of je kunt natuurlijk je auto aanvoelen en niet als een bezetene gaan rijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:10 schreef starla het volgende:
Hmm ok, mooi dealtjeGewoon niet met sneeuw de weg op gaan, ook niet in het weekend.
Niet iedereen is zo lui dat i 20000km/jr moet maken in z'n auto hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:55 schreef starla het volgende:
Slim om nieuwe zomerbanden in de herfst eronder te zetten.
zeker slim want nieuwe zomerbanden hebben veel meer grip in slechte omstandigheden dan oude en versleten zomerbandenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:55 schreef starla het volgende:
Slim om nieuwe zomerbanden in de herfst eronder te zetten.
Dit. Gewoon wat iedereen tot een paar jaar terug nog deed in de winter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef silenthill het volgende:
Rustig rijden, ver vooruit kijken en extra afstand houden.
En nog een extragratis tip: in de zomer mag je ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit. Gewoon wat iedereen tot een paar jaar terug nog deed in de winter.
Nee, niks.quote:
Zomerbanden bestaan wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:30 schreef MrNiles het volgende:
zomerbanden bestaan toch niet? zijn dat niet all-weather banden
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker. Mijn auto's staan in een verwamde, droge garage en lijden daar minder van dan in Nederland op de openbare weg rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:33 schreef silenthill het volgende:
@DaNpy
Heb jij zelf een Daf? Dan rij je daar toch ook zoveel mogelijk mee?
Een oldtimer heb je niet om hem een winterslaap te geven.
Worden ze alleen maar slechter van, langdurige stilstand.
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach alsof je meteen een gevaar op de weg bent. Ik heb altijd met normale (vrij sportieve) banden gereden in de winter en nooit problemen gehad of per ongeluk geslipt.
Dat kun je ook zeggen van ABS, gordels, stuurbekrachtiging, ESP, airbags, traction control, kreukelzones, kinderzitjes, rembekrachtiging etc etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:30 schreef MrNiles het volgende:
winterbanden is DE verkoopstunt van de laatste jaren
ineens lijkt het alsof iedereen winterbanden moet hebben omdat je anders niet meer op de openbare weg kan rijden....iedereen heeft jaren zonder gedaan...
goede marketing
Helaas, je denkbeeld gaat niet op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
En ga je je auto dan buiten stallen in de kou als je een garage hebt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef silenthill het volgende:
Sorry hoor, maar elke week je bodem en wielkasten en dat soort dingen met de hogedrukspuit schoonmaken en je komt zonder moeite de winter door. Auto komt uit 1980 en is nog keihard.
Ergens volgend jaar heb ik ook een eigen garage, maar das ook voor wat onderhoud wat ik dan zelf kan verichten.
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Helaas, je denkbeeld gaat niet op.
Prima, maar aangezien ik meerdere voertuigen heb gebruik ik mijn DAF voor mijn plezierquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:45 schreef silenthill het volgende:
Kom op man, hij is 3 jaar geleden, compleet overgespoten en ik was hem met de hand.
Hij ziet er dus echt knap uit.
Dat is een hele andere stelling dan dat iedereen op "zomer"banden langzaam rijdt in de winter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).
We trekken simpelweg op naar 30 (of 50), en remmen weer af naar 0. Daarmee kijken we wie het snelst weg is en het eerst stilstaat, en dus het meeste grip heeft.
Mijn enige eis is dat het gefilmd wordt om de niet-winterbanden rijders met de verschillen om de oren te slaan.
Oh ik geloof best dat het verschil maakt hoor met sneeuw. Alleen ik vind het nu nog de moeite niet waard, zeker niet omdat ik geen problemen heb tijdens het rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).
We trekken simpelweg op naar 30 (of 50), en remmen weer af naar 0. Daarmee kijken we wie het snelst weg is en het eerst stilstaat, en dus het meeste grip heeft.
Mijn enige eis is dat het gefilmd wordt om de niet-winterbanden rijders met de verschillen om de oren te slaan.
wat hij zegt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:11 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
of je kunt natuurlijk je auto aanvoelen en niet als een bezetene gaan rijden
Jammer dat je het pas de moeite waard vind als je iemand anders auto van achter in elkaar hebt gedouwd. Of een fietser over je motorkap hebt gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Oh ik geloof best dat het verschil maakt hoor met sneeuw. Alleen ik vind het nu nog de moeite niet waard, zeker niet omdat ik geen problemen heb tijdens het rijden.
Ik ga niet zeggen dat dat niet gebeuren gaat, dat is gevaarlijk, maar ik pas mijn rijstijl aan. En sowieso, mijn eigen auto gaat sowieso op stal en met andermans auto rijd ik niet zo lomp als met mijn eigen, haha.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat je het pas de moeite waard vind als je iemand anders auto van achter in elkaar hebt gedouwd. Of een fietser over je motorkap hebt gehad.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker. Mijn auto's staan in een verwamde, droge garage en lijden daar minder van dan in Nederland op de openbare weg rijden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven auto's beter als ze binnen staan, maar hoe kun je jezelf nou een liefhebber noemen als je dat ding nooit gebruikt![]()
Tja ik heb 1 oldtimer en 90% van de ritten is doelloos en voor mijn eigen plezier, ik gebruik 'm nu voor woon-werkverkeer als het lekker weer is maar binnenkort gaat 'ie weer op stal. Gebruik is slijtage helaas en zeker in de winter tast de pekel alles aan, dat wil ik niet. Ik geef geen geld uit aan wielen en spuiten en plaatwerk om het door pekel op te laten vreten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
Tuurlijk blijven auto's beter als ze binnen staan, maar hoe kun je jezelf nou een liefhebber noemen als je dat ding nooit gebruikt![]()
Nounou wel 5 duizend km.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Mensen die dit sschrijven hebben niet alleen 2 linkerhanden, maar alleen maar duimen.
Mijn 30jr oude kevertje rijd het hele jaar door zo'n 5000km.(enige auto) En dus ook als het glad is en er gepekeld wordt. Ding staat vanuit de fabriek zwaar in de tektyl aan de onderkant.
Prima toch, maar een ander doet dat weer anders. Om dan gelijk te roepen dat je geen liefhebber bent omdat je met je auto in de winter rijdt...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nounou wel 5 duizend km.
Dat rijdt ik ook bijna met mn DAF en ook op de motor.
Dat is nog buiten het woon werk waar ik een daily voor heb.
Ik heb meerdere auto's en kan niet in allemaal tegelijk rijden. Daarom hebben ze allen hun eigen doel.
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Prima toch, maar een ander doet dat weer anders. Om dan gelijk te roepen dat je geen liefhebber bent omdat je met je auto in de winter rijdt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |