abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103160405

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarkt
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103160547
Dus... huizen zijn op magische wijze anders dan andere consumptiegoederen? Haha.... nog steeds goed geindoctrineerd :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103160681
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus... huizen zijn op magische wijze anders dan andere consumptiegoederen? Haha.... nog steeds goed geindoctrineerd :')
Niets magisch aan. Een goed onderhouden oldtimer kost ook meer dan hij ooit nieuw gekost heeft.
pi_103160818
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niets magisch aan. Een goed onderhouden oldtimer kost ook meer dan hij ooit nieuw gekost heeft.
Nu begrijp ik waarom xeno zo vaak zijn Starlet poetst.... het is zijn pensioenpot :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103161308
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nu begrijp ik waarom xeno zo vaak zijn Starlet poetst.... het is zijn pensioenpot :D
Nee, maar het is toch simpel. Een auto koop je, die slijt in no-time onder je kont weg, en die is op een gegeven moment 'op' (gemiddeld max. 15 a 20 jaar).

Een huis verbeter je continu. Je kunt wel naar de bouwkosten van bv 1970 kijken, maar ondertussen zit er wel dubbele beglazing, vloerverwarming, cv ketel, nette keuken, nette badkamer, spouwisolatie, dak isolatie, vloerisolatie, 10 groepenkast i.p.v. 2 groepenkast, uitbouw e.d. in.

Vergelijk het dan met een custom-build auto. Ansich ook onzinnig, maar in ieder geval zinniger dan vergelijken met een productieauto.
pi_103161493
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee, dat heeft een andere reden: Na 25 jaar hoeft hij geen MRB meer te betalen. Zie je de parallel tussen oldtimers en een koopwoning...? :D
pi_103161591
Gaan we nu tot vervelens aan toe proberen ons gelijk te halen of auto's hetzelfde zijn als huizen :') ?
pi_103161677
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:44 schreef Devv het volgende:
Gaan we nu tot vervelens aan toe proberen ons gelijk te halen of auto's hetzelfde zijn als huizen :') ?
Dat drogargument wordt al minimaal 140 delen van dit topic gebruikt... :Y
pi_103161707
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat drogargument wordt al minimaal 140 delen van dit topic gebruikt... :Y
Dan haak ik dus af. Veel plezier met die auto.
pi_103161825
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:46 schreef Devv het volgende:
Dan haak ik dus af. Veel plezier met die auto.
Watje, dat is precies hun bedoeling.... :X
pi_103161897
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Watje, dat is precies hun bedoeling.... :X
Dat !
pi_103162066
Ik trek dat soort discussies gewoon niet.
pi_103162290
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:52 schreef Devv het volgende:
Ik trek dat soort discussies gewoon niet.
Je moet het vanaf de hilarische positieve kant bekijken.

Van gekkigheid weten Xeno en zijn posse niet meer wat ze nog moeten aandragen om maar hun beeld van een compleet instortende huizenmarkt bevestigd te krijgen. (Dat roepen ze immers al jaaaaren) Dus dan kom je uiteindelijk uit op de vergelijking auto == huis.

Nou, voorzichtig duidelijk maken dat dat onzin is werkt voor hen helend.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:59:06 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103162502
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:44 schreef Devv het volgende:
Sommige mensen, waaronder jijzelf, lezen nu eenmaal slecht. Het enige dat ík gezegd heb is dat een huis weliswaar géén auto is, maar een hypotheek wel gewoon een lening.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_103162709
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:59 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen, waaronder jijzelf, lezen nu eenmaal slecht. Het enige dat ík gezegd heb is dat een huis weliswaar géén auto is, maar een hypotheek wel gewoon een lening.
Jij leest anders ook niet best, want CC (Xeno) vergelijkt wel degelijk een auto met een huis.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:05:31 #16
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_103162947
Auto nieuw: Bedrag X
Huis nieuw: Bedrag Y

Auto van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: < bedrag X
Huis van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: > bedrag Y

Dit is de vergelijking die gemaakt word buiten de oldtimer, verbeteringen, MRB vrije, hotrods. ;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:05:45 #17
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103162961
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij leest anders ook niet best, want CC (Xeno) vergelijkt wel degelijk een auto met een huis.
Er zijn een hoop overeenkomsten :Y
pi_103163220
quote:

[..]

Je kan mij van veel betichten, maar niet goed lezen is daar over het algemeen niet één van. Ik zeg ook niet dat je de definitie van een lening anders kunt lezen, maar wel dat je het in de juiste context moet plaatsen.
pi_103163520
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:05 schreef GizartFRL het volgende:

- Auto van 5 jaar oud: 35% van de levensduur verstreken, onderhoud neemt fors toe, zuinigere modellen op de markt voor minder geld, parkeren/rijden wordt elk jaar fors duurder.

- Huis van 5 jaar oud: 3% van de levensduur verstreken, onderhoud niet noemenswaardig, nieuwbouw wordt steeds duurder, vaste parkeerplek die al bij de prijs inbegrepen was, gebruik wordt elk jaar goedkoper t.o.v. van huren.
pi_103163745
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:05 schreef GizartFRL het volgende:

Dit is de vergelijking die gemaakt word buiten de oldtimer, verbeteringen, MRB vrije, hotrods. ;)
Wat mij betreft is er geen vaste formule, maar de prijs van een huis is van veel meer dingen afhankelijk. Zeker na nieuwbouw, zoals gebiedsontwikkeling maar ook zit er vermoedelijk iets van een risicopremie om het huis bewoonbaar te maken na oplevering (met gebreken).
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:20:10 #21
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_103163892
quote:

[..]

Ok, dus als ik morgen een lening afsluit en daar een nieuwe auto voor koop mag ik de rente van die lening ook van mijn belasting aftrekken?
En als ik morgen een lening van 800 euro afsluit om een nieuwe TV van te kopen ( :') ) dan moet die TV als onderpand dienen? En dan moet ik een procent van het aankoopbedrag in de NationaleLeningGarantie storten? En dan na 30 jaar moet de TV-lening afbetaald zijn of moet de lening worden overgesloten?

Of zou een hypotheek toch niet "gewoon een lening" zijn? Zou dat ook de reden zijn misschien dat we er een compleet ander woord voor hebben?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:25:28 #22
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103164197
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:

Of zou een hypotheek toch niet "gewoon een lening" zijn? Zou dat ook de reden zijn misschien dat we er een compleet ander woord voor hebben?
Drogreden :7
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:28:31 #23
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103164379
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:28:43 #24
1986 Jane
pi_103164392
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik probeerde de hand alleen in eigen boezem te steken, omdat deze discussie weer is losgebarsten door iets dat ik zei. Maar dat ging dus over de leningen.
Sorry, ik zal het nooit meer doen. B-)

Er zij hier een paar mensen, van beide zijden, die alleen maar drammen. Meer genuanceerde meningen worden ook gelijk aangegrepen om te drammen en de schrijvers ervan direct in het ene of het andere kamp geduwd.
Vermoeiend.
pi_103164517
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:28 schreef Jane het volgende:
Vermoeiend.
Vermoeiend zijn zij die constant een huis proberen te vergelijken met een auto. Of een hypotheek met een lening op een auto.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:30:57 #26
1986 Jane
pi_103164536
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok, dus als ik morgen een lening afsluit en daar een nieuwe auto voor koop mag ik de rente van die lening ook van mijn belasting aftrekken?
En als ik morgen een lening van 800 euro afsluit om een nieuwe TV van te kopen ( :') ) dan moet die TV als onderpand dienen? En dan moet ik een procent van het aankoopbedrag in de NationaleLeningGarantie storten? En dan na 30 jaar moet de TV-lening afbetaald zijn of moet de lening worden overgesloten?

Oké, ga gewoon ff terug naar het vorige topic en kijk ff wat ik nou eigenlijk gezegd heb.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:33:59 #27
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103164749
Het Parool: Tijdbom huizenmarkt: golf verkopen dreigt

Enkele citaten:
quote:
Momenteel zijn er bij tweehonderdduizend woningen betalingsproblemen, waarvan tien procent ernstig is.
quote:
De komende maanden zullen veel banken op grond van Europese regels moeten kiezen: de hypothecaire leningen waarvoor deze huizen als onderpand dienen, geheel of gedeeltelijk afschrijven of de woningen laten veilen.
Leuk dat afschrijven. Betekent dit dat wanbetalen lonend wordt?
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_103164862
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:33 schreef droom_econoom8 het volgende:

Het betekend voornamelijk dat je 1 a 2 deeltjes van dit topic achterloopt.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:38:12 #29
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103165029
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het betekend voornamelijk dat je 1 a 2 deeltjes van dit topic achterloopt.
Ik neem aan dat dat "ja" betekent.
pi_103165097
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik neem aan dat dat "ja" betekent.
Dat neem ik nu ook blind aan. :D
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:40:38 #31
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_103165204
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:30 schreef Jane het volgende:

[..]

Oké, ga gewoon ff terug naar het vorige topic en kijk ff wat ik nou eigenlijk gezegd heb.
Volgens mij quotte ik al wat je eigenlijk zei. Letterlijk :) ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_103165599
quote:

Afschrijven is niet hetzelfde als kwijtschelden. Afschrijven is een boekhoudkundige term voor het laten afnemen van het bedrag in de presentatie van je leningen. Het gaat hier om de reëele waarde van de leningen die je hebt uitstaan. Het in de boeken laten staan van een bedrag waarvan je denkt dat je het niet kan incasseren is onjuist boekhouden of fraude.

Wanneer je later denkt of later blijkt dat het deel alsnog geIncasseerd kan worden, kan je dit gewoon als een incidentele bate opnemen. Wat je op de balans hebt staan aan leningen is dus zeker niet hetzelfde als de leningen die je hebt uitstaan. Ook na het afschrijven zal de bank nog proberen de lening te incasseren, het verwacht alleen niet dat het in zijn geheel zal lukken.
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:53:39 #33
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103165946
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:47 schreef snabbi het volgende:

[..]

Afschrijven is niet hetzelfde als kwijtschelden. Afschrijven is een boekhoudkundige term voor het laten afnemen van het bedrag in de presentatie van je leningen. Het gaat hier om de reëele waarde van de leningen die je hebt uitstaan. Het in de boeken laten staan van een bedrag waarvan je denkt dat je het niet kan incasseren is onjuist boekhouden of fraude.

Wanneer je later denkt of later blijkt dat het deel alsnog geIncasseerd kan worden, kan je dit gewoon als een incidentele bate opnemen. Wat je op de balans hebt staan aan leningen is dus zeker niet hetzelfde als de leningen die je hebt uitstaan. Ook na het afschrijven zal de bank nog proberen de lening te incasseren, het verwacht alleen niet dat het in zijn geheel zal lukken.
Dank je.

Maar als er niet geveild gaat worden, wat is dan nog de prikkel voor de huizenbezitter om te betalen...

En is dat afschrijven wel feng shui? ;)
pi_103166033
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:53 schreef droom_econoom8 het volgende:
Maar als er niet geveild gaat worden, wat is dan nog de prikkel voor de huizenbezitter om te betalen...
Als je huurt wordt de woning ook niet geveild als je niet betaald. En toch is er een prikkel om wel te betalen....
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:56:26 #35
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103166096
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je huurt wordt de woning ook niet geveild als je niet betaald. En toch is er een prikkel om wel te betalen....
In de huursector kunnen wanbetalers op straat worden gezet.
pi_103166237
quote:

Wanbetalen is altijd al 'lonend' geweest. Als je het maar gek genoeg maakt komt er altijd wel een moment dat je (een gedeelte van) je schuld krijgt kwijtgescholden. En daar betaal je met zijn allen de rekening voor, net zoals voor winkeldiefstal of bedrijven die dingen 'gratis' weggeven aan de klanten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_103166360
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:56 schreef droom_econoom8 het volgende:
In de huursector kunnen wanbetalers op straat worden gezet.
In de koopsector ook. Feit is dat er legio andere mogelijkheden openstaan alvorens tot veiling over te gaan. (Beslag op de inboedel en/of loonbeslag).

Lukt niets, dan kun je als bank zijnde als laatste redmiddel de woning verkopen en hopen dat je het restant ooit nog terug kunt vorderen.
pi_103166442
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:53 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dank je.

En is dat afschrijven wel feng shui? ;)
Uiteindelijk ligt het gewoon aan de situatie natuurlijk. Een bank kan ook gewoon een rechtzaak beginnen en bij winst beslag laten leggen op je inkomen bijvoorbeeld. Meestal kiezen ze eerst voor de veiling omdat je op deze wijze gelijk een groot bedrag binnen krijgt. Dit blijft echter de keuze van de bank zelf.

Oh en aangezien afschrijven gewoon als verlies gepresenteerd wordt in de resultatenrekening zou ik niet weten waarom ze graag willen afschrijven.
pi_103167012
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:01 schreef snabbi het volgende:
Uiteindelijk ligt het gewoon aan de situatie natuurlijk. Een bank kan ook gewoon een rechtzaak beginnen en bij winst beslag laten leggen op je inkomen bijvoorbeeld. Meestal kiezen ze eerst voor de veiling omdat je op deze wijze gelijk een groot bedrag binnen krijgt. Dit blijft echter de keuze van de bank zelf.
Onzin. Een veiling is de laatste optie voor een bank. De restschuld is veel moeilijker te innen als het voor de schuldenaar toch geen reet meer uitmaakt. Die laat je dus zo lang mogelijk wonen in het onderpand. Bovendien levert een veiling ook veel werk op voor een bank, dus daar zitten ze ook niet op te wachten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:12:17 #40
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103167106
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

Oh en aangezien afschrijven gewoon als verlies gepresenteerd wordt in de resultatenrekening zou ik niet weten waarom ze graag willen afschrijven.
Dan citeer ik nogmaals het artikel uit Het Parool:

quote:
Momenteel zijn er bij tweehonderdduizend woningen betalingsproblemen, waarvan tien procent ernstig is.
Ik mag aannemen, dat er in de meerderheid van deze gevallen, iets met dat inkomen aan de hand is. Of loonbeslag dan effectief is, is dan de vraag.

Of nog een citaat uit Het Parool:

quote:
Deze huizen worden nog niet executoriaal geveild, omdat de banken vrezen voor hun imago en niet bereid zijn vijftigduizend euro per geval af te schrijven, het gemiddelde verlies bij een gedwongen verkoop ter veiling.
Ah, als de bank 50.000 euro dreigt te verliezen... is er wellicht onderhandelingsruimte. Zeker als die mensen zich verenigen...
pi_103169819
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik mag aannemen, dat er in de meerderheid van deze gevallen, iets met dat inkomen aan de hand is. Of loonbeslag dan effectief is, is dan de vraag.
Loonbeslag is over het algemeen zeer effectief... De schuldenaar wordt dan teruggezet naar 90% bijstandsniveau, de rest is voor de deurwaarder.
pi_103171322
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onzin. Een veiling is de laatste optie voor een bank. De restschuld is veel moeilijker te innen als het voor de schuldenaar toch geen reet meer uitmaakt. Die laat je dus zo lang mogelijk wonen in het onderpand. Bovendien levert een veiling ook veel werk op voor een bank, dus daar zitten ze ook niet op te wachten.
Het leest idd wat onhandig.
Ik wil overigens ook niet stellen dat de bank gelijk de stap naar de rechter maakt. Voor veel mensen die in de problemen zijn gekomen met de betalingen, zijn ook de redenen daarvoor bekend bij de bank. De procedure is kostbaar en daarom kan de bank ook afwegen of deze optie zinnig is of niet.
pi_103172586
Nou let voortaan maar op wat je zegt in een willekeurig huizenmarkttopic, want sommigen zijn echt van God los...:

[FP] Moderaties: vragen, klachten en andere opmerkingen
  maandag 17 oktober 2011 @ 00:06:16 #44
1986 Jane
pi_103173216
Ik begreep van de week bij "Uitstel van executie" dat je zelfs gewoon anderhalf jaar niet kunt betalen voordat de bank besluit te gaan veilen. Ik vind dat best coulant idd.

http://www.rtl.nl/xl/#/u/54c0e487-45b6-3817-a78a-04620c84714a/
pi_103173504
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:06 schreef Jane het volgende:
Ik begreep van de week bij "Uitstel van executie" dat je zelfs gewoon anderhalf jaar niet kunt betalen voordat de bank besluit te gaan veilen. Ik vind dat best coulant idd.
Klopt. Als huurder sta je binnen 6 maanden op straat (en kun je ook nergens meer terecht) als koper duurt het allemaal veel langer en kun je altijd nog gaan huren.
  maandag 17 oktober 2011 @ 00:18:35 #46
1986 Jane
pi_103173716
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt. Als huurder sta je binnen 6 maanden op straat (en kun je ook nergens meer terecht) als koper duurt het allemaal veel langer en kun je altijd nog gaan huren.
Je zit hier toch geen oproep te doen om allemaal je hypotheek maar niet meer te betalen, he? :P

Ik vind het eigenlijk altijd vrij stom om je huis niet te betalen, of het nou om de huur of de hypotheek gaat. Ik eet nog liever droog brood.
pi_103173874
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:18 schreef Jane het volgende:
Je zit hier toch geen oproep te doen om allemaal je hypotheek maar niet meer te betalen, he? :P
Nee. Zowel huur als hypotheek moet je gewoon als eerste betalen, de rest komt later. Ik gaf alleen maar even aan dat de zo bejubelde vrijheid van het huren tevens een (onbekende) donkere kant heeft.
  maandag 17 oktober 2011 @ 00:32:38 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103174289
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 17-10-2011 00:33:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 oktober 2011 @ 07:54:44 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103177920
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En als de bank langer wacht, is die 50.000 euro 80.000 euro geworden, en die 20.000 gevallen 30.000 gevallen. Dan is de schadepost van 1 miljard al (zeg) 2.4 miljard. Langzaamaan zal ook bij die banken doordringen dat de prijsdaling doorzet en het niet meer via de "Greater Fool Theory" wordt rechtgetrokken. En dan zullen ze toch echt moeten gaan beginnen met uitzettingen en veilingen.
En wat hun "imago" betreft: willen ze even aan de wel-betalende klanten uitleggen waarom wanbetalers niet worden aangepakt?

quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:18 schreef Jane het volgende:
Ik vind het eigenlijk altijd vrij stom om je huis niet te betalen, of het nou om de huur of de hypotheek gaat. Ik eet nog liever droog brood.
Prioriteiten... In veel gevallen gaat roken en "de kroeg" voor de huur/hypotheek...
censuur :O
pi_103178150
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:

En als de bank langer wacht, is die 50.000 euro 80.000 euro geworden, en die 20.000 gevallen 30.000 gevallen.

Het kan net zo goed dat we een inflatiegolf gaan krijgen en die -50.000 euro zomaar + 50.000 euro wordt. Alles maar in het meest negatieve met nog meer assumpties uitleggen en maar blijven hopen dat de prijzen zoveel dalen dat je voor een appel en een ei een woning kan kopen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')