abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103306383
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;

Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?

Liefs
pi_103306705
Vanaf een bepaald niveau maakt het mij niets uit. Tenminste, dat is de praktijk. Zou ik in theorie kunnen kiezen tussen exact dezelfde vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie, dan zou ik de hoge kiezen :) .
pi_103306722
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
pi_103306781
ze moet me voor het grootste deel gewoon begrijpen

en een beetje gezonde ambitie of mij stimulerende/inspirerende vrouw is ook een pré

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2011 23:34:40 ]
pi_103306822
quote:
12s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;

Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?

Liefs
In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!

Kon ik kiezen tussen twee vrouwen die ik even leuk vind qua uiterlijk en innerlijk, maar een hoogbegaafd en de andere heeft een normale intelligentie, dan kies ik voor de hoogbegaafde dame. :Y
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:35:52 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103306893
Aanzien, status en zo maken me niet uit. Als ik moest kiezen, zeker voor de intelligente vrouw.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103307090
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:40:36 #8
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_103307130
Iemand met wie je minstens een fatsoenlijk gesprek kan voeren over wat er aan de hand is in de wereld.
pi_103307148
quote:
Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?
pi_103307327

[ Bericht 100% gewijzigd door Gamesua op 19-10-2011 23:46:01 ]
pi_103307509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:44 schreef Gamesua het volgende:

lolwut, ik was net aan het lezen :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_103307588
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:49:50 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103307614
Ik ben blij met iemand met wie ik goede gesprekken kan voeren. Om dat voor elkaar te krijgen, is het het best als het IQ ongeveer even hoog ligt. Dus ik zou niet iemand willen die veel dommer of juist slimmer is.

Status en aanzien interesseren me niets.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:50:25 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103307638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Veel intelligenter, of minder intelligent, is op de lange duur niet leuk, denk ik. Iemand van je eigen niveau is het prettigst.
Van iemand die heel veel slimmer is dan ik kan ik soms erg onzeker worden, van iemand die heel veel dommer is dan ik raak ik ge-irriteerd.
Trouwen?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:53:41 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103307818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:40 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Wat is hoog? Iemand die wo kan studeren? Of iemand die daar weer uitblinkt? Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt. En intelligentie is vaag, heb je het ook over bijvoorbeeld sociale intelligentie?
Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:54:49 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103307897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef zillah666 het volgende:
Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat leren
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:57:23 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103308043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik ben graag omgeven door slimmer publiek, voel me dan beter op mn gemak, en kan nog eens wat leren
Vrienden of dergelijken okay, maar je partner? De hele dag geconfronteerd worden met het feit dat je dommer bent dan hij/zij? Lijkt mij niks.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:01:16 #18
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_103308261
Dat hangt heel erg af op welke manier slim. Qua, rekenvaardigheid, ruimtelijk inzicht etc. ben ik liever IETS slimmer. Op vlakken als talen, regels, mensenkennis etc. wil ik graag iemand die slimmer is.

Hangt ook af van het geslacht, vrouwen liever iets dommer omdat de man toch een beschermende rol heeft. Bij mannen iets dommer, zodat ik beschermd kan worden.
pi_103308343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat is een excuus van dommen om toch slim over te kunnen komen..
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:06:28 #20
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_103308549
Hoge intelligentie, absoluut. Als je, zoals meerdere personen al aangeven, geen gesprek/discussie van niveau kunt voeren, vind ik dat frustrerend.

Maatschappelijk aanzien interesseert mij echt niet. Hoe zij in de maatschappij staat is echter op meerdere manieren te interpreteren, bijv.:
1) Status/Aanzien, zoals al genoemd.
2) Kennis van de maatschappij/kennis van wat er speelt.

Als het om optie 2 gaat, dan vind ik dat wel degelijk belangrijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_103308810
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:06 schreef Lookbehind het volgende:
Hoge intelligentie, absoluut. Als je, zoals meerdere personen al aangeven, geen gesprek/discussie van niveau kunt voeren, vind ik dat frustrerend.

Maatschappelijk aanzien interesseert mij echt niet. Hoe zij in de maatschappij staat is echter op meerdere manieren te interpreteren, bijv.:
1) Status/Aanzien, zoals al genoemd.
2) Kennis van de maatschappij/kennis van wat er speelt.

Als het om optie 2 gaat, dan vind ik dat wel degelijk belangrijk.

[..]

Maar dan is ze toch nog steeds (hoog) intelligent? Sociaal is ze dan zwakker, maar dat lijkt mij niet echt onder intelligentie vallen, anders kun je elke vaardigheid wel onder intelligentie gaan scharen.
Ze is zeker 'intelligent', maar haar sociale vaardigheid is zo beneden paal, dat ze heel veel moeite heeft met vrienden maken. En dan met de klemtoon op 'heel moeilijk'.

Dat kan later als ze naar de uni gaat lastig worden met projecten aangezien ze gewoon de sociale vaardigheid mist om samen te werken. En in een latere loopbaan kun je zelf invullen wat er gaat gebeuren als ze niet sociaal vaardiger wordt.
pi_103309020
Ik zou het liefst iemand willen die even slim is als ik. Even lullig gezegd, ik kan hele domme mensen heel irritant vinden... En ik zie mezelf gewoon niet met iemand waarmee ik geen goede gesprekken kan voeren.

Aanzien maakt denk ik alleen uit voor mensen die hogerop willen komen via de relatie, dus dat is sowieso geen echte liefde denk ik :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:20:20 #23
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_103309234
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:15 schreef SomePerson het volgende:
Ik zou het liefst iemand willen die even slim is als ik. Even lullig gezegd, ik kan hele domme mensen heel irritant vinden... En ik zie mezelf gewoon niet met iemand waarmee ik geen goede gesprekken kan voeren.

Aanzien maakt denk ik alleen uit voor mensen die hogerop willen komen via de relatie, dus dat is sowieso geen echte liefde denk ik :)
Hier komt het eigenlijk allemaal op neer ja :P
pi_103309303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

In eerste instantie kijk ik naar hoe iemand eruit ziet en of we het goed kunnen vinden. Dat is het belangrijkste!!!

Kon ik kiezen tussen twee vrouwen die ik even leuk vind qua uiterlijk en innerlijk, maar een hoogbegaafd en de andere heeft een normale intelligentie, dan kies ik voor de hoogbegaafde dame. :Y
Nu ik de reacties lees van dit topic, ben ik van gedachten veranderd.

Ideaal zou zijn als je even slim bent. Je kunt je onzeker voelen als iemand te slim is en geïrriteerd raken als iemand langzaam van begrip is. Daar kan ik mij helemaal in vinden.
pi_103309611
Ik ben dan 'intelligent' maar sociaal niet zo vaardig.

Ideaal zou volgens mij zowel een hoog IQ als EQ zijn.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:30:04 #26
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103309636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:29 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben dan 'intelligent' maar sociaal niet zo vaardig.

Ideaal zou volgens mij zowel een hoog IQ als EQ zijn.
In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.
pi_103309676
Enerzijds zou je denken 'no shit sherlock' (duh: hoge intelligentie), maar anderzijds... Als je de topics leest van mannen die graag vrouwen uit Oost-Europa en Thailand willen importeren, omdat zij gewillig zijn...

Goede vraag dus, en het merendeel gaat voor een vrouw van dezelfde intelligentie.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:32:39 #28
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_103309727
EQ is wel belangrijk bij een vrouw. IQ kan een (minder) leuke bijkomstigheid zijn.
WOS'ser for life.
pi_103309832
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:30 schreef Strani het volgende:

[..]

In elk geval een IQ en EQ dat bij beide partners ongeveer gelijk is, dat zeker.
Dat hoeft niet perse :) . Ik merk dat ik in de omgeving van sociaal vaardige mensen ook een stuk socialer ben. Dan kan ik me daar aan omhoog trekken... ofzoiets.

Zo erg is het trouwens niet met me gesteld. Ik heb genoeg leuke vrienden en krijg vaak te horen dat ik goed kan luisteren en een goede gesprekspartner ben. Alleen het inschatten van sociale situaties gaat niet vlekkeloos. Ik heb bijvoorbeeld totaal niet door als er iemand met me flirt :') .
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:47:23 #30
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103310209
Liever slim natuurlijk, maar dat is meer een leuke bijkomstigheid. Het grappige is dat status voor veel vrouwen wel belangrijk is, terwijl het mannen(incl mezelf) geen ruk kan schelen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:49:14 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310268
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Je snapt dat niet totaal niets van mijn punt af doet? Misschien om het makkelijker te maken: je bent of slim of je houdt van voetbal.. Heeft het iets met elkaar te maken?
Ik mag mijzelf wel slim noemen, maar een buitenstaander zou mij eerder als autist zien, omdat ik totaal geen interesse heb om met mensen te praten waar ik niets mee heb, en als zij dat niet snappen wil ik dat best duidelijk maken, waarna ze eerder boos worden en mij raar noemen. Ben jij echter een van de kleine groep mensen waar wel tijd in te steken is heb je een vriend voor het leven en kun je met mij overal over praten..
Sociaal iq is gewoon bullshit, een labeltje voor het telegraafvolk om hen het idee te geven dat zij ook wel speciaal zijn. Iemand die dom is is gewoon dom, hoe gezellig die persoon ook is, hij is en blijft gewoon dom.
Kan jouw zus niet praten of WIL ze dat gewoon niet..
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:50:29 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310309
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:31 schreef Gewetensvol het volgende:
Enerzijds zou je denken 'no shit sherlock' (duh: hoge intelligentie), maar anderzijds... Als je de topics leest van mannen die graag vrouwen uit Oost-Europa en Thailand willen importeren, omdat zij gewillig zijn...

Goede vraag dus, en het merendeel gaat voor een vrouw van dezelfde intelligentie.
Dus aziaten en russen zijn dommer?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:52:13 #33
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103310369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je snapt dat niet totaal niets van mijn punt af doet? Misschien om het makkelijker te maken: je bent of slim of je houdt van voetbal.. Heeft het iets met elkaar te maken?
Ik mag mijzelf wel slim noemen, maar een buitenstaander zou mij eerder als autist zien, omdat ik totaal geen interesse heb om met mensen te praten waar ik niets mee heb, en als zij dat niet snappen wil ik dat best duidelijk maken, waarna ze eerder boos worden en mij raar noemen. Ben jij echter een van de kleine groep mensen waar wel tijd in te steken is heb je een vriend voor het leven en kun je met mij overal over praten..
Sociaal iq is gewoon bullshit, een labeltje voor het telegraafvolk om hen het idee te geven dat zij ook wel speciaal zijn. Iemand die dom is is gewoon dom, hoe gezellig die persoon ook is, hij is en blijft gewoon dom.
Dit is wel heel elitair gezwijmel zeg.

Ik ben liever een vmbo'er met vrienden dan een onbegrepen genie.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:55:29 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103310478
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Willen of kunnen maakt voor het resultaat geen ene kut uit. Sociale vaardigheden hebben weinig te maken met IQ, hoewel zowel slimme als minder slimme mensen dat wel graag zo zien. Maar het is wel verdomd handig om over wat social skills te beschikken. Op het moment dat een 'buitenstaander' denkt dat je een autist bent doe je ergens toch iets goed fout :')
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:59:02 #35
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103310600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:35 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse :) . Ik merk dat ik in de omgeving van sociaal vaardige mensen ook een stuk socialer ben. Dan kan ik me daar aan omhoog trekken... ofzoiets.

Zo erg is het trouwens niet met me gesteld. Ik heb genoeg leuke vrienden en krijg vaak te horen dat ik goed kan luisteren en een goede gesprekspartner ben. Alleen het inschatten van sociale situaties gaat niet vlekkeloos. Ik heb bijvoorbeeld totaal niet door als er iemand met me flirt :') .
Dat gaan we testen.

Hoi, jij bent heel knap!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:59:36 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310618
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Willen of kunnen maakt voor het resultaat geen ene kut uit. Sociale vaardigheden hebben weinig te maken met IQ, hoewel zowel slimme als minder slimme mensen dat wel graag zo zien. Maar het is wel verdomd handig om over wat social skills te beschikken. Op het moment dat een 'buitenstaander' denkt dat je een autist bent doe je ergens toch iets goed fout :')
Wel als je stelt dat er een sociaal iq bestaat, en dus twee soorten slim bestaan; slim en sociaal slim. Dat is simpelweg niet waar, je bent slim of bent het niet. Je bent sociaal vaardig of je bent het niet. Wie ben jij om te stellen wat goed of fout is, fout is ook maar een woord onderheving aan morale trends. Wat zou het mij moeten schelen wat een ander van mij vind? :') "nou das niet zo sociaal heuuurrr" Is het wel sociaal om jouw normen af te dwingen?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:00:09 #37
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dit is wel heel elitair gezwijmel zeg.

Ik ben liever een vmbo'er met vrienden dan een onbegrepen genie.
Thanks for the info bruv
pi_103310687
In de praktijk lijken mannen meer voorkeur uit te geven aan naïviteit, dus ik ben positief verrast met de reacties!

Over intelligentie gesproken zijn er wel psychologen die modellen van intelligentie hebben ontwikkeld waarin intelligentie bestond uit onafhankelijke dimensies. Sociale intelligentie is daar ook een van.
pi_103310739
Inzicht is belangrijker dan algemene intelligentie. Een gesprek op niveau kunnen voeren maar ook dingen begrijpen zonder woorden.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:06:23 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103310807
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:01 schreef dreamscometrue het volgende:
In de praktijk lijken mannen meer voorkeur uit te geven aan naïviteit, dus ik ben positief verrast met de reacties!

Over intelligentie gesproken zijn er wel psychologen die modellen van intelligentie hebben ontwikkeld waarin intelligentie bestond uit onafhankelijke dimensies. Sociale intelligentie is daar ook een van.
Naiviteit? Dat zijn echt alleen de mannen met weinig zelfvertrouwen die zo'n vrouw nodig hebben hoor.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:06:46 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:01 schreef dreamscometrue het volgende:

Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?
pi_103310816
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Inzicht is belangrijker dan algemene intelligentie. Een gesprek op niveau kunnen voeren maar ook dingen begrijpen zonder woorden.
Inzicht in wat?

:P
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:08:07 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103310842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Naiviteit? Dat zijn echt alleen de mannen met weinig zelfvertrouwen die zo'n vrouw nodig hebben hoor.
Gaf mij ook meteen het idee van "het vriendinnetje van" zo een die wel altijd aanwezig is en meepraat maar toch eigenlijk nooit iets zegt
pi_103310901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wel als je stelt dat er een sociaal iq bestaat, en dus twee soorten slim bestaan; slim en sociaal slim. Dat is simpelweg niet waar, je bent slim of bent het niet. Je bent sociaal vaardig of je bent het niet. Wie ben jij om te stellen wat goed of fout is, fout is ook maar een woord onderheving aan morale trends. Wat zou het mij moeten schelen wat een ander van mij vind? :') "nou das niet zo sociaal heuuurrr" Is het wel sociaal om jouw normen af te dwingen?
Dit.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:11:10 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103310937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

In een sociaal eq/iq 'geloof' ik ook niet echt. Sommige mensen zijn nou eenmaal makkelijker of soepeler in de omgang dan anderen.

Maar mensen zijn sociale dieren. We leven met elkaar, we werken met elkaar en we interactioneren met elkaar. We planten ons zelfs met elkaar voort. Vervelend, maar verder weinig aan te doen. Om die reden is het wel belangrijk om met je mede soort genoten te kunnen opschieten. Als je jezelf teveel afzondert van de kudde (vrijwillig of niet) dan belemmert dat op den duur jouw mogelijkheden.

Grappig genoeg is het trouwens heel 'normaal' en zelfs 'gezond' gedrag om elkaar normen op te leggen. Een essentieel onderdeel van het sociale verkeer. Gaat over het algemeen trouwens vanzelf en onbewust.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103310972
In mijn ogen zegt intelligentie vrijwel niets over de persoon in kwestie. Het is inderdaad zo dat een bepaalde 'basis' zeker aanwezig dient te zijn om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren. Echter, vrouwen die boven deze grens zitten bestaan in alle soorten en maten.
pi_103311038
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper. :{
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:16:22 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103311090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

In een sociaal eq/iq 'geloof' ik ook niet echt. Sommige mensen zijn nou eenmaal makkelijker of soepeler in de omgang dan anderen.

Maar mensen zijn sociale dieren. We leven met elkaar, we werken met elkaar en we interactioneren met elkaar. We planten ons zelfs met elkaar voort. Vervelend, maar verder weinig aan te doen. Om die reden is het wel belangrijk om met je mede soort genoten te kunnen opschieten. Als je jezelf teveel afzondert van de kudde (vrijwillig of niet) dan belemmert dat op den duur jouw mogelijkheden.

Grappig genoeg is het trouwens heel 'normaal' en zelfs 'gezond' gedrag om elkaar normen op te leggen. Een essentieel onderdeel van het sociale verkeer. Gaat over het algemeen trouwens vanzelf en onbewust.
Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan.. _O-
Zelfs geen sociaal leven hebben belemmerd praktisch gezien helemaal niets je zal hooguit wat akward moments krijgen wanneer er wel sociale interactie plaats vindt
pi_103311153
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik heb gister een vriendin van mij die een oogje op mij heeft vertelt dat ik een iq van 140 heb. Werd ervaart als een afknapper. :{
Meer om het feit dat je het zo direct moest melden gok ik.
pi_103311191
quote:
denk je dat ze daardoor geen oogje meer op je heeft?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:19:31 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we die tijd al voorbij, en kun je tegenwoordig gewoon een uitkering aanvragen, een wow account aanschaffen en je boodschappen laten bezorgen, zonder ooit met iemand te praten of naar buiten te gaan.. _O-
Zelfs geen sociaal leven hebben belemmerd praktisch gezien helemaal niets je zal hooguit wat akward moments krijgen wanneer er wel sociale interactie plaats vindt
Zelfs dan heb je sociaal contact (met je wow spelers en met je bezorger). Hoe beperkt, afstandelijk en geïnstitutionaliseerd het ook is.

Je kan niet in je eentje overleven. Simpel. Een gegeven dat je kan proberen te ontkennen (en dat zullen ongetwijfeld een aantal mensen doen) of kan erkennen en er je voordeel uit halen (en dat doen veel meer mensen). Bij dat laatste helpt het heel erg als je een beetje met mensen om kan gaan, anders komen de meeste niet echt gek ver (paar sociopaten daargelaten).
--
pi_103311214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als antropologie dan psychologie, leesvoer?
Ik zal eens kijken
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:20:21 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:

[..]

Ja. Dat als versiertruc gebruiken staat nou niet bepaald bekend als een doorslaggevend succes.
--
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:20:53 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103311232
/care
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103311244
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:06 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Inzicht in wat?

:P
Gewoon in de ruime zin van het woord, geen woorden of uitleg nodig hebben om te weten wat er van je verwacht wordt. Heeft raakvlakken met IQ, maar ook EQ.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:21:51 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103311253
Tuurlijk kun je wel in je eentje overleven? Als je een depressie hebt (om maar even wat te noemen) ga je toch ook niet dood door een gebrek aan sociale contacten?

We dwalen wel af :+
pi_103311307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:18 schreef Niltag het volgende:

[..]

Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.

En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.

Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.

Edit: laten we maar weer OT gaan. :P
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:27:49 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311375
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:24 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Ik denk van niet, wij hadden het over intelligentie en toen vroeg ze wat mijn iq was. Toen zei ik dat ik hoogbegaafd was.

En toen had ze eerst van:"Ja tuurlijk"
Maar nadat ze het door had dat het echt zo is kapte ze meteen het gesprek af.

Snap alleen niet waarom hoogbegaafheid door sommige mensen als een afknapper word gezien.
Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.
--
pi_103311472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Omdat je dat niet hoeft te noemen maar moet laten merken. Jezelf dergelijke labeltje opplakken komt kansloos en zelfs zielig over. Dat geldt trouwens ook voor een duizenden andere dingen. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden en alleen te noemen als er direct en zeer specifiek naar gevraagd wordt.
1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
2. Hoe kom je erbij dat ik aan mezelf een "labeltje" op plak?
3. Als je goed leest vroeg ze er naar.
pi_103311541
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

1. Ik laat het liever niet merken, daarom had de persoon in kwestie een "ja tuurlijk" reactie.
Er wordt in de maatschappij veel te moeilijk gedaan over mensen die 'hoogbegaafd' en wat minder sterk zijn. Meer heb ik niet toe te voegen.
pi_103311543
Lieft zo slim mogelijk. IQ 150? GRAAG!

Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.

Ik vind het anders wel leuk, intellectuele uitdaging van de vrouw.
pi_103311573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:36 schreef Gamesua het volgende:

Helaas komt het in mijn ervaring heeeeel weinig voor dat er echt slimme meisjes tussenlopen. Heel veel intelligente vrouwen, dat zeker, maar een echt discussie van hoog niveau kan je blijkbaar alleen met zeer intelligente mannen hebben.

Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.
pi_103311584
quote:
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor... :o
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:40:24 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103311618
quote:
13s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:32 schreef kwaliteit. het volgende:

[..]

Met merken bedoel ik dat je over komt als een slimme jongen waarvan het wel duidelijk is dat hij een hoog iq heeft. Niet dat je weer even moet wijzen naar een mensa/bnn test. Hoogbegaafdheid is hoe je het ook wendt of keert een labeltje, altijd oppassen met dat soort dingen op jezelf opplakken, zeker als het niet nodig is. Het gesprek ging over hoe slim je was. Ze vroeg niet of je toevallig hoogbegaafd was. Door meteen op te rakelen dat je een IQ hebt van 140 ('nee, echt waar! Komt doordat ik hoogbegaafd ben, echt waar! Nee.. Bleek uit een test. Echt waar! Mijn moeder zegt het ook! Echt waar!') kom je niet heel charmant over. Beter kan je er een grapje van maken en zeggen dat je een hoog IQ hebt en daarom altijd tienen haalt voor wiskunde, knipoog. Kom je niet over als iemand die loopt te pochen met het een en ander, maar gewoon als een leuke, slimme en grappige jongen. Daar vallen meisjes op.
--
pi_103311640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:38 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor... :o
Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.
pi_103311695
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:46:14 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103311729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:41 schreef trekeennummertje het volgende:

[..]

Hij is de rainman. Hij wil telefoonboeken met haar doornemen.
Kwartetten met nummers _O-
pi_103313811
quote:
Ik zou eerder voor een vrouw gaan met een wat hogere intelligentie, simpelweg omdat dan de kans groter is dat wij elkaar begrijpen en goed met elkaar kunnen praten.

Dat betekent dus niet dat dit altijd het geval zal zijn en dat ik er altijd voor zou kiezen.

Ik hecht overigens weinig waarde aan welk aanzien zij heeft ofzo. Ook al besluit ze leuk thuis te zitten met de kinderen, prima (hoewel een bijbaantje misschien wel handig zou zijn qua inkomen).

Het gaat mij er dus puur om dat ik leuk met haar kan praten over van alles en nog wat en dat we elkaar begrijpen.
There is a long line down from heaven.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:51:31 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314035
quote:

Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.
pi_103314275
quote:
Haar BS-alarm ging af.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:10:28 #71
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314285
quote:
Smooth man.. :')
pi_103314298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:44 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zeg nooit (meer) dat ik hoogbegaafd ben, daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Ik heb het slechts aan twee vriendinnen van de universiteit verteld. De ene leek redelijk geschokt en de andere noemt me 'mensa girl'.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als een man zou pochen met zijn IQ. Je IQ zegt vrij weinig over je.
Hoe in vredesnaam kun je geschokt raken van zo'n mededeling?
pi_103314459
Vaak gaat(erg) intelligent inderdaad niet gepaard met grote sociale skills..

Het belangrijkste vind ik om met iemand te hebben die qua intelligentie ongeveer op hetzelfde niveau zit. Dat kan net IETS dommer of IETS slimmer zijn...

Ik heb persoonlijk ervaring met een scharrel die een stuk slimmer ( tegen het autistische aan), en een vriendin die een stuk dommer was...

De slimme was een zeikerd, die van elke mug een olifant maakte. Bij elk kleine probleem, en dan niet zozeer met mij maar ze was anti de hele wereld leek het wel, haalde ze allerlei etische waarden aan die nageleefd diende te worden volgens haar.
Maar persoonlijk begreep ze me wel helemaal. Als ik iets zei met sarcasme of een dubbele bedoeling dan hoefde ik zoiets nooit uit te leggen, en ik kreeg altijd een inhoudelijk antwoord terug op mijn vragen...

De domme was een schat van een meid, erg open en vriendelijk tegen alle mensen, vond alles leuk etc.. Maar als ik eens een keer serieus wou praten, of ik had iets waar ik tegenop zat waar ik gewoon eens een losse opmerking over maakte dan hoefde ik daar bij haar niet echt mee aan te komen ;( '' Ach schatje toch kussiekussie'' kreeg ik dan te horen oid :D En bepaalde grapjes of woordspelingen hoefde ik bij haar niet te proberen want dat kwam niet eens over...

Grappige is uiteinderlijk wel dat ik door de ''domme'' gedumpt ben, terwijl ik zelf de ''slimme'' aan de kant heb gezet. Wat ik uiteinderlijk beter vond weet ik niet, bij de domme voelde ik me meer op mijn gemak, dat was meer ''mijn meisje'' ( :r ), maar bij de slimme had ik meer het gevoel dat ze mij beter kende en kon inschatten..
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:25:32 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_103314518
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doet :') Jullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:29:02 #75
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103314593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Al dat politiek correcte gelul over dat aanzien er niet toe doet :') Jullie zouden allemaal blindelings in een relatie stappen met een zwerver of een hoer op voorwaarde dat ze qua niveau gelijkwaardig is en een beetje mensenkennis heeft?
Ook een zwart-witje?
pi_103315098
Ja ik wil dat mijn partner intelligent en ontwikkeld is!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:23:51 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_103315986
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ook een zwart-witje?
[ afbeelding ]
Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:26:02 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103316045
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Lekker! Maar je begrijpt mijn punt? Sociaalmaatschappelijke status/aanzien doet er wel degelijk toe. Ook in minder extreme gevallen. Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?
Dat ligt denk ik eerder eraan dat de kakker en kraker zich in hele verschillende kringen begeven en daarom de kans dat ze elkaar ontmoeten lager is.

Maar nee, of mijn partner nou een schoonmaakster of bankdirectrice is boeit me vrij weinig eerlijk gezegd, net zoals beroep wel iets maar te weinig over intelligentie of niveau zegt.
pi_103316471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:37 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dan ben je niet op de juiste plaatsen en zit je het vrouwelijke geslacht te denigreren op Fok.
Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.

Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.

Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.
pi_103316776
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik zit wel in de subtop aan universiteiten van de wereld (momenteel de beste in Londen) maar merk het toch nog steeds dat ik geen echt echt heel slimme vrouwen ontmoet.

Van mijn vrienden zijn er een handvol die ik zeer intelligent bestempel (en ongeveer op mijn niveau) en dat zijn allemaal mannen.

Mijn vriendin is dan ook zeker wel slim, en ook slimmer dan de gemiddelde intelligente vrouw, maar toch vind ik het vreemd dat ik dit verschil waarneem.
Sorry, maar hoe bepaal je na een simpele ontmoeting hoe slim die persoon is?
pi_103316815
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Het is ook bekend dat er meer zeer intelligente mannen zijn dan zeer intelligente vrouwen.
signatuurloos
pi_103316980
Als ik kon kiezen, liever een intelligentere vrouw, status vind ik niet belangrijk
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:00:53 #83
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103317050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:39 schreef dreamscometrue het volgende:
intelligentie die neigt die van haar partner te overschrijden
M'n ex was "intelligenter" dan ik was (sowieso op papier, maar we konden prima met elkaar opkomen), had vooral een voordeel in de zin van inkomen. Niks mis mee dus. Ik hou er wel van als ze op z'n minst goed mee kan komen en eventueel mij ook goed uit kan dagen / te slim af kan zijn. Ik vind een gebrek aan intelligentie echt een afknapper.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_103317100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:23 schreef AgLarrr het volgende:

Je wilt niet alleen iemand die qua niveau aansluit, maar ook iemand die qua levensstijl en normen en waarden met jou op één lijn ligt. Zelden een kraker met een kakker zien hokken. Snapst?
In mijn punktijd ooit wat gehad met een kakmeiske....erg leuk. The opposite attracts soms en daarnaast erg interessant om hele andere levensvisie te ontmoeten. Zolang je open staat en niet je eigen visie als heilig beschouwd kan het echt een verrijking zijn.

M'n eigen onzin ken ik wel en graag iemand die daar tegengas/andere inzichten tegenover stelt.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:06:21 #85
358635 MissStingray
Alle Dagen (Heel) Druk
pi_103321835
quote:

Liefs
Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner.... :O
Where is justice, here in me!
pi_103324699
Unanieme beslissing: in ieder geval geen josti.

En of ze een middel-tot hoogmatige intelligentie heeft maakt me weinig uit. Beide kunnen (hoop ik) goed koken, grappen begrijpen / de lol van iets inzien, een gesprek op een beetje niveau houden (wijsbegeerte, nieuws, politiek, etc.) en zijn goed in seks.

[ Bericht 36% gewijzigd door trekeennummertje op 20-10-2011 14:12:55 ]
pi_103325459
quote:

Liefs
Hoe intelligenter, hoe beter. En ik zou geen vrouw willen met minder dan gemiddelde intelligentie. En als ze status heeft is het ook goed. Zolang ze maar niet naast haar schoenen loopt. Maar status hoeft voor mij niet.
pi_103327063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:06 schreef MissStingray het volgende:

[..]

Lijkt me vooral belangrijk dat IQ en EQ in balans zijn met elkaar anders heb je een slimme aso als partner.... :O
Inderdaad nogal belangrijk ja. Ik ken wel mensen die erg intelligent zijn, maar die blijkbaar een paar sociale steekjes hebben laten vallen en dus continu opmerkingen maken die ieder 'normaal' mens storend, betweterig of ronduit onbeleefd vindt. Zo intelligent maar hebben ze werkelijk waar niet door hoe ontzettend vermoeiend ze zijn in de omgang.
pi_103327255
quote:
Vriendelijkevriend schreef:
Ik zou niet kiezen voor de hoge intelligentie, maar wel voor de eigenschappen die weer voort kunnen vloeien als die hoge intelligentie goed ingezet wordt.
imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.

quote:
Vriendelijkevriend schreef: En intelligentie is vaag,
zeer.
De gedachte dat iemands intelligentie simpel is weer te geven door middel van een scalaire grootheid (bv het zogenaamde IQ) getuigt van een beperkte intelligentie.

quote:
Herman Finkers zei:
"Dingen met de zaal doe ik ook wel, en met hen speel ik dan de IQ-quiz. Bij de IQ-quiz moet je van jezelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt. En als je het goed geraden hebt, dan heb je een hoog IQ".

pi_103328356
Ik hoef niet persé iemand die intelligenter is, waar ik wel een hekel aan heb zijn domme mensen die enorm bijdehand doen en proberen slim over te komen, terwijl ze het helemaal bij het verkeerde eind hebben.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:15:56 #91
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_103329995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Overdrijven is ook een kunst :')

Nee, met een zwerfster met grote psychische en financiële problemen zou ik ook niks beginnen, maar ik heb 1.000x liever een lief meisje dat achter de kassa werkt dan een arrogante topvrouw van een groot bedrijf.
pi_103330889
quote:
Gamesua schreef:

Id-Do-Her schreef:
Vrouwen gebruiken hun intelligentie op een andere manier heb ik het idee.
Dat denk ik deels ook. (Afhankelijk van in welke rol je zit cq welke eigenschappen je wanneer inzet.)
In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt.

Hoe anders, volgens jouw idee?
pi_103330982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:02 schreef Kingstown het volgende:
M'n eigen onzin ken ik wel en graag iemand die daar tegengas/andere inzichten tegenover stelt.
Mooi inzicht toch wel :)
Rustig aan.
pi_103331059
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:08 schreef Galene het volgende:

[..]

imo de meest intelligente post tav intelligentie tot nu toe.

[..]

zeer.
De gedachte dat iemands intelligentie simpel is weer te geven door middel van een scalaire grootheid (bv het zogenaamde IQ) getuigt van een beperkte intelligentie.

[..]

OT Gewoon een dame zoals Galene :@
Rustig aan.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:47:32 #95
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_103331313
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Galene het volgende:

[..]

In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt.
Maar hiermee impliceer je dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft. Het kan zijn dat dat jouw methode is, maar ik denk dat je daar de meeste vrouwen iets te kort mee doet.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:09 #96
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103331490
Elke keer als ik dit topic zie zing ik in m'n hoofd 'liever Kips leverworst dan gewone leverworst'. Hebben meer mensen dat? En zoniet, heb je dat dan nádat ik dat gezegd heb?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:57 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103331527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:52 schreef draaijer het volgende:
Ja ik wil dat mijn partner intelligent en ontwikkeld is!
Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.

Vind het wel belangrijk dat een vrouw wat te melden heeft.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103338660
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:34 schreef Snuwerd het volgende:
ze moet me voor het grootste deel gewoon begrijpen
Ik sluit me hier bij aan.

Begrijp dat ik een vieze man ben. Ken de consequenties. Omarm de consequenties.

Ik kan mijn type overigens moeilijk omschrijven, al herken ik haar volgens mij wel redelijk goed. Maar intelligentie is zeker een van de eigenschappen van Hare Zaligmakende Existentie O+
Spijt
pi_103339001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Trouwen?
:@
*)

quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dit dus. Mijn vriendin is hoger opgeleid (MBO (inmiddels wel HBO nivo) vs WO) en verdient meer geld, maar dat boeit me niet.

Vind het wel belangrijk dat een vrouw wat te melden heeft.
Hopelijk vind zij dat dan wat minder belangrijk, want zoals ik jouw post lees heb jij, als iets minder hoog opgeleide, ook wat minder te melden.

'T is toch typisch dat bijna iedereen een slimmere partner wil; Hoe zit dat dan met die slimmere mensen? Hebben die gewoon maar pech? Willen zij ook een slimmere partner, maar moeten ze het maar doen met een minder slimme?

Dit soort vragen, ze verwarren me, of eigenlijk de antwoorden die mensen op dit soort vragen geven; dit is dus waarom ik een partner heb van mijn eigen niveau ^O^
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:12:14 #100
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_103340971
Ik ga toch wel voor een partner van tenminste een even hoog intelligentieniveau.
Desalniettemin moet ze dit niet compenseren met een erg laag EQ :)
26"
Fading slowly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')