Kebab is volgens mij gewoon een verzamelnaam in het Turks en Arabisch dat staat voor "samengegrild". Want in die opzicht klopt het ook wel.quote:
Net zoals pizza en pasta niet van oorsprong Italiaans zijn. Het gaat erom dat de gerechten in een bepaalde cultuur op een bepaalde manier bereid worden.quote:
Als mijn lust en mijn leven. Je hebt ook Marokkaanse baklava trouwens.quote:
Nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. Ik hou sowieso wel van 'notige' smaken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:38 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Ooit van Arganolie gehoord, luitjes?
In de smaak van Arganolie herken je een subtiel samenspel van hazelnoten, sesam en warm, versgebakken brood. Arganolie, een rage in buitenlandse topkeukens is onovertroffen in salades, over vlees en vis. De nootachtige smaak is heerlijk over warme pasta, couscous of rijst. Maar Arganolie is ook erg lekker over ijs, hangop of creme brulee, en over allerlei vers fruit. Traditioneel is de combinatie van Arganolie, honing en amandelen, of een zijdezachte Arganmarinade voor geitenkaas.
Het is een zeldzame olie die met de hand wordt geperst in het zuiden van Marokko.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar klinkt erg goed. Ik hou sowieso wel van 'notige' smaken.
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Als mijn lust en mijn leven. Je hebt ook Marokkaanse baklava trouwens.
Marokkaanse baklava:
[ afbeelding ]
Ik ben ook niet zo'n zoetekauw. Zoetigheid door hartige gerechten verwerken vind ik lekker, of gewoon milde zoetigheid, maar baklava baadt gewoon in geconcentreerd suikerwater.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.
Is de Turkse en Marokkaanse keuken dus nagenoeg gelijk of heb het veel verschil?
In mijn optiek hebben Turken en Marokkanen hetzelfde gevoel voor eten, hoe er met eten omgegaan moet worden en hoe je eten moet eten. Veel gerechten zijn wederzijds op dezelfde dingen gebaseerd maar de diversiteit aan gerechten bij beide keukens maakt het juist lekker en mooi. Ik moet de eerste Turk tegenkomen die couscous viest vindt en de eerste Marokkaan die dolme vies vindt; het zijn herkenbare gerechten die zij ook uit hun eigen culturen kunnen halen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die baklava is af en toe wel lekker, maar is wel fucking maar dan ook fucking zoet vergeleken zelfs bij Nederlandse zoetigheden en gebak zoals appeltaart of cake.
Is de Turkse en Marokkaanse keuken dus nagenoeg gelijk of heb het veel verschil?
Dolmequote:Op maandag 17 oktober 2011 02:52 schreef o.us het volgende:
[..]
In mijn optiek hebben Turken en Marokkanen hetzelfde gevoel voor eten, hoe er met eten omgegaan moet worden en hoe je eten moet eten. Veel gerechten zijn wederzijds op dezelfde dingen gebaseerd maar de diversiteit aan gerechten bij beide keukens maakt het juist lekker en mooi. Ik moet de eerste Turk tegenkomen die couscous viest vindt en de eerste Marokkaan die dolme vies vindt; het zijn herkenbare gerechten die zij uit hun eigen culturen kunnen halen.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
hoe kan men die rommel eten ?
gr
Ik hou ook van jou, drinkyquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
gr
geen grappen, iedereen bij ons eet het maar het is fucking bladeren met smerig groentepap of rijst of echt ranzig spulquote:
Ben je een Iraniër?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:55 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dolme
en couscous ook
gr
Ik heb nog nooit sarma gehad met dolmavulling. Bestaat dat dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:58 schreef Levolution het volgende:
Over dolma gesproken, in paprika vind ik het heerlijk, in courgette vind ik het heerlijk, in dun gerolde druivenbladeren iets minder (sarma).
Maar sarma wat iets dikker gerold is, geen vlees bevat maar wel rijst/rozijnen/noten vind ik dan weer heerlijk (wordt koud i.p.v. warm geserveerd):
[ afbeelding ]
Of sarma maar dan in wittekool gerold.
Ja, bestaat. Wordt warm geserveerd. Rijst, gehakt, uien etc.quote:Op maandag 17 oktober 2011 03:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit sarma gehad met dolmavulling. Bestaat dat dan?
Tavuk sis kebap is eigenlijk niet veel meer of minder dan kip shasliek.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:24 schreef o.us het volgende:
Of kabab-dial-djedz (verschilt niet veel met jullie tavuk sis kebap)
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |