Reeks kapot?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
waarom verschijnt dit niet in m'n AT?
Goeie. Ik verwijder die andere wel even.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:58 schreef Individual het volgende:
Bedankt popo.Misschien kan het systeem niet 2 nummer 14s tegelijk aan.
Of je drukt op de "volg topic" knop.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:04 schreef flipsen het volgende:
Ik probeerde gisteravond ook al een "nieuw deel" aan te maken en dat lukte maar niet. Maar goed, met deze post staat ie weer in mijn AT
quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:32 schreef Gaoxing het volgende:
500.000 km2 van Thailand is een beetje overstroomd, popo. Niet veel hoor, hooguit anderhalf tot 2,5 meter. Ik kan me voorstellen dat de Amerikaanse media dat niet zo gek interessant vinden. Het is ook niet zoveel, natuurlijk: slechts de oppervlakte van Spanje. En dat water wil graag naar zee, maar er ligt nog een stadje in de weg met een kleine 12.000.000 inwoners. En die dreigen nu ook natte voeten te krijgen.
Oh da's niet best, ligt dat nu aan mij of is er sowieso niet echt veel over te vinden in de internationale media?quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:32 schreef Gaoxing het volgende:
500.000 km2 van Thailand is een beetje overstroomd, popo. Niet veel hoor, hooguit anderhalf tot 2,5 meter. Ik kan me voorstellen dat de Amerikaanse media dat niet zo gek interessant vinden. Het is ook niet zoveel, natuurlijk: slechts de oppervlakte van Spanje. En dat water wil graag naar zee, maar er ligt nog een stadje in de weg met een kleine 12.000.000 inwoners. En die dreigen nu ook natte voeten te krijgen.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:02 schreef Individual het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe-oude president flipsen!
Ze zijn gevaarlijk bezig met de 10-25% inflatie regel of is die 25% een verzinsel van de internationale media?
quote:Es que a vos te gusta el Realismo mágico. Y Cristina2011 es Realismo mágico on steroids
M'n Argentijnse ex zei in 2004 dat de Peronistas geld van de rijken afpakken en aan de armen geven zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Ze was heel verontwaardigd. Haar beste vriendin was het er helemaal mee eens. Haar vriendin was een kleindochter van Videla haha!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef flipsen het volgende:
[..]Maar het zat er dik in dat ze zou winnen natuurlijk. En stemmen kopen is ook vrij makkelijk in de arme buurten van BsAs.
De inflatie in Argentinie wordt officieel bekend gemaakt door de INDEC. Zodra een journalist het échte inflatiecijfer wil bereken wordt ie gecencureerd. Maar de echte inflatie voor de gewone Argentijn ligt al jaren rond de 30-35 procent
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:34 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan als alles goed gaat ergens 1e kwartaal 2012 naar de USyeah...
Vrouw en onze 3 kids mee en genieten van de periode die komen gaat!
Colombia?quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:33 schreef Strani het volgende:
Ik wist niet eens dat er een slowchat was voor ons soort mensen
Voor ca. 3 jaarquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.
[..]
Colombia?
En Spanje. Ik pendel heen en weer tussen die twee landen. Een paar jaar lang deden we ongeveer zes maanden in de één, dan de andere zes in de ander. Nu blijven we wat langer in Spanje en wat korter in Colombia, uit praktische overwegingen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.
[..]
Colombia?
Oh nee joh, dat is nog een eind weg, wij liggen in het zuiden van het centrum. Tegen de tijd dat het hier is heb je het gegarandeerd wel gelezen, want dan ligt o.a. het hele CBD onder.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:31 schreef Individual het volgende:
Kan je het water zien vanaf jullie huis/buurt?
Phew gelukkig maar!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:
Zo schijnt er geen tekort aan flesjes maggi te zijn![]()
vooral de onzekerheid, enhet feit dat het nu al zo lang duurt lijken me ontzettend moeilijk, inderdaad. Veel succes, ik hoop dat je het weekend goed doorkomt..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, het klettert op dit moment weer met bakken uit de hemel, maar verder nog droog ja. Vanmiddag een dijkdoorbraak iets ten zuiden van ons (waar we dus juist geen water van verwachten), maar ook dat heeft ons niet bereikt. En hub had moeite met z'n werk bereiken door het water, maar ook dat ging nog net. De andere fabriek ligt inmiddels midden in overstroomd gebied.
Supermarkten geven een pre-perestrojka Soviet aanblik: lange rijen en lege schappen. Of wel volle schappen, die bij nader inzien 3 in plaats van 40 verschillende produkten bevatten. Zo schijnt er geen tekort aan flesjes maggi te zijnWij hebben in ieder geval voor z'n 4 weken eten in huis, iets wat SOS International eerder deze week aanraadde, en die nemen we serieus.
Veel vriendinnen zijn gisteren en vandaag vertrokken naar buiten de stad, en dat geeft een rotgevoel. Helemaal toen die dijk brak vloog het me even aan. Maar aan de andere kant denken we nog steeds dat we hier het beste af zijn, dat is de beslissing, en daar zullen we het beste van moeten maken.
Gisteren even bij een vreselijk leuke charity geweest, die pakketjes inpakt voor kinderen in evacuatiecentraVoor ieder kind een knuffel, krijtjes, boekje, en een handgemaakte kaart. Het klinkt triviaal, maar is volgens mij vreselijk belangrijk om zo af en toe even de gelegenheid te geven om kind te zijn. Ik denk dat we morgen weer gaan. Voor onze kinderen is het ook belangrijk om te doen, denk ik.
Dat is het, zo ongeveer. Het wordt een heel erg spannend weekend (want springtij), maar het is wat het is. Wel is het ook het zwaarste wat ik ooit heb gedaan, denk ik, maar what doesn't kill you......
Je gaat buiten Nederland blijven wonen, maar niet in de VS?quote:Op donderdag 3 november 2011 05:50 schreef wonderer het volgende:
Hier kan ik natuurlijk WEL blijven...
Ja ze zijn wat laat wakker geworden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:00 schreef Gaoxing het volgende:
Nog een paar speciaal voor popo
NY Times
AP
edit: oh en nog eentje: WSJ
En dan nu snel naar bed, want morgen moet 't grut gewoon thuis schoolwerk doen, en juffen over je eigen kinderen valt volgens mij nog lang niet mee
Niks geen gelul, veteranen zijn overal welkom in KAA.quote:Op donderdag 3 november 2011 05:50 schreef wonderer het volgende:
Hier kan ik natuurlijk WEL blijven...
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:35 schreef Individual het volgende:
Ik moet hem hier ook even neerzetten!
[..]
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".
Economische vluchtelingen, dat zijn we, allemaalquote:Op donderdag 3 november 2011 21:35 schreef Individual het volgende:
Ik moet hem hier ook even neerzetten!
[..]
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".
Mooi, zakken vullen en alles naar het thuisland sturenquote:Op donderdag 3 november 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
De werkgelegenheid hier, jongen, vele malen beter dan in Nederland!______________!
quote:Op donderdag 3 november 2011 07:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je gaat buiten Nederland blijven wonen, maar niet in de VS?
quote:Op donderdag 3 november 2011 13:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Niks geen gelul, veteranen zijn overal welkom in KAA.
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen, dat zijn we, allemaal
ik heb eerlijk gezegd nog bijna nooit een Nederlandse emigrant ontmoet die geen accent heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 04:10 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het met catholic en politician vooral. Maar mensen beginnen te zeggen dat ik bijna geen accent meer heb. Mag ook wel na ruim vijf jaar
dit dusquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:03 schreef Individual het volgende:
Juist als ze geen complimenten meer geven gaat het echt vooruit.![]()
Amerikanen staan er ook om bekend om "over the top polite" te zijn, toch?quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:03 schreef wonderer het volgende:
Het gaat niet om complimenten, meer een verbaasd "oh, dat kun je niet echt horen" als ik zeg dat ik Nederlands ben. Vind het wel grappig.
Beleefd? Nah. Wel vriendelijk en ze wringen zich in allerlei bochten om je een goed gevoel te geven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Amerikanen staan er ook om bekend om "over the top polite" te zijn, toch?
dat bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Beleefd? Nah. Wel vriendelijk en ze wringen zich in allerlei bochten om je een goed gevoel te geven.
sorry hoor Wonder, maar nu begin ik jeuk te krijgenquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:18 schreef wonderer het volgende:
Als ik Nederlands praat, heb ik trouwens een Amerikaans accent (niet zo erg als Paul Verhoeven of zo, maar toch).
Ik kan er ook niks aan doen. Als ik 11 maanden per jaar alleen maar Engels praat, slijt dat er gewoon in.quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sorry hoor Wonder, maar nu begin ik jeuk te krijgen
ik kan er echt niet bij dat mensen zo snel gaan klagen dat ze hun Nederlands verliezen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik vooral frustrerend vind is dat mijn nederlands hard achteruit gaat. Ik was laatst op de ambassade, en moest daar 3 uur lang nederlands praten, en dat was echt een opgave. M'n woordenschat, maar ook de zinsopbouw zijn stom..
Is wel tof trouwens, ik ga beginnen met vrijwilligerswerk voor reklassering Nederland, Nederlandse gevangen in Zweedse gevangenissen opzoeken!
Tsja, ik merk dat ik niet de vaardigheid heb die ik ooit had. Ik kan me niet zo genuanceerd uitdrukken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kan er echt niet bij dat mensen zo snel gaan klagen dat ze hun Nederlands verliezen.
Door mijn werk spreek ik met regelmaat Nederlandse emigranten en die spreken allemaal nog perfect Nederlands, ook al zijn velen al meer dan 10 jaar weg.
Verder, je vrijwilligerswerkhoe ben je daar zo bij gekomen?
Ik overdrijf natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:14 schreef maartena het volgende:
Ik niet. Het maakt mij echt weinig uit hoe ik klink eigenlijk. Zolang ze me maar verstaan.
Dat dus. Als ik op fok ben denk ik in het NL en hier kan je meer tijd nemen om (bijna) perfect NL te typen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:25 schreef wonderer het volgende:
Meestal in het Engels. Tenminste, als ik echt in woorden denk, gaat het meestal om gesprekken met anderen dus dan is het vaak in het Engels.
Ik denk in een mengelmoes, sommige woorden komen eerder in het Engels op en andere in het Nederlands. Zoiets van "Ik moet zo nog even de washing doen, but I have geen detergent meer."quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat "even snel, makkelijk" terug vallen op Engelse woorden herken ik terdege wel.
Vaak ook omdat een Engels woord de lading beter dekt.
Hoe zit dat bij jullie, denken jullie vaak in het Engels of in het Nederlands?
Zo hoorde ik eens van een Nederlander dat mijn Nederlands wel heel vloeiend was!quote:Op maandag 7 november 2011 04:05 schreef TinyTuna het volgende:
Ach, mij maakt het eigenlijk niks uit, ik vind het al een compliment als iemand denkt dat ik een native speaker ben.
Ah hip. Al heb ik wel een kleine bijwerking: die trouwringquote:Op woensdag 9 november 2011 10:28 schreef Individual het volgende:
Nee, je krijgt een Christmas party. (waar je die lekkere collega eens kan pakken zonder teveel bijwerkingen)
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah hip. Al heb ik wel een kleine bijwerking: die trouwring
ik ga naar nederland. Voor het vierde jaar op rij. Kerst ben ik in Duitsland bij de familie van m'n vriend, dus sinterklaas in Nederland...quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef maartena het volgende:
Sinterklaas.
Doen jullie er wat mee?
Wij hebben met vier koppels (5 Nederlands, 3 Amerikaan) lootjes getrokken vorige week, en we hebben dus een maand om met surprises te komen..... Op zaterdag 3 December hebben we dan bij 1 van de koppels thuis "pakjesavond". We doen het compleet met gedichten, mag in Engels of Nederlands of een combinatie.
Kortom: Gezellig.
Binnenkort even pepernoten en chocoladeletters halen bij de Dutch Store.
Hier met de kinderen een "pakjesavond" thuis en we zullen de aankomst van de Sint wel in Stockholm gaan bekijken.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef maartena het volgende:
Sinterklaas.
Doen jullie er wat mee?
Wij hebben met vier koppels (5 Nederlands, 3 Amerikaan) lootjes getrokken vorige week, en we hebben dus een maand om met surprises te komen..... Op zaterdag 3 December hebben we dan bij 1 van de koppels thuis "pakjesavond". We doen het compleet met gedichten, mag in Engels of Nederlands of een combinatie.
Kortom: Gezellig.
Binnenkort even pepernoten en chocoladeletters halen bij de Dutch Store.
quote:Op donderdag 10 november 2011 00:59 schreef popolon het volgende:
Oh crap.misschien moet er een & tussen als afkorting.
Die mag je dan naar mij schoppenquote:Op donderdag 10 november 2011 01:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
E&E is beter dan EeE, IMO.
Maar ik hoop wel dat er minder mensen komen vragen over een paar maanden school in de VS of zo.
Beetje lastig wie een emigrant is en wie expat. Officieel is het hetzelfde, maar het is een gevoel. Ik voel mezelf emigrant en de 'emigranten' in bv Dubai noemen zichzelf expats. Bij 'expat' denk ik meer aan 'professionele' verhuizingen. Ik ben ook 'professioneel geemigreed' waarbij alles voor me werd geregeld, maar ik ben nu al zo vaak van baan veranderd..quote:Het woord 'expatriate' is een Engels leenwoord. De Engelsen hebben de term echter samengesteld uit de Latijnse woorden 'ex' (uit, buiten) en 'patria' (vaderland). Een expatriate is dus iemand die buiten het vaderland verblijft.
Ik zie het zo:quote:Op donderdag 10 november 2011 07:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vraag me altijd af wat de definitie van een expat is, zoveel mensen gebruiken het woord in zoveel verschillende contexten...
Eens, dat ziet er beter uit. Net als F&F, C&H, K&W, R&Pquote:
emigrant dus hierquote:Op vrijdag 11 november 2011 02:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie het zo:
Expat: Iemand die tijdelijk naar het buitenland gaat, veelal gestuurd door een bedrijf voor een x-jarig contract, maar die uiteindelijk weer terugkeert in Nederland. Expats behouden vaak hun woning in Nederland (verhuren deze uit bijvoorbeeld). Meubelen worden vaak ondergebracht bij een opslagbedrijf, of bij familieleden. Vaak krijgt de expat van het bedrijf dat ze uitzendt een "expat-pakket", waarbij bijvoorbeeld ook voor huur en auto betaald wordt, bijv. 1 vlucht per jaar voor de hele familie wordt vergoed, etc. Expats doen vaak ook veel minder moeite om te integreren, want: We gaan toch weer weg.
Emigrant: Iemand die de beslissing heeft gemaakt te verhuizen naar een ander land, met in eerste instantie de intentie niet meer terug te keren. Gaat een emigrant na zoveel jaren toch weer terug naar Nederland, dan wordt het een remigrant. De emigrant verkoopt huis, vaak auto, en andere inboedel als definitieve afsluiting. Emigranten moeten het meestal op eigen houtje doen, en alles zelf financieren. Emigranten zitten ook veel vaker direct in de cultuur, en passen zich aan aan de lokaliteit.
Er zijn echter zoveel "hybride" mogelijkheden, en tevens weet ik niet goed waar ik een student die voor 2 of 3 jaar naar het buitenland gaat voor een verlengde studie zou moeten indelen.
ja 3 jaar is een hele tijd...misschien wil je na 3 jaar wel niet meer wegquote:Op vrijdag 11 november 2011 09:52 schreef KNAK het volgende:
Emigrant hier.
Helaas moet ik mij wel per volgende maand remigrant noemen. NL 11 jaar geleden verlaten en nu even terug om het e.e.a. af te ronden. Zodra datgene klaar is waar ik voor terugkom METEEN ticket boeken en z.s.m. weg. Helaas is 3 jaar NL wel erg lang maar het is niet anders....
Terug naar Nederland moeten is serieus klote. Ik begin het meer en meer te waarderen dat mijn vader een leuk vrijstaand huisje heeft ergens in Friesland waar ik kan blijven logeren als ik weer eens in Nederland ben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:52 schreef KNAK het volgende:
Nee, ik heb alleen met Thailand echt het gevoel hier zonder na te denken over tijd te kunnen leven. Ik vind het hier geweldig en de cultuur staat me goed aan. Helaas heb ik het grootste gedeelte van mijn tijd in toeristisch Phuket doorgebracht en niet echt 100% kunnen genieten van het pure Thailand.
India en Bangladesh waar ik voorheen gewoond heb (6 en 4jaar), dat was leuk maar zag me er niet oud worden.
3 jaar terug naar NL is lang, maar ik verwacht niet dat ik in NL wil blijven. Ook niet na die 3 jaar
NL is n.m.i. *een zooitje, sociaal gezien verrot en barst van de onnozele regeltjes. Het eten is smerig (op de diary products na), het stikt er van de aggressieve buitenlanders (waar ik gewoond heb/ga wonen) en het weer is niet te harden.(als het <20 graden is heb ik het koud) Het is belachelijk duur. Europa boeit me niet, in Azie wonen = voor prikkie even naar een ander spannend Aziatisch land voor een weekendje. Ik kan zo nog wel even doorgaan![]()
Ik ga terug naar NL om hogerop te kunnen komen in Azie. ;-)
*note: persoonlijke mening, no offence ;-)
Dat laatste heb ik ook, na een lange tijd weg te zijn geweest zullen mijn eerste weken heel moeilijk worden. Ik heb her en der nog wel oude contacten maar dat is in de loop der tijd zo verwatert dat ze van 'close friends' naar 'mensen die ik ken / kennissen" zijn gegaan.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:23 schreef breaky het volgende:
[..]
Terug naar Nederland moeten is serieus klote. Ik begin het meer en meer te waarderen dat mijn vader een leuk vrijstaand huisje heeft ergens in Friesland waar ik kan blijven logeren als ik weer eens in Nederland ben.
Ik zou namelijk niet meer in een goedkoop apartement op 11 hoog willen zitten in bijv. een Haagse achterstandsbuurt.
Het eten kan ik nog wel pruimen...er zijn zat plekken waar goed Aziatisch eten te vinden is (niet in de supermarkt dus), maar de temperatuur en het sociale leven zouden een grote achteruitgang zijn...
Hier kijk ik geen TV maar ga naar mijn vaste wijnbar om vrienden te zien....ik zou niet weten waar ik in Nedrland naar toe zou moeten...
Op vakantie in NL praat ik met m'n oude vrienden eventjes heel kort over het leven in het buitenland en vooral als ze zelf ernaar vragen. Daarna gaat het over meer algemenere dingen en over vroeger. Politiek en algemeen leven in NL heb ik altijd toch genoeg over te zeggen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:51 schreef KNAK het volgende:
En waar moet je voor de lol heen? waar kan je heen? te duur, vol met aggressief klootjesvolk en je komt daar alleen, en je vertrek weer in je eentje... waar moet je inderdaad nou heen...
Is er niet een groep van remigranten waar je mee kan optrekken ?![]()
De verhalen vertellen die ik heb meegemaakt worden toch door de gemiddelde persoon als lulkoek aangezien, of ze geloven het niet, of willen het niet horen, of zijn jaloers.
Ik had na 5 seconden al spijt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 02:42 schreef static het volgende:
Remember: het is allemaal de schuld van Pops.
komt mij ook enigszins bekend voor... niet zozeer vanwege mijn ouders maar omdat mijn familie een vrij bekende familie is in het plaatsje waar ik geboren en getogen ben....onze familie woont er al generaties lang'quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Met vrienden heb ik het niet. Maar, als ik in het dorp op het Twentse platteland kom waar mijn ouders wonen merk ik het wel, dat ik het lastig vind om met mensen te praten. Ik ken die mensen niet, zij kennen mij wel (A omdat ik een kopie van m'n moeder ben, B omdat mijn vader een vrij publieke baan heeft) en weten dus ook wat ik doe. En dat plaatsen ze zo hoog op de sociale rangorde dat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan. Omdat ik dat helemaal niet vind, dat ik zo hoog op die sociale rangorde moet staan.
hier wel iigquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Fogel het volgende:
Conclusie: emigranten zijn conservatief
Conservatiefjes houden niet van verandering toch?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Fogel het volgende:
Conclusie: emigranten zijn conservatief
quote:Op zondag 13 november 2011 02:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Conservatiefjes houden niet van verandering toch?
En daarom gooien we ons leven overhoop en verkassen we . No change, no future.quote:Op zondag 13 november 2011 05:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
sterker nog..... we hate the stuff
oke, enige instabiliteit voor een klein tijdje maar zit nu heerlijk in een landje wat net zo conservatief is als de Amerikaanse Bible Beltquote:Op zondag 13 november 2011 05:58 schreef popolon het volgende:
[..]
En daarom gooien we ons leven overhoop en verkassen we . No change, no future.
Kijk nog eens naar de naamquote:Op maandag 14 november 2011 10:53 schreef kip-kerrie het volgende:
En wat ben je dan als je uitwisselingsstudent bent? Geen Expat, ook geen Emigrant. Vond KAA toch wat meer allesomvattend.
Stiekom vond ik E&E veel beter, want veel duidelijk. Want nu denkt iedereen die op reis gaat dat hij hier tussen hoort, en ik vind zelfs uitwisselingsstudenten discussierbaar..quote:Op maandag 14 november 2011 10:53 schreef kip-kerrie het volgende:
En wat ben je dan als je uitwisselingsstudent bent? Geen Expat, ook geen Emigrant. Vond KAA toch wat meer allesomvattend.
als je in duitsland promoveert wel. Gelukkig zijn jij en ik gewoon medewerkers van de uni!quote:Op maandag 14 november 2011 14:55 schreef Fogel het volgende:
Mhhh, ik woon in het buitenland en ik ben aan het promoveren, ben ik nu gedegradeerd "in het buitenland wonende student"?
Hier niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:52 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af of jullie buiten de UK dit filmpje kunnen zien. Nederland op z'n mooist: http://www.bbc.co.uk/programmes/p00hkqsl
Coastquote:Op woensdag 16 november 2011 12:52 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af of jullie buiten de UK dit filmpje kunnen zien. Nederland op z'n mooist: http://www.bbc.co.uk/programmes/p00hkqsl
Ja, maar "Kaaskoppen in het Buitenland" is niet te Googlen. Als je op zoek bent naar een forum waar emigranten met elkaar praten, en je Googled op bekende termen als "emrigranten" en "expats".... dan zal KAA nooit naar voren komen, want niemand googled op "kaaskoppen".quote:Op maandag 14 november 2011 10:53 schreef kip-kerrie het volgende:
Tof! Dit zijn de dingen die je trots maken NLer te zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 04:30 schreef breaky het volgende:
Google is your friend![]()
Coast: Series 6 - The Netherlands:
http://www.tv-links.eu/_gateway.html?data=NzA1OTMz
inderdaad, bedankt Breakyquote:Op donderdag 17 november 2011 09:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Tof! Dit zijn de dingen die je trots maken NLer te zijn.
Het gaat om Series 6, Episode 3.quote:Op donderdag 17 november 2011 04:30 schreef breaky het volgende:
Google is your friend![]()
Coast: Series 6 - The Netherlands:
http://www.tv-links.eu/_gateway.html?data=NzA1OTMz
quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:29 schreef popolon het volgende:
Nog een half dagje werken en dan een erg lang weekend.Maandagmiddag pas weer beginnen.
Links, groen en progressief toch?quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier gaan we vandaag naar de stembus voor een nieuwe regering
inderdaad....quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Links, groen en progressief toch?
Ik heb de twijfelachtige eer in de buurt van Rebecca Black te wonen.quote:
Jij woont in de buurt van 50% vd bekende gasten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb de twijfelachtige eer in de buurt van Rebecca Black te wonen.
Nou nee.... dit meisje woont echt in mijn buurt, 5 minuten verderop of zo.quote:Op zondag 27 november 2011 01:03 schreef popolon het volgende:
Jij woont in de buurt van 50% vd bekende gasten.Lekker proppen daar.
Dat gaat snel hier!quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:42 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat gaat snel hier!
De tam-tam werkt nog prima!![]()
Dag mensen!![]()
Iedereen in vorm voor de feestdagen?
Hi Pop!quote:
35 jaar later en het blijkt dat moeders nog net zo gemeen zijn als vroegerquote:[b]Op zaterdag 3 december 2011 06:53 schreef Gaoxing het volgende:
Op het laatst, natuurlijk, als we denken dat alles is uitgepakt
Het doel is Albuquerque tot Zanzibar. We zijn halverwege het Engelse alfabet dus.quote:Op zondag 4 december 2011 02:54 schreef Bora-Bora het volgende:
@Individual: ahh, gaaf dat je deze traditie blijft voortzetten!![]()
Je bent indd al een heel eind op weg!
hier wordt morgen de kerstboom opgetuigd als ik vrouwlief mag gelovenquote:Op zaterdag 3 december 2011 02:42 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Iedereen in vorm voor de feestdagen?
Zijn jullie nog op huwelijksreis geweest?quote:Op zondag 4 december 2011 04:16 schreef flipsen het volgende:
25 december is niet belangrijk, 24 december ´s avonds is hét moment van het jaar. Nog belangrijker dan 31 december. Hoewel voor mijn vrouw en mij 5 december nog net even belangrijker is
Haha geinig! Hoe oud zijn ze ook alweer?quote:Op zondag 4 december 2011 04:29 schreef Gaoxing het volgende:
Oudste, op de hoogte van de 'facts of life', stond gisteren naast me in de keuken toen er net geheel onverwacht twee dagen te vroeg op de deur was gebonst: "He's so cute (over d'r broertje), I can see why you'd do this mom"Volgens mij laten we 't mannetje gewoon nog een jaar geloven (mits we volgend jaar niet in NL wonen, natuurlijk). Hoewel hij ook sneller wordt: hij had de kloppende buurman bij z'n lurven. Om vervolgens te vragen of hij Piet ook had gezien
Ik ben niet helemaal meer op de hoogte: waar zit jij ergens?quote:Op zondag 4 december 2011 18:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kom net weer terug uit Nederland, sinterklaas gevierd. Kort bezoekje (donderdagavond tot zondagmiddag) maar wel weer een kilo hagelslag, een halve kilo kaas, de volkskrant en nog wat zaken meegesleept. en fijn sinterklaas gevierd. Zo lang het mogelijk is ga ik proberen dat in Nederland te vieren..
...en zwemmen!....quote:Op zondag 4 december 2011 11:54 schreef breaky het volgende:
Ik heb mijn pepernoten al weer op (een kilo). Voor Sinterklaas zijn hier echt te weinig Nederlanders. Anyway, overmorgen naar Bangkok om mijn paspoort te vernieuwen. Dat word dus shoppen (vrouwlief gaat mee) en eten
7 en 9, nog een paar maanden. Hoe oud is die van jou?quote:Op zondag 4 december 2011 23:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Haha geinig! Hoe oud zijn ze ook alweer?
En wat spreken jullie thuis trouwens, dat ze Engels tegen je praten?
Dat heb ik nou helemaal niet. Kerst is echt wat wij er over de jaren van gemaakt hebben, en niet afhankelijk van het weer. Ik vond het nog wel een tijdlang jammer als het in NL sneeuwde en we waren er niet, maar ook dat is sinds een paar jaar definitief voorbij. Ik moet er niet aan denken, al die natte kou!quote:Op maandag 5 december 2011 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Inderdaad Bora, ik ben nog lang niet in de kerststemming.... ook al woon ik nu al bijna 15 jaar in NZ, ik vind het altijd nog een raaar iets om kerst in de zomer te vieren.
Apart is dat! En na hoeveel jaar emigratie (voor hen)?quote:Op maandag 5 december 2011 00:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
7 en 9, nog een paar maanden. Hoe oud is die van jou?
En tja.... ik spreek Nederlands. Hun vader ook. En zij niet.... Soms wel, trouwens, maar daar moeten ze echt hun best op doen. In Nederland gaat het wel goed.
Ja, warmte is toch een vorm van luxe, dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 5 december 2011 01:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat heb ik nou helemaal niet. Kerst is echt wat wij er over de jaren van gemaakt hebben, en niet afhankelijk van het weer. Ik vond het nog wel een tijdlang jammer als het in NL sneeuwde en we waren er niet, maar ook dat is sinds een paar jaar definitief voorbij. Ik moet er niet aan denken, al die natte kou!
Ze hebben nooit in NL gewoond. Wij zijn sinds 2 januari 1999 weg (nou ja.... officieel. Het jaar daarvoor was hub al in China, en van april tot en met oktober zat ik in Frankrijk).quote:Op maandag 5 december 2011 01:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Apart is dat! En na hoeveel jaar emigratie (voor hen)?
Uhm... even denken, want het staat nog allemaal niet (Sinterklaas moet eerst weg he...). Deels wel, denk ik, omdat dat het standaard arsenaal is wat je kunt kopen. Dat wordt natuurlijk allemaal voor de westerse markt gemaakt. Maar ik heb ook een Santa op een dolfijn, en eentje op een surfplank. En een handgeschilderde kerstbal met een Chinese draak, en eentje met een de Chinese muur. En een kerstolifant, en een kersttuktuk. We hebben geen keurig en stylistisch verantwoorde op kleur gesorteerde ballen, maar een boom vol herinneringen.quote:Ja, warmte is toch een vorm van luxe, dat ben ik met je eens.
Maar heb je dan bijv wel weer kerstversieringen met nepsneeuw enzo?
vakantie en familiebezoek?quote:Op maandag 5 december 2011 05:57 schreef popolon het volgende:
Nog een weekje of wat en dan 12 dagen naar het moederland. Zin. In.
wat er ook bij komt voor mij dat de kerst altijd de vooravond is van het begin van ons tulpenoogstseizoen dus het is " even snel kerst vieren en dan weer aan het werk"quote:Op maandag 5 december 2011 00:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, dus dat went toch nooit echt, eigenlijk?
Het lijkt mij inderdaad ook... "onecht".
Ik heb het een paar keer op reis meegemaakt, en dan voelde het al zo bizar, maar ik vroeg me dan echt af hoe het zou zijn als je er jaar in jaar uit mee wordt geconfronteerd en iedereen om je heen het wel normaal vindt.
Eh ja je hebt gelijk.quote:Op zondag 4 december 2011 23:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Ehm, John Doe, volgens mij ben je nu toch net zover in het Nederlandse alfabet?
...terwijl het op het noordelijk halfrond gewoon een gezellige onderbreking van de algehele winterdepressie vormt...quote:Op maandag 5 december 2011 06:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat er ook bij komt voor mij dat de kerst altijd de vooravond is van het begin van ons tulpenoogstseizoen dus het is " even snel kerst vieren en dan weer aan het werk"
Fikse tegenvaller!quote:Op maandag 5 december 2011 10:24 schreef Fogel het volgende:
Bora is terug en ik heb opeens een hoop werk om deze inmiddels niet meer zo slow chat bij te lezen
quote:Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Eh ja je hebt gelijk.Zelfde alfabet, trema's en de IJ zijn niet aparte letters. Had ik zo moeten weten eigenlijk.. "abcdefg...xyz doen ook nog mee"
Da's dan vast erg afzien om voor Santa te spelen...quote:Kerst in Argentinie is tof! Lekker warm en stapels met vlees. Zelfs in het zuidelijk halfrond en de tropen is er nepsneeuw en heeft Santa een warm rood pak aan.
Heb je alle SCs door zitten lezen?quote:Op maandag 5 december 2011 23:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
...terwijl het op het noordelijk halfrond gewoon een gezellige onderbreking van de algehele winterdepressie vormt...
[..]
Fikse tegenvaller!
Da's omdat ik ergens uit een opmerking kon afleiden dat je nog steeds niet dol op Frankrijk bent!
Neuhh, alleen even diagonaal de laatste in TRV doorgelopen.quote:
Oh vandaar ja, dan is het wel enigszins voorstelbaar inderdaad.quote:Op maandag 5 december 2011 03:41 schreef Gaoxing het volgende:
Ze hebben nooit in NL gewoond. Wij zijn sinds 2 januari 1999 weg (nou ja.... officieel. Het jaar daarvoor was hub al in China, en van april tot en met oktober zat ik in Frankrijk).
Klinkt wel als een bijzondere uitdossing!quote:Uhm... even denken, want het staat nog allemaal niet (Sinterklaas moet eerst weg he...). Deels wel, denk ik, omdat dat het standaard arsenaal is wat je kunt kopen. Dat wordt natuurlijk allemaal voor de westerse markt gemaakt. Maar ik heb ook een Santa op een dolfijn, en eentje op een surfplank. En een handgeschilderde kerstbal met een Chinese draak, en eentje met een de Chinese muur. En een kerstolifant, en een kersttuktuk. We hebben geen keurig en stylistisch verantwoorde op kleur gesorteerde ballen, maar een boom vol herinneringen.
Oh, we hadden ook ooit een gedroogde zeester, maar die moest weg: de katten hebben de boom altijd redelijk met rust gelaten, maar van die zeester werden ze helemaal wild. Het plastic balletje met Guam-zand is wel gebleven
Dat vraag ik mijzelf nu ook af elke keer als ik er geweest ben. Bij jou ook zo duur dus?quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
net terug van de tandarts....waarom ben ik nooit tandarts geworden? $$$$$
Ik heb de TT even (tijdelijk) aangepast.quote:Op maandag 5 december 2011 01:35 schreef flipsen het volgende:
Zo, Bora heeft ons wel gemist zeg, we moeten er even "fast chat" van maken geloof ik![]()
De do-not-call list werkt hier redelijk goed. Aangezien bellers een boete van $5,000 kunnen krijgen per overtreding als ze na 3 maanden nadat men hun nummer in de "do not call" database heeft gezet nog steeds bellen, laten ze het wel. En 3 maanden is dus lang genoeg om je interne database aan te passen. Werkt goed.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:55 schreef Gaoxing het volgende:
Aaaargh!!! Ik had zojuist m'n eerste bel-om-etentijd-om-iets-te-verkopen-callcentre-mevrouw. Voor American Express. Via Thai Airways.
Ik heb wel eens dat ik iemand die een verkeerd nummer heeft gedraaid aan de telefoon krijgt in het Spaans..... die dan geen Engels spreekt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:19 schreef flipsen het volgende:
Wordt hier ook regelmatig telefonisch lastiggevallen. Standaard begin altijd, dus ik roep al gelijk "geen interesse". In het Spaans, misschien moet ik het inderdaad gewoon in het Nederlands roepen, ben ik gelijk van het gezeik af! Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb de TT even (tijdelijk) aangepast.
Alleen al door hun TV licentie reclame zou ik al betalen. Echt brilliant!quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:
oh ja, dat ik spreek geen zweeds doe ik ook als er van die verkopers op straat staan...Ideaal.
Ik werd hier op een gegeven moment op een zondag gebeld door de radio en televisiedienst, om te kijken of ik geen TV had. Ik heb geen TV, dus dat gaf ik aan. Zei die vrouw dat het misschien wel goed voor me was om een TV te nemen, omdat dat beter is om Zweeds te leren!
nu al?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:53 schreef Bora-Bora het volgende:
Is het bij jullie NU al donker?
Het lijkt hier net alsof de avond in één klap is gevallen...
Tuurlijkquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
Ik blijf misschien toch geen KAA'erMaar mag ik dan af en toe toch wel even komen buurten?
hoezo Wonder, ga je terug naar NL?quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
Ik blijf misschien toch geen KAA'erMaar mag ik dan af en toe toch wel even komen buurten?
Ik gooi het even achter de schermen!quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:44 schreef wonderer het volgende:
Geen idee. Dat is ook niet een statisch concept, zeg maar. Het verandert, afhankelijk van wat ze op dat moment belangrijk vinden, en ook van de omgeving.quote:Op maandag 5 december 2011 23:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Denk je dat het er ooit van gaat komen dat ze naar Nederland gaan trekken? Voelen ze zich met Nederland verbonden, of niet echt eigenlijk?
jij zit noordelijker dan ik, toch? En hier is het echt al bijna helemaal donker!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:09 schreef Fogel het volgende:
Update: het begint nu behoorlijk donker te worden, straatlampen zijn al aan.
63 graden. Het is niet bewolkt hier, misschien dat het daaraan ligt?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jij zit noordelijker dan ik, toch? En hier is het echt al bijna helemaal donker!
Als er sneeuw ligt, dan is het donker niet zo erg, vind ik. Als het van het prutweer is zoals de afgelopen weken is het wat depressiever.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:58 schreef maartena het volgende:
Donker om 15:00? Lijkt me niets.....
Hoe lang blijft het 's ochtends nog donker dan daar in Noorwegen en Zweden?
Wij zitten op 60 graden. Maar we hadden inderdaad een heleboel prutweer, regen, sneeuw en een mix daarvan. MOrgenochtend zal het wel spek en spekglad zijn...quote:Op woensdag 7 december 2011 15:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
63 graden. Het is niet bewolkt hier, misschien dat het daaraan ligt?
Google Earth geeft ook leuk de NAP hoogte aan.... zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat mijn huis op 76 meter hoogte staat. Er is ooit eens uitgerekend dat als AL het ijs, werkelijk ALLES zou smelten, dus noordpool, zuidpool, alle bergtoppen, etc.... dat het zee niveau 60 meter zou stijgen. Funest voor een land als Nederland, waar maar weinig plekken hoger zijn dan 60 meter.....quote:Op donderdag 8 december 2011 00:15 schreef Individual het volgende:
Ik zat eens te kijken of die graden kloppen op Google Earth en volgens mij volgen ze de GPS coordinaten die zo'n 60m van de meridiaan afzit en 30m van de evenaar. Vanuit mijn woonkamer kan ik een ander halfrond zien.
Ik mocht toch ook blijven buurten? Nou Wonderer, jij mag gewoon niet uit KAA weg!quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik gooi het even achter de schermen!
Donkere dagen inderdaad!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:59 schreef Fogel het volgende:
Om 9u was het nog donker in ieder geval.
Geen last van. Het is 'anders' donker als er sneeuw ligt en als het helder weer is (en dat komt veel voor).quote:Op donderdag 8 december 2011 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Donkere dagen inderdaad!
Lijkt me best moeilijk voor het moreel! Hoe beleef jij dat? En de Noren?
Met 60m zou ik 16 meter onder water zitten. 20 jaar geleden werd ons als verteld dat er al een paar meter bijkwam.quote:Op donderdag 8 december 2011 01:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Google Earth geeft ook leuk de NAP hoogte aan.... zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat mijn huis op 76 meter hoogte staat. Er is ooit eens uitgerekend dat als AL het ijs, werkelijk ALLES zou smelten, dus noordpool, zuidpool, alle bergtoppen, etc.... dat het zee niveau 60 meter zou stijgen. Funest voor een land als Nederland, waar maar weinig plekken hoger zijn dan 60 meter.....Maar mocht dat gebeuren, dan zit ik met nog 16 meter te gaan nog veilig droog.
Niks mis met het noordelijk halfrond. Je moet alleen een beetje goed kiezenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:34 schreef flipsen het volgende:
Wij zaten vanochtend om 8 uur buiten te ontbijten, lekker hoor dat zuidelijke halfrond
Ik zou nog 85 meter exta kunnen hebben waar ik nu woon, en waar ik een huis ga bouwen zit ik op 190 meter hoogte.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Met 60m zou ik 16 meter onder water zitten. 20 jaar geleden werd ons als verteld dat er al een paar meter bijkwam.
ted.com is leuk, maar iedereen die z'n naam met Al Gore verbindt (de klimaatmiljardair) neem ik met een schepje zout.
Ik heb goed gekozen.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niks mis met het noordelijk halfrond. Je moet alleen een beetje goed kiezen
Maar er is een verschil tussen in je pyjama en blote voeten met een bak koffie op het balkon gaan zitten, en eerst een dikke laag kleren aan te moeten trekken.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:31 schreef Fogel het volgende:
En ik kan ook om 8u buiten gaan zitten (in de sneeuw).
quote:Op donderdag 8 december 2011 16:15 schreef flipsen het volgende:
Vooralsnog win ik geloof ik, met iets meer dan 900m
Volgens Wiki 893m, maar wij wonen ongeveer 25 meter hoger dan het meerquote:
quote:
http://www.watersnoodmuseum.nl/de-deltawerken/het-deltaplan.htmlquote:De Deltacommissie stelde voor de zeearmen in het deltagebied volledig af te sluiten en alle zeeweringen op de zogenoemde ‘deltahoogte' te brengen. Als uitgangspunt daarvoor gold een waterhoogte van vijf meter boven NAP bij Hoek van Holland. De kans op overstroming zou daarmee uitkomen op 1/4000 per jaar voor het deltagebied en het noorden en 1/10.000 per jaar voor de Randstad.
het hele afrikaanse continent trekt me nu helemaal niet, zeker niet om naar te emigreren.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
Zuid Afrika
daar wil ik zķ graag heen...
Ja kan me daar wel iets bij voorstellen, ik zie mezelf hier ook niet wonen de rest van me leven om eerlijk te zijn. Zit nu twee jaar hier en heb besloten voorlopig nog te blijven, maar dat was geen makkelijke beslissing, soms heb ik het echt wel even gehad met die hele afrika mentaliteit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het hele afrikaanse continent trekt me nu helemaal niet, zeker niet om naar te emigreren.
Maar om een keer op vakantie te gaan voor the big 5 dat kan altijd nog
Voor een jaar of twee, graag. Dat zie ik een beetje als het grote avontuur. Ik vond die 3 maand die ik in Zimbabwe woonde erg spannend, en ook heel erg moeilijk, maar zou er graag een langere tijd wonen...Voor altijd, nee. Of in ieder geval, niet in Zimbabwe. Wellicht in een land als Kenia of Zuid-Afrika, die toch wat meer te bieden hebben...quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het hele afrikaanse continent trekt me nu helemaal niet, zeker niet om naar te emigreren.
Maar om een keer op vakantie te gaan voor the big 5 dat kan altijd nog
De Boer War is zeker fascinerend! Ineens werd oorlog voeren tegen lokale 'stammen' een stuk moeilijker. Het rode Britse legerpakje moest er ook aan geloven. Ik moet er altijd aan denken als er weer eens een ceremonieel iets is zoals de royal wedding.quote:Op zondag 11 december 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had het dan ook voornamelijk over een reisOf ik er zou willen wonen zou ik niet weten, omdat ik er nog nooit geweest ben
Maar Zuid Afrika fascineert me. Zeker de geschiedenis ervan, het koloniale verleden en de invloed daarvan welke nog steeds ontzettend aanwezig is, uiteraard.
Mijn bachelorscriptie gaat, als het meezit, over de Boer War (1899-1902) daar en wellicht dat ik in een master wel een case study zou willen doen omtrent postkoloniale sociaal-politieke aangelegenheden.
Moet toegeven dat ik eigenlijk erg weinig weet van de geschiedenis van hier, ben wel naar de meeste musea geweest maar daar houdt het dan ook wel op. Ben echt goed ingeburgerdquote:Op zondag 11 december 2011 11:07 schreef Individual het volgende:
[..]
De Boer War is zeker fascinerend! Ineens werd oorlog voeren tegen lokale 'stammen' een stuk moeilijker. Het rode Britse legerpakje moest er ook aan geloven. Ik moet er altijd aan denken als er weer eens een ceremonieel iets is zoals de royal wedding.
Koloniaal Engels is ook zo'n mooi accent.![]()
Ik zal er niet snel gaan wonen, maar bezoek het graag.
Hoeveel Nederlanders weten nu over hun eigen geschiedenis? Afrikaners weten wat meer en de Boers nog meer over hun geschiedenis. In C&H en TRV zijn wel topics te vinden over de NL overlevering (incl SA) als je geīnteresseerd bent.quote:Op zondag 11 december 2011 15:37 schreef jHack het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik eigenlijk erg weinig weet van de geschiedenis van hier, ben wel naar de meeste musea geweest maar daar houdt het dan ook wel op. Ben echt goed ingeburgerd. Hoewel veel mensen hier er ook niet in geinteresseerd zijn heb ik het idee, maar dat ligt er ook maar aan wie je spreekt.
Kerst is hier 3 weken Nederland, nog 4 dagen werken
Zou eigenlijk een week naar Kaapstad gaan maar dat gaat helaas niet door
Klopt ja, ik weet ook erg weinig van de Nederlandse geschiedenisquote:Op zondag 11 december 2011 15:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders weten nu over hun eigen geschiedenis? Afrikaners weten wat meer en de Boers nog meer over hun geschiedenis. In C&H en TRV zijn wel topics te vinden over de NL overlevering (incl SA) als je geīnteresseerd bent.
Ben je al in Kaapstad geweest? Superstad!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |