In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Liefs
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijdenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
lolwut, ik was net aan het lezenquote:
Trouwen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:40 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?
Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat lerenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
Vrienden of dergelijken okay, maar je partner? De hele dag geconfronteerd worden met het feit dat je dommer bent dan hij/zij? Lijkt mij niks.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat leren
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..
Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
Ze is zeker 'intelligent', maar haar sociale vaardigheid is zo beneden paal, dat ze heel veel moeite heeft met vrienden maken. En dan met de klemtoon op 'heel moeilijk'.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:06 schreef Lookbehind het volgende:
Hoge intelligentie, absoluut. Als je, zoals meerdere personen al aangeven, geen gesprek/discussie van niveau kunt voeren, vind ik dat frustrerend.
Maatschappelijk aanzien interesseert mij echt niet. Hoe zij in de maatschappij staat is echter op meerdere manieren te interpreteren, bijv.:
1) Status/Aanzien, zoals al genoemd.
2) Kennis van de maatschappij/kennis van wat er speelt.
Als het om optie 2 gaat, dan vind ik dat wel degelijk belangrijk.
[..]
Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.
Hier komt het eigenlijk allemaal op neer jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:15 schreef SomePerson het volgende:
Ik zou het liefst iemand willen die even slim is als ik. Even lullig gezegd, ik kan hele domme mensen heel irritant vinden... En ik zie mezelf gewoon niet met iemand waarmee ik geen goede gesprekken kan voeren.
Aanzien maakt denk ik alleen uit voor mensen die hogerop willen komen via de relatie, dus dat is sowieso geen echte liefde denk ik
Nu ik de reacties lees van dit topic, ben ik van gedachten veranderd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!
Kon ik kiezen tussen twee vrouwen die ik even leuk vind qua uiterlijk en innerlijk, maar een hoogbegaafd en de andere heeft een normale intelligentie, dan kies ik voor de hoogbegaafde dame.
In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:29 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben dan 'intelligent' maar sociaal niet zo vaardig.
Ideaal zou volgens mij zowel een hoog IQ als EQ zijn.
Dat hoeft niet persequote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:30 schreef Strani het volgende:
[..]
In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.
Je snapt dat niet totaal niets van mijn punt af doet? Misschien om het makkelijker te maken: je bent of slim of je houdt van voetbal.. Heeft het iets met elkaar te maken?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
Dus aziaten en russen zijn dommer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:31 schreef Gewetensvol het volgende:
Enerzijds zou je denken 'no shit sherlock' (duh: hoge intelligentie), maar anderzijds... Als je de topics leest van mannen die graag vrouwen uit Oost-Europa en Thailand willen importeren, omdat zij gewillig zijn...
Goede vraag dus, en het merendeel gaat voor een vrouw van dezelfde intelligentie.
Dit is wel heel elitair gezwijmel zeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je snapt dat niet totaal niets van mijn punt af doet? Misschien om het makkelijker te maken: je bent of slim of je houdt van voetbal.. Heeft het iets met elkaar te maken?
Ik mag mijzelf wel slim noemen, maar een buitenstaander zou mij eerder als autist zien, omdat ik totaal geen interesse heb om met mensen te praten waar ik niets mee heb, en als zij dat niet snappen wil ik dat best duidelijk maken, waarna ze eerder boos worden en mij raar noemen. Ben jij echter een van de kleine groep mensen waar wel tijd in te steken is heb je een vriend voor het leven en kun je met mij overal over praten..
Sociaal iq is gewoon bullshit, een labeltje voor het telegraafvolk om hen het idee te geven dat zij ook wel speciaal zijn. Iemand die dom is is gewoon dom, hoe gezellig die persoon ook is, hij is en blijft gewoon dom.
Kan jouw zus niet praten of WIL ze dat gewoon niet..
Willen of kunnen maakt voor het resultaat geen ene kut uit. Sociale vaardigheden hebben weinig te maken met IQ, hoewel zowel slimme als minder slimme mensen dat wel graag zo zien. Maar het is wel verdomd handig om over wat social skills te beschikken. Op het moment dat een 'buitenstaander' denkt dat je een autist bent doe je ergens toch iets goed foutquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je snapt dat niet totaal niets van mijn punt af doet? Misschien om het makkelijker te maken: je bent of slim of je houdt van voetbal.. Heeft het iets met elkaar te maken?
Ik mag mijzelf wel slim noemen, maar een buitenstaander zou mij eerder als autist zien, omdat ik totaal geen interesse heb om met mensen te praten waar ik niets mee heb, en als zij dat niet snappen wil ik dat best duidelijk maken, waarna ze eerder boos worden en mij raar noemen. Ben jij echter een van de kleine groep mensen waar wel tijd in te steken is heb je een vriend voor het leven en kun je met mij overal over praten..
Sociaal iq is gewoon bullshit, een labeltje voor het telegraafvolk om hen het idee te geven dat zij ook wel speciaal zijn. Iemand die dom is is gewoon dom, hoe gezellig die persoon ook is, hij is en blijft gewoon dom.
Kan jouw zus niet praten of WIL ze dat gewoon niet..
Dat gaan we testen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:35 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse. Ik merk dat ik in de omgeving van sociaal vaardige mensen ook een stuk socialer ben. Dan kan ik me daar aan omhoog trekken... ofzoiets.
Zo erg is het trouwens niet met me gesteld. Ik heb genoeg leuke vrienden en krijg vaak te horen dat ik goed kan luisteren en een goede gesprekspartner ben. Alleen het inschatten van sociale situaties gaat niet vlekkeloos. Ik heb bijvoorbeeld totaal niet door als er iemand met me flirt.
Wel als je stelt dat er een sociaal iq bestaat, en dus twee soorten slim bestaan; slim en sociaal slim. Dat is simpelweg niet waar, je bent slim of bent het niet. Je bent sociaal vaardig of je bent het niet. Wie ben jij om te stellen wat goed of fout is, fout is ook maar een woord onderheving aan morale trends. Wat zou het mij moeten schelen wat een ander van mij vind?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Willen of kunnen maakt voor het resultaat geen ene kut uit. Sociale vaardigheden hebben weinig te maken met IQ, hoewel zowel slimme als minder slimme mensen dat wel graag zo zien. Maar het is wel verdomd handig om over wat social skills te beschikken. Op het moment dat een 'buitenstaander' denkt dat je een autist bent doe je ergens toch iets goed fout
Thanks for the info bruvquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dit is wel heel elitair gezwijmel zeg.
Ik ben liever een vmbo'er met vrienden dan een onbegrepen genie.
Naiviteit? Dat zijn echt alleen de mannen met weinig zelfvertrouwen die zo'n vrouw nodig hebben hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:01 schreef dreamscometrue het volgende:
In de praktijk lijken mannen meer voorkeur uit te geven aan naïviteit, dus ik ben positief verrast met de reacties!
Over intelligentie gesproken zijn er wel psychologen die modellen van intelligentie hebben ontwikkeld waarin intelligentie bestond uit onafhankelijke dimensies. Sociale intelligentie is daar ook een van.
Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:01 schreef dreamscometrue het volgende:
In de praktijk lijken mannen meer voorkeur uit te geven aan naïviteit, dus ik ben positief verrast met de reacties!
Over intelligentie gesproken zijn er wel psychologen die modellen van intelligentie hebben ontwikkeld waarin intelligentie bestond uit onafhankelijke dimensies. Sociale intelligentie is daar ook een van.
Inzicht in wat?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Inzicht is belangrijker dan algemene intelligentie. Een gesprek op niveau kunnen voeren maar ook dingen begrijpen zonder woorden.
Gaf mij ook meteen het idee van "het vriendinnetje van" zo een die wel altijd aanwezig is en meepraat maar toch eigenlijk nooit iets zegtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Naiviteit? Dat zijn echt alleen de mannen met weinig zelfvertrouwen die zo'n vrouw nodig hebben hoor.
Dit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wel als je stelt dat er een sociaal iq bestaat, en dus twee soorten slim bestaan; slim en sociaal slim. Dat is simpelweg niet waar, je bent slim of bent het niet. Je bent sociaal vaardig of je bent het niet. Wie ben jij om te stellen wat goed of fout is, fout is ook maar een woord onderheving aan morale trends. Wat zou het mij moeten schelen wat een ander van mij vind?"nou das niet zo sociaal heuuurrr" Is het wel sociaal om jouw normen af te dwingen?
In een sociaal eq/iq 'geloof' ik ook niet echt. Sommige mensen zijn nou eenmaal makkelijker of soepeler in de omgang dan anderen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wel als je stelt dat er een sociaal iq bestaat, en dus twee soorten slim bestaan; slim en sociaal slim. Dat is simpelweg niet waar, je bent slim of bent het niet. Je bent sociaal vaardig of je bent het niet. Wie ben jij om te stellen wat goed of fout is, fout is ook maar een woord onderheving aan morale trends. Wat zou het mij moeten schelen wat een ander van mij vind?"nou das niet zo sociaal heuuurrr" Is het wel sociaal om jouw normen af te dwingen?
Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
In een sociaal eq/iq 'geloof' ik ook niet echt. Sommige mensen zijn nou eenmaal makkelijker of soepeler in de omgang dan anderen.
Maar mensen zijn sociale dieren. We leven met elkaar, we werken met elkaar en we interactioneren met elkaar. We planten ons zelfs met elkaar voort. Vervelend, maar verder weinig aan te doen. Om die reden is het wel belangrijk om met je mede soort genoten te kunnen opschieten. Als je jezelf teveel afzondert van de kudde (vrijwillig of niet) dan belemmert dat op den duur jouw mogelijkheden.
Grappig genoeg is het trouwens heel 'normaal' en zelfs 'gezond' gedrag om elkaar normen op te leggen. Een essentieel onderdeel van het sociale verkeer. Gaat over het algemeen trouwens vanzelf en onbewust.
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper.
denk je dat ze daardoor geen oogje meer op je heeft?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper.
Zelfs dan heb je sociaal contact (met je wow spelers en met je bezorger). Hoe beperkt, afstandelijk en geïnstitutionaliseerd het ook is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan..
Zelfs geen sociaal leven hebben belemmerd praktisch gezien helemaal niets je zal hooguit wat akward moments krijgen wanneer er wel sociale interactie plaats vindt
Ik zal eens kijkenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?
Ja. Dat als versiertruc gebruiken staat nou niet bepaald bekend als een doorslaggevend succes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:
[..]
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.
Gewoon in de ruime zin van het woord, geen woorden of uitleg nodig hebben om te weten wat er van je verwacht wordt. Heeft raakvlakken met IQ, maar ook EQ.quote:
Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:
[..]
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.
Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:24 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.
En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.
Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.
Er wordt in de maatschappij veel te moeilijk gedaan over mensen die 'hoogbegaafd' en wat minder sterk zijn. Meer heb ik niet toe te voegen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.
Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:
Lieft zo slim mogelijk. IQ 150? GRAAG!
Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.
Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:
Met merken bedoel ik dat je over komt als een slimme jongen waarvan het wel duidelijk is dat hij een hoog iq heeft. Niet dat je weer even moet wijzen naar een mensa/bnn test. Hoogbegaafdheid is hoe je het ook wendt of keert een labeltje, altijd oppassen met dat soort dingen op jezelf opplakken, zeker als het niet nodig is. Het gesprek ging over hoe slim je was. Ze vroeg niet of je toevallig hoogbegaafd was. Door meteen op te rakelen dat je een IQ hebt van 140 ('nee, echt waar! Komt doordat ik hoogbegaafd ben, echt waar! Nee.. Bleek uit een test. Echt waar! Mijn moeder zegt het ook! Echt waar!') kom je niet heel charmant over. Beter kan je er een grapje van maken en zeggen dat je een hoog IQ hebt en daarom altijd tienen haalt voor wiskunde, knipoog. Kom je niet over als iemand die loopt te pochen met het een en ander, maar gewoon als een leuke, slimme en grappige jongen. Daar vallen meisjes op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.
Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:38 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor...
Kwartetten met nummersquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:41 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.
Ik zou eerder voor een vrouw gaan met een wat hogere intelligentie, simpelweg omdat dan de kans groter is dat wij elkaar begrijpen en goed met elkaar kunnen praten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:
Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.
Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.
Haar BS-alarm ging af.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Smooth man..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Hoe in vredesnaam kun je geschokt raken van zo'n mededeling?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:44 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.
Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.
Ook een zwart-witje?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doetJullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ook een zwart-witje?
[ afbeelding ]
Dat ligt denk ik eerder eraan dat de kakker en kraker zich in hele verschillende kringen begeven en daarom de kans dat ze elkaar ontmoeten lager is.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:37 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.
Sorry, maar hoe bepaal je na een simpele ontmoeting hoe slim die persoon is?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.
Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.
Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.
Het is ook bekend dat er meer zeer intelligente mannen zijn dan zeer intelligente vrouwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.
Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.
Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.
M'n ex was "intelligenter" dan ik was (sowieso op papier, maar we konden prima met elkaar opkomen), had vooral een voordeel in de zin van inkomen. Niks mis mee dus. Ik hou er wel van als ze op z'n minst goed mee kan komen en eventueel mij ook goed uit kan dagen / te slim af kan zijn. Ik vind een gebrek aan intelligentie echt een afknapper.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:39 schreef dreamscometrue het volgende:
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijden
In mijn punktijd ooit wat gehad met een kakmeiske....erg leuk. The opposite attracts soms en daarnaast erg interessant om hele andere levensvisie te ontmoeten. Zolang je open staat en niet je eigen visie als heilig beschouwd kan het echt een verrijking zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?
Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Liefs
Hoe intelligenter, hoe beter. En ik zou geen vrouw willen met minder dan gemiddelde intelligentie. En als ze status heeft is het ook goed. Zolang ze maar niet naast haar schoenen loopt. Maar status hoeft voor mij niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Liefs
Inderdaad nogal belangrijk ja. Ik ken wel mensen die erg intelligent zijn, maar die blijkbaar een paar sociale steekjes hebben laten vallen en dus continu opmerkingen maken die ieder 'normaal' mens storend, betweterig of ronduit onbeleefd vindt. Zo intelligent maar hebben ze werkelijk waar niet door hoe ontzettend vermoeiend ze zijn in de omgang.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:06 schreef MissStingray het volgende:
[..]
Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner....
imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.quote:Vriendelijkevriend schreef:
Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt.
zeer.quote:Vriendelijkevriend schreef: En intelligentie is vaag,
quote:Herman Finkers zei:
"Dingen met de zaal doe ik ook wel, en met hen speel ik dan de IQ-quiz. Bij de IQ-quiz moet je van jezelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt. En als je het goed geraden hebt, dan heb je een hoog IQ".
Overdrijven is ook een kunstquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doetJullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
Dat denk ik deels ook. (Afhankelijk van in welke rol je zit cq welke eigenschappen je wanneer inzet.)quote:Gamesua schreef:
Id-Do-Her schreef:
Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.
Mooi inzicht toch welquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:02 schreef Kingstown het volgende:
M'n eigen onzin ken ik wel en graag iemand die daar tegengas/andere inzichten tegenover stelt.
OT Gewoon een dame zoals Galenequote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:08 schreef Galene het volgende:
[..]
imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.
[..]
zeer.
De gedachte dat iemands intelligentie simpel is weer te geven door middel van een scalaire grootheid (bv het zogenaamde IQ) getuigt van een beperkte intelligentie.
[..]
Maar hiermee impliceer je dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft. Het kan zijn dat dat jouw methode is, maar ik denk dat je daar de meeste vrouwen iets te kort mee doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Galene het volgende:
[..]
In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt.
Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:52 schreef draaijer het volgende:
Ja ik wil dat mijn partner intelligent en ontwikkeld is!
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Snuwerd het volgende:
ze moet me voor het grootste deel gewoon begrijpen
quote:
Hopelijk vind zij dat dan wat minder belangrijk, want zoals ik jouw post lees heb jij, als iets minder hoog opgeleide, ook wat minder te melden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.
Vind het wel belangrijk dat een vrouw wat te melden heeft.
Is een laag EQ (sociaal IQ?) niet een logisch gevolg van een hoog IQ, volgens mij zijn er niet veel mensen die beiden extreem hoog hebben. De allerslimsten (net als de allerdomsten overigens denk ik) zijn toch altijd in de minderheid van de groep. Is het dan niet logisch dat ze sociaal minder zijn omdat ze op een andere golflengte zitten? Hoe sociaal zouden ze zijn als iedereen even "slim" zou zijn als hun?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zinquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:47 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Maar hiermee impliceer je dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft. Het kan zijn dat dat jouw methode is, maar ik denk dat je daar de meeste vrouwen iets te kort mee doet.
Hmm. Je hebt wel inderdaad gelijk dat het bij het daten-gedeelte niet handig is om alleen maar slim te doen want daar trek je iemand niet mee aan. Maar daarna is het toch wel heel belangrijk? En ja hij wil ontspannen maar slimme mensen kunnen niet alleen discussies op hoog niveau hebben. Ze snappen ook meteen hoe een nieuw concept werkt binnen 4 seconden als het goed wordt uitgelegd. Je hoeft dingen niet te herhalen. Je kan op hen vertrouwen dat ze situaties (waarmee ze intellectueel bekend zijn) goed afwegen en inschatten. Dat soort dingen bedoel ik meer.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
Mijn man is de hele godganse dag bezig met op hoog niveau discussiëren, onderhandelen en beslissingen maken, kortom: in zijn hoofd zitten. Het laatste wat hij wil, als hij met mij is, is daar (weer) zijn. Hij wil ontspannen, thuiskomen, in warmte, in lachen, in genieten, in voelen, in timiteit; hij wil mijn vrouw-zijn, mijn vrouwelijkheid.
Goed verwoord. Een vrouw is alleen maar bruikbaar voor sex. Voor andere zaken zijn er mannen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zin
"In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt".
kunt lezen dat ik impliceer 'dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft'.
En welke relatie heeft mijn persoonlijke ervaring met mannen (er staat: 'ken ik geen een man die') met een zekere 'methode' waarmee ik 'de meeste vrouwen tekort' zou doen?
Ik ben benieuwd…
Iig, Mannen vallen niet op mij en mijn huidige partner deed dat evenmin, omdat ik zo'n geweldige kerel ben; praat zoals hij praat, de wereld verover zoals hij dat doet.
Mijn man is de hele godganse dag bezig met op hoog niveau discussiëren, onderhandelen en beslissingen maken, kortom: in zijn hoofd zitten. Het laatste wat hij wil, als hij met mij is, is daar (weer) zijn. Hij wil ontspannen, thuiskomen, in warmte, in lachen, in genieten, in voelen, in timiteit; hij wil mijn vrouw-zijn, mijn vrouwelijkheid. En die komt niet tevoorschijn dmv een celebraal, rationeel en intellectueel discussiëren over -pak 'm beet- dynamische structuren in cellen, zoals het cytoskelet en moleculaire mechanismen van celdeling, welke aspecten de basis vormen van celregulatie die kan leiden tot celdifferentiatie vanuit stamcellen, apoptose, infectie of kanker.![]()
Hoewel, met een zwoele stem en mijn hoog gehakte voet die onderwijl zachtjes en subtiel een weg vindt tussen zijn benen….![]()
Dus je vraagt serieus in een topic over intelligentie bij vrouwen of ik mijn opmerkingen nog even wil uitleggen omdat je ze niet begrijpt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zin
"In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt".
kunt lezen dat ik impliceer 'dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft'.
En welke relatie heeft mijn persoonlijke ervaring met mannen (er staat: 'ken ik geen een man die') met een zekere 'methode' waarmee ik 'de meeste vrouwen tekort' zou doen?
Ik ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
Tsja, je hebt ook nog een verschil tussen alfa en beta intelligentie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:07 schreef Gamesua het volgende:
Kijk, ik studeer geen quantummechanica maar een basic gesprek erover kan ik best volgen met enig uitleg. Van verreweg de meeste vrouwen die sociaal adept, en mooi, sportief, leuk en lief zijn, kan je dat niet verwachten.
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:19 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Tsja, je hebt ook nog een verschil tussen alfa en beta intelligentie.
Een vrouw kan bijvoorbeeld behoorlijk intelligent zijn en goed logische verbanden zien tussen dingen, veel kennis bezitten over allerlei onderwerpen, goed zijn in taal, ingewikkelde discussies aangaan, enorm rechtvaardigheidsgevoel hebben enzovoorts, maar zodra je over beta onderwerpen begint zoals natuurkunde dan worden haar ogen wat glazig en ontstaat er ergens in dat hoofdje een fatal exception.
Maar dat neemt niet weg, dat ze alsnog behoorlijk intelligent en goed in andere dingen kan zijn.
Bij mij is het - bijna typisch man - juist omgekeerd. Kom maar op met wiskunde en natuurkunde, programmeren, abstracte onderwerpen, heerlijk.. maar zodra ik moet gaan discussieren over de maatschappelijke gevolgen van bepaalde politieke belissingen dan haak ik ergens af. En bij EQ denk ik eerder aan een equalizer dan aan emotionele intelligentie
Het is alleen wel fijn als je het deel dat overlapt zo ver mogelijk kunt verbreden en overbruggen. Dus dat je met haar wel over wetenschap kunt praten tot op zekere hoogte en zij met jou over haar onderwerpen tot op zekere hoogte en dat bij beide partijen de algemene kennis vrij hoog ligt.
Dan vergis je jequote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:37 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Hopelijk vind zij dat dan wat minder belangrijk, want zoals ik jouw post lees heb jij, als iets minder hoog opgeleide, ook wat minder te melden.
'T is toch typisch dat bijna iedereen een slimmere partner wil; Hoe zit dat dan met die slimmere mensen? Hebben die gewoon maar pech? Willen zij ook een slimmere partner, maar moeten ze het maar doen met een minder slimme?
Dit soort vragen, ze verwarren me, of eigenlijk de antwoorden die mensen op dit soort vragen geven; dit is dus waarom ik een partner heb van mijn eigen niveau
Denk eigenlijk niet dat dit waar is, helaas.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
Ik vraag me af of dit waar is. Een vrouw werd opgezadeld met de opvoeding van vroeger uit, heb je daar niet een hogere intelligentie voor nodig dan het verwekken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
En van die 5% is 4,95% lelijk of een sociale rampquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:51 schreef terdege het volgende:
Ik heb het hele topic niet gelezen maar ik antwoord even de TS. Ik vind intelligentie erg belangrijk. Als ik normaal een beetje aan het aankloten ben is het totaal niet van belang maar als er iets serieus begint te worden moet ze toch wel een beetje inhoud hebben. Ik kan me mateloos irriteren aan desinteresse en domheid. Ik wil wel wat meer inhoudelijke gesprekken voeren als over het weer of roddelen over wie met wie gezoend heeft. Jammer genoeg valt hierbij 95% van de vrouwen af.
En zo zijn er ook genoeg beta's die niet kunnen spellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.
Want IQ stijgt met de jarenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:09 schreef Flixxy het volgende:
Goede balans tussen IQ, ambitie, sociaal gedrag en uiterlijk. Helaas schort het vaak aan één of meer van de vier, zeker bij vrouwen.
Helaas hecht ik veel waarde aan IQ, dit maakt het dan ook vrij lastig om een geschikte partner te vinden op mijn (jonge) leeftijd.
Ja die hoef ik ook niet natuurlijk, dat is trouwens echt royal sadness.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:27 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
En zo zijn er ook genoeg beta's die niet kunnen spellen.
Integendeel, voor zover ik weet. Ik doel meer op het overgrote deel huppelkutjes. Ik heb wat moeite met dames vinden van (mijn) niveau, en als ze dat niveau hebben, schort het vaak weer aan andere kwaliteiten.quote:
Misschien bij een TU.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:43 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Integendeel, voor zover ik weet. Ik doel meer op het overgrote deel huppelkutjes. Ik heb wat moeite met dames vinden van (mijn) niveau, en als ze dat niveau hebben, schort het vaak weer aan andere kwaliteiten.
Misschien was het een overbodige opmerking, en zal het nooit geheel duidelijk worden waar ik die dames wel kan vinden
Ja, massa's vrouwen daarquote:
Wat een generaliserende onzin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
En toch vinden mannen het bedreigend als een vrouw intelligenter is
Heb je een enquete gehouden waaruit dat blijkt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:03 schreef BananaPancake het volgende:
Oke niet alle mannen. Wel veel.
Nee ik heb the millionaire matchmaker gekekenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb je een enquete gehouden waaruit dat blijkt?
Dit. Helaas vinden die personen van zichzelf vaak dat ze zeer intelligent zijn. Terwijl ze bij het eerste en het beste economische vraagstuk direct afhaken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:23 schreef BananaPancake het volgende:
Nee ik heb the millionaire matchmaker gekekenmaar dat zijn dan ook wel mannen die veel waarde aan status hechten. Maar goed, dus een vrouwelijke millionaire heeft daar altijd moeite met een vent te vinden.
Hehe ach, er zijn vast wel meer bronnen voor mijn stelling..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je mening baseren op realityshows. Dan zou ik ook een enorm cynisch wereldbeeld krijgen![]()
Nou, kom maar op. Jij beweert, mag jij het bewijzen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:35 schreef BananaPancake het volgende:
Hehe ach, er zijn vast wel meer bronnen voor mijn stelling..
Stap 1. Open een nieuw tabblad in je browserquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, kom maar op. Jij beweert, mag jij het bewijzen.
Het is in ieder geval duidelijk dat jij niet veel last zult hebben van mannen die bedreigd zijn door je intelligentiequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:40 schreef BananaPancake het volgende:
Stap 1. Open een nieuw tabblad in je browser
Stap 2. Ga naar www.google.com
Stap 3. Vul in als zoekopdracht: men are threatened (google maakt af: by women's succes)
tadaa
Ik vind het helemaal topquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat jij niet veel last zult hebben van mannen die bedreigd zijn door je intelligentie
Kijk maar uit.. dingen die je zomaar ´opvallen´ zijn niet goed genoeg.. je moet met sterke wetenschappelijke onderbouwing komen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Het viel mij nogal eens op dat mannen een intelligentere vrouw vaak wel heel erg aantrekkelijk vinden, en dan heb ik het over lager opgeleidde mannen (beslist niet dom). Terwijl hoger opgeleidde mannen vaker op een iets minder "slimme" vrouw vallen, alsof zij meer met status en dergelijke bezig zijn.
Dus domme man > slimme vrouw
Slimme man > ietsje dommere vrouw
Om het even heel oppervlakkige neer te zetten.
Ik denk dat de meeste mannen intelligente vrouwen juíst aantrekkelijk vinden. Je haalt succes en intelligentie een beetje door elkaar denk ik..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Toch hangen succes en intelligentie samen.. misschien niet altijd, maar over het algemeen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:16 schreef Oester het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mannen intelligente vrouwen juíst aantrekkelijk vinden. Je haalt succes en intelligentie een beetje door elkaar denk ik..
Er zijn mannen die geïntimideerd kunnen raken door succesvolle (en welvarende, onafhankelijke) vrouwen en dat heeft een evolutionaire oorsprong; de vrouwen baren, en de mannen zorgen voor de vrouwen en de jongen. Wanneer dat laatste wegvalt, is de taak van de man een beetje weg. Gelukkig verandert de maatschappij waardoor deze ''taken'' verschuiven, maar in de psychologie is dit nog steeds een vaak gebruikte theorie die verklaard waarom mensen succesvolle vrouwen bedreigend vinden.. Maar dat staat dus los van de intelligentie (sommige domme vrouwen zijn onwijs succesvol, of slimme vrouwen die weinig met hun kennis doen etc.)
Haha, ervaringsdeskundige niet goed genoeg? Helaas dan maarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Kijk maar uit.. dingen die je zomaar ´opvallen´ zijn niet goed genoeg.. je moet met sterke wetenschappelijke onderbouwing komen!
Ja dat laatste denk ik ook. En wel fijn om te lezen hier dat menig man niet zoveel interesse heeft in een vrouw die niet zo snugger is.... Al vraag ik me heel vaak af of sommige echt zo stom zijn of dat ze denken dat mannen ze graag zo stom hebben!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Toch hangen succes en intelligentie samen.. misschien niet altijd, maar over het algemeen.
Bovendien denk ik zeker dat mannen tegelijkertijd aangetrokken en afgestoten kunnen worden door intelligentie..
Op zich zie je dat vaak bij jonge meisjes, dat ze zich zo dom voordoen, omdat ze denken dat dat leuker gevonden wordt dan wanneer ze hun intelligentie laten zien..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:35 schreef Oester het volgende:
[..]
Ja dat laatste denk ik ook. En wel fijn om te lezen hier dat menig man niet zoveel interesse heeft in een vrouw die niet zo snugger is.... Al vraag ik me heel vaak af of sommige echt zo stom zijn of dat ze denken dat mannen ze graag zo stom hebben!
Tuurlijk is "ervaring" niet genoeg, die paar kerels die jij gehad hebben zeggen niks. Onzekere kerels zullen zich bedreigd voelen, kerels die daar geen last van hebben zien gewoon de voordelen van een hoogopgeleide vrouw. Als jij alleen maar mannen hebt gehad die het een issue vinden als een vrouw meer verdient dan heb je gewoon onzekere kerels gehad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:26 schreef Spirit82 het volgende:
Haha, ervaringsdeskundige niet goed genoeg? Helaas dan maar
Maar jij generaliseert ook op basis van je eigen ervaringen en gevoelensquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk is "ervaring" niet genoeg, die paar kerels die jij gehad hebben zeggen niks. Onzekere kerels zullen zich bedreigd voelen, kerels die daar geen last van hebben zien gewoon de voordelen van een hoogopgeleide vrouw. Als jij alleen maar mannen hebt gehad die het een issue vinden als een vrouw meer verdient dan heb je gewoon onzekere kerels gehad.
M'n ex was Dr. in de biomedische wetenschappen en had een enorm goeie baan bij een farmaceut. Bedreigd? Hell no, ze verdiende twee keer mijn salaris en dat was ideaal.
Nee, ik geef aan dat het slecht is om dat te doen omdat iedereen eigen ervaringen heeft. Mijn "ervaringen" cancellen die van jullie dus al uit. Het is gewoon ronduit dom te stellen dat, omdat je een paar onzekere kerels hebt gehad, dus maar alle kerels onzeker zijn. Het betekent niks meer dan dat je kennelijk onbewust onzekere mannen uitzoekt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:48 schreef BananaPancake het volgende:
Maar jij generaliseert ook op basis van je eigen ervaringen en gevoelens
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik.. 'het type meiden waar ik mee omga' waar heb ik dat gezegd?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat het slecht is om dat te doen omdat iedereen eigen ervaringen heeft. Mijn "ervaringen" cancellen die van jullie dus al uit. Het is gewoon ronduit dom te stellen dat, omdat je een paar onzekere kerels hebt gehad, dus maar alle kerels onzeker zijn. Het betekent niks meer dan dat je kennelijk onbewust onzekere mannen uitzoekt.
Zelfde geldt voor dat meiden zich "dommer" voor zouden doen; dit zegt alleen maar wat over het soort meiden met wie je omgaat. Bij mij en vrienden van mij is dat gewoon een afknapper. Mijn vrienden zijn over het algemeen allemaal HBO / WO niveau met dito vriendinnen, waarbij het geregeld voorkomt dat de vrouw meer verdient.
Bovendien kan je bij stellen waarbij beiden partners van WO niveau komen niet echt spreken van een onwijs intelligentieverschil, of die vrouw nou meer verdient of niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik.. 'het type meiden waar ik mee omga' waar heb ik dat gezegd?
We proberen hier een discussie te voeren en dan is generalisering soms makkelijk en dat betekent heus niet dat ik denk dat ALLE mannen zich bij ALLE succesvolle vrouwen bedreigd voelen. Ze moeten alleen wel steviger in hun schoenen staan.
Bovendien kan een uitzonderin ook wel eens een regel bevestigen.
Moet je horen wie 't zegt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef BananaPancake het volgende:
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik..
En dat gaat dus lijnrecht in tegen dit:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:16 schreef BananaPancake het volgende:
Bovendien kan je bij stellen waarbij beiden partners van WO niveau komen niet echt spreken van een onwijs intelligentieverschil, of die vrouw nou meer verdient of niet.
Echt de grootst mogelijke onzin. Je ziet juist dat mensen vooral binnen hun eigen opleidingsniveau daten omdat je dan het best bij mekaar aansluit. Vrouwen willen gemiddeld ook geen 'veel dommere' man.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Het viel mij nogal eens op dat mannen een intelligentere vrouw vaak wel heel erg aantrekkelijk vinden, en dan heb ik het over lager opgeleidde mannen (beslist niet dom). Terwijl hoger opgeleidde mannen vaker op een iets minder "slimme" vrouw vallen, alsof zij meer met status en dergelijke bezig zijn.
Neuh, kom maar opquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit hier ook aan te denken bij het lezen van dit topic!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:37 schreef zillah666 het volgende:
'T is toch typisch dat bijna iedereen een slimmere partner wil; Hoe zit dat dan met die slimmere mensen? Hebben die gewoon maar pech? Willen zij ook een slimmere partner, maar moeten ze het maar doen met een minder slimme?
Dit soort vragen, ze verwarren me, of eigenlijk de antwoorden die mensen op dit soort vragen geven; dit is dus waarom ik een partner heb van mijn eigen niveau
Ja maar het is echt zoquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik zit hier ook aan te denken bij het lezen van dit topic!
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld. Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Verder noemen veel mensen hier eisen die volgens mij vooral een hoop te maken hebben met gedeelde interesses en opleidingen in dezelfde richting. Echt niet iedereen die slim is zal een economisch of wiskundig vraagstuk kunnen oplossing, gewoon omdat je daar bepaalde basiskennis voor nodig hebt.
Lijkt me ook niet heel raar eigenlijk allemaal... Als je doet wat jou je interesseert dan zit je in een klimaat waarin jij meestal uitblinkt --> Jezelf bovengemiddeld intelligent vinden, wat eigenlijk alleen van toepassing is op je eigen leven... Welk nut heeft het voor iemand om die som 11*12 op te lossen? Tjah leuk begrip intelligentie..quote:Verder noemen veel mensen hier eisen die volgens mij vooral een hoop te maken hebben met gedeelde interesses en opleidingen in dezelfde richting.
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld. Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Zeker bepaald door een doe-het-zelf iq-testje, volgens mij is het iq niet zo simpel te bepalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.
Jij kunt met je IQ van 146 dus vast wel bedenken dat als bijna iedereen denkt een bovengemiddelde intelligentie te hebben, het bij een deel van die mensen dus ook echt zo is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.
11*12 is wel heel simpel en ik vind het ook een slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
Welk nut heeft het voor iemand om die som 11*12 op te lossen? Tjah leuk begrip intelligentie..
Het blijkt ook dat domme mensen gelukkiger zijn.. is het niet gewoon intelligent om liever dom te zijn?
Wat we wel kunnen stellen is dus dat er een hoop mannen zijn die het wel zo ervaren. Het percentage weten we niet, maar er wordt genoeg over gesproken om het relevant te maken voor deze discussie. Ik denk zelf dat het een overblijfsel is van de familistructuur waarin de vrouw het privéleven handhaaft en de man daarbuiten het werk doet, dan is het handig als je als man wat slimmer/dominanter bent. Nu vrouwen vaak (een deel van) de kost verdienen is die mindset ook veranderd, logischerwijs.quote:
Aha, ik zie meteen al dat dit vraagstuk voor jou niet relevant is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Liefs
Hoezo niet? Ze heeft toch sowieso een hoge of een lage intelligentie?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, ik zie meteen al dat dit vraagstuk voor jou niet relevant is.
Ik vraag me af of dat probleem echt bestaat, want als men zegt zichzelf als bovengemiddeld in te schatten en een bovengemiddelde(=gelijkwaardige) partner te zoeken betekent dit dat ze dus eigenlijk gewoon tevreden zijn met een gemiddeld intelligentieniveau, alleen hebben ze dat niet door.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld .Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Oftewel: soort zoekt soort. Self-serving biases ten spijt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:57 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat probleem echt bestaat, want als men zegt zichzelf als bovengemiddeld in te schatten en een bovengemiddelde(=gelijkwaardige) partner te zoeken betekent dit dat ze dus eigenlijk gewoon tevreden zijn met een gemiddeld intelligentieniveau, alleen hebben ze dat niet door.
Zolang ze denken dat die bovengemiddeld is zijn ze tevreden, dat zegt ook weer wat
Of de self-serving bias zorgt ervoor dat de meeste mensen die een partner met gelijkwaardige intelligentie hebben, erg tevreden zijn over het feit dat ze net iets slimmer zijn dan hun partner.quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:58 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Oftewel: soort zoekt soort. Self-serving biases ten spijt.
IQ, hmm. Mijn IQ is hoog genoeg om te weten dat EQ uiteindelijk toch altijd het belangrijkst is voor succes in deze wereld. Een betere term voor EQ zou trouwens EI zijn (Emotional Intelligence).quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
De spreiding van het IQ is bij mannen veel groter dan die bij vrouwen. Je hebt veel meer domme mannen en hele slimme mannen dan hele domme of slimme vrouwen.
Misschien is het wel de vrouw die bepaalt wie geschikt is om te paren en niet de man, als het op IQ aankomt.
Hangt eraf hoe ernstig je het bekijkt. Bij LOM- en MLK scholen zijn er inderdaad meer jongens, maar ik denk niet dat de meeste mensen die hier posten ook met mensen die van deze scholen afkomstig van zijn, zullen datenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
De spreiding van het IQ is bij mannen veel groter dan die bij vrouwen. Je hebt veel meer domme mannen en hele slimme mannen dan hele domme of slimme vrouwen.
Het is dus heel jammer voor die heel slimme mannen die een heel slimme vrouw willenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien is het wel de vrouw die bepaalt wie geschikt is om te paren en niet de man, als het op IQ aankomt.
Ik sluit me bij deze mening aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef Strani het volgende:
Ik ben blij met iemand met wie ik goede gesprekken kan voeren. Om dat voor elkaar te krijgen, is het het best als het IQ ongeveer even hoog ligt. Dus ik zou niet iemand willen die veel dommer of juist slimmer is.
Status en aanzien interesseren me niets.
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaanquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:27 schreef Kluts het volgende:
Nogal kortzichtig om iemand af te wijzen omdat hij / zij geen WO heeft.
Nou, laat het die slimme chick maar niet lezen, want die heeft dan waarschijnlijk accuut geen trek meer in je. Tenzij ze wel valt op een beetje dom.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaan
Met hele slimme mensen juist ook niet. Doe mij maar gewoon gemiddeld of iets erboven, hbo-niveau ongeveer.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef Niss het volgende:
Domme mensen.
Daar kan je toch niet mee samenwonen.
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaan
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.
Daarom. Dus beetje zonde om bij voorbaat complete groepen uit te sluiten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.
Kortzichtigheid en domheid zijn opeens hetzelfde tochquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, laat het die slimme chick maar niet lezen, want die heeft dan waarschijnlijk accuut geen trek meer in je. Tenzij ze wel valt op een beetje dom.
Op zich is het in dit soort situaties dan wel weer een beetje dom om zo kortzichtig te zijn natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:12 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Kortzichtigheid en domheid zijn opeens hetzelfde toch
We weten meteen wie er dom is
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef Kluts het volgende:
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.
Och, die 1% die er niet onder valt uitsluiten is niet zo'n groot issue.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:11 schreef Kluts het volgende:
Daarom. Dus beetje zonde om bij voorbaat complete groepen uit te sluiten.
Ik denk dat je je hier behoorlijk in vergist.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
[..]
Och, die 1% die er niet onder valt uitsluiten is niet zo'n groot issue.
Klopt tot op zekere hoogte, maar zoals ik al eerder zei, als het gros van het WO al te dom is, waarom zou ik nog dan moeten rondkijken op het MBO/HBO? Laten we zeggen dat er een paar vrouwen zijn die wel heel slim zijn maar lager opgeleid zijn. Waarom zijn ze MBO/HBO gaan doen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.
Ik ben nog nooit een meid tegengekomen die kwa opleiding en intelligentie compleet niet aansloot dus ik maak me daar geen zorgen over.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:19 schreef Kluts het volgende:
Ik denk dat je je hier behoorlijk in vergist.
Ik ben zelf een drop-out die haar middelbare school niet heeft afgemaakt. Op mijn werk hebben mijn collega's allemaal HBO/WO en ik vind het schrikbarend hoe makkelijk je daar blijkbaar een diploma kan halen als ik op hun intelligentie afga.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een meid tegengekomen die kwa opleiding en intelligentie compleet niet aansloot dus ik maak me daar geen zorgen over.
Daarnaast; als je iemand gewoon leert kennen merk je snel genoeg hoe slim iemand is. Dit voorselecteren die je alleen op dating sites en daar zal je wel moeten. Als je daar MBO aanvinkt krijg je echt enorm dom spul.
Verbaast me niks dat je dit een persoonlijk issue vindt. Maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeiken over de intelligentie van een ander als je zelf je middelbare school niet afgemaakt hebben. Claimen dat je 'slimmer' bent geeft gewoon aan dat je een luie uitvreter bent. Dat is wat mij betreft net zo goed een ongewenste eigenschap. Of je nu de intelligentie of het doorzettingsvermogen niet hebt om iets met je leven te doen maakt weinig uit. Ik heb zelf 'maar' HBO gedaan en ga ook niet lopen roepen dat dat is omdat ik gewoon niet meer wou en heus wel zo slim ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:23 schreef Kluts het volgende:
Ik ben zelf een drop-out die haar middelbare school niet heeft afgemaakt. Op mijn werk hebben mijn collega's allemaal HBO/WO en ik vind het schrikbarend hoe makkelijk je daar blijkbaar een diploma kan halen als ik op hun intelligentie afga.
Dat is nogal logisch.quote:Ik beoordeel iemand ook niet op het papiertje wat hij / zij gehaald heeft, ik merk in een gesprek vanzelf wel of iemand echt iets te vertellen heeft of dat het aangeleerde blabla is.
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen, dat geldt niet alleen voor mij, maar je scheert iedereen over 1 kam. Nogal kortzichtig en zelfs arrogant als je het mij vraagt. Ik beoordeel mensen niet op hun opleiding, maar op de manier waarop ze overkomen en in gesprekken zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Verbaast me niks dat je dit een persoonlijk issue vindt. Maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeiken over de intelligentie van een ander als je zelf je middelbare school niet afgemaakt hebben. Claimen dat je 'slimmer' bent geeft gewoon aan dat je een luie uitvreter bent. Dat is wat mij betreft net zo goed een ongewenste eigenschap. Of je nu de intelligentie of het doorzettingsvermogen niet hebt om iets met je leven te doen maakt weinig uit. Ik heb zelf 'maar' HBO gedaan en ga ook niet lopen roepen dat dat is omdat ik gewoon niet meer wou en heus wel zo slim ben.
[..]
Dat is nogal logisch.
Dit. Sowieso zijn sommige mensen gewoon niet goed in 'leren', dat hoeft ook niet met intelligentie te maken te hebben.. Bovendien spreekt een opleiding vaak maar één kant van je intelligentie aan, dus daar heb je ook nog weer hele grote verschillen in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen, dat geldt niet alleen voor mij, maar je scheert iedereen over 1 kam. Nogal kortzichtig en zelfs arrogant als je het mij vraagt. Ik beoordeel mensen niet op hun opleiding, maar op de manier waarop ze overkomen en in gesprekken zijn.
Nogmaals; als iemand in een gesprek gewoon enorm leuk is, prima. Hard selecteren doe je toch eigenlijk vooral op datingsites. Maar als ik met een meid zou praten die geen middelbare school afgemaakt zou hebben zou ze daar wel een flink minpunt mee hebben. Ik vind het wel belangrijk dat een potentiele vriendin een goeie baan heeft e.d.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:32 schreef Kluts het volgende:
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen
Dus dat ik ondanks het niet afmaken van mijn middelbare school toch een baan heb waar ik eigenlijk een HBO-diploma voor had moeten hebben, dat kan eigenlijk niet?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nogmaals; als iemand in een gesprek gewoon enorm leuk is, prima. Hard selecteren doe je toch eigenlijk vooral op datingsites. Maar als ik met een meid zou praten die geen middelbare school afgemaakt zou hebben zou ze daar wel een flink minpunt mee hebben. Ik vind het wel belangrijk dat een potentiele vriendin een goeie baan heeft e.d.
Nee, maar je bent, nogmaals, wel een grote uitzondering. Snap niet waar je nu zo'n issue van maakt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef Kluts het volgende:
Dus dat ik ondanks het niet afmaken van mijn middelbare school toch een baan heb waar ik eigenlijk een HBO-diploma voor had moeten hebben, dat kan eigenlijk niet?
Nou, van het feit dat ik dus geen uitzondering ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, maar je bent, nogmaals, wel een grote uitzondering. Snap niet waar je nu zo'n issue van maakt.
Je bent volgens jezelf een slimme meid die alleen d'r middelbare niet afgemaakt heeft, en je denkt dat je geen uitzondering bent? Riiight.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:37 schreef Kluts het volgende:
Nou, van het feit dat ik dus geen uitzondering ben.
Ik heb zat mensen in mijn omgeving die dan net als ik die uitzondering zijn. Net als dat ik ook veel hoogopgeleiden ken waarvan ik nou niet echt de indruk heb dat die slimmer zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je bent volgens jezelf een slimme meid die alleen d'r middelbare niet afgemaakt heeft, en je denkt dat je geen uitzondering bent? Riiight.
Nogal wel, er zijn sowieso al weinig mensen die hun middelbare niet afmaken, en dan helemaal weinig die er ook nog een goede baan aan overhouden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:37 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nou, van het feit dat ik dus geen uitzondering ben.
Simpelweg omdat je de leerplicht hebt en omdat veel scholen heel veel waarde hechten aan hun slagingspercentages maken veel mensen wel hun school af. Je leert ten eerste tot je 18de sowieso (vanaf 16 mag je deeltijd maar je moet in principe als nog naar school). Ten tweede val je altijd terug naar een lager niveau als je te slecht bent, waar je dus minder tijd nodig hebt voor een diploma. De kans dat je tussen 12 en 18 geen VMBO diploma kan halen is niet zo groot, behalve als je oerdom bent, en dan kan je dus sowieso geen goede baan krijgen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb zat mensen in mijn omgeving die dan net als ik die uitzondering zijn. Net als dat ik ook veel hoogopgeleiden ken waarvan ik nou niet echt de indruk heb dat die slimmer zijn.
De gemiddelde man is niet zo intelligent, dus daar heb je toch geen last van?quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:31 schreef Charlea het volgende:
Ik heb liever een intelligente jongen.
Jammere is dat in de praktijk de gemiddelde man toch voor de cup DD en het geblondeerde hoofdje
EDIT: ik beschouw mezelf niet als niet lelijke intelligente vrouw, overigens, heb liever geen mening over dat geval in de spiegel.
Wat een onzin dat mannen voor die oppervlakkige types zouden gaan..quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:31 schreef Charlea het volgende:
Ik heb liever een intelligente jongen. Sociaal ben ik dan niet al te geweldig volgensmij, maar in select gezelschap kan ik blijkbaar heel leuk zijn heb ik her en der meegekregen.
Jammere is dat in de praktijk de gemiddelde man toch voor de cup DD en het geblondeerde hoofdje,- wat overal een mening over heeft die uiteraard één grote contradictie is, maar, gezien de man het meestal beter weet is dat aandoenlijk dus aantrekkelijk- kiest, om maar even een stereotype ertussendoor te gooien, ipv een stille maar niet lelijke, intelligente vrouw.
EDIT: ik beschouw mezelf niet als niet lelijke intelligente vrouw, overigens, heb liever geen mening over dat geval in de spiegel.
Is inderdaad onzin. Ik geloof ook niet dat mannen wat dat betreft, gemiddeld, oppervlakkiger zijn dan vrouwen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:36 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wat een onzin dat mannen voor die oppervlakkige types zouden gaan..
quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:36 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Willen desbetreffende mannen zich even naar het noorden van het land verplaatsen. Ik zie ze nl nooit. Of is het te hooggegrepen dit soort verwachtingen te hebben van middelbare scholieren?quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Is inderdaad onzin. Ik geloof ook niet dat mannen wat dat betreft, gemiddeld, oppervlakkiger zijn dan vrouwen.
Ja dan moet je gewoon even geduld hebben inderdaadquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:47 schreef Charlea het volgende:
[..]
[..]
Willen desbetreffende mannen zich even naar het noorden van het land verplaatsen. Ik zie ze nl nooit. Of is het te hooggegrepen dit soort verwachtingen te hebben van middelbare scholieren?
Grote waffel klein hartje joh die scholierenquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:47 schreef Charlea het volgende:
[..]
[..]
Willen desbetreffende mannen zich even naar het noorden van het land verplaatsen. Ik zie ze nl nooit. Of is het te hooggegrepen dit soort verwachtingen te hebben van middelbare scholieren?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:35 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
En niet zo negatief over jezelf zijn he.. want dat schrikt mensen wel af.
Ik wou zelf al naar het noorden komen, tot ik je laatste zin want ik wil niets illegaals doen!quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:47 schreef Charlea het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad ja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:36 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde man hoor, kan me goed voorstellen dat de gemiddelde man daar precies voor gaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:36 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen best heel erg op looks letten, maar zoals veel FOK!kers hier ook melden is intelligentie wel een wenselijk iets.. en ik kom dan ook weinig gemiddelde mannen tegen denk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:58 schreef Fingon het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde man hoor, kan me goed voorstellen dat de gemiddelde man daar precies voor gaat.
Maar ik heb het even gemist, voor de beeldvorming, ben jij dan gewoon een leuke intelligentie stille brunette met mooie kleine borsten?quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:59 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen best heel erg op looks letten, maar zoals veel FOK!kers hier ook melden is intelligentie wel een wenselijk iets.. en ik kom dan ook weinig gemiddelde mannen tegen denk.
Ik heb iig niet de pornolook, maar ben ook geen brunettequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:02 schreef Fingon het volgende:
[..]
Maar ik heb het even gemist, voor de beeldvorming, ben jij dan gewoon een leuke intelligentie stille brunette met mooie kleine borsten?
Dan trek je de gemiddelde man niet aan maar dat wil je toch ook niet.
Tja, misschien zit je ook gewoon in de verkeerde leeftijdscategorie, nu willen ze nog snel sex met een sexbom (jaja overgeneralisatie ).quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik heb iig niet de pornolook, maar ben ook geen brunettemaar denk gewoon dat er ook (zelfs onder de gemiddelde mannen) meerdere schoonheidsbeelden naast elkaar bestaan..
Dat zeg jij dus en niet ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Tja, misschien zit je ook gewoon in de verkeerde leeftijdscategorie, nu willen ze nog snel sex met een sexbom (jaja overgeneralisatie ).
Dan zit je in een goede omgevingquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:10 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat zeg jij dus en niet ikOp zich zijn 20ers over het algemeen al redelijk bezig met innerlijk, zo ervaar ik dat in ieder geval
Vergeet niet te genieten hèquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Klopt tot op zekere hoogte, maar zoals ik al eerder zei, als het gros van het WO al te dom is, waarom zou ik nog dan moeten rondkijken op het MBO/HBO? Laten we zeggen dat er een paar vrouwen zijn die wel heel slim zijn maar lager opgeleid zijn. Waarom zijn ze MBO/HBO gaan doen?
- Geld kan geen issue zijn in NL, studiefinanciering.
- Een paar mensen van mijn vwo klas zijn naar het HBO gegaan. Daar hoef ik meteen ook niets mee, want die mensen zijn daarheen gegaan voor het "praktische aspect". Dat zegt meteen iets over hun vermogen om te filosoferen over een bepaald onderwerp.
- Veel mensen gaan van het WO naar het HBO omdat ze te lui zijn of de aanpak niet aankunnen. Daar hoef ik ook niets mee. Ja, ze zullen nog steeds wel bovengemiddeld intelligent zijn, maar het zijn juist de echt slimme mensen die en lui zijn en nog steeds hoge cijfers op het WO halen.
Ergo, een MBO/HBO-chick is in 99.9% van de gevallen niet voor mij.
Dat doe ik al schat, maar dat zie jij natuurlijk niet. Maakt niet uit hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:08 schreef dreamscometrue het volgende:
[..]
Vergeet niet te genieten hè
Ja. Hoge intelligentie, anders verveel ik me. Maar ook sociaal intelligent en veelzijdig. Ow vergeet knap niet en uitstraling.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Liefs
Het is ook zoiets om een vriendengroep van 30jarigen op te bouwen, lolol. En hé, de ene scholier is de andere niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wou zelf al naar het noorden komen, tot ik je laatste zin want ik wil niets illegaals doen!
Middelbare scholieren zijn geen mannen, dat zijn jongens. Die vallen sowieso buiten de discussie.
Oké ik ben prachtig, en ontzettend lekker. Is dat beter? Wat is dan weer de grens tussen zelfverzekerd en arrogant? Lol. Ik ben een vrouw, m'n zelfbeeld verandert over het algemeen per week.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:35 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
De gemiddelde man is niet zo intelligent, dus daar heb je toch geen last van?
En niet zo negatief over jezelf zijn he.. want dat schrikt mensen wel af.
Er haalt maar 16% van hoogbegaafden een universitair diploma. De rest haakt af omdat onderwijs te langzaam voor ze gaan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
[..]
Och, die 1% die er niet onder valt uitsluiten is niet zo'n groot issue.
Tsja, en dan doe je met al die hoge intelligentie een opleiding zoals antropologie en kun je na je studie niet eens aan de bak komen. Wat heb je dan aan intelligentie?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Klopt tot op zekere hoogte, maar zoals ik al eerder zei, als het gros van het WO al te dom is, waarom zou ik nog dan moeten rondkijken op het MBO/HBO? Laten we zeggen dat er een paar vrouwen zijn die wel heel slim zijn maar lager opgeleid zijn. Waarom zijn ze MBO/HBO gaan doen?
- Geld kan geen issue zijn in NL, studiefinanciering.
- Een paar mensen van mijn vwo klas zijn naar het HBO gegaan. Daar hoef ik meteen ook niets mee, want die mensen zijn daarheen gegaan voor het "praktische aspect". Dat zegt meteen iets over hun vermogen om te filosoferen over een bepaald onderwerp.
- Veel mensen gaan van het WO naar het HBO omdat ze te lui zijn of de aanpak niet aankunnen. Daar hoef ik ook niets mee. Ja, ze zullen nog steeds wel bovengemiddeld intelligent zijn, maar het zijn juist de echt slimme mensen die en lui zijn en nog steeds hoge cijfers op het WO halen.
Ergo, een MBO/HBO-chick is in 99.9% van de gevallen niet voor mij.
huh?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:01 schreef Mr.117 het volgende:
Dat hangt heel erg af op welke manier slim. Qua, rekenvaardigheid, ruimtelijk inzicht etc. ben ik liever IETS slimmer. Op vlakken als talen, regels, mensenkennis etc. wil ik graag iemand die slimmer is.
Hangt ook af van het geslacht, vrouwen liever iets dommer omdat de man toch een beschermende rol heeft. Bij mannen iets dommer, zodat ik beschermd kan worden.
Wat is mis met een leuke, intelligente brunette met mooie kleine borstenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:02 schreef Fingon het volgende:
[..]
Maar ik heb het even gemist, voor de beeldvorming, ben jij dan gewoon een leuke intelligentie stille brunette met mooie kleine borsten?
Dan trek je de gemiddelde man niet aan maar dat wil je toch ook niet.
Het beste is in jouw geval waarschijnlijk als je er niks over zegt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 01:49 schreef Charlea het volgende:
Oké ik ben prachtig, en ontzettend lekker. Is dat beter? Wat is dan weer de grens tussen zelfverzekerd en arrogant? Lol. Ik ben een vrouw, m'n zelfbeeld verandert over het algemeen per week.
Zie mijn eerdere posts. Het gros van de mensen op uni zijn ook niet veel beter. Trouwens:quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:11 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Tsja, en dan doe je met al die hoge intelligentie een opleiding zoals antropologie en kun je na je studie niet eens aan de bak komen. Wat heb je dan aan intelligentie?
Niks, ik vind die ook vrij leuk maar ik heb het idee dat mensen hier met de gemiddelde man een WO opgeleid persoon bedoelen, en die zijn gewoon niet gemiddeld.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:40 schreef julia22 het volgende:
[..]
Wat is mis met een leuke, intelligente brunette met mooie kleine borsten![]()
Ik vind het trouwens wel enorm sexy als de man ietsje intelligenter is. Ik ben zelf absoluut geen beta, dus ik vind het wel aantrekkelijk als een man goed is in al die beta-dingen.
Niks. Ik heb er thuis eenquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:40 schreef julia22 het volgende:
[..]
Wat is mis met een leuke, intelligente brunette met mooie kleine borsten![]()
Heb je daar een bron van? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:14 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Er haalt maar 16% van hoogbegaafden een universitair diploma. De rest haakt af omdat onderwijs te langzaam voor ze gaan.
Het is toch juist logisch.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:26 schreef malleable het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk.
http://www.zwijsenouders.(...)ersitair-diploma.htmquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:26 schreef malleable het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk.
je mag dan misschien wel een hoog iq hebben maar ik vind je verreweg het domst overkomen van elke user in dit topic.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:00 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere posts. Het gros van de mensen op uni zijn ook niet veel beter. Trouwens:
SociologieAntropologie
Visuele antropologie dubbele
![]()
(is eigenlijk dus studeren hoe je mensen aanspreekt met foto's, hahaha) Psychologie (behalve de klinische varianten)
(Social) Media, etc.
Beta-vakken, geneeskunde, rechten, geschiedenis, filosofie, etc., dat zijn pas echte vakken.
er zijn ook meer mannelijke autisten en zwakzinnigen onder mannen,bij mannen zijn het vooral de extremenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is ook bekend dat er meer zeer intelligente mannen zijn dan zeer intelligente vrouwen.
Ditquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:40 schreef julia22 het volgende:
Ik vind het trouwens wel enorm sexy als de man ietsje intelligenter is. Ik ben zelf absoluut geen beta, dus ik vind het wel aantrekkelijk als een man goed is in al die beta-dingen.
Mongooltjes zijn lief. Domme paupers zijn spontaan. Intelligente mensen zijn arrogant.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:10 schreef Tanin het volgende:
Belangrijker dat ze een beetje lief is, en met hogere intelligentie is de kans daar op vaak iets kleiner (ook bij mannen, wat niet betekend dat slimme mensen niet lief zijn, het komt minder vaak voor).
Maar als dat verder niet veranderd, uiteraard de slimmere vrouw
Arrogant is leuk. Lief is saai.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mongooltjes zijn lief. Domme paupers zijn spontaan. Intelligente mensen zijn arrogant.
Echt arrogant is vreselijk, beetje arrogant is niets mis meequote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:15 schreef Kola het volgende:
[..]
Arrogant is vreselijk. Lief kan wel saai zijn ja.
Onzekerheid is weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:19 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Echt arrogant is vreselijk, beetje arrogant is niets mis meeliever iemand die net doet alsof ie heel wat is dan iemand die zichzelf constant onderuit haalt
klopt, en zelfvertrouwen is het aller aantrekkelijkst (wat nogal eens verward wordt met arrogantie) maar een beetje is prima. veel is heel erg vervelend.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:26 schreef Kola het volgende:
[..]
Onzekerheid is weer het andere uiterste.
Ik vind dat tussen zelfverzekerdheid en arrogantie een wereld van verschil zit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
klopt, en zelfvertrouwen is het aller aantrekkelijkst (wat nogal eens verward wordt met arrogantie) maar een beetje is prima. veel is heel erg vervelend.
Lief is nog wel het grootste probleem, eigenlijk wil iedereen wel een lieve partner, maar oh wee als ze saai zijn
leg eens uitquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:31 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik vind dat tussen zelfverzekerdheid en arrogantie een wereld van verschil zit.
En vooral beter dan andere mensen. Dat vind ik ook het verschil met zelfverzekerd zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
leg eens uitvoor mij is arrogantie vooral een persoon die zich zelfverzekerder / beter probeert over te laten komen dan ie is
is het ook wel, een echt zelfverzekerd iemand hoeft het niet te uitenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:33 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En vooral beter dan andere mensen. Dat vind ik ook het verschil met zelfverzekerd zijn.
Arrogantie merk je meteen op. Geeft mij persoonlijk altijd een onaangenaam gevoel.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
leg eens uitvoor mij is arrogantie vooral een persoon die zich zelfverzekerder / beter probeert over te laten komen dan ie is
Is het ook, mijn punt was eerder dat veel mensen arrogant zijn om zelfverzekerder over te komen dan ze eigenlijk zijnquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:35 schreef Kola het volgende:
[..]
Arrogantie merk je meteen op. Geeft mij persoonlijk altijd een onaangenaam gevoel.
Ik ken zowel arrogante als zelfverzekerde mensen en ze lijken totaal niet op elkaar.
Ik denk ook dat arrogantie eerder voorkomt uit onzekerheid dan zelfverzekerdheid.
Lief met mate is niet onaantrekkelijk, lief constant is irritant. Veel lieve mensen zijn lieve mensen omdat ze altijd lief en aardig zijn. Een beetje afwisseling is fijn, ook in een persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is het ook, mijn punt was eerder dat veel mensen arrogant zijn om zelfverzekerder over te komen dan ze eigenlijk zijndaarom is het ook onaantrekkelijk.
Maar zeg eens dat wat maakt voor jou lief onaantrekkelijk?
Klopt, daar ben ik het mee eensquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:40 schreef Kola het volgende:
[..]
Lief met mate is niet onaantrekkelijk, lief constant is irritant. Veel lieve mensen zijn lieve mensen omdat ze altijd lief en aardig zijn. Een beetje afwisseling is fijn, ook in een persoonlijkheid.
Ja en nooit lief is wéér het andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:48 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, daar ben ik het mee eensiemand die alleen maar lief is wil vaak ook net wat te graag aardig gevonden worden. Je moet ook voor jezelf opkomen! Maar iemand die weer bijna nooit lief is, hoe boeiend dat soms ook kan zijn in mensen, kan ook ontzettend stoten
conclusie, met vrouwen is het nooit goedquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:52 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja en nooit lief is wéér het andere uiterste.Alles met mate.
Niet generaliseren ("nooit") d.m.v. een onzinconclusie. Vrouwen zijn over het algemeen betere vrienden dan Mannen. En (vaak) 'cooler'. Ze zitten beter in hun vel omdat ze onderling over hun emoties praten en op die manier een uitlaatklep hebben, die Mannen vaak node ontbreekt. Net als wij hebben ze behoefte aan variatie en spanning in een relatie. Ze gaan m.a.w. graag de uitdaging, die een relatie nou eenmaal is, aan en gaan er dan voluit in. Daarbij kunnen ze best veeleisend zijn, dat is hun goed recht. Daardoor wil een Man nog weleens afgeschrikt worden. En dat is jammer, zowel voor de Vrouw, als voor de Man in kwestie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
conclusie, met vrouwen is het nooit goed
Herkenbaar, dus ik geloof je meteen!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:45 schreef thatday het volgende:
Liever wel intelligent..
Mijn ex was niet heel intelligent (opleiding zegt niet heel veel, maar was een mbo1/2 opleiding), hij kwam wel intelligent over en was verbaal sterk. Wat hij wel deed, was op het punt dat ik hem voorbij ging in een gesprek het zo draaien dat ik dom was en hém niet begreep. Ik heb veel aan mezelf getwijfeld maar achteraf zie ik in dat het eerder andersom was. Kortom, heeeel frustrerend.
Dat zou jij, met je "bovengemiddelde intelligentie", toch niet moeten doenquote:Op zondag 20 mei 2012 20:49 schreef Graslul het volgende:
Ik kan het best opschieten met vrouwen die in het bezit zijn met een bovengemiddelde intelligentie. Dan zitten we ruwweg op hetzelfde niveau en zijn de gesprekken meestal wat dieper dan over een talentenprogramma. Ik erger me mateloos aan oppervlakkighe( of doe je dat alid en domheid.
Ik zou geen echte relatie kunnen hebben met een vrouw met echt lage intelligentie. Dat klikt gewoon niet. Sex hebben wel, maar daarna is het snel over. Ze hoeft geen briljant genie te zijn, maar een goed gesprekspartner zijn moet ze wel (en dan dus niet alleen over vriendin dit en kindjes dat).quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Liefs
Discrimineren of niet klikken met minder slimme mensen is wel even iets nders. Ik heb een relatie gehad met een superlief meisje, maar ze was gewoon echt niet slim. Ik vond haar leuk, lekker en gezellig, maar als we een tijdje alleen waren konden we niet prate over zaken die mij bezig hielden. Dat werkt dus niet. Zij snapte bijvoorbeeld gewoon niet hoe bepaalde dingen in elkaar zitten, dus ik zat altijd alles uit te leggen. gevolg is dat zij zich altijd maar dom voelde en ik voelde me onbegrepen. Daar werden we allebei niet gelukkiger van.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:18 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Dat zou jij, met je "bovengemiddelde intelligentie", toch niet moeten doenAl dat mateloze geërger is volkomen zinloos en discriminerend bovendien. Het is immers aangeboren. Je lijkt wel een úbermensch op deze manier. Haten op niks af. Men kan er immers niets aan doen, zelfs jij kan dat niet..
Je kan de wat diepere gesprekken trouwens ook hier voeren, (als je dat niet al doet..) mocht je dat aspect van een relatie missen in je leven. Je vind hier vast wel een compatibele gesprekpartner om al die domheid en oppervlakkigheid te vermijden.en te compenseren.. Ga maar lekker diep..Happy hunting!
Waarom heeft de homo marginalis dan doorgaans meer kinderen en beginnen ze er op jongere leeftijd aan, hebben ze meer tienermoeders in hun middens, etc?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
Haha, held.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:25 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ben zelf niet slim dus als een vrouw wel slim is denk ik altijd dat ze me belachelijk wil maken omdat dom zijn nu eensmaal stom is, en dan doet ze nu inteligent terwijl ze neit zo slim moet doen want dat begrijp ik toch niet, maar toch doet ze dat altijd terwijl ze weet dat ik niet slim ben dus dan lacht ze me uit ofzo, heb haar wel eens een paar petsen verkocht.
Hmm klote.. wel aardig herkenbaar. Hoewel het soms wel kan zonder al teveel uit te hoeven leggen.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Discrimineren of niet klikken met minder slimme mensen is wel even iets nders. Ik heb een relatie gehad met een superlief meisje, maar ze was gewoon echt niet slim. Ik vond haar leuk, lekker en gezellig, maar als we een tijdje alleen waren konden we niet prate over zaken die mij bezig hielden. Dat werkt dus niet. Zij snapte bijvoorbeeld gewoon niet hoe bepaalde dingen in elkaar zitten, dus ik zat altijd alles uit te leggen. gevolg is dat zij zich altijd maar dom voelde en ik voelde me onbegrepen. Daar werden we allebei niet gelukkiger van.
Mwah, een intelligent mens heeft meestal voldoende zelfspot.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Zit zelf in een relatie waarin mijn liefje duidelijk minder intelligent is dan ik.. Daardoor houd ik haar wel regelmatig voor de gek voor eigen vermaak, terwijl dat voor haar natuurlijk niet altijd even leuk is. Gelukkig kan ze er vaak wel oprecht om lachen.
Wat ik echt kan waarderen is een intelligente vrouw met zelfspot.. maar misschien zoek ik daarin wel teveel mezelf en die zijn er sowieso al niet/nauwelijks.
Zo is dat!quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:21 schreef highender het volgende:
[..]
Mwah, een intelligent mens heeft meestal voldoende zelfspot.
Maar maatschappelijke intelligentie is dat niet!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..
Hondsvervelend kan dat zijn ja. Ik ken ook een figuur waarbij je het gewoon aan kan wijzen in een encyclopedie, hij het bekijkt, en het nog glashard gaat ontkennen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:53 schreef Fera het volgende:
Intelligent genoeg voor een goed, diepgaand gesprek. Het hoeft geen rocket science te zijn, maar ook niet ieder onderwerp wegwuiven met: "Wat een moeilijke taal zeg".
Waar ik echt een hekel aan heb, zijn mensen met slechts een 'boerenverstand' (sorry als ik denigrerend overkom), die keihard met je blijven discussiëren over een onderwerp, ondanks dat jij een opleiding (of iets dergelijks) op dat gebied hebt en met daadwerkelijke feiten komt.
Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar sommige mensen zijn gewoon niet van hun eigen 'waarheid' af te brengen, al schuif je hen de feiten onder de neus.
Voor mijn gevoel is het meer dat als je dan iets zegt, de ander het gewoon niet snapt. Zit vaak meer in de associative sfeer dan keuze van onderwerp.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:53 schreef Fera het volgende:
Intelligent genoeg voor een goed, diepgaand gesprek. Het hoeft geen rocket science te zijn, maar ook niet ieder onderwerp wegwuiven met: "Wat een moeilijke taal zeg".
Kan ook liggen aan dogma's. Denk aan een Mac winkel medewerker die blijft beweren dat Mac's veilig zijn, of gelovigen die blijven beweren dat de wereld 6000 jaar oud is.quote:Waar ik echt een hekel aan heb, zijn mensen met slechts een 'boerenverstand' (sorry als ik denigrerend overkom), die keihard met je blijven discussiëren over een onderwerp, ondanks dat jij een opleiding (of iets dergelijks) op dat gebied hebt en met daadwerkelijke feiten komt.
Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar sommige mensen zijn gewoon niet van hun eigen 'waarheid' af te brengen, al schuif je hen de feiten onder de neus.
Snap ik. Maar ik heb het meer over de mensen die een dergelijke opmerking eigenlijk bij elk onderwerp maken dat niet over bier, voetbal, auto's, make-up of winkelen gaat (om maar eens wat te noemen).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:58 schreef freud het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is het meer dat als je dan iets zegt, de ander het gewoon niet snapt. Zit vaak meer in de associative sfeer dan keuze van onderwerp.
[..]
Kan ook liggen aan dogma's. Denk aan een Mac winkel medewerker die blijft beweren dat Mac's veilig zijn, of gelovigen die blijven beweren dat de wereld 6000 jaar oud is.
True that.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:09 schreef Flixxy het volgende:
Goede balans tussen IQ, ambitie, sociaal gedrag en uiterlijk. Helaas schort het vaak aan één of meer van de vier, zeker bij vrouwen.
Helaas hecht ik veel waarde aan IQ, dit maakt het dan ook vrij lastig om een geschikte partner te vinden op mijn (jonge) leeftijd.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar het is echt zo
[..]
Lijkt me ook niet heel raar eigenlijk allemaal... Als je doet wat jou je interesseert dan zit je in een klimaat waarin jij meestal uitblinkt --> Jezelf bovengemiddeld intelligent vinden, wat eigenlijk alleen van toepassing is op je eigen leven... Welk nut heeft het voor iemand om die som 11*12 op te lossen? Tjah leuk begrip intelligentie..
Het blijkt ook dat domme mensen gelukkiger zijn.. is het niet gewoon intelligent om liever dom te zijn?
Meer tijd, minder planning, minder twijfels en zorgen aan de kant van homo marginalis.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:53 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Waarom heeft de homo marginalis dan doorgaans meer kinderen en beginnen ze er op jongere leeftijd aan, hebben ze meer tienermoeders in hun middens, etc?
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 3 juni 2012 07:09 schreef Topgozer1 het volgende:
Ik kick op wilde vrouwen die niet al te intelligent zijn. Kan ik niks aan doen
Als je dat nodig hebt in een relatie, dan is dat goed om te weten van jezelfquote:Op zondag 3 juni 2012 03:46 schreef Clap het volgende:
Gemiddelde intelligentie/dommer, ben je in de power position!
Ik moest lachen, no flame intendedquote:Op zondag 3 juni 2012 04:25 schreef ZodiaX het volgende:
Een hoge intelligente partner is leuk, maar kan ook zeer moeilijk zijn, hoge intellegentie gaat vaak gepaard met sterke meningen, en als je er niet op aansluit kan het voor problemen zorgen.
Mij persoonlijk maakt het niet veel uit, van dom to hoog begaaft, heb zelf een IQ van 127, maar ik kan mezelf best zien met een meid als Britt, die zeker domme opmerkingen maakt maar daarom ook erg leuk is en het hart op de goede plaats.
Hahaha mooi omschreven. Daar hebben meerdere mensen last van helaas.quote:Op zondag 3 juni 2012 05:12 schreef Devel-ish het volgende:
[..]
True that.
IQ: check!![]()
Ambitie: check!![]()
Uiterlijk: check!![]()
sociaal gedrag:![]()
conclusie: afgekeurd.
Er is een correlatie tussen IQ en EQ (alleen zoals al eerder genoemd is deze zwak, dus niet alle slimme mensen zijn sociaal slim). Alleen domme mensen snappen slimme mensen gewoon neit goed, daarom worden ze minder snel geaccepteerd. Net zoals veel dommere mensen door gemiddelde mensen ook niet geaccepteerd worden. Denk maar aan verschillen zo groot als tussen de kinderen die met 'het busje' naar school mogen of 'gewone' schoolkinderen. Dus ergens heb je een punt: gelijkgestemden snappen elkaar veel makkelijker. Bij slimme mensen is het andersom: de rest snapt hen niet. Bij heel domme mensen snappen zij de rest niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:24 schreef Arrow89 het volgende:
[..]
Is een laag EQ (sociaal IQ?) niet een logisch gevolg van een hoog IQ, volgens mij zijn er niet veel mensen die beiden extreem hoog hebben. De allerslimsten (net als de allerdomsten overigens denk ik) zijn toch altijd in de minderheid van de groep. Is het dan niet logisch dat ze sociaal minder zijn omdat ze op een andere golflengte zitten? Hoe sociaal zouden ze zijn als iedereen even "slim" zou zijn als hun?
quote:Op zondag 3 juni 2012 14:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Er is een correlatie tussen IQ en EQ (alleen zoals al eerder genoemd is deze zwak, dus niet alle slimme mensen zijn sociaal slim). Alleen domme mensen snappen slimme mensen gewoon neit goed, daarom worden ze minder snel geaccepteerd. Net zoals veel dommere mensen door gemiddelde mensen ook niet geaccepteerd worden. Denk maar aan verschillen zo groot als tussen de kinderen die met 'het busje' naar school mogen of 'gewone' schoolkinderen. Dus ergens heb je een punt: gelijkgestemden snappen elkaar veel makkelijker. Bij slimme mensen is het andersom: de rest snapt hen niet. Bij heel domme mensen snappen zij de rest niet.
Het is heel simpel: alles dat niet standaard is binnen een bepaalde bandbreedte is afwijkend en al snel eng. Slim zijn, dom zijn, homofiel, anders van kleur, lang, roodharig, dik, schele ogen.. etc.
Dat EQ wordt hier op het forum nogal gezien als: kunnen opschieten met''gewone' mensen. En dat is nu net iets dat niets te maken heeft met jouw EQ, maar met het feit of je je afwijking goed genoeg kan maskeren zonder er zelf enorm onder te lijden.
Als ik voor mijzelf spreek; ik heb een hoog IQ en EQ, ik snap heel erg goed wat voor spelletjes er worden gespeeld en hoe het sociaal in elkaar zit. Ik heb alleen geen zin om popie-jopie te spelen en zijn. Als manager echter maak ik er wel echt gebruik van; maar dan om alle mensen enigzins blij en scherp te houden, conflicten te sussen en het werk zo goed mogelijk gedaan te krijgen.
De reden dat ik in het verleden wel een gedoe had was omdat de populaire mensen wel zagen dat ik de spelletjes doorhad. Dan ben je snel een concurrent/doelwit. ik heb inmiddels geleerd mensen met een hoog EQ en gemiddeld IQ niet te veel te alten zien, ik maak ze af als het nodig is (onaardig en hard, maar nodig in deze wereld)
terug naar een relatie: Iemand die ongeveer op jouw niveau zit, daar is het makkelijker mee communiceren omdat je elkaar eenvoudiger begrijpt. Dat kan erg prettig zijn en vandaar dat daar bij veel mensen voorkeur voor is. Het gaat er niet om dat je exact even slim bent, maar wel dat je niet te ver uit elkaar ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |