In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Liefs
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijdenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
lolwut, ik was net aan het lezenquote:
Trouwen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:40 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?
Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat lerenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
Vrienden of dergelijken okay, maar je partner? De hele dag geconfronteerd worden met het feit dat je dommer bent dan hij/zij? Lijkt mij niks.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat leren
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..
Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
Ze is zeker 'intelligent', maar haar sociale vaardigheid is zo beneden paal, dat ze heel veel moeite heeft met vrienden maken. En dan met de klemtoon op 'heel moeilijk'.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:06 schreef Lookbehind het volgende:
Hoge intelligentie, absoluut. Als je, zoals meerdere personen al aangeven, geen gesprek/discussie van niveau kunt voeren, vind ik dat frustrerend.
Maatschappelijk aanzien interesseert mij echt niet. Hoe zij in de maatschappij staat is echter op meerdere manieren te interpreteren, bijv.:
1) Status/Aanzien, zoals al genoemd.
2) Kennis van de maatschappij/kennis van wat er speelt.
Als het om optie 2 gaat, dan vind ik dat wel degelijk belangrijk.
[..]
Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.
Hier komt het eigenlijk allemaal op neer jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:15 schreef SomePerson het volgende:
Ik zou het liefst iemand willen die even slim is als ik. Even lullig gezegd, ik kan hele domme mensen heel irritant vinden... En ik zie mezelf gewoon niet met iemand waarmee ik geen goede gesprekken kan voeren.
Aanzien maakt denk ik alleen uit voor mensen die hogerop willen komen via de relatie, dus dat is sowieso geen echte liefde denk ik
Nu ik de reacties lees van dit topic, ben ik van gedachten veranderd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!
Kon ik kiezen tussen twee vrouwen die ik even leuk vind qua uiterlijk en innerlijk, maar een hoogbegaafd en de andere heeft een normale intelligentie, dan kies ik voor de hoogbegaafde dame.
In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:29 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben dan 'intelligent' maar sociaal niet zo vaardig.
Ideaal zou volgens mij zowel een hoog IQ als EQ zijn.
Dat hoeft niet persequote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:30 schreef Strani het volgende:
[..]
In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |