nu met m'n nagel alles eraf halen. Dat is toch niet de bedoeling?
Goed gedacht, heb net het topic doorgelezen en er is "ontvet" met terpentinequote:
Ik kreeg dat handboek pas binnen nadat ik de campings al had geboektquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:19 schreef Dingest het volgende:
Na de onthulling van het handboek daalt het enthousiasme voor de CR-campings wel meteen tot een 0-punt volgens mij![]()
Dit dusquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik kreeg dat handboek pas binnen nadat ik de campings al had geboekt. Leek mij wel handig: finishen, parkeren en met een biertje in de hand de tent opzetten
Is dat een Volvo 480?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:53 schreef Legwieh het volgende:
Wij hebben voor alle overnachtingen hotels geboekt, Aan de auto is al veel gebeurd maar ook nog lang niet klaar. Dit onder andere omdat we 2x met een andere auto zijn begonnen. (beetje gek gedaan met de ene dus die hield er mee op) De huidige auto die wordt t echter.
en zoals je kunt zien heeft hij ook al de goede kleur:
[ afbeelding ]
Wat een paar dagen werk en een roller al wel niet kunnen doen.
Een mede-fokker is ondertussen bezig om de logo's en striping in pdf te zetten zodat asap de stickers gemaakt en geplakt kunnen worden.
Wij zijn helaas niet op de introductiedag omdat we druk zijn met tentamens.
We hopen volgende week vrijdag, de electronica af te kunnen werken, en de bestickering wellicht ook al te doen.
Technisch moeten we dan nog 1 dagje aan de gang, om de remmen te vervangen, de vloeistoffen te verversen, en de uitlaat te vervangen voor een rechte pijp, eindigend in een dubbele DTM!
Nope een 360.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is dat een Volvo 480?
En wat het drinken op de camping betreft: ik wacht het wel even af. Als ik voor 50 cent of 1 euro goed koud bier kan krijgen vind ik het zo erg nog niet. En misschien is het inderdaad vooral om de organisatie vrij te pleiten en wordt er nauwelijks op gecontroleerd, dan is het ook geen probleem. Of misschien gaat die regel wel alleen op voor het kampeergedeelte en niet voor de parkeerplaats
Zou je wel tijdelijk een aggregaat mogen aan knallen voor het gourmetstel, mobieltjes opladen en speakers/laptop etc?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is dat een Volvo 480?
En wat het drinken op de camping betreft: ik wacht het wel even af. Als ik voor 50 cent of 1 euro goed koud bier kan krijgen vind ik het zo erg nog niet. En misschien is het inderdaad vooral om de organisatie vrij te pleiten en wordt er nauwelijks op gecontroleerd, dan is het ook geen probleem. Of misschien gaat die regel wel alleen op voor het kampeergedeelte en niet voor de parkeerplaats
Wij hebben gewoon 220v in de autoquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:17 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Zou je wel tijdelijk een aggregaat mogen aan knallen voor het gourmetstel, mobieltjes opladen en speakers/laptop etc?
Ik ben niet van plan een laptop mee te nemen eigenlijk. Over hoe we het precies gaan doen met eten heb ik nog niet nagedacht, maar elke dag barbecue lijkt me vrij snel saai worden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:52 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon 220v in de autoWel maar 150 watt, dus genoeg voor laptop en telefoon enzo.
En een bbq hebben we achterop hangen.
Saai?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan een laptop mee te nemen eigenlijk. Over hoe we het precies gaan doen met eten heb ik nog niet nagedacht, maar elke dag barbecue lijkt me vrij snel saai worden.
omvormer van 12v naar 220. maar het is gewoon extreem handig, om gewoon via 220 shit op te kunnen laden. Daarnaast laptop is chill om je foto's en film materiaal op te slaan. Aangezien we ook non-stop filmen met 1 of meerdere go-pro's om zo on board beelden te kunnen maken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:45 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Saai?
5 dagen vlees bulken heb ik totaal geen problemen mee
Wij wouden de laptop gebruiken voor de speakers incl. een grote sub. Voor 220volt in de auto moet jet och wat kopen of niet?
bbq achter je auto hangen, doen wij ook. nergens last vanquote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:42 schreef Mikkie het volgende:
Wij hebben ook een onboardcamera inderdaad. Daar moet de laptop wel voor mee, anders zit de geheugenkaart na één dag vol. Dat moeten we dus overpompen naar de laptop.
Omvormertje regelen inderdaad.
En wij gaan ook elke dag barbecuen inderdaad. Wel op van die kant-en-klaar shit, denk ik, dat scheelt zooi.
want wie wil er nu een hele run met jou in een BX zittenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:16 schreef 2cv het volgende:
Ik heb steeds meer zin om mee te doen. Met de editie van 2013 dan uiteraardGrootste probleem: een geschikt teamlid vinden
Whehehequote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:40 schreef Dingest het volgende:
Pff, morgen vroeg opstaan en dan zal het erom spannen of hij helemaal beplakt aankomtWat een rotwerk - en dan heb ik nog zo'n klein autootje
Gelukkig komt mijn teamgenoot vrij vroeg en woon ik op 20 minuten rijden van Westerbork, dus ik heb nog wat tijd.
Achteraf had ik ook veel eerder kunnen beginnen als ik geweten had dat dit gewone plakplastic in grote stukken niet werkbaar is en alles in handformaat moet
Ach, het was ons uiteindelijk geluktquote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Whehehe.
Ah joh, wij zijn er ook zonder eigen auto. Het barrel staat bij de garage...
Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ghehe! Bij jullie "Duitse collega's" (wij dus) viel het sleutelen vandaag tegen. Uiteindelijk wel allerlei prullaria (bakkie, koehoorn, sirene) geïnstalleerd. Maandag vertrekt de auto naar de carwrapper en als we hem terug hebben plaatsen we de zwaailampenbalk en het bakkie-antenne definitief. Ik denk dat we dan ook figuurlijk wel klaar zijn met het sleutelen...
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:16 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.
De lampen en of armaturen en of kappen mogen niet blauw wezen, indien je hier voor niet bent aangewezen door de minister.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.
Die is fucking stoerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:47 schreef Legwieh het volgende:
En TeamRijkspolitie is weer een stukverder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie tuin .quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Legwieh het volgende:
Team Rijkspolitie, heeft vandaag een supertoffe Bbq voor achter op de auto "aangeschaft"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we de zaak eerst maar eens goed schoonbranden.
We waren maar met z'n tweeën, en met z'n drieën met versterking, dat lukte in ieder geval nietquote:Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef DrSnuggle het volgende:
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn.
Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit.
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:35 schreef Dingest het volgende:
27MC doen wij niet aanGeen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!quote:Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen
Het team met de Batmobile is al twee keer aangehouden door de politiequote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Nee, wij zijn van plan de auto zondagavond vol te laden en maandagochtend vroeg die kant op te rijden. Zó leuk vind ik kamperen nou ook weer nietquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het forumtopic even gelezen ja
Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Als wij om 6 uur uit Leeuwarden weg rijden moet het goed te doen zijn. Van de vier teamleden heeft er eentje nog niet lang genoeg zijn rijbewijs, dus die rijdt ons naar Hardenberg toe. Wij kunnen tukken en hij krijgt de kans om toch wat kilometers te maken. Prima deal dusquote:Op zondag 1 juli 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
Ah okWij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
De verschillen die er zijn maken het ook wel weer mooi. Jullie Polski Fiat, die Panda en de Reliant, met aan de andere kant van het spectrum de Lexus met V8 en de BMW 750 die ook mee schijnt te doenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:54 schreef Dingest het volgende:
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven
[..]
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorRuimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan
Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen
We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze
![]()
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven![]()
Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op
Ik vind het wel goed dat de controles gedaan kunnen worden. Wij gaan waarschijnlijk gewoon afwisselen wie de volgende ochtend als eerste moet rijden, dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.
Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar 'Rule of Cool' zal ongetwijfeld ook meespelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.
En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro.
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropWas een rooie Audi.
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
Ja precies. Dat pimpen doet ook niet veel voor de dagwaarde, dus da's prima en leuk. Maar al die mensen met andere projecten... ik zag ook al een defecte Range Rover voorbij komen. Hebben ze een wrak uit de UK gekocht en alles overgebouwd. Dat ding doet in de verkoop wel een paar duizend euro, da's geen sport meer dus.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.
Wij hebben koelvloeistof vervangen nadat de motor een keer was gaan koken (dat moest dus wel), de remblokken voor de veiligheid en een temperatuursensor.
100 gemiddeld red je alleen als je bepaalde onbegrensde stukken aardig doorrijdt en niet te vaak stopt inderdaad. Reken je niet te rijk. Bovendien zitten er ook nog opdrachten bijquote:Op maandag 2 juli 2012 17:59 schreef HenkXL het volgende:
Denk dat hardenberg - dresden zon 6uur zou zijn incl. tussenstops. Als er nog stukken tussen zitten waar je maximaal mag knappen zou het rond de 5uur zijn denk ik? Is in ieder geval niet de leukste dag qua rijden, alleen maar kilometers vreten.
Maar goed je gaat al om 9 uur weg las ik ( kan wat uitlopen ) en je kan je pas melden om 16:00 dan dan kan je beter nog ergens iets gaan bekijken ofzo![]()
Wat doet een dergelijke landrover rijdend en wel in de verkoop dan? Geen idee, maar ik denk dat je lang mag zoeken om er 1 te vinden voor 500.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Miniem het volgende:
Die Landrover was aangespoeld en kwam uit de UK.
Hier hebben ze een reserve Landrover voor gekocht er 1 van gemaakt.
Precies!quote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Ik weet niet of je een Wagon R+ kan vinden die oud genoeg is. Voor dit jaar moeten de auto's namelijk van 1996 of eerder zijn. Pin je ook niet te veel vast op een specifiek model, want wie weet wat voor moois je dan moet missen?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Zou hier zo graag eens aan mee willen doen, dat ik al een paar keer voor de grap heb gekeken wat mijn auto zou moeten worden.
Keuze 1 :
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar, makkelijk aan te sleutelen en dat panorama dak
Keuze 2
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar en toekomstig cultwagentje + grote kans een automaat te vinden = relaxed![]()
Zijn vast nog wel meer leuke dingen te vinden, 1 ding duidelijk, politie thema is nu toch wel uit hé jongens ?
Is er ook algemeen topic over Carbagerun met foto's, filmpjes enzo of moet ik dan op Carbagerun zelf zijn ?
Mee eensquote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik snap het projectidee wel, maar het punt is vooral dat dat niet het idee van de CR vertegenwoordigt. De goedkoopsten op MP doen rond de 1.500 euro, maar die hebben allemaal gebreken (kapotte luchtvering, kapot blok etc) en hebben 3,5 ton gelopen. Rijdende auto's gaan vanaf zo'n 3k. Mja, da's niet helemaal fair natuurlijk. Die knakkers die die Reliant compleet nieuw opbouwen zijn dan weer wél okee, want dat blijft een gammele bak met een beperkte waarde.
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verderquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Ik vind het sowieso te vroeg om nu al over mijn vakantie van volgend jaar na te denkenquote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verder
Dat geouwehoer daar inderdaad.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
carbagerunforum.nl en tussen het geouwehoer doorscrollen naar de foto's
Dat maakt het juist leuk, toch? Wat jullie doen is deels veiligheid en nut en dus ook logisch. Wij hadden de banden wellicht ook vervangen maar doen het niet, ze lijken nog wel een run mee te kunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het enige échte onderhoud dat wij gepleegd hebben, is het vervangen van de banden voor, de distributieriem (die was, naar later bleek, op 26 januari 2000 voor het laatst vervangen), het contactslot en het raammechanisme aan de bestuurderszijde. Desondanks ben ik er nog niet helemaal honderd procent gerust op, vooral doordat er door de vorige eigena(a)r(en) op elektronisch vlak wat afgebeund is en de twee sleutelaars (incl. mezelf) een hekel aan auto-elektronica hebben.
Je kunt best wel eens een punt hebben. We gaan 't zien dit jaar. Misschien nu met een praktisch maar lelijk barrel en dan volgend jaar nog eens met een onpraktisch maar blitse bakquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Mee eensNou hebben wij best wel veel onderhoud gedaan op zich, maar we hebben ook geen auto waarmee dat automatisch wil zeggen dat-ie nou betrouwbaar(der) is
Overigens is eraan sleutelen op basis van veiligheid, zoals remmerij en zo, op een rit van zoveel kilometers ook nog best acceptabel.
De Run is zichzelf een beetje ontstegen denk ik, het idee van echte barrels is redelijk verdwenen en eigenlijk niet eens meer haalbaar. Helemaal als je diversiteit wilt behouden. Dat zie je ook in de kwaliteit van sommige modificaties, dat is zo keurig gemaakt dat het niet echt goedkoop of geklungel te noemen valt soms. Aan de andere kant wil je ook gewoon waar voor je geld en moeite. Het mes snijdt steeds aan twee kanten, hoewel sommige teams inderdaad maar aan één (de verkeerde) kant daarvan blijven.
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:43 schreef Miniem het volgende:
Ik meen dat de inschrijvingen voor volgend jaar eind oktober / november zijn?
Weet iemand dit precies?
Als dat zo is klopt de schatting oktober/november waarschijnlijk wel. Misschien is het zelfs iets eerder.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.
Dan was dat wel de Audi die ik gezien heb. Zag hem woensdag ook weer hier voor m'n huis. De eigenaar bracht ermee zijn/haar kinderen naar schoolquote:Op maandag 2 juli 2012 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.
7,50 op Marktplaatsquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Overigens, heeft een van de Fok!kers hier een SWR-meter in het bezet? De antenne van ons bakkie moet waarschijnlijk nog afgesteld worden, vandaar.
De prijs valt mee, maar ophalen of verzenden voor die tijd gaat misschien nog lastig wordenquote:
Omdat de dop niet goed afslootquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:10 schreef Len93 het volgende:
[..]
Das een mooie, had dit jaar toch al vakantieplannen dus dan volgende zomer.
Kwam zelf uit op de Amsterdam-Dakar endurance rit - gezien ik verplicht automaat moet rijden lijkt een woestijn me echter niet al te handig.
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
Toch mooi, zo'n lijst met dingen die je wel of niet moet doen met zo'n autoquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 is![]()
Wat ik nu uit mijn hoofd kan hanteren is; de naald helemaal naar boven is 50, en de naald horizontaal naar rechts is 95/100-de max. Op de wijzer'plaat' die ik nu heb gemaakt gaan we 90 rijden, waarmee we vrachtwagens net voor zijn volgens mij.
We hebben een fles van 5 liter aan boord, als die halverwege op is moeten we toch even kritischer naar de achterste krukaskeerring kijkenMaar op de laatste 1000 km of zo heeft hij volgens mij geen abnormale hoeveelheden olie verbruikt.
Oliedop moet je niet volledig dichtdraaien kreeg ik als tip mee, maar een tandje terug. Anders sluit hij inderdaad niet goed af. Kleppendeksel moet ook absoluut niet te strak want dan deukt hij in en maken de tuimelaars contact, dus die wil ook wel eens uit voorzichtigheid iets te los zijn vastgedraaid en dan wat olie lekken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:26 schreef Dingest het volgende:
Inmiddels 45 euro, 2 splitters en 1 12-volt plug verder om stroom te krijgen in de autoDe eerste splitter blies zichzelf op omdat we de draden verkeerd om hadden aangesloten (er stond geen + of - bij, en we dachten het wel te weten wat waarop hoorde). Toen heeft mijn teamgenoot zonder dat ik het wist de draadeinden al omgedraaid voor de juiste connector. Wat ik toen dus later weer terug heb omgewisseld omdat ik dacht dat het nog niet gebeurd was, waardoor ik ze alsnog op de verkeerde polen aansloot en de tweede splitter opblies
![]()
Daarna namen we geen enkel risico en hebben we een nieuwe 12-volt plug en wéér een nieuwe splitter gehaald waar + en - duidelijk op stond aangegeven en nu hebben we dan eindelijk stroom
![]()
Had wel zo'n 45 euro goedkoper gekund![]()
En de lijst met 'kleine dingen' die nog 'even' gedaan moeten worden wordt steeds korter
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begevenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wij zitten nog steeds met accuproblemen en komen er net achter dat we geen reservewiel hebben...
Niet als het probleem bij de riem ligtquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Ha, dat ken ik vooral van de startmotorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Thanks voor het aanbod! Als het goed is, is het echter niet nodig. Vandaag op de valreep nog een nieuwe accu kunnen regelen dus die moet goed zijn. Als we nu nog problemen hebben ligt 't eerder aan de elektronica dan aan de accuquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begeven
@Mikkie Ik heb een acculader waarmee je de accu via het stopcontact kan opladen. Ik ben van plan die mee te nemen, dus misschien hebben jullie daar wat aan
neem een panty meequote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet als het probleem bij de riem ligtMaar bedankt voor de tip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |