abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103216923
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 39

23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Waar het ging over slimme acties van Soneal en Sofie
pi_103218105
ik wil mijn baby zijn.
net uit bad, melkbuik, voorverwarmde kleertjes aan en dan hoppa in je schone versgewassen buntingbag met kruikje O+ en dan binnen een minuut K.O zijn en zachtjes scheetjes laten O+
pi_103219906
KDtje, daar wil ik wel graag een foto van zien. Van jouw mooie Lex knorrend in de buntingbag O+

Ik zei het toenstraks tegen R. 'ik wil wel baby zijn, lekker drinken, geknuffeld worden, beetje lief glimlachen en vooral heel veel slapen'

Oftewel het gaat gewoon lekker z'n gangetje met Wies. Zo slecht als het mij gaat, zo goed gaat het met haar. Wat een fijne en welkome rustfactor en houvast.
En Mette is superlief voor Wies, ik sta er versteld van. Vandaag kreeg Wies haar lievelings knuffel tijdens het verschonen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103223351
Lex O+

Hier ga ik *O* Sinds Eva in haar bedje op haar eigen kamer slaapt, is alles veel rustiger. Zij slaapt beter en wij dus ook. Ze wordt nog 2x per nacht wakker, maar dan is het een kwestie van even laten mopperen. Gaat het na een kwartiertje niet over dan gaan we naar haar toe. Vaak ligt ze dan niet lekker en wil ze haar speen. Net ook: hup, op dr buik gedraaid, speentje erbij en knorren maar.

Ze slaapt ineens ook veel vroeger. Ze gaat nu ongeveer rond 20.00 naar bed en slaapt tot de volgende dag 08.00. Heerlijk.
We hebben sinds twee dagen een nachtlampje met muziek aan haar bedje hangen en beide avonden viel ze binnen 5 minuten in slaap. Daarvoor kon ze 's avonds een uur huilen/krijsen voordat ze sliep. Ik had zelf het idee dat dat kwam doordat ze het donker niets vond, en nu met dat lampje zou dat dus wel eens waar kunnen zijn.

Heel verhaal, maar eigenlijk gewoon *O* O+
pi_103223645
Danic, wat fijn zeg!!! *O*

Is ze nou ook overdag anders?
Bartje slaapt ook goed door, vannacht moest ik hem wel rond half 5 nog even een speen geven, hij had zich ook helemaal linksbovenin zijn bed weten te wringen, dus ik snapte wel dat hij wat ging mopperen...
pi_103223683
Nee hoor, overdag is ze nog steeds het vrolijke meisje dat ze al was. Ze leek er zelf namelijk niet veel last van te hebben, dat onrustige slapen. Alleen nu ze groter wordt, kan ze zelf ook anders gaan liggen als ze niet lekker ligt. En dus slaapt ze nu 9 van de 10 keer op haar buik.
pi_103223715
Wat fijn Danic.

En nu ga ik maar eens wat op mijn werk doen. Ik ben hier nooit op dinsdag en heb geen flauw idee was ik precies moet doen en mijn collega's zijn er nog niet.
pi_103224433
Wow van 20:00 tot 8:00? dat is super Danic.
Dat durven wij nog niet aan...als Evan tussen 20:00 en 21:00 gaat slapen (meestal fles om ong. 18:00) dan maken we hem om 24:00 nog wel wakker voor een fles zodat hij in ieder geval tot 6:00 blijft slapen.

Gisteren voor het eerst met mama een dagje bij oma. Ik hoorde dat het een goed dagje was.
pi_103224596
:o Matthias heeft geslapen van gisteravond 20:00 tot 03:30 en daarna tot 08:30 vanmorgen. Das lekker. Ben weer helemaal bij geslapen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:12:39 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103224640
Wat schattig van Mette en Wies. Dat lijkt me zo bijzonder, om broertjes/zusjes te zien kennismaken :)

En Danic wat leuk dat je door uitproberen leert wat jouw baby fijn vindt. Zo heeft onze kleine ook al heel wat maniertjes en voorkeurtjes. Zo fijn dat je daar dan aan tegemoet kunt komen.

Hier weer een gekke nacht, om half twaalf flesje en om 3 uur weer, en nu ligt-ie nog te ronken. Maar het is voor vandaag prima.Hij is nog ziekjes. Ben vandaag thuis gaan werken, we hebben hem niet naar het kdv gebracht.
pi_103224720
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wil mijn baby zijn.
net uit bad, melkbuik, voorverwarmde kleertjes aan en dan hoppa in je schone versgewassen buntingbag met kruikje O+ en dan binnen een minuut K.O zijn en zachtjes scheetjes laten O+
O+ O+ O+

dat deed mn grote ook altijd zo, héérlijk O+
Wat kun je genieten van zo'n aanblik hè? <3

Mn kleine is zonder overdrijven de hele nacht aan het spoken geweest, alles tussen piepen, huilen en gillen/krijsen hebben gehad. Ik gok dat de spinazie van gister niet goed gevallen is.
Goeie timing, we moeten vandaag naar het CB :') wij als in, mijn dochter en ik, én onze wallen waar je over struikelt :+

Nog een yay voor het tijgeren van Dottir! *O*
:)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:21:32 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103224790
oo wat veel goede berichten op de ochtend :)

edit; he Mignonne wat jammer dat jij een slechte nacht hebt gehad zeg!! :*

KD; ik vind het zooo leuk dat je zo ontzettend op die roze wolk zit!! en het klinkt ook wel heerlijk cosy... lekker warm in de bunting bag... ik wil Lexje ook wel ff zijn.... O+

Wies ook zo'n tevreden meisje... als je tijd en zin hebt wil je dan nog een nieuwe foto maken Wicks? ben best wel benieuwd hoe ze er inmiddels uitziet... :@

Mathias ook lekker geslapen van8; fijn he MeNicole? wat kan je dan ineens weer gelukkig zijn met een paar uur slaap achter mekaar! :Y :z

Eva doet het ook goed zeg Danic! wat lekker! O+

en ik doe ook ff mee met de goede flow; Liene heeft geen last van de prikjes gehad eigenlijk... en heeft vanacht, voor de 2e nacht op rij, geslapen van 22:30 tot 5 uur!! en daarna tot 7:45 uur... helemaal prima!
O+ O+ O+
grappige is; ook Evie begon rond 2 maanden met doorslapen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103224936
Kun je vandaag bijslapen om het cb heen mignonne?

Benieuwd naar je stats. Jij was toch een van de snode voorkruipers die eigenlijk na Dottir was uitgerekend?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103224991
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Kun je vandaag bijslapen om het cb heen mignonne?

Benieuwd naar je stats. Jij was toch een van de snode voorkruipers die eigenlijk na Dottir was uitgerekend?
yes :7
6 feb uitgerekend, 2 feb bevallen.

Mn lief heeft herfstvakantie deze week dus gelukkig is hij thuis, ik duik er zo nog eventjes in dus.
pi_103225097
Ik heb pas volgende week vakantie. We gaan dan een weekje weg ik ben benieuwd hoe ean het gaan doen.
Onze slaapkop maken wij ook nog elke avond wakker v oor fles 4 ik vind 3 flessen echt te weinig. Gisterenavond sliep ze zo vast ze was heel erg aan het huilen toen ik haar aan het verschonene was. Na de fles was het al snel weer :z

Succes bij het cb mignonnen
pi_103225128
Niks om trots op te zijn hoor :6

Stats showen dus! Lekkah vergelijken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103225433
Ow bagger nacht Mignonne :(
pi_103226245
Dottir tijgert *O*

Lex O+

Wickie wat fijn dat Wies zo lekker gaat O+ Balen dat het met jouzelf minder gaat :*

Danic en MeNicole voor de goede nacht *O*

Aventura beterschap voor je kleine ventje :*

Mignonne voor jou een hele dikke :* (ik vind altijd dat ik echt niet mag zeuren als ik jou nachten lees)

Hoe is het met Jelle mrien?

Hier eigenlijk niets nieuws te melden, het blijft een beetje aanklooien en nu weigert ze ook nog te slapen terwijl ze bekaf is en dit juist meestal het beste slaapje van de dag is :S
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103226360
Pfff hier hebben de waterpokken volop toegeslagen vannacht, Joris is nog 1 grote krentenbol. Vooral zijn hoofdje en hals en luiergebied zitten helemaal onder. Super zielig.

MIjn vrolijke makkelijke mannetje is dus nu even niet zo vrolijk en makkelijk, maar koortig, huilerig en zielig. Net maar paracetamol gegeven en nu ligt hij tegen papa aan te slapen.
pi_103226439
het lijkt me ook zo zielig voor zo een ukkie p_iglet, arme Joris weet niet wat hem overkomt. Hopelijk kanpt hij snel op :*
pi_103226445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:31 schreef MamaPurk het volgende:
Hoe is het met Jelle mrien?
Best goed momenteel, begint wel weer verkouden te worden geloof ik :( Waterpokken zijn op de retour, behalve in het luier gebied.
Nog wel last van de spruw, hopelijk verdwijnt dat nu ook snel
Nachten nog wel erg wisselend, van 1x tot veel keer ;)
Maar hij is wel heel lekker vrolijk en heel actief

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:39 schreef mrien het volgende:
Ik heb af en toe een los staande Jelle *O*
Hij begint opeens echt groot te worden!
Heeft door waar hij dingen kan vinden (in welke speelgoedbakken)
Hoe je de bakken omver kunt gooien }:| (minder grappig, want omdat hij spruw heeft en alles in z'n mond stopt kan ik elke avond al het speelgoed wat hij in handen en mond gehad heeft schoonmaken }:| ).
Dat de televisie leuk is
Dat z'n zusje knuffelen ook wel erg leuk is O+
Dat alles waar Lotte mee speelt ook leuk is (vind Lotte dus wat minder leuk)
Is mega snel met kruipen
Mijn heerlijke ventje O+ O+
pi_103226454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:36 schreef p_iglet het volgende:
Pfff hier hebben de waterpokken volop toegeslagen vannacht, Joris is nog 1 grote krentenbol. Vooral zijn hoofdje en hals en luiergebied zitten helemaal onder. Super zielig.

MIjn vrolijke makkelijke mannetje is dus nu even niet zo vrolijk en makkelijk, maar koortig, huilerig en zielig. Net maar paracetamol gegeven en nu ligt hij tegen papa aan te slapen.
Wat sneu :( Waterpokken zijn ook stom en vervelend en dan zeker als je nog zo mini bent
pi_103226494
Wat sneu voor joris. De washand met havermoud in het badje truuk heb je al geprobeerd zeker?
pi_103226527
Mrien die post had ik even gemist, hij is heerlijk in ontwikkeling dus! Wat fijn zeg! Wel minder dat hij weer verkouden lijkt te worden.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:56:11 #25
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_103226752
Ach Joris, wat sneu :{ En fijn om te lezen dat het met zoveel kindjes zo goed gaat :Y

Onze nachten verlopen tegenwoordig steeds min of meer gelijk. Voedingen om 18.00, 23.00, 4.00 (klokslag!) en tussen 7.00 en 8.00. De dagen daarentegen verlopen wat rommeliger, Simon wil vaak drinken en slaapt kort. Tot voor kort sliep hij 's middags minimaal 2 uur achter elkaar maar nu slaapt hij niet langer dan 1,5 uur. Hij lijkt die lange slaap 's middags wel nodig te hebben dus ik ga kijken of ik de lange middagslaap er op de een of andere manier weer in kan krijgen. Straks maar even lekker met 'm de herfst in :Y
Oude (on)bekende.
pi_103226819
wat sneu voor zo'n kleintje Piglet ;( sterkte! idem voor Mignonne, arm Elinneke ;( gaat het al wat beter met haar?

Ik heb weer een prachtexemplaar gebakken..want ook de jommesversie huilt niet :o Lex heeft 3 keer geluid laten horen. al zijn wedergeboortes :') (bevalling, uit de doek en uit bad)
Bij Elin was ik bang dat ze 'niet goed' zou zijn..nu geniet ik volop :D ITT elin heeft hij wel krampjes/lucht, als hij wakker is, is hij voornamelijk aan het broeden op windjes O+ met een 'HNNNGGGG' geluid en dan whoppa, die kleine krielpootjes de lucht in :P Maar gisteren voor t eerst cinababydruppies gebruikt en dat werkt!

hij heeft zichzelf vannacht wel 2x ondergeplast trouwens :P
pi_103226962
Lekker is dat he als ze niet huilen? Matthias doet dat ook heel weinig. Eigenlijk alleen als ie onder de douche weg moet. Dat is koud!! En dan gaat zijn rechterbeentje trillen net als een hond die je onder zijn buik kietelt :D
Mijnes ligt gewoon vanag 9 uur alweer te slapen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:10:45 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103227034
Scheetjes, check! Ventje was ook erg winderig in het begin. Maar niet zodanig dat-ie er echt last van had, volgens mij. We hebben er vaak om gelachen, hij kon je echt met een stalen gezicht aankijken en ondertussen de hardste winden produceren, echt zodanig dat ik weleens twijfelde of het nou mijn man was of hij :D Hij lijkt trouwens weer wat beter te zijn, volgens mij geen verhoging meer (moet nog even temperaturen) en het snotteren wordt al minder. Hij is ook vrolijk, lacht en speelt weer. De huisarts gaf aan het nog even af te wachten. Het feit dat hij redelijk drinkt (tussen de 750-850 ml) en gewoon plas-en poepluiers heeft en alert is, maakt haar er gerust op dat er niks anders aan de hand is dan een verkoudheidsvirus. Als ik me toch weer ongerust ga maken kan ik altijd langskomen.

P_iglet, wat ontzettend zielig dat je kleine nu al waterpokken heeft. Pfft, dat lijkt me echt moeilijk om aan te zien als ouders. Je kunt zo weinig doen. Als ik al kijk naar hoe ik reageer op snotterigheid en verkouden zijn, dan staat me nog wat te wachten. Veel sterkte voor de kleine man en voor jullie!
pi_103227580
hier heeft Lex wel last van zijn winerigheid hoor, alsof zijn leven er vanaf hangt en je hoort ook at ie pijn heeft ;( maar sins gisteren is t ietsie beter :)

valt het op at mijn het niet oet? :')
pi_103228093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:31 schreef Kleurdoos het volgende:
hier heeft Lex wel last van zijn winerigheid hoor, alsof zijn leven er vanaf hangt en je hoort ook at ie pijn heeft ;( maar sins gisteren is t ietsie beter :)

valt het op at mijn het niet oet? :')
Haha nee eigenlijk valt dat niet op. Nu je het zegt wel.
pi_103228166
doet het alweer
pi_103228586
Hier lijkt het weer wat beter met de krampjes te gaan. Vooral 's ochtends heeft hij er geen last meer van. 's Middags en 's avonds nog wel behoorlijk. Hij loopt dan ook rood aan en dan PLLLRRGGEEG: broek vol met poep, of een scheetje.
En huilen doet ie van mij wel. Maar niet belachelijk veel. Wel belachelijk hard. Laatst op het CB was er een kindje van zijn leeftijd heel beschaafd aan het huilen. Daar doet de mijnes niet aan :')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:55:41 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103230534
Die van mij huilt tegenwoordig al als je zegt "nee, dat mag niet" }:|
Compleet met pruillip en tranen die keurig stuk voor stuk over de wangen biggelen :')

Of zoals de oudste al zei: "Vind je het gek, hij schrikt gewoon van die vuile blik" _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103230734
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:00 schreef Aoraki het volgende:
Hier lijkt het weer wat beter met de krampjes te gaan. Vooral 's ochtends heeft hij er geen last meer van. 's Middags en 's avonds nog wel behoorlijk. Hij loopt dan ook rood aan en dan PLLLRRGGEEG: broek vol met poep, of een scheetje.
En huilen doet ie van mij wel. Maar niet belachelijk veel. Wel belachelijk hard. Laatst op het CB was er een kindje van zijn leeftijd heel beschaafd aan het huilen. Daar doet de mijnes niet aan :')
elin heb ik denk ik 6 keer horen huilen in r 1e jaar :o ook heel zacht, meer mekkerend

nu is t miss jank als ze r zin niet krijgt :D
pi_103231629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

elin heb ik denk ik 6 keer horen huilen in r 1e jaar :o ook heel zacht, meer mekkerend

Heerlijk rustig, zeg!

Hier kan de bijna-peuter er ook wat van :'), die doet qua herrie niet voor zijn broertje onder.
pi_103231707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nu is t miss jank als ze r zin niet krijgt :D
En dat word alleen maar erger. Mikael was ook zo. En nu....echt opm alles he. Hoef hem nog maar aan te kijken.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:37:56 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103232011
Ventje huilt ook weinig. Zelfs als hij scheurt van de honger kijkt hij me nog lachend aan. Dat is natuurlijk makkelijk voor ons, maar ik zie wel dat dit er eentje is die ik goed moet monitoren om zeker te weten dat hij krijgt wat hij nodig heeft.
pi_103234256
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:37 schreef Aventura het volgende:
Ventje huilt ook weinig. Zelfs als hij scheurt van de honger kijkt hij me nog lachend aan. Dat is natuurlijk makkelijk voor ons, maar ik zie wel dat dit er eentje is die ik goed moet monitoren om zeker te weten dat hij krijgt wat hij nodig heeft.
Ja dat is moeilijk idd. Ik moet bij Matthias ook heel goed steeds op de klok kijken of ie weer voeding moet. Want hij meld zelf bv niet als ie honger heeft. Zal hem in de drukte van ons gezin zo vergeten een fles te geven. En ook vieze luier enzo zeurt ie helemaal niet om.
pi_103235422
Mijn grote heeft ook maar een keer of tien gehuild in dr hele eerste jaar, merendeels veroorzaakt door prikjes enzo :P
Mn kleine heeft dat ruimschoots goedgemaakt :X ik eis dat een volgend kind van mij weer zo'n stillerd is, ik heb nog wel wat huiluren om op te teren zo :+

Bij het cb zijn we min of meer goedgekeurd. Machtiging voor Nutramigen mochten ze niet geven jammer genoeg. Blijkbaar is daar tegenwoordig een aanpassing in gemaakt en mogen cb's alleen nog maar pepti en allergy-care geven, de rest moet via de kinderarts. Ook geen punt want we zijn volgende week weer bij de arts, maar ik mag morgen mee de dienst in dus een blik voeding als backup had wel handig geweest :')

Groei bleef inderdaad wel achter, zowel lengte als gewicht als ook hoofdomtrek. Omdat álles achterbleef vond ze het niet zo zorgwekkend, maar ivm allergie wel iets om in de gaten te houden omdat de dip precies inzet vanaf het moment dat ze bijvoeding krijgt.
Maar goed, omdat we bij de kinderarts zitten ook ging zij er verder niets mee doen met de gegevens omdat wij anders gemengde adviezen zouden krijgen en dat schiet ook niet op.

gewicht dipte op de cb curve meer dan op de bv curve, zij geven zelf al aan dat k beter van de bv-curve uit kan gaan :)

pi_103235433
ohja en stats, 8.5 maand, 66 cm en 7800 gram.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:42:17 #41
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103236531
Ach gos, waterpokken bij zo'n ukje... wat naar :*
Verder veel goede berichten, mooi zo! O+ Ik lees alles mee, maar ben niet echt een fanatieke schrijver en dacht het in mijn verlof wel op te pikken, maar nee dus... Ga over twee weekjes alweer aan het werk! Enerzijds enorm veel zin in, anderzijds lijkt het me best lastig om van haar gescheiden te zijn, komt vast goed... ik ben niet de eerste O-) .

Met Olivia gaat het supergoed, groeit als kool en is nu 60 cm en 6070 gram bij 4 maanden, helemaal mooi alle 'achterstand' ingehaald. Gister 3e set prikken gehaald en vandaag wat slaperiger (9:30 de eerste fles :o ), maar niet huilerig of wat dan ook. Ze huilt überhaupt niet echt veel, maar wel als ze driftig is }) , als het even niet helemaal gaat zoals zij het wil.... O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103236757

O+

enne Lex die mompelt wel hoor als ie honger heeft en omdat hij naast me ligt, hoor ik m 's nachts ook prima.

Mignonne, Elin heeft gewoon indodwerggroei joh :P niets om je druk over te maken :P
pi_103236864
O+ En wat heeft ie veel haar O+ En dat pakje O+
pi_103236960
wollig he O+
ik ben nu helemaal fan van dit soort pakjes, jammer dat ze zo loeiduur zijn verdorie
want er zit kasjmier in :')
pi_103236990
Wat een arm vol pracht O+

En een nooit/amper huilende baby: check _O_
ik hoop dat een eventuele tweede een beetje in de buurt komt van hoe makkelijk Wolf was.Heerlijkm alleen maar genieten O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_103237151
Ik moet zo lachen om mijn mini. Hij ligt in de wipstoel en Mikael staat ervoor te dansen. Kijkt mini me aan met zo'n blik van: Is die wel normaal :?
pi_103237980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:15 schreef mignonne het volgende:
ohja en stats, 8.5 maand, 66 cm en 7800 gram.
Toch nog een stuk dikkerder dan de mijne :D
pi_103238115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Toch nog een stuk dikkerder dan de mijne :D
ja maar das sowieso geen verrassing toch? :D
Dottir is een lange slanke :Y en mijnes een niet-zo-lange, en t gewicht mag beneden gemiddeld zijn, doordat die lengte lager ligt is ze nog steeds een bollo :9

Maar goe, ik ben stiekem wel blij dat we vrij hoog begonnen zijn qua gewicht, ze kon en kan een stootje hebben wat dat betreft en dat vind ik wel een geruststellend idee.
pi_103238451
Whaa komt Puck aan met zijn 9 kilo :D

Mignonne, zo duurt het nog wel even voordat ze verdeurie maat 80 past ;)
Ik hoop dat dit gewoon haar lijntje is en dat ze niet belemmerd wordt in haar groei door de allergie :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103238511
ff koekn in elins boek

die was bij 9 mnd
72.5 cm en 8475 gram :P

maar pas 9.000 gram bij 12 mnd!
pi_103238578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja maar das sowieso geen verrassing toch? :D
Dottir is een lange slanke :Y en mijnes een niet-zo-lange, en t gewicht mag beneden gemiddeld zijn, doordat die lengte lager ligt is ze nog steeds een bollo :9

Maar goe, ik ben stiekem wel blij dat we vrij hoog begonnen zijn qua gewicht, ze kon en kan een stootje hebben wat dat betreft en dat vind ik wel een geruststellend idee.
Je zei vorige week zo optimistisch dat Dottir je mini nog ging inhalen. Daar neemt ze dan nog even de tijd voor.

Ik zou ook blij zijn met een bolle als daarna jouw problemen zouden optreden. Dottir heeft maar een paar dagen slecht eten nodig om eng dun te zijn. Als die echte issues had kon je haar wegblazen. Maar nu oogt ze heel gezond hoor :)
pi_103238607
Die stats van Elin haalde Puck met 7 maanden al. Mijn bollo O+
Terwijl hij begon als zo'n mager scharminkeltje.
The way you rock'n'roll
pi_103238699
ik ga Lex morgen wegen, ben echt zo benieuwd ..hij zal toch wel over zijn geboortegewicht heen zijn hoop ik :o O+
pi_103238700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je zei vorige week zo optimistisch dat Dottir je mini nog ging inhalen. Daar neemt ze dan nog even de tijd voor.

Ik zou ook blij zijn met een bolle als daarna jouw problemen zouden optreden. Dottir heeft maar een paar dagen slecht eten nodig om eng dun te zijn. Als die echte issues had kon je haar wegblazen. Maar nu oogt ze heel gezond hoor :)
maar Dottir is nu 7.6 toch? scheelt dan niet zo heel erg veel met die 7.8 als ik er vanuit ga dat de kinderarts inschatte dat ze tegen nu wel zo'n 8.5 zou wegen minstens. Dat bedoelde ik meer eigk :D
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:37:51 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103238757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die stats van Elin haalde Puck met 7 maanden al. Mijn bollo O+
Terwijl hij begon als zo'n mager scharminkeltje.
Ik vergeet nooit een vd eerste foto's in het badje en een paar weken later weer zo'n foto en toen had ie opeens volume gekregen. :D

Dat was toch jouw Puck he? O-)
pi_103238788
ff gekeken, oudste zat rond deze tijd op 8700 en 70 cm.
pi_103238906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:37 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vergeet nooit een vd eerste foto's in het badje en een paar weken later weer zo'n foto en toen had ie opeens volume gekregen. :D

Dat was toch jouw Puck he? O-)
Ja klopt. Wat leuk dat je dat nog weet :D
The way you rock'n'roll
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:41:29 #58
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103238936
Van de week liep ik ergens en nam iemand een kijkje in mijn kinderwagen, later bleek dat ze zelf een kleindochter had van 4 maand.
Maar zei ze tegen me, zo dat is een lekker kindje, een maand of zes, schat ik zo.... :o

Toen dacht ik, ze is dus echt heel groot...
Net 4 maand en 7 kilo en een beetje en een cm of 64.

Over twee weken ga ik weer wegen, ik ben benieuwd of het nu zal stagneren, zoals iedereen altijd zegt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:42:18 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103238975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja klopt. Wat leuk dat je dat nog weet :D
Ja, het was echt zo'n jommetjes baby, een schrieltje. O+
pi_103239278
Nog even spammen dan hoor :@

Binnen 11 dagen op borstvoeding nog.

The way you rock'n'roll
pi_103239337
jeuzes, slagroom inderdaad :D
al zie ik nu ook een positieve omslag in lex zijn figuurtje, hij heeft nu een bolle buik en zijn schrielpootjes beginnen er al flink minder breekbaar uit te zien
pi_103239563
hihi Puck :D O+
pi_103239828
trouwens

ik wist zo gruwelijk zeker dat er geen derde zou komen..

ik heb nog nooit zo hard getwijfeld..als nu. dus ik heb mn vriend aangegeven dat ie zn ballen er nog niet af mag hakken :') en ik wil wachten tot ik gil waarom ik ook alweer een tweede wilde :+
pi_103240566
hahahaha KD :D O+
pi_103240631
echthoor

nog een jommetje!
pi_103240745
Of een tweeling, een meid en een jongen. Ik wil ook nog een knul, die noem ik rijk of misschien toch nog een runa. (mja, ik kan wel meer willen, ik moet dan een andere meneer zoeken van meneer ;) )
pi_103240775
nee Rune

Rune & Juno zijn de namen die ik altijd op 1 en 2 heb staan..en die echt niet mogen ;(
pi_103240846
Maar rune is een jongensnaam, ik wil een runa. En anders moet iemand anders die naam gebruiken. Ik heb nog steeds het ultieme runa jasje boven liggen..
pi_103240876
nee Rune zou ik voor een meisje doen hoor
pi_103241051
Staat wel mooi bij elin en lex. We zien je wel weer over een jaartje of 2 in zwangerschap en geboorte denk..
pi_103241145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:33 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Staat wel mooi bij elin en lex. We zien je wel weer over een jaartje of 2 in zwangerschap en geboorte denk..
als t aan mij ligt en ik zou volgende week weer ongesteld worden.. :D .... :P
pi_103241230
Is jouw meneer ook lastig of wil ie er nag wel ientje toe?
pi_103241267
absoluut niet :D
in het kwadraat

ballen afhakken roept ie steeds :+
niet dat ie lex verschrikkelijk vindt hoor, maar 2 vind ie genoeg en dat riep ik ook steeds
pi_103241362
Bekend verhaal. Mijne wil ook te castreren..ik heb dat nu iets kunnen opschuiven..ben toch bang dat ie voet bij stuk gaat houden.
pi_103241423
Juno O+

Maar nee, komt er hier ook niet in.
Rune/Runa vind ik niet mooi, maar Ronja, yeah! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_103241467
Mijne wil niet meer zn zaakie kapot sinds het verhaal van SnakeLady :')
pi_103241480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:41 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Bekend verhaal. Mijne wil ook te castreren..ik heb dat nu iets kunnen opschuiven..ben toch bang dat ie voet bij stuk gaat houden.
ik dwing er wel 1 af als t nodig is :P muhaha
pi_103241569
Dat zaakkie stuk verhaal vertel ik hier ook vaak, en ik dik het wat aan....
pi_103241589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:44 schreef Vlindur het volgende:
Mijne wil niet meer zn zaakie kapot sinds het verhaal van SnakeLady :')
ohja wat was dat ook alweer voor horror?
pi_103241643
Vlees etende bacterie :X
pi_103241683
oja in je pielemoos huuuu
pi_103241776
Ja. Dus nu heb ik een bange poepert..

Nou ja. Zwanger worden zonder hulp lukt toch niet. Dus dat scheelt :P

Maar wij willen wel een derde (en misschien wel vier!) Het is alleen zo jammer dat je er zwanger voor moet zijn ;)
pi_103241978
zwanger zijn vind ik niet erg

bevallen daarentegen.
althans die van elin deed ik op mn sloffen

Lex ;(
pi_103242283
Nog 2 weken en 2 dagen. Dan kan ik ook vergelijken ;)

Ga je nog een verhaal online gooien in het topic? Ben wel benieuwd naar de lange versie..

Maar vroege jochies zijn wel de bom hè O+
Ik heb straks ook weer zo'n ukkie O+
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:14:30 #85
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103242594
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:05 schreef Vlindur het volgende:

Maar vroege jochies zijn wel de bom hè O+
Ik heb straks ook weer zo'n ukkie O+
Moeder-zoon relaties zijn semi-ziekelijk. ;)

Ik ervaar het echt heel anders dan met Alexa. Ik ga later met Seth trouwen O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103242683
:En Alexa dan met papa? O+

Ik ben echt zooo nieuwsgierig naar de tweede! :o Is het al 3 november? O-)
pi_103243312
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:14 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Moeder-zoon relaties zijn semi-ziekelijk. ;)

Ik ervaar het echt heel anders dan met Alexa. Ik ga later met Seth trouwen O+
echt! dat heb ik ook..
pi_103243899
Ik heb dat ook, echt het is echt een verschil zonen zijn gewoon echt O+ O+ O+
pi_103244361
trouwens, wat deden jullie met stomme kraamcadeaus?
ik heb dus van familie bijna alles van woezel en pip gekregen..of sesamstraat, heel lief natuurlijk maar ik houd niet van merk! maar bij elkaar is die woezel en pip meuk wel over de 150 eur ofzo :o

ik lijk hartstikke ondankbaar :P maar ik wil dat mn kinderen hun eigen fantasie gaan gebruiken ipv doravolgertjes te worden.
pi_103245266
1x aantrekken voor een foto en daarna achterin de kast proppen :+
The way you rock'n'roll
pi_103245557
ik heb t over boxhangers, knuffels (enorme) e.d
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:25:32 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103245779
Éoorgeefcadeaus? Ik had ook best wat woezel en pip Neuk gekregen. Andere dinnetjes waren daarmee geholpen.
Alexa en Seth zijn lief
pi_103245848
Of je verkoopt het en van dat bedrag koop je iets wat je wel graag wilt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:28:18 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103245906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:25 schreef Takkembah het volgende:
Éoorgeefcadeaus? Ik had ook best wat woezel en pip Neuk gekregen. Andere dinnetjes waren daarmee geholpen.
:D
pi_103246088
mja doorgeefcadeau's is misschien wel handig. het voelt alleen zo lullig, omdat iemand er veel geld voor heeft uitgegeven (al hadden ze misschien wel cadeautips kunnen vragen) maar ik vind het gewoon echt niet leuk..t verpest ook mn hele bosthema ..en mn mooie kaboutermobiel staat heel stom boven al die woezelmeuk
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:44:25 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103246828
Ik vind woezel en pip ook niet leuk... maar idd soms kan je iemand anders ernog wel blij mee maken. Geen zwangere vriendinnetjes?? Haha.

Of secret santa hihi

En ik doe ff andersom, ik vind zwanger zijn niet zo fantastisch, maar bevallen... dat zou ik best nog een keer willen.. maar de kansdat we nog voor een derde gaan is minimaal hoor.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:50:05 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103247148
Ik heb echt tientallen van die tutdoekjes gekregen. Die geef ik kado aan kennissen of collega's die zwanger zijn. Voor vriendinnen wil ik zelf iets uitkiezen, dus dan geef ik niet zo snel door. Wbt. kleertjes heb ik wel dingen met label en al verkocht. Ik wil niet ondankbaar lijken, maar in sommige dingen wil ik mijn zoontje echt niet hijsen.

En over moeder-zoonliefde, ik heb natuurlijk geen dochter, maar de oma van mijn man zei altijd al dat jongetjes veel liever zijn voor hun moeder. We zullen zien. Nu heb ik al af en toe het gevoel dat hij met mij flirt; het is een echte charmeur. Zo guitig. Ik vind het echt heeel leuk om een jochie te hebben.
pi_103247314
ik ook van die overdreven felle kleuren ook ;( en echt retedure lelijke pakjes

geef me dan geld man, echt :(
pi_103248265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:00 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens

ik wist zo gruwelijk zeker dat er geen derde zou komen..

ik heb nog nooit zo hard getwijfeld..als nu. dus ik heb mn vriend aangegeven dat ie zn ballen er nog niet af mag hakken :') en ik wil wachten tot ik gil waarom ik ook alweer een tweede wilde :+
Haha, heb ik ook. Terwijl ik eigenlijk al klaar was bij twee. Nu ja, toen de tweede er net was had ik dat gevoel ook, dus het zal wel overgaan. :D
pi_103248562
jij moet nog een jommetje om in evenwicht te komen

Olivier, Leonore, Elodie & Fons

perfect
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:12:14 #101
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103248698
Woezel en pip meuk dus.... Mijn autocorrectie geeft aan dat ik dus vaak Neuk gebruik. Met hoofdletter nog wel :')

Anyways. Ik heb van te voren echt duidelijk aangegeven dat ik bijv. Geen kleren wil. Ik vind dat zo persoonlijk! De rest is doorverkocht VIA Mp of doorgegeven aan collegas.

Oh en Seth heeft trouwens sinds dit weekend zijn eerste Tandje O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_103248750
Hier een peuter die helemaal waus is van woezel en pip..
En er is dus echt alleen maar babyspul van te koop.. zo stom. :(
De boekjes zijn ook pas begrijpbaar voor peuters/ kleuters

De grote dingen weg geven de kleine dingen mee nemen ergens naartoe.
Hoef je ook niet op te letten zodra Lex gaat gooien en alles uit de buggy mikt :+
(of doneren aan mijn peuter he dat mag ook ;) )
pi_103248763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:09 schreef Kleurdoos het volgende:
jij moet nog een jommetje om in evenwicht te komen

Olivier, Leonore, Elodie & Fons

perfect
Ja, ik wil idd nog een jongensaapje nu. O+
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:13:35 #104
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103248790
Jeetje Takkembah wat gaat Seth hard.

Hier nog geen tandjs hoor. Maar ik kreeg zelf pas tanden toen ik al ruim een jaar was. Dus gaat wel goedkomen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:15:22 #105
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103248898
Trouwens KD gewoon expliciet om kadobonnen vragen.
Deed een vriendin van me ook en ze ze ook, maakt me niet uit waarvan, overal kan ik wel terecht; H&M, Hema, prenatal, of wat voor winkel an ook.
pi_103249122
vraag ik ook. hemabonnen voor de babyborrel.

maar idd mijn kledingsmaak is zo verfijnd..ik haat de meeste opdrukken enzo.. dus ik wil dat zelf kopen net als speelgoed.. ook dat vind ik verschrikkelijk lelijk als ik niet zelf mag kiezen (ik wil voornamelijk houten speelgoed
pi_103249157
Vragen om dingen is leuk, maar genoeg mensen die dat dus toch niet geven :N
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:29:05 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103249775
Ik heb vantevoren wel heel duidelijk gemaakt dat ik Woezel en Pip werkelijk :r :r :r vind, en dat heeft geholpen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103249803
Ik ken bijna niemand die dat niet vindt eigenlijk.
pi_103250210
Lotte heeft het vanmorgen toevallig op tv gezien, ik was blij dat ik het weer af kon zetten ;)
Zij vond het overigens wel erg leuk vreemd genoeg
pi_103250313
ik heb een hele grote woezel, van een euro of 25 die geluid maakt, een boxhanger die je op kan draaien, een muziekmobiel die ik al weggegeven heb, een bal met rinkels erin en nog een grote knuffellap.

van elin heb ik nog allemaal cotoons staan, dat vond ik toen leuk.

http://www.google.be/sear(...)ource=og&sa=N&tab=wi
nu niet meer :') sowieso knuffels en speelgoed voordat ze een jaar zijn, zo overbodig.
pi_103250388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:35 schreef mrien het volgende:
Lotte heeft het vanmorgen toevallig op tv gezien, ik was blij dat ik het weer af kon zetten ;)
Zij vond het overigens wel erg leuk vreemd genoeg
elin vind t ook leuk op tv hoor.. met tante pereboom enzo :') ze noemt ze moezel en wip :') maargoed, speelgoed heeft ze niets mee, alleen r pop,pinnetjes, boekjes keukentje en loopfiets
pi_103250526
Nou Puck doet niks met knuffels maar met zijn speelgoed zeker wel hoor :Y

Hij is ook tevreden met gebruiksvoorwerpen maar ik heb liever dat hij op zijn speelgoed kauwt dan dat hij mijn telefoon vol lebbert of in de kattenbak zit te graaien :P
The way you rock'n'roll
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:46:56 #114
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_103250903
Zo heb ik ook een stelletje kleren van nijntje (bleh) gekregen, maat 104. Afschuwelijk, en een echt lelijk iets. Dat heeft iemand zelf genaaid, echt hardstikke lief hoor. Maar echt zo niet mijn smaak, ik ben een merk kakker voor mijn jongens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:57:18 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103251609
Nijntje O+

Ik heb een stinkbaby. Of nou ja, z'n scheten stinken. En volgens mij is dat echt een gevolg van z'n tandjes krijgen, want normaal valt 't me echt niet zo op :r :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103251747
Haha het gaat over woezel en pip :X Ik had op voorhand duidelijk tegen schoonmoeders gezegd dat we dat echt niet wilde hebben, toen heeft ze het maar voor haar thuis gekocht voor als we daar op visite kwamen :')

J. wordt echt groot! Ze begint zich op te trekken aan de tafel en kontschuift het hele huis door. Zo grappig. Ook zwaait ze naar iedereen en roept de hele dag papa, mama of die! Morgen een jaar geleden was ik gewoon uitgerekend...
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:05:12 #117
Vrouwtje-theelepel
pi_103252176
Nijntje, winnie de pooh en woezel en pip vallen bij mij niet in de smaak. sommige dingen van cars gaan net..
pi_103252187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb een hele grote woezel, van een euro of 25 die geluid maakt, een boxhanger die je op kan draaien, een muziekmobiel die ik al weggegeven heb, een bal met rinkels erin en nog een grote knuffellap.
Oh dan heb je de kinderwagenhanger nog niet? Zal ik je mijn gekregen ding opsturen?
pi_103252209
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou Puck Dottir doet niks met knuffels maar en met zijn haar speelgoed zeker wel hoor :Y

Hij is ook tevreden met gebruiksvoorwerpen maar ik heb liever dat hij op zijn speelgoed kauwt dan dat hij mijn telefoon vol lebbert of in de kattenbak zit te graaien :P
QFT
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:10:37 #120
Vrouwtje-theelepel
pi_103253159
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh dan heb je de kinderwagenhanger nog niet? Zal ik je mijn gekregen ding opsturen?
ohnoes ;( ik heb een zelfgemaakte.
pi_103253980
Hey! Wat is er mis met woezel en pip? }:|

Niks zo schattig als mijn zoon die zijn knuffellapje met paars hondje eraan ziet en dan dolgelukkig roept: "VOESSUL!!!!" O+ O+ O+ O+ O+

:P

[ Bericht 6% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-10-2011 21:41:40 ]
pi_103254602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:01 schreef cleany het volgende:
Wow van 20:00 tot 8:00? dat is super Danic.
Dat durven wij nog niet aan...als Evan tussen 20:00 en 21:00 gaat slapen (meestal fles om ong. 18:00) dan maken we hem om 24:00 nog wel wakker voor een fles zodat hij in ieder geval tot 6:00 blijft slapen.

Gisteren voor het eerst met mama een dagje bij oma. Ik hoorde dat het een goed dagje was.
Ik heb nog niet bijgelezen, dus sorry als er straks nog wat posts staan van mij, maar wij geven Eva ook gewoon nog 4 flessen hoor. We maken haar rond 23.00 wakker voor de laatste. Maar na het drinken valt ze gelijk weer in slaap.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:46:18 #124
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103254930
Ik vind Woezel en Pip wel grappig, we hebben er een speelkleed van voor de kleine en 2 trekbeesten voor in de auto.

kiran speelt met zn 6 mnd al best wel met speelgoed.... Na ja hij onderzoekt alles met zn mond.
En hij is helemaal dol op zijn herrieapparaat, laat ie een half uur lamg geluidjes maken, heeft ie de grootste lol. (wij wat minder :') )
pi_103256276
volgens mij heb ik een erg opgelucht minimannetje :D
ik trok net uit elk neusgat een snotsliert van zo'n 2 cm lang..hij haalde al lastig adem vanaf zijn geboorte en ik probeerde er wel eens een snotje uit te krijgen..maarre missie volbracht..ik hoor m nu niet meer ademen, maar hij doet t wel :P
pi_103256452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Niks zo schattig als mijn zoon die zijn knuffellapje met paars hondje eraan ziet en dan dolgelukkig roept: "VOESSUL!!!!" O+ O+ O+ O+ O+

:P
Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103256628
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.
Als er maar geen strikje of labeltje op zit :+
pi_103256669
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
pi_103256814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
Nou ik heb twee dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
pi_103256883
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als er maar geen strikje of labeltje op zit :+
idd!
ik wil dat mijn kind gelukkig leert zijn met een stok..of steen en dan zelf bedenkt wat het is.. wat dat betreft ben ik wel een ouderwetse boerentrien :P

enne Jore.. ik kan je er nu nog geen antwoord op geven.. maar denk dat elke moeder wel een soort van voorkeur heeft, niet zozeer in het 'houden van' maar het ene kind is gewoon wat makkelijker dan de ander, of je karakter komt meer overeen oid..
pi_103256932
Ik heb dat niet, geloof ik.

Ik loop ook voor allebei over van liefde. En misschien verhoud ik me wel anders tot alletwee, maar tegelijkertijd ook eigenlijk weer helemaal niet.
pi_103256981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou ik heb twee een dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
Dat. Maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik ben nu al bijna eng verliefd op mn kind.
pi_103257020
Kleurdoos, ik snap dat heel goed hoor. Maar het opleggen van een herftsthema waar zelfs geen ruimte is voor een Voessulknuffeldoekje is dan weer het andere extreem hè. :P
pi_103257180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kleurdoos, ik snap dat heel goed hoor. Maar het opleggen van een herftsthema waar zelfs geen ruimte is voor een Voessulknuffeldoekje is dan weer het andere extreem hè. :P
het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'
pi_103257201
quote:
Ja, ik merk wel verschil. Al weet ik niet of het komt door het verschil in geslacht, het verschil in leeftijd, of doordat Ivan mijn eerste is en Lena mijn tweede, of doordat het twee verschillende kindjes zijn of de omstandigheden anders. Maar ik merk wel verschil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:23:05 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103257203
quote:
wellicht dat het bij mij iets anders is omdat m'n dochter tien jaar ouder is dan Jan, en ze ook nog eens niet thuiswoont, maar ik hou zielsveel van haar. Met m'n zoons (wat voelt dat rijk om te kunnen, mogen (!) zeggen overigens :@ ) Met Jan en Geert ben ik vrijer, makkelijker, maar evengoed beschermend. Ik denk dat je niet van het ene kind meer of minder kunt houden, maar wel anders om hun verschillende, karakteristieke eigenschappen. Houd je van je dochter omdat ze je komt troosten als je verdriet hebt, houd je van je zoon omdat hij je probeert aan het lachen te maken als je verdriet hebt. (om maar even een heel globaal voorbeeld te geven)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_103257368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'
I hear you. :*
pi_103257490
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is :{
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
pi_103257537
en dan heb ik t nog niet over de pipocollectie van t kruidvat gehad.. clowneske troep
pi_103257641
Wat rot, Jore, dat je dat zo voelt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:29:11 #141
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_103257651
quote:
Ik kan niet echt uit ervaring spreken, want ik heb 3 dochters. O+ Ik dacht wel bij nr. 3: "Stel je voor dat het een jongetje is, wat moet ik daar dan mee?" Maar ik ga er vanuit dat het vanzelf goedgekomen zou zijn.
Ik hou van alledrie mijn meiden echt enorm, om uit elkaar te klappen veel, maar wel van allemaal op een andere manier. Ik merk nog steeds dat, wanneer ik op het schoolplein sta om mijn oudste op te halen, mijn gezicht helemaal gaat stralen wanneer zij het klaslokaal uitkomt. En dat geldt evengoed voor de andere twee wanneer ik thuiskom en ik mijn gezinnetje thuis aantref. O+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_103257793
ik ben momenteel niet objectief, want elin zit in een fase waar ze het erg moeilijk heeft met zichzelf en ik ben verliefd en zit op mn roze wolk door mijn aardappelmannetje..

maar ik ben wel veel verliefder op hem dan dat ik was op elin.. die vond ik fantastisch maar doodeng, dat maakt ook wel verschil denk ik. ook de omstandigheden waren toentertijd anders..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:32:28 #143
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_103257870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is :{
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_103258346
Ik heb bij Lena meer wat Poppedein ooit zei juist bij Jelte te hebben, namelijk dat felle oergevoel. Dat begon bij haar moeilijke start toen ze op een andere afdeling lag en ik zoveel mogelijk bij haar wou zijn. Ik was vastberaden om de hele dag en nacht de afdeling op en af te gaan om haar zelf te voeden en niemand moest proberen me daarvan te weerhouden. Bij Ivan was ik relaxter.
pi_103258463
ik heb twee mannen, maar nummer twee is me op de een of andere manier 'anders' dierbaar dan de eerste. Ik herken in Tienus meer van mezelf (uiterlijk), dat helpt. Maar in mijn geval speelt ook zeker mee dat ik er nu heel anders in sta. Dus ja, ik herken het gevoel dat er een verschil in zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_103258518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:32 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.
Precies dit, eigenlijk. Inclusief factoren tijdens de zwangerschap.

En misschien is het ook de leeftijd? Ik weet het niet.
pi_103259005
ik zei t vandaag al tegen mignonne, maar tijdens Elins zwangerschap had mijn vriend dus kanker, financieel zaten we niet zo lekker, we woonden in een verrot 2kamerapp. en we kenden elkaar net.. dus genieten kon ik niet echt.. nu bij Lex is het zo anders, we hebben geld, een grotere woning en we kennen elkaar gewoon erg goed nu..
tís nu echt genieten terwijl ik bij Elin constant op hete kolen zat ofzo..
pi_103259006
Jore, wat she-wolf zegt was dus bij mij ook zo, die andere factoren maken het zo. Ik kan nu echt mijn hand op mijn hart zeggen dat ik ze beide lief heb, maar het voelt verschillend.
pi_103259022
klopt die uitdrukking :D?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:54:34 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103259425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Wat dat betreft voel ik zelfs verschil tussen m'n beide jongens. Geert is afhankelijker van me (oa door de bv), Bij Jan durfde ik in het begin niet onvoorwaardelijk van hem te houden, uit de angst dat ze hem weg zouden halen. Hij zocht me wel, maar niet zoals Geert mij zoekt. Geert steekt echt z'n handjes uit als hij wil dat ik 'm optil en vasthoud. Dat specifieke gebaar heeft Jan (als baby) nooit gedaan. Hij haalt het nu wel in moet ik zeggen, 't is af en toe echt letterlijk een blok aan m'n been :+ En ja, ik voel me ook wel eens schuldig dat ik de liefde die ik nu aan Geert kan geven (zonder stok achter de deur) niet aan Jan kon geven op die manier ...

pi_103259440
Ik heb ze ook zeker beiden lief. Maar bij de één was dat gevoel er meteen, vanaf seconde één, en het gevoel was verpletterend. Bij de ander moest het groeien. Dat groeiproces vind ik trouwens wel een boeiende reis, ik kan echt met verwondering kijken naar mijn kind, maar meer op een afstand. En ik vind het jammer. Maar misschien ben ik ook te bang voor het verschil, dat kan.
pi_103259675
jore, ik snap dat je het jammer vind. Ik vind het met terugwerkende kracht jammer dat ik destijds minder genoot van Driekus dan ik nu van Tienus geniet. Maar toen deed het me niet zo veel, ik wist niet beter zeg maar. Tienus keek me ergens in het eerste uur aan en ik zag herkenning, bij Driekus heeft dat veel langer geduurd. Ergens is het misschien wel jammer, van de andere kant, ik heb ook meer met mijn vader dan mijn moeder, dus misschien is het wel heel gewoon?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:03:05 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103259943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Jore het volgende:
Ik heb ze ook zeker beiden lief. Maar bij de één was dat gevoel er meteen, vanaf seconde één, en het gevoel was verpletterend. Bij de ander moest het groeien. Dat groeiproces vind ik trouwens wel een boeiende reis, ik kan echt met verwondering kijken naar mijn kind, maar meer op een afstand. En ik vind het jammer. Maar misschien ben ik ook te bang voor het verschil, dat kan.
Dat herken ik wel heel erg, de oudste was gelijk "mijn", bij de jongste had ik wat meer tijd nodig om hem te leren kennen.
De oudste was ook alleen maar mijn kind, dus wellicht dat ook effect op me had, de jongste is niet alleen mijn kind, maar ook het kind van zijn vader.

Ik merk dat zelfs in het herkennen van uiterlijkheden en karaktertrekken, bij de oudste kan ik alles (op een paar negatieve dingen na O-) ) koppelen aan mezelf of mijn familie, bij de jongste is dat vrij netjes verdeeld, hoewel er iets meer aan N. te koppelen is dan aan mij.

Ik heb de luxe dat ik niet bang hoef te zijn voor het verschil, daarvoor is het leeftijdsverschil te groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:22:58 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103261074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou ik heb twee dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
+1

*ik smelt nog elke keer als ik naar mijn eigen meiden kijk... *
pi_103261869
Wel grappig dit onderwerp

Bij mijn zus herken ik dat ook. Haar eerste (meisje), daar moest ze meer aan wennen dan aan nummer 2 (jongen). Denk dat dat niet zo zeer aan t verschil jongen/meisje ligt, maar aan de situatie. Ze had een prenatale depressie, zat na de geboorte niet echt lekker in dr vel, nichtje lag op de couveuse afdeling voor een week. Neefje was vanaf moment 1 bij dr, depressiegebeuren was hulp voor. Ze zou mn nichtje absoluut niet willen missen, maar dat verliefde kwam pas veel later.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:56:16 #156
Vrouwtje-theelepel
pi_103262703
Zelfde hier. Bij de eerste een pnd, hij huildde de eerste 4 maanden aan een stuk door. Een helse bevalling, met veel kleerscheuren en lang herstel.En nu de tweede een heel rustig, tevreden lachebekkie, of hij er al jaren is. Een snelle makkelijke bevalling. Ik ben helemaal gek op hem. Ik heb wel een schuldgevoel dat dat bij mijn eerste moest groeien. Al is dat nu ook mn lekkere superheld. Zou ze allebei voor geen goud willen missen.
pi_103262714
Ik heb er maar eentje maar bij mij is het ook een groeiproces geweest. Ik had/heb een depressie, lichamelijk aan gort na de bevalling en de eerste maanden een huilbaby. Dat intens verliefde gevoel heeft echt moeten groeien en dat proces is nog steeds onderweg aangezien ik er zelf mentaal ook nog niet ben.

Ik zou heel graag wel die roze wolk willen ervaren bij een volgende maar bovenstaande houdt me de komende tijd nog wel tegen.
The way you rock'n'roll
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:20:49 #158
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103266849
O+ mornings ;) ik kom ff heeeeel trots melden dat mijn meisje al voor de 3e nacht op rij heul goed heeft geslapen!! van 23 tot 6 uur :o
Ik geloof dat we het omslagpunt hebben bereikt; minder krampen, beter slapen en overdag tevredener. Benieuwd of ze nu nog even weer wil slapen.

andere mama's; ik hoop dat jullie ook een goede nacht hebben gehad?? Mignonne? ging de jouwe ook wat beter?
Ik heb echt DIEP respect voor jou! (zo weinig slaap, al zo lang, en dan gewoon ook nog ff een pittige opleiding doen... echt _O_ )
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:40:37 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_103267103
Wat fijn BJ! Hier vanaf 3 uur een klein spookje, vaak willen drinken en tussendoor in z'n slaap zo hard kreunen dat ik medelijden had met de onderburen :')
Oude (on)bekende.
pi_103267196
Fijn BJ ik hoop dat de omslag zo blijft
Mignonne hoe is het gegaan
Mevrouw_mus sterkte vandaag

Het gevoel van moeten wennen aan je kind herken ik heel erg.
Ik had een hel van een zwangerschap en opeens was ze er zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. Vervolgens werd ze meteen weggehaald en kreeg ik een hele tijd later ineens een baby in mijn armen gestopt waarvan ik niet wist of ze wel van mij was.

Ik kan nu wel zeggen dat ik heel blij met haar ben het zo'n ontzettend tevreden lief meisje. Als de ll op mijn werk weg zijn heb ik zoiets van en nu wil ik naar mijn meisje.
pi_103267253
B-j wat fijn zo'n goede nacht en dat de krampjes minder worden!

Hier sinds een paar dagen krampjes, echt zo zielig, Jelle heeft nu echt een hartverscheurende huil, je hoort gewoon dat hij pijn heeft. 's Nachts lijkt hij er geen last van te hebben slaapt hij gewoon door maar overdag is het echt zielig en bijna niet slapen. Ik krijg hem dan met moeite in slaap gewiegd en binnen een half uur issie dan weer wakker met buikpijn.
Sinds gisteravond infacol aan het proberen hoop dat dar wat helpt. Echt sneu voor het manneke
pi_103267433
Krampjes zijn echt zielig. Eva heeft momenteel elke avond enorme last ervan, is dan niet te troosten.
We geven haar infacol en ik zit aan de venkelthee maar het lijkt in de avond het niet te voorkomen.
Nu had ik gelezen dat de krampjes rond week 5 het ergst zouden zijn en daarna weer afzwakken.
Ik hoop het want wat geeft zo'n ontroostbaar hummeltje je een machteloos gevoel zeg, zo zielig ;(
Tralalalaaa
pi_103267495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
volgens mij heb ik een erg opgelucht minimannetje :D
ik trok net uit elk neusgat een snotsliert van zo'n 2 cm lang..hij haalde al lastig adem vanaf zijn geboorte en ik probeerde er wel eens een snotje uit te krijgen..maarre missie volbracht..ik hoor m nu niet meer ademen, maar hij doet t wel :P
KD hoe heb je dat gedaan? :P
pi_103267602
Ik wilde eigenlijk ook deze week beginnen met het afbouwen van de borstvoeding (rustig aan, elke week een voeding overschakelen en misschien de laatste avondvoeding nog een tijdje langer aanhouden) maar dat vind ik ook zo zielig om dat nu te doen.. Morgen even overleggen bij de wijk.. Krijgt hij ook z'n eerste prikjes dus morgen ga ik sowieso niet beginnen met kunstvoeding.. Ti's een hele planning ;)
pi_103267660
Pure nieuwsgierigheid, waarom ga je zo gestructureerd afbouwen?
pi_103267847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:33 schreef Cooki het volgende:

[..]

KD hoe heb je dat gedaan? :P
eerst met zo'n neuspompje.. vervolgens eruit pielen met een oliedoekje.. hij is echt hel erg opgelucht nu..

en dames die aan infacol zijn begonnen, als het niet werkt. de Cinababy werkt hier wel (homeo)

Lexje is vandaag 3 weken en het is mijn uitgerekende datum hoezee. dat gaan Lex en ik vieren met een hemataartje en een tiet melk \O/
pi_103267971
Jeuj KD!! *O* geniet van t gebak ;)

En cinababy gaan we wel proberen, ik hoop dat dat wil werken.
Tralalalaaa
pi_103268016
oja en zo op je arm leggen als op de foto die ik gisteren hier heb gepost..
pi_103268045
Evan doet veel pogingen om om te rollen, lukt steeds maar net niet.
pi_103268192
KD een derde kan best hoor O+
Ik had ook verwacht dat we met 3 heel druk zouden zijn. Maar niets is minder waar. Scheeld dat Matthias zo'n beetje de hele dag slaapt. Maar mijn lief en ik weten allebei nog niet of er ooit nog eentje bij komt. Aan de ene kant is het wel goed zo maar aan de andere kant.... Hier word in ieder geval niks afgehakt voorlopig :P
En eigenlijk hebben we er 2,5 :P want Mikael is de halve week weg.

Maar Matthias heeft weer lekker geslapen vannacht. We hebben een doorslaper. Er zat bijna 7 uur tussen. En met Leander toen waren we zooooo druk 's nachts.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:23:42 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103268275
hmm geniet van je taartje KD! lekker joh! :Y)

Rollen heeft ons meisje ook al een paar keer gepresteerd Cleany.. zo grappig!

Matthias ook zo lekker geslapen.. fijn hoor.. O+

succes met de krampjes... tis echt niet leuk... en je wilt zo graag iets doen. :Y Hier zijn ze dus al veeeeeel minder, en de infacol heb ik al een week gestopt, drink nog wel venkelthee.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:24:09 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103268287
Wat KD zegt, houd 'm in de welpjesgreep. Verzacht krampjespijn.
Indien slijm en snot komt dat ook mooi los.

Ter illustratie (verkapte babyspam)

pi_103268378
die vuistjs ook
pi_103268825
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Jipster op 19-10-2011 10:32:52 ]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:57:41 #175
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103269130
Vannacht heeft mijn grietje voor het eerst in haar ledikant geslapen. Het wiegje paste echt niet meer, daar moest ik haar echt uitpeuteren.
Wel jammer, is de laatste keer dat het wiegje gebruikt werd, Ik heb er zelf ook nog in gelegen toen ik een baby was. :'(
Ze is wel een paar keer wakker geweest, volgens mij moet ze nog een beetje wennen aan die zee van ruimte.
pi_103270141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:24 schreef Aventura het volgende:
Wat KD zegt, houd 'm in de welpjesgreep. Verzacht krampjespijn.
Indien slijm en snot komt dat ook mooi los.

Ter illustratie (verkapte babyspam)

[ afbeelding ]
Ahhhh, ik mis dat! En die houding helpt zo goed, je drukt al die lucht eruit!
pi_103270220
Cas vindt dat ook een fijne houding O+

Hij doet het super goed op het kdv, zal wel met de indrukken te maken hebben. Hij slaapt daar namelijk wel een uur of 2 achter elkaar :o Vandaag mijn laatste werkdag van deze week, morgen weer fijn samen O+
pi_103270258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:27 schreef Troeta het volgende:

[..]

ja ik heb soms uren zo rondgelopen, hoewel ik dat niet mis :P
helaas is de apotheek vergeten om de maagtabletten van Evan te bestellen ondanks 'spoed'-vermelding...dat wordt een pijnlijk dagje op het KDV -O-
pi_103270277
o, ik ging gewoon op de bank zitten, stuk beter;)

Dat is vervelend van de medicijnen, is er geen andere apotheek die ze dan heeft?
pi_103270297
meh ik wilde Lex vandaag wgen omdat de laatst keer op dag 8 was en hij nog niet op zijn geboortegewicht zat.. heeft t CB inloopspreekuur op dinsdag en donderdag.. en dan is elin ook gewoon thuis, ga je niet ff lekker heen en weer met de bus :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:34:24 #181
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103270334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:27 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ja he! Al kan ik het bijna niet meer, ik heb kippe-armpjes. Dat voegt niet met zo'n grote bink. Mijn man doet het nu nog weleens. Een variant is dat je je arm op je knie laat rusten, dat lukt bij mij dan nog wel.
pi_103270352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:32 schreef Troeta het volgende:
o, ik ging gewoon op de bank zitten, stuk beter;)

Dat is vervelend van de medicijnen, is er geen andere apotheek die ze dan heeft?
Nou ja het gaat op recept van het ziekenhuis....We hoopten ook dat het niet meer nodig was, maar blijkbaar is het nog niet helemaal goed.

De fysio zei wel dat de Kiss (oftewel blokkade in nek) bijna verdwenen is, dus dat is wel weer goed nieuws.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:37:52 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103270440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas vindt dat ook een fijne houding O+

Hij doet het super goed op het kdv, zal wel met de indrukken te maken hebben. Hij slaapt daar namelijk wel een uur of 2 achter elkaar :o Vandaag mijn laatste werkdag van deze week, morgen weer fijn samen O+
En hoe beviel het? Wel pittig he? Ik zit nu in mijn derde week en nu heb ik even een dip. Heeft ook te maken met mannetje's verkoudheid. Ik wil er dan gewoon voor hem zijn. Gelukkig werk ik nu al voor de tweede dag op een rij thuis. Dat is op zich wel fijn, al kan ik toch niet helemaal lekker doorwerken, waardoor ik me weer schuldig voel en gejaagd.
pi_103270459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja he! Al kan ik het bijna niet meer, ik heb kippe-armpjes. Dat voegt niet met zo'n grote bink. Mijn man doet het nu nog weleens. Een variant is dat je je arm op je knie laat rusten, dat lukt bij mij dan nog wel.
of je kleine zelf op je knie legt..
ik leg m ook weleens deels op de bank (daar rusten zijn onderbeentjes en dan zijn buikje en hoofd op mijn knie dus horizontaal
pi_103270492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:46 schreef Jipster het volgende:
-edit-
waarom heb je m ge-edit, ik wilde net reageren :)
pi_103270882
Jipster nu ben ik ook nieuwsgierig. Maar als je het weg haalt was het vast niet iets leuks.
pi_103271989
oja nu weet ik weer van het bijeffect van temperaturen was :P

ik heb me net om moeten kleden en hij kijkt erg opgelucht :')
pi_103272153
Over het afbouwen van bv, ik wil afgebouwd hebben voor ik aan het werk ga en wil het wat rustiger aan doen als elke drie dagen een voeding. Ik wil Jelle gewoon rustig de kans geven om te wennen.. De laatste voeding wil ik evt nog wel een tijdje aanhouden, al zal het dan wel een korte nacht zijn als ik ochtenddienst heb maar dat bekijken we dan wel

Die houding die werkt bij krampjes werkt hier (nog) niet. Jelle wordt dan erg opstandig als ik hem zo vast houd. Misschien doe ik het ook wel niet goed, hij is ook wel erg groot en heb maar korte armen maar we gaan verder proberen.. Tot nu toe is het vandaag gelukkig wat rustiger als gister en eergisteren, gelukkig

Cleany wat vervelend van de medicijnen zeg! Maar fijn dat de kiss bijna weg is
pi_103275185
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:37 schreef Aventura het volgende:

[..]

En hoe beviel het? Wel pittig he? Ik zit nu in mijn derde week en nu heb ik even een dip. Heeft ook te maken met mannetje's verkoudheid. Ik wil er dan gewoon voor hem zijn. Gelukkig werk ik nu al voor de tweede dag op een rij thuis. Dat is op zich wel fijn, al kan ik toch niet helemaal lekker doorwerken, waardoor ik me weer schuldig voel en gejaagd.
Het is net of ik nooit weg geweest ben :') Maar of dat een goed teken is weet ik niet...
Cas vermaakt zich prima op het kdv, zoveel te zien en zoveel indrukken.

Fijn dat je thuis kunt werken! Ik denk dat ik me in zo'n situatie ziek zal moeten melden of mijn vriend zal vrij moeten nemen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:52:06 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103275408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:26 schreef Kleurdoos het volgende:
oja nu weet ik weer van het bijeffect van temperaturen was :P

ik heb me net om moeten kleden en hij kijkt erg opgelucht :')
Same here. Liet tijdens het temperaturen al windjes, ik dacht, nu moet ik snel zijn. Schoon luiertje in mijn hand en helaas, prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt. Tweede set kleren aan vandaag :') Hij dan, niet ik gelukkig.
pi_103280764
Sofietje en ik hebben net minidraak en draculettetje op bezoek gehad. Sofie en mini draak schelen een half jaar, maar qua gewicht /lengte niks. Toch kon ik zo goed merken dat Sofie jonger was. Gewoon in doen en laten.

Sofie vond het heel moeilijk om te zien dat minidraak met haar speelgoed speelde. Ze gristte het dan uit de handen van minidraak. O+ Nu ligt ze uitgeput in bed

[ Bericht 11% gewijzigd door kaatjejannie op 19-10-2011 17:08:35 ]
*poef* nu is het weg
pi_103280785
Die welpjeshouding ga ik ook eens proberen :)

Volgende week en de week erop moet ik gewoon op dinsdag de hele dag op cursus... Een hele dag geen Eva, wat een raar en eng idee!
Okee, ik had ook nee kunnen zeggen tegen die cursus, maar ik heb maar 1 kans en het is toch handig ivm werk. Het gaat ook via m'n werk, dus ik ga m'n lieve collega's zien, dat vind ik wel leuk. Maar heel de dag weg van Eva? En er dus op vertrouwen dat t goed gaat bij opa en oma? Ik vind t superspannend. Gelukkig wonen ze naast t bedrijf van m'n man dus die is ook in de buurt als het nodig is, gelukkig.
Heb vandaag ook een kolfapparaat gekocht, die krijg ik morgen binnen, zal maar vast wat voedingen gaan kolven dan :P
Tralalalaaa
pi_103283896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

waarom heb je m ge-edit, ik wilde net reageren :)
:D Ik had m ge-edit omdat ik er eigenlijk niet van houd om me kwetsbaar op te stellen

Maar ik had dus geschreven dat ik niet kan mee praten over een eventueel ander gevoel voor een tweede kindje, maar dat ik nog wel het oer-moedergevoel bij ons eerste kindje mis :X Ik merk dat ik het er gewoon nog wel moeilijk mee heb dat de zwangerschap zo abrupt is afgelopen, dat we geen tijd hadden om te wennen aan dat ie zou komen, want met die spoedkeizersnede was ie er ineens. Ook kon ik hem een paar uur na de bevalling pas zien en lag ie vervolgens ook nog op een andere verdieping.. en was ik waus van de morfine... Ik kan me die ontmoeting dus niet goed herinneren :'( en ik vind het jammer dat ik niet dat oer-moedergevoel gelijk had van dat het mijn baby is en die herkenning. Ik merk nu wel dat ik zielsveel van dat mannetje houd O+ maar ik heb geloof ik helaas nog steeds niet dat oergevoel te pakken :'( en dat had ik me wel voorgesteld.
pi_103284141
ja joh, had mijn reactie maar niet geplaatst omdat ik niet wist of je reacties wilde.. maar ik kan me je gevoel erg goed voorstellen.. ook voor mij was t best abrupt om t weten dat ike en paar uur later zou bvalln trwijl ik en mijn lichaam er gewoon echt niet aan toe waren. ik baal soms best wel..ik had zelfs graag langer zwanger willen zijn en nog willen rommelen en babywasjes enzo.. nu gewoon weinig tijd voor gehad..
maar de vonk sloeg wel gelijk over hier hoor, niet te zuinig :D

en ik mik zo verdomme mn laptop t raam uit.. stinktoetsen, ik blijf maar editten
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:40:37 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103285411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:09 schreef Jipster het volgende:

[..]

:D Ik had m ge-edit omdat ik er eigenlijk niet van houd om me kwetsbaar op te stellen

Maar ik had dus geschreven dat ik niet kan mee praten over een eventueel ander gevoel voor een tweede kindje, maar dat ik nog wel het oer-moedergevoel bij ons eerste kindje mis :X Ik merk dat ik het er gewoon nog wel moeilijk mee heb dat de zwangerschap zo abrupt is afgelopen, dat we geen tijd hadden om te wennen aan dat ie zou komen, want met die spoedkeizersnede was ie er ineens. Ook kon ik hem een paar uur na de bevalling pas zien en lag ie vervolgens ook nog op een andere verdieping.. en was ik waus van de morfine... Ik kan me die ontmoeting dus niet goed herinneren :'( en ik vind het jammer dat ik niet dat oer-moedergevoel gelijk had van dat het mijn baby is en die herkenning. Ik merk nu wel dat ik zielsveel van dat mannetje houd O+ maar ik heb geloof ik helaas nog steeds niet dat oergevoel te pakken :'( en dat had ik me wel voorgesteld.
Jipster; juist goed om er over te praten.. en ik herken best veel in je verhaal... ik ben de eerste keer ook geheel overdonderd, 4 weken te vroeg. Ze was er binnen 2 uur; en ging ook vrij snel in de couveuse. Ik heb dr gelukkig wel een poosje bij me gehad, maar ik vond het ook zo vreemd, je hebt net een kindje gekregen, je buik is leeg, en je kindje is niet bij je... je kan dr niet aan ruiken, je kan het niet knuffelen. Ik besefte pas na een paar dagen dat ik echt een kindje had gekregen. En echt genieten van Evie kwam pas toen we thuis waren na bijna 2 weken. Die weken in het ziekenhuis stonden vooral in het teken van kolven kolven kolven, na de poging tot BV direct kolven, als ik daar klaar mee was, dan sliep Evie alweer. Dus lekker knuffelen hebben we toen veel te weinig gedaan. Vind ik achteraf heel erg jammer....
ben ook zo ontzettend dankbaar dat het deze keer zo anders is gegaan...

en dat oergevoel; tja; ik weet niet meer wanneer ik dat kreeg. Ik ken het nu in elk geval wel, en voor beide dames. Mijn lichaam schreeuwt liefde uit voor die kleine mensjes, een niet te beschrijven overheersend gevoel. Zo ontzettend veel liefde en gevoel, overweldigend.
(zo jammer dat ik het niet zo mooi als andere mensen onder woorden kan brengen, maar alleen al stilstaan bij dat gevoel heeft me nu een brok in mijn keel bezorgd en een enorm verlangen naar mijn grote kleine die op het KDV is... gelukkig zit mini nu lekker naast me op de bank in de wipstoel..).

*mennnnn ik ben gewoon echt flieft op mijn kinderen*
:@ O+ O+ O+
pi_103285625
verkeerde topic :@

[ Bericht 31% gewijzigd door -Caroline- op 19-10-2011 17:01:34 ]
pi_103286326
@ KD ja precies, ik was nog niet eens met verlof eigenlijk, en daarvoor natuurlijk 2 weken op en af in het ziekenhuis gelegen, maar juist omdat ik weer naar huis mocht en het bloedverlies weg was, heb ik me zo overdonderd gevoeld dat ik slecht 2 uur later alweer in de ambulance lag. En echt het is goed dat ie gehaald is, anders had hij het zeker niet overleefd, dus daar zijn we ook ontzettend dankbaar voor dat het zo goed is afgelopen, maar ik heb zo moeten schakelen, geen verlof gehad, nog niet alles was helemaal klaar, je denkt dat en dat doe ik in mijn verlof wel etc. Je lijft en geest hebben helemaal geen tijd zich voor te bereiden op dat je kind NU komt. En de zwangerschap eindigt dan ook wel heel abrupt, ik ben niet eens LLM' er geweest :') haha.

En inderdaad zoals BJ zegt, nu staat bij mij ook veel in het teken van kolven, bv lukt hem nog niet goed, dus kolven kolven kolven, proberen aan te leggen, slapen etc. Maar ik blijf er vertrouwen in hebben en wil hem graag nog aan de borst krijgen dus we blijven oefenen.

Daarnaast heb ik gelukkig wel tijd om lekker met hem te kroelen en lachen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd al wel zielsveel van dit mannetje, en moet ook zo om hem lachen, hij kan zulke gekke bekkies trekken O+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:05:20 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103286542
Jipster :* En wat een lekker ventje O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103286718
lekkere bollo O+ en heerlijk he, die gezichtjes en dat uitrekken en die geluidjes O+
pi_103287618
Jipster, wat een mooike O+
Praat veel over je gevoelens, schrijf het anders ook allemaal op. En geef het tijd. Dwing jezelf niet. Het komt vanzelf wel, bij mij heeft het maanden geduurd bij Mette. En o wat hou ik zielsveel van mijn bijna peuter. En ook van Wies natuurlijk ;)
pi_103292548
De mijne was bijna 2 weken te laat en helemaal gezond dus ook meteen bij mij/ons. Toch had ik ook echt niet zo'n oergevoel toen ze op mijn borst/buik werd gelegd. Meer een gevoel van verrek, een baby; zeg kleintje, ik ken jou helemaal niet.
Vreemd. Maar (vond ik) niet erg. Het groeit nog steeds als een gek, dus komt allemaal goed.
pi_103295525
Jipster :*

Op de creche drinkt Jelle z'n flessen melk niet meer, wel fruit, brood en een knabbel 's middags. Een flesje roosvice drinkt hij wel.
Sinds 2 weken geef ik ipv de Breastflow flessen die hij eerst gebruikte (maar waarbij hij ook steeds meer liet staan) tuitbekers van Avent mee. Roosvice gaat dus prima, maar melk gaat maar erg moeizaam.
Ik zat al te denken om te vragen of ze het anders met een bekertje willen proberen (zo dronk hij pas ook 100cc). Anders geef ik denk ik maar een bakje yoghurt mee, kijken of hij zo wel wat meer binnen krijgt.
Jullie nog ideeën ? Het gaat om 2 dagen in de week, 's ochtends bij het opstaan krijgt hij borstvoeding en daarna naar de creche. Eind van de dag als we thuis zijn weer voeding voor/na het avondeten
pi_103298289
Wat een scheetje Jipster <3

En ook hier herkenning. Twee keer keizersnee en de eerste keer ook vrij onverwacht en ik vond het vreselijk. Had me verheugd op mijn kindje lekker uit mijn buik op mijn buik, maar zo ging het niet. En dan is ze er eindelijk en dan moet je naar die verdraaide uitslaapkamer terwijl je kindje naar de kraamafdeling mag.. Ik word er zo weer verdrietig van..
Tweede keer weer ks maar pas na 41 weken en al rekening mee gehouden, dus al duidelijk gemaakt bij gyn dat ik het allemaal anders wilde dan de eerste keer en het is ook totaal anders gegaan en daar wel een goed gevoel aan over gehouden, maar ik begrijp het zo goed.

Ik heb toen bij de eerste trouwens na een week ook de handdoek in de ring gegooid wat bv betrof. Ik kon al niet genieten van mijn kindje en dan moest ik ook nog kolven de hele dag en ik vond mezelf slecht enzo, maar gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Maar ik heb dan ook de twee liefste meisjes van de wereld!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:19:13 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103298308
Mrien, ik zou me er niet zoveel zorgen om maken. Het zijn maar twee dagen waarop ie minder drinkt en dan nog haalt ie het bij jou 's avonds in.

Wellicht is karnemelk ook een optie? Yoghurt is natuurlijk ook prima.
Ik zou hem ook een bekertje meegeven als je echt wil dat ie de melk drinkt. Dan maak je het hem zo makkelijk mogelijk om het toch op te drinken.

En als ze hem alleen water aanbieden als alternatief? Dan is melk wellicht lekkerder? Ik zou niet zo snel roosvicee geven, maar das natuurlijk ieder zijn keuze... ;)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:26:46 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103298745
Ik vond mijn keizersnede achteraf niet heel vervelend, maar dat was ook met een ruggenprik.
Enige wat ik wel heel erg vind is dat ik haar niet zo meteen uit de buik op mijn buik heb gekregen...zo glibberig babytje wat je in de ogen kijkt.
Als ik dat zie op tv dan schiet ik altijd vol....

Ik heb haar even gezien toen ze gecheckt was en gewikkeld in een doek, daarna weer na een minuut of 50.
Wel hebben ze haar alleen een luiertje omgedaan en heeft haar papa met haar gewacht al die tijd en ze kreeg binnen het uur haar eerste bv, dat maakte dan weer veel goed.

Ik ben ook van de eerste 24 uur wat dingen kwijt, door de morfine. Zo blij dat ik na een dag heb gezegd dat ik het niet meer in mijn lijf wou krijgen.

Er bestaat nu zoiets als een natuurlijke keizersnede, op youtube zijn daar filmpjes van. Daar moeten ze hier in Nederland maar eens druk mee bezig gaan. Al zijn de meeste ziekenhuis al goed op weg, ideaal is het allemaal nog niet.
pi_103299129
Klinkt fijn Juud. Ik had ook een ruggeprik maar na de ks nog een operatie iets met een cyste in mijn eileider waardoor ik niet normaal kon bevallen. Hierdoor hebben ze me veel verdoving bij moeten geven omdat de ruggeprik te snel uitwerkte.. Hierdoor dus lang na de uitslaap en dus pas na 2,5 a 3 uur naar de afdeling waar ze mijn meisje al hadden aangekleed enzo. Het is echt per ziekenhuis maar ook per gyn en per wie er op de kraamafdeling werken afhankelijk hoe alles verloopt. En heel belangrijk hoe druk het is. Sarah is 's avonds laat geboren en er lagen drie kraamvrouwen tijd genoeg voor mij dus :)

Sarah is trouwens erg verkouden, maar het gaat allemaal wel redelijk. Ik heb gewerkt vannacht, slaapdienst dus lekker bijgeslapen. Nu lekker vijf dagen vrij :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:37:34 #207
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103299369
Jips, ik herken dat je wat je omschrijft helemaal. Bij mij heeft het ook echt even geduurd hoor, voor dat gevoel er was. Het was in het begin meer verstandelijk weten dat het mijn kindje was dan dat ik het ook zo voelde.
In het begin vroeg ik ook aan de verpleging of ik dingen mocht doen, net alsof het hun kind was ipv het mijne. Ik kan geen moment aanwijzen waarop het bij mij omsloeg, maar het voelt nu zo anders dan in het begin.
Nou ja, wat ik wil zeggen is: Je bent niet de enige. Soms is dat heel fijn om te weten. Gun jezelf de tijd. :*

Juud, zo'n natuurlijke keizersnede is heel fijn als het mogelijk is, maar dat is bij de geboorte van een prematuur kindje vaak niet het geval. :*
A grand adventure has begun.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:46:17 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103299863
Ik mocht met nog verdoofde benen naar boven toe om mijn mupke te kunnen voeden, ik heb echt maar 10 minuten op de uitslaapkamer gelegen. Het was rustig en ik voelde me goed, lijf was ook in orde, voor zover dat kon.

Ik wou haar ook bij me houden nadat ze gecheckt was, dat heb ik gevraagd vooraf, maar dat kon/mocht niet omdat het 18 graden is op de OK in ons ziekenhuis, te koud dus voor haar.

Achteraf had ik haar niet kunnen vasthouden want ik lag te trillen als een malle, dat was acuut over toen ik haar boven in mijn armen had.

Keshet, ik heb geen natuurlijke ks gehad hoor, maar ik vind het wel een positief iets, wat natuurlijk soms idd helemaal geen mogelijkheid is.

Maar bij een keizersnede aan het eind vd zwangerschap die geplanned is kan het vaak prima. Het is alleen een omschakeling, maar zo mooi als het kan.

En ik weet overigens heel goed dat ik in mijn handjes mag knijpen met hoe het bij mij is verlopen. :)
pi_103299952
Wat een wonderschoon mannetje heb je, Jipster. O+

Ik hoop dat je ondanks het gedoe met de borstvoeding en het kolven wel tussendoor kunt genieten, of in ieder geval even de tijd en rust kunt nemen om bewust stil te staan bij het heden. :*
pi_103302294
vandaag hebben we helaas een momentje gemist. Op het KDV heeft onze Evan voor het eerst omgerold van rug naar buik. *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 oktober 2011 @ 22:24:52 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103302312
au:

En je ziet het niet (goed), maar de boventandjes die direct naast de voorste twee snijtandjes zitten, zijn ook al door ;( en meneer kwijlt weer als een idioot, grijpt wéér naar z'n oren (geen ontsteking dit keer gelukkig huisarts nam z'n oren meteen maar even mee in een onderzoekje naar een moedervlek op m'n borst, gelukkig niets aan de hand. 't rotding jeukt alleen als de ziekte soms :x dus ik vermoed nog meer doorkomende tandjes onder ofzo -O-

pi_103302423
leuk ventje Jipster en erg herkenbare kleding :P
pi_103313861
Wauw Geert heeft al een boel tanden!
Sarah heeft nog steeds niks, ik wacht al maanden...
pi_103315527
:* voor de tandjes, zieke kindjes en welkom voor Jipster met prachtige aanwinst *;

Mijn eerste werkweek zit er op, Cas slaapt nu lekker dus kan ik zo even het huishouden doen. Misschien vandaag zwemmen, anders zaterdag :) Ben zo benieuwd of Cas het leuk gaat vinden.
pi_103316333
Prikjes zijn echt hartverscheurend.. Zo zielig.. Zo hard heb ik hem nog nooit zien huilen.. En nu slaapt ie lekker in z'n maxicosi, hoop dat ie door slaapt als ik hem in de box leg..
pi_103316482
Dames, bedankt voor al jullie berichtjes O+ Ik moet mezelf ook wat tijd gunnen, en dat is soms best lastig :D En inderdaad fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Zo lijkt het soms wel, want alles en iedereen hoort alleen maar op een rose wolk te zitten.. en dat doe ik wel, maar dan gedeeltelijk maar de 'mindere' kanten/verhalen/gevoelens daar hoor je eigenlijk nooit wat over..

Het lukt nog niet goed om bij te lezen, druk schema met voeden, kolven etc. maar dat komt wel! In elk geval een :* voor jullie allemaal!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56:38 #217
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103316908
Jipster, even een hoop babytopics doorspitten hoor, maar er zijn voorbeelden genoeg hoor :*

Je hebt een mooi exemplaar gebakken O+
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:57:01 #218
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103316924
Twee keer hoor. Ik lijk wel een basisschoolkindje :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_103320714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Juud79 het volgende:

Ik wou haar ook bij me houden nadat ze gecheckt was, dat heb ik gevraagd vooraf, maar dat kon/mocht niet omdat het 18 graden is op de OK in ons ziekenhuis, te koud dus voor haar.

Ook 2x een ks gehad, in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste keer mocht hij niet blijven, maar werden we na 20min weer herenigd op de verloskamer. Tweede keer bleef hij bij me op de OK. Ze hadden een warme lucht blazer om mijn hoofd gelegd, en tijdens het hechten etc kon hij op mijn borst blijven liggen. Heerlijk. We zijn dus helemaal niet gescheiden geweest. Daarna op de uitslaapkamer direct aangelegd. Wat mij betreft een prima ervaring. Ook de eerste keer niet als vervelend ervaren.
pi_103321269
Mijn meisje is verkouden dus ik ga vanmiddag maar even neusspray en uien kopen. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Vicks oid mag je nog niet smeren of wel?
pi_103321468
Luuf baby
The way you rock'n'roll
pi_103322284
Hmm fokwet he???

Liene heeft gisteravond en vanmorgen weer veeeeeeeeel krampjes... bijlezen doe ik vanavond wel weer.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:29:35 #223
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103325631
Oh wat naar BJ... :* voor Liene
Ean ook beterschap! :*

Jipster, heeeel herkenbaar! Hier ook ineens 'boem' bij 34 weken kindje op m'n borst wat vrij snel naar de couveuse ging. Daarna nog een moeilijke periode thuis en inmiddels is mijn gevoel voor haar zo gegroeid dat ik echt fysieke heimwee heb als ze zelfs maar in de box of in bed ligt... echt bizar! O+ Komt goed schatje :* ;)

Ik lees hier over slaaprituelen. Tot nu slaapt Olvia in haar kleertjes of in een romper lange mouwen in een slaapzak, maar draagt geen echt pyjamaatje. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:40:47 #224
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103326096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:38 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Ook 2x een ks gehad, in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste keer mocht hij niet blijven, maar werden we na 20min weer herenigd op de verloskamer. Tweede keer bleef hij bij me op de OK. Ze hadden een warme lucht blazer om mijn hoofd gelegd, en tijdens het hechten etc kon hij op mijn borst blijven liggen. Heerlijk. We zijn dus helemaal niet gescheiden geweest. Daarna op de uitslaapkamer direct aangelegd. Wat mij betreft een prima ervaring. Ook de eerste keer niet als vervelend ervaren.
Ja kijk, zo kan het dus ook....
Ik ga bij een volgende zwangerschap de laatste weken naar de gyn en wil het er dan ook over hebben of er meer mogelijk is dan nu het geval was. Al hebben ze nu ook prima hun best gedaan.

Het is overigens niet gezegd dat ik weer een ks krijg hoor, maar als ik een groot kind krijg wel, want dan past het er niet door. Dat kon ie me nu al vertellen aan de hand van deze bevalling.

Het maakt zoveel uit hoe je start is, zeker omdat je toch al in een emotionele achtbaan zit...
pi_103326319
Matthias heeft net weer heel veel gespuugd. En dan bedoel ik echt heel veel. En het was ook geel. Echt knalgeel. Schrok me rot. Maar de ha zegt dat dat gal is en gewoon een teken is dat hij meer spuugt dan zijn maaginhoud is. Arm ventje. Ging net zo lekker..
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:47:35 #226
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103326377
Ach, dat klinkt naar voor je manneke MeNicole... :N
:*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103326491
Oh en hier ook nog niet echt pyama hoor. Ik doe Matthias voor de nacht wel wat anders aan. Want overdag draagt ie meestal een broek met shirt erboven zodat ik alleen ee shirt hoef te wisselen als ie beetje spuugt. 's Nachts draagt ie altijd een jumpsuit want dat vind ik zo gezellig staan :P . Hij spuugt dan eigenlijk nooit dus dat gaat wel goed.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:01:08 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103326948
Ik heb eigenlijk vanaf een week of 2 structureel een pyjama aangetrokken. Eerst in de vorm van een wikkeltruitje met een sokbroekje en daarna toen ze maat 62 had ook echte pyjama's. Uit een stuk met voeten of zonder voeten of een pyjama shirtje en broekje.
Ook van begin af aan met slaapzak, vooral ook om een soort avondritueel te hebben, odat ze weet dat dan de avond en nacht begint.

Overdag slaapt gewoon in haar kleertjes, broek/rok/jurk doe ik uit als ie stug is of niet lekker zal slapen. Soms slaapt ze met slaapzak, soms onder een dekentje.
pi_103327261
MeNicole hopelijk is het eenmalig en gaat de goede lijn nu weer verder.

Pyama, hier ook eigenlijk zo goed als vanaf het begin, gewoon omdat ik een pyama schattig vind O+ En overdag eigenlijk altijd broek uit, truije ligt eraan hoe dik ook uit of aan ;) en dan slaapzakje aan en slapen gaan. (alleen dat slapen gaan werkt hier nog altijd niet evengoed, maar goed daar gaat het nu even niet om ;))
pi_103327307
Ik denk dat wij ook vanaf een maat of 68 over gaan op pyama's. Ik heb in de maat ook geen jumpsuits meer. Maar dat duurt nog wel even, we zitten nu nog steeds grootste gedeelte maat 50. Maar dat word nu aan de kleine kant.
pi_103329467
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:24 schreef cleany het volgende:
vandaag hebben we helaas een momentje gemist. Op het KDV heeft onze Evan voor het eerst omgerold van rug naar buik. *O*
en net heb ik het zelf ook gezien...na 10 min. lukte het.
pi_103330091
Troeta, beloofd is beloofd..

The way you rock'n'roll
pi_103332080
Cas krijgt ook altijd rond 18:30 uur zijn pyjama aan O+

Om 20:13 uur is Cas precies 3 maanden oud *;
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:07:53 #234
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103332120
Net 2 pyjamaatjes bij de Wibra gescoord, vanavond na badje voor het eerst aan! Thx voor de reacties O+
Cyntiaa, gefeliciteerd met Cas' vermaanddag!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103332207
baby's trek ik geen pyama aan, zeker niet als ik ze daar nog expres voor lastig moet vallen :P
ik heb wel pyama's maar vanaf maat 68.
Van Theelepel heb ik een slaapzakje overgenomen, eens kijken of Lex wel een slaapzakkind is.. Elin begon al te gillen als ik naar een slaapzak wees, dus die lag altijd onder een dekentje + laken.
pi_103332296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias heeft net weer heel veel gespuugd. En dan bedoel ik echt heel veel. En het was ook geel. Echt knalgeel. Schrok me rot. Maar de ha zegt dat dat gal is en gewoon een teken is dat hij meer spuugt dan zijn maaginhoud is. Arm ventje. Ging net zo lekker..
wat sneu zeg!

hier weer niet naar t CB geweest.. vannacht was t namelijk erg onrustig. knul had last van zijn darmpjes.. huilde niet maar was constant geluidn aan ht produceren, gnorfen en piepen, dus ik hb m d hele nacht op de arm of aan de borst gehad . (tot half 7 vanmorgen en toen vielen we in slaap :')
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:19:28 #237
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103332524
Slaapzak doen wij sinds ze een week of 10 is en bevalt haar goed. Nu ook pyjama maat 68 en inderdaad omdat ze in bad gaat en toch kleertjes uit moet, ik ga haar niet omkleden/uitkleden als het niet nodig is. :7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:05:57 #238
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103337249
Ventje slaapt in wat hij draagt, hij heeft alleen zachte kleertjes. Ik vind het de moeite niet om steeds te verkleden. Hij slaapt s nachts 9 uur door, overdag slaapt-ie steeds 2-3 uur achtereen. Vanaf een uurtje of 7,8 doe ik broekje uit en slaapzakje aan.
pi_103338370
Eva slaapt overdag gewoon in haar kleertjes, maar 's avonds kleden we haar om in een pyjamaatje (ja mensen, pyjama is met yj :P ). Dat is dan een broekje en een shirtje. Wanneer we er mee begonnen zijn, geen idee :|W
Ze slaapt ook altijd in een slaapzak. Ik heb het eens zonder geprobeerd na een lange tijd (waarom weet ik even niet meer) en toen snapte ze er de ballen niet van. Dus maar weer gauw slaapzakje aan.
pi_103338760
Mijnes slaapt overdag sowieso in haar eigen kleding (allebei de kinders overigens)
's avonds slaapt ze vaak ook gewoon in dr kleding van overdag :') Nog steeds...
moet ik er wel bijzeggen dat je het dan over een trui en een joggingbroek hebt en dat scheelt dus geen klap met een pyjama.

Slaapzak gebruiken we hier nog niet maar nu het weer kouder wordt 's nachts ga ik de winterslaapzak weer tevoorschijn trekken. t is in de winter zo'n 12/13 graden boven... brrrr!
pi_103340072
Wij doen niet aan pyjama's voor de nacht (wel een die ze gewoon overdag draagt). Broek uit, slaapzak aan.

Dottir wordt trouwens ook zelden gewassen :) Denk 2x per week in de douche en daar heb je het wel mee gehad. Als zij elke dag in bad ging kon ik denk ik zo de vellen eraftrekken.
pi_103340243
het wordt steeds gekker vandaag! z''n eerste tandje komt ook door!
pi_103340515
hier draagt de grote inmiddels wel elke nacht een pyama en overdag gewoon broek uit, slaapzak aan..maar pyama's heeft Evie ook pas vanaf maat 74 ofzo aangehad; 74/80. daarvoor zelfde als ik hier ook lees; gewoon zachte kleertjes; slaapt prima. O+ zal bij Liene wel net zo gaan...

pffff lange dag; T is nog aan het werk; en de krampjes zijn de hele dag gebleven... wilde alleen maar bij mama zijn.. en liefst continu aan de borst. ben nu wel weer erg moe.. :O
pi_103340630
Menicole hoe is het nu met Matthias?
BJ sterkte met Liene.

Ean heeft wel een pyjama aan of iets soorts gelijk een soepel broekje met shirtje
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:20:25 #245
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103341442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:59 schreef cleany het volgende:
het wordt steeds gekker vandaag! z''n eerste tandje komt ook door!
Whaaa, nu al?!! Heeft Evan er last van?
Bij Olivia lijkt hetbwel of ik puntjes voel bij haar hoektanden! Krijgen we straks ons eigen Draculetje :+ .

Pfoe, pittig dagje BJ, mijn lief is ook nog steeds op werk, maar die kleine is lekker rustig en tevreden, alleen bij mij slaat de verveling toe. Is maar goed dat ik bijna weer ga werken...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:24:50 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103341721
Badderen gebeurt hier ook maar 2-3 keer pw. Na poepbroek washandje warm water. Ik vind elke dag in bad echt niet nodig, huidje is veel te teer.

Hoe is het met je kleintje menicole? Schrok wel van je bericht. Lijkt me heel zielig!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:27:32 #247
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103341884
Ja, badderen zeker niet elke dag, meestal komen we op 3 keer per week, ze vindt het echt de bom! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103342321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:20 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Whaaa, nu al?!! Heeft Evan er last van?
Bij Olivia lijkt hetbwel of ik puntjes voel bij haar hoektanden! Krijgen we straks ons eigen Draculetje :+ .

Pfoe, pittig dagje BJ, mijn lief is ook nog steeds op werk, maar die kleine is lekker rustig en tevreden, alleen bij mij slaat de verveling toe. Is maar goed dat ik bijna weer ga werken...
kan me niet meer heugen wanneer ik me voor het laatst verveeld heb... :@ zal ws ergens voordat Evie is geboren zijn geweest..
maar is niet erg; ik houd wel van een beetje uitdaging :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:39:33 #249
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103342532
Ja, met een dreumes erbij is het natuurlijk een ander verhaal! Misschien ooit....als ze beiden op school zitten?! Maar dan heb je natuurlijk je werk en als je eens een dag vrij hebt, zit die zo vol! Het is gewoon duidelijk tijd voor mij om weer aan de slag te gaan, ik word met de dag inactiever :N :O :Z :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103342785
ja; heb altijd genoeg te doen, de meiden, werk, beademingscommissie, scholingscommissie, volleybal.. en natuurlijk familie en vrienden..
en o ja; volgend jaar met Poppedein cascaderun lopen; dus ook dat hardlopen moeten we nog ff ergens inplannen.. :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:49 #251
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103343085
Ik normaal ook, met tennis, vrienden, familie en vooral werk. Commissies ben ik in mijn zwangerschap mee gestopt, stokje doorgegeven aan een goed vriendinnetje. Maar men, jij bent wel heul sportief hoor, petje af! _O_
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 oktober 2011 @ 21:07:52 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103344303
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij doen niet aan pyjama's voor de nacht (wel een die ze gewoon overdag draagt). Broek uit, slaapzak aan.

Dottir wordt trouwens ook zelden gewassen :) Denk 2x per week in de douche en daar heb je het wel mee gehad. Als zij elke dag in bad ging kon ik denk ik zo de vellen eraftrekken.
Dat hadden we hier in het begin ook met Geert. Hij had een ontzettend droog huidje, dus ik durfde niet vaker. Nu gaat hij eigenlijk nog niet echt vaak, iig niet elke dag zoals Jan :@

Geert heeft inmiddels wel een paar pyama's, waaronder een nieuwe velours van de hema (donkerblauwe met auto) en die zit/staat hem zo mooi dat hij het als gewoon pakje zou kunnen dragen :@ voordeel van baby zijn :+ je mag nog in je pyjama naar buiten _O- :P (overigens zit hij nu ook in mt 74 :X

donderdag 20 oktober 2011 @ 21:57:04 #253
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103347315
K had hier tot en met maat 68 alleen maar zachte kleding dus geen pyjama aan. Nu in maat 74 zit er wat meer stug tussen dus voor de nacht gaat er een pyjama jasje aan in zijn slaapzak.
Omdat het bij ons vrij warm is, ook nu nog op zijn kamer graden (fijn die blokverwarming, zijn vwarming staat uit maar doordat de buren stoken wordt het toch warm) is broekje nu nog niet nodig.
Overdag slaapt hij in zijn kleding onder de dekens.

En K gaat elke dag in bad, en ik merk nix met zijn huidje. Ik smeer hem elke dag lekker na het badderen in met olie of lotion. Zijn papa heeft ook zo'n goede huid, gelukkig heeft ie niet mijn droge huid.
Wel doen we om de dag met wasspul en 1 keer per week ofzo zijn haar (als oma is geweest, die heeft altijd veel parfum en na t knuffelen ruikt hij daarnaar }:| )
pi_103347432
Seth slaapt eigenlijk vanaf dag 2 in een pyjama, ik vind de hema pyjama's zo leuk en al helemaal in maat 50. Badderen doen we beide kinderen om de dag. Op deze foto was hij 2 dagen, in zijn sleeping pirate pyjama.

[ Bericht 30% gewijzigd door vrouwtje-theelepel op 21-10-2011 09:43:00 ]
pi_103347920
vrouwtje-theelepel, dat pyamaatje.. :D

MeNicole, hoe gaat het nu met Matthias?
En cleany, dat is snel zeg, nu al een tandje!

Hier wegens vakantie bijna geen tijd/zin om mee te lezen/reageren, het komt wel weer. Bartje doet het goed, is heerlijk blij, en druk bezig om nu eindelijk eens te leren hoe je helemaal doorrolt...
pi_103348017
Sofie slaapt vanaf dat ze een maand of 3 is in een slaapzakje. Ze lag daarvoor ingebakerd, en we zijn zo overgestapt op een slaapzak met lange mouw.
Ik geloof dat ze ook rond die tijd een pyjama aankreeg. We hadden er toen 2, dus als die beide in de was zaten hield ze gewoon de kleren aan die ze aanhad.

Nu is een pyjama aantrekken onderdeel van het avond ritueel. Eten, nog even spelen,(eventueel in bad) pyjama aan, flesje drinken, schilderijen in de gang welterusten zeggen, tandenpoetsen en naar bed.

Sofie zit de laatste dagen niet super in haar vel. Er zit iets dwars, maar wat?
Ze is stikverkouden, er kunnen tandjes aankomen, misschien een sprong, maar ze heeft ook al 2 dagen niet gepoept.
Ze piept om het minste of geringste, slaapt als een malle. Dat deed ze altijd al wel, maar vanmorgen heb ik haar om 10.30 maar wakker gemaakt.
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 oktober 2011 @ 22:10:05 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103348140
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook een leuk shirtje :Y
Hebben ze nou ook dezelfde speen (behalve de ring die er bij Mex aanzit)?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103348772
quote:
17s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook een leuk shirtje :Y
Hebben ze nou ook dezelfde speen (behalve de ring die er bij Mex aanzit)?
Ja :D
Ik had beloofd een foto te maken met hetzelfde shirt en speen!
The way you rock'n'roll
pi_103348814
Hier nog geen pyjama (wat een raar woord trouwens als je dat vaak leest). Heb wel een pyama liggen in maat 62/68 maar die lijkt nog vrij groot (qua kleding zit jelle wel al in 62, broekjes kunnen in maat 56 nog wel) Dus ik heb de pyjama nog niet geprobeerd. Binnenkort maar eens een keer proberen (en die mag hij dan overdag ook best nog even aan hoor :) ) Hij vind het tegenwoordig ook niet meer zo heel erg om aan en uit gekleed te worden, een week of twee geleden was dat nog drama, maar nu is het vooral heel enthousiast lachen als hij op het aankleedkussen ligt en verschoont wordt O+ hoe snel kunnen ze veranderen zeg :Y
pi_103359795
Aha, nu weet ik weer waarom we zijn gaan inbakeren.. Nu na de vaccinatie mag dat niet ivm kans op koorts (en hij heeft al wat verhoging) maar Jelle is eerst zelf een hele tijd bezig geweest om in slaap te komen maar op een gegeven moment werd hij gefrustreerd dat dat niet lukte. Nu ben ik net nog anderhalf of twee uur bezig geweest hem in slaap te helpen zonder dat hij zichzelf wakker maait met z'n armen. Maar het lijkt gelukt.. al hoor ik nu weer wat kleine geluidjes, hoop dat hij toch door slaapt want hij is wel echt moe en ik ook wel vort.. ;)
pi_103359895
ik win.. hij blijft zichzelf maar bevuilen :') zodra hij een schone luier voelt, spuitpoept ie m onder :') heel leuk op dit tijdstip (het begon 2 uur terug :D)

EN MOAR BLIJFUH LOACHUH OP MIEN WOLKIE
pi_103359900
ik kan hem natuurlijk ook gewoon buiten leggen.
pi_103360155
Wies heeft mamahonger :'( O+
Mijn borstdrink kampioenetje snapt het allemaal niet meer. Haar mama lurk tijd is weg en daar wordt ze erg onrustig van.
Ze heeft vannacht bij de zuster doorgebracht want ik moest eens meer dan 2 uur in een nacht slapen. Maar ze hebben haar net toch gebracht.
Ze ligt bij ne in mn armen en was gelijk rustig en vertrok in 5 minuutjes heel ontspannen naar dromenland O+
Het is ook wel allemaal heel heftig geweest (en nog steeds voor haar). Alle ritme wat ze gewend was is ineens abrupt verdwenen of haar afgenomen ;(
Mn arme proppie.

KDtje je hebt een poepie van een mannetje ;)
pi_103360433
Wicky, heb ik wat gemist?
Lig je in het ziekenhuis?
pi_103360555
Uhm, ja :{

Ik had een flinke abces in m'n borst door een borstontsteking. Vrij dramatisch allemaal, ben woensdag met spoed geopereerd. Het gaat nu een stuk beter, maar ga dus wel stoppen met borstvoeden. Mocht je het hele verhaal een keertje willen lezen. Het staat in het BV topic. Het zijn hele heftige weken geweest.

Vanaf nu gaan we genieten van de kraamtijd :') :+ :s)
pi_103360580
Hi :W
pi_103360792
Wickie wat sneu voor Wies, ze snapt er natuurlijk helemala niets van :*

KD, leuk he zo een poepert, Sarah deed dat idd ook altijd zo gauw ze een schone luier voelde >:) :+

Hi Vanyel :W
pi_103361453
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja :D
Ik had beloofd een foto te maken met hetzelfde shirt en speen!
Zal ik er een van Cas maken met dezelfde speen én hetzelfde shirt? :+
pi_103361581
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 05:40 schreef wickie het volgende:
Wies heeft mamahonger :'( O+
Maar wel heel fijn dat ze zo tevreden is bij je. O+

Toen Lena op de babykamer in het ziekenhuis lag vonden ze haar een vrij onrustige baby, zo onrustig dat ze haar zelfs een speen probeerden te geven. Je kunt echt geen rustiger baby dan Lena hebben, maar dat wist ik toen nog niet. :+ Klaarblijkelijk had ze toch wel last van alle bliepjes daar en de commotie.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:21:49 #270
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103361768
Goh Wickie, helemaal gemist. Wat naar voor jullie... Heel veel sterkte met je herstel! Mag je snel naar huis?

Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103361901
Ik ben moehoe :O Gisteren zo'n beetje vanaf het moment dat Matthias weer spuugde bleef ie spugen. Maar niks in de maag dus alleen maar gal. En steeds honger natuurlijk want elke fles kwam er weer uit. En het ging vannacht ook gewoon lekker door. Dus heb ik maar om de 1,5 uur ongeveer een flesje van 60cc gegeven. Dat hielp de eerste heflt van de nacht nog niet maar vanaf 04:00 ongeveer bleef er wat in. Gaf ie alleen nog maar een mondje vol terug. Dus vandaag maar langzaam weer opbouwen. Ben in ieder geval door de schone kleding maat 50 en 56 heen. Hij draagt van nood nu maat 62 :X
pi_103361922
Wickie wat vervelend voor je, en ook vervelend voor wies. Fijn dat ze haar uiteindelijk nog gebracht hebben, en goed dat ze zich meteen lekker kon ontspannen.

Kleurdoos, schone luiers poepen gewoon het fijnst! Hier ook het geval. Heb al proberen uit te leggen dat die luiers best duur zijn, dat ie dat beter gewoon in de eerste luier kan doen voor ik hem verschoon.. Maar heeft ie nog niet gesnapt. ;)

Om nog even terug te komen op die pyjama's; ik vind die piraten pyjama wel echt TE schattig :) en seth ook natuurlijk :)

Jelle was vannacht na typen van het bericht weer wakker en heb hem toen een uur later weer in slaap gekregen (voor een half uur toen leek ie honger te hebben) na het eten heeft ie bijna twee uur geslapen. Dus na deze voeding gaat ie ingebakerd naar bed en kan ik ook nog ff slapen.. :)

op m'n mobiel is m'n smily kennis helaas erg beperkt dus doe het maar met de standaard smilies
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:04 #273
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103361941
mornings

Wicks; wat vind ik het sneu voor jullie.... Wies zal idd wel even flink uit dr doen zijn. Gewoon lekker met dr knuffelen. Genieten van mekaar.
Hoe is het met jou? en de pijn? en je been is dat al weer over? Ik ga echt voor je duimen, dat het vanaf nu allemaal lekker mag gaan lopen en je eindelijk aan het genieten van je prachtige gezinnetje mag gaan toekomen!

KD; heb je al zo vaak spuitpoep gehad joh?? en wat kan Lex goed mikken dan ;) Ik heb dat ook 1 keer met Liene gehad; zo prfffffttt over mijn hele shirt..

Gisteren hebben de krampjes eigenlijk de hele dag geduurd, maar van8 heeft Liene wel weer goed geslapen. Van 23 tot 6! en toen nog tot 8:15 uur. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan. Evie mag om 12 uur naar het KDV en we krikhgen zo nog visite.. wel leuk.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:40:13 #274
Vrouwtje-theelepel
pi_103362082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:29 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben moehoe :O Gisteren zo'n beetje vanaf het moment dat Matthias weer spuugde bleef ie spugen. Maar niks in de maag dus alleen maar gal. En steeds honger natuurlijk want elke fles kwam er weer uit. En het ging vannacht ook gewoon lekker door. Dus heb ik maar om de 1,5 uur ongeveer een flesje van 60cc gegeven. Dat hielp de eerste heflt van de nacht nog niet maar vanaf 04:00 ongeveer bleef er wat in. Gaf ie alleen nog maar een mondje vol terug. Dus vandaag maar langzaam weer opbouwen. Ben in ieder geval door de schone kleding maat 50 en 56 heen. Hij draagt van nood nu maat 62 :X
Hoe oud is Mattias nu? Rond de 6 weken?
pi_103362280
moggeh!

Wicks, fijn dat je nu even rustig kan 'ademhalen' en je kan nog steeds die mamahonger lekker stillen met een doekje en een flesje en dan lekker dicht tegen je aan O+ komt helemaal goed.

Menicole, wat lijkt me dat toch ontzettend naar. ook voor Mattias zelf ;(
Hier verder een fijne nacht, helemaal geen krampjes :o en ik geef de schuld (ben er bang voor) aan de koffie, ik drink normaal sloten..gisteren 3 koppen (voor mij bizar weinig) en hoppa, geen krampie.

als t al krampen zijn, ik overdrijf snel omdat Elin nooit krampte en spuugde.. bij Lex zijn het dwarse scheten want hij huilt niet keizielig ofzo. alleen kreuntjes
pi_103362791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

En cleany, dat is snel zeg, nu al een tandje!
ja wij vonden het ook vrij snel. Hij is er ook nog niet helemaal, maar een klein puntje steekt er uit, maar we vonden het wel vreemd toen we iets scherps voelden :P
Hij had er denk ik wel last van en begon hoog te gillen.

arme MeNicole2 en Mattias...
vervelend voor jullie Wickie :{
pi_103362841
Wow, nu al een tandje? *O*

Cas gooide ons in de verrassing, sliep van 19:00 tot 05:00 uur! *;
pi_103363637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:40 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Hoe oud is Mattias nu? Rond de 6 weken?
Hij is nu net een maand geweest.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:19:04 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103382303
cursus rollen voor beginners

ok; strike a pose

til je hoofdje goed op

trek je ene hand naar achter en leun opzij

en daar lig je dan...op je rug.
:Y :+
pi_103382634
Liene, dat is snel! Ik zal het Bartje even laten zien, die heeft het nog niet helemaal door... :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:46:30 #281
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_103383266
Doet ze dat al bewust BJ? Simon heeft nu ook een paar keer gedaan maar dat zijn echt nog geen bewuste acties!

Wickie, wat een ellende... Nu is het tijd voor een heleboel geluk voor jullie!
Oude (on)bekende.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:46:42 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103383274
_O- Geweldige foto's BJ! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103387365
Leuke foto's BJ en lekker pakkie :) Sarah had hem vandaag ook aan, maar dan in het paars, ze worden er lekker knuffelbaar van :)
pi_103388018
Wauw Liene, dat is snel O+ En het is al een echte sjonnie met dat matje in d'r nek haha. En dan de rest van dat koppie kaal, heerlijk.

MeNicole, wat vervelend zeg dat Matthias zo spuugt. Hoe is het vandaag overdag gegaan?

Wicky, ik heb je verhaal gelezen in het borstvoedingstopic. Jemig meis, wat een gedoe weer. Hoe gaat het nu met je? :*

Hier hebben we nog nooit spuitpoep gehad, we geven ook flesvoeding, dus dat scheelt al veel.
Eva poepte in het begin wel altijd 2 luiers vol. Dan gingen we een poepluier verschonen, konden we net snel een nieuwe eronder schuiven en de derde kreeg ze dan schoon aan :P

Mevrouwtje heeft ook weer super geslapen. Sliep om 20.00 en ging toen om 21.30 ineens compleet over de rooie. Wat vroeg, maar toch maar een fles gegeven, want ze had duidelijk honger. We waren bang dat ze daardoor ook wat eerder wakker zou worden, maar nee, om 09.00 hebben we haar wakker gemaakt!! :o Het goede slapen lijkt hier eindelijk een beetje vorm aan te nemen in de nacht, heerlijk. Ze ligt nu ook alweer vanaf 20.00 te knorren. O+

Gisteren even in de keuken gestaan en 350 gram worteltjes gekookt, gepureerd en in een kunststof ijsblokvorm ingevroren. We gaan nu iedere dag zo'n blokje ontdooien, totdat ze het gewend is. Krijgt ze het op, dan gaan we gewoon 2 blokjes ontdooien. Supersysteem.
Maar voorlopig zit ze me nog boos aan te kijken en vraagt ze zich af waarom ik die zooi in d'r mond steek }:| :r Ach, ze ging vandaag al smakken daarna deed ze pas prrrrrrrt, dus dat was alweer vooruitgang. De aanhouder wint.
Brood is :9 trouwens. Korstjes zijn de bom!
pi_103388030
Oeps beetje lang verhaal geworden :@
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:26:46 #286
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103388131
Ah lienie is net âo snel als haar zus!!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_103388567

!!!
pi_103388908
Wow KD O+

Liene :D

Danic, brood wordt pas vanaf 7 maanden aangeraden, wist je dat? De gluten die er in zitten zijn niet zo goed voor je ukje nog.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:39:16 #289
Vrouwtje-theelepel
pi_103389020
Jemig, t lijkt wel een tweeling. Wat een mooie kindjes!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:42:21 #290
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103389257
Zo nu even het avondeten klaarmaken :+
Dat is weer iiieetsjes later geworden door madam ;)
Larissa had niet zo super gedronken op het kdv, en wilde dat dus nu even inhalen..

KD: prachtige foto's !

@Danic: Na-apert :P Larissa krijgt al 2 dagen worteltjespuree met zoete aardappel. Een paar lepeltjes maar, want ze vindt worteltjes helemaal niks! De lepel zelf daarentegen is natuurlijk wel reeuuuze interessant :)
Appel/peer en banaan gaan wel super! Ze hapte dat al gelijk goed weg :)

Ik kreeg op het kdv de tip om worteltjes met peer te mengen zodat het nog wat zoeter is.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_103389335
Oh DML dat wist ik niet. Ik geeft het juist zodat ze lekker kan knagen met die twee tandjes van d'r. Lees ook overal dat advies.
Nou ja, woensdag naar het cb, eens horen wat ze zeggen.

Oooh KD O+ En wat lijkt Elin nog zeg! Ze is echt niets veranderd. Mooi meisie O+
pi_103389438
Hehe Tankgirl, gaat dit zo blijven bij ons :P
Maar dat kende ik niet. Ik hoor juist dat je moet beginnen met groente, omdat ze anders eerst wennen aan de zoete smaak van fruit en dan moeilijker wennen aan groenten. En allergietechnisch zeg maar, is groenten veiliger.
Pffff, ik blijf het een hele kunst vinden hoor, dat eten van die kleintjes.
pi_103389629
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wow KD O+

Liene :D

Danic, brood wordt pas vanaf 7 maanden aangeraden, wist je dat? De gluten die er in zitten zijn niet zo goed voor je ukje nog.
Door wie is dat?
Tietgoeroe Kleintjes doet het vanaf 6 maanden.
pi_103390279
Google maar eens en het is het meest gangbare advies. Meer dan een broodkorst met zes maanden geeft het schema van kleintjes ook nog niet.
Zelfs mijn huisarts raadde met 7 maanden pas aan. Dit advies is vanwege de gluten trouwens.
The way you rock'n'roll
pi_103390624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een lekker ventje O+ en die kleertjes staan hem ook mooi zeg, past goed bij z'n mooie blauwe ogen!
Hema O+
pi_103390977
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Google maar eens en het is het meest gangbare advies. Meer dan een broodkorst met zes maanden geeft het schema van kleintjes ook nog niet.
Zelfs mijn huisarts raadde met 7 maanden pas aan. Dit advies is vanwege de gluten trouwens.
In de korst zitten toch net zo hard gluten :?
pi_103391136
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In de korst zitten toch net zo hard gluten :?
Nou ja daarom pas vanaf minimaal zes maanden.
The way you rock'n'roll
pi_103391497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

!!!
O+ O+
pi_103391558
Ow en Jelle staat nu zo'n beetje echt los *O* *O*
Steeds vaker en steeds langer O+
pi_103391653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou ja daarom pas vanaf minimaal zes maanden.
Oh dat vond ik vanzelfsprekend, niet aan eerder gedacht.
Goed punt ^O^ :)
pi_103393041
Ik gooi hem wel ff dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')