abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103619100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:46 schreef Mangostine het volgende:
Hoe zie je dat voor je, dat mooie leven opbouwen? Het is al pittig als je als westerling na lang voorbereiden en met een olifantenhuid gaat emigreren naar een Europees land, hoe denk je dat dat is voor een jongen van 18 die gedwongen wordt, naar een ontwikkelingsland?
Hoe ik het voor me zie dat een voor Angolese begrippen hoogopgeleide jongeman met een zak NL-geld het best kan maken daar? Niet heel anders dan hier in Nederland, door hard te werken.
Ja, ik generaliseer.
pi_103619151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:02 schreef Gattaca het volgende:
Ben jij een kind?
Iemand van 14 is in mijn ogen ook geen kind. Ik ontken trouwens niet dat zijn pleegouders ook fout bezig waren hoor, maar daar heeft de wet verder niets mee te maken
Ja, ik generaliseer.
pi_103619621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:04 schreef Northside het volgende:

[..]

Hoe ik het voor me zie dat een voor Angolese begrippen hoogopgeleide jongeman met een zak NL-geld het best kan maken daar? Niet heel anders dan hier in Nederland, door hard te werken.
Ja, en er is vast een uitstekend systeem dat hem verwelkomt, en genoeg werkgelegenheid, een leuke huurwoning, sociale zekerheid, en een instantie die hem helpt om daar een beetje wegwijs in te raken. :')
Gast, het is Afrika. Een totaal andere wereld. Droogte, armoede, chaos, ziektes. Er zullen vast ontwikkelde delen in Angola zijn maar het blijft Afrika. En daar stuur je een puber niet op de bonnefooi naar toe, van zoek het maar uit met je geld.
pi_103619713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid. Als al mijn vrienden zeggen dat ik best 200 mag rijden op de snelweg kan ik dat bij de rechter ook niet aanvoeren als verweer. Hij had de mogelijkheden om zich correct te laten informeren.
Hou toch op, een kind van 14 hoort zich nog te verlaten op zijn ouders cq verzorgers. Knappe jongen als jij op je 14e alles uiterst objectief benaderde, omdat je ervan uitgaat dat je ouders je niet correct informeren. Zeker over dit soort zaken, daar snappen volwassenen vaak nog niet de helft van.
pi_103619989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:22 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ja, en er is vast een uitstekend systeem dat hem verwelkomt, en genoeg werkgelegenheid, een leuke huurwoning, sociale zekerheid, en een instantie die hem helpt om daar een beetje wegwijs in te raken. :')
Gast, het is Afrika. Een totaal andere wereld. Droogte, armoede, chaos, ziektes. Er zullen vast ontwikkelde delen in Angola zijn maar het blijft Afrika. En daar stuur je een puber niet op de bonnefooi naar toe, van zoek het maar uit met je geld.
Er is nergens gezegd dat hij op de bonnefooi wordt gestuurd, hij krijgt gewoon begeleiding van het IOM

En met die droogte, armoede, chaos en ziektes laat je je wel heel erg kennen, dat is hetzelfde als zeggen dat Nederland vol molens en tulpen staat.
pi_103620276
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:22 schreef Mangostine het volgende:
Typisch product van de Nederlandse samenleving, jij. Snikken en snotteren bij de gedachte dat er niemand is om je bij het handje te houden. Nou, newsflash, mensen overleven al eeuwen zelfstandig, zonder begeleidende instanties of sociale vangnetten.

En lees je eens in over Angola voordat je met cliches begint te gooien.
Ja, ik generaliseer.
pi_103620469
Vertel me dan eens meer over Angola? Ben je uberhaupt wel eens in Afrika geweest?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:49:56 #158
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103620485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Typisch product van de Nederlandse samenleving, jij. Snikken en snotteren bij de gedachte dat er niemand is om je bij het handje te houden. Nou, newsflash, mensen overleven al eeuwen zelfstandig, zonder begeleidende instanties of sociale vangnetten.

En jij bent vast een conaisseur want op je tig wereldreizen ben je er natuurlijk al zo vaak geweest :O
Volgens mij is het een vrij arm land maar goed, jij zal vast wel denken dat die gozer in het walhalla terecht komt met die zogenaamde zak geld wat ie meekrijgt uit NL. Ik heb meer het idee dat jij niet weet waar je het over hebt. Maar gezien het gebrek aan empatisch vermogen is het zinloos de rechtsdenkende mens het anders te laten inzien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_103620541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Het feit dat mensen al eeuwen weten te overleven wil toch niet zeggen dat niemand verantwoordelijkheid richting deze jongen hoeft te nemen?
pi_103620587
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En jij bent vast een conaisseur want op je tig wereldreizen ben je er natuurlijk al zo vaak geweest :O
Volgens mij is het een vrij arm land maar goed, jij zal vast wel denken dat die gozer in het walhalla terecht komt met die zogenaamde zak geld wat ie meekrijgt uit NL. Ik heb meer het idee dat jij niet weet waar je het over hebt. Maar gezien het gebrek aan empatisch vermogen is het zinloos de rechtsdenkende mens het anders te laten inzien.
Ik denk dat Luanda weinig verschilt van Amsterdam, behalve dan dat er 5x zoveel mensen wonen. Als Leers echt zijn best doet kan hij vast wel een baantje op de ambassade regelen.
pi_103620610
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er is nergens gezegd dat hij op de bonnefooi wordt gestuurd, hij krijgt gewoon begeleiding van het IOM

Ik heb die vraag in dit en een eerder topic wel gesteld maar daar werd niet op geantwoord. Dat hij op die manier begeleid wordt, vind ik iig een goeie zaak.
pi_103621167
quote:
13s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Be-la-che-lijk.
Die jongen is ondertussen gewoon Nederlander. Is geen crimineel en doet tenminste zijn best.
Spreekt Nederlands.
En hém zetten ze eruit? Walgelijke gang van zaken.
8 jaar. spreekt de Nederlandse taal en haat Nederland niet.

Ik snap er werkelijk geen hol van waarom draaideurcriminelen die ook geen Nederlands paspoort hadden toen ze werden opgepakt en lid van een bende zijn, en niet de intentie hadden om Nederland te helpen, wel mogen blijven, En dit is echt niet voor het eerst. En deze adolescent die wel inzet toont en die mensen bij zich hebben die hem willen steunen, gaan uitzetten.

Bah, lijkt wel of ze hier alles wat recht is, krom trekken, en wat krom is recht trekken :{
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103621230
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

ik word werkelijk ook niet goed van dat links/rechts geneuzel hier in nws.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_103621322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap er werkelijk geen hol van waarom draaideurcriminelen die ook geen Nederlands paspoort hadden toen ze werden opgepakt en lid van een bende zijn, en niet de intentie hadden om Nederland te helpen, wel mogen blijven, En dit is echt niet voor het eerst. En deze adolescent die wel inzet toont en die mensen bij zich hebben die hem willen steunen, gaan uitzetten.

Bah, lijkt wel of ze hier alles wat recht is, krom trekken, en wat krom is recht trekken :{
Een vreemde vergelijking. Je kunt die zogenaamde draaideurcriminelen niet zomaar het land uittrappen, zelfs als jouw onderbuik dat heel graag wil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 13:19:33 #165
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103621444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een vreemde vergelijking. Je kunt die zogenaamde draaideurcriminelen niet zomaar het land uittrappen, zelfs als jouw onderbuik dat heel graag wil.
Hetzelfde geldt voor deze knaap. Waar de wetten en regels met de haren erbij gesleept worden om i.g.v. draaideur criminelen te roepen dat het zomaar niet kan, is het hier niet veel anders.
Maar veel users lezende mag hier wel de traan en onderbuik de regels overstijgen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103621708
offtopic: 3-voud waarom heb je eigen George Carlin als usericon? Niet echt iemand die jouw mening deelt volgens mij ...
pi_103621781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

je snapt het echt niet wat ik ermee wil zeggen hè? Zou zelf eens wat aan die onderbuik gevoelens doen naar invulling van medeusers. Mijn kont snapt dat zelfs. Ik snap alleen totaal niet, waarom hun wel, en deze jongen niet. Er mankeert dus iets aan die wetgeving.De lamstralen die er acht jaar voor nodig hebben gehad omdat ze totaal niet denken aan hoelang dit wel niet voor een kind is. Geen beslissingen nemen omdat 1x per jaar (soms zelfs 1x per twee jaar) er een gesprek komt. Voor de rest handelen naar onkunde/onwetendheid over cliënten maar kijken naar fictie rapporten. Het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen die wel inzet toonden weggestuurd werden, en mensen die zelfs het westen haatte status kregen.

Ow, en ik weet waar ik over praat hoor. paar jaar meerdere gezinnen in asielzoekerscentra met meegeleefd. Sommigen waren al tien jaar hier en hadden kinderen die hier geboren zijn.
pi_103621921
quote:

[..]

Het gebrek aan empathisch vermogen ligt op links.

Die willen Mauro in Nederland houden, terwijl hij daar gigantisch nuttig opbouwend ontwikkelingswerk kan doen.

Waarom wil jij dat de Angolezen onthouden? Vanwaar dat sadisme naar de Angolese (dus Mauro's) samenleving toe? Haat jij Angolezen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103622013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:29 schreef paddy het volgende:

[..]

je snapt het echt niet wat ik ermee wil zeggen hè? Zou zelf eens wat aan die onderbuik gevoelens doen naar invulling van medeusers. Mijn kont snapt dat zelfs. Ik snap alleen totaal niet, waarom hun wel, en deze jongen niet. Er mankeert dus iets aan die wetgeving.De lamstralen die er acht jaar voor nodig hebben gehad omdat ze totaal niet denken aan hoelang dit wel niet voor een kind is. Geen beslissingen nemen omdat 1x per jaar (soms zelfs 1x per twee jaar) er een gesprek komt. Voor de rest handelen naar onkunde/onwetendheid over cliënten maar kijken naar fictie rapporten. Het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen die wel inzet toonden weggestuurd werden, en mensen die zelfs het westen haatte status kregen.

Ow, en ik weet waar ik over praat hoor. paar jaar meerdere gezinnen in asielzoekerscentra met meegeleefd. Sommigen waren al tien jaar hier en hadden kinderen die hier geboren zijn.
Die ouders hadden inderdaad wel wat sneller kunnen handelen in plaats van 2,5 jaar te wachten alvorens een hoger beroep aan te spannen.
pi_103622118
Mauro moet terug naar zijn moeder en naaste familie omdat zeer vele inwijkelingen die hier niets, buiten het uitkering gebeuren en criminaliteit, te zoeken hadden. Maar toch via gezinshereniging, frauduleuze praktijken en geholpen door een goedbetalende geoliede asiel en vreemdelingen machinerie, ons lieve, overvolle land al hebben verrijkt.
Als de druk van niet geïntegreerde, dwarse, onrendabele en soms zelfs gevaarlijke vreemdelingen op onze samenleving niet zo groot was, had niemand bezwaar tegen een goedwillende Congolees.
Overvallen zijn aan de orde van de dag. Bijna elke dag wordt hier tegenwoordig een moord gepleegd.
Rovende vreemdelingen die met hun vluchtautos mensen doodrijden protesteren verontwaardigd tegen hun aanhouding en wijzen met een beschuldigende vinger naar de politie.
Daarom moet aan de instroming een halt worden toegeroepen.
pi_103622167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:55 schreef paintmeester het volgende:
Regels zijn regels, tot ziens Mauro :W
Vergeet naast je koffer de andere soortgelijke gevallen niet mee te nemen.
pi_103622204
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:40 schreef GJonline het volgende:

[..]

't was een kind man, ten tijde van al het gedoe
pi_103622445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat dus, Mauro wordt gebruikt om ons te laten denken dat ze echt wel wat doen aan uitzetting.
Voor de bühne dus.
Daar wordt een goedwillende jongen de dupe van.

Ik heb wel een voorstel: Mauro mag blijven en ipv hem zetten we 1000 illegale criminelen uit.
pi_103622693
Ik wordt zo ondertussen een beetje moe van Mauro.. Nu gaan ze donderdag weer verder vergaderen..

En dan zul je denken: kijk hier dan niet.. Maarja, je wordt er nu eenmaal mee doodgegooid! Op televisie, in het nieuws, op Fok! (actieve onderwerpen): Mauro dit, Mauro dat.. Mauro zus, Mauro zo..

Ik denk dat men bang is dat, wanneer hij straks inderdaad mag blijven, het hek van de dam is en straks al die uitgeprocedeerde asielzoekers willen blijven.. Want ja, ze zijn allemaal al zo gewend aan Nederland..

Ik heb ook een voorstel: Én Mauro eruit, én die 1000 criminelen eruit..
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 14:05:10 #175
341203 3-voud
pi_103622939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:27 schreef Gattaca het volgende:
offtopic: 3-voud waarom heb je eigen George Carlin als usericon? Niet echt iemand die jouw mening deelt volgens mij ...
Carlin is alweer een tijdje wormvoer. Hij had zich voor zijn dood niet echt uitgesproken over Mauro.
Of ik heb iets gemist.
pi_103622969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Carlin is alweer een tijdje wormvoer. Hij had zich voor zijn dood niet echt uitgesproken over Mauro.
Of ik heb iets gemist.
Meer in het algemene ... Carlin was nou niet bepaald iemand aan de rechterflanken van de politiek.
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 14:07:00 #177
341203 3-voud
pi_103622997
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:06 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Meer in het algemene ... Carlin was nou niet bepaald iemand aan de rechterflanken van de politiek.
Nooit een optreden afgekeken merk ik. :')
pi_103623130
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nooit een optreden afgekeken merk ik. :')
Jawel.

Carlin lijkt me nou niet het type "regels zijn regels" en dat we allemaal naar de overheid moeten luisteren
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 14:13:21 #179
341203 3-voud
pi_103623220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:10 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Jawel.

Carlin lijkt me nou niet het type "regels zijn regels" en dat we allemaal naar de overheid moeten luisteren
Hij is nog meer tegen grenzen open gooien en knuffelen omdat op de TV wat traantjes te zien zijn.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:17:47 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103623344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

Ik heb wel een voorstel: Mauro mag blijven en ipv hem zetten we 1000 illegale criminelen uit.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')