abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109115741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tweakers
Het begint idd wel heel duidelijk te worden nu dat we steeds meer werk verliezen aan robots.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:03:09 #127
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_109117466
Maar dat is in de productie van een bedrijf. Wanneer er op grootschalige wijze mensen worden vervangen door robots in de dienstensector, zal er pas veel gevoeld worden.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:41:55 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109118270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 04:40 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik denk dat je over het algemeen wel kunt stellen dat vrijwilligerswerk (want daar hebben we het dan over) zelden of nooit wordt uitgevoerd door personen die er moreel verwerpelijke standpunten op nahouden.

Als je kijkt naar opensource projecten, wikipedia, de vrijwillige brandweer etc. etc....daar komen geen slechte dingen uit voort. Pas wanneer geld een rol speelt zie je corrupt gedrag ontstaan.

De smerige klusjes zullen uiteraard als eerste geautomatiseerd worden

Zoals al door andere aangehaald is, zal een RBE economy niet perfect zijn. Geen enkel systeem zal ooit perfect zijn. Er zullen altijd dingen verbeterd kunnen worden en er zal daarmee ook altijd enige mate van discussie blijven bestaan over de beste aanpak (dit zie je ook terug komen in een experiment zoals "The colony" van het Discovery Channel).
Ik ben jarenlamng vrijwilliger geweest. En dat is mooi werk als je het werk wat je doet leuk vindt. Geld speelt dan inderdaad geen rol.

OT: met de huidige technologie zie ik nog geen machines al het mensenwerk vervangen. Eén foutje in het geautomatiseerde sysrteem. En je hebt 20 nerds die een paar weken lang het probleem moeten oplossen.

Ik denk zelf dat de echte Nieuwe Werld-orde bestaat uit alle mensen die allen voor de overheid werken. Corporaties/banken werken al samen met de overheid uit wederzijds belang. Deze samenwerking zal meer intensiveren. Omdat de overheid haar belachelijke intenties wilt verdoezelen. En het op een gegeven moment zo duidelijk wordt dat de overheid en bedrijfsleven eigenlijk één zijn tégen het volk.

Oja nogiets. De overheid wil mensen graag als slaaf kunnen binden aan haar zijde. Je werkt voor een matig loontje. En doet dat elke maand weer. Als machines al het werk overnemen en er geen werk overblijft voor normale mensen. Dan kan de overheid de burgerij niks meer maken. Want geen werk, geen inkomen, geen afhankelijkheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 15-03-2012 02:49:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_109135051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het begint idd wel heel duidelijk te worden nu dat we steeds meer werk verliezen aan robots.
Dat is op zich niet erg, mits het levend personeel onderhouden wordt. Zodra alles in winstmaximalisatie gaat zitten dan gaat het niet de goede kant op.

Zoals het Venus project het aanpakt is al beter, die doen het alleen automatiseren om de mens te ontlasten en meer vrijheid te bewerkstelligen. Dat is positief in mijn ogen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109136514
AI designs its own video game

IT IS never going to compete with the latest iteration of Call of Duty, but then Space Station Invaders is not your typical blockbuster video game. While modern shooters involve hundreds of programmers and cost millions of dollars, this new game is the handiwork of an AI called Angelina.

Software that generates video-game artwork, music or even whole levels is not new, but Angelina takes it a step further by creating a simple video game almost entirely from scratch. "It has only been very recently that we've asked ourselves, could you procedurally generate the whole thing?" says Michael Cook, a computer scientist at Imperial College London and creator of the game-designing AI system.

Angelina creates games using a technique known as cooperative co-evolution. The system separately designs different aspects, or species, of the game. In Space Station Invaders - in which players control a scientist who must fend off rogue robots and invading aliens to escape a space station - the species include the layout of each different level, enemy behaviour and the power-ups that give a player extra abilities. Angelina creates a level by randomly selecting from a list, then scattering enemies and power-ups throughout the level. Enemy movements and combat behaviours are also randomly selected from a list, while the effects of the power-ups are also random.

It then combines the species and simulates a human playing the game to see which designs lead to the most fun or interesting results. For example, levels that are initially hard to complete but get easier through clever use of power-ups are considered fun, while those that are impossible to complete are discarded. Angelina then cross-breeds and mutates the most successful members of each species to evolve a new generation, typically 400 times.



Combining these simple elements can produce surprisingly nuanced effects. For example, in one level of Space Station Invaders the player acquires a power-up that boosts their jump power but quickly discovers the added height still isn't enough to reach the platforms directly above them. To proceed, they must travel to another part of the level. "That was a very precise design of those power-ups to make sure the player couldn't get up too easily to the exit," says Cook.

Angelina can't yet build an entire game by itself as Cook must add in the graphics and sound effects, but even so the games can easily match the quality of some Facebook or smartphone games, with little human input. "In theory there is nothing to stop an artist sitting down with Angelina, creating a game every 12 hours and feeding that into the Apple App Store," says Cook.

So should game designers be worried? "I like to think that Angelina won't steal anyone's job, I think it will actually be a really positive force for designers," says Cook, suggesting that developers could use a system like Angelina as a collaborative tool for designing games. For example, a developer who creates a new power-up for a game could ask Angelina to design a level that would teach the player how to use their new ability.

"I like the idea of a conversation," agrees Mark Nelson of the IT University of Copenhagen in Denmark, but he says a system like Angelina needs to be transparent so users can modify what it considers to be a good game, rather than just producing games at the push of a button. "Designers would find that annoying."

Space Station Invaders

http://www.zeitnews.org/e(...)-own-video-game.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_110518047
Hier een hele goeie docu van 40 minuten over de voortgaande vervanging van menselijke arbeid door machines. Deze docu maakt het goed duidelijk dat we moeten overstappen naar een ander systeem.

Als overgang naar dit nieuwe systeem, zullen we eerst allemaal terug moeten naar bijv. een 21-urige werkweek.... FUCK YEAH!!!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 19 april 2012 @ 13:36:15 #132
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_110529199
>>>>>BNW
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  donderdag 19 april 2012 @ 18:13:28 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110541521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Winkelen doen we steeds vaker online in plaats van in een daadwerkelijke winkel.
ze moeten die robots eens leren om een doos te nemen die past en niet zo een knaap van een doos voor een kleine dingetje en verder lucht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112766516
quote:
Clothes Will Sew Themselves in Darpa’s Sweat-Free Sweatshops

The Pentagon’s made plenty of progress towards slicker, more specialized uniforms for soldiers. Better camouflage patterns? Check. Sweat-wicking t-shirts? Oh, heck yes. Threads that can take a pulse and monitor pee for signs of a chemical attack? Getting there. Then there’s the Kevlar underwear.

But there’s still one big problem with soldier attire, at least as far as the military’s mad-science agency is concerned: Someone’s gotta stitch the clothes together.

Enter the sartorial specialists at Darpa. Usually the Pentagon’s far-out researchers are more concerned with four-legged robots and preventing pandemics than with the contents of a soldier’s closet. But they’ve doled out $1.25 million to fully automate the sewing process. The agency aspires to “complete production facilities that produce garments with zero direct labor.” And those are a lot of garments: One 2010 estimate put the military’s annual clothing budget at $4 billion dollars.

The company on the receiving end of Darpa’s award, SoftWear Automation Inc., has so far developed “a conceptual” version of just the automated system that the agency’s after. The basic principle behind the company’s innovation, according to its website, is a robotic system that relies on an extremely precise monitoring of a given fabric’s “thread count” to move it through a sewing machine in the proper direction and at the right pace. Dr. Steve Dickerson, the company CEO and a robotics and engineering researcher, didn’t respond to request for comment.

Along with co-authors from Georgia Tech, Dickerson elaborated on his robo-tailoring science in a 2010 paper, presented at a robotics conference in Tokyo. As it turns out, automated garment production has, for decades, been something of a holy grail among clothing manufacturers. But despite hundreds of millions spent on research since the 1980s, the report laments that nearly all industrial sewing relies, archaically, on human hands.

The automation process proposed by Dickerson works something like this. First, an “overhead, pick-and-place robot” grabs the necessary pieces of fabric and places them at the head of a sewing machine. The appliance itself would be equipped with “machine vision” capabilities, specific enough to spot and track individual fabric threads. That intel would “provide fabric location information” to actuators that operate the sewing machine’s needle and thread, and “budgers” — motorized balls, underneath the sewing machine that latch onto the fabric via vacuum seal — that move the material to and fro.

Should Dickerson’s automated sweatshop materialize, it could offer mucho savings to the military’s billion-dollar garment production process. According to the company, automated sewing “appears to allow cutting and sewing at costs less than in China.”

Not to mention far fewer allegations of human rights violations. An estimated 50,000 workers are employed by contractors producing military garb, many of them earning “[wages] below the poverty line [and] the median sewing wage in the industry,” according to a 2010 report from The American Prospect.

Of course, it could also mean the decimation of jobs worldwide, as well as dubiously constructed garments. But we’ll let our fellow Conde Nast publication Vogue worry about that last part.
Wired
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_114095638
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Wired
Pentagon's Robot Sewing Machines Take Aim at China's Factories

Americans may never again buy clothes labeled "made in China" if robot sewing machines can beat Chinese costs of labor. The Pentagon has given $1.2 million to a Georgia Tech spinoff company to turn that futuristic concept into reality.

Such computer-controlled sewing machines must precisely move fabric under the needle "stitch by stitch" and carefully track passing threads — a job normally done with human hands and eyesight. Success could lead to automated U.S. factories that "produce garments with zero direct labor," according to the contract issued by the U.S. Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) on June 5.

The idea of making garment cutting and sewing a profitable U.S. business came from Steve Dickerson, founder and chief technology officer of Softwear Automation (the Georgia Tech spinoff company that received DARPA's recent $1.2 million funding). [6 Tips for Inventors From a DARPA Program Manager]



Dickerson realized the possibility for robotic sewing machines after observing that sewn items had disappeared almost entirely from his hometown of Commerce, Ga., and most of the United States. The U.S. currently imports about $100 billion worth of clothes and sewn items each year — much of it from countries such as China or Vietnam.

"The [robotic] technology proposed appears to allow cutting and sewing at costs LESS THAN in China," according to Softwear Automation's website. "There is only one basic innovation required; that the metric of motion should not be meters or inches but rather thread count in the fill and warp directions."

Success could spell out huge disruptions for workers as robots continue taking over human jobs in manufacturing and other industries. Low-paid workers in developing countries stand to lose out the most in this case, but U.S. workers won't gain much, either. Still, U.S. businesses could once again regain a foothold in the garment industry and win back a share of international trade.

The robotic revolution won't stop there. Dickerson has also suggested robots could return manufacturing of smartphones, computers and TVs to U.S. shores — an idea expressed in an email to the National Institute of Standards and Technology in 2011. A robotic uprising there could turn up the heat for companies such as Foxconn that manufacture Apple's iPhones and iPads.

http://www.zeitnews.org/r(...)hinas-factories.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114095655
Leuke filmpje van 20 minuten:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114108225
Tja, worden korte werkweken. Technici zullen nog wel makkelijk aan een baan komen :')
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_114471114
McDonald's hires 7,000 touch-screen cashiers

Would you like some microchips with that burger? McDonald's Europe strikes another blow against human interaction by installing 7,000 touch-screen computers to take your order and money.


McDonald's shows off a touch-screen kiosk installed in France in 2009.

"Welcome to McDonald's. My name is HAL 9000. May I take your order?"

McDonalds recently went on a hiring binge in the U.S., adding 62,000 employees to its roster. The hiring picture doesn't look quite so rosy for Europe, where the fast food chain is drafting 7,000 touch-screen kiosks to handle cashiering duties.

The move is designed to boost efficiency and make ordering more convenient for customers. In an interview with the Financial Times, McDonald's Europe President Steve Easterbrook notes that the new system will also open up a goldmine of data. McDonald's could potentially track every Big Mac, McNugget, and large shake you order. A calorie account tally at the end of the year could be a real shocker.

The touch screens will only accept debit or credit cards, adding to the slow death knell of cash and coins. This all goes along with an overall revamp of McDonald's restaurants worldwide aimed at projecting a modern image as opposed to the old-fashioned golden arches with a slightly creepy (to my taste anyway) clown guy hanging around the french fries.

This puts McDonald's one step closer to opening up its first Alphaville location. At least our new computer overlords will be nice enough to serve us a Filet-o-Fish. Maybe they'll even throw in an iPad with the Happy Meal one of these days.

http://news.cnet.com/mcdo(...)_105-20063732-1.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114471193
Nou nou, het is me toch wat.

Volgende week een aluhoedjes-artikel over de kaartjesautomaten van NS die alleen pin accepteren?
pi_114471637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:42 schreef Igen het volgende:
Nou nou, het is me toch wat.

Volgende week een aluhoedjes-artikel over de kaartjesautomaten van NS die alleen pin accepteren?
Alu-hoedjes :')

Blijkbaar moet jij nog wakker worden, want je leeft nog in de vorige eeuw. Technologische werkloosheid is gewoon een werkelijkheid vriend, daar is niets "alu-hoedjes" aan.

De agrarische sector is al grotendeels geautomatiseerd, de industriele sector geldt hetzelfde voor en de komende decennia zal ook de dienstensector voor een groot deel geautomatiseerd worden. Robots en AI worden steeds geavanceerder en zullen steeds meer werk van ons gaan overnemen.

Als iemand trouwens tegen jou zegt dat hij een afwasmachine wil omdat hij met de hand afwassen teveel werk vindt, roep jij dan ook dat die persoon een alu-hoedje is? |:(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114471696
Eh, een vergelijking met HAL9000 doe je niet om werkloosheid ten gevolge van technologie onder de aandacht te brengen hoor.
pi_114471892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:58 schreef Igen het volgende:
Eh, een vergelijking met HAL9000 doe je niet om werkloosheid ten gevolge van technologie onder de aandacht te brengen hoor.
O mijn god :')

Ten eerste, ik denk dat de schrijver van dat artikel die opmerking over HAL9000 plaatste met een knipoog.

En ten tweede, als andere mensen technologie als een bedreiging zien dan hoeven wij dat nog niet zo te zien? Je kunt toch voor jezelf nadenken of niet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114471967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

O mijn god :')

Ten eerste, ik denk dat de schrijver van dat artikel die opmerking over HAL9000 plaatste met een knipoog.
Nee hoor, ik denk van niet. Ook uit de rest van het artikel blijkt dat de auteur een toekomst voor zich ziet waarbij HAL9000 EasyOrder zegt "I'm afraid I can't let you do that, want u zit al aan uw calorieëntax die in uw zorgverzekering is voorgeschreven" als je een hamburger probeert te pinnen.
quote:
En ten tweede, als andere mensen technologie als een bedreiging zien dan hoeven wij dat nog niet zo te zien? Je kunt toch voor jezelf nadenken of niet?
Dat is helemaal waar. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2012 19:07:14 ]
pi_114472152
Hier, dit heeft een van onze informatica-professoren al jaren op de deur hangen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat CNN-artikel is overduidelijk een aanspeling op dit angstdenkbeeld.
pi_114472327
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:12 schreef Igen het volgende:
Hier, dit heeft een van onze informatica-professoren al jaren op de deur hangen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat CNN-artikel is overduidelijk een aanspeling op dit angstdenkbeeld.
Misschien dat ik er overheen kijk hoor, maar ik zie alleen maar dit staan "A calorie account tally at the end of the year could be a real shocker.". Ik zie niets staan van een apparaat dat je eventueel geen hamburger laat bestellen.

Maar dit topic gaat niet over de "duistere" kant van technologie, dit topic gaat over het feit dat steeds meer werk vervangen wordt door automatisering.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114472600
Nog even een link naar het topic over Robotica, waarin heel duidelijk te zien is hoe dit gebied van de technologie enorme sprongen aan het maken is:

Robotica #2

En hier het topic over 3D-printers:

Het grote 3D-printer topic
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:02 #147
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_114472770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Misschien dat ik er overheen kijk hoor, maar ik zie alleen maar dit staan "A calorie account tally at the end of the year could be a real shocker.". Ik zie niets staan van een apparaat dat je eventueel geen hamburger laat bestellen.

Maar dit topic gaat niet over de "duistere" kant van technologie, dit topic gaat over het feit dat steeds meer werk vervangen wordt door automatisering.
In het artikel wordt verteld over "a goldmine of data", daarnaast kan er alleen betaald worden met pasjes zodat ze die data ook nog eens kunnen koppelen aan een persoon.

Het McDonald's systeem hoeft er uiteindelijk niet voor te zorgen dat jij geen hamburger meer kan bestellen (want dan verdienen zij geen geld meer aan jou) maar dat dankzij dit soort geautomatiseerde systemen bedrijven steeds meer te weten komen over de consument, een steeds vaker voorkomend feit dat een soort van neveneffect is van de in dit topic beschreven steeds vaker voorkomende geautomatiseerde processen.
pi_114473041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:31 schreef YazooW het volgende:

[..]

In het artikel wordt verteld over "a goldmine of data", daarnaast kan er alleen betaald worden met pasjes zodat ze die data ook nog eens kunnen koppelen aan een persoon.

Het McDonald's systeem hoeft er uiteindelijk niet voor te zorgen dat jij geen hamburger meer kan bestellen (want dan verdienen zij geen geld meer aan jou) maar dat dankzij dit soort geautomatiseerde systemen bedrijven steeds meer te weten komen over de consument, een steeds vaker voorkomend feit dat een soort van neveneffect is van de in dit topic beschreven steeds vaker voorkomende geautomatiseerde processen.
Laat ze lekker zou ik zeggen. Er is een tijd aan het komen waarin de macht van bedrijven enorm zal verminderen. 3D-printers zijn de toekomst en tegenwoordig zijn er ook al naai-robots die kleding kan maken. Over 20 jaar zal dat soort technologie redelijk betaalbaar zijn voor de gewone man en waarschijnlijk al wel eerder dan dat. Ook zullen we binnen enkele decennia gaan "printen" op atomair niveau en dan kunnen we gewoon voedsel printen :)

De mobiele telefoon, de pc en het internet zijn het begin nog maar. Er komen nog veel meer veranderingen onze kant op. Het internet heeft al gezorgd voor een decentrale manier van informatie uitwisselen wat de macht van grote bedrijven al enorm heeft verminderd. Het zijn onder andere 12-jarige kindertjes die uit school komen en die muziek gaan downloaden die ervoor zorgen dat de muziekindustrie het zo "moeilijk" heeft. Die miljarden-industrie wordt gewoon verslagen door de decentrale informatie uitwisselingsstructuur die het internet is.

Hetzelfde zal gaan gebeuren met energie en ook met productie. Zonnepanelen worden alsmaar efficienter en dit proces is zelfs aan het versnellen. Straks hebben we de grote energiebedrijven niet meer nodig en met 3D printers zul je een zelfde soort proces gaan zien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114473046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:31 schreef YazooW het volgende:

[..]

Het McDonald's systeem hoeft er uiteindelijk niet voor te zorgen dat jij geen hamburger meer kan bestellen (want dan verdienen zij geen geld meer aan jou)
Dat is denk ik een cruciaal punt. Welk bedrijf gaat nou een technologie implementeren om klanten te weigeren? Vrijheidsaantasting in een kapitalistische wereld zal dus per definitie ophouden zodra het de vrijheid aantast om geld uit te geven.

Maar goed, het topic ging dus om technologische vooruitgang. Wat dat betreft is het heel simpel, denk ik. Ondanks alle technologie die we nu hebben, heeft nog steeds iedereen een baan. En onze levensstandaard van de hoog-technologische westerse wereld wordt in niet onbelangrijke mate nog steeds mogelijk gemaakt door goedkope arbeid in landen als China en India. Logisch, want technologie kost ook geld dus bij massawerkloosheid zal het altijd goedkoper zijn om mensen het werk te laten doen ipv. machines.
pi_114473092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is denk ik een cruciaal punt. Welk bedrijf gaat nou een technologie implementeren om klanten te weigeren? Vrijheidsaantasting in een kapitalistische wereld zal dus per definitie ophouden zodra het de vrijheid aantast om geld uit te geven.

Maar goed, het topic ging dus om technologische vooruitgang. Wat dat betreft is het heel simpel, denk ik. Ondanks alle technologie die we nu hebben, heeft nog steeds iedereen een baan. En onze levensstandaard van de hoog-technologische westerse wereld wordt in niet onbelangrijke mate nog steeds mogelijk gemaakt door goedkope arbeid in landen als China en India. Logisch, want technologie kost ook geld dus bij massawerkloosheid zal het altijd goedkoper zijn om mensen het werk te laten doen ipv. machines.
Kijk hier eens naar :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 04:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Pentagon's Robot Sewing Machines Take Aim at China's Factories

Americans may never again buy clothes labeled "made in China" if robot sewing machines can beat Chinese costs of labor. The Pentagon has given $1.2 million to a Georgia Tech spinoff company to turn that futuristic concept into reality.

Such computer-controlled sewing machines must precisely move fabric under the needle "stitch by stitch" and carefully track passing threads — a job normally done with human hands and eyesight. Success could lead to automated U.S. factories that "produce garments with zero direct labor," according to the contract issued by the U.S. Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) on June 5.

The idea of making garment cutting and sewing a profitable U.S. business came from Steve Dickerson, founder and chief technology officer of Softwear Automation (the Georgia Tech spinoff company that received DARPA's recent $1.2 million funding). [6 Tips for Inventors From a DARPA Program Manager]

[ afbeelding ]

Dickerson realized the possibility for robotic sewing machines after observing that sewn items had disappeared almost entirely from his hometown of Commerce, Ga., and most of the United States. The U.S. currently imports about $100 billion worth of clothes and sewn items each year — much of it from countries such as China or Vietnam.

"The [robotic] technology proposed appears to allow cutting and sewing at costs LESS THAN in China," according to Softwear Automation's website. "There is only one basic innovation required; that the metric of motion should not be meters or inches but rather thread count in the fill and warp directions."

Success could spell out huge disruptions for workers as robots continue taking over human jobs in manufacturing and other industries. Low-paid workers in developing countries stand to lose out the most in this case, but U.S. workers won't gain much, either. Still, U.S. businesses could once again regain a foothold in the garment industry and win back a share of international trade.

The robotic revolution won't stop there. Dickerson has also suggested robots could return manufacturing of smartphones, computers and TVs to U.S. shores — an idea expressed in an email to the National Institute of Standards and Technology in 2011. A robotic uprising there could turn up the heat for companies such as Foxconn that manufacture Apple's iPhones and iPads.

http://www.zeitnews.org/r(...)hinas-factories.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')