Dat herken ik wel heel erg, de oudste was gelijk "mijn", bij de jongste had ik wat meer tijd nodig om hem te leren kennen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Jore het volgende:
Ik heb ze ook zeker beiden lief. Maar bij de één was dat gevoel er meteen, vanaf seconde één, en het gevoel was verpletterend. Bij de ander moest het groeien. Dat groeiproces vind ik trouwens wel een boeiende reis, ik kan echt met verwondering kijken naar mijn kind, maar meer op een afstand. En ik vind het jammer. Maar misschien ben ik ook te bang voor het verschil, dat kan.
+1quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou ik heb twee dochters voor wie ik gevoelsmatig overloop met hysterische liefde maar ik ben nu wel heel benieuwd hoe het zou zijn als ik een zoon had. Of ik daar meer anders van zou houden.
KD hoe heb je dat gedaan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
volgens mij heb ik een erg opgelucht minimannetje
ik trok net uit elk neusgat een snotsliert van zo'n 2 cm lang..hij haalde al lastig adem vanaf zijn geboorte en ik probeerde er wel eens een snotje uit te krijgen..maarre missie volbracht..ik hoor m nu niet meer ademen, maar hij doet t wel
eerst met zo'n neuspompje.. vervolgens eruit pielen met een oliedoekje.. hij is echt hel erg opgelucht nu..quote:
Ahhhh, ik mis dat! En die houding helpt zo goed, je drukt al die lucht eruit!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:24 schreef Aventura het volgende:
Wat KD zegt, houd 'm in de welpjesgreep. Verzacht krampjespijn.
Indien slijm en snot komt dat ook mooi los.
Ter illustratie (verkapte babyspam)
[ afbeelding ]
ja ik heb soms uren zo rondgelopen, hoewel ik dat niet misquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:27 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ahhhh, ik mis dat! En die houding helpt zo goed, je drukt al die lucht eruit!
Ja he! Al kan ik het bijna niet meer, ik heb kippe-armpjes. Dat voegt niet met zo'n grote bink. Mijn man doet het nu nog weleens. Een variant is dat je je arm op je knie laat rusten, dat lukt bij mij dan nog wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:27 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ahhhh, ik mis dat! En die houding helpt zo goed, je drukt al die lucht eruit!
Nou ja het gaat op recept van het ziekenhuis....We hoopten ook dat het niet meer nodig was, maar blijkbaar is het nog niet helemaal goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:32 schreef Troeta het volgende:
o, ik ging gewoon op de bank zitten, stuk beter;)
Dat is vervelend van de medicijnen, is er geen andere apotheek die ze dan heeft?
En hoe beviel het? Wel pittig he? Ik zit nu in mijn derde week en nu heb ik even een dip. Heeft ook te maken met mannetje's verkoudheid. Ik wil er dan gewoon voor hem zijn. Gelukkig werk ik nu al voor de tweede dag op een rij thuis. Dat is op zich wel fijn, al kan ik toch niet helemaal lekker doorwerken, waardoor ik me weer schuldig voel en gejaagd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas vindt dat ook een fijne houding![]()
Hij doet het super goed op het kdv, zal wel met de indrukken te maken hebben. Hij slaapt daar namelijk wel een uur of 2 achter elkaarVandaag mijn laatste werkdag van deze week, morgen weer fijn samen
of je kleine zelf op je knie legt..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:34 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja he! Al kan ik het bijna niet meer, ik heb kippe-armpjes. Dat voegt niet met zo'n grote bink. Mijn man doet het nu nog weleens. Een variant is dat je je arm op je knie laat rusten, dat lukt bij mij dan nog wel.
Het is net of ik nooit weg geweest benquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
En hoe beviel het? Wel pittig he? Ik zit nu in mijn derde week en nu heb ik even een dip. Heeft ook te maken met mannetje's verkoudheid. Ik wil er dan gewoon voor hem zijn. Gelukkig werk ik nu al voor de tweede dag op een rij thuis. Dat is op zich wel fijn, al kan ik toch niet helemaal lekker doorwerken, waardoor ik me weer schuldig voel en gejaagd.
Same here. Liet tijdens het temperaturen al windjes, ik dacht, nu moet ik snel zijn. Schoon luiertje in mijn hand en helaas, prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt. Tweede set kleren aan vandaagquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:26 schreef Kleurdoos het volgende:
oja nu weet ik weer van het bijeffect van temperaturen was
ik heb me net om moeten kleden en hij kijkt erg opgelucht
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
waarom heb je m ge-edit, ik wilde net reageren
Jipster; juist goed om er over te praten.. en ik herken best veel in je verhaal... ik ben de eerste keer ook geheel overdonderd, 4 weken te vroeg. Ze was er binnen 2 uur; en ging ook vrij snel in de couveuse. Ik heb dr gelukkig wel een poosje bij me gehad, maar ik vond het ook zo vreemd, je hebt net een kindje gekregen, je buik is leeg, en je kindje is niet bij je... je kan dr niet aan ruiken, je kan het niet knuffelen. Ik besefte pas na een paar dagen dat ik echt een kindje had gekregen. En echt genieten van Evie kwam pas toen we thuis waren na bijna 2 weken. Die weken in het ziekenhuis stonden vooral in het teken van kolven kolven kolven, na de poging tot BV direct kolven, als ik daar klaar mee was, dan sliep Evie alweer. Dus lekker knuffelen hebben we toen veel te weinig gedaan. Vind ik achteraf heel erg jammer....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:09 schreef Jipster het volgende:
[..]Ik had m ge-edit omdat ik er eigenlijk niet van houd om me kwetsbaar op te stellen
Maar ik had dus geschreven dat ik niet kan mee praten over een eventueel ander gevoel voor een tweede kindje, maar dat ik nog wel het oer-moedergevoel bij ons eerste kindje misIk merk dat ik het er gewoon nog wel moeilijk mee heb dat de zwangerschap zo abrupt is afgelopen, dat we geen tijd hadden om te wennen aan dat ie zou komen, want met die spoedkeizersnede was ie er ineens. Ook kon ik hem een paar uur na de bevalling pas zien en lag ie vervolgens ook nog op een andere verdieping.. en was ik waus van de morfine... Ik kan me die ontmoeting dus niet goed herinneren
en ik vind het jammer dat ik niet dat oer-moedergevoel gelijk had van dat het mijn baby is en die herkenning. Ik merk nu wel dat ik zielsveel van dat mannetje houd
maar ik heb geloof ik helaas nog steeds niet dat oergevoel te pakken
en dat had ik me wel voorgesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd al wel zielsveel van dit mannetje, en moet ook zo om hem lachen, hij kan zulke gekke bekkies trekken![]()
Ook 2x een ks gehad, in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste keer mocht hij niet blijven, maar werden we na 20min weer herenigd op de verloskamer. Tweede keer bleef hij bij me op de OK. Ze hadden een warme lucht blazer om mijn hoofd gelegd, en tijdens het hechten etc kon hij op mijn borst blijven liggen. Heerlijk. We zijn dus helemaal niet gescheiden geweest. Daarna op de uitslaapkamer direct aangelegd. Wat mij betreft een prima ervaring. Ook de eerste keer niet als vervelend ervaren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Juud79 het volgende:
Ik wou haar ook bij me houden nadat ze gecheckt was, dat heb ik gevraagd vooraf, maar dat kon/mocht niet omdat het 18 graden is op de OK in ons ziekenhuis, te koud dus voor haar.
Ja kijk, zo kan het dus ook....quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:38 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Ook 2x een ks gehad, in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste keer mocht hij niet blijven, maar werden we na 20min weer herenigd op de verloskamer. Tweede keer bleef hij bij me op de OK. Ze hadden een warme lucht blazer om mijn hoofd gelegd, en tijdens het hechten etc kon hij op mijn borst blijven liggen. Heerlijk. We zijn dus helemaal niet gescheiden geweest. Daarna op de uitslaapkamer direct aangelegd. Wat mij betreft een prima ervaring. Ook de eerste keer niet als vervelend ervaren.
en net heb ik het zelf ook gezien...na 10 min. lukte het.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:24 schreef cleany het volgende:
vandaag hebben we helaas een momentje gemist. Op het KDV heeft onze Evan voor het eerst omgerold van rug naar buik.
wat sneu zeg!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias heeft net weer heel veel gespuugd. En dan bedoel ik echt heel veel. En het was ook geel. Echt knalgeel. Schrok me rot. Maar de ha zegt dat dat gal is en gewoon een teken is dat hij meer spuugt dan zijn maaginhoud is. Arm ventje. Ging net zo lekker..
Whaaa, nu al?!! Heeft Evan er last van?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:59 schreef cleany het volgende:
het wordt steeds gekker vandaag! z''n eerste tandje komt ook door!
kan me niet meer heugen wanneer ik me voor het laatst verveeld heb...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:20 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Whaaa, nu al?!! Heeft Evan er last van?
Bij Olivia lijkt hetbwel of ik puntjes voel bij haar hoektanden! Krijgen we straks ons eigen Draculetje.
Pfoe, pittig dagje BJ, mijn lief is ook nog steeds op werk, maar die kleine is lekker rustig en tevreden, alleen bij mij slaat de verveling toe. Is maar goed dat ik bijna weer ga werken...
Dat hadden we hier in het begin ook met Geert. Hij had een ontzettend droog huidje, dus ik durfde niet vaker. Nu gaat hij eigenlijk nog niet echt vaak, iig niet elke dag zoals Janquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij doen niet aan pyjama's voor de nacht (wel een die ze gewoon overdag draagt). Broek uit, slaapzak aan.
Dottir wordt trouwens ook zelden gewassenDenk 2x per week in de douche en daar heb je het wel mee gehad. Als zij elke dag in bad ging kon ik denk ik zo de vellen eraftrekken.
Het is ook een leuk shirtjequote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta, beloofd is beloofd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook een leuk shirtje
Hebben ze nou ook dezelfde speen (behalve de ring die er bij Mex aanzit)?
Zal ik er een van Cas maken met dezelfde speen én hetzelfde shirt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik had beloofd een foto te maken met hetzelfde shirt en speen!
Maar wel heel fijn dat ze zo tevreden is bij je.quote:
Hoe oud is Mattias nu? Rond de 6 weken?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:29 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben moehoeGisteren zo'n beetje vanaf het moment dat Matthias weer spuugde bleef ie spugen. Maar niks in de maag dus alleen maar gal. En steeds honger natuurlijk want elke fles kwam er weer uit. En het ging vannacht ook gewoon lekker door. Dus heb ik maar om de 1,5 uur ongeveer een flesje van 60cc gegeven. Dat hielp de eerste heflt van de nacht nog niet maar vanaf 04:00 ongeveer bleef er wat in. Gaf ie alleen nog maar een mondje vol terug. Dus vandaag maar langzaam weer opbouwen. Ben in ieder geval door de schone kleding maat 50 en 56 heen. Hij draagt van nood nu maat 62
ja wij vonden het ook vrij snel. Hij is er ook nog niet helemaal, maar een klein puntje steekt er uit, maar we vonden het wel vreemd toen we iets scherps voeldenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
En cleany, dat is snel zeg, nu al een tandje!
Hij is nu net een maand geweest.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:40 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Hoe oud is Mattias nu? Rond de 6 weken?
Door wie is dat?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wow KD![]()
Liene![]()
Danic, brood wordt pas vanaf 7 maanden aangeraden, wist je dat? De gluten die er in zitten zijn niet zo goed voor je ukje nog.
Wat een lekker ventjequote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta, beloofd is beloofd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de korst zitten toch net zo hard glutenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Google maar eens en het is het meest gangbare advies. Meer dan een broodkorst met zes maanden geeft het schema van kleintjes ook nog niet.
Zelfs mijn huisarts raadde met 7 maanden pas aan. Dit advies is vanwege de gluten trouwens.
Nou ja daarom pas vanaf minimaal zes maanden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In de korst zitten toch net zo hard gluten
Oh dat vond ik vanzelfsprekend, niet aan eerder gedacht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ja daarom pas vanaf minimaal zes maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |