Reeks kapot?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
waarom verschijnt dit niet in m'n AT?
Goeie. Ik verwijder die andere wel even.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:58 schreef Individual het volgende:
Bedankt popo.Misschien kan het systeem niet 2 nummer 14s tegelijk aan.
Of je drukt op de "volg topic" knop.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:04 schreef flipsen het volgende:
Ik probeerde gisteravond ook al een "nieuw deel" aan te maken en dat lukte maar niet. Maar goed, met deze post staat ie weer in mijn AT
quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:32 schreef Gaoxing het volgende:
500.000 km2 van Thailand is een beetje overstroomd, popo. Niet veel hoor, hooguit anderhalf tot 2,5 meter. Ik kan me voorstellen dat de Amerikaanse media dat niet zo gek interessant vinden. Het is ook niet zoveel, natuurlijk: slechts de oppervlakte van Spanje. En dat water wil graag naar zee, maar er ligt nog een stadje in de weg met een kleine 12.000.000 inwoners. En die dreigen nu ook natte voeten te krijgen.
Oh da's niet best, ligt dat nu aan mij of is er sowieso niet echt veel over te vinden in de internationale media?quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:32 schreef Gaoxing het volgende:
500.000 km2 van Thailand is een beetje overstroomd, popo. Niet veel hoor, hooguit anderhalf tot 2,5 meter. Ik kan me voorstellen dat de Amerikaanse media dat niet zo gek interessant vinden. Het is ook niet zoveel, natuurlijk: slechts de oppervlakte van Spanje. En dat water wil graag naar zee, maar er ligt nog een stadje in de weg met een kleine 12.000.000 inwoners. En die dreigen nu ook natte voeten te krijgen.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:02 schreef Individual het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe-oude president flipsen!
Ze zijn gevaarlijk bezig met de 10-25% inflatie regel of is die 25% een verzinsel van de internationale media?
quote:Es que a vos te gusta el Realismo mágico. Y Cristina2011 es Realismo mágico on steroids
M'n Argentijnse ex zei in 2004 dat de Peronistas geld van de rijken afpakken en aan de armen geven zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Ze was heel verontwaardigd. Haar beste vriendin was het er helemaal mee eens. Haar vriendin was een kleindochter van Videla haha!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef flipsen het volgende:
[..]Maar het zat er dik in dat ze zou winnen natuurlijk. En stemmen kopen is ook vrij makkelijk in de arme buurten van BsAs.
De inflatie in Argentinie wordt officieel bekend gemaakt door de INDEC. Zodra een journalist het échte inflatiecijfer wil bereken wordt ie gecencureerd. Maar de echte inflatie voor de gewone Argentijn ligt al jaren rond de 30-35 procent
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:34 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan als alles goed gaat ergens 1e kwartaal 2012 naar de USyeah...
Vrouw en onze 3 kids mee en genieten van de periode die komen gaat!
Colombia?quote:Op maandag 24 oktober 2011 04:33 schreef Strani het volgende:
Ik wist niet eens dat er een slowchat was voor ons soort mensen
Voor ca. 3 jaarquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.
[..]
Colombia?
En Spanje. Ik pendel heen en weer tussen die twee landen. Een paar jaar lang deden we ongeveer zes maanden in de één, dan de andere zes in de ander. Nu blijven we wat langer in Spanje en wat korter in Colombia, uit praktische overwegingen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Vakantie of om langere periode te wonen? Volgens mij zoeken ze nog kandidaten voor 'Ik vertrek...'.
[..]
Colombia?
Oh nee joh, dat is nog een eind weg, wij liggen in het zuiden van het centrum. Tegen de tijd dat het hier is heb je het gegarandeerd wel gelezen, want dan ligt o.a. het hele CBD onder.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:31 schreef Individual het volgende:
Kan je het water zien vanaf jullie huis/buurt?
Phew gelukkig maar!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:
Zo schijnt er geen tekort aan flesjes maggi te zijn![]()
vooral de onzekerheid, enhet feit dat het nu al zo lang duurt lijken me ontzettend moeilijk, inderdaad. Veel succes, ik hoop dat je het weekend goed doorkomt..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, het klettert op dit moment weer met bakken uit de hemel, maar verder nog droog ja. Vanmiddag een dijkdoorbraak iets ten zuiden van ons (waar we dus juist geen water van verwachten), maar ook dat heeft ons niet bereikt. En hub had moeite met z'n werk bereiken door het water, maar ook dat ging nog net. De andere fabriek ligt inmiddels midden in overstroomd gebied.
Supermarkten geven een pre-perestrojka Soviet aanblik: lange rijen en lege schappen. Of wel volle schappen, die bij nader inzien 3 in plaats van 40 verschillende produkten bevatten. Zo schijnt er geen tekort aan flesjes maggi te zijnWij hebben in ieder geval voor z'n 4 weken eten in huis, iets wat SOS International eerder deze week aanraadde, en die nemen we serieus.
Veel vriendinnen zijn gisteren en vandaag vertrokken naar buiten de stad, en dat geeft een rotgevoel. Helemaal toen die dijk brak vloog het me even aan. Maar aan de andere kant denken we nog steeds dat we hier het beste af zijn, dat is de beslissing, en daar zullen we het beste van moeten maken.
Gisteren even bij een vreselijk leuke charity geweest, die pakketjes inpakt voor kinderen in evacuatiecentraVoor ieder kind een knuffel, krijtjes, boekje, en een handgemaakte kaart. Het klinkt triviaal, maar is volgens mij vreselijk belangrijk om zo af en toe even de gelegenheid te geven om kind te zijn. Ik denk dat we morgen weer gaan. Voor onze kinderen is het ook belangrijk om te doen, denk ik.
Dat is het, zo ongeveer. Het wordt een heel erg spannend weekend (want springtij), maar het is wat het is. Wel is het ook het zwaarste wat ik ooit heb gedaan, denk ik, maar what doesn't kill you......
Je gaat buiten Nederland blijven wonen, maar niet in de VS?quote:Op donderdag 3 november 2011 05:50 schreef wonderer het volgende:
Hier kan ik natuurlijk WEL blijven...
Ja ze zijn wat laat wakker geworden.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:00 schreef Gaoxing het volgende:
Nog een paar speciaal voor popo
NY Times
AP
edit: oh en nog eentje: WSJ
En dan nu snel naar bed, want morgen moet 't grut gewoon thuis schoolwerk doen, en juffen over je eigen kinderen valt volgens mij nog lang niet mee
Niks geen gelul, veteranen zijn overal welkom in KAA.quote:Op donderdag 3 november 2011 05:50 schreef wonderer het volgende:
Hier kan ik natuurlijk WEL blijven...
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".quote:Op donderdag 3 november 2011 21:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De nationaliteit van het land waar je woont aannemen en je Nederlandse paspoort opgeven. Nu verblijf je tijdelijk als een soort gastarbeider in je vluchtland in mijn ogen.
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:35 schreef Individual het volgende:
Ik moet hem hier ook even neerzetten!
[..]
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".
Economische vluchtelingen, dat zijn we, allemaalquote:Op donderdag 3 november 2011 21:35 schreef Individual het volgende:
Ik moet hem hier ook even neerzetten!
[..]
Nu weet ik dus dat ik geen emigrant ben maar "een soort gastarbeider in mijn vluchtland".
Mooi, zakken vullen en alles naar het thuisland sturenquote:Op donderdag 3 november 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
De werkgelegenheid hier, jongen, vele malen beter dan in Nederland!______________!
quote:Op donderdag 3 november 2011 07:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je gaat buiten Nederland blijven wonen, maar niet in de VS?
quote:Op donderdag 3 november 2011 13:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Niks geen gelul, veteranen zijn overal welkom in KAA.
quote:Op donderdag 3 november 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Economische vluchtelingen, dat zijn we, allemaal
ik heb eerlijk gezegd nog bijna nooit een Nederlandse emigrant ontmoet die geen accent heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 04:10 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het met catholic en politician vooral. Maar mensen beginnen te zeggen dat ik bijna geen accent meer heb. Mag ook wel na ruim vijf jaar
dit dusquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:03 schreef Individual het volgende:
Juist als ze geen complimenten meer geven gaat het echt vooruit.![]()
Amerikanen staan er ook om bekend om "over the top polite" te zijn, toch?quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:03 schreef wonderer het volgende:
Het gaat niet om complimenten, meer een verbaasd "oh, dat kun je niet echt horen" als ik zeg dat ik Nederlands ben. Vind het wel grappig.
Beleefd? Nah. Wel vriendelijk en ze wringen zich in allerlei bochten om je een goed gevoel te geven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Amerikanen staan er ook om bekend om "over the top polite" te zijn, toch?
dat bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Beleefd? Nah. Wel vriendelijk en ze wringen zich in allerlei bochten om je een goed gevoel te geven.
sorry hoor Wonder, maar nu begin ik jeuk te krijgenquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:18 schreef wonderer het volgende:
Als ik Nederlands praat, heb ik trouwens een Amerikaans accent (niet zo erg als Paul Verhoeven of zo, maar toch).
Ik kan er ook niks aan doen. Als ik 11 maanden per jaar alleen maar Engels praat, slijt dat er gewoon in.quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sorry hoor Wonder, maar nu begin ik jeuk te krijgen
ik kan er echt niet bij dat mensen zo snel gaan klagen dat ze hun Nederlands verliezen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik vooral frustrerend vind is dat mijn nederlands hard achteruit gaat. Ik was laatst op de ambassade, en moest daar 3 uur lang nederlands praten, en dat was echt een opgave. M'n woordenschat, maar ook de zinsopbouw zijn stom..
Is wel tof trouwens, ik ga beginnen met vrijwilligerswerk voor reklassering Nederland, Nederlandse gevangen in Zweedse gevangenissen opzoeken!
Tsja, ik merk dat ik niet de vaardigheid heb die ik ooit had. Ik kan me niet zo genuanceerd uitdrukken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kan er echt niet bij dat mensen zo snel gaan klagen dat ze hun Nederlands verliezen.
Door mijn werk spreek ik met regelmaat Nederlandse emigranten en die spreken allemaal nog perfect Nederlands, ook al zijn velen al meer dan 10 jaar weg.
Verder, je vrijwilligerswerkhoe ben je daar zo bij gekomen?
Ik overdrijf natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:14 schreef maartena het volgende:
Ik niet. Het maakt mij echt weinig uit hoe ik klink eigenlijk. Zolang ze me maar verstaan.
Dat dus. Als ik op fok ben denk ik in het NL en hier kan je meer tijd nemen om (bijna) perfect NL te typen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:25 schreef wonderer het volgende:
Meestal in het Engels. Tenminste, als ik echt in woorden denk, gaat het meestal om gesprekken met anderen dus dan is het vaak in het Engels.
Ik denk in een mengelmoes, sommige woorden komen eerder in het Engels op en andere in het Nederlands. Zoiets van "Ik moet zo nog even de washing doen, but I have geen detergent meer."quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat "even snel, makkelijk" terug vallen op Engelse woorden herken ik terdege wel.
Vaak ook omdat een Engels woord de lading beter dekt.
Hoe zit dat bij jullie, denken jullie vaak in het Engels of in het Nederlands?
Zo hoorde ik eens van een Nederlander dat mijn Nederlands wel heel vloeiend was!quote:Op maandag 7 november 2011 04:05 schreef TinyTuna het volgende:
Ach, mij maakt het eigenlijk niks uit, ik vind het al een compliment als iemand denkt dat ik een native speaker ben.
Ah hip. Al heb ik wel een kleine bijwerking: die trouwringquote:Op woensdag 9 november 2011 10:28 schreef Individual het volgende:
Nee, je krijgt een Christmas party. (waar je die lekkere collega eens kan pakken zonder teveel bijwerkingen)
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah hip. Al heb ik wel een kleine bijwerking: die trouwring
ik ga naar nederland. Voor het vierde jaar op rij. Kerst ben ik in Duitsland bij de familie van m'n vriend, dus sinterklaas in Nederland...quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef maartena het volgende:
Sinterklaas.
Doen jullie er wat mee?
Wij hebben met vier koppels (5 Nederlands, 3 Amerikaan) lootjes getrokken vorige week, en we hebben dus een maand om met surprises te komen..... Op zaterdag 3 December hebben we dan bij 1 van de koppels thuis "pakjesavond". We doen het compleet met gedichten, mag in Engels of Nederlands of een combinatie.
Kortom: Gezellig.
Binnenkort even pepernoten en chocoladeletters halen bij de Dutch Store.
Hier met de kinderen een "pakjesavond" thuis en we zullen de aankomst van de Sint wel in Stockholm gaan bekijken.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef maartena het volgende:
Sinterklaas.
Doen jullie er wat mee?
Wij hebben met vier koppels (5 Nederlands, 3 Amerikaan) lootjes getrokken vorige week, en we hebben dus een maand om met surprises te komen..... Op zaterdag 3 December hebben we dan bij 1 van de koppels thuis "pakjesavond". We doen het compleet met gedichten, mag in Engels of Nederlands of een combinatie.
Kortom: Gezellig.
Binnenkort even pepernoten en chocoladeletters halen bij de Dutch Store.
quote:Op donderdag 10 november 2011 00:59 schreef popolon het volgende:
Oh crap.misschien moet er een & tussen als afkorting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |