En hoequote:Op maandag 17 oktober 2011 01:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Allemaal gardas als het om eten gaat
Wil ik best een keer proberen, mits geroosterd/gefrituurd. Alles wat gefrituurd is is te eten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:16 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
Tarantula's.
OMGquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:16 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
Tarantula's.
Mensen kennen me inmiddels op FOK! lijkt mij, dan is een geslachtsindicator niet echt nodig lijkt mijquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:13 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Turkse vriendin? Dus je bent een man? En ik je de hele tijd voor een vrouw aanzien. Ach, had ik maar beter naar de ondertitel moeten kijken.![]()
Aangenaam kennis te maken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:18 schreef o.us het volgende:
[..]
Mensen kennen me inmiddels op FOK! lijkt mij, dan is een geslachtsindicator niet echt nodig lijkt mij
Ik maak het ook geweldig en zelf vind ik dat ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Vinden jullie Turkse koffie echt lekker?Ik maak het geweldig, als ik de complimenten mag geloven, maar zelf hoef ik het echt niet.
Cambodja is the 'place to be'.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wil ik best een keer proberen, mits geroosterd/gefrituurd. Alles wat gefrituurd is is te eten.
Ook aangenaam kennis te makenquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:20 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Aangenaam kennis te maken.
Hta houa maghrebi?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:22 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Serieuzeonderwerpen is ook maghrabi trouwens
EN IS DIT RECEPT?
Maal de koffie in een Turkse koffiemolen (met een elektrische
koffiemolen kan het ook op de stand ′zeer fijn′) en gebruik een spe-
ciaal Turks koffiekannetje. Doe er de suiker bij en koud water
en laat drie keer aan de kook komen (opkomen). Eigenlijk hoort
deze koffie op een bijbehorende spiritusbrander te worden ge-
maakt. Als de koffie opkomt, het kannetje van het vuur nemen
en er een paar druppels koud water bijdoen. De hete koffie met
koffiedik en schuim in een mokkakopje doen en zonder melk
heet drinken.
PS Turkse koffie kan natuurlijk ook in ieder willekeurig klein pannetje worden klaargemaakt.
Ik drink het zonder suiker.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:22 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Serieuzeonderwerpen is ook maghrabi trouwens
EN IS DIT RECEPT?
Maal de koffie in een Turkse koffiemolen (met een elektrische
koffiemolen kan het ook op de stand ′zeer fijn′) en gebruik een spe-
ciaal Turks koffiekannetje. Doe er de suiker bij en koud water
en laat drie keer aan de kook komen (opkomen). Eigenlijk hoort
deze koffie op een bijbehorende spiritusbrander te worden ge-
maakt. Als de koffie opkomt, het kannetje van het vuur nemen
en er een paar druppels koud water bijdoen. De hete koffie met
koffiedik en schuim in een mokkakopje doen en zonder melk
heet drinken.
PS Turkse koffie kan natuurlijk ook in ieder willekeurig klein pannetje worden klaargemaakt.
Ik was al op de hoogte van jouw kennis qua Marokkaans-Arabischquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:24 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
ah
wahad mara f udowu howa 9oltili wahed woord f darija
HAHA WTF mijn marokkaans
rip
Beste vriend, drop die Marokkaanse gerechten ook dan. Ik ben nog niet bekend met die keuken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:26 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik was al op de hoogte van jouw kennis qua Marokkaans-Arabisch.
Wel ontopic blijven he. Gaat over het prachtige keuken van onze Turkse broerders en zusters.
Zeker weten? Zometeen krijg je hongerquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Beste vriend, drop die Marokkaanse gerechten ook dan. Ik ben nog niet bekend met die keuken.Op couscous na.
ik kan me redden in tetouanquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:26 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik was al op de hoogte van jouw kennis qua Marokkaans-Arabisch.
Wel ontopic blijven he. Gaat over de prachtige keuken van onze Turkse broeders en zusters.
Jij hebt nog nooit bastilla geproefdquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Beste vriend, drop die Marokkaanse gerechten ook dan. Ik ben nog niet bekend met die keuken.Op couscous na.
Alsof ik al geen honger had.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:27 schreef o.us het volgende:
[..]
Zeker weten? Zometeen krijg je honger.
Wasdaquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
ik kan me redden in tetouan
[..]
Jij hebt nog nooit bastilla geproefd![]()
?
Nee man. Godverdomme, nu baal ik. Waar kan ik goed Marokkaans eten in Nederland? Liefst oosten/noorden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
ik kan me redden in tetouan
[..]
Jij hebt nog nooit bastilla geproefd![]()
?
Rotterdam, Utrecht en Den Haag ken ik goede, helaas.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee man. Godverdomme, nu baal ik. Waar kan ik goed Marokkaans eten in Nederland? Liefst oosten/noorden.
Is verdomd lekker, ben zo blij als dat eens bereid wordt.quote:
Kip?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:28 schreef o.us het volgende:
Bastilla, hartige Marokkaanse taart met kip, amandelen, suiker en nog iets zoets.
[ afbeelding ]
Ik ben gek op kip, ik ben gek op koolhydraten, ik ben gek op amandelen en ik ben gek op kip die je zoet bereidt. Klinkt fucking goed dit gerecht.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:28 schreef o.us het volgende:
Bastilla, hartige Marokkaanse taart met kip, amandelen, suiker en nog iets zoets.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben gek op kip, ik ben gek op koolhydraten, ik ben gek op amandelen en ik ben gek op kip die je zoet bereidt. Klinkt fucking goed dit gerecht.
Is het ook. Zeker proberen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Rotterdam, Utrecht en Den Haag ken ik goede, helaas.
Kun je namen geven? Mocht ik in de buurt zijn, kan ik dit topic nog altijd terug zoeken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Rotterdam, Utrecht en Den Haag ken ik goede, helaas.
Ja, een hele bastilla. Dat mag wel voor die prijs, vind je niet?quote:
Uit mijn hoofd in Rotterdam, restaurant Safir, Sultan. In Den Haag, restaurant Marrakech en in Utrecht inderdaad Salaam. Voor de rest moet ik even nadenken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kun je namen geven? Mocht ik in de buurt zijn, kan ik dit topic nog altijd terug zoeken.
Jazeker. Utrecht is ook nog best te doen voor mij. Sowieso wil ik misschien naar Utrecht verhuizen, dit ga ik zeker onthouden, bedankt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:42 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, een hele bastilla. Dat mag wel voor die prijs, vind je niet?
Bedankt, nog meer ondersteuning voor Salaam dus. Ik ben voorlopig wel zoet hiermee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd in Rotterdam, restaurant Safir, Sultan. In Den Haag, restaurant Marrakech en in Utrecht inderdaad Salaam. Voor de rest moet ik even nadenken.
Tuurlijk, daar is dit topic toch allang voor gekaapt?quote:
Utrecht is Centraal en heel makkelijk te doen. Probeer het zeker, neem meerdere mensen mee, je krijgt het niet in je eentje op.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jazeker. Utrecht is ook nog best te doen voor mij. Sowieso wil ik misschien naar Utrecht verhuizen, dit ga ik zeker onthouden, bedankt.
Met twee mensen dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Utrecht is Centraal en heel makkelijk te doen. Probeer het zeker, neem meerdere mensen mee, je krijgt het niet in je eentje op.
Ik ben ook een grote eter, mijn vriendin iets minder. Ik mag altijd haar bord leegeten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Ach, ik eet verschikkelijk veel dus met twee mensen zit ik al best vol.
Dan is er iets mis met je smaakpapillen. Nergens en dan ook nergens in Nederland kunnen ze lekkere iskender ( gerecht met doner vlees) maken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je romantiseert e.e.a. .Tenzij de koeien en het vlees in Turkije van aanzienlijk betere kwaliteit zijn.
Het is vlees dat klaargemaakt is door Turken met recepten afkomstig uit dat zelfde land.
Dat het daadwerkelijk anders smaakt ligt waarschijnlijk aan jouw perceptie.
En ja ik ben ook in Turkije geweest.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:49 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
HAHA, een hele bastilla. Doe maar drie of vier mensen.
Komt inderdaad heel bekend voor.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:50 schreef o.us het volgende:
Harira, Marokkaanse gevulde tomatensoep. Wordt regelmatig door Marokkanen gegeten als vastenbreker tijdens de Ramadan.
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Turkse en Marokkaanse gerechten zien er altijd uit alsof ze gewoon wat groente bij elkaar in een pan hebben gegooid en na een uur hebben gekeken of het wat is geworden.
Moest hardop lachenquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Turkse en Marokkaanse gerechten zien er altijd uit alsof ze gewoon wat groente bij elkaar in een pan hebben gegooid en na een uur hebben gekeken of het wat is geworden.
Oh, ik moet toegeven dat ik het soms jammer vind dat groenten en sommige vlees te gaar worden gemaakt. Mijn groenten heb ik liever knapperig, mijn rundvlees mag wel medium.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hutspot met rookworst is ook niet echt moeilijk, wel?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hahahquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ziet er verukkelijk uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:56 schreef o.us het volgende:
Birouttes, Marokkaanse loempias. Uiteraard op Mediterraanse wijze gevuld, hoef ik de Turken niet uit te leggen.
[ afbeelding ]
Je eet alleen als je sport?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:59 schreef Levolution het volgende:
Ik heb honger, maar ben niet thuis en kan niet sporten. Dus ik kan niks eten.
Heb vandaag al 5 maaltijden en fruit gehad en een beschuit bij de thee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:59 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je eet alleen als je sport?
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:02 schreef Ayca het volgende:
Eh ik had eens Marokkaanse koekjes gekregen in bladerdeeg met een soort van helva erin, enig idee hoe het heet? In driehoekjes, als dat uitmaakt.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:56 schreef o.us het volgende:
Birouettes, Marokkaanse loempias. Uiteraard op Mediterraanse wijze gevuld, hoef ik de Turken niet uit te leggen.
[ afbeelding ]
Ah oke oke. Ik dacht dat is er eentje die elke calorie eraf wil hebbenquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heb vandaag al 5 maaltijden en fruit gehad en een beschuit bij de thee.
oeh dat ken ik nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:02 schreef o.us het volgende:
Beid-al-tahr, specialiteit uit Fes, waar mijn pa vandaan komt. Fes is in Marokko zeer bekend met aparte gerechten die daar vandaan komen en vaak ook alleen daar verkrijgbaar is.
[ afbeelding ]
Briwat bedoel je volgens mij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:02 schreef Ayca het volgende:
Eh ik had eens Marokkaanse koekjes gekregen in bladerdeeg met een soort van helva erin, enig idee hoe het heet? In driehoekjes, als dat uitmaakt.
Nu je het zegtquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:04 schreef o.us het volgende:
Bij dat laatste foto moest ik aan pedobear denken![]()
Gevulde auberinges. Waarom beid in de naam voorkomt blijft mij een raadsel.quote:
Wasda?quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:05 schreef Levolution het volgende:
Over spreads gesproken, acuka:
[ afbeelding ]
ziet er kapotpittig uitquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:05 schreef Levolution het volgende:
Over spreads gesproken, acuka:
[ afbeelding ]
Gestampte walnoten, wat er verder in zit weet ik eigenlijk niet. Het smaakt in ieder geval meer als peperpuree ofzo, is niet heel pittig, gewoon kruidig. Ooit vers in Turkije gehad, momenteel heb ik deze pot thuis staan:quote:
Zo, jij weet van wanten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:09 schreef o.us het volgende:
Het mooiste is dat als je tajine krijgt of besteld hebt, dat je het dan nog sudderend aan tafel krijgt
[ afbeelding ]
Ik heb een Turkse supermarkt 15 minuten fietsen/met de tram van mij vandaan, zal hier zeker eens naar checken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
Gestampte walnoten, wat er verder in zit weet ik eigenlijk niet. Het smaakt in ieder geval meer als peperpuree ofzo, is niet heel pittig, gewoon kruidig. Ooit vers in Turkije gehad, momenteel heb ik deze pot thuis staan:
[ afbeelding ]
Bij de Jumbo gekocht.
Denk het wel ja.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:05 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Briwat bedoel je volgens mij.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Genoeg eten. Ik ga slapen met vet veel honger.
Slaap lekker.
Trusten, canimsinquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Genoeg eten. Ik ga slapen met vet veel honger.
Slaap lekker.
En dan geen tosti met sucuk nemen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 02:12 schreef Levolution het volgende:
Sowieso dat ik morgen behoorlijk ga ontbijten. Tosti met pindakaas en banaan.
Pide tosti met sucuk, kaas en sambal. En de boter zo aan de buitenkant van het brood smeren.quote:
Hey, dat is mijn stijlquote:Op maandag 17 oktober 2011 02:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Pide tosti met sucuk, kaas en sambal. En de boter zo aan de buitenkant van het brood smeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |