Is een laag EQ (sociaal IQ?) niet een logisch gevolg van een hoog IQ, volgens mij zijn er niet veel mensen die beiden extreem hoog hebben. De allerslimsten (net als de allerdomsten overigens denk ik) zijn toch altijd in de minderheid van de groep. Is het dan niet logisch dat ze sociaal minder zijn omdat ze op een andere golflengte zitten? Hoe sociaal zouden ze zijn als iedereen even "slim" zou zijn als hun?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bullshit. Mijn zusje doet op het moment met twee vingers in de neus VWO, maar op sociaal vlak schort het 'een en andere' eraan. Zelfs op schoolavonden kregen mijn ouders te horen dat ze daar samen met mijn zusje aan moeten gaan werken.
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zinquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:47 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Maar hiermee impliceer je dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft. Het kan zijn dat dat jouw methode is, maar ik denk dat je daar de meeste vrouwen iets te kort mee doet.
Hmm. Je hebt wel inderdaad gelijk dat het bij het daten-gedeelte niet handig is om alleen maar slim te doen want daar trek je iemand niet mee aan. Maar daarna is het toch wel heel belangrijk? En ja hij wil ontspannen maar slimme mensen kunnen niet alleen discussies op hoog niveau hebben. Ze snappen ook meteen hoe een nieuw concept werkt binnen 4 seconden als het goed wordt uitgelegd. Je hoeft dingen niet te herhalen. Je kan op hen vertrouwen dat ze situaties (waarmee ze intellectueel bekend zijn) goed afwegen en inschatten. Dat soort dingen bedoel ik meer.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
Mijn man is de hele godganse dag bezig met op hoog niveau discussiëren, onderhandelen en beslissingen maken, kortom: in zijn hoofd zitten. Het laatste wat hij wil, als hij met mij is, is daar (weer) zijn. Hij wil ontspannen, thuiskomen, in warmte, in lachen, in genieten, in voelen, in timiteit; hij wil mijn vrouw-zijn, mijn vrouwelijkheid.
Goed verwoord. Een vrouw is alleen maar bruikbaar voor sex. Voor andere zaken zijn er mannen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zin
"In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt".
kunt lezen dat ik impliceer 'dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft'.
En welke relatie heeft mijn persoonlijke ervaring met mannen (er staat: 'ken ik geen een man die') met een zekere 'methode' waarmee ik 'de meeste vrouwen tekort' zou doen?
Ik ben benieuwd…
Iig, Mannen vallen niet op mij en mijn huidige partner deed dat evenmin, omdat ik zo'n geweldige kerel ben; praat zoals hij praat, de wereld verover zoals hij dat doet.
Mijn man is de hele godganse dag bezig met op hoog niveau discussiëren, onderhandelen en beslissingen maken, kortom: in zijn hoofd zitten. Het laatste wat hij wil, als hij met mij is, is daar (weer) zijn. Hij wil ontspannen, thuiskomen, in warmte, in lachen, in genieten, in voelen, in timiteit; hij wil mijn vrouw-zijn, mijn vrouwelijkheid. En die komt niet tevoorschijn dmv een celebraal, rationeel en intellectueel discussiëren over -pak 'm beet- dynamische structuren in cellen, zoals het cytoskelet en moleculaire mechanismen van celdeling, welke aspecten de basis vormen van celregulatie die kan leiden tot celdifferentiatie vanuit stamcellen, apoptose, infectie of kanker.![]()
Hoewel, met een zwoele stem en mijn hoog gehakte voet die onderwijl zachtjes en subtiel een weg vindt tussen zijn benen….![]()
Dus je vraagt serieus in een topic over intelligentie bij vrouwen of ik mijn opmerkingen nog even wil uitleggen omdat je ze niet begrijpt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:26 schreef Galene het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel creatief hoor dat je in deze zin
"In het dating-, verleiding-, en liefdes/relatiespel ken ik geen een man die van 'een echt discussie van hoog niveau' 'm omhoog krijgt, om het zo maar te zeggen. Laat staan dat zijn hart geraakt wordt".
kunt lezen dat ik impliceer 'dat alles wat een vrouw zegt maar één doel heeft'.
En welke relatie heeft mijn persoonlijke ervaring met mannen (er staat: 'ken ik geen een man die') met een zekere 'methode' waarmee ik 'de meeste vrouwen tekort' zou doen?
Ik ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
Tsja, je hebt ook nog een verschil tussen alfa en beta intelligentie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:07 schreef Gamesua het volgende:
Kijk, ik studeer geen quantummechanica maar een basic gesprek erover kan ik best volgen met enig uitleg. Van verreweg de meeste vrouwen die sociaal adept, en mooi, sportief, leuk en lief zijn, kan je dat niet verwachten.
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:19 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Tsja, je hebt ook nog een verschil tussen alfa en beta intelligentie.
Een vrouw kan bijvoorbeeld behoorlijk intelligent zijn en goed logische verbanden zien tussen dingen, veel kennis bezitten over allerlei onderwerpen, goed zijn in taal, ingewikkelde discussies aangaan, enorm rechtvaardigheidsgevoel hebben enzovoorts, maar zodra je over beta onderwerpen begint zoals natuurkunde dan worden haar ogen wat glazig en ontstaat er ergens in dat hoofdje een fatal exception.
Maar dat neemt niet weg, dat ze alsnog behoorlijk intelligent en goed in andere dingen kan zijn.
Bij mij is het - bijna typisch man - juist omgekeerd. Kom maar op met wiskunde en natuurkunde, programmeren, abstracte onderwerpen, heerlijk.. maar zodra ik moet gaan discussieren over de maatschappelijke gevolgen van bepaalde politieke belissingen dan haak ik ergens af. En bij EQ denk ik eerder aan een equalizer dan aan emotionele intelligentie
Het is alleen wel fijn als je het deel dat overlapt zo ver mogelijk kunt verbreden en overbruggen. Dus dat je met haar wel over wetenschap kunt praten tot op zekere hoogte en zij met jou over haar onderwerpen tot op zekere hoogte en dat bij beide partijen de algemene kennis vrij hoog ligt.
Dan vergis je jequote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:37 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Hopelijk vind zij dat dan wat minder belangrijk, want zoals ik jouw post lees heb jij, als iets minder hoog opgeleide, ook wat minder te melden.
'T is toch typisch dat bijna iedereen een slimmere partner wil; Hoe zit dat dan met die slimmere mensen? Hebben die gewoon maar pech? Willen zij ook een slimmere partner, maar moeten ze het maar doen met een minder slimme?
Dit soort vragen, ze verwarren me, of eigenlijk de antwoorden die mensen op dit soort vragen geven; dit is dus waarom ik een partner heb van mijn eigen niveau
Denk eigenlijk niet dat dit waar is, helaas.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
Ik vraag me af of dit waar is. Een vrouw werd opgezadeld met de opvoeding van vroeger uit, heb je daar niet een hogere intelligentie voor nodig dan het verwekken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:32 schreef superdrufus het volgende:
In welke zin ? Intelligenter dan de norm of intelligenter dan hun partner ?
Ik denk dat het voornamelijk een biologische voordeel is om als man intelligenter te zijn omdat intelligentere mannen meer kans hebben om voort te planten.
En van die 5% is 4,95% lelijk of een sociale rampquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:51 schreef terdege het volgende:
Ik heb het hele topic niet gelezen maar ik antwoord even de TS. Ik vind intelligentie erg belangrijk. Als ik normaal een beetje aan het aankloten ben is het totaal niet van belang maar als er iets serieus begint te worden moet ze toch wel een beetje inhoud hebben. Ik kan me mateloos irriteren aan desinteresse en domheid. Ik wil wel wat meer inhoudelijke gesprekken voeren als over het weer of roddelen over wie met wie gezoend heeft. Jammer genoeg valt hierbij 95% van de vrouwen af.
En zo zijn er ook genoeg beta's die niet kunnen spellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.
Want IQ stijgt met de jarenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:09 schreef Flixxy het volgende:
Goede balans tussen IQ, ambitie, sociaal gedrag en uiterlijk. Helaas schort het vaak aan één of meer van de vier, zeker bij vrouwen.
Helaas hecht ik veel waarde aan IQ, dit maakt het dan ook vrij lastig om een geschikte partner te vinden op mijn (jonge) leeftijd.
Ja die hoef ik ook niet natuurlijk, dat is trouwens echt royal sadness.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:27 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
En zo zijn er ook genoeg beta's die niet kunnen spellen.
Integendeel, voor zover ik weet. Ik doel meer op het overgrote deel huppelkutjes. Ik heb wat moeite met dames vinden van (mijn) niveau, en als ze dat niveau hebben, schort het vaak weer aan andere kwaliteiten.quote:
Misschien bij een TU.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:43 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Integendeel, voor zover ik weet. Ik doel meer op het overgrote deel huppelkutjes. Ik heb wat moeite met dames vinden van (mijn) niveau, en als ze dat niveau hebben, schort het vaak weer aan andere kwaliteiten.
Misschien was het een overbodige opmerking, en zal het nooit geheel duidelijk worden waar ik die dames wel kan vinden
Ja, massa's vrouwen daarquote:
Wat een generaliserende onzin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
En toch vinden mannen het bedreigend als een vrouw intelligenter is
Heb je een enquete gehouden waaruit dat blijkt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:03 schreef BananaPancake het volgende:
Oke niet alle mannen. Wel veel.
Nee ik heb the millionaire matchmaker gekekenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb je een enquete gehouden waaruit dat blijkt?
Dit. Helaas vinden die personen van zichzelf vaak dat ze zeer intelligent zijn. Terwijl ze bij het eerste en het beste economische vraagstuk direct afhaken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk denk ik. Alleen kan ik echt niet tegen vrouwen die sociologie/psychologie/watdanook doen en heel slim doen, maar niet 11x12 uit hun hoofd kunnen rekenen. Dan zie je letterlijk hun hoofd exploderen ofzoiets. Dat vind ik zo raar. Je kan dan nog zo slim in je eigen vak zijn, maar a) basis wiskunde is toch echt een must en b) je moet toch wel enig breed kennis hebben of kunnen leren als 'intelligent' persoon.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:23 schreef BananaPancake het volgende:
Nee ik heb the millionaire matchmaker gekekenmaar dat zijn dan ook wel mannen die veel waarde aan status hechten. Maar goed, dus een vrouwelijke millionaire heeft daar altijd moeite met een vent te vinden.
Hehe ach, er zijn vast wel meer bronnen voor mijn stelling..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je mening baseren op realityshows. Dan zou ik ook een enorm cynisch wereldbeeld krijgen![]()
Nou, kom maar op. Jij beweert, mag jij het bewijzen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:35 schreef BananaPancake het volgende:
Hehe ach, er zijn vast wel meer bronnen voor mijn stelling..
Stap 1. Open een nieuw tabblad in je browserquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, kom maar op. Jij beweert, mag jij het bewijzen.
Het is in ieder geval duidelijk dat jij niet veel last zult hebben van mannen die bedreigd zijn door je intelligentiequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:40 schreef BananaPancake het volgende:
Stap 1. Open een nieuw tabblad in je browser
Stap 2. Ga naar www.google.com
Stap 3. Vul in als zoekopdracht: men are threatened (google maakt af: by women's succes)
tadaa
Ik vind het helemaal topquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat jij niet veel last zult hebben van mannen die bedreigd zijn door je intelligentie
Kijk maar uit.. dingen die je zomaar ´opvallen´ zijn niet goed genoeg.. je moet met sterke wetenschappelijke onderbouwing komen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Het viel mij nogal eens op dat mannen een intelligentere vrouw vaak wel heel erg aantrekkelijk vinden, en dan heb ik het over lager opgeleidde mannen (beslist niet dom). Terwijl hoger opgeleidde mannen vaker op een iets minder "slimme" vrouw vallen, alsof zij meer met status en dergelijke bezig zijn.
Dus domme man > slimme vrouw
Slimme man > ietsje dommere vrouw
Om het even heel oppervlakkige neer te zetten.
Ik denk dat de meeste mannen intelligente vrouwen juíst aantrekkelijk vinden. Je haalt succes en intelligentie een beetje door elkaar denk ik..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Toch hangen succes en intelligentie samen.. misschien niet altijd, maar over het algemeen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:16 schreef Oester het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mannen intelligente vrouwen juíst aantrekkelijk vinden. Je haalt succes en intelligentie een beetje door elkaar denk ik..
Er zijn mannen die geïntimideerd kunnen raken door succesvolle (en welvarende, onafhankelijke) vrouwen en dat heeft een evolutionaire oorsprong; de vrouwen baren, en de mannen zorgen voor de vrouwen en de jongen. Wanneer dat laatste wegvalt, is de taak van de man een beetje weg. Gelukkig verandert de maatschappij waardoor deze ''taken'' verschuiven, maar in de psychologie is dit nog steeds een vaak gebruikte theorie die verklaard waarom mensen succesvolle vrouwen bedreigend vinden.. Maar dat staat dus los van de intelligentie (sommige domme vrouwen zijn onwijs succesvol, of slimme vrouwen die weinig met hun kennis doen etc.)
Haha, ervaringsdeskundige niet goed genoeg? Helaas dan maarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Kijk maar uit.. dingen die je zomaar ´opvallen´ zijn niet goed genoeg.. je moet met sterke wetenschappelijke onderbouwing komen!
Ja dat laatste denk ik ook. En wel fijn om te lezen hier dat menig man niet zoveel interesse heeft in een vrouw die niet zo snugger is.... Al vraag ik me heel vaak af of sommige echt zo stom zijn of dat ze denken dat mannen ze graag zo stom hebben!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Toch hangen succes en intelligentie samen.. misschien niet altijd, maar over het algemeen.
Bovendien denk ik zeker dat mannen tegelijkertijd aangetrokken en afgestoten kunnen worden door intelligentie..
Op zich zie je dat vaak bij jonge meisjes, dat ze zich zo dom voordoen, omdat ze denken dat dat leuker gevonden wordt dan wanneer ze hun intelligentie laten zien..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:35 schreef Oester het volgende:
[..]
Ja dat laatste denk ik ook. En wel fijn om te lezen hier dat menig man niet zoveel interesse heeft in een vrouw die niet zo snugger is.... Al vraag ik me heel vaak af of sommige echt zo stom zijn of dat ze denken dat mannen ze graag zo stom hebben!
Tuurlijk is "ervaring" niet genoeg, die paar kerels die jij gehad hebben zeggen niks. Onzekere kerels zullen zich bedreigd voelen, kerels die daar geen last van hebben zien gewoon de voordelen van een hoogopgeleide vrouw. Als jij alleen maar mannen hebt gehad die het een issue vinden als een vrouw meer verdient dan heb je gewoon onzekere kerels gehad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:26 schreef Spirit82 het volgende:
Haha, ervaringsdeskundige niet goed genoeg? Helaas dan maar
Maar jij generaliseert ook op basis van je eigen ervaringen en gevoelensquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk is "ervaring" niet genoeg, die paar kerels die jij gehad hebben zeggen niks. Onzekere kerels zullen zich bedreigd voelen, kerels die daar geen last van hebben zien gewoon de voordelen van een hoogopgeleide vrouw. Als jij alleen maar mannen hebt gehad die het een issue vinden als een vrouw meer verdient dan heb je gewoon onzekere kerels gehad.
M'n ex was Dr. in de biomedische wetenschappen en had een enorm goeie baan bij een farmaceut. Bedreigd? Hell no, ze verdiende twee keer mijn salaris en dat was ideaal.
Nee, ik geef aan dat het slecht is om dat te doen omdat iedereen eigen ervaringen heeft. Mijn "ervaringen" cancellen die van jullie dus al uit. Het is gewoon ronduit dom te stellen dat, omdat je een paar onzekere kerels hebt gehad, dus maar alle kerels onzeker zijn. Het betekent niks meer dan dat je kennelijk onbewust onzekere mannen uitzoekt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:48 schreef BananaPancake het volgende:
Maar jij generaliseert ook op basis van je eigen ervaringen en gevoelens
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik.. 'het type meiden waar ik mee omga' waar heb ik dat gezegd?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat het slecht is om dat te doen omdat iedereen eigen ervaringen heeft. Mijn "ervaringen" cancellen die van jullie dus al uit. Het is gewoon ronduit dom te stellen dat, omdat je een paar onzekere kerels hebt gehad, dus maar alle kerels onzeker zijn. Het betekent niks meer dan dat je kennelijk onbewust onzekere mannen uitzoekt.
Zelfde geldt voor dat meiden zich "dommer" voor zouden doen; dit zegt alleen maar wat over het soort meiden met wie je omgaat. Bij mij en vrienden van mij is dat gewoon een afknapper. Mijn vrienden zijn over het algemeen allemaal HBO / WO niveau met dito vriendinnen, waarbij het geregeld voorkomt dat de vrouw meer verdient.
Bovendien kan je bij stellen waarbij beiden partners van WO niveau komen niet echt spreken van een onwijs intelligentieverschil, of die vrouw nou meer verdient of niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik.. 'het type meiden waar ik mee omga' waar heb ik dat gezegd?
We proberen hier een discussie te voeren en dan is generalisering soms makkelijk en dat betekent heus niet dat ik denk dat ALLE mannen zich bij ALLE succesvolle vrouwen bedreigd voelen. Ze moeten alleen wel steviger in hun schoenen staan.
Bovendien kan een uitzonderin ook wel eens een regel bevestigen.
Moet je horen wie 't zegt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef BananaPancake het volgende:
Dude, begrijpend lezen is moeilijk voor je begrijp ik..
En dat gaat dus lijnrecht in tegen dit:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:16 schreef BananaPancake het volgende:
Bovendien kan je bij stellen waarbij beiden partners van WO niveau komen niet echt spreken van een onwijs intelligentieverschil, of die vrouw nou meer verdient of niet.
Echt de grootst mogelijke onzin. Je ziet juist dat mensen vooral binnen hun eigen opleidingsniveau daten omdat je dan het best bij mekaar aansluit. Vrouwen willen gemiddeld ook geen 'veel dommere' man.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
Het viel mij nogal eens op dat mannen een intelligentere vrouw vaak wel heel erg aantrekkelijk vinden, en dan heb ik het over lager opgeleidde mannen (beslist niet dom). Terwijl hoger opgeleidde mannen vaker op een iets minder "slimme" vrouw vallen, alsof zij meer met status en dergelijke bezig zijn.
Neuh, kom maar opquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zit hier ook aan te denken bij het lezen van dit topic!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:37 schreef zillah666 het volgende:
'T is toch typisch dat bijna iedereen een slimmere partner wil; Hoe zit dat dan met die slimmere mensen? Hebben die gewoon maar pech? Willen zij ook een slimmere partner, maar moeten ze het maar doen met een minder slimme?
Dit soort vragen, ze verwarren me, of eigenlijk de antwoorden die mensen op dit soort vragen geven; dit is dus waarom ik een partner heb van mijn eigen niveau
Ja maar het is echt zoquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik zit hier ook aan te denken bij het lezen van dit topic!
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld. Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Verder noemen veel mensen hier eisen die volgens mij vooral een hoop te maken hebben met gedeelde interesses en opleidingen in dezelfde richting. Echt niet iedereen die slim is zal een economisch of wiskundig vraagstuk kunnen oplossing, gewoon omdat je daar bepaalde basiskennis voor nodig hebt.
Lijkt me ook niet heel raar eigenlijk allemaal... Als je doet wat jou je interesseert dan zit je in een klimaat waarin jij meestal uitblinkt --> Jezelf bovengemiddeld intelligent vinden, wat eigenlijk alleen van toepassing is op je eigen leven... Welk nut heeft het voor iemand om die som 11*12 op te lossen? Tjah leuk begrip intelligentie..quote:Verder noemen veel mensen hier eisen die volgens mij vooral een hoop te maken hebben met gedeelde interesses en opleidingen in dezelfde richting.
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld. Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Zeker bepaald door een doe-het-zelf iq-testje, volgens mij is het iq niet zo simpel te bepalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.
Jij kunt met je IQ van 146 dus vast wel bedenken dat als bijna iedereen denkt een bovengemiddelde intelligentie te hebben, het bij een deel van die mensen dus ook echt zo is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Nou ja, jij mag zeggen of ik bovengemiddeld ben met een IQ van 146 dan.
11*12 is wel heel simpel en ik vind het ook een slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
Welk nut heeft het voor iemand om die som 11*12 op te lossen? Tjah leuk begrip intelligentie..
Het blijkt ook dat domme mensen gelukkiger zijn.. is het niet gewoon intelligent om liever dom te zijn?
Wat we wel kunnen stellen is dus dat er een hoop mannen zijn die het wel zo ervaren. Het percentage weten we niet, maar er wordt genoeg over gesproken om het relevant te maken voor deze discussie. Ik denk zelf dat het een overblijfsel is van de familistructuur waarin de vrouw het privéleven handhaaft en de man daarbuiten het werk doet, dan is het handig als je als man wat slimmer/dominanter bent. Nu vrouwen vaak (een deel van) de kost verdienen is die mindset ook veranderd, logischerwijs.quote:
Aha, ik zie meteen al dat dit vraagstuk voor jou niet relevant is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef dreamscometrue het volgende:
Was hier vandaag toevallig over in gesprek, en vroeg mij af hoe jullie hier over denken ;
Als je zou kunnen kiezen zou je dan voor een vrouw met gemiddelde of hoge intelligentie gaan?
En hecht je grote waarde aan hoe zij in de maatschappij staat/welk aanzien zij heeft?
Liefs
Hoezo niet? Ze heeft toch sowieso een hoge of een lage intelligentie?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, ik zie meteen al dat dit vraagstuk voor jou niet relevant is.
Ik vraag me af of dat probleem echt bestaat, want als men zegt zichzelf als bovengemiddeld in te schatten en een bovengemiddelde(=gelijkwaardige) partner te zoeken betekent dit dat ze dus eigenlijk gewoon tevreden zijn met een gemiddeld intelligentieniveau, alleen hebben ze dat niet door.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:16 schreef Mry het volgende:
[..]
Tijdens een college sociale psychologie heb ik ooit geleerd dat bijna alle mensen hun eigen intelligentie inschatten als bovengemiddeld .Daarnaast willen ook bijna alle mensen een partner die bovengemiddeld intelligent is. Dat kan dus idd nooit.
Oftewel: soort zoekt soort. Self-serving biases ten spijt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:57 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat probleem echt bestaat, want als men zegt zichzelf als bovengemiddeld in te schatten en een bovengemiddelde(=gelijkwaardige) partner te zoeken betekent dit dat ze dus eigenlijk gewoon tevreden zijn met een gemiddeld intelligentieniveau, alleen hebben ze dat niet door.
Zolang ze denken dat die bovengemiddeld is zijn ze tevreden, dat zegt ook weer wat
Of de self-serving bias zorgt ervoor dat de meeste mensen die een partner met gelijkwaardige intelligentie hebben, erg tevreden zijn over het feit dat ze net iets slimmer zijn dan hun partner.quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:58 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Oftewel: soort zoekt soort. Self-serving biases ten spijt.
IQ, hmm. Mijn IQ is hoog genoeg om te weten dat EQ uiteindelijk toch altijd het belangrijkst is voor succes in deze wereld. Een betere term voor EQ zou trouwens EI zijn (Emotional Intelligence).quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
De spreiding van het IQ is bij mannen veel groter dan die bij vrouwen. Je hebt veel meer domme mannen en hele slimme mannen dan hele domme of slimme vrouwen.
Misschien is het wel de vrouw die bepaalt wie geschikt is om te paren en niet de man, als het op IQ aankomt.
Hangt eraf hoe ernstig je het bekijkt. Bij LOM- en MLK scholen zijn er inderdaad meer jongens, maar ik denk niet dat de meeste mensen die hier posten ook met mensen die van deze scholen afkomstig van zijn, zullen datenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
De spreiding van het IQ is bij mannen veel groter dan die bij vrouwen. Je hebt veel meer domme mannen en hele slimme mannen dan hele domme of slimme vrouwen.
Het is dus heel jammer voor die heel slimme mannen die een heel slimme vrouw willenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien is het wel de vrouw die bepaalt wie geschikt is om te paren en niet de man, als het op IQ aankomt.
Ik sluit me bij deze mening aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:49 schreef Strani het volgende:
Ik ben blij met iemand met wie ik goede gesprekken kan voeren. Om dat voor elkaar te krijgen, is het het best als het IQ ongeveer even hoog ligt. Dus ik zou niet iemand willen die veel dommer of juist slimmer is.
Status en aanzien interesseren me niets.
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaanquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:27 schreef Kluts het volgende:
Nogal kortzichtig om iemand af te wijzen omdat hij / zij geen WO heeft.
Nou, laat het die slimme chick maar niet lezen, want die heeft dan waarschijnlijk accuut geen trek meer in je. Tenzij ze wel valt op een beetje dom.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaan
Met hele slimme mensen juist ook niet. Doe mij maar gewoon gemiddeld of iets erboven, hbo-niveau ongeveer.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef Niss het volgende:
Domme mensen.
Daar kan je toch niet mee samenwonen.
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Sorry hoor maar gezien het hoge gehalte domme wijven dat al op de WO zit zou ik al helemaal liever levend verbrand willen worden dan met een MBO of HBO chick een relatie aan gaan
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.
Daarom. Dus beetje zonde om bij voorbaat complete groepen uit te sluiten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.
Kortzichtigheid en domheid zijn opeens hetzelfde tochquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, laat het die slimme chick maar niet lezen, want die heeft dan waarschijnlijk accuut geen trek meer in je. Tenzij ze wel valt op een beetje dom.
Op zich is het in dit soort situaties dan wel weer een beetje dom om zo kortzichtig te zijn natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:12 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Kortzichtigheid en domheid zijn opeens hetzelfde toch
We weten meteen wie er dom is
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef Kluts het volgende:
Er zijn ook mensen die geen WO-opleiding doen en toch intelligent zijn.
Och, die 1% die er niet onder valt uitsluiten is niet zo'n groot issue.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:11 schreef Kluts het volgende:
Daarom. Dus beetje zonde om bij voorbaat complete groepen uit te sluiten.
Ik denk dat je je hier behoorlijk in vergist.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
[..]
Och, die 1% die er niet onder valt uitsluiten is niet zo'n groot issue.
Klopt tot op zekere hoogte, maar zoals ik al eerder zei, als het gros van het WO al te dom is, waarom zou ik nog dan moeten rondkijken op het MBO/HBO? Laten we zeggen dat er een paar vrouwen zijn die wel heel slim zijn maar lager opgeleid zijn. Waarom zijn ze MBO/HBO gaan doen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Opleidingsniveau zegt inderdaad niet altijd iets over je intelligentie.
Ik ben nog nooit een meid tegengekomen die kwa opleiding en intelligentie compleet niet aansloot dus ik maak me daar geen zorgen over.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:19 schreef Kluts het volgende:
Ik denk dat je je hier behoorlijk in vergist.
Ik ben zelf een drop-out die haar middelbare school niet heeft afgemaakt. Op mijn werk hebben mijn collega's allemaal HBO/WO en ik vind het schrikbarend hoe makkelijk je daar blijkbaar een diploma kan halen als ik op hun intelligentie afga.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een meid tegengekomen die kwa opleiding en intelligentie compleet niet aansloot dus ik maak me daar geen zorgen over.
Daarnaast; als je iemand gewoon leert kennen merk je snel genoeg hoe slim iemand is. Dit voorselecteren die je alleen op dating sites en daar zal je wel moeten. Als je daar MBO aanvinkt krijg je echt enorm dom spul.
Verbaast me niks dat je dit een persoonlijk issue vindt. Maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeiken over de intelligentie van een ander als je zelf je middelbare school niet afgemaakt hebben. Claimen dat je 'slimmer' bent geeft gewoon aan dat je een luie uitvreter bent. Dat is wat mij betreft net zo goed een ongewenste eigenschap. Of je nu de intelligentie of het doorzettingsvermogen niet hebt om iets met je leven te doen maakt weinig uit. Ik heb zelf 'maar' HBO gedaan en ga ook niet lopen roepen dat dat is omdat ik gewoon niet meer wou en heus wel zo slim ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:23 schreef Kluts het volgende:
Ik ben zelf een drop-out die haar middelbare school niet heeft afgemaakt. Op mijn werk hebben mijn collega's allemaal HBO/WO en ik vind het schrikbarend hoe makkelijk je daar blijkbaar een diploma kan halen als ik op hun intelligentie afga.
Dat is nogal logisch.quote:Ik beoordeel iemand ook niet op het papiertje wat hij / zij gehaald heeft, ik merk in een gesprek vanzelf wel of iemand echt iets te vertellen heeft of dat het aangeleerde blabla is.
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen, dat geldt niet alleen voor mij, maar je scheert iedereen over 1 kam. Nogal kortzichtig en zelfs arrogant als je het mij vraagt. Ik beoordeel mensen niet op hun opleiding, maar op de manier waarop ze overkomen en in gesprekken zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Verbaast me niks dat je dit een persoonlijk issue vindt. Maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeiken over de intelligentie van een ander als je zelf je middelbare school niet afgemaakt hebben. Claimen dat je 'slimmer' bent geeft gewoon aan dat je een luie uitvreter bent. Dat is wat mij betreft net zo goed een ongewenste eigenschap. Of je nu de intelligentie of het doorzettingsvermogen niet hebt om iets met je leven te doen maakt weinig uit. Ik heb zelf 'maar' HBO gedaan en ga ook niet lopen roepen dat dat is omdat ik gewoon niet meer wou en heus wel zo slim ben.
[..]
Dat is nogal logisch.
Dit. Sowieso zijn sommige mensen gewoon niet goed in 'leren', dat hoeft ook niet met intelligentie te maken te hebben.. Bovendien spreekt een opleiding vaak maar één kant van je intelligentie aan, dus daar heb je ook nog weer hele grote verschillen in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen, dat geldt niet alleen voor mij, maar je scheert iedereen over 1 kam. Nogal kortzichtig en zelfs arrogant als je het mij vraagt. Ik beoordeel mensen niet op hun opleiding, maar op de manier waarop ze overkomen en in gesprekken zijn.
Nogmaals; als iemand in een gesprek gewoon enorm leuk is, prima. Hard selecteren doe je toch eigenlijk vooral op datingsites. Maar als ik met een meid zou praten die geen middelbare school afgemaakt zou hebben zou ze daar wel een flink minpunt mee hebben. Ik vind het wel belangrijk dat een potentiele vriendin een goeie baan heeft e.d.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:32 schreef Kluts het volgende:
Misschien heeft dat met andere omstandigheden te maken dan doorzettingsvermogen
Dus dat ik ondanks het niet afmaken van mijn middelbare school toch een baan heb waar ik eigenlijk een HBO-diploma voor had moeten hebben, dat kan eigenlijk niet?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nogmaals; als iemand in een gesprek gewoon enorm leuk is, prima. Hard selecteren doe je toch eigenlijk vooral op datingsites. Maar als ik met een meid zou praten die geen middelbare school afgemaakt zou hebben zou ze daar wel een flink minpunt mee hebben. Ik vind het wel belangrijk dat een potentiele vriendin een goeie baan heeft e.d.
Nee, maar je bent, nogmaals, wel een grote uitzondering. Snap niet waar je nu zo'n issue van maakt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:20 schreef Kluts het volgende:
Dus dat ik ondanks het niet afmaken van mijn middelbare school toch een baan heb waar ik eigenlijk een HBO-diploma voor had moeten hebben, dat kan eigenlijk niet?
Nou, van het feit dat ik dus geen uitzondering ben.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, maar je bent, nogmaals, wel een grote uitzondering. Snap niet waar je nu zo'n issue van maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |