SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarktIk ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
Niets magisch aan. Een goed onderhouden oldtimer kost ook meer dan hij ooit nieuw gekost heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus... huizen zijn op magische wijze anders dan andere consumptiegoederen? Haha.... nog steeds goed geindoctrineerd
Nu begrijp ik waarom xeno zo vaak zijn Starlet poetst.... het is zijn pensioenpotquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niets magisch aan. Een goed onderhouden oldtimer kost ook meer dan hij ooit nieuw gekost heeft.
Nee, maar het is toch simpel. Een auto koop je, die slijt in no-time onder je kont weg, en die is op een gegeven moment 'op' (gemiddeld max. 15 a 20 jaar).quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom xeno zo vaak zijn Starlet poetst.... het is zijn pensioenpot
Nee, dat heeft een andere reden: Na 25 jaar hoeft hij geen MRB meer te betalen. Zie je de parallel tussen oldtimers en een koopwoning...?quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nu begrijp ik waarom xeno zo vaak zijn Starlet poetst.... het is zijn pensioenpot
Dat drogargument wordt al minimaal 140 delen van dit topic gebruikt...quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:44 schreef Devv het volgende:
Gaan we nu tot vervelens aan toe proberen ons gelijk te halen of auto's hetzelfde zijn als huizen?
Dan haak ik dus af. Veel plezier met die auto.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat drogargument wordt al minimaal 140 delen van dit topic gebruikt...
Watje, dat is precies hun bedoeling....quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:46 schreef Devv het volgende:
Dan haak ik dus af. Veel plezier met die auto.
Dat !quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Watje, dat is precies hun bedoeling....
Je moet het vanaf de hilarische positieve kant bekijken.quote:
Sommige mensen, waaronder jijzelf, lezen nu eenmaal slecht. Het enige dat ík gezegd heb is dat een huis weliswaar géén auto is, maar een hypotheek wel gewoon een lening.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:44 schreef Devv het volgende:
Gaan we nu tot vervelens aan toe proberen ons gelijk te halen of auto's hetzelfde zijn als huizen?
Jij leest anders ook niet best, want CC (Xeno) vergelijkt wel degelijk een auto met een huis.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:59 schreef Jane het volgende:
Sommige mensen, waaronder jijzelf, lezen nu eenmaal slecht. Het enige dat ík gezegd heb is dat een huis weliswaar géén auto is, maar een hypotheek wel gewoon een lening.
Er zijn een hoop overeenkomstenquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij leest anders ook niet best, want CC (Xeno) vergelijkt wel degelijk een auto met een huis.
Je kan mij van veel betichten, maar niet goed lezen is daar over het algemeen niet één van. Ik zeg ook niet dat je de definitie van een lening anders kunt lezen, maar wel dat je het in de juiste context moet plaatsen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Sommige mensen, waaronder jijzelf, lezen nu eenmaal slecht. Het enige dat ík gezegd heb is dat een huis weliswaar géén auto is, maar een hypotheek wel gewoon een lening.
- Auto van 5 jaar oud: 35% van de levensduur verstreken, onderhoud neemt fors toe, zuinigere modellen op de markt voor minder geld, parkeren/rijden wordt elk jaar fors duurder.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Auto nieuw: Bedrag X
Huis nieuw: Bedrag Y
Auto van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: < bedrag X
Huis van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: > bedrag Y
Wat mij betreft is er geen vaste formule, maar de prijs van een huis is van veel meer dingen afhankelijk. Zeker na nieuwbouw, zoals gebiedsontwikkeling maar ook zit er vermoedelijk iets van een risicopremie om het huis bewoonbaar te maken na oplevering (met gebreken).quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:05 schreef GizartFRL het volgende:
Auto nieuw: Bedrag X
Huis nieuw: Bedrag Y
Auto van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: < bedrag X
Huis van 5 jaar oud met noodzakelijk onderhoud gedaan: > bedrag Y
Dit is de vergelijking die gemaakt word buiten de oldtimer, verbeteringen, MRB vrije, hotrods.
Ok, dus als ik morgen een lening afsluit en daar een nieuwe auto voor koop mag ik de rente van die lening ook van mijn belasting aftrekken?quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Drogredenquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:
Of zou een hypotheek toch niet "gewoon een lening" zijn? Zou dat ook de reden zijn misschien dat we er een compleet ander woord voor hebben?
Dat kind is domquote:
Ik probeerde de hand alleen in eigen boezem te steken, omdat deze discussie weer is losgebarsten door iets dat ik zei. Maar dat ging dus over de leningen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij leest anders ook niet best, want CC (Xeno) vergelijkt wel degelijk een auto met een huis.
Vermoeiend zijn zij die constant een huis proberen te vergelijken met een auto. Of een hypotheek met een lening op een auto.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |