Geen idee. Dat is ook niet een statisch concept, zeg maar. Het verandert, afhankelijk van wat ze op dat moment belangrijk vinden, en ook van de omgeving.quote:Op maandag 5 december 2011 23:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Denk je dat het er ooit van gaat komen dat ze naar Nederland gaan trekken? Voelen ze zich met Nederland verbonden, of niet echt eigenlijk?

jij zit noordelijker dan ik, toch? En hier is het echt al bijna helemaal donker!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:09 schreef Fogel het volgende:
Update: het begint nu behoorlijk donker te worden, straatlampen zijn al aan.

63 graden. Het is niet bewolkt hier, misschien dat het daaraan ligt?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jij zit noordelijker dan ik, toch? En hier is het echt al bijna helemaal donker!

Als er sneeuw ligt, dan is het donker niet zo erg, vind ik. Als het van het prutweer is zoals de afgelopen weken is het wat depressiever.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:58 schreef maartena het volgende:
Donker om 15:00? Lijkt me niets.....
Hoe lang blijft het 's ochtends nog donker dan daar in Noorwegen en Zweden?

Wij zitten op 60 graden. Maar we hadden inderdaad een heleboel prutweer, regen, sneeuw en een mix daarvan. MOrgenochtend zal het wel spek en spekglad zijn...quote:Op woensdag 7 december 2011 15:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
63 graden. Het is niet bewolkt hier, misschien dat het daaraan ligt?

Google Earth geeft ook leuk de NAP hoogte aan.... zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat mijn huis op 76 meter hoogte staat. Er is ooit eens uitgerekend dat als AL het ijs, werkelijk ALLES zou smelten, dus noordpool, zuidpool, alle bergtoppen, etc.... dat het zee niveau 60 meter zou stijgen. Funest voor een land als Nederland, waar maar weinig plekken hoger zijn dan 60 meter.....quote:Op donderdag 8 december 2011 00:15 schreef Individual het volgende:
Ik zat eens te kijken of die graden kloppen op Google Earth en volgens mij volgen ze de GPS coordinaten die zo'n 60m van de meridiaan afzit en 30m van de evenaar. Vanuit mijn woonkamer kan ik een ander halfrond zien.

Ik mocht toch ook blijven buurten? Nou Wonderer, jij mag gewoon niet uit KAA weg!quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik gooi het even achter de schermen!

Donkere dagen inderdaad!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:59 schreef Fogel het volgende:
Om 9u was het nog donker in ieder geval.

Geen last van. Het is 'anders' donker als er sneeuw ligt en als het helder weer is (en dat komt veel voor).quote:Op donderdag 8 december 2011 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Donkere dagen inderdaad!
Lijkt me best moeilijk voor het moreel! Hoe beleef jij dat? En de Noren?

Met 60m zou ik 16 meter onder water zitten. 20 jaar geleden werd ons als verteld dat er al een paar meter bijkwam.quote:Op donderdag 8 december 2011 01:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Google Earth geeft ook leuk de NAP hoogte aan.... zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat mijn huis op 76 meter hoogte staat. Er is ooit eens uitgerekend dat als AL het ijs, werkelijk ALLES zou smelten, dus noordpool, zuidpool, alle bergtoppen, etc.... dat het zee niveau 60 meter zou stijgen. Funest voor een land als Nederland, waar maar weinig plekken hoger zijn dan 60 meter.....Maar mocht dat gebeuren, dan zit ik met nog 16 meter te gaan nog veilig droog.

Niks mis met het noordelijk halfrond. Je moet alleen een beetje goed kiezenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:34 schreef flipsen het volgende:
Wij zaten vanochtend om 8 uur buiten te ontbijten, lekker hoor dat zuidelijke halfrond

Ik zou nog 85 meter exta kunnen hebben waar ik nu woon, en waar ik een huis ga bouwen zit ik op 190 meter hoogte.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Met 60m zou ik 16 meter onder water zitten. 20 jaar geleden werd ons als verteld dat er al een paar meter bijkwam.
ted.com is leuk, maar iedereen die z'n naam met Al Gore verbindt (de klimaatmiljardair) neem ik met een schepje zout.

Ik heb goed gekozen.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niks mis met het noordelijk halfrond. Je moet alleen een beetje goed kiezen

Maar er is een verschil tussen in je pyjama en blote voeten met een bak koffie op het balkon gaan zitten, en eerst een dikke laag kleren aan te moeten trekken.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:31 schreef Fogel het volgende:
En ik kan ook om 8u buiten gaan zitten (in de sneeuw).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |