quote:Op donderdag 10 november 2011 00:59 schreef popolon het volgende:
Oh crap.misschien moet er een & tussen als afkorting.
Die mag je dan naar mij schoppenquote:Op donderdag 10 november 2011 01:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
E&E is beter dan EeE, IMO.
Maar ik hoop wel dat er minder mensen komen vragen over een paar maanden school in de VS of zo.
Beetje lastig wie een emigrant is en wie expat. Officieel is het hetzelfde, maar het is een gevoel. Ik voel mezelf emigrant en de 'emigranten' in bv Dubai noemen zichzelf expats. Bij 'expat' denk ik meer aan 'professionele' verhuizingen. Ik ben ook 'professioneel geemigreed' waarbij alles voor me werd geregeld, maar ik ben nu al zo vaak van baan veranderd..quote:Het woord 'expatriate' is een Engels leenwoord. De Engelsen hebben de term echter samengesteld uit de Latijnse woorden 'ex' (uit, buiten) en 'patria' (vaderland). Een expatriate is dus iemand die buiten het vaderland verblijft.
Ik zie het zo:quote:Op donderdag 10 november 2011 07:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vraag me altijd af wat de definitie van een expat is, zoveel mensen gebruiken het woord in zoveel verschillende contexten...
Eens, dat ziet er beter uit. Net als F&F, C&H, K&W, R&Pquote:
emigrant dus hierquote:Op vrijdag 11 november 2011 02:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie het zo:
Expat: Iemand die tijdelijk naar het buitenland gaat, veelal gestuurd door een bedrijf voor een x-jarig contract, maar die uiteindelijk weer terugkeert in Nederland. Expats behouden vaak hun woning in Nederland (verhuren deze uit bijvoorbeeld). Meubelen worden vaak ondergebracht bij een opslagbedrijf, of bij familieleden. Vaak krijgt de expat van het bedrijf dat ze uitzendt een "expat-pakket", waarbij bijvoorbeeld ook voor huur en auto betaald wordt, bijv. 1 vlucht per jaar voor de hele familie wordt vergoed, etc. Expats doen vaak ook veel minder moeite om te integreren, want: We gaan toch weer weg.
Emigrant: Iemand die de beslissing heeft gemaakt te verhuizen naar een ander land, met in eerste instantie de intentie niet meer terug te keren. Gaat een emigrant na zoveel jaren toch weer terug naar Nederland, dan wordt het een remigrant. De emigrant verkoopt huis, vaak auto, en andere inboedel als definitieve afsluiting. Emigranten moeten het meestal op eigen houtje doen, en alles zelf financieren. Emigranten zitten ook veel vaker direct in de cultuur, en passen zich aan aan de lokaliteit.
Er zijn echter zoveel "hybride" mogelijkheden, en tevens weet ik niet goed waar ik een student die voor 2 of 3 jaar naar het buitenland gaat voor een verlengde studie zou moeten indelen.
ja 3 jaar is een hele tijd...misschien wil je na 3 jaar wel niet meer wegquote:Op vrijdag 11 november 2011 09:52 schreef KNAK het volgende:
Emigrant hier.
Helaas moet ik mij wel per volgende maand remigrant noemen. NL 11 jaar geleden verlaten en nu even terug om het e.e.a. af te ronden. Zodra datgene klaar is waar ik voor terugkom METEEN ticket boeken en z.s.m. weg. Helaas is 3 jaar NL wel erg lang maar het is niet anders....
Terug naar Nederland moeten is serieus klote. Ik begin het meer en meer te waarderen dat mijn vader een leuk vrijstaand huisje heeft ergens in Friesland waar ik kan blijven logeren als ik weer eens in Nederland ben.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:52 schreef KNAK het volgende:
Nee, ik heb alleen met Thailand echt het gevoel hier zonder na te denken over tijd te kunnen leven. Ik vind het hier geweldig en de cultuur staat me goed aan. Helaas heb ik het grootste gedeelte van mijn tijd in toeristisch Phuket doorgebracht en niet echt 100% kunnen genieten van het pure Thailand.
India en Bangladesh waar ik voorheen gewoond heb (6 en 4jaar), dat was leuk maar zag me er niet oud worden.
3 jaar terug naar NL is lang, maar ik verwacht niet dat ik in NL wil blijven. Ook niet na die 3 jaar
NL is n.m.i. *een zooitje, sociaal gezien verrot en barst van de onnozele regeltjes. Het eten is smerig (op de diary products na), het stikt er van de aggressieve buitenlanders (waar ik gewoond heb/ga wonen) en het weer is niet te harden.(als het <20 graden is heb ik het koud) Het is belachelijk duur. Europa boeit me niet, in Azie wonen = voor prikkie even naar een ander spannend Aziatisch land voor een weekendje. Ik kan zo nog wel even doorgaan![]()
Ik ga terug naar NL om hogerop te kunnen komen in Azie. ;-)
*note: persoonlijke mening, no offence ;-)
Dat laatste heb ik ook, na een lange tijd weg te zijn geweest zullen mijn eerste weken heel moeilijk worden. Ik heb her en der nog wel oude contacten maar dat is in de loop der tijd zo verwatert dat ze van 'close friends' naar 'mensen die ik ken / kennissen" zijn gegaan.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:23 schreef breaky het volgende:
[..]
Terug naar Nederland moeten is serieus klote. Ik begin het meer en meer te waarderen dat mijn vader een leuk vrijstaand huisje heeft ergens in Friesland waar ik kan blijven logeren als ik weer eens in Nederland ben.
Ik zou namelijk niet meer in een goedkoop apartement op 11 hoog willen zitten in bijv. een Haagse achterstandsbuurt.
Het eten kan ik nog wel pruimen...er zijn zat plekken waar goed Aziatisch eten te vinden is (niet in de supermarkt dus), maar de temperatuur en het sociale leven zouden een grote achteruitgang zijn...
Hier kijk ik geen TV maar ga naar mijn vaste wijnbar om vrienden te zien....ik zou niet weten waar ik in Nedrland naar toe zou moeten...
Op vakantie in NL praat ik met m'n oude vrienden eventjes heel kort over het leven in het buitenland en vooral als ze zelf ernaar vragen. Daarna gaat het over meer algemenere dingen en over vroeger. Politiek en algemeen leven in NL heb ik altijd toch genoeg over te zeggen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:51 schreef KNAK het volgende:
En waar moet je voor de lol heen? waar kan je heen? te duur, vol met aggressief klootjesvolk en je komt daar alleen, en je vertrek weer in je eentje... waar moet je inderdaad nou heen...
Is er niet een groep van remigranten waar je mee kan optrekken ?![]()
De verhalen vertellen die ik heb meegemaakt worden toch door de gemiddelde persoon als lulkoek aangezien, of ze geloven het niet, of willen het niet horen, of zijn jaloers.
Ik had na 5 seconden al spijt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 02:42 schreef static het volgende:
Remember: het is allemaal de schuld van Pops.
komt mij ook enigszins bekend voor... niet zozeer vanwege mijn ouders maar omdat mijn familie een vrij bekende familie is in het plaatsje waar ik geboren en getogen ben....onze familie woont er al generaties lang'quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Met vrienden heb ik het niet. Maar, als ik in het dorp op het Twentse platteland kom waar mijn ouders wonen merk ik het wel, dat ik het lastig vind om met mensen te praten. Ik ken die mensen niet, zij kennen mij wel (A omdat ik een kopie van m'n moeder ben, B omdat mijn vader een vrij publieke baan heeft) en weten dus ook wat ik doe. En dat plaatsen ze zo hoog op de sociale rangorde dat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan. Omdat ik dat helemaal niet vind, dat ik zo hoog op die sociale rangorde moet staan.
hier wel iigquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Fogel het volgende:
Conclusie: emigranten zijn conservatief
Conservatiefjes houden niet van verandering toch?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Fogel het volgende:
Conclusie: emigranten zijn conservatief
quote:Op zondag 13 november 2011 02:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Conservatiefjes houden niet van verandering toch?
En daarom gooien we ons leven overhoop en verkassen we . No change, no future.quote:Op zondag 13 november 2011 05:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
sterker nog..... we hate the stuff
oke, enige instabiliteit voor een klein tijdje maar zit nu heerlijk in een landje wat net zo conservatief is als de Amerikaanse Bible Beltquote:Op zondag 13 november 2011 05:58 schreef popolon het volgende:
[..]
En daarom gooien we ons leven overhoop en verkassen we . No change, no future.
Kijk nog eens naar de naamquote:Op maandag 14 november 2011 10:53 schreef kip-kerrie het volgende:
En wat ben je dan als je uitwisselingsstudent bent? Geen Expat, ook geen Emigrant. Vond KAA toch wat meer allesomvattend.
Stiekom vond ik E&E veel beter, want veel duidelijk. Want nu denkt iedereen die op reis gaat dat hij hier tussen hoort, en ik vind zelfs uitwisselingsstudenten discussierbaar..quote:Op maandag 14 november 2011 10:53 schreef kip-kerrie het volgende:
En wat ben je dan als je uitwisselingsstudent bent? Geen Expat, ook geen Emigrant. Vond KAA toch wat meer allesomvattend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |