Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Niks zo schattig als mijn zoon die zijn knuffellapje met paars hondje eraan ziet en dan dolgelukkig roept: "VOESSUL!!!!"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als er maar geen strikje of labeltje op zitquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies, als je kind er maar gelukkig van wordt.
Nou ik heb twee dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
idd!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als er maar geen strikje of labeltje op zit
Dat. Maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik ben nu al bijna eng verliefd op mn kind.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou ik heb twee een dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kleurdoos, ik snap dat heel goed hoor. Maar het opleggen van een herftsthema waar zelfs geen ruimte is voor een Voessulknuffeldoekje is dan weer het andere extreem hè.
Ja, ik merk wel verschil. Al weet ik niet of het komt door het verschil in geslacht, het verschil in leeftijd, of doordat Ivan mijn eerste is en Lena mijn tweede, of doordat het twee verschillende kindjes zijn of de omstandigheden anders. Maar ik merk wel verschil.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
Dat verschil tussen jongetje en meisje, ervaart iedere moeder dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik merk wel (te?) duidelijk verschil namelijk en ik voel me daar regelmatig heel rot over.
wellicht dat het bij mij iets anders is omdat m'n dochter tien jaar ouder is dan Jan, en ze ook nog eens niet thuiswoont, maar ik hou zielsveel van haar. Met m'n zoons (wat voelt dat rijk om te kunnen, mogen (!) zeggen overigensquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
I hear you.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
het gaat hier niet om 1 knuffeldoekje..want hij heeft zat meuk..maar om een hele woezel en pipcollectie die me door de strot word gedrukt, dat vind ik toch heel wat anders dan '1 knuffeldoekje'
Ik kan niet echt uit ervaring spreken, want ik heb 3 dochters.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef Jore het volgende:
Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is![]()
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
Precies dit, eigenlijk. Inclusief factoren tijdens de zwangerschap.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:32 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt een vervelend gevoel om mee rond te lopen, Jore. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het bij nr. 2 ook wel langer heeft geduurd voor ik écht die connectie voelde. Heel gek, maar de oudste heb ik vanaf dag 1 bijna als een verlengstukje van mezelf gezien, terwijl ik de middelste direct zag als een eigen individu. Had ook met andere factoren te maken, tijdens de zwangerschap en rond de geboorte van de middelste had ik het ook heel druk met werk en studie etc.
Wat dat betreft voel ik zelfs verschil tussen m'n beide jongens. Geert is afhankelijker van me (oa door de bv), Bij Jan durfde ik in het begin niet onvoorwaardelijk van hem te houden, uit de angst dat ze hem weg zouden halen. Hij zocht me wel, maar niet zoals Geert mij zoekt. Geert steekt echt z'n handjes uit als hij wil dat ik 'm optil en vasthoud. Dat specifieke gebaar heeft Jan (als baby) nooit gedaan. Hij haalt het nu wel in moet ik zeggen, 't is af en toe echt letterlijk een blok aan m'n beenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:27 schreef Jore het volgende:
Nou ik ben ook eng verliefd op één en niet zo intens op de ander. Denk ik. Bah, wat staat dat stom. Ik wens met heel mijn hart dat het anders wordt maar voor nu is het helaas zoals het is![]()
Ik proefde even herkenning in de berichten over zoons en dochters, vandaar dat het in dit topic staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |