Even een copy-paste uit de PTA SC hoor
Vanmiddag voor een laatste controle bij de verzamelaar langs geweest. Ontsteking nog een keer op tijd gezet en een condensator preventief vervangen, maar het terugslaan hebben we niet echt een oplossing voor. Knallen in de uitlaat is op zich verder ook geen probleem, hij trekt (warm) ook goed en loopt prima. Waarschijnlijk horen we eerder een lawaaiige ventilator dan een lager, maar we horen wellicht bij het schakelen ook nog de aandrijfasflensen. Al is het bekend dat die het wel eens kunnen begeven en daar ligt een reserveset van in de auto, wat prima zelf te doen is. Dus technisch geen bijzonderheden meer mee voor de start
Dus op het stellen van de kleppen (staan nu opzettelijk op advies iets te ruim, maar dat lijkt weinig te verbeteren dus ze kunnen wel weer terug naar fabriekswaarde), olie bijvullen (of verversen), een mistlicht, aansluiting van boxen en de 12v, en de 'reparatie' van de CR-sticker op het raam is-ie af
![CarbageRun2012-44.jpg]()
![CarbageRun2012-45.jpg]()
![CarbageRun2012-46.jpg]()
Die 'vlaggen' zijn uitneembaar, en de bedoeling is dat we links altijd NL voeren en rechts die van het land waar we doorheen komen (Kroatië was erg kut om te schilderen

), met Polen momenteel als default. Maar voordat we die foto's konden nemen, zaten we eerst nog even vast

![CarbageRun2012-41.jpg]()
![CarbageRun2012-42.jpg]()
Gelukkig reed ik niet, de verzamelaar die reed

We zouden een testritje doen en dan naar een leuke locatie voor wat foto's. Daar wilde hij heenrijden; opeens een enorme klap tpen we door een geul stuiterde, hij laat het gas los en toen klapte het achterwiel erin

Moest hij naar huis bellen zodat iemand met die taxi - en een schep - op kon komen draven. Met wat scheppen, een sleepkabel en veredelde kracht van beide 2-cilinders kwam hij er wel weer uit, maar toch