Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ghehe! Bij jullie "Duitse collega's" (wij dus) viel het sleutelen vandaag tegen. Uiteindelijk wel allerlei prullaria (bakkie, koehoorn, sirene) geïnstalleerd. Maandag vertrekt de auto naar de carwrapper en als we hem terug hebben plaatsen we de zwaailampenbalk en het bakkie-antenne definitief. Ik denk dat we dan ook figuurlijk wel klaar zijn met het sleutelen...
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:16 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Denken jullie er wel aan dat de zwaaibalk makkelijk te demonteren is? mocht er politie zijn kun je hem altijd van het dak halen. De onze is gemonteerd met een dakdrager een een aansluiting van een zevenpolige trekhaak stekker. miss ook een idee voor jullie.
De lampen en of armaturen en of kappen mogen niet blauw wezen, indien je hier voor niet bent aangewezen door de minister.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We hebben een oranje zwaaibalk, dus ga ik er eerlijk gezegd een beetje van uit dat we niet zo'n problemen krijgen. Hij is in ieder geval redelijk makkelijk te verwijderen.
Die is fucking stoerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:47 schreef Legwieh het volgende:
En TeamRijkspolitie is weer een stukverder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie tuin .quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Legwieh het volgende:
Team Rijkspolitie, heeft vandaag een supertoffe Bbq voor achter op de auto "aangeschaft"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we de zaak eerst maar eens goed schoonbranden.
We waren maar met z'n tweeën, en met z'n drieën met versterking, dat lukte in ieder geval nietquote:Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef DrSnuggle het volgende:
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn.
Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit.
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:35 schreef Dingest het volgende:
27MC doen wij niet aanGeen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!quote:Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen
Het team met de Batmobile is al twee keer aangehouden door de politiequote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Nee, wij zijn van plan de auto zondagavond vol te laden en maandagochtend vroeg die kant op te rijden. Zó leuk vind ik kamperen nou ook weer nietquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het forumtopic even gelezen ja
Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Als wij om 6 uur uit Leeuwarden weg rijden moet het goed te doen zijn. Van de vier teamleden heeft er eentje nog niet lang genoeg zijn rijbewijs, dus die rijdt ons naar Hardenberg toe. Wij kunnen tukken en hij krijgt de kans om toch wat kilometers te maken. Prima deal dusquote:Op zondag 1 juli 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
Ah okWij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
De verschillen die er zijn maken het ook wel weer mooi. Jullie Polski Fiat, die Panda en de Reliant, met aan de andere kant van het spectrum de Lexus met V8 en de BMW 750 die ook mee schijnt te doenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:54 schreef Dingest het volgende:
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven
[..]
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorRuimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan
Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen
We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze
![]()
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven![]()
Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op
Ik vind het wel goed dat de controles gedaan kunnen worden. Wij gaan waarschijnlijk gewoon afwisselen wie de volgende ochtend als eerste moet rijden, dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.
Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar 'Rule of Cool' zal ongetwijfeld ook meespelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.
En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro.
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropWas een rooie Audi.
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
Ja precies. Dat pimpen doet ook niet veel voor de dagwaarde, dus da's prima en leuk. Maar al die mensen met andere projecten... ik zag ook al een defecte Range Rover voorbij komen. Hebben ze een wrak uit de UK gekocht en alles overgebouwd. Dat ding doet in de verkoop wel een paar duizend euro, da's geen sport meer dus.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.
Wij hebben koelvloeistof vervangen nadat de motor een keer was gaan koken (dat moest dus wel), de remblokken voor de veiligheid en een temperatuursensor.
100 gemiddeld red je alleen als je bepaalde onbegrensde stukken aardig doorrijdt en niet te vaak stopt inderdaad. Reken je niet te rijk. Bovendien zitten er ook nog opdrachten bijquote:Op maandag 2 juli 2012 17:59 schreef HenkXL het volgende:
Denk dat hardenberg - dresden zon 6uur zou zijn incl. tussenstops. Als er nog stukken tussen zitten waar je maximaal mag knappen zou het rond de 5uur zijn denk ik? Is in ieder geval niet de leukste dag qua rijden, alleen maar kilometers vreten.
Maar goed je gaat al om 9 uur weg las ik ( kan wat uitlopen ) en je kan je pas melden om 16:00 dan dan kan je beter nog ergens iets gaan bekijken ofzo![]()
Wat doet een dergelijke landrover rijdend en wel in de verkoop dan? Geen idee, maar ik denk dat je lang mag zoeken om er 1 te vinden voor 500.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Miniem het volgende:
Die Landrover was aangespoeld en kwam uit de UK.
Hier hebben ze een reserve Landrover voor gekocht er 1 van gemaakt.
Precies!quote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Ik weet niet of je een Wagon R+ kan vinden die oud genoeg is. Voor dit jaar moeten de auto's namelijk van 1996 of eerder zijn. Pin je ook niet te veel vast op een specifiek model, want wie weet wat voor moois je dan moet missen?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Zou hier zo graag eens aan mee willen doen, dat ik al een paar keer voor de grap heb gekeken wat mijn auto zou moeten worden.
Keuze 1 :
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar, makkelijk aan te sleutelen en dat panorama dak
Keuze 2
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar en toekomstig cultwagentje + grote kans een automaat te vinden = relaxed![]()
Zijn vast nog wel meer leuke dingen te vinden, 1 ding duidelijk, politie thema is nu toch wel uit hé jongens ?
Is er ook algemeen topic over Carbagerun met foto's, filmpjes enzo of moet ik dan op Carbagerun zelf zijn ?
Mee eensquote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik snap het projectidee wel, maar het punt is vooral dat dat niet het idee van de CR vertegenwoordigt. De goedkoopsten op MP doen rond de 1.500 euro, maar die hebben allemaal gebreken (kapotte luchtvering, kapot blok etc) en hebben 3,5 ton gelopen. Rijdende auto's gaan vanaf zo'n 3k. Mja, da's niet helemaal fair natuurlijk. Die knakkers die die Reliant compleet nieuw opbouwen zijn dan weer wél okee, want dat blijft een gammele bak met een beperkte waarde.
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verderquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Ik vind het sowieso te vroeg om nu al over mijn vakantie van volgend jaar na te denkenquote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verder
Dat geouwehoer daar inderdaad.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
carbagerunforum.nl en tussen het geouwehoer doorscrollen naar de foto's
Dat maakt het juist leuk, toch? Wat jullie doen is deels veiligheid en nut en dus ook logisch. Wij hadden de banden wellicht ook vervangen maar doen het niet, ze lijken nog wel een run mee te kunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het enige échte onderhoud dat wij gepleegd hebben, is het vervangen van de banden voor, de distributieriem (die was, naar later bleek, op 26 januari 2000 voor het laatst vervangen), het contactslot en het raammechanisme aan de bestuurderszijde. Desondanks ben ik er nog niet helemaal honderd procent gerust op, vooral doordat er door de vorige eigena(a)r(en) op elektronisch vlak wat afgebeund is en de twee sleutelaars (incl. mezelf) een hekel aan auto-elektronica hebben.
Je kunt best wel eens een punt hebben. We gaan 't zien dit jaar. Misschien nu met een praktisch maar lelijk barrel en dan volgend jaar nog eens met een onpraktisch maar blitse bakquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Mee eensNou hebben wij best wel veel onderhoud gedaan op zich, maar we hebben ook geen auto waarmee dat automatisch wil zeggen dat-ie nou betrouwbaar(der) is
Overigens is eraan sleutelen op basis van veiligheid, zoals remmerij en zo, op een rit van zoveel kilometers ook nog best acceptabel.
De Run is zichzelf een beetje ontstegen denk ik, het idee van echte barrels is redelijk verdwenen en eigenlijk niet eens meer haalbaar. Helemaal als je diversiteit wilt behouden. Dat zie je ook in de kwaliteit van sommige modificaties, dat is zo keurig gemaakt dat het niet echt goedkoop of geklungel te noemen valt soms. Aan de andere kant wil je ook gewoon waar voor je geld en moeite. Het mes snijdt steeds aan twee kanten, hoewel sommige teams inderdaad maar aan één (de verkeerde) kant daarvan blijven.
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:43 schreef Miniem het volgende:
Ik meen dat de inschrijvingen voor volgend jaar eind oktober / november zijn?
Weet iemand dit precies?
Als dat zo is klopt de schatting oktober/november waarschijnlijk wel. Misschien is het zelfs iets eerder.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.
Dan was dat wel de Audi die ik gezien heb. Zag hem woensdag ook weer hier voor m'n huis. De eigenaar bracht ermee zijn/haar kinderen naar schoolquote:Op maandag 2 juli 2012 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.
7,50 op Marktplaatsquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Overigens, heeft een van de Fok!kers hier een SWR-meter in het bezet? De antenne van ons bakkie moet waarschijnlijk nog afgesteld worden, vandaar.
De prijs valt mee, maar ophalen of verzenden voor die tijd gaat misschien nog lastig wordenquote:
Omdat de dop niet goed afslootquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:10 schreef Len93 het volgende:
[..]
Das een mooie, had dit jaar toch al vakantieplannen dus dan volgende zomer.
Kwam zelf uit op de Amsterdam-Dakar endurance rit - gezien ik verplicht automaat moet rijden lijkt een woestijn me echter niet al te handig.
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
Toch mooi, zo'n lijst met dingen die je wel of niet moet doen met zo'n autoquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 is![]()
Wat ik nu uit mijn hoofd kan hanteren is; de naald helemaal naar boven is 50, en de naald horizontaal naar rechts is 95/100-de max. Op de wijzer'plaat' die ik nu heb gemaakt gaan we 90 rijden, waarmee we vrachtwagens net voor zijn volgens mij.
We hebben een fles van 5 liter aan boord, als die halverwege op is moeten we toch even kritischer naar de achterste krukaskeerring kijkenMaar op de laatste 1000 km of zo heeft hij volgens mij geen abnormale hoeveelheden olie verbruikt.
Oliedop moet je niet volledig dichtdraaien kreeg ik als tip mee, maar een tandje terug. Anders sluit hij inderdaad niet goed af. Kleppendeksel moet ook absoluut niet te strak want dan deukt hij in en maken de tuimelaars contact, dus die wil ook wel eens uit voorzichtigheid iets te los zijn vastgedraaid en dan wat olie lekken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:26 schreef Dingest het volgende:
Inmiddels 45 euro, 2 splitters en 1 12-volt plug verder om stroom te krijgen in de autoDe eerste splitter blies zichzelf op omdat we de draden verkeerd om hadden aangesloten (er stond geen + of - bij, en we dachten het wel te weten wat waarop hoorde). Toen heeft mijn teamgenoot zonder dat ik het wist de draadeinden al omgedraaid voor de juiste connector. Wat ik toen dus later weer terug heb omgewisseld omdat ik dacht dat het nog niet gebeurd was, waardoor ik ze alsnog op de verkeerde polen aansloot en de tweede splitter opblies
![]()
Daarna namen we geen enkel risico en hebben we een nieuwe 12-volt plug en wéér een nieuwe splitter gehaald waar + en - duidelijk op stond aangegeven en nu hebben we dan eindelijk stroom
![]()
Had wel zo'n 45 euro goedkoper gekund![]()
En de lijst met 'kleine dingen' die nog 'even' gedaan moeten worden wordt steeds korter
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begevenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wij zitten nog steeds met accuproblemen en komen er net achter dat we geen reservewiel hebben...
Niet als het probleem bij de riem ligtquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Ha, dat ken ik vooral van de startmotorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Thanks voor het aanbod! Als het goed is, is het echter niet nodig. Vandaag op de valreep nog een nieuwe accu kunnen regelen dus die moet goed zijn. Als we nu nog problemen hebben ligt 't eerder aan de elektronica dan aan de accuquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begeven
@Mikkie Ik heb een acculader waarmee je de accu via het stopcontact kan opladen. Ik ben van plan die mee te nemen, dus misschien hebben jullie daar wat aan
neem een panty meequote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet als het probleem bij de riem ligtMaar bedankt voor de tip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |