abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102932021
De dreumesjes:

28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
09 maart 2010: Lucas, zoon van Cooki
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
pi_102932129
[quote]0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:16 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon op de catwalk op school (wel onscherpe foto helaas):

zie vorige topic: [ afbeelding ]

[ Bericht 14% gewijzigd door -Caroline- op 10-10-2011 21:29:03 ]
pi_102932241
Dat was even in het kader van psz/school onderwerp he, foto mag ook wel weg hoor :D
pi_102932457
Wat een leuke foto Meimel! Voor een project??

Las iets over een broccoli schotel?!
Oona heeft juist vandaag besloten dat het eerste wat ze officieel niet lust broccoli is ;)
Mijn kleine veelvraat schuift alles naar binnen... maar broccoli was de laatste weken steeds minder in trek, maar we konden haar nog steeds voor de gek houden met een stukje tomaat of aardappel ervoor ;) vandaag was dat einde oefening.... Helaas kregen we er maar 2/3 hapjes broccoli in!

Naja ;) vinnut al heel wat dat ze behalve broccoli dus alles lust
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102932656
Bij Lente werkt het erg goed om gek te doen met eten. Bijv. door een stuk broccoli met de steel in je mond te doen en dan te zeggen: "heeft Lente nou ook een boom onder d'r neus? :+ "

Je wordt echt een retard als ouder. :')
pi_102932772
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:24 schreef Reilain het volgende:
Wat een leuke foto Meimel! Voor een project??

Las iets over een broccoli schotel?!
Oona heeft juist vandaag besloten dat het eerste wat ze officieel niet lust broccoli is ;)
Mijn kleine veelvraat schuift alles naar binnen... maar broccoli was de laatste weken steeds minder in trek, maar we konden haar nog steeds voor de gek houden met een stukje tomaat of aardappel ervoor ;) vandaag was dat einde oefening.... Helaas kregen we er maar 2/3 hapjes broccoli in!

Naja ;) vinnut al heel wat dat ze behalve broccoli dus alles lust
Kinderboekenweek met thema superhelden.

2/3 hapjes ergens van nemen zou hier prima zijn :D Gelukkig vindt Oona ook iets niet lekker :P Of zag het er misschien anders dan normaal uit? ;)
pi_102932831
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:26 schreef Ssserpente het volgende:
Bij Lente werkt het erg goed om gek te doen met eten. Bijv. door een stuk broccoli met de steel in je mond te doen en dan te zeggen: "heeft Lente nou ook een boom onder d'r neus? :+ "

:D
Bij Kyllian noemen we het ook een boompje de stukjes broccoli, die is net zo'n slechte groente eter als zn broertje.
pi_102932890
Whaha, Ssserpente :D
Dat doe ik dus echt niet he. Ze eet, of niet, maar ik ga geen vliegtuigjes of andere gekke dingen doen.

Ik had vorige week brocollistamppot gemaakt, en die vond ze erg lekker. Gewoon aardappels en brocolli koken en stampen, beetje boter erbij, lepeltje mosterd en wat geraspte kaas erdoor. Ging er heel goed in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102932958
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:26 schreef Ssserpente het volgende:

maandag 10 oktober 2011 @ 21:32:27 #10
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933036
We hebben het idee dat het om de structuur van de broccoli gaat ;) Volgende keer ga ik hem door de aardappel prakken... even testen of het de smaak of de structuur is..
Krijg er makkelijk 150 gram groente in normaal elke dag... vaak hebben we er nog iets van tomaat of komkommer extra bij... heeft ze dat extra gegeten..

We hebben ons trouwens enorm vermaakt hoor met haar zure gezichtje :D Dat we dit ooit nog eens mee mogen maken... iets uitspugen, teruggeven, piepen bij het aanzien van eten....
Briljant gezicht :D
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:33:38 #11
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933129
owwww we hadden wel eerder iets wat ze niet luste.... Yoghurt!
Totdat ze het uit een beker kreeg ;) toen vond ze het ineens heerlijk
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933195
Moet je eens spruitjes proberen, krijg je vast ook een vies gezicht :P

Dyon houdt trouwens enorm van komkommer, die hebben we dan ook bijna elke avond bij het eten.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:34:59 #13
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933235
Nee hoor :D Die gaan zo naar binnen
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933293
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Whaha, Ssserpente :D
Dat doe ik dus echt niet he. Ze eet, of niet, maar ik ga geen vliegtuigjes of andere gekke dingen doen.

Ik had vorige week brocollistamppot gemaakt, en die vond ze erg lekker. Gewoon aardappels en brocolli koken en stampen, beetje boter erbij, lepeltje mosterd en wat geraspte kaas erdoor. Ging er heel goed in!
Wij hadden aardappels, broccoli, uitgebakken spekjes en wat kookroom O+ echt héél erg lekker!

Wij doen trouwens best vaak achterlijk aan tafel :@ madammeke heeft regelmatig de slappe lach in elk geval.. eten doet ze toch wel ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:36:21 #15
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933352
Hier ook ;) Oona wil ons ook steeds voeren.... Hilarisch
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933358
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:34 schreef Reilain het volgende:
Nee hoor :D Die gaan zo naar binnen
Serieus :o

Kyllian lust ze echt niet, dus bij Dyon eigenlijk nooit geprobeerd omdat wij het dus nu ook niet meer eten (als ik er erg dol op was had ik ze wel voor mezelf gemaakt).
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:38:16 #17
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933470
Moet wel zeggen dat het dan diepvriesspruitjes zijn... Omdat wij vega eten hadden we soms een stukje vegaspul wat in Oona nog niet gaf... zij kreeg dan wat verschillende groente extra...
Nu krijgt ze ook wat stukjes van onze vegaburger als we dit eten.. Bv Tofu eet ze gewoon mee... en anders krijgt ze bv extra peulvruchten of andere groenten
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933528
Grappig, Lente lijkt juist groente in de meest pure vorm het lekkerst te vinden. Spruitjes, boontjes, bloemkool, broccoli, alles schuift ze zonder saus naar binnen. En van gemengd spul en ovenschotels en zo moet ze niks hebben.
pi_102933654
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:35 schreef Orea het volgende:

[..]

Wij hadden aardappels, broccoli, uitgebakken spekjes en wat kookroom O+ echt héél erg lekker!

Wij doen trouwens best vaak achterlijk aan tafel :@ madammeke heeft regelmatig de slappe lach in elk geval.. eten doet ze toch wel ;)
dat klinkt goed!
Die ga k onthouden!

Spruitjes O+ Ik hou daar echt zo van he :D En R ook O+
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:12 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933709
Oona is gek op stoofschotels.... Hongaarse tomaten/aardappelschotel is een groot succes
We'll have love aplenty
You and me
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:22 #21
5428 crew  miss_sly
pi_102933715
Gisteren aten we bij mijn zusje, patatjes, kibbeling en sperziebonen, en Senna eet dan als eerste haar sperziebonen en wil eigenlijk ook alleen daar nog extra van opgeschept krijgen. Patatjes vond ze het minste, geloof ik.
pi_102933926
Hier gaan de aardappels, rijst en groente en vlees er goed in. In het begin de pasta ook wel, maar nu helemaal niet meer zo.
Waar meneer helemaal gek op is, is soep. En dan is de tomatenvariant het lekkerst.

Maar ook de ongezonde dingen vind hij lekker (pizza, patat, pannenkoek). Niet dat we dat zo vaak eten, maar dan eet hij heel goed zelluf.

Het eten wisselt hier trouwens enorm. Er zit vaak elke dag wel een maaltijd bij die hij minder eet, welke is geen pijl op te trekken. En nu wil hij het allemaal zelf doen met zijn vork (wat soms echt niet heel handig is). Soms raakt hij enorm gefrustreerd en eet hij dus niet meer, gelukkig mogen we vaak ook helpen of gaat hij met zijn handen eten.
pi_102933978
Sperzibonen zijn hier ook niet aan te slepen! Net als bloemkool.. en sugarsnaps zijn ook favo! Eigenlijk bijna alle groenten wel. Als ze een keer slecht eet is het echt omdat ze gewoon geen trek heeft ofzo. Vis is ze ook erg gek op! En als ze een keer een patatje krijgt, gaat ze gillen :') die vind ze echt héél erg lekker.. :?

Maargoed, ze is net 14,5 maand :P wie weet wat we nog te stellen krijgen!
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:49:00 #24
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102934051
Juist ;) Ik geniet er maar van dat ze zo lekker eet... Misschien is die broccoli wel het begin van een hoop ellende ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_102934217
Floris eet best wisselend. Pasta is op t moment favoriet. Laatst had ik een aardappelomelet uit de opperdepop voor m gemaakt, heeft ie helemaal op zitten eten.
Hij begint nu sowieso wel goed te eten. Als ie t maar zelf mag doen. Nja tis een beetje een zooitje, maar gaat steeds beter.
Patatjes vindt ie ook lekker ja. Gisteren heeft ie een halve kipburger op (zonder broodje) en bijna een hele portie patat, maar overdag ook veel gelopen.
Vandaag had ie een potje tortelini op (uit de vriezer, maak altijd porties om mee te nemen op oppasdagen). Was zon groot aventpotje. Helemaal opgegeten, plus toetje, plus nasi, plus kroepoek :D
Boontjes vind ie niet lekker. Groente moet ie sowieso niet zo op t moment. Wel als het ergens doorheen zit, dat dan weer wel.
pi_102934273
Amy houdt ook erg veel van patat. Dat heeft ze niet van een vreemde trouwens :P Groente eet ze ook erg goed :Y Vlees houdt ze niet zoveel van. Ik ben wel erg blij met hoe ze eet. Lekker spekkies kweken!
pi_102934276
ah Dyon aan de hand van zn grote broer, wat mega schattig O+

Wolf lust trouwens (nog steeds) geen komkommer of tomaat. Wel als ik tomaat bak. Sla kan hij nog niet goed eten/wil hij ook niet.
Ach de ''ik lust geen groenten fase'' zal vast wel weer over gaan
Of niet, zoals bij mijn zusje van 23 die nog steeds macaroni geheel wit eet :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:55:19 #28
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102934407
Oona heeft nog geen frietjes op.... Wanneer jullie kids voor t eerst?
We'll have love aplenty
You and me
pi_102934502
Ik denk rond zijn eerste verjaardag.
pi_102934525
nog even verder teruggelezen Men, wat schrijven jullie veel, kan een mens ook even rustig werken? :P Saffier we moeten snel weer een meeten ja! En ik wil Orea ook meeten en Sonnetje en en en.. :P
pi_102934627
Lente ook zo rond d'r eerste verjaardag. En als we nu frietjes halen, bestellen we voor haar altijd zonder zout.

Sla krijgt ze ook niet weg, net als rosbief, dat wordt een grijze, draderige bal die ze kokhalzend uitspuugt. Echt, ik moet niet snel over m'n nek, maar dit was op het randje. :X
pi_102934730
Sla is hier inderdaad ook geen succes. De tomaat, komkommer en eieren wel.
En als we patat eten, is het oma's zelf gebakken patat (dus altijd zonder zout). Die schuift meneer zo naar binnen (en het liefst opa's patat). Die net iets beter gebakken dan voorbakken patat. De slappe hap zeg maar.

Meneer eet hier trouwens ook rauwe aardappel als hij de kans krijg als we aan het schillen zijn.
pi_102934815
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:57 schreef Solagratia het volgende:
nog even verder teruggelezen Men, wat schrijven jullie veel, kan een mens ook even rustig werken? :P Saffier we moeten snel weer een meeten ja! En ik wil Orea ook meeten en Sonnetje en en en.. :P
Ja en zo ver weg woon je ook weer niet :D

Oh en patatjes, uhhh even denken, Orea wanneer waren we in Blijdorp? :D
Hij krijgt t echt amper, dus doe er niet heel moeilijk over.

Komkommer lust ie niet geloof ik. Althans hij doet t in zn mond en spuugt t weer uit.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:51:30 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102937906
frieten eet Roy wel maar is absoluut niet zijn favoriet.
Sla tomaat komkommer vind hij heerlijk en gaat er goed in.
En eigenlijk de rest ook wel, er is niet echt iets wat Roy niet lekker vind :@
En dat vinden wij prima :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102938047
Patatjes at hij voor het eerst rond zn eerste verjaardag, maar toen nog niet als hoofdmaaltijd, ik gaf hem er toen nog een potje bij en dan een paar patatjes voor de ''leuk''
Nu eet hij wel patat gewoon mee, dit eten we niet wekelijks trouwens. Ik denk iets van 1x in de 2/3 weken.
Vandaag toevallig patat gegeten, had een kipcorn voor hem erbij
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102938499
Niels ook na zijn eerste verjaardag, ik weet niet meer wanneer. We hebben nu ongeveer 3 keer patatjes gegeten.
Wij vanavond toevallig ook Poppejans!! Haha, Niels had zo'n dikke buik, hij had veel te veel gegeten volgens mij _O-

Leuk he dat Wolf misschien bij Niels in de klas komt O+

Vandaag was ik met Niels in het speeltuintje hierachter en het begint me echt op te vallen dat hij weinig durft (?) of geen zin heeft om te klimmen/schommelen. Hij houdt ook niet van met een bal spelen. Hij vindt het wel heel leuk om zich te verstoppen in het huisje, rond te rennen en dingen te bekijken. We gaan een paar keer per week naar speeltuintjes in de buurt.
Op onze lage plastic glijbaan wil/durft hij wel trouwens.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102938933
groente was de laatste tijd een ramp, wat ze eerder zo naar binnen schoof liet ze met een hele duidelijke nee staan
maar afgelopen week at ze zo ineens wel weer heel veel bloemkool
Meestal zegt ze eerst nee, maar als wij haar dan negeren gaat ze toch eten, het liefst met vork, aanprikken lukt steeds beter anders doen we dat samen

patatjes is ze verzot op (teveel naar mijn zin) maar die krijgt ze eigenlijk zelden (helemaal sinds ik dieet haha) dus als ze dan ergens krijgt prima maar idd zonder zout

niels en wolf bij elkaar in de klas misschien?! dat zou super gaaf zijn!

nou ja dan een kleine update hier, slapen gaat sinds de osteo eigenlijk goed! Ik kampeer nog wel zo nu en dan paar haar, maar dat vind ik ook allemaal prima eigenlijk
ze zet 4 stappen los en is van de week zelf de glijbaan in het zwembad opgeklommen!
als ze niet los kan staan in het ondiepe water gaat ze op haar hurken lopen en ze begint helaas met driftbuien waar ik nog niet door heb (behalve tut/speen geven) hoe ze eruit kan komen
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:11:50 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102944066
draakje, fijn dat het goed gaat met het slapen, dat een osteopaat daar dan de uitkomst voor is.

Wolf en Niels in dezelfde klas, dat zou wel heel leuk zijn zeg.

As, Noortje is ook fan van soep! Ik had van de week zelf mosterdsoep gemaakt, ik hou het nog een beetje tegen omdat er ook room in zit, maar het liefst zou je alleen maar soep eten. Het liefst met brood dat je er zo lekker in kunt dopen. ;)

Qua eten, Noortje eet ook de ene keer heel goed en de andere keer heel slecht. We hadden van het weekend voor het eerst risotto voor d'r en dat vond ze wel heel lekker, stukje vis erbij en erwten dan is het goed. Dat schuift ze echt zo naar binnen, het liefst met de handen.

Komkommer eet ze niet, ze probeert het wel, stukjes afhappen maar die spuugt ze weer uit, gaat ook op voor appels in zijn hele vorm, peer etc etc. Ze krijgt haar fruit in de vorm van een knijpfruitje anders eet ze alleen maar banaan. Fruit vind ik echt het moeilijkst eigenlijk. Ik moet 'r gewoon stukken voorzetten, maar wat geven jullie allemaal??

Patat lust ze wel maar dat krijgt ze nog niet als hoofdmaaltijd. We eten het zelden trouwens. Ik vind het jammer dat ze geen boerenkoolstamp lust, of tenminste nog niet. Ze heeft heel veel dingen nog nooit op en ik kan natuurlijk niet van d'r verwachten dat ze alles ineens zomaar lust. Hoe doen jullie dat, dan niets eten of iets anders eten?

We hebben gister contact gehad met de HA met de mededeling dat we een doorverwijzing willen naar een kinderarts. We moeten dus eerst langs komen en zouden pas vrijdag kunnen omdat het zo druk is. Nou ik vind dat een hele slechte zaak eigenlijk dus heb aangedrongen op eerder, nu kunnen we woensdagochtend terecht. Huisarts zei in het telefonisch consult dat hij niet verwacht dat de kinderarts iets kan doen. Ik wil sowieso weer een doorverwijzing naar KNO en dan niet die waar we de vorige keer waren maar gewoon die hier in de stad. Want die we eerst hadden was echt niet fijn.
Volgens HA hadden we al veel eerder terug moeten komen, zijn collega vond het niet nodig, die zegt 'kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek, niet veel aan te doen'. Ik had bij haar echt het gevoel dat we een stelletje zeurpieten zijn en we alleen maar dure tijd van haar in beslag nemen. Dan is voor mij de drempel al weer te hoog om maar weer te bellen, want ja, kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek.

Enniewee, met Noortje gaat het verder wel goed, ze is nog steeds een blij ei eigenlijk, kijk maar:
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:12:11 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102944069
hmpf, stom, foto draait niet.,...
pi_102944166
Becky, wat een horken die huisartsen... Fijn dat jullie in elk geval wel terecht kunnen en hopelijk krijg je in elk geval de verwijzing en misschien nog wat goed advies. :*

Patatjes zijn hier erg geliefd, maar niet lievelings... dat is pasta met zalm. Op zondags eten wij meestal wel patat, en Minke krijgt nu ook wat meer mee... eergisteren voor het eerst een frikandel (die ze eerder op had dan wij) en nog een stukje kroket van mijn bord gegapt :+ Sla gaat er niet in, ik denk dat het vooral de structuur is die het probleem maakt, want ook witlof is geen optie... komkommer en tomaat zijn soms wel, soms niet goed... ligt aan haar dag. Fruit doen we vaak wel gewoon zo. Druifjes, stukken appel, banaan, mandarijn, peer... dat soort dingen en dan in stukjes (behalve de druiven, die eet ze zo). Mijn enige probleem met eten is meer dat ze echt hamstert... dus proppen tot ze bijna niet meer kan kauwen en dan haast stikt/verslikt. Maar da's meer een luxeprobleem :@
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:13:52 #41
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102944513
Proppen, check! :P Mijn kindertje propt soms zo een halve banaan naar binnen, en dan proberen te kauwen terwijl hij zijn mond niet meer dichtkrijgt :')

Qua groente eten is het een beetje 'in het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst'. Soms smult hij van sperziebonen, de volgende keer propt hij het alleen enthousiast zijn neus in :') Komkommer at hij als baby aan 1 stuk door, nu moet hij er niets meer van weten. Sla en witlof lust hij ook niet, patat wel.. Wij eten met enige regelmaat patat, maar dan wel verse, en met groente en gewoon vlees erbij.

En mijn poppie klampte zich net aan me vast op het kdv en ging keihard huilen toen ik wegging -O-
3!
pi_102944619
Noortje was ben je schattig en stoer O+
en Becky: }:| voor de artsen die niet behulpzaam zijn

Twinkly: ms vindt Niels een bal stom omdat ie steeds wegrolt? :7 net als die voetballers die achter een bal aanrennen en m dan wegschoppen als ze m bijna hebben? _O-

Incantrix: dat is ook zielig voor haar en heulemaal niet fijn voor jou... -O- bij ons kdv zeggen ze dan altijd dat het na 2 minuten over is en dat ik altijd mag bellen ..... wel lief bedoeld hoor, dat meen ik :Y echt .. maar ik denk altijd ... :( :'( ja dus? hij/zij huilt nu en dat vinnik sielug... :@ oO< -O- zoiets..
pi_102944716
Fijn dat je morgen terecht kunt, Becky, arme popje van je. :*

Hehe Minke de Hamster. O+

Aww Stef, had je nog behoefte aan mama? O+
shirtje nog ontvangen?

Ik ga kroost verzamelen, oudste mag kunstjes op cb vertonen.
pi_102944750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:31 schreef Spewey het volgende:
Ik ga kroost verzamelen, oudste mag kunstjes op cb vertonen.
spewey: succes met het optreden O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:31 schreef Spewey het volgende:
Aww Stef, had je nog behoefte aan mama? O+
shirtjemannen-sw-zwembroek nog ontvangen?

Ik ga kroost verzamelen, oudste jongste mag kunstjes op cbkdv vertonen.
:+
pi_102944781
Mogge!
Laatste dagje hier. *slik*

Eten gaat bij Isabeau heel wisselend, maar ze is niet vel over been, dus ik maak me er niet druk om. Toen ze ongeveer een jaar was at ze enórme hoeveelheden van álles. Nu is het maar net hoe de wind waait. Kan er geen pijl op trekken. Gisteren had ik risotto gemaakt en heeft ze één hap gegeten. Maar ze lust het wel graag, een volgende keer eet ze zo twee borden leeg. Ach, ze doet maar!

Brood gaat eigenlijk wel bijna altijd goed en fruit ook. Bij voorkeur appels of druifjes momenteel. (of bananenschuimpjes, maar dat valt niet echt onder fruit he? :') )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:41:02 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102944819
Ik geloof dat je kind hier minstens 2 dagen naar de psz 'moet'. Dit ivm wennen en ik sta er eigenlijk wel achter.

Wat eten betreft: boontjes belieft meneer niet. Erwtjes daarentegen met 2 handen tegelijk. Pasta in alle vormen en op diverse manieren bereid is de bom! Maar ook aardappelen heeft meneer graag. Maar hij doet een moord voor vlees! :D
En hier ook een soepmonster, dus ik maak geregeld gepureerde soepen van diverse groentes.

Ow en qua fruit krijgt hij meestal een fruitprutje (uit potje of knijpfruit), want dat eet hij tenminste. De rest is wisselend. oms eet hij een halve peer of appel of banaan. Haal ik dan weer bananen dan weigert hij.
pi_102944870
Hmmm, soep maak ik eigenlijk nooit voor MInke, lijkt me zo onhandig voor haar?! Maar misschien wel goed voor haar lepel-skillz. Misschien vrijdag maar effe proberen als man er toch niet is, dan kunnen we lekker soepie eten samen! c_/
pi_102944884
In Italië wilde Isabeau vooral antipasti eten. Bij voorkeur rauwe ham, salami, stukjes kaas... dat soort werk. Verder zat ze vooral in haar eten te roeren (even joeeejen) :')

Laatst aten we mexicaans, wilde ze alleen jalapenopepers eten. Echt enorme hoeveelheden. Ze spoort écht niet hoor.

Soep is de bom, maar wil ze uiteraard wel ZELF eten. :')
pi_102944943
hmz. Eten... Leyla eet eigenlijk nog vaak een potje.. Aardappels eet ze wel met de pot mee.. Ik merk dat ik het lastiger vind haar gevarieerd te laten eten als ze met ons meeeet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:04:49 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102945171
ow de soep 'voer' ik :D
Je zou het ook in een beker kunnen doen.

Wij mogen dadelijk gaan kijken op de psz bij de mini's! We mochten kiezen: 1, 2 of 3 ochtend per week. We gaan voor 2 heb ik zojuist besloten ivm wennen en als Harry het echt tof vindt, breiden we uit. Maar eerste even kijken dus.
pi_102945178
Muppet is aan het oefenen met lopen in haar slaap :D :') zag ik op de camera... ze 'loopt' in haar slaap steeds tegen de spijlen op :D en zo draait ze dan weer helemaal 180 graden rond O+ zo cute!
pi_102945230
Lijnloos, soep is DE manier om groenten naar binnen te krijgen. Ok het is even wat geknoei in het begin. Mette is inmiddels al zeer behendig en knoeit niet echt veel meer.

Wij maken net zoals Asy vaak gepureerde soepen, gaat er altijd wel in. En ook eet ze stukjes groente in de soep wel. Dus zo houd ik haar eten gevarieerd door de week heen.
Een keer pasta, de dag erna meestal kliekje pasta, of pizza gemaakt van de overgebleven saus (erg lekker en super simpel).
Een keer noodles, oftewel oosters. Dan eet ze vooral de Noodles maar ze heeft de dagen daarvoor al veel groentes op.
Een keer iets met aardappelen, gebakken piepers met appelmoes is een hit natuurlijk.
En een keertje soep.
Daartussen probeer ik nieuwe dingen te introduceren of eten we frietjes ofzo. Als ze niks ervan eet geven een boterham.
Mette eet bijna geen vlees of vis met avondeten, dus dat los ik op door die dingen als broodbeleg aan te bieden. En bijvoorbeeld gerookte kip eet ze wel los, dus dan maar los.
Ik ben met losjes weekplannen een paar maanden geleden begonnen en het werkt, ze is vorige week gewogen en ze heeft haar dip van het ziek zijn ingehaald en is weer terug op haar curve :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102945238
Beck, check je pm even :)
pi_102945335
Wickie, thanks voor de tip! Ik ga het es proberen...
pi_102945557
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:04 schreef Asyniur het volgende:
ow de soep 'voer' ik :D
Je zou het ook in een beker kunnen doen.
Dat is hier volstrekt kansloos. Alles wil ze ZELF doen en dan ook precies zoals wij het doen. Anders vliegt het door de lucht.
pi_102945598
Isabeau ZELF oppe tjap lopen
Isabeau ZELF tandenpoetels
Isabeau ZELF djinken
Isabeau ZELF ZELF ZELF

En oh ja, is van MIJ, ISABEAU MIJ!!!

O+
pi_102945687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat is hier volstrekt kansloos. Alles wil ze ZELF doen en dan ook precies zoals wij het doen. Anders vliegt het door de lucht.
Hier mag ook niks gevoerd worden.. dan vliegt het inderdaad door de lucht.
pi_102945710

Behalve bij de laatste hapjes van het toetje dan is het ineens poeslief: "Mama vragen? Met de lepel?"
pi_102946954
die van mij wil ook alles zelf maar wij scheppen het eten op de lepel en hij doet die zelf in zijn mond. Compromis. Maar ik heb dan ook echt geen moeilijke eter, hij eet alles wat los en vast zit. Elk willekeurig stuk fruit gaat er net als groenten en vlees in. Zelfs een pizza punt vindt hij heerlijk. Mijn middelste is het grootste probleem met eten. Vlees eten doet hij wel, groente is hij heel kieskeurig in maar hij moet eten wat er op zijn bord ligt (hoeft niet op maar wel eten) en fruit doe je hem totaal geen plezier mee. Hij wil alleen appel, banaan en peer, en dan een paar hapjes.
pi_102947258
Fruit gaat er hier ook in als zoete koek. Appel, banaan, peer, watermeloen, druiven, aardbeien. En als het zo uit komt krijgt hij een knijpfruit.
Gelukkig mogen we nog wel helpen met de soep. Alleen de stukjes brood/stokbrood moeten gedoopt worden en die wil hij dan natuurlijk weer zelf naar binnen proppen.

Laatst mocht ik uitslapen en hadden manlief en Yaro al gegeten. Dus schoof ik er bij op de bank met mijn kommetje met cruesli. Kwam Yaro bij me zitten en ging hij me voeren met de lepel. Hartstikke lief natuurlijk, alleen kon ik niet zo snel eten als dat hij het in mijn mond wilde stoppen.
pi_102947814
Rienk heeft standaard 2 lepels/vorken. 1 voor hem en 1 voor mij of J. Hij neemt een hap en daarna voer ik hem een hap. Werkt prima hier :Y

En hij eet matig. Wel steeds iets beter. Het blijft een toetjesmonster. Die staat soms op en begint al om 'toetjes' te roepen :') Laatst heeft ie 4 vissticks naar binnen gepropt en toen stonden we wel even verbaasd te kijken :)
Gister hadden we pasta, hij heeft 1 hapje gehad. Daarna een bakje appelmoes en twee toetjes. Die gingen er wel in ;)

Fruit vaker niet dan wel en alleen bananen. Drinken gaat wel goed. Hij is gek op thee (met melk) en drinkt alle sappen en limonades. Tussendoortjes blieft hij ook niet :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102947881
Oh ja, thee met melk! Dat kan ik ook wel eens proberen hier. Ben er zelf dol op, en aangezien Minke nauwelijks meer melk drinkt (ze moet er echt niks van hebben meer) is dat misschien wel een idee! Tnx Vlindur!
pi_102947922
Thee heb ik ook nog nooit geprobeerd. Beautje drinkt altijd melk of water. Tenzij ze het woord limonade hoort vallen, dan wil ze ineens 'nimomade'.
pi_102947926
Rienk krijgt ook limonade met melk. Heb je kinder yogho :) Misschien dat nog een idee?
Rienk is er gek op en krijgt het standaard na zijn ontbijt :Y
En savonds voor het slapen gaan een beker warme melk. Lust ze dat wel?
Ik heb volle (houdbare) melk voor Rienk trouwens. Ik drink halfvolle en Johan drinkt het niet :+
pi_102947974
Warm, koud, met limo, zonder limo... niet meer dan 3 slokken in te krijgen. Karnemelk gaat wel iets beter, maar ook niet echt top... we hebben altijd halfvolle (volle krijg ik echt niet weg!) gewone.

Thee vind ze trouwens wel erg lekker, dus ik hoop dat de combi werkt ;)
pi_102948061
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef wickie het volgende:
Lijnloos, soep is DE manier om groenten naar binnen te krijgen. Ok het is even wat geknoei in het begin. Mette is inmiddels al zeer behendig en knoeit niet echt veel meer.
Nou ja, Ivan heeft tot een paar weken geleden over het algemeen geweigerd om soep te eten, vooral als het groene soep was. Hij had haarfijn door dat het groentes waren. :') Inmiddels eet hij wel weer soep (zoals je hebt gezien). Hier was de manier om groentes binnen te krijgen door ze in een saus te stoppen, het liefst een pastasaus. Pasta heeft hij vrijwel altijd goed gegeten en hij is dol op tomaten- en paprikasaus (terwijl hij tomaat en paprika weigert te eten).

En inderdaad, er is maar één manier om soep te leren eten en dat is door je kind er gewoon mee te laten klooien. Ivan eet al heel lang zelf met een lepel uit een schaaltje, bijvoorbeeld yoghurt, en dat gaat goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102948077
Ah oké. jammer joh. Ik ben ook gek op melk!
Hé! chocolademelk? Van dat nesquick-korrels/poeder spul?

Rienk ligt al een uur in bed, maar slapen doet hij nog niet }:| Ik ga op de bank liggen. Zere bekken :X
pi_102948149
Ivan is trouwens praten met hulpwerkwoorden aan het ontdekken. Als dat niet goed gaat dan valt hij steevast terug op 'kan niet' en dat levert vrij komische uitspraken op. Ivan kan niet Paulus de Boskabouter kijken. Mama kan niet televisie aanzetten. Papa kan niet autorijden.
pi_102948309
Wat ik ook nog wou zeggen: we hebben hier een fase achter de rug waarin Ivan wat achteloos met zijn bestek omging. Hij at vaak met zijn handen en gooide zijn bestek de kamer door. Een tijdje geleden hebben we hem nieuw bestek gegeven (van Jip en Janneke, van de Hema) en daar nogal een big deal van gemaakt. Hij kreeg een cadeautje dat hij zelf uit mocht pakken: Ivan, bestek! Niet zomaar bestek, grotejongensbestek! Woah, wat mooi! Kijk nou, Ivan! Nu heb je net zulk bestek als papa en mama. Yada yada. En dat heeft gewerkt. Hij eet ineens weer met bestek en gooit er ook niet meer mee.
pi_102948364
Ivan :D

Hopelijk valt Rienk in slaap Vlindur :*

Ik heb Mette vorige week geleerd dat ze ook dingen kan aanprikken met haar vork. Dat vindt ze dus helemaal te vet cool, eet ze ineens allerlei dingen die ze kan prikken, ook dingen die ze eerst links liet liggen.
pi_102948387
Ivan, wat kunnen papa en mama weinig zeg! :D
pi_102948430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:35 schreef wickie het volgende:

Ik heb Mette vorige week geleerd dat ze ook dingen kan aanprikken met haar vork. Dat vindt ze dus helemaal te vet cool, eet ze ineens allerlei dingen die ze kan prikken, ook dingen die ze eerst links liet liggen.
Oh wat grappig, dat hebben we op vakantie bij Ivan gedaan met leren snijden! Hij wilde dat ineens doen als zoals wij dat deden.

Ik vind het leuk om van jou en Twinkly te horen dat onze kindjes zich grofweg met dezelfde soort dingen bezighouden. Zo wou Niels pas zijn naam leren schrijven of zo en Ivan was op dat moment ook net bezig met het schrijven van namen (wij moesten telkens onze namen opschrijven).

Oh, en sinds een tijdje kan hij ineens springen! Dat heeft echt lang geduurd.
pi_102948518
Ik kan wel door blijven gaan. Ik schrijf hier te weinig. Hij is nu ook bezig met het verschil tussen jongens en meisjes.

Ivan: "Mama nog een hapje?"
Ik: "Nee, mama zit vol. Kan niks meer bij."
Ivan: "Basta. Finito. Afgelopen. Mama is vol."
Ik: "Ja, mama is vol."
Ivan: "Mama is vol. Mama is een meisje."

En daarna gaat 'ie weer over z'n piemeltje beginnen. :')
pi_102948659
Hihi dat praten lijkt me zo'n komisch gebeuren :D

Ze heeft ook een mes, maar ze snijdt er niet mee maar smeert, dat vindt ze veel leuker.

En springen was hier anderhalve maand geleden een ding. Stond ik daar met hoogzwangere buik te springen samen met Mette :')
pi_102948676
haha die Ivan!

en harry gaat kijken bij de psz?!

Leia die lopen oefent in dr slaap hoe lief!

Isabeau lekker alles zelf doen haha

Becky :* wat raar en naar dat de huisarts zo reageert, maar wat een vrolijke mooie meid heb je daar

en heel wat tips wat het eten nog betreft, op vakantie ging er ineens een halve kom van mijn knoflook soep zo mn mini in.
En drinken doet ze nog steeds (als het bestaat) naar mijn zin dwangmatig

vandaag is ze bij het kdv op de foto ben benieuwd (denk dat ze haar er niet lachend op krijgen)
pi_102948769
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:46 schreef wickie het volgende:
En springen was hier anderhalve maand geleden een ding. Stond ik daar met hoogzwangere buik te springen samen met Mette :')
Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
pi_102948785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan: "Basta. Finito. Afgelopen. Mama is vol."
_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')

Ook een mooie; ze mept mij met enige regelmaat in mijn gezicht en dan zeg ik: "Isabeau ik wil niet dat je me slaat, aai me liever"

Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
}:|
pi_102948853
Wat klinkt Ivan leuk zeg O+ . Dat praten, helemaal geweldig. Yaro praat nu ook best veel en duidelijke woordjes. Ik kan niet wachten tot hij ook echt zinnetjes gaat zeggen. Alhoewel hij nu soms ook twee woorden aan elkaar koppelt.
Vind het altijd intressant om te lezen hoe je de dingen aanpakt Claudia, kan ik me helemaal in vinden. En het voordeel is, jij loopt voor dus weet ik het al voor straks :)

Hopelijk slaapt Rienk zo Vlinder, kan je lekker op de bank blijven liggen.

Drinken gaat hier trouwens ook goed, hij drinkt vrijwel alles (thee, water, limonade, melk). Alleen krijg ik het echt niet voor elkaar om hem ergens anders uit te laten drinken dan zijn flesjes. Had vorige week hoop, toen hij naar mijn glas wees en zei drinken. Maar helaas. Ach we blijven het elke dag proberen.

Oh en ik vergeet steeds te zeggen dat ik die foto van Noortje zo gaaf vind, een echte vrolijke dame. Gelukkig maar, ondanks haar klachten.
pi_102948918
Dijon klets ook de oren van onze hoofd. Echt hele zinnen zegt hij al met 21 maanden. Het gaat soms zo bizar hard. We hadden laatst de anti lek van zijn broer afgepakt want die moet echt leren om uit een gewone beker te drinken (wil hij dus niet) maar Dijon wou ook geen antilek beker meer. Die wil alleen nog maar drinken uit een grote jongens beker. En hij wil ook op de wc maar doet nog niks op het toilet. Het is denk ik alleen maar het idee van wat mijn broer doet moet ik ook.

Oei Isabeau. beetje mama voor joker zetten in de supermarkt.
pi_102948942
hopelijk is rienk gaan slapen vlindur

isabeau hoe kom jij uit de hoek zeg in de supermarkt!

ben het met as eens, zo leuk de gesprekjes, woordjes zinnen te lezen!
pi_102948968
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
pi_102948980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')
:D!

Hoe zou jij het dan noemen? Ik vind dat echt lastig.

quote:
Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
Ja, herkenbaar! :D

Ik vind het ook leuk dat ik steeds meer met hem kan dollen. Zo heb ik hem ervan overtuigd dat een broodje poep erg lekker is. Hij blijft zijn vader maar om een broodje poep vragen en die kan daar niks mee. :7
pi_102948996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.

Het zijn de afgelopen dagen vooral weer klanken die ze oefent. Ze was van het weekend weer half ziekjes dus dan staat het weer stil.
Ze móet overigens een BERA test laten doen, een uitgebreide gehoortest. Daarna wordt er besloten of ze weer buisjes krijgt.
pi_102949167
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.

Een broodje poep is een delicatesse. Ivan snapt dat.

Gisteren was B. met Isabeau bij de supermarkt toen een vrouw tegen haar begon te praten.

Vrouw: "hallo!"
Isabeau: "Hallo mevjouw"
Vrouw: "Wat heb jij een mooie jas aan"
Isabeau: "Ja hoor" ( :') )
Vrouw: "Wat is dat?"
Isabeau: "is mijn voetje"
Vrouw: "En wat is dat?"
Isabeau: "Handje!"
Toen dacht de vrouw haar te slim af te zijn wees naar haar pink: "Wat is dat?"
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
pi_102949172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef wickie het volgende:

[..]

Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.
Je ziet aan Mette gewoon dat er zoveel in zit dat eruit wil! En ze kan zich inderdaad prima begrijpelijk maken met de middelen die ze nu heeft. Ze weet echt goed wat ze wil, hè? :D Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen als de beer los is.

Ik had van je lief inderdaad al begrepen dat ze eerst die test moet ondergaan. Voor jullie lijkt me dat wel vervelend omdat ongeacht of ze goed hoort of niet - wat ook een momentopname is - jullie met een meisje zitten dat pijn heeft en daar vanaf moet komen. Dit vertraagt de mogelijke oplossing ook weer. Of kijk je er zelf anders tegenaan?
pi_102949199
Een BERA test, is dat een gehoor test?
pi_102949210
Isabeau :D, kan me voorstellen dat het niet de meest handige plek voor je mama is om dat te zeggen.

Wickie, zijn die buisjes omdat ze veel last heeft van oorontstekingen? Sorry heb het niet helemaal gevolgd, dus als je het vervelend vind om het te vertellen snap ik het ook hoor.
pi_102949243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.
Ik ben ook voor 'plassertje', maar mijn lief merkte terecht op dat Ivan ook een plassertje heeft. Tja. Mijn ouders zeiden vroeger trouwens 'piempie' voor 'piemel', wat ik altijd een belachelijke benaming heb gevonden.

quote:
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
Wijsneus! 8-)

Ik heb mezelf een week geleden voor het eerst betrapt op de gedachte: "Hield 'ie maar 5 minuten zijn mond." Als ik dat denk moet ik altijd aan mijn moeder en aan Stiemie denken. :+
pi_102949269
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
pi_102949367
De tijd gaat echt hard hè.
Ik heb Mart zojuist opgegeven voor de PSZ voor 1 ochtend in de week.
Vanaf zijn 4de jaar kan hij nog lang genoeg naar school. Denk wel dat hij er in 'april' echt aan toe is. Hij vind het zo leuk om met andere kinderen te spelen. En hij is in onze familie de enigste kleine (geen neefjes/nichtjes). Dus wij denken dat hij er erg gelukkig zal wezen.
pi_102949449
kleine meid weer ophalen! ben benieuwd hoe ze het vond met fotograaf erbij

ik ben trouwens ook voor plassertje gegaan

en wickie :*
pi_102949455
Het lijkt wel of het met een derde kind zo veel sneller gaat dan met de eerste en tweede. Nou was onze 2e niet zo heel erg snel, die vond het allemaal wel prima en die was het eerste jaar chronisch ziek waardoor die een achterstand had. Wij hebben onze jongste hier een paar weken geleden opgegeven voor de voorschool. Dat start zo rond de 2 en half en dan gaan ze 4 ochtendjes in de week naar school. Ipv de creche waar hij tot december dit jaar naar toe gaat. Voor de creche betaal je een godsvermogen en de voorschool is gratis en is september/oktober dit jaar pas gestart in de wijk waar ze naar school gaan.
pi_102949498
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
Ja op praat gebied gaat hij ineens als een speer. Echt sinds en na de vakantie. Leuk om te zien. Sinds gisteren is het nadoen van een sirene een echte hit. Vanmorgen was het steeds tatu tatu tatu. Motorisch blijft het dan echt even stil staan. Meneer loopt prima aan 1 hand, maar los nog echt niet. Met een spelletje dagen we hem steeds uit, maar hij trapt er niet in. Hij moet dan overigens wel heel hard lachen O+ .

Vind het echt geen probleem hoor, maar had het gewoon anders verwacht. Klimmen en klauteren doet hij overigens wel. En volgens mij heeft hij ook een groeispurt gemaakt, want hij klimt nu met alle gemak op de bank. Ben benieuwd volgende week op het cb.
pi_102949527
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
pi_102949530
Jeetje, wat kunnen jullie kinders toch al veel praten! Ik heb MInke gisteren voor het eerst betrapt op 3-woordjes-zinnen... "Ook papa thuis, ook mama thuis!" Haar eigen naam is nog geen optie helaas, dat is nog iets van "tituh", niet te verwarren met "Titttttuh!!!" (zitten! en wel nu! ~O> )

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
Die verwacht ik hier ook nog wel ja... zo heb ik op 2/3 jarige leeftijd mijn ouders een maand lang uit de bijenkorf gehouden. In een stampvolle winkel op zaterdagmiddag in elkaar duiken en heel hard "Niet slaan papa!!!" roepen. Doet wonderen :+

Bestek gaat hier wel goed, maar vaak is ons bestek ook wel interessant dus ze "ruilt" ongeveer 4 keer per maaltijd met ons om. Prima, ik kan ook van een klein vorkje eten :Y) . Mes heeft ze nog niet trouwens, vind ik nog een beetje te eng....

Minke wil ook heel graag springen, maar komt slechts met 1 been tegelijk van de grond. Vanaf verhogingen (maakt niet uit hoe hoog) laat ze zich gewoon op goed geluk in onze richting vallen. Ook als we niet kijken trouwens. Ze is al eens van de salontafel af boven op slapen de papa op de bank "gesprongen"... Die schrok zich echt het leplazerus en kon zich nog net inhouden om haar geen rotzwaai te geven van zich af...

[ Bericht 11% gewijzigd door Lijnloos op 11-10-2011 12:24:35 ]
pi_102949667
Rienk heb ik er maar uitgehaald. Hij sliep nog steeds niet. Dus nu eerst even eten en dan straks nog maar een poging.

Hij heeft het Jip en Janneke bestek ook Claudia! Gaaf is dat he O+
Hij gooit er niet mee. Het valt wel eens per ongeluk. 'uhoh' zegt hij dan :)

Hij praat ook nog steeds niet zoveel. Zeker geen 3 woorden en ook geen 2.
Springen kan hij dan wel al weer maanden.

Het nieuwste woordje is Oké 'oka' zegt hij :)
pi_102949849
Lastig dat hij niet wilde slapen Vlinder, hopelijk straks wel.
pi_102949937
Gaat Rienk altijd zo vroeg naar bed, Vlindur? Toen Ivan naar de opvang ging legden ze hem samen met de grotere kinderen op bed, zo rond een uur of 1. Dat was voor ons een eye-opener, dat hij zo laat naar bed kon. Sindsdien gaat hij hier ook later het bed in voor zijn middagdut.

As1981, ik kan me voorstellen dat je er echt op zit te wachten dat 'ie nu eens gaat lopen! Dat lopen is ook heel leuk om mee te maken, en ook handig.
pi_102949949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:17 schreef As1981 het volgende:
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
Nee is van Impuls, die hebben ook creche's en NSO's. Maar er zijn in dat postcode gebied 3 voorscholen en je schrijft je in, mag een voorkeur uitspreken naar welke je kind toe wilt en dan hoor je of je kind daar ook naar toe kan maar anders moet je kind verplicht naar 1 van de andere. Wij hebben gekozen voor de voorschool die is verbonden aan de school waar de oudste 2 naar toe gaan en de jongste ook staat ingeschreven. En dat is een katholieke school.
pi_102950048
Nou handig zou het zeker zijn. Hij wil namelijk wel heel de tijd lopen, dus moeten wij meelopen. Steeds denken we, ja nu loopt hij echt wel binnen een week. Maar ho maar.
Gisteren bij de geitjes liep hij er wil direct op af, maar dan wel onze vinger vast blijven houden. Vind ik dan ook wel weer schattig hoor. En liever zo dan dat hij er op zijn knieën naar toe gaat. Dat deed hij de vorige keer en toen lag er ook blubber.

Maar het lijkt alsof hij nog erg aan ons hangt. Gisteren zaten mijn man en ik met hem beneden, kroop hij tussen ons in op de bank. Pakte hij eerst mijn vinger, toen die van mijn man en gingen de handjes de lucht in op de maat van de muziek.
pi_102950068
Rienk gaat tussen 10:30 en 14:00. Ligt er aan hoe moe hij is. Gister heeft hij overdag niet geslapen (waren niet thuis) en hij was best moe. Maar blijkbaar toch te vroeg er in.
Vaste tijden hebben we niet. Ik ga niet wachten met een mopperkont tot het eens 'bedtijd' is. Maar ja. Vanochtend was ik duidelijk te vroeg ;) Hij fietst nu op zn WBB, dus denk dat hij nu ook nog niet naar bed hoeft. Even aankijken nog :)

Hij heeft een halve boterham op! *O*
pi_102950072
wij dachten eerst dat een voorschool was voor kinderen met een taalachterstand door dat hun ouders thuis in hun geboortetaal spreken maar het is net zo iets als een peuterspeelzaal alleen dan meer gericht op school. Ze noemen het ook een groep 0.
pi_102950146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
wij dachten eerst dat een voorschool was voor kinderen met een taalachterstand door dat hun ouders thuis in hun geboortetaal spreken maar het is net zo iets als een peuterspeelzaal alleen dan meer gericht op school. Ze noemen het ook een groep 0.
Dan is het toch anders ja. Wat ik van mijn collega begreep gaan ze vanaf 2,5 jaar al een halve dag naar school om te wennen. Dat is dan nog wel met de ouders. Maar dat is daar natuurlijk ook anders omdat je dan een docent hebt die met je mee gaat als je over bent naar het volgende jaar.

*O* voor de halve boterham van Rienk. Nu nog even lekker spelen en dan naar bed.
pi_102950156
En het is voor kindjes met achterstanden natuurlijk ook fijn als er zich 'normaal' ontwikkelende kinderen bij zitten, Faja!

Wauw Vlindur, dat zijn nog eens wisselende slaaptijden! Ivan gaat er wel bijna altijd op een vaste tijd in, al deed ik hem toen ik hoogzwanger van Lena was nog wel eens vroeger zijn bed in. Toen had ik geen puf om hem door een lastig uur te loodsen.
pi_102950225
Valt het trouwens op dat die van mij slaapt? Zo kan ik het tenminste eens bijhouden. Ik zit eigenlijk te wachten tot mijn kind wakker word, dan kan ik hem even aankleden, boterham eten en naar de Primark.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:54:55 #106
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102950695
heej ik ben aan het werk, zo kan ik het hier toch nooit bijbenen ;)

orea, thanx voor je pm :* , heb hem op de foon gelezen kan alleen niet reageren.
pi_102950759
Ik ben ook op het werk, maar geen r**t te doen, dus maar lekker Fok!-en... :+ Nog 3 weekjes hier, dan eindelijk een nieuwe baan!!
pi_102950765
Ik vind het echt heel stom dat ik morgen de hele dag moet werken op de verjaardag van Isabeau, ook al hebben we het al gevierd.

Grom
pi_102950830
Leuk Lijnloos een nieuwe baan. En ik kan op mijn werk eigenlijk ook niet Fokken hoor (alleen als ik in het weekend werk).

Tuurlijk vind je dat stom Sorbootje, het liefst wil je dan toch thuis zijn. Had je wat leuks kunnen doen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:00:43 #110
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102950867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het echt heel stom dat ik morgen de hele dag moet werken op de verjaardag van Isabeau, ook al hebben we het al gevierd.

Grom
-O-

Wat betreft slapen, wij hebben hier wel vaste slaaptijden als richtlijn. Tussen de middag om 12.30 na de boterham, maar dat kan ook 12.00 of 13.00 zijn, hij krijgt sowieso eerst een boterham en daarna slapen. 's Avonds tussen half 8 en 8, maar als hij heel moe is een keer om 7. We hebben dus een heel duidelijke richtlijn, waar we enigzins van af kunnen wijken. Nu we een ritme hebben gevonden kom ik ook meer toe aan andere zaken, wat ook heel fijn is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102950904
Claudia, het wisselt zeker, maar het meest gemiddelde is tussen 11 en 12 :Y Hij slaapt dan gemiddeld tot 14/15 uur. ^O^

Momenteel staat ie bij me te piepen omdat ie 'tities' wil kijken. Maar niks hoor. Hij kan zo weer lekker op bed. Memmie wil wordfeuden :@ :')

Ach Sorbootje toch :') *aai* :*
pi_102950922
Wat een enorme hoeveelheid berichten zeg! Sinds gister middag zo 6 pagina's erbij... Das niet even onderwerktijd bij te lezen :P

Als kersverse dreumes-mamma dacht ik dat het eerste jaar het jaar van de grote ontwikkelingen was, maar als ik jullie berichtjes lees over springen, praten, zelf eten en echt een eigen willetje krijgen, dan staat er ook dit jaar een hoop te gebeuren (natuurlijk wist ik dat ergens wel, maar het wordt nu weer even expliciet gemaakt).
Ik ben zo benieuwd hoe Ruben over een jaar is, wat hij dan kan en doet...

Gister heeft hij zijn verjaardag op het kdv gevierd, met must en kadotjes en zo. Ik had al zo'n idee dat hij die muts echt niets zou vinden, een capuchon moet ook altijd direct weer af. En inderdaad, ze hebben 1 foto van hem gemaakt met muts op, een sip gezichtje en de hand van de leidster er nog op die de muts net weer op zijn hoofdje zette :D
Thuis was het natuurlijk groot feest als pappa of mamma de muts op zetten, maar bij hem, ho maar!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_102951059
Piekie81 het eerste jaar gaan ze tijgeren, kruipen en misschien lopen en er komt een papa of mama uit maar het 2e jaar gaan ze met een sneltreinvaart, hun vocabulair wordt uitgebreid, hun wereldje wordt groter en ze worden zich bewust van hun eigen ik en dat die eigen ik ook een willetje hebt is zo leuk. En soms ook zo frustrerend wanneer ze zelf hun schoenen aan willen doen terwijl jij haast hebt. Maar dat het leuk is, is zeker.

Oh en ik zit ook op kantoor hoor maar geen fluit te doen. Had me veel nuttiger kunnen maken thuis of bij mijn vrijwilligerswerk.
pi_102951854
Hij ligt weer..
pi_102951959
De BERA test is inderdaad een gehoortest van de gehoorzenuw en evenwichtszenuw.
We hebben deze test nog niet eerder gehad, ben erg benieuwd of het zal lukken. Ze krijgt plakkers op haar hoofd en moet een koptelefoon op. Het gaat volgens mij een half uur duren.

Claudia, ik vind het wel goed dat ze eerst onderzoeken alvorens te behandelen. Buisjes zijn niet altijd de oplossing, of nodig. Ik ben ervan overtuigd dat ze een goede onderbouwde beslissing zullen maken en als dat geen nieuwe buisjes zullen zijn dan zien we wel weer verder.

Ze heeft geen oorontstekingen maar vaak vocht achter het trommelvlies. Dat schijnt ook zeer pijnlijk te zijn en alles klinkt dan dof en gedempt.

Becky, ik lees nu van Noortje, ik hoop dat de huisarts jullie een verwijzing geeft. Jullie meisje wordt ook zo vaak geplaagd door ziekte :*

Ons meiske is gewoon bijna een peutertje!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:41:45 #116
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102952139
Wickie, hier ook van die oren. Echt, ik kreeg er het rambam van, omdat ze dus om de haverklap een glue-ear hadden. Ik merkte het gelijk in gedrag ook. Ze worden gewoon onzeker en van daaruit ook een soort van agressief ofzo. Hier dus wel áltijd buisjes (heb mijn 10X jubileum afgelopen jaar gevierd :') ) en daar hadden ze ook veel baat bij. Nou is ons geluk dat de buisjes heel lang blijven zitten, soms wel een jaar! Advies van onze KNO: bij de minste neusverkoudheid neusdruppels, zout water, als het heftiger wordt, Xilometazoline. En zolang de buisjes erin zitten bij verkoudheid de oren druppelen. (niet met antibiotica maar "gewone"oordruppels, weet het merk zo even niet meer) of Sofradex. dit zorgt ervoor dat het dikke "oorsnot" de buisjes er niet gelijk uitduwt.
Helaas kregen ze hier alledrie van zwemles ook enorm last van de oren. -O- positief: zo na het 8e jaar zijn ze er écht overheen gegroeid! *O* met het groter worden van het hoofd wordt de buis van Eustachius ook steiler, en dát werkt het allerallerbeste
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102952201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben ook voor 'plassertje', maar mijn lief merkte terecht op dat Ivan ook een plassertje heeft. Tja. Mijn ouders zeiden vroeger trouwens 'piempie' voor 'piemel', wat ik altijd een belachelijke benaming heb gevonden.

[..]

Wijsneus! 8-)

Ik heb mezelf een week geleden voor het eerst betrapt op de gedachte: "Hield 'ie maar 5 minuten zijn mond." Als ik dat denk moet ik altijd aan mijn moeder en aan Stiemie denken. :+
Ik hou niet zo van verkleinwoorden als het om geslachtsdelen gaat. Bij Lente heet het dus gewoon 'plasser'. Of, of the record, 'toef', maar da's er per ongeluk en bij wijze van grapje ingeslopen. :@
pi_102952288
Ik geloof dat ik ook vaker plasser zeg dan plassertje. B. is meer van de verkleinwoordjes. Mag je raden van wie ze k*tje heeft. :')

Toef vind ik wel weer briljant trouwens.
pi_102952330
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
"oorsnot"
dit vind ik toch wel een van de meest gore woorden allertijden. Dank hiervoor.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:20 #120
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102952335
Wat een heerlijke verhalen over eten, bestek, menejen... :D Leuk leuk!

Oona ligt er ook weer in... Mevrouw heeft een niet-te-genieten-dag.. Ze is ook wel enorm verkouden dus ik denk dat dat flink dwars zit..

Hier gaat het ook ineens heel hard met de woordjes.... bij het zwaaien zegt ze nu 'dag dag'.... vandaag dacht ik ook iets van 'booje' te ontcijferen toen ze om een broodje vroeg. Van het weekend zei ze voor het eerst 'aai aai'...

Hier ook een mepper ;) Dus wij zijn maar heel hard aan het oefenen met aaien ;)

Enne met al die eetverhalen ben ik ook wel benieuwd wat jullie op brood geven??
Oona is helemaal verzot op kaas. (ik ook :D )
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:50:58 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102952401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:48 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

dit vind ik toch wel een van de meest gore woorden allertijden. Dank hiervoor.
graag gedaan *; moet ik het nog even voor je omschrijven? O-) geur, kleur, textuur?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102952414
we hebben het hier nogal wisselend over poes, slurfje, plasser, vagina en penis. afhankelijk van de context

halleluja! het slaapt *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102952443
Ik geef Isabeau alles op brood wat ze er niet vanaf kan peuteren. Dus smeerbare dingen. Anders blijft 't brood liggen. Zelf wil ze ALTIJD "goladepasta", maar ze krijgt ook (geiten)smeerkaas, pate, jam, roomkaas, blauwaderkaas...en verder weet ik t even niet.
pi_102952492
en ravi blieft alleen sandwich spread op zn bammetjes. elk ander beleg wordt er resoluut vanaf gemikt/gesmeerd. selene eet trouwens enkel boterhammenworst op de brood, een enkele keer afgewisseld met pindakaas.

hij kan trouwens eten met een lepeltje en momenteel issie erg bezig met dingen aan zn vorkje prikken. hij heeft schattig roze jip & janneke bestek want we schuiven hier dingen door :') let dus vooral niet op zijn rompers als je ons ziet :P
pi_102952628
Het probleem is ook dat toef gewoon zo lekker bekt. :@

En k*tje is idd gewoon ene pornowoord. :D God, ik hoop dat je het eruit krijgt. Straks vraagt ze op de opvang of de juf d'r k*utje even wil afvegen. :D

Bij een vriendin van me noemden ze het vroeger 'voorbibs'. :{
pi_102952674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:51 schreef simmu het volgende:
we hebben het hier nogal wisselend over poes, slurfje, plasser, vagina en penis. afhankelijk van de context

Poes en slurfje? _O- Vagina en penis vind ik te 'medisch'.
pi_102952709
Mijn moeder noemde het vroeger ook k*tje :'( Ik vind toef wel leuk gevonden :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:00:57 #128
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102952733
toef klinkt idd heel leuk!

Denk dat ik ook voor plasser ga straks.....

Mijn ouders gingen voor 'spleetje'
zou ik nu toch ook niet meer doen...
We'll have love aplenty
You and me
pi_102952790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:57 schreef Ssserpente het volgende:
Het probleem is ook dat toef gewoon zo lekker bekt. :@

En k*tje is idd gewoon ene pornowoord. :D God, ik hoop dat je het eruit krijgt. Straks vraagt ze op de opvang of de juf d'r k*utje even wil afvegen. :D

Bij een vriendin van me noemden ze het vroeger 'voorbibs'. :{
Dat is het nou juist. Ze zegt het tijdens het verschonen: "K*tje ook!" Ik heb het al eens gezegd, maar de combinatie met haar favoriete uitspraak "Papa pik kijken" (peppa pig kijken) kon wel eens voor problemen zorgen. :')

Voorbibs ;(
pi_102952832
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:00 schreef Reilain het volgende:
toef klinkt idd heel leuk!

Denk dat ik ook voor plasser ga straks.....

Mijn ouders gingen voor 'spleetje'
zou ik nu toch ook niet meer doen...
Spleetje is net zoiets als kiertje. "Ik ga even uit m'n kiertje kletteren." :D
pi_102953008
Even wat vocht uit mijn voeg laten vlatsen.

Zoiets.
pi_102953125
Whahaha, ik ben even heel blij met mijn zoons en hun piemel :D

Wij hadden vroeger spleetjes en nu is het een vagina. K*t vind ik echt vreselijk. Noem het aan nog liever doos.
Mijn man heeft ook geen pik, maar piemel of penis.

Hij slaapt! *O*
pi_102953206
Volgens Isabeau heeft papa een piemom.
Prima.

Lekker dat hij slaapt vlindur! Kun jij WF-en
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:18:35 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_102953386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:51 schreef simmu het volgende:

Ruben heeft het over piemels en meisjespiemels :) Ik vind het wel prima :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102953398
Laatst zat Niels in bad met R en plotseling merkt hij op dat papa een piemol heeft "Papa piemol, Nieuws ook een piemol!! *wijst met prikvingertje*" :D R wist niet hoe snel hij mij moest roepen dat ze weer uit bad wilden :')
Tot nu toe heeft Niels nog niet ontdekt dat ik er geen heb :P
pi_102953437
Meisjespiemel :D

Piemom is ook een goeie. Ze zijn nu nog klein genoeg. Ze hoeven niet álles goed te zeggen ;)
pi_102953490
Rienk vind de piemel van J. ook heel boeiend met douchen. Niet omdat het de piemel is, maar omdat het water er zo leuk langsloopt :D
Hij kijkt ook bij mij, maar ik kan niet zien waar hij naar kijkt :')
pi_102953637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef Vlindur het volgende:
Meisjespiemel :D

Piemom is ook een goeie. Ze zijn nu nog klein genoeg. Ze hoeven niet álles goed te zeggen ;)
sterker nog, sommige woordjes vallen zo grappig uit dat ik ze stiekem liever niet verbeter. Zoals Hipaka (glijbaan). Van de week zei ze een keer glijbaan. B. zei meteen: "Je bedoelt een hipaka Isabeau?" :')
pi_102953688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:08 schreef Sorbootje het volgende:
Even wat vocht uit mijn voeg laten vlatsen.

Zoiets.
Ik geloof dat ik daar bijna echt van moest... *rent gierend naar wc...
pi_102953934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

sterker nog, sommige woordjes vallen zo grappig uit dat ik ze stiekem liever niet verbeter. Zoals Hipaka (glijbaan). Van de week zei ze een keer glijbaan. B. zei meteen: "Je bedoelt een hipaka Isabeau?" :')
_O-

Rienk heeft het nog steeds over happies, wij noemen het vaker eten, maar hij blijft het stug happies noemen O+
En zn speen is een 'bis'
en dan nog de 'tieties' en 'bopaaah!'
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:38:24 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102954180
Hier is het plasser. Voor meisjes zou ik het niet weten zo gauw. Ik denk dat het iets van mus wordt ofzo want dat zeggen we nu ook. Harry is echter niet geïnteresseerd in mijn mus. Wel in het ringetje :D
Maar papa's plasser is mega-interessant! Evenals zijn eigen plasser. Die kan hij al heeeeeeel lang aanwijzen.

Reilain, Harry eet vlees op zijn brood of kaas. Als ik er zoet beleg op doe, eet hij het niet.

Op de psz was het heel erg leuk! *O*
Hij is nu ingeschreven. Nu nog 4 maanden wachten ;)
pi_102954216
teletubbies en hopla? :D

Wat ik wel heel inventief vond van Isabeau is dat ze zelf het woord zwembad luier heeft verzonnen voor de zwemluier. Ik weet zeker dat ik het woord zwemluier nog nooit bij haar gebruikt heb, maar ze merkte wel dat ze een andere luier kreeg voor 't zwemmen op vakantie. Zwembadluier werd dat.

Morgen zijn jullie verlost van mijn gepoch over m'n kind hoor. Nog even doorbijten ;)
pi_102954650
Mus :D Hoe kom je daar nou bij!
pi_102954816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:39 schreef Sorbootje het volgende:
teletubbies en hopla? :D

Wat ik wel heel inventief vond van Isabeau is dat ze zelf het woord zwembad luier heeft verzonnen voor de zwemluier. Ik weet zeker dat ik het woord zwemluier nog nooit bij haar gebruikt heb, maar ze merkte wel dat ze een andere luier kreeg voor 't zwemmen op vakantie. Zwembadluier werd dat.

Morgen zijn jullie verlost van mijn gepoch over m'n kind hoor. Nog even doorbijten ;)
:N
nee hoor, dan ben ik er heul niet vanaf ;)

hier hebben we het trouwens nog steeds geregeld over koeka. een uitvinding van selene. raadt u maar wat het betekent :P
pi_102955051
Oh nee, Simmu zit er nog een paar jaar aan vast. :P

Koeka... eh.... luier?
pi_102955118
woehahaha! ik wacht jullie allang op in het peutertopic ~O>

en nope, tis niet luier :P
ik geef het trouwens max 3 pogingen, dan geef ik het gratizz
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:05:34 #147
5428 crew  miss_sly
pi_102955160
Wij hebben het over een meisjesplasser en een jongensplasser. Vrij duidelijk en toch netjes, vond ik :)

Senna zegt nog steeds puiken tegen duiken en dat klinkt zo leuk, dat we die ook niet actief corrigeren.
pi_102955423
Idd Sorbo, Teletubbies en Hopla :D

Koeka, ik ga voor koekje :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:15:43 #149
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102955548
Brabo zei laatst k*t en toen was het duidelijk dat we een papegaai hier hebben rondrennen! :X
Dat wordt dus opletten!

We hebben nog geen woordje voor haar spleetje,doos, gleuf, k*tje, whatever. Dat is nog niet echt ter sprake gekomen volgens mij. Ja wacht, we hebben denk ik wel eens spleetje gezegd, maar of dat 'm gaat worden, geen idee. Brabo zei laatst flamoes, maar ja, da's ook weer zo wat he! :')

Miss, we hebben dat hier ook met sommige woorden van Tirza. Dan vind ik het gewoon te leuk om het te gaan corrigeren. Zo heeft ze het bijv. over mó'dner (modder) en in bad gaat ze nu altijd wijfe O+ en een tepel is een mi'k mie (weet niet goed hoe ik het moet schrijven, maar ze zegt dit zo omdat wij het een keer nippie noemde)

Koeka.......................uhm.........volgens mij heb je het ooit eens genoemd simmu! Maar dat weet ik natuurlijk niet meer!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_102955776
koelkast simmu?
pi_102955920
koeka = yoghurt :D
pi_102955969
Dat we daar niet opkwamen 8)7
pi_102956392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Dat we daar niet opkwamen 8)7
O-)

ik zeg niet voor niets dat ik hem weggeef na 3 pogingen :P
ik heb ook geen idee hoe ze daar op gekomen is hoor
pi_102957257
En "koppestat", wat is dat?
pi_102957341
opgestaan Twinkly?

Doe ik er ook een: Poebuh! (laatst al een keer genoemd geloof ik, maar toch)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:02:42 #156
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102957529
;) Hahaha yoghurt.......

Geen idee ook bij de andere woorden :D

Wij hebben nu verschillende keren Titu gehoord..

En mevrouw zit gewoon al 10 minuten lief te spelen... met bakjes met wasknijpers.. O+
Helemaal in haar element.. Eindelijk... Ze was vandaag niet zo gezellig.. zie voor het eest een glimlach tijdens het spelen vandaag...
We'll have love aplenty
You and me
pi_102962882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Muppet is aan het oefenen met lopen in haar slaap :D :') zag ik op de camera... ze 'loopt' in haar slaap steeds tegen de spijlen op :D en zo draait ze dan weer helemaal 180 graden rond O+ zo cute!
O+ oh ja idd zo schattig!
note to self: ik moet ook zo'n camera *insert-stampvoet-smiley*

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:28 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau ZELF oppe tjap lopen
Isabeau ZELF tandenpoetels
Isabeau ZELF djinken
Isabeau ZELF ZELF ZELF

En oh ja, is van MIJ, ISABEAU MIJ!!!

O+
Sorbo :D zegt ze al echt "zelf"? wat keurig ;) .... ik ken t hele woord hier niet }:| (van oudste dan he :7 , dus offtopic) maar ik zou me voorstellen dat het selluf wordt ofzo.. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:16 schreef As1981 het volgende:
[..]

Ja op praat gebied gaat hij ineens als een speer. Echt sinds en na de vakantie. Leuk om te zien. Sinds gisteren is het nadoen van een sirene een echte hit. Vanmorgen was het steeds tatu tatu tatu.
As, wat goed van Yaro O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:35 schreef wickie het volgende:
De BERA test is inderdaad een gehoortest van de gehoorzenuw en evenwichtszenuw.
We hebben deze test nog niet eerder gehad, ben erg benieuwd of het zal lukken. Ze krijgt plakkers op haar hoofd en moet een koptelefoon op. Het gaat volgens mij een half uur duren.
Wickie, ik hoop dat de test goed gaat en ze Mette daarna goed kunnen helpen :Y
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:38 schreef Asyniur het volgende:
Op de psz was het heel erg leuk! *O*
Hij is nu ingeschreven. Nu nog 4 maanden wachten ;)
oeh Harry wat leuk dat je naar de psz gaat, lekker met nieuwe vriendjes spelen O+

Reilain: wat lief dat Anne zo zit te spelen, ook wel n opluchting vind ik altijd, na zo'n niet-zo-vrolijk-moment/dagdeel/dag *O*

ff denken:
over praten (en eten) (en over dat andere :{w :P ) heb ik verrassend weinig te melden :Y)
maar ook dat zal het komende half jaar ws wel veranderen *O*

}:| over krijsen in de auto :X zou ik wel n heel verhaal kúnnen vertellen |:( .... bij interesse graag reactie via pm ~O>

[ Bericht 1% gewijzigd door -Caroline- op 11-10-2011 20:08:14 ]
pi_102973141
Leuk krijsen Cooki of vervelend krijsen? Verhalen mogen ook hier hoor, hoeft niet via PM.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102973871
:D ok, als jij vertelt wat leuk krijsen is :P
doe ik wel ff mn verhaaltje over irri-maar-ook-sneu voor hemzelf-krijsen:

hij was vandaag naar kdv en op terugweg was nix goed... en ik kon er ook niet achterkomen (nu nog niet trouwens) wat er was... }:|

en dan rijd je op een smalle weg, met allerlei dikke bomen, geen uitwijkmogelijkheid, veel auto's, regen etc... kon daar ook echt niet stoppen ... :r rotweg :(

dus ik van alles naar achteren doorgeven:
knuffel - weggesmeten,
flesje water - 1 slok, ook niet goed,
muziekspeeltje van onder de stoel opgevist aan het elastiek waar ie aan hing (terwijl ik naar de weg keek :X ) - 1 x ingedrukt, weer onder stoel gemikt door lucas
uhm wat nog meer:
oja: muziek maar weer eens aangezet, meestal gaat ie daarvan dansen in zijn stoel, rare hiphopbewegingen met zn armen maken, zo schattig! O+ maarrrrr vandaag: harder krijsen...

pff... -O-
dat dus...
dat zijn niet mijn favo ritjes... gheghe...

en toen waren we bijna thuis ... :s) ... thuis aangekomen, springt op zn loopwagen, nix aan de hand :D :? :N

wie t snapt mag t zeggen... :Y
pi_102974456
As, dat is balen :D

Cooki, fijn he zo'n dreumes die ineens om kan slaan :D
Ik ben echt zo blij dat Dyon nu ene beetje kan verwoorden wat hij wil.

Reilain, heeft Oona het ook nog over Coco gehad? :D Dyon vond hem echt geweldig (papagaai handpop op kdv :P). Vandaag hebben ze er echter voor gezorgd dat Coco er niet meer is...Dyon kwam al helemaal in ecstase bij de naam Coco, dus ze vonden het tijd om Coco weer weg te laten gaan :P
pi_102974918
Leuk krijsen doet Yaro hier regelmatig. Oftewel krijsen van plezier. Kijken of hij een reactie krijgt en dan heel hard lachen. Meneer doet het bijvoorbeeld ook als hij een kindje hoort in de supermarkt, maar die niet kan zien. En meestal krijgt hij nog reactie terug ook.
Maar dit klinkt inderdaad niet als een plezierig ritje. Is zo frustrerend als je niet weet wat er is dan he. Wel fijn dat het thuis wel weer goed was. Op het kdv en verder thuis niets meer gemerkt?

Dat wordt een papagaai aanschaffen Meimeltje.....
pi_102975342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:43 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van verkleinwoorden als het om geslachtsdelen gaat. Bij Lente heet het dus gewoon 'plasser'. Of, of the record, 'toef', maar da's er per ongeluk en bij wijze van grapje ingeslopen. :@
Maar zou je van een jongetje ook zeggen dat 'ie een piemol heeft? Dat vind ik zo maf klinken.
pi_102975744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:09 schreef Cooki het volgende:

[..]

O+ oh ja idd zo schattig!
note to self: ik moet ook zo'n camera *insert-stampvoet-smiley* [ afbeelding ]

Sorbo :D zegt ze al echt "zelf"? wat keurig ;) .... ik ken t hele woord hier niet }:| (van oudste dan he :7 , dus offtopic) maar ik zou me voorstellen dat het selluf wordt ofzo.. :P
Ik durf er een wedje om te leggen dat jij ook selluf zegt. Volgens mij zegt alleen de koningin zelf.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:51:32 #164
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102975786
Ik zeg altijd piemelaar..
pi_102975822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:39 schreef As1981 het volgende:
Leuk krijsen doet Yaro hier regelmatig. Oftewel krijsen van plezier. Kijken of hij een reactie krijgt en dan heel hard lachen. Meneer doet het bijvoorbeeld ook als hij een kindje hoort in de supermarkt, maar die niet kan zien. En meestal krijgt hij nog reactie terug ook.
Wat leuk O+ , dat krijsen naar een ander kindje en dan een reactie krijgen O+ _O-
quote:
Maar dit klinkt inderdaad niet als een plezierig ritje. Is zo frustrerend als je niet weet wat er is dan he. Wel fijn dat het thuis wel weer goed was. Op het kdv en verder thuis niets meer gemerkt?
Nope, op het kdv had ie zelfs een uitzonderlijk goede dag, zelfs zn (pitjes :X )brood heulemaal opgegeten, goed geslapen, blij kind! O+
Thuis ook alles ok,
tja , dan ligt t aan de auto of :? .. aan mij :{w
ach ja... k vond t vooral voor hem sneu, k vroeg nog aan mn vriend wat hij zou doen: antwoord: snel naar huis rijden (8> }:| oO<
pi_102975894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:33 schreef Meimeltje het volgende:
Cooki, fijn he zo'n dreumes die ineens om kan slaan :D
Ik ben echt zo blij dat Dyon nu ene beetje kan verwoorden wat hij wil.
Ja meimeltje, idd, fijn maar ook ondoorgrondelijk :@
Ik snap dat je blij bent met het verwoorden door Dyon, ik kijk daar ook zo naar uit, vooral voor dit soort situaties! O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik durf er een wedje om te leggen dat jij ook selluf zegt. Volgens mij zegt alleen de koningin zelf.
moi? :? of sorbo-queen? :P

[ Bericht 20% gewijzigd door -Caroline- op 11-10-2011 21:59:29 ]
pi_102976064
Dat kan toch ook alleen een man zeggen. Ha ha ha. Niet zo op jezelf betrekken hoor, soms is het gewoon zo. Yaro had vandaag een hang dag en niets wat goed, alleen als ik met hem bezig was en heel gek/druk deed. Totdat papa thuis kwam (gisteren weggegaan en bij zijn ouders geslapen omdat hij in Amsterdam moest zijn voor zijn werk). Ja dat is dan maar even zo.

En dat van die reactie, ik kan er wel om lachen. De andere ouders vaak niet heb ik gemerkt. Ach zolang je hoort dat het op een leuke manier gaat vind ik het wel best. En trouwens als het op een niet leuke manier gaat, kan ik er ook niet zo heel veel aan doen dan toespreken/kijken waar het aan ligt/en snel zorgen dat we klaar zijn.
pi_102976199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar zou je van een jongetje ook zeggen dat 'ie een piemol heeft? Dat vind ik zo maf klinken.
Kyllian zegt wel gewoon piemel. Ik vermoed dat de meeste ouders het toch wel zo noemen aangezien ik het andere kindjes ook weleens hoor zeggen ;)
Bij Dyon benoem ik het eigenlijk nog niet echt...terwijl we dat we met 'buik, oren, ogen, neus, tenen e.d. doen :D Hij is er ook nog niet in geïnteresseerd :P
pi_102976281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:52 schreef Cooki het volgende:

[..]

moi? :? of sorbo-queen? :P
SPOILER
pi_102976425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk het wel, ja. Hoewel ik moet toegeven dat het geven van verkleinwoordjes aan het vrouwelijke geslachtsdeel voor mij gevoelsmatig sneller een seksuele lading heeft dan aan het mannelijk lid. :7
pi_102976433
Nou probeer ik 'zelf' en 'zelluf' hardop te zeggen, maar volgens mij klinkt het bij mij toch meer als 'zelf' :D
pi_102976540
[
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, iedereen eigenlijk. Da's gewoon spreektaal.
ok dat ja :Y
én ik bedoelde nog dat het woord selluf/zelf door oudste niet zo nadrukkelijk gebruikt werd als "concept", die vond/vind het prima om bediend te worden :X , toch ook een soort prinsjesgedrag :P (nav je opmerking over zgn koningin's uitspraak van "zelf" :@ )

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:01 schreef Meimeltje het volgende:
Nou probeer ik 'zelf' en 'zelluf' hardop te zeggen, maar volgens mij klinkt het bij mij toch meer als 'zelf' :D
ja maar jij bent misschien ook wel de koningin vd streepjes O+ :* *O*
pi_102976933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:00 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik denk het wel, ja. Hoewel ik moet toegeven dat het geven van verkleinwoordjes aan het vrouwelijke geslachtsdeel voor mij gevoelsmatig sneller een seksuele lading heeft dan aan het mannelijk lid. :7
Dat heb ik helemaal niet met 'plassertje'.

Maar ik ben in het algemeen sowieso niet afkerig van verkleinwoorden, zoals ik hier wel vaker lees.
pi_102976997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:01 schreef Meimeltje het volgende:
Wat je denkt dat je zegt komt meestal niet overeen met hetgeen je werkelijk zegt. :+
pi_102977169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar ik ben in het algemeen sowieso niet afkerig van verkleinwoorden, zoals ik hier wel vaker lees.
En aan 'plassertje' heb ik ook een hekel. Maar dat komt door m'n ouders. Die probeerden er zo spastisch 'normaal' over te doen dat ze het er juist veel te dik bovenop legden. :')

En wacht maar tot je zoon of dochter je 'mammaatje' noemt of 'boemetje' zegt wanneer hij of zij is gevallen. :+
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:10:26 #176
5428 crew  miss_sly
pi_102977170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sommige dingen mogen best verkleind, maar soms slaat het nergens op. De schoonheidsspecialiste vroeg gisteren, toen ze mijn parrafinehandpakking afstroopte, of ik snel droge handjes had :') Ik ben een vrouw van 42, ik heb best wel handen, hoor :P
pi_102977175
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat je denkt dat je zegt komt meestal niet overeen met hetgeen je werkelijk zegt. :+
Dat zou heel goed kunnen hoor :D Volgens mij ligt het er ook aan tegen wie ik praat :P
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:11:00 #178
5428 crew  miss_sly
pi_102977216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:10 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En aan 'plassertje' heb ik ook een hekel. Maar dat komt door m'n ouders. Die probeerden er zo spastisch 'normaal' over te doen dat ze het er juist veel te dik bovenop legden. :')

En wacht maar tot je zoon of dochter je 'mammaatje' noemt of 'boemetje' zegt wanneer hij of zij is gevallen. :+
Senna zegt wel eens mammaatje, en dat vind ik wel lief klinken O+
pi_102977569
Lente zegt mammaatje, pappaatje, theetje, boemetje (in de zin van 'boem, gevallen'), towentje touwetje (toren bouwen), keukentje, gepoepetje (gepoept), dapetje (schaapje) en nog heel veel waar ik nu niet op kan komen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:17:04 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_102977624
Ik ben heel stellig in de "zelf", "twaalf" "zeven" "AUto" enzo :@

en een wrat is ook geen frat wat mij betreft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102977627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:16 schreef Ssserpente het volgende:
Lente zegt mammaatje, pappaatje, theetje, boemetje (in de zin van 'boem, gevallen'), towentje touwetje (toren bouwen), keukentje, gepoepetje (gepoept), dapetje (schaapje) en nog heel veel waar ik nu niet op kan komen.
Jeetje mina... van wie hééft ze dat toch?
Wat slecht zeg :N

SPOILER
:)
pi_102977661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sommige dingen mogen best verkleind, maar soms slaat het nergens op. De schoonheidsspecialiste vroeg gisteren, toen ze mijn parrafinehandpakking afstroopte, of ik snel droge handjes had :') Ik ben een vrouw van 42, ik heb best wel handen, hoor :P
Dat klinkt inderdaad belachelijk!
pi_102977694
Volgens mij gebruiken we zelf (of selluf :P) toch ook vaak verkleinwoordjes. Ik noem Dyon ook vaak Dyonnetje.
pi_102977886
Ik noem Floris vaak Floor of Floortje. Zeg ik Floor, wordt ik aangevuld: "ís" }:|
Verkleinwoorden gebruik ik als iets klein is volgens mij. Vooral dus gerelateerd aan Floris :) Dus idd handjes, tandjes en dat soort dingen.
Ik heb tanden en handen vind ik, maar bij hem is t nog klein O+
pi_102978018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jeetje mina... van wie hééft ze dat toch?
Wat slecht zeg :N

SPOILER
Hey, kuttekop. ~O> Anders pm je me ff terug ipv hier een beetje te gaan lopen zitten trollen. :P
pi_102978088
ooit/vroegah hoorde ik een kind een keer jufje zeggen :{w
pi_102978171
Ik kan nooit zo goed tegen "Juffie" daar gaan mn nekharen van overeind staan :')
kan dr niks aan doen..
pi_102978256
:') off topic: of door oudere mannen: juffrouw genoemd worden (buiten de school that is) :')
pi_102978474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hey, kuttekop. ~O> Anders pm je me ff terug ipv hier een beetje te gaan lopen zitten trollen. :P
Nein truttebolletje! :+ Even zei ik toch >:)

En qua verkleinen ga ik met Son mee geloof ik. Ik verklein best maar voornamelijk gericht op mn kind of op dingen die ook daadwerkelijk klein zijn.
Ik ben niet zo erg spastisch over verkleinen naar mn kind toe. Waar ik wel spastisch over ben is verkleinen naar volwassenen toe :r Vooruit, mail wordt wel vaak mailtje en bericht vaak berichtje. Maar daar houdt het wel op. Wat Sly zegt ja, dat vind ik ook idioot.
:)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:09:09 #190
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102980938
hahahaha Meimel :D Nee niets gehoord over coco :D
Ik weet niet op welke dagen hij er was? Oona was er vrijdag voor het laatst....
Morgen een opa/oma dagje ivm de studiedag ;)

@ Verkleinwoordjes..
Van sommige woorden gaan mijn nekharen ook omhoog... vooral 'juffie' als het om de leidsters van het kdv gaat..... brrr!
Zelf doe ik het ook niet veel.. maar wel heb het wel altijd over een broodje (stukje brood) en noem Oona soms Oontje... (maar meestal niet tegen haar maar eerder in een smsje of aan de telefoon)

Oona nadat ze een half uurtje in bed lag eruit gevist.. Hoestdrank erin, ui op haar kamer...
Werkte na 10 min al.... Daarvoor was ze de longen uit haar lijfje aan het hoesten (in haar slaap).... en nu ligt ze heerlijk rustig te pitten... Gelukkig accepteerde ze het prima dat ik haar ff wakker maakte daarvoor!
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:09:48 #191
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_102980981
Voor de kinderen ben ik juist wel fan van verkleinwoorden. Vind ik wel schattig. Maar dan idd alleen lichaamsdelen (en groentjes). Maar ja, daarvoor zijn ze nu nog klein.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_102981217
Fijn dat het meteen aansloeg, Reilain. Wat voor hoestdrank geef je?
(hier blijven ze maar hoesten namelijk, niets helpt -O- )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:17:44 #193
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102981453
Heb nu die van VSM gehaald... Tussistin..
Moet zeggen dat even overeind ook wel een mega hoestbui gaf.. Wellicht dat dat ook goed geholpen heeft....
We'll have love aplenty
You and me
pi_102981846
Ja die heb ik ook, zo sneu die enorme hoestbuien. -O-
Ik ga zo maar toch een ui in stukken hakken en dat op een schoteltje neerzetten.
pi_102983743
Hieperdepiep! Isabeau is 2! *O* Van harte gefeliciteerd met je peuterdame, Sorbootje.
pi_102986948
Gefeliciteerd IsaTWEE!! Maak er mooie dag van :)
Sorboo je meid is al een echt peutertje.

Buurvrouw, bedankt voor je tips! Echt heel fijn, mocht je het te binnen schieten nog ben ik erg benieuwd wat voor oordruppels het zijn. Neussprayen doen we trouw bij verkoudheden, maar oordruppelen is ook wel slim om te doen.
Ze heeft inderdaad last van glue ears. De stroperige ranzigheid die er uit zo'n oortje kan komen.
pi_102987057
Sorbo van harte gefeliciteerd met je 2jarige Isabeau *O* stoer peuterdametje *O*

woensdag 12 oktober 2011 @ 06:04:18 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_102987093
Gefeliciteerd *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 oktober 2011 @ 06:10:33 #199
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102987103
Mooie, lieve, slimme Isabeau, enorm gefeliciteerd met je verjaardag *O* :* Sorbo & lief, jullie gefeliciteerd met de twee jaren dat jullie dit geweldige meisje in jullie leven hebben O+

Ookal is het feestje al geweest, wens jullie een hele fijne dag :)
3!
pi_102987121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:09 schreef Reilain het volgende:
hahahaha Meimel :D Nee niets gehoord over coco :D
Ik weet niet op welke dagen hij er was? Oona was er vrijdag voor het laatst....
Morgen een opa/oma dagje ivm de studiedag ;)
Coco was er idd op andere dagen denk ik...
Vorige week ma, di geloof ik, want donderdag was hij ziek (omdat de leidster ziek was :P). Volgens mij werkt die leidster ook alleen op de ma, di, do...dus dan heeft Oona Coco denk ik ook echt gemist.
Owja morgewn studiedag, nou gelukkig kon ze naar opa en oma! Kan ze gelijk vragen of die binnenkort komen voorlezen op het kdv ;)
pi_102987127
2 jaar!!

Van harte gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_102987270
quote:
:D waar heb je die gevonden? O+ ^O^
pi_102987367
Dank jullie wel. Ik zit in het treinTJE en moet ervan sniffen...
pi_102987396
Sorbootje en B. van harte gefeliciteerd!!! Isabeau ook natuurlijk, 2 jaar al zeg. Grote meid!!!
Feestje is al gevierd, maar dat maakt de dag niet minder bijzonder, geniet ervan! (ook al is het op je werk)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 07:53:53 #205
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102987421
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:05:05 #206
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_102987492
Gefeliciteerd Isabeau *O* *O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_102987516
Sorbo,gefeliciteerd mrt je dame!
Wat gaat t hard he?

Weet nog goed dat ik 2jr geleden een sms kreeg dat je bevallen was en ik in t zkh lag met hoge bloeddruk en gebroken vliezen......
pi_102987613
Oh ja, toen had ik nog geen smartphone. Nu zou ik gewoon mijn kind eerst tweeten en dan pas zelf kijken :P

Maar die twee jaar zijn inderdaad ontzettend snel voorbij gevlogen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:25:40 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102987730
Sorbo, van harte gefeliciteerd met je meisje! *O*

Gebruik van verkleinwoordjes: soms wel en soms niet. Ik zeg bijv wel: hoe doet het paardje? Maar mijn kind krijgt nooit kaasje of vleesje op zijn brood en we zijn ook niet naar een schooltje gaan kijken :N
pi_102987886
Dan moet ik nu ook maar zo'n gezellig fotooverzichtje spammen. Ik zal het iets bescheidener houden dan mijn vakantiespam. ;)

12 oktober 2009 5.20u werd dit prachtige meisje geboren. Ik kon niet geloven dat ik zo'n perfect meisje op de wereld had gezet.

Al snel deed ze niets anders dan lachen

En schattig zijn

<3

De haartjes werden steeds lichter en de ogen steeds donkerder

Toen ze een maand of tien was begon ze te praten en sindsdien praat ze ALTIJD. (ja oke, als ze slaapt is ze wat rustiger)

En toen was ze één jaar!

En nog steeds een vrolijk grietje

En objectief als ik ben vind ik haar nog steeds een beetje mooier worden

En nu is ze alweer TWEE.

*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorbootje op 12-10-2011 08:44:30 ]
pi_102987895
Huh? Die foto van die verjaardagsbuit was niet de bedoeling. Even vervangen nog.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:43:38 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102987932
Sorbootje, gefeliciteerd met ISABEAU!!
Al twee!!!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:48:17 #213
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102987988
aaaah ik heb hier een boze dreumes, ze is echt met het verkeerde been uit bed gestapt en is alles in de rondte aan het smijten... gezellig. :')
pi_102988125
Oh heerlijk Becky, sterkte ermee!
pi_102988509
Sorbootje en Isabeau, van harte gefeliciteerd!!
Wat een prachtige fotospam ook weer... ben echt fan :D

Zal vanavond eens een poging doen goed bij te lezen en me voornemen wat meer te posten. Het gaat hier allemaal razendsnel tegenwoordig, moet er echt tijd voor maken...

Lars was vanochtend ook al niet te genieten Becky, zou het aan het weer liggen? (Had 'm toch echt met twee benen tegelijk uit bed getild, dus daar kan het niet aan liggen ;) )
pi_102988513
gefeliciteerd isabeau en sorbootje *O* *O* *O*

tot bij de peuters :P
pi_102988607
gefeliciteerd sorbo!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_102988688
Becky en Shandaly, succes met jullie humeur-dreumessen... :*

Mijn muppet heeft gisteren zowaar ook weer heerlijk een schaammomentje uitgehaald. Mijn ouders waren met haar naar het dorp gelopen om te winkelen en koffie te drinken. Roept Minke ineens keihard: "BOE!!!" naar een mevrouw. Tja, de mevrouw had wel een wit met zwarte vlekken jas aan, ):O Oeps... Maar ik geloof dat ze de lol er wel van in kon zien... :+
pi_102988724
Gefeliciteerd Sorbootje! En wat een prachtige foto's
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:33:25 #220
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102988754
ik kom ook ff binnenvallen

Gefeliciteerd Sorboo met je moooooooie meid!! *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102989597
Isabeau en familie: Gefeliciteerd! :)

Minke haha ik moest hardop lachen.
pi_102989831
Gefeliciteerd lieve Isabeau en Sorbootje O+ *O* O+ *O* O+ fijne dag gewenst vandaag, erg jammer van het slechte weer
Wat een mooi foto overzicht
pi_102990030
Ik ben aan het werk Poppejans en Isabeau is op het KDV. Ik heb geen vrije dagen meer en we hebben zondag al een feestje voor haar gevierd. Mijn ouders halen haar halverwege de middag op en we eten samen pannenkoeken vanavond.<3
pi_102990036
Thanks allemaal!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:22:41 #225
259886 pessie
pi_102991324
Sorbo gefeliciteerd met Isabeau haar 2de verjaardag!!! *O*
pi_102991571
Sorbo en Isabeau gefeliciteerd met je tweede verjaardag. Wat een heerlijke fotospam! Ondanks dat je moet werken Sorbo toch een fijne dag. Vanavond lekker pannenkoeken eten.

Minke :D

Door het spreken hier over verkleinwoorden, wordt ik er steeds aan herinnerd als ik het zeg. En dat is toch regelmatig. Zoals net nog. Yaro kom je een appeltje eten. Gelukkig was het een kinderappel en was deze ook niet zo heel groot.

Toch nog even snel naar de Primark geweest. De buit onder een spoiler
SPOILER
pi_102991811
Ik verlang weer naar het mooie weer. Yaro was op de terugweg in de auto in slaap gevallen. Hij was echt moe en bij mooi weer had ik hem zo over kunnen leggen in zijn bed. Maar nu moest ik eerst zijn schoenen en zijn jas uit doen. Als gevolg dat hij weer klaar wakker was.
Nu is hij nog steeds actief na zijn hazenslaapje van 5 min. Hopelijk gaat hij straks nog wel even lekker slapen.
pi_102991894
Als Isabeau (die natuurlijk al lang geen dreumes meer is, maar dat terzijde) ook maar 5 minuten slaapt in de auto, dan kunnen we het de rest van de dag vergeten. Geslapen is geslapen, dan wil ze niet meer naar bed. Terwijl ze doorgaans zo'n 2'5 a 3 uur slaapt overdag. Erg fijne dagen zijn dat dan.
pi_102992062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:38 schreef Sorbootje het volgende:
Als Isabeau (die natuurlijk al lang geen dreumes meer is, maar dat terzijde) ook maar 5 minuten slaapt in de auto, dan kunnen we het de rest van de dag vergeten. Geslapen is geslapen, dan wil ze niet meer naar bed. Terwijl ze doorgaans zo'n 2'5 a 3 uur slaapt overdag. Erg fijne dagen zijn dat dan.
Same here. Zelfs als ze maar drie minuten wegdommelt in de auto, doet ze de rest van de dag geen oog meer dicht. Op zulke dagen verheug ik me vooral erg op het avondeten. :')
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 12:05:49 #230
5428 crew  miss_sly
pi_102992684
Wij rijden dan altijd ongeveer een uurtje rond (bij voorkeur over de snelweg) zodat ze langer slaapt. Anders is het inderdaad te kort en is ze veel te moe later.
pi_102993308
mmm hoop niet dat, dat hier ook gaat komen. Hiervoor verviel wel het tweede slaapje door die 5 min dommelen in de auto, maar aangezien we er nu nog maar 1 hebben.
Hij ligt nu op bed, was doodmoe en niet te genieten. Hopelijk valt hij zo in slaap.
pi_102993755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Wij rijden dan altijd ongeveer een uurtje rond (bij voorkeur over de snelweg) zodat ze langer slaapt. Anders is het inderdaad te kort en is ze veel te moe later.
Als het kan doen wij dat ook, maar ik heb niet altijd een uur over.
pi_102993874
Juh dat van dat slapen klinkt bekend. We blijven dan gerust in de auto zitten tot mevrouwtje weer wakker is want anders is de rest van de dag kansloos.

Sorbootje, gefelicteerd met je peuter! *O* Als er iemand is die echt dreumes-af is dan is het Isabeau wel. Geniet van de pannenkoeken vanmiddag.

Mijn dreumes heeft me lekker laten uitslapen vandaag O+ OK, we hebben wel een korte pitstop gehad om 3 uur vannacht omdat de luier over liep en er dus even een schone pyjama nodig was+ tv kijken+ wat te eten. Nouja, ik kan me er niet eens meer aan storen eigenlijk.

Net heeft ze heerlijk gespeeld in het indoor speelgedoe waar ik zonodig op de fiets naartoe moest. We zijn wel als verzopen katjes thuisgekomen, maar goed :')
pi_102994225
*O* *O* O+ w/ Wow, Isabeau is 2 jaar!!!!!!! w/ O+ *O* *O*

OMG, nu is Niels echt bijna jarig :o
pi_102994292
Wat een mooie foto's van je mooie meisje, ze was echt al direct Isabeau! O+ Die vlechtjes op de een-na-laatste foto staan haar prachtig! O+
pi_102994776
Sorbo gefeliciteerd! Je meisje 2! Een heuse echte peuter
pi_102995157
Minke ik moest ook hardop lachen!

As goeie buit hoor hopelijk gaat hij nog slapen

herkenbaar over dat in de auto slapen als het kan rijden we dan ook wat extra door

vanmorgen had ik mini in de draagzak op mn rug met draagjas erover en we hebben bekijks gehad! Mini genoot ervan..
pi_102996253
Wat een lieve woorden allemaal. Ik ben er echt helemaal emoïg (?) van vandaag.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:57 schreef Twinkly het volgende:
Wat een mooie foto's van je mooie meisje, ze was echt al direct Isabeau! O+ Die vlechtjes op de een-na-laatste foto staan haar prachtig! O+
Beetje jammer dat ze momenteel echt níets langer dan 2 seconden in d'r haar laat zitten.
pi_102996415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:01 schreef Sorbootje het volgende:
Wat een lieve woorden allemaal. Ik ben er echt helemaal emoïg (?) van vandaag.
O+

Ik word emoïg omdat Isabeau 2 jaar is en Niels dus ook bijna :')
Van de week is twee huizen verder een meisje geboren en ik werd helemaal emo van het versierde huis. Herfst + baby geboren = *snif*
pi_102997691
Even een 'ik voel me een slechte moeder' moment.

Mart wilt helemaal niets. Niet slapen, niet spelen. Alleen maar op de bank zitten en de tv aan.
Normaal is hij heel erg bewegelijk en speelt hij de hele tijd door. En hebben we de tv alleen in de ochtend 30 min en tijdens het eten koken ook weer zn 30 min aanstaan.

Maar nu dus al vanaf vanochtend omdat hij echt niets wilt.

Gewoon laten zo vandaag? Keertje kan geen kwaad.
Naar buiten is ook geen optie, regen regen regen! En de regen jas ligt nog in de auto.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:49:31 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102997889
Minke :D

ymme, gewoon laten gaan. Harry zit echt wel meer uren achter de tv omdat ik soms gewoon echt niet meer kan en ik geloof niet dat hij er onder lijdt ;)

Draak, wat leuk!

Ow en hier hetzelfde hoor: eenmaal een minislaapje gedaan, dan wordt er niet meer geslapen met inderdaad een heel gezellige middag voor de boeg dan ;)

Nielsje ook al bijna 2 :o
pi_102998009
Hij zit nog steeds op de zelfde plek als een 45 min geleden.
Hij gaat helemaal op in de programma's van Nick Jr.
Nou ja daar leert hij ook vast weer wat van. *en toch voelt het niet goed*.

Ik ben nogal 'tegen' tv/games etc en maar niet spelen en/of lekker buiten spelen.
Actief bezig wezen en gezond eten. Maar voor een keertje moet dit natuurlijk wel kunnen, dat weet mijn verstand maar mijn gevoel nog niet.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:55:59 #243
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_102998100
Minke! _O- Hahaha!

Isabeau en Sorbo gefeliciteerd!! *O*

Hier is het ook, als Tirza geslapen heeft in de auto en al is het maar een paar minuten, dan slaapt ze daarna niet meer. Op de oprit verder laten slapen werkt ook niet, want zo gauw als we de oprit oprijden wordt ze wakker en zegt ze "Thuis"! Dus ook slapend uit de auto en overhevelen in bed gaat 'm niet worden! ;)

Ze had vanmorgen weer een nieuw woord! Haar pyjamieja moest uit! O+

En nog eentje voor het raad-het-dreumes-woord: Appok!
(heb 'm al eens eerder vermeld, dus wie op heeft gelet, die weet het!)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_103000978
Even een klein vraagje:

Zowel oma als mart vinden Igloo-gloo (tekenfilm met zeehondjes) helemaal geweldig.
Echt liggen ze samen in een deuk. :D
Maar nu wilde ik voor de sinterklaas een dvd geven. Maar zijn ze nou echt niet op dvd te koop?
pi_103001090
pi_103001286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
pst:

klikkerdeklik

O-)
Thanks. Maaruh dan moet ik dus downloaden en branden.
Geen idee of ik dat uberhaut met mijn lappie kan.
pi_103001931
Ik kom even trots doen
waar we thuis niet verder dan 4 mini losse stapjes los liep mw net bij de fysio zeker een meter los!
Truck is eerst in de rug ondersteunen en als ze haar evenwicht heeft stiekem loslaten...
pi_103002653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:38 schreef draculettetje het volgende:
Ik kom even trots doen
waar we thuis niet verder dan 4 mini losse stapjes los liep mw net bij de fysio zeker een meter los!
Truck is eerst in de rug ondersteunen en als ze haar evenwicht heeft stiekem loslaten...
*O* *O* *O*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:59:32 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103002843
Yay voor lopende minidraak! *O*
pi_103003056
Wat goed van mini draak :)
^O^
pi_103003127
Goed van dat kleine draakje! :D
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:07:42 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103003192
Minidraak!! Jeeej, lopen!!

Minke, ik moest ook lachen, zie Noortje er ook wel voor aan haha.

Wij hebben voor Noortje weer een doorverwijzing naar een KNO-arts, dat is een fijnere arts dan we in Voorburg hadden dus ik hoop dat het wat wordt.

Ymme, wij hebben hier ook een moeilijke dame vandaag, volgens mij ligt het aan het weer....
pi_103003539
Even een ego postje, Nog niet bijgelezen, mijn muppet heeft ineens door hoe je van lig naar zit kan!!! Eindelijk lukt het haar O+
pi_103003581
Leia wat goed! Fijn orea ze doet het gewoon helemaal zelf!
pi_103003728
Wat leuk jullie enthousiaste reacties!

Becky fijn dat je naar een arts kan waar je je prettig bij voelt..
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:26:03 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103003964
Yay voor Leia! *O*
pi_103004555
lekkere nieuwtjes hier vandaag :Y

zal ik meedoen? mijn spul heeft vandaag (voor het eerst in 2 weken zowat) een middagslaapje gedaan :Z
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:48:14 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103004726
lsabeau gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Minke, briljante actie "boe!" _O-

Qua slapen, ik heb madam net met autostoel en al binnen gezet :z

Becky, wat naar dat het zo blijft kwakkelen.

*O* voor minidraak en Leia! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:52:30 #259
259886 pessie
pi_103004869
*O* voor minidraak
*O* voor Leia!

Becky, fijn dat je een doorverwijzing hebt!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:53:37 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_103004906
Leia *O*

En het is het weer denk ik ja :D Hoop ik wel in ieder geval :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103005921
Leia en Minidraak! *O* *O*

Als Rienk in de auto slaapt laat ik hem lekker zitten. Raam op een kiertje en om de zoveel tijd even door het raam kijken of ie al wakker is. ^O^
pi_103007891
Minidraak *O* wat goed!

Beck wat super fijn! Aktie in de tent :Y

Zodra ik de auto op de parkeerplaats zet en de sleutel omdraai is de muppet wakker :') of ze nou al 3 uur (bij wijze van dan) heeft liggen slapen in de auto, of net in slaap is gevallen.. soort van radar heeft ze! (bij het stoplicht heeft ze het niet :') niet dat ik dan de sleutel omdraai :P)

Ik kon net bij het tanden poetsen en naar bed brengen even goed in haar bekkie kijken en voelen, maar OMG... haar hele bovenkaak zijn de voorste tanden door :o de 2 voortanden (1 al een heel stuk, de andere nét) 1 hoektand was al door, de andere nu net een randje, en de tanden dáárnaast (geen idee hoe die heten :')) ook al :o gewoon, zomaar :o ze moeten er nog wel helemaal uit, ziet er wel raar uit :') maar het ergste stuk hebben we gehad, het door het tandvlees breken..

Onder zijn het nog steeds de 2 voor die door zijn en 1 hoektand helemaal. En er zitten in de onderkaak 2 bobbels, aan elke kant 1 :X daar waar kiezen moeten komen..

En mijn meisje heeft er of weinig last van óf ze laat het niet merken :{ elke avond is ze wel minstens 1 keer eventjes overstuur ;( maar dan even 5 minuutjes beneden zitten, Dentinox smeren en ze slaapt de hele nacht.. that's it.. Ik heb een bikkel! O+
pi_103008053
Becky en Shandaly, sterkte met de dreumes-humeurtjes ;)

Minke heeft humor :Y ):O

As: vroegah legden wij thomas bij een langere autorit alvast slaapklaar: geen schoenen of jas en met dekentje over m heen.... overleggen ging prima, bij lucas nog niet uitgeprobeerd .

Octo: naar het indoor speelgedoe omdat het regent en je dan nat laten regenen op de fiets _O-

Over tv: hier mag lucas niet teveel :') tv kijken, we wisselen dat af met de ipad en filmpjes op de pc >:)

Tirza O+ mooi woord: pyjamieja O+
raad de dreumes woord: kapot? k heb niet opgelet, duss zal wel vaut sein.

Draculettetje: wat knap van je mini oO< *O*

Becky: wat fijn dat je n doorverwijzing hebt, op naar de oplossing :Y ^O^

Orea: wat fijn dat je muppet van lig naar zit gaat *O* was dat lastig voor haar? k zal ns een eindje teruglezen :@

Simmu: dat :z zijn idd leuke nieuwtjes voor zo'n goednieuwsdagje

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Qua slapen, ik heb madam net met autostoel en al binnen gezet :z
Davinia _O- brilliant *)
maarruh vertel ns hoe je dat doet: hier moet dan de rugleuning naar voren geklapt worden... ik heb zo'n vermoeden dat n kind daar wakker van wordt...
wat doe jij wat ik niet kan/weet/doe? :?

edit: o en een :Y) *) *O* voor het gebit van Orea's muppetje O+
pi_103008537
Lastig, lastig.. mijn dametje is lichamelijk niet een van de snelste :D ze billenschuift, kruipt niet (nooit gedaan ook :P) staan euh :? vinden we nog helemaal niks :N , laat staan lopen!

Maar, we moesten haar wel zittend neerzetten, want zelf gaan zitten lukte echt niet en leverde heel veel frustratie op! Nu doet ze het dus zelf en zie ik haar soms ineens liggen :? vanuit het niets (terwijl ze even daarvoor zat) en even later billenschuift ze weer vrolijk in een soort spagaat voorbij O+ :D

Nu dus ook gezien hoe ze het doet en op de opvang waren ze ook helemaal *O* (ze is nu 14,5 maand overigens ;))
pi_103009004
Orea, dat is wel een grote ontwikkeling zeg, dat ze nu dan zelf dat initiatief kan nemen om te gaan zitten! *O* Voor haar fijn en voor jullie ook, lijkt me als de frustratie nu afneemt... :Y hoewel frustratie en dreumes volgens mij soms bij elkaar horen ;)
pi_103009267
Ik herken zoveel van je verhaal orea! Alleen staan deed mini wel...
Maar he ze komen er wel! En jee wat een tanden zo ineens!

Davina wat een oplossing!

Simmu ook al goed nieuws wat fijn!
pi_103009751
Sorbo en Isabeau gefeliciteerd!!!

*O* Voor Leia en minidraak!

En jeetje wat gaat ze hard met tanden opeens! Ze haalt Floris in ;) Daar zitten we op 4 tanden boven, 2 kiezen boven, en onder 3 tanden.
pi_103010005
Fijn Becky, hoop dat deze arts wel wat voor Noortje kan betekenen. :*

Even een woohoo voor minidraak! *O*

En Go Bikkel! *O* Een hele verzameling tandjes erbij en zelf gaan zitten, goed bezig jij! ^O^
pi_103015541
Wat een boel goed nieuws overal! Tandjes, stapjes, verjaardagen, slaapjes! *O* (en dan ben ik vast nog een hoop vergeten ook)

Het is vandaag nog best meegevallen met Lars z'n humeur hoorde ik van z'n papa en de juffen van het kdv. Blijkbaar was het alleen vanochtend met mij niet leuk :{ Al is Lars de laatste tijd wel meer erg wisselvallig gehumeurd. Stemmingswisselingen waar een vrouw in de overgang niet tegenop kan! Hopelijk slechts een fase (zat er niet een Oei ik groei sprongetje rond de 17 maanden?)

Lars is ook druk bezig met stapjes zetten. Hij kan al echt een paar meter los lopen in de woonkamer, van papa naar mama en terug, maar dat hij dat dan ook overal zou kunnen, dat snapt ie nog niet. Verder vindt hij lopen werkelijk hilarisch, en krijgt hij er elke keer de slappe lach van... En hoe harder hij erom moet lachen, hoe lastiger het lopen wordt natuurlijk :D Ach, voor z'n 16e loopt ie vast wel...

Zelf toetjes eten is ook helemaal hip tegenwoordig:
Even dat filmpjestopic weer opgraven...
pi_103016013
Jeetje wat een goed nieuws vandaag.
Gooi er even wat *O* *O* *O* tegenaan

Minidraak die kan lopen.
Leia die zelf kan zitten + een inhaalslag met tanden aan het maken is.
Noortje die een doorverwijzing heeft gekregen al is de reden minder leuk
Simmu die twee slaapkopjes had vandaag
En Lars die ook al aan het lopen is en zelf zijn toetje kan eten.

Hier heeft Yaro gelukkig nog wel bijna twee uur geslapen vanmiddag. Kon ik zelf ook even liggen. Afgelopen twee dagen kan hij zichzelf niet vermaken. Ik vermoed dat het met doorkomende kiezen te maken heeft. Het enige wat hij wil is op mijn mobiel Uki kijken of buiten spelen.

Wel leuk om te lezen hoe jullie allemaal omgaan met slapende kindjes in de auto en hoe ze reageren. Op zich vond ik het een goede tip van Cooki. Maar het was nu helemaal niet het plan dat hij in de auto in slaap zou vallen. Ineens vond ik het wel heel stil achterin en sliep meneer.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:48:09 #271
259886 pessie
pi_103016475
Lars *O* Ik zie het Nathan echt niet doen bij 17 maanden, wat gaat hij snel zeg! En hij eet zo netjes!!!

As, dat hebben wij inderdaad ook, het onbedoeld in de auto in slaap vallen.
Ik heb van de bieb DVD's met Uki gehaald *O*

Leia heeft Nathan echt met vlag en wimpel ingehaald met al die tanden. Meneer zit nu op 4 boven en 2 onder. Sinds gisteren trouwens, toen zag ik opeens rechtsboven een extra. Wel zit er al ruim een maand een kies die op doorkomen staat, zal nog wel even gaan duren volgens mij.

Ik denk dat Nathan wel wat last heeft van de BMR prik van vorige week, hij slaapt echt heel veel. Vanochtend tot 10, tussen de middag nog 75 minuten en aan het einde van de middag heb ik hem er weer ingegooid wegens vermoeidheid en sliep hij weer ruim een half uur. Ben benieuwd wat vannacht brengt aangezien hij afgelopen nacht bij ons in bed heeft geslapen (werd gisteravond volgens mij wakker met een nachtmerrie en wilde echt zn eigen bed niet meer in, hij was zo ontzettend zielig).
pi_103016621
Zielig Pessie dat hij er toch nog zo'n last van heeft. Maar als hij er met meer slapen door heen komt, is dat ook nog wel te over zien.
Die dvd's wil ik ook nog halen ja. Meneer is echt bezeten van Uki. Toen ik een filmpje liet zien kan K3 Kusjesdag (iets wat hij normaal echt leuk vind). Ging hij huilen en riep hij heel zielig Uki Uki Uki.
pi_103016751
Ik zou best willen dat Lars zich soms eens zou interesseren voor de tv... :X
Als ik al ooit eens Sesamstraat ofzo opzet, zie ik er zelf meer van dan Lars. (En waarschijnlijk vind ik het ook leuker; jeugdsentiment) Het lijkt me soms wel eens makkelijk, zo'n parkeerstandje...
pi_103016963
Kan ik me voorstellen hoor Shandaly. Hier staat meestal in de ochtend de tv aan op telekids. Dan kan ik even in huis wat rommelen. Yaro gaat er ook niet voor zitten. Die reageert alleen op de begin en eind muziekjes. Behalve dus als Uki op de tv komt. Het maakt niet uit waar hij dan zit, dan komt hij met een noodvaart aangekropen en blijft hij geboeid kijken tot het eind.
pi_103017124
* Shandaly gaat maar eens googlen op Uki
pi_103017166
Gewoon op Youtube intypen Shandaly
pi_103017424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:52 schreef Shandaly het volgende:
Het lijkt me soms wel eens makkelijk, zo'n parkeerstandje...
laatst ging ie 5 minuten kijken naar t zandkasteel, das was wel even :o
maar hij kijkt 3 seconden en gaat fdan weer verder
tis wel soms afleiding aan t eind van de middag als ie moe begint te worden
maar kan m helaas niet voor de tv zetten en gaan koken ofzo...dan hangt meneer aan mn benen

Uki vind ie ook niet boeiend :D
pi_103017897
TV is hier een uitkomst O+ soms 's morgens even 10 min plop (of bumba :X) als ik me aankleed en doe (en soms scharrelt ze gewoon lekker rond zonder tv :P) en baby tv is sowieso helemaal de bom! Sesamstraat vind ze ook steeds leuker! :Y En maar heftig meezwaaien op het einde :W :D

Liefst in de wipper, onderuit, arm omhoog, benen over elkaar gevouwen. Chillstand. Speentje erbij en Monsieur Lapin (waar zouden we zijn zonder Monsieur Lapin.. we hebben er 7 (verschillende maten) en oh wee als er 1 niet in bed bij haar ligt :') dan slaapt ze niet) maar enfin... echt haar momentje O+ meestal zo vlak voor het eten als ze hangerig wordt!

En dan wiegt ze zichzelf zo lekker heen en weer in haar wipper O+
pi_103017992
*O* voor minidraakje en Leia!

Ik heb hier een tv-junkie, hij vind het echt heerlijk om lekker te zitten, het liefst tegen mij of z'n vader aan en lekker te kijken.
Hij ligt echt in een deuk van Mio Mao en bij liedjes klapt of danst hij mee.
Als hij tijdens het spelen iets leuks of bekends hoort gaat ie altijd even kijken.
Op z'n verjaardag zaten er ongeveer 40 mensen in huis en zelfs toen ging die even kijken toen hij moe was.
Ik laat hem lekker hoor, als het later zo'n gamer word hou je dat toch niet tegen en we doen genoeg activiteiten. Hij kan nu ook lekker zelf spelen en z'n ontwikkeling is ook goed.

Hij zegt ook al heel lang Daar! en dat heeft ie echt van baby-tv,haha
pi_103018033
babytv is voor baby's, aldus Floris
nick jr en zappelin 24 gaan dan nog.
hij vind de wereld is mooi wel leuk (k3 :') = dansen, stoere vent is t :P)
pi_103018129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:52 schreef Shandaly het volgende:
Als ik al ooit eens Sesamstraat ofzo opzet, zie ik er zelf meer van dan Lars. (En waarschijnlijk vind ik het ook leuker; jeugdsentiment) Het lijkt me soms wel eens makkelijk, zo'n parkeerstandje...
Dat kende ik ook niet,tijn interesseerde zich er ook niet echt voor tot een maand of 2 geleden en morgen wordt ie 2,dus wie weet.....;-)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:28:28 #282
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103019136
;) Hier nog een tv junki.. Het liefst languit op mij liggend naar bumba..
Meestal bij de laptop.. en meestal eventjes een kwartiertje voor het eten als de koek op is ;)
Vaak met een half schermpje ;) kan ik aan de andere kant nog een beetje forummen!

Orea wat klinkt dat heerlijk ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_103019395
Reilain wat ziet dat er heerlijk uit. Dat zou hier nooit lukken. Ik laat Yaro niet meer achter mijn laptop. Hij heeft al twee keer de spatiebalk uit mijn notebook gesloopt en daar wordt hij niet beter van kan ik zeggen.
Is wel balen, want op mijn telefoon kan ik niet inloggen op Fok, dus loop ik soms giga achter.
pi_103019418
baby-tv is hier de laatste tijd ook steeds minder, behalve als hij moe is of als ze echte kindjes laten zien.
kanaal JimJam is precies goed voor deze fase.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:34:14 #285
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103019501
As dit is ook echt genieten hoor ;) Meestal heeft ze haar ene handje op mijn wang of zit wat te friemelen aan haar eigen of mijn haar... O+ .... Helemaal in chill-stand..
We'll have love aplenty
You and me
pi_103019595
Doe mij er ook zo 1. Zie je ik MOET gewoon ook een heel lief schattig knuffelig meisje.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:40:56 #287
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103019832
:') Ze heeft ook wel wat te compenseren hoor.... want achter dat lieve knuffelige meisje schuilt ook een temperamentje goed voor 3 kindjes tegelijk ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_103020789
jim jam is het hier ook helemaal!
Soms mag ze even kijken als ze niet mee kan met de hond uitlaten
the hoobs vind ze geweldig
maar k3 mag er ook zijn hoor
of foto's/filmpjes van zichzelf op mijn telefoon (altijd even lekker wakker worden sochtends samen in bed)

van de week heeft ze een (nep) poang stoeltje van opa en oma gekregen, en daarin je eigen boekjes of tv kijken is het natuurlijk helemaal, de stoel zelf wordt regelmatig gebruikt om te knuffelen of om tegenaan te hurken?

Lars wat zit jij daar lekker je toetje op te eten zeg!

Yaro wat fijn dat je goed geslapen hebt, en mama dus ook even

Nathan hopelijk krijg je toch niet teveel last van die prikken

Rellain dat ziet er ook gezellig uit hoor!
pi_103027730
ik had gister echt mijn bek moeten houden ;(

wat een kutnacht. ik denk dat het echt een betere optie is dat ik het loslaat met de middagslaapjes (ook al valt ravi dan in de box of op de grond in slaap :X ) en mijn zegeningen tel dat dan de nachten iig ok gaan. tis alleen ellendig dat het ventje eigenlijk dat middagslaapje echtechtecht nodig heeft
pi_103027907
Oh Simmu, dat zuigt! :* En is Ravi alleen naar boven geen optie 's middags? Dus dat ie zonder Selene kan slapen rustig en dat ze 's avonds weer gezellig samen gaan slapen?

Orea, wat goed van je Bikkeltje!!! En die tanden, dude... die gaat als een malle inene!

Nathan, :* hopelijk vandaag weer een beetje beter?

@tv-kijken, Minke kijkt niet heel veel denk ik behalve als we thuis zijn. Door de weeks mag ze 's avonds Sesamstraat kijken (thank god for Z@pp24 waar het gewoon om half 7 wordt uitgezonden) en op mijn vrije dag kijken we 's ochtends De wereld is mooi... Ze is fan van Bumba en Pocoyo (op de mediaspeler) en Nijntje. Soms komt ze wel es bij me vragen om de "Tiesie" maar ik probeer er niet te veel aan toe te geven. En soms kijkt ze gewoon met ons mee :+

Gister toen ik haar op het kdv ophaalde nog even blijven hangen en met de 2 medewerkers daar gesproken. Ze was weer gebeten (ouders van de vermoedelijke dader zijn aangesproken, maar ze weten het niet zeker omdat Minke niet aan het huilen was of zo, dus ze zagen het pas later...) maar hebben het idee dat ze wel heel vaak in conflict-situaties zit op een dag. Probleem is eigenlijk dat ze veel stoerder doet dan ze is, dus de grote kindjes uitdaagd om vervolgens eigenlijk best bang te zijn... En als ze iets ziet wat ze wil roept ze MIJ! en vervolgens lijkt het haast wel of ze echt overtuigd is dat het van haar is, inclusief huilen en dikke tranen als ze het niet krijgt of slaan (ook de 3+ers) als het weer van haar wordt afgepakt (wat logisch is aangezien zij het eerst afpakte)... Ze wil gewoon heel erg veel maar kan het nog niet allemaal (aan). Ze gaan haar nu wat specifieker observeren om te kijken hoe we (zowel zij op kdv als wij haar ouders) daar mee om kunnen gaan of hoe we haar kunnen helpen om minder gefrustreerd de dag door te komen... Ben heel benieuwd wat er uit komt, en waar het gister nog even stak, ben ik nu wel blij dat ze ons helpen hiermee.
pi_103028017
ravi wil niet zomaar slapen zonder selene :N dat doettie slechts eens per 2 a 3 weken, als hij echtechtecht doodop is (en selene een psz middagje heeft)

vergis je niet; het is ravi die steeds het keten triggert hoor! helaas ligt de oplossing bij selene. die moet leren om ravi te negeren en er niet steeds op in te gaan. vannacht was het (3 x) selene die eruit kwam en ravi die dan prompt gaat huilen. selene kachelde er steeds uit om bij ons te komen liggen (wat de papa hier dan weer niet wil, dus vanochtend om 6 uur sjaggo papa, huilende selene en dus huilende ravi. ook goedemorgen)
pi_103028073
Ah ja, ik had al wel door dat Ravi graag keet met Selene, maar dacht dat als ze er niet bij zou zijn het misschien rustiger zou lukken. Maar da's geen beste start van de ochtend inderdaad... bluh...
pi_103028098
Simmu :*

Lijnloos ik kan me voorstellen dat het even stak, is ook nooit leuk te horen
wel fijn dat ze gaan kijken uiteindelijk gaat het erom dat zij zich daar ook veilig en fijn voelt...
Merk je trouwens verschil bij haar als ze thuis komt van kdv?

Wij zijn weer 2 daagjes met ons 2tjes! Straks lekker zwemmen, heb er zin komt een onderwater fotograaf !
pi_103028206
lijnloos, je hebt (denk ik) zo ongeveer hetzelfde probleem als wij hier: de dreumes die (nog) niet in staat is tot goede interactie met oudere kindjes maar dat wel wil. fijn dat ze het op het kdv zo oppikken!
pi_103028412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:06 schreef simmu het volgende:
lijnloos, je hebt (denk ik) zo ongeveer hetzelfde probleem als wij hier: de dreumes die (nog) niet in staat is tot goede interactie met oudere kindjes maar dat wel wil. fijn dat ze het op het kdv zo oppikken!
Nou dat is denk ik echt het "ding" zeg maar... Als ze de kans krijgt loopt ze de hele dag met de 3-jarigen mee daar en wil dan gewoon alles meedoen wat zij doen, ook al vind ze het stiekum/van binnen heel spannend en misschien wel eng. En ik denk dat ze zich echt wel veilig voelt op zich, dat bijten/slaan/ruzieen doet haar vrij weinig volgens mij, want het is echt een rauwdauwer met een hoge pijngrens. Ze is ook niet echt anders of zo als ze een dagje thuis is, want thuis doet/wil ze ook veel dingen waar ze eigenlijk nog wat te klein voor is.
pi_103028736
selene had het ook. die stuiterde op het speelplaatsje hier altijd al direct naar de grote kindjes en deed die ook na (inclusief in de touwladder klimmen enzo). het goede nieuws: het gaat vanzelf beter :*

selene en ravi zijn nu verworden tot de plaatselijke speelplaatsmascottes ;) inclusief de grote kindjes die ravi opzij tillen als ze vinden dattie te dichtbij iets gevaarlijks komt :P en ravi die dat trouwens lachend ondergaat (als ik het doe gaattie krijsen }:| )
pi_103028779
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:34 schreef simmu het volgende:
selene had het ook. die stuiterde op het speelplaatsje hier altijd al direct naar de grote kindjes en deed die ook na (inclusief in de touwladder klimmen enzo). het goede nieuws: het gaat vanzelf beter :*

selene en ravi zijn nu verworden tot de plaatselijke speelplaatsmascottes ;) inclusief de grote kindjes die ravi opzij tillen als ze vinden dattie te dichtbij iets gevaarlijks komt :P en ravi die dat trouwens lachend ondergaat (als ik het doe gaattie krijsen }:| )
Check... Minke is de enige onder de 3 die de klimwand naar de glijbaan weet te beklimmen daar... :') Gelukkig is die hele constructie nu weg en komt er een ontdektuin O+
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:43:52 #298
259886 pessie
pi_103028960
Simmu :* wat een manier om wakker te worden

Lijnloos :*

Nathan is er verder niet heel vervelend van, hij slaapt alleen veel meer dan normaal, mijn zegen heeft ie! Oeps klimgeit!
*dat-ging-net-goed* O-)
pi_103036618
Het zwemmen was wederom fantastisch! Ben zo benieuwd naar de fotos
en daar waar ze in het ondiepe niet zonder bandjes kon lopen liep ze, en ook daar waar het te ondiep was deed ze duidelijk meer pogingen! De rest liep ze op dr hurken en ook daar heeft de fotograaf foto van gemaakt...

Lijnloos op zich fijn dat ze thuis niet anders is of op kdv last van heeft :*

Pessie lekker laten slapen dan
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:34:24 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103047239
Draak, dat klinkt leuk! Ben benieuwd naar de foto's! :Y
pi_103047599
Wil ik wat gaan typen zie ik dat ik nog 1 post heb...dicht dus. ik typ wel in t volgende deel :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')