abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103256452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Niks zo schattig als mijn zoon die zijn knuffellapje met paars hondje eraan ziet en dan dolgelukkig roept: "VOESSUL!!!!" O+ O+ O+ O+ O+

:P
Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103256628
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.
Als er maar geen strikje of labeltje op zit :+
:)
pi_103256669
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
pi_103256814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
Nou ik heb twee dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
:)
pi_103256883
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als er maar geen strikje of labeltje op zit :+
idd!
ik wil dat mijn kind gelukkig leert zijn met een stok..of steen en dan zelf bedenkt wat het is.. wat dat betreft ben ik wel een ouderwetse boerentrien :P

enne Jore.. ik kan je er nu nog geen antwoord op geven.. maar denk dat elke moeder wel een soort van voorkeur heeft, niet zozeer in het 'houden van' maar het ene kind is gewoon wat makkelijker dan de ander, of je karakter komt meer overeen oid..
pi_103256932
Ik heb dat niet, geloof ik.

Ik loop ook voor allebei over van liefde. En misschien verhoud ik me wel anders tot alletwee, maar tegelijkertijd ook eigenlijk weer helemaal niet.
pi_103256981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou ik heb twee een dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
Dat. Maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik ben nu al bijna eng verliefd op mn kind.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103257020
Kleurdoos, ik snap dat heel goed hoor. Maar het opleggen van een herftsthema waar zelfs geen ruimte is voor een Voessulknuffeldoekje is dan weer het andere extreem hè. :P
pi_103257180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kleurdoos, ik snap dat heel goed hoor. Maar het opleggen van een herftsthema waar zelfs geen ruimte is voor een Voessulknuffeldoekje is dan weer het andere extreem hè. :P
het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'
pi_103257201
quote:
Ja, ik merk wel verschil. Al weet ik niet of het komt door het verschil in geslacht, het verschil in leeftijd, of doordat Ivan mijn eerste is en Lena mijn tweede, of doordat het twee verschillende kindjes zijn of de omstandigheden anders. Maar ik merk wel verschil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:23:05 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103257203
quote:
wellicht dat het bij mij iets anders is omdat m'n dochter tien jaar ouder is dan Jan, en ze ook nog eens niet thuiswoont, maar ik hou zielsveel van haar. Met m'n zoons (wat voelt dat rijk om te kunnen, mogen (!) zeggen overigens :@ ) Met Jan en Geert ben ik vrijer, makkelijker, maar evengoed beschermend. Ik denk dat je niet van het ene kind meer of minder kunt houden, maar wel anders om hun verschillende, karakteristieke eigenschappen. Houd je van je dochter omdat ze je komt troosten als je verdriet hebt, houd je van je zoon omdat hij je probeert aan het lachen te maken als je verdriet hebt. (om maar even een heel globaal voorbeeld te geven)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103257368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'
I hear you. :*
pi_103257490
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is :{
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
pi_103257537
en dan heb ik t nog niet over de pipocollectie van t kruidvat gehad.. clowneske troep
pi_103257641
Wat rot, Jore, dat je dat zo voelt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:29:11 #141
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_103257651
quote:
Ik kan niet echt uit ervaring spreken, want ik heb 3 dochters. O+ Ik dacht wel bij nr. 3: "Stel je voor dat het een jongetje is, wat moet ik daar dan mee?" Maar ik ga er vanuit dat het vanzelf goedgekomen zou zijn.
Ik hou van alledrie mijn meiden echt enorm, om uit elkaar te klappen veel, maar wel van allemaal op een andere manier. Ik merk nog steeds dat, wanneer ik op het schoolplein sta om mijn oudste op te halen, mijn gezicht helemaal gaat stralen wanneer zij het klaslokaal uitkomt. En dat geldt evengoed voor de andere twee wanneer ik thuiskom en ik mijn gezinnetje thuis aantref. O+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_103257793
ik ben momenteel niet objectief, want elin zit in een fase waar ze het erg moeilijk heeft met zichzelf en ik ben verliefd en zit op mn roze wolk door mijn aardappelmannetje..

maar ik ben wel veel verliefder op hem dan dat ik was op elin.. die vond ik fantastisch maar doodeng, dat maakt ook wel verschil denk ik. ook de omstandigheden waren toentertijd anders..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:32:28 #143
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_103257870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is :{
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_103258346
Ik heb bij Lena meer wat Poppedein ooit zei juist bij Jelte te hebben, namelijk dat felle oergevoel. Dat begon bij haar moeilijke start toen ze op een andere afdeling lag en ik zoveel mogelijk bij haar wou zijn. Ik was vastberaden om de hele dag en nacht de afdeling op en af te gaan om haar zelf te voeden en niemand moest proberen me daarvan te weerhouden. Bij Ivan was ik relaxter.
pi_103258463
ik heb twee mannen, maar nummer twee is me op de een of andere manier 'anders' dierbaar dan de eerste. Ik herken in Tienus meer van mezelf (uiterlijk), dat helpt. Maar in mijn geval speelt ook zeker mee dat ik er nu heel anders in sta. Dus ja, ik herken het gevoel dat er een verschil in zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_103258518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:32 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.
Precies dit, eigenlijk. Inclusief factoren tijdens de zwangerschap.

En misschien is het ook de leeftijd? Ik weet het niet.
pi_103259005
ik zei t vandaag al tegen mignonne, maar tijdens Elins zwangerschap had mijn vriend dus kanker, financieel zaten we niet zo lekker, we woonden in een verrot 2kamerapp. en we kenden elkaar net.. dus genieten kon ik niet echt.. nu bij Lex is het zo anders, we hebben geld, een grotere woning en we kennen elkaar gewoon erg goed nu..
tís nu echt genieten terwijl ik bij Elin constant op hete kolen zat ofzo..
pi_103259006
Jore, wat she-wolf zegt was dus bij mij ook zo, die andere factoren maken het zo. Ik kan nu echt mijn hand op mijn hart zeggen dat ik ze beide lief heb, maar het voelt verschillend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_103259022
klopt die uitdrukking :D?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:54:34 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103259425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Wat dat betreft voel ik zelfs verschil tussen m'n beide jongens. Geert is afhankelijker van me (oa door de bv), Bij Jan durfde ik in het begin niet onvoorwaardelijk van hem te houden, uit de angst dat ze hem weg zouden halen. Hij zocht me wel, maar niet zoals Geert mij zoekt. Geert steekt echt z'n handjes uit als hij wil dat ik 'm optil en vasthoud. Dat specifieke gebaar heeft Jan (als baby) nooit gedaan. Hij haalt het nu wel in moet ik zeggen, 't is af en toe echt letterlijk een blok aan m'n been :+ En ja, ik voel me ook wel eens schuldig dat ik de liefde die ik nu aan Geert kan geven (zonder stok achter de deur) niet aan Jan kon geven op die manier ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')