En wat is dat dan weer voor een rare stellingquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Verder is een gezin een rustige regelmatige leefwijze.
Als je het vergelijkt met de gemiddelde kinderloze single hebben gezinnen vaak een regelmatig leefpatroon en ondernemen ze minder risicovolle dingen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:35 schreef marcb1974 het volgende:
En wat is dat dan weer voor een rare stelling
Als je iedereen gevangen zet lopen ze helemaal geen risico. Ik ben voor.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:42 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met de gemiddelde kinderloze single hebben gezinnen vaak een regelmatig leefpatroon en ondernemen ze minder risicovolle dingen.
Dus leven ze langer en kosten ze veel meer door allerlei ouderdomsziekten. En nu?quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:42 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met de gemiddelde kinderloze single hebben gezinnen vaak een regelmatig leefpatroon en ondernemen ze minder risicovolle dingen.
genoeg boeren die een familie met 30 kinderen hebben, dus dat trekt wel recht..quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Nederland heeft een steeds grotere hoeveelheid singles. Een ontwikkeling waarvan je je kunt afvragen of die zo gunstig is.
Om een evenwichtige bevolking te behouden is het nodig dat er voldoende gezinnen zijn. Dan zijn er ook genoeg kinderen om voor de ouden van dagen te zorgen. Verder is een gezin een rustige regelmatige leefwijze. Goed dus ook voor de volksgezondheid en rust in het land.
Nu is de vraag. Zou de overheid gezinsvorming meer moeten stimuleren? En zo ja hoe?
Vandaar dat ik als single de meest stabiele factor op het werk ben.. Die zgn gezinsleden verzinnen van alles om maar niet te hoeven werken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Verder is een gezin een rustige regelmatige leefwijze.
Niet het gesteld beleidsdoel verwarren met het werkelijke effect.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:10 schreef Monidique het volgende:
Het is geen rare stelling, want de overheid stimuleert wel meer. De overheid stimuleert, middels de huizensubsidie, bijvoorbeeld dat er meer eigenwoningbezit is. Et cetera. Geen rare stelling kortom.
Man man man, als zelfs ik het al eens ben met H_v_B is er iets mis.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Als je iedereen gevangen zet lopen ze helemaal geen risico. Ik ben voor.
Maar dat wil je dan belonen op een of andere manier?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:21 schreef Arolsen het volgende:
Er is niet zozeer iets mis met singles (ik was het zelf tot dit jaar ook altijd). Maar gezinsvorming is uiteindelijk toch altijd wel de norm geweest en zorgt voor de toekomst van ons land.
In Singapore, toch zo'n kapitalistisch paradijs doet de overheid dat inderdaad.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:10 schreef robin007bond het volgende:
De overheid moet mensen aan elkaar koppelen!!!1111einz
Jammer van ze.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Singapore, toch zo'n kapitalistisch paradijs doet de overheid dat inderdaad.
Op de een of andere manier gaat die grote economische vrijheid vaak maar matig samen met grote persoonlijke vrijheid.quote:
Wat ze in Singapore doen moeten ze zelf weten. Hier kiezen mensen graag zelf wat ze met hun leven doen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Singapore, toch zo'n kapitalistisch paradijs doet de overheid dat inderdaad.
Ik zie het ook totaal niet zitten hoorquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat ze in Singapore doen moeten ze zelf weten. Hier kiezen mensen graag zelf wat ze met hun leven doen.
Nee.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Nu is de vraag. Zou de overheid gezinsvorming meer moeten stimuleren? En zo ja hoe?
Dat maakt dat je zaad door condooms kan kruipen?quote:
Dat er meer mensen van bil gaan dus er meer kans is dat er bezwangerd wordtquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat maakt dat je zaad door condooms kan kruipen?
Dat het slechte zaad in NL ineens trefzekerder zal worden?
Dat de (prik-)pil niet meer werkt?
Seksubsidie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:13 schreef DrDentzz het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als de overheid een wijf voor me regelt.
leuk zo'n PvdA muts met veel okselhaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:13 schreef DrDentzz het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als de overheid een wijf voor me regelt.
Eeehm.. de overheid stimuleert al decennialang gezinsvorming. Onder welke steen heb jij geleefd ?quote:Op maandag 17 oktober 2011 07:47 schreef heiden6 het volgende:
De overheid heeft hier in de verste verte niets mee te maken. De OP geeft mij als vrijheidslievend mens de rillingen.
Dat is al erg genoeg! Kappen met die handel! Ik walg ervan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 07:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eeehm.. de overheid stimuleert al decennialang gezinsvorming. Onder welke steen heb jij geleefd ?
Plus natuurlijk het kort pittig kapselquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:40 schreef Tem het volgende:
[..]
leuk zo'n PvdA muts met veel okselhaar.
Fout, de overheid zorgt dat het voor singles duurder wordt. De partners moeten onafhankelijk zijn van elkaar, mensen moeten meer werken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
De overheid stimuleert overigens al gezinsvorming door zaken als kinderopvang en scholen te subsidiëren. Ze zorgen er voor dat het leven voor gezinnen er fors goedkoper door wordt. Dus voor zover er financiële prikkels meespelen bij de vorming van gezinnen zijn deze al volop aanwezig.
Nee dat zouden ze niet moeten doen. Mensen met kinderen worden al genoeg gesubsidieerd. Wanneer je er dan wat van zegt krijg je de dooddoener dat die kinderen later mijn reet gaan afvegen. Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Nederland heeft een steeds grotere hoeveelheid singles. Een ontwikkeling waarvan je je kunt afvragen of die zo gunstig is.
Om een evenwichtige bevolking te behouden is het nodig dat er voldoende gezinnen zijn. Dan zijn er ook genoeg kinderen om voor de ouden van dagen te zorgen. Verder is een gezin een rustige regelmatige leefwijze. Goed dus ook voor de volksgezondheid en rust in het land.
Precies... dus mocht je als stel kinderen willen maar het gebeurt door omstandigheden niet, word je nog eens dubbel genaaid.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
De overheid stimuleert overigens al gezinsvorming door zaken als kinderopvang en scholen te subsidiëren. Ze zorgen er voor dat het leven voor gezinnen er fors goedkoper door wordt. Dus voor zover er financiële prikkels meespelen bij de vorming van gezinnen zijn deze al volop aanwezig.
Dit klopt wel.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
De overheid stimuleert overigens al gezinsvorming door zaken als kinderopvang en scholen te subsidiëren.
Dit is onzin, want als je een gezin hebt, heb je meer kosten en die kosten zijn veel meer dan de extra subsidies die je krijgt.quote:Ze zorgen er voor dat het leven voor gezinnen er fors goedkoper door wordt. Dus voor zover er financiële prikkels meespelen bij de vorming van gezinnen zijn deze al volop aanwezig.
Je hebt kinderen nodig om een land draaiende te houden. Voor de rest is je post nogal treurig.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:53 schreef raptorix het volgende:
Als het zo was dat je kinderen nodig hebt om de ouderen te verzorgen, dan geef je eigenlijk al aan dat het een Ponzi scheme is. Daarnaast kunnen we als we te weinig verzorgkrachten hebben prima mensen uit het buitenland invliegen, zijn genoeg werklui in buitenland die hier een goed betaalde baan als ouderen verzorger willen hebben.
Ach, het is wel praktisch, ze is minder tijd kwijt met 'haar kammen' etc, ze laat minder lange haren op de grond en op je bord slingeren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Plus natuurlijk het kort pittig kapsel
Een kort pittig kapsel is op geen enkele wijze goed te pratenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:56 schreef DrDentzz het volgende:
[..]
Ach, het is wel praktisch, ze is minder tijd kwijt met 'haar kammen' etc, ze laat minder lange haren op de grond en op je bord slingeren.
Nee je moet het systeem zo inrichten dat je niet afhankelijk bent van je nageslacht, of heb je soms liggen slapen de laatste tijd?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt kinderen nodig om een land draaiende te houden. Voor de rest is je post nogal treurig.
Daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee je moet het systeem zo inrichten dat je niet afhankelijk bent van je nageslacht, of heb je soms liggen slapen de laatste tijd?
Dat kan, zolang je mij niet met achterlijke regels dwingt te participeren vind ik dat prima.quote:
En vooral eens stoppen met het achterlijke idee dat gemeente de bouwgrond bewust schaars houd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Je moet gewoon de belangrijkste kostenpost naar normale niveaux terugbrengen, dus de woningmarkt. Door geen subsidieachtige regelingen meer toe te staan op deze markt.
Welke regeltjes?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan, zolang je mij niet met achterlijke regels dwingt te participeren vind ik dat prima.
"teveel mensen". hoe meet je zoiets?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Oneens.
Er zijn al teveel mensen op de aarde.
Mensen met kinderen moeten hiervoor juist bestraft worden middels extra hoge belastingen.
Mensen zonder kinderen en alleenstaanden moeten extra in het zonnetje gezet worden (dat kan ook op andere wijzen dan financieel).
en bejaarden kunnen inwonen bij hun eigen kinderen en ook gewoon maar genoegen nemen met minder als er te weinig personeel is. Meer kinderen verschuift het probleem alleen maar, want al die kinderen worden ook weer bejaard.
De Bilderberg-groep heeft gelijk als ze het bevolkingsaantal willen reduceren tot een half miljard. Dus denk aan Moeder Aarde en voor een leefbare planeet, plant jezelf niet voort.
Alhoewel FOK!kers zich toch niet voortplanten, dus wij FOK!kers geven het goede voorbeeld. Hopelijk volgt de rest van Nederland snel.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:45 schreef Veldman het volgende:
[..]
De hoogte van zijn uitkering waarschijnlijk.
'Teveel mensen' is te kort door de bocht. Maar de afdruk die al die mensen maken is wel in rap tempo bezig om de planeet onleefbaar te maken. De bevolkingsgroei is te hard gegaan ten opzichte van de methodes om duurzaam te leven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"teveel mensen". hoe meet je zoiets?
Gecompenseerd nog wel, toe maar....quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke regeltjes?
Het staat je gewoon vrij om een gezin te stichten en daarvoor financieel te worden gecompenseerd door de overheid.
Waarom zouden andere mensen voor jouw kinderen moeten betalen? Waarom wil jij meer uit de staat halen dan dat je er in stopt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke regeltjes?
Het staat je gewoon vrij om een gezin te stichten en daarvoor financieel te worden gecompenseerd door de overheid.
Het is geen taak van de overheid daar voor te zorgenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt kinderen nodig om een land draaiende te houden. Voor de rest is je post nogal treurig.
Ja, laat de belastingbetaler 1000 euro betalen zodat iemand 500 euro kan gaan verdienenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:40 schreef Compatibel het volgende:
Wat verstaan we onder gezinsvorming? Hier lijkt het met name om het krijgen van kinderen te gaan, en de eventuele sturing van de overheid hierbij.
Wat mij betreft moet de overheid helemaal niets. In sommige gevallen is het handig om kinderopvang deels te subsidiëren, omdat vrouwen hierdoor eerder en meer gaan werken nadat ze kinderen hebben gekregen. Zolang onze economische ontwikkeling profiteert vind ik het best.
Ik denk niet dat de regering zich hier zorgen om maakt. Het wordt juist onaantrekkelijk gemaakt om meer dan 2 kinderen te mogen hebben. De 3 kost bakken met geld.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:32 schreef Arolsen het volgende:
Indien de overheid haar onstilbare honger niet zou stillen met een progressief belastingsysteem zou het voor de partner ook meer lonen te gaan werken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de regering zich hier zorgen om maakt. Het wordt juist onaantrekkelijk gemaakt om meer dan 2 kinderen te mogen hebben. De 3 kost bakken met geld.
Tevens is er geen stimulatie van 1 van de partners om te gaan werken, dus ik denk dat dit wellicht een start zou kunnen zijn van een grijze golf over een aantal jaar. Of het volgende kabinet doet het weer anders
Jij hebt het niet begrepen. Lees het rustig nog even door en let vooral op de laatste zin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, laat de belastingbetaler 1000 euro betalen zodat iemand 500 euro kan gaan verdienen
Oh zeker wel, want als de kosten van de kinderopvang lager zijn dan de de inkomsten door werken kan men het zelf betalen en is er geen reden om te subsidieerenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jij hebt het niet begrepen. Lees het rustig nog even door en let vooral op de laatste zin.
Ja hoe noem je het anders?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 05:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gecompenseerd nog wel, toe maar....
Even gefixed voor je het persoonlijk gebash is natuurlijk nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zouden andere mensen voor jouw kinderen moeten betalen? Waarom wil jij men meer uit de staat halen dan dat men je er in stopt?
Om het land draaiende te houden? Jawel hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen taak van de overheid daar voor te zorgen
Dan kunnen ze toch beter je kinderen afnemen en in kampen zetten zodat ze de perfecte werkers worden?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:01 schreef betyar het volgende:
Omdat die kinderen, of ze nu van mij zijn maakt geen drol uit gewoon nodig zijn. Wie de jeugd heeft heeft de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |