Net zoals vorig jaar iig. Toen was het 21-28 nov, nu 20-27 en in 2009 was het 22-29 nov.quote:Op zondag 16 oktober 2011 09:11 schreef Ambrosius het volgende:
Heb het gevoel dat die WTF dit jaar wel erg laat zijn, of is dat gewoon hetzelfde als altijd?
quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:43 schreef Federer-fan het volgende:
Deze mooie tweet van de huisfilosoof van de ATP wilde ik jullie niet onhouden: "There is no wind like Russian wind...it goes throu all your clodes and attacks you bones..."
Was wel een onmogelijke hoor, die bal was hoog!!quote:
Dat zijn ze voor Ferrer allemaal.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Was wel een onmogelijke hoor, die bal was hoog!!
quote:US Open zint op mannenfinale op maandag
Redactie − 20/10/11, 00:29
Publiek bij de US Open-finale van 2010 tussen Nadal en Djokovic verlaat de tribune voor de zoveelste keer wegens hevige regenval. © afp
De organisatie van de open Amerikaanse tenniskampioenschappen kijkt of het mogelijk is de finale in het herenenkelspel permanent op maandag te houden. Door uitstel vanwege regenval kwam het daar de laatste jaren toch al op neer, maar de directe aanleiding is de krappe marge tussen de halve finale en de finale.
De US Open is het enige grandslamtoernooi dat de halve finale en de finale in het enkelspel een dag na elkaar inroostert. Daarop bestaat vanouds veel kritiek van de spelers. Voormalig nummer 1 van de wereld Roger Federer beklaagde zich dit jaar nog over het overvolle schema.
Uitputtender
De vijfvoudig US Open-winnaar zei gisteren het onderzoek van de organisatie te verwelkomen. Federer noemde een eventuele verandering 'passend bij onze sport'. De organisatoren van de US Open erkennen dat het tennis de afgelopen jaren voor de spelers uitputtender is geworden, waardoor ze tussen de partijen meer rust zouden moeten krijgen.
Het intensieve slot van het speelschema dateert uit 1984, toen de organisatie van het toernooi als lokkertje voor publiek en tv-kijkers Super Saturday bedacht, de dag waarop zowel de vrouwenfinale als de twee halve finales van de mannen worden afgewerkt. Tot die tijd werd hetzelfde schema gehanteerd als de andere drie grandslamtoernooien. In Parijs, op Wimbledon en in het Australische Melbourne worden de halve finales van het vrouwenenkelspel op donderdag gespeeld, die van de mannen op vrijdag, de vrouwenfinale op zaterdag en de mannenfinale op zondag.
Vijftiende dag
Een van de mogelijkheden die nu wordt bezien, is het toevoegen van een vijftiende dag aan het toernooi, waarbij de vrouwenfinale zou opschuiven van zaterdagavond naar zondagmiddag. In dat geval komt ook de vrouwen een rustdag toe tussen hun halve finale en hun finale.
Een andere mogelijkheid, die de zondag als slotdag onaangetast zou laten, is het naar voren halen van de halve finales. Dat zou wel de druk vergroten op het speelschema, dat de afgelopen jaren toch al in zijn voegen kraakte vanwege hevige regenval en de gevolgen daarvan voor de partijen.
Ik denk dat ie het nog wel haalt hoor, ook na zijn blessure heeft hij al fantastisch gespeeld maar nu lijkt het even op. Volgend jaar weerquote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:03 schreef tja77 het volgende:
Ik vrees dat hij nooit meer top 5 zal worden, terwijl hij voor zijn blessure aansluiting leek te hebben bij de besten van de wereld. Erg jammer, is altijd 1 van mijn favoriete tennissers geweest (en nog). Heerlijke onorthodoxe vegende forehand.
Ik las het net ook. Onder de omstandigheden een goede zaak lijkt me, omdat de mannen dan een dag rust hebben tussen de halve finale en de finale. Komt de kwaliteit van de finale alleen maar ten goede lijkt me.quote:
Je bedoelt neem ik aan vrijdag? De halve finales heren op de andere GS'en zijn op vrijdag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als Wimbledon en RG het meestal redden in 14 dagen, moet de US Open dat ook kunnen, lijkt me. Schuif gewoon de SF op naar zaterdag, zoals alle andere GS. Maandagavond finale lijkt me minder voor de kijkcijfers dan vrijdagavond SF, afgezien daarvan.
[...]
Ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan vrijdag? De halve finales heren op de andere GS'en zijn op vrijdag.
Roland Garros telt 15 dagen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als Wimbledon en RG het meestal redden in 14 dagen, moet de US Open dat ook kunnen, lijkt me. Schuif gewoon de SF op naar vrijdag, zoals alle andere GS. Maandagavond finale lijkt me minder voor de kijkcijfers dan vrijdagavond SF, afgezien daarvan.
Wimbledon telt er maar 13.quote:
Hier ben ik het mee eens hoor, die Super Saturday voor die kijkcijfers en money vind ik maar niks. Maar aan de andere kant komt een finale op maandag me te allen tijde beter uit. Zit dus een beetje in dubio.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als Wimbledon en RG het meestal redden in 14 dagen, moet de US Open dat ook kunnen, lijkt me. Schuif gewoon de SF op naar [b]vrijdag, zoals alle andere GS. Maandagavond finale lijkt me minder voor de kijkcijfers dan vrijdagavond SF, afgezien daarvan. [/b]
Del Potro met zijn grote lichaam en forehandtechniek moet gaan uitkijken dat blessures zijn carriere niet helemaal de gort in werken. Vooral omdat hij niet heel snel terug komt tot zijn topniveau. Zeker aangezien de echte top nooit zware blessures lijken te hebben. Federer is van staal en Djokovic, Nadal en ook Murray hebben eerder last van kleine dingen dan blessures in de orde van 6 maanden.
Eerste toernooi na een blessure. Er kan weer wat stuk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:02 schreef luckass het volgende:
Monfils ligt alweer 2x op de grond in een game met z'n onmogelijke pogingen om ballen te halen.
Tja als je beter wilt worden moet je dat met betere spelers doen. Logische keuze. Martin zat natuurlijk nog in Libië om dat gedoe daar op te lossen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:29 schreef JonkersR het volgende:
Huh, Federer die traint met Wessels?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |