De Quick kende ik niet eens.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:18 schreef o.us het volgende:
Mja, toen ik Marokko was at ik fastfood puur en alleen om de soorten broodjes die wij hier niet kennen. En om de Quick te proeven, aangezien die er niet in Nederland is. Maar KFC is wel degelijk.
Zelfde shit hier, niets bijzonders, op 2 broodjes na. In Tetouan hebben ze twee McDonalds, lijkt mij sterk dat jij het nooit geproeft hebt. En de Mac is altijd te vinden in een Marjane-hypermarkt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Ous hoe is maccie in Maroc eigenlijk? Nog nooit geweest
Ah oke. We rijden er wel vaak langs maar nooit geweestquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde shit hier, niets bijzonders, op 2 broodjes na. In Tetouan hebben ze twee McDonalds, lijkt mij sterk dat jij het nooit geproeft hebt. En de Mac is altijd te vinden in een Marjane-hypermarkt.
Ik geloof je, sowieso staat Salaam nu bovenaan mijn lijst.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:21 schreef o.us het volgende:
[..]
Opereert alleen in Franstalige landen. Geloof me, het is het niet waard.
Ga jij lekker in Turkije wonen, beetje bedorven B-keuze tomaten eten.quote:
Wij maken ook wel eens geroerd gehakt met van die spiegeleieren erop. Maar zonder dat we er gehaktballetjes van maken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:23 schreef o.us het volgende:
De enige andere goede fastfood in Marokko, op chwarma na, is kefta. Ik zou het bijna niet eens fastfood durven noemen, zo culinair is het.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over kip gesproken, spinazie in kipfilet:quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:24 schreef o.us het volgende:
Of kabab-dial-djedz (verschilt niet veel met jullie tavuk sis kebap)
[ afbeelding ]
Recept voor alle gerechten:quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:28 schreef Stokstaart het volgende:
Dit topic is waardeloos zonder recepten
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Recept voor alle gerechten:
Benodigdheden:
- een Turkse of Marokkaanse vrouw
Werkwijze:
- trouw de Turkse of Marokkaanse vrouw
En zelf emigreren niet te vergeten!quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Recept voor alle gerechten:
Benodigdheden:
- een Turkse of Marokkaanse vrouw
Werkwijze:
- trouw de Turkse of Marokkaanse vrouw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
Is dat Turks?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wij maken ook wel eens geroerd gehakt met van die spiegeleieren erop. Maar zonder dat we er gehaktballetjes van maken.
[..]
Over kip gesproken, spinazie in kipfilet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En zelf emigreren niet te vergeten!Turkse en/of Marokkaanse slagers en supermarkten. Eet al jaren alle gerechten die ik heb gepost zonder problemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam
Dat zeker, maar ik heb een Marokkaanse moeder, dus ver hoef ik niet te zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:33 schreef Stokstaart het volgende:
Maar serieus: Kan deze niet in CUL... en dan met wat recepten er bij?
Komen uitermate smaakvolle suggesties voorbij hier
Ik denk niet specifiek Turks, er zijn vast wel andere landen die er ook op gekomen zijn. Maar ik at het vroeger wel eens dus ik vind het Turks.quote:
Kebab is volgens mij gewoon een verzamelnaam in het Turks en Arabisch dat staat voor "samengegrild". Want in die opzicht klopt het ook wel.quote:
Net zoals pizza en pasta niet van oorsprong Italiaans zijn. Het gaat erom dat de gerechten in een bepaalde cultuur op een bepaalde manier bereid worden.quote:
Als mijn lust en mijn leven. Je hebt ook Marokkaanse baklava trouwens.quote:
Nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. Ik hou sowieso wel van 'notige' smaken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:38 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Ooit van Arganolie gehoord, luitjes?
In de smaak van Arganolie herken je een subtiel samenspel van hazelnoten, sesam en warm, versgebakken brood. Arganolie, een rage in buitenlandse topkeukens is onovertroffen in salades, over vlees en vis. De nootachtige smaak is heerlijk over warme pasta, couscous of rijst. Maar Arganolie is ook erg lekker over ijs, hangop of creme brulee, en over allerlei vers fruit. Traditioneel is de combinatie van Arganolie, honing en amandelen, of een zijdezachte Arganmarinade voor geitenkaas.
Het is een zeldzame olie die met de hand wordt geperst in het zuiden van Marokko.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. Ik hou sowieso wel van 'notige' smaken.
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Als mijn lust en mijn leven. Je hebt ook Marokkaanse baklava trouwens.
Marokkaanse baklava:
[ afbeelding ]
Ik ben ook niet zo'n zoetekauw. Zoetigheid door hartige gerechten verwerken vind ik lekker, of gewoon milde zoetigheid, maar baklava baadt gewoon in geconcentreerd suikerwater.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.
Is de Turkse en Marokkaanse keuken dus nagenoeg gelijk of heb het veel verschil?
In mijn optiek hebben Turken en Marokkanen hetzelfde gevoel voor eten, hoe er met eten omgegaan moet worden en hoe je eten moet eten. Veel gerechten zijn wederzijds op dezelfde dingen gebaseerd maar de diversiteit aan gerechten bij beide keukens maakt het juist lekker en mooi. Ik moet de eerste Turk tegenkomen die couscous viest vindt en de eerste Marokkaan die dolme vies vindt; het zijn herkenbare gerechten die zij ook uit hun eigen culturen kunnen halen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.
Is de Turkse en Marokkaanse keuken dus nagenoeg gelijk of heb het veel verschil?
Dolmequote:Op maandag 17 oktober 2011 02:52 schreef o.us het volgende:
[..]
In mijn optiek hebben Turken en Marokkanen hetzelfde gevoel voor eten, hoe er met eten omgegaan moet worden en hoe je eten moet eten. Veel gerechten zijn wederzijds op dezelfde dingen gebaseerd maar de diversiteit aan gerechten bij beide keukens maakt het juist lekker en mooi. Ik moet de eerste Turk tegenkomen die couscous viest vindt en de eerste Marokkaan die dolme vies vindt; het zijn herkenbare gerechten die zij uit hun eigen culturen kunnen halen.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
hoe kan men die rommel eten ?
gr
Ik hou ook van jou, drinkyquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
gr
geen grappen, iedereen bij ons eet het maar het is fucking bladeren met smerig groentepap of rijst of echt ranzig spulquote:
Ben je een Iraniër?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
gr
Ik heb nog nooit sarma gehad met dolmavulling. Bestaat dat dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:58 schreef Levolution het volgende:
Over dolma gesproken, in paprika vind ik het heerlijk, in courgette vind ik het heerlijk, in dun gerolde druivenbladeren iets minder (sarma).
Maar sarma wat iets dikker gerold is, geen vlees bevat maar wel rijst/rozijnen/noten vind ik dan weer heerlijk (wordt koud i.p.v. warm geserveerd):
[ afbeelding ]
Of sarma maar dan in wittekool gerold.
Ja, bestaat. Wordt warm geserveerd. Rijst, gehakt, uien etc.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit sarma gehad met dolmavulling. Bestaat dat dan?
Tavuk sis kebap is eigenlijk niet veel meer of minder dan kip shasliek.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:24 schreef o.us het volgende:
Of kabab-dial-djedz (verschilt niet veel met jullie tavuk sis kebap)
[ afbeelding ]
Heerlijk inderdaad, het is echter geen Turks gerecht, maar een Iraans gerecht en men noemt het in Iran ook geen Chelo Kebab maar Kebab Koebiede.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
chelo kebab
[ afbeelding ]
vlees wat in nederland te koop is kun je geen fatsoenlijke kebab van maken, echt smaakloos
Ohja, en in uien kan ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit sarma gehad met dolmavulling. Bestaat dat dan?
haterquote:
oh bedankt, dat wist ik nog nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 03:04 schreef Bundy. het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad, het is echter geen Turks gerecht, maar een Iraans gerecht en men noemt het in Iran ook geen Chelo Kebab maar Kebab Koebiede.
Shasliek kan je ook gebruiken maar ik gebruikte hoe men dat noemt in Marokkaans spreektaal aangezien ik zulke shashliek daar eet en hier in Marokkaanse gemeenschappen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:02 schreef Bundy. het volgende:
[..]
Tavuk sis kebap is eigenlijk niet veel meer of minder dan kip shasliek.
Godverdomme dat ziet er geil uitquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
chelo kebab
[ afbeelding ]
vlees wat in nederland te koop is kun je geen fatsoenlijke kebab van maken, echt smaakloos
Zover was ik al. Je bent een Iraniër, duidelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:04 schreef Bundy. het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad, het is echter geen Turks gerecht, maar een Iraans gerecht en men noemt het in Iran ook geen Chelo Kebab maar Kebab Koebiede.
Nikmans ziet een langwerpig, vochtig, warm stuk vlees en vindt het gelijk geil.quote:
Meestal noem ik dat smakelijk, maar misschien loop ik niet mee met de jaarlijkse taalontwikkelingen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nikmans ziet een langwerpig, vochtig stuk vlees en vindt het gelijk geil.
Jij snapt emquote:Op maandag 17 oktober 2011 03:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nikmans ziet een langwerpig, vochtig, warm stuk vlees en vindt het gelijk geil.
Welterustenquote:Op maandag 17 oktober 2011 03:20 schreef Levolution het volgende:
Moe. Heb net een broodje pindakaas gehad dus kan met een gerust hart slapen. Later jongens, kwijlze.
Zo hoort hetquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
chelo kebab
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
chelo kebab
[ afbeelding ]
my thoughtsquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:16 schreef kikoooooo het volgende:
Dat tweede broodje uit de OP is van dat vieze goedkope kebabvleesAlleen ranzige tenten serveren dat. Bah.
[ afbeelding ]
Irani?quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:04 schreef Bundy. het volgende:
[..]
Teveel deeg, komt zwaar moeilijk na vertering uit de anus.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
K3eb ghzel ofwel gazellehoorntjes
mee eens, het ziet er fucked up uit...quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:16 schreef kikoooooo het volgende:
Dat tweede broodje uit de OP is van dat vieze goedkope kebabvleesAlleen ranzige tenten serveren dat. Bah.
[ afbeelding ]
De gene die die heeft gerold, kan gewoon niet rollenquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:58 schreef Levolution het volgende:
Over dolma gesproken, in paprika vind ik het heerlijk, in courgette vind ik het heerlijk, in dun gerolde druivenbladeren iets minder (sarma).
Maar sarma wat iets dikker gerold is, geen vlees bevat maar wel rijst/rozijnen/noten vind ik dan weer heerlijk (wordt koud i.p.v. warm geserveerd):
[ afbeelding ]
Die dunne zuigen, dan proef je alleen maar blad. Doe mij maar zo'n dikke.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
De gene die die heeft gerold, kan gewoon niet rollenVeel te dik zeg, die van mij worden maar 1 cm dik en wat langer, hele dikke maken me misselijk
Dat ziet er dan weer kankerranzig uitquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:51 schreef Drinky het volgende:
chelo kebab
[ afbeelding ]
Zoek eens op kankercellen op Google en kom nog eens terug....quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:55 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Dat ziet er dan weer kankerranzig uit
quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoek eens op kankercellen op Google en kom nog eens terug....
die grap maakte ik niet (eer)gister op klb hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef Nikmans het volgende:
Trouwens geen grappen over kanker, mijn opa is van de trap gekankerd
Geen ideequote:Op maandag 17 oktober 2011 13:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die grap maakte ik niet (eer)gister op klb hoor
Jij was Nederlands?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:16 schreef Levolution het volgende:
Origineel
Wat mij echter weer gunstig stemt is dat er ook kababzaken zijn die wel weten hoe het moet !! Marmaris ( bij vroenhoven ) veel mensen in Maastricht haalt hier zijn kabab.
Haha,jij hebt die zelf verzonnen enzo hé? En dat een grap noemen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:57 schreef Postalz het volgende:
[..]
die grap maakte ik niet (eer)gister op klb hoor
quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
De OP niet snappen.
Dit is niet mijn OP vriend.
Troep die wél lekkerder en voedzamer is dan de keuken hier. Maar ik ben zeker niet vies van een lekkere stamppot met een bal gehakt of een lekkere erwtensoep op zijn tijd.quote:
daarom altijd buitenlandse rechten makenquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Troep die wél lekkerder en voedzamer is dan de keuken hier.
Eens met het frituurgedeelte.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:07 schreef wise het volgende:
[..]
daarom altijd buitenlandse rechten maken![]()
frituur![]()
Frituur inderdaadquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:07 schreef wise het volgende:
[..]
daarom altijd buitenlandse rechten maken![]()
frituur![]()
Dat is een penis ook tot je het in je mond neemt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:55 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Dat ziet er dan weer kankerranzig uit
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:19 schreef o.us het volgende:
[..]
Frituur inderdaadHeb de friteuse allang in de schuur gestopt en gebruik het alleen met feestjes. Voor sommige mensen is het heel normaal geworden om hun dagelijke maal daar in te bereiden
.
Is dat zo ja?quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat is een penis ook tot je het in je mond neemt.
Drinky weet blijkbaar meerquote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:18 schreef wise het volgende:
[..]
Drinky weet blijkbaar meer
[ afbeelding ]
Mwah.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat is een penis ook tot je het in je mond neemt.
Mijne is echt heerlijk, moet je eens proevenquote:
Nee dankje.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mijne is echt heerlijk, moet je eens proeven
Dit soort grappen maken irl zonder zelf in de lach te schieten is praktisch onmogelijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef Nikmans het volgende:
Trouwens geen grappen over kanker, mijn opa is van de trap gekankerd
Geen problemen meequote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:35 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:
[..]
Dit soort grappen maken irl zonder zelf in de lach te schieten is praktisch onmogelijk
Ik heb een paar jaar op de Amsterdamsestraatweg gewoond, en mijn absolute topper was Emmi XL. Eigenlijk een Griek, maar hij kan ook lekkere dönerdingetjes maken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:29 schreef MonteCristo het volgende:
Zijn er trouwens in Utrecht fatsoenlijke kebab-zaken waar je veel vlees krijgt op je broodje?
je kan soberzo wel extra vlees vragen, kost meestal iets van 1,50quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:29 schreef MonteCristo het volgende:
Zijn er trouwens in Utrecht fatsoenlijke kebab-zaken waar je veel vlees krijgt op je broodje?
Rozijnen? Wat?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:58 schreef Levolution het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |