In de 2 wegrijden vanuit stilstand neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik rijd ook automaat en kreeg van een collega de tip om als er heel veel sneeuw ligt in zijn 2 te rijden (wat normaal bedoeld is om in de bergen te rijden), helpt wel iets heb ik gemerkt. De technische uitleg over het WAAROM heb ik niet
Nou in een automaat kan je hem nooit in zn 2 zetten toch? Ik heb hiervoor 2 bmw 5 series gehad en wanneer je hem in zn 2 zette en stil stond, dan had hij een lichte 1e versnelling waarmee hij daarna naar zn 2 schakelde.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik rijd ook automaat en kreeg van een collega de tip om als er heel veel sneeuw ligt in zijn 2 te rijden (wat normaal bedoeld is om in de bergen te rijden), helpt wel iets heb ik gemerkt. De technische uitleg over het WAAROM heb ik niet
Ja klopt en ook in 2 blijven rijden daarna. Ik heb ook nog een 3e versnelling, geen idee of dat dan nog beter rijdt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:45 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
In de 2 wegrijden vanuit stilstand neem ik aan?
Dan wordt er op lage snelheid minder vermogen naar de wielen gestuurd, zodat je minder snel doorslipt.
Hmm in zijn 3 of 4 trok hij bij mij mooi in zn 1 opquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja klopt en ook in 2 blijven rijden daarna. Ik heb ook nog een 3e versnelling, geen idee of dat dan nog beter rijdt.
@Gokhan: ik heb het een paar keer zo gedaan, geen problemen gehad (maar dat was dus inderdaad in zijn 2 wegrijden in in 2 blijven rijden).
quote:
80% van de 1-serie rijders denkt dat hun auto FWD is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]![]()
Welk gedeelte van 'monteren op de aangedreven wielen' zal hij niet snappen?
Al zou je geen kennis over auto's hebben maar dit staat toch echter op je kentekenpapieren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
80% van de 1-serie rijders denkt dat hun auto FWD is.
zou perfect zijn voor een south park aflevering...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit bestrijdt helemaal niemand.
De discussie begon met dat mensen met zomerbanden helemaal van de weg moeten blijven. Moeten ze lekker zelf weten. Direct dat vingerwijzende gedoe met 'Oh, jij hebt zomerbanden, jij hoort helemaal niet meer op de weg. Blijf thuis!!!'. Dat is kansloos, kan er niets anders van maken.
Beetje in dezelfde categorie als die aflevering over hybridesquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:10 schreef T42 het volgende:
[..]
zou perfect zijn voor een south park aflevering...
Ja, dan rem je af op de motor (die stand heet ook wel de caravan stand). Alleen maak je op de rechte stukken onnodig meer toeren (dus meer slijtage en meer verbruik) zonder belasting zoals een caravan of aanhanger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef Karina het volgende:
[..]
100% met je eens maar hier vind ik ze niet nodigquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ben in de kerstperiode met zowel zomersloffen als wintersloffen naar Oostenrijk geweest en ik kan daarover (eigen ervaring) het volgende zeggen:
Ik ga liever op wintersloffen. Terug met zomersloffen via Stuttgard gegaan in plaats van blazen over de A3, terwijl ik een blaasbak bij me had (MB C combi).
Natuurlijk, als je op aangereden sneeuw je handrem aantrekt of, in geval van de MB, je stuur dwars zet en je gas hard intrapt terwijl traction controll uitstaat, dan krijg je de wagen wel om, dat lukt je zelfs met kettingen (ja, heb ik ook gedaan).
Feit is dat ik het prettiger vond om in natte en opvriezende sneeuw in Oostenrijk op winterbanden te rijden dan op zomerbanden. Helemaal in de Alpen kan je op winterbanden beter meekomen met het normale verkeer, is mijn ervaring.
had een benz uit 69 en heb hem niet eens op de winterstand hoeven te zetten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, dan rem je af op de motor (die stand heet ook wel de caravan stand). Alleen maak je op de rechte stukken onnodig meer toeren (dus meer slijtage en meer verbruik) zonder belasting zoals een caravan of aanhanger.
Als er 50 op de snelweg wordt gereden is er wel iets anders aan de hand en ligt het niet aan de banden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:48 schreef rival het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er mensen zijn die winterbanden onzin vinden...
en dan voor de veiligheid 50 gaan rijden op de snelweg.....
Ik koop ze namelijk wel, en ik zou graag naar huis willen 's middags.... en daarmee bedoel ik niet 50 over de snelweg cruisen
Jammer dat je niet snapt dat iemand met een winterband harder kan rijden in de sneeuw dan iemand met een zomerband zonder op veiligheid in te leveren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 02:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als er 50 op de snelweg wordt gereden is er wel iets anders aan de hand en ligt het niet aan de banden.
Op de snelweg 50 rijden door zomerbanden is klinkklare onzin.quote:Op zondag 23 oktober 2011 08:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jammer dat je niet snapt dat iemand met een winterband harder kan rijden in de sneeuw dan iemand met een zomerband zonder op veiligheid in te leveren.
Ook als je al op locatie bent en bij vertrek er opeens 15cm blijkt te zijn gevallen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef silenthill het volgende:
Bij echt slecht weer laat ik de auto staan.
Dat mag je me even uitleggen, want ik snap inderdaad niet dat ik iemand met zomerbanden in gevaar breng als ik harder kan rijden, eerder stil staat, beter door de bocht kan... Dus met sneeuw heeft een zomerbandrijder geen gevaar van een winterbandrijder...quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:47 schreef Sounddragon het volgende:
Jammer dat veel mensen niet willen snappen dat ze best harder kunnen rijden in de sneeuw, maar dat ze dan op de veiligheid van mensen zonder winterbanden inleveren
Waar ik vandaan kom, noemen ze dat asociaal![]()
Als je een veilige stopafstand wilt hebben in de sneeuw dan kun je niet veel sneller inderdaad, in ieder geval niet even snel of sneller dan iemand met een winterband...quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:54 schreef machtpen het volgende:
[..]
Op de snelweg 50 rijden door zomerbanden is klinkklare onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |