abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102932021
De dreumesjes:

28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
09 maart 2010: Lucas, zoon van Cooki
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
pi_102932129
[quote]0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:16 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon op de catwalk op school (wel onscherpe foto helaas):

zie vorige topic: [ afbeelding ]

[ Bericht 14% gewijzigd door -Caroline- op 10-10-2011 21:29:03 ]
pi_102932241
Dat was even in het kader van psz/school onderwerp he, foto mag ook wel weg hoor :D
pi_102932457
Wat een leuke foto Meimel! Voor een project??

Las iets over een broccoli schotel?!
Oona heeft juist vandaag besloten dat het eerste wat ze officieel niet lust broccoli is ;)
Mijn kleine veelvraat schuift alles naar binnen... maar broccoli was de laatste weken steeds minder in trek, maar we konden haar nog steeds voor de gek houden met een stukje tomaat of aardappel ervoor ;) vandaag was dat einde oefening.... Helaas kregen we er maar 2/3 hapjes broccoli in!

Naja ;) vinnut al heel wat dat ze behalve broccoli dus alles lust
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_102932656
Bij Lente werkt het erg goed om gek te doen met eten. Bijv. door een stuk broccoli met de steel in je mond te doen en dan te zeggen: "heeft Lente nou ook een boom onder d'r neus? :+ "

Je wordt echt een retard als ouder. :')
pi_102932772
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:24 schreef Reilain het volgende:
Wat een leuke foto Meimel! Voor een project??

Las iets over een broccoli schotel?!
Oona heeft juist vandaag besloten dat het eerste wat ze officieel niet lust broccoli is ;)
Mijn kleine veelvraat schuift alles naar binnen... maar broccoli was de laatste weken steeds minder in trek, maar we konden haar nog steeds voor de gek houden met een stukje tomaat of aardappel ervoor ;) vandaag was dat einde oefening.... Helaas kregen we er maar 2/3 hapjes broccoli in!

Naja ;) vinnut al heel wat dat ze behalve broccoli dus alles lust
Kinderboekenweek met thema superhelden.

2/3 hapjes ergens van nemen zou hier prima zijn :D Gelukkig vindt Oona ook iets niet lekker :P Of zag het er misschien anders dan normaal uit? ;)
pi_102932831
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:26 schreef Ssserpente het volgende:
Bij Lente werkt het erg goed om gek te doen met eten. Bijv. door een stuk broccoli met de steel in je mond te doen en dan te zeggen: "heeft Lente nou ook een boom onder d'r neus? :+ "

:D
Bij Kyllian noemen we het ook een boompje de stukjes broccoli, die is net zo'n slechte groente eter als zn broertje.
pi_102932890
Whaha, Ssserpente :D
Dat doe ik dus echt niet he. Ze eet, of niet, maar ik ga geen vliegtuigjes of andere gekke dingen doen.

Ik had vorige week brocollistamppot gemaakt, en die vond ze erg lekker. Gewoon aardappels en brocolli koken en stampen, beetje boter erbij, lepeltje mosterd en wat geraspte kaas erdoor. Ging er heel goed in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102932958
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:26 schreef Ssserpente het volgende:

maandag 10 oktober 2011 @ 21:32:27 #10
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933036
We hebben het idee dat het om de structuur van de broccoli gaat ;) Volgende keer ga ik hem door de aardappel prakken... even testen of het de smaak of de structuur is..
Krijg er makkelijk 150 gram groente in normaal elke dag... vaak hebben we er nog iets van tomaat of komkommer extra bij... heeft ze dat extra gegeten..

We hebben ons trouwens enorm vermaakt hoor met haar zure gezichtje :D Dat we dit ooit nog eens mee mogen maken... iets uitspugen, teruggeven, piepen bij het aanzien van eten....
Briljant gezicht :D
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:33:38 #11
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933129
owwww we hadden wel eerder iets wat ze niet luste.... Yoghurt!
Totdat ze het uit een beker kreeg ;) toen vond ze het ineens heerlijk
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933195
Moet je eens spruitjes proberen, krijg je vast ook een vies gezicht :P

Dyon houdt trouwens enorm van komkommer, die hebben we dan ook bijna elke avond bij het eten.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:34:59 #13
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933235
Nee hoor :D Die gaan zo naar binnen
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933293
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Whaha, Ssserpente :D
Dat doe ik dus echt niet he. Ze eet, of niet, maar ik ga geen vliegtuigjes of andere gekke dingen doen.

Ik had vorige week brocollistamppot gemaakt, en die vond ze erg lekker. Gewoon aardappels en brocolli koken en stampen, beetje boter erbij, lepeltje mosterd en wat geraspte kaas erdoor. Ging er heel goed in!
Wij hadden aardappels, broccoli, uitgebakken spekjes en wat kookroom O+ echt héél erg lekker!

Wij doen trouwens best vaak achterlijk aan tafel :@ madammeke heeft regelmatig de slappe lach in elk geval.. eten doet ze toch wel ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:36:21 #15
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933352
Hier ook ;) Oona wil ons ook steeds voeren.... Hilarisch
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933358
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:34 schreef Reilain het volgende:
Nee hoor :D Die gaan zo naar binnen
Serieus :o

Kyllian lust ze echt niet, dus bij Dyon eigenlijk nooit geprobeerd omdat wij het dus nu ook niet meer eten (als ik er erg dol op was had ik ze wel voor mezelf gemaakt).
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:38:16 #17
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933470
Moet wel zeggen dat het dan diepvriesspruitjes zijn... Omdat wij vega eten hadden we soms een stukje vegaspul wat in Oona nog niet gaf... zij kreeg dan wat verschillende groente extra...
Nu krijgt ze ook wat stukjes van onze vegaburger als we dit eten.. Bv Tofu eet ze gewoon mee... en anders krijgt ze bv extra peulvruchten of andere groenten
We'll have love aplenty
You and me
pi_102933528
Grappig, Lente lijkt juist groente in de meest pure vorm het lekkerst te vinden. Spruitjes, boontjes, bloemkool, broccoli, alles schuift ze zonder saus naar binnen. En van gemengd spul en ovenschotels en zo moet ze niks hebben.
pi_102933654
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:35 schreef Orea het volgende:

[..]

Wij hadden aardappels, broccoli, uitgebakken spekjes en wat kookroom O+ echt héél erg lekker!

Wij doen trouwens best vaak achterlijk aan tafel :@ madammeke heeft regelmatig de slappe lach in elk geval.. eten doet ze toch wel ;)
dat klinkt goed!
Die ga k onthouden!

Spruitjes O+ Ik hou daar echt zo van he :D En R ook O+
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:12 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102933709
Oona is gek op stoofschotels.... Hongaarse tomaten/aardappelschotel is een groot succes
We'll have love aplenty
You and me
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:22 #21
5428 crew  miss_sly
pi_102933715
Gisteren aten we bij mijn zusje, patatjes, kibbeling en sperziebonen, en Senna eet dan als eerste haar sperziebonen en wil eigenlijk ook alleen daar nog extra van opgeschept krijgen. Patatjes vond ze het minste, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102933926
Hier gaan de aardappels, rijst en groente en vlees er goed in. In het begin de pasta ook wel, maar nu helemaal niet meer zo.
Waar meneer helemaal gek op is, is soep. En dan is de tomatenvariant het lekkerst.

Maar ook de ongezonde dingen vind hij lekker (pizza, patat, pannenkoek). Niet dat we dat zo vaak eten, maar dan eet hij heel goed zelluf.

Het eten wisselt hier trouwens enorm. Er zit vaak elke dag wel een maaltijd bij die hij minder eet, welke is geen pijl op te trekken. En nu wil hij het allemaal zelf doen met zijn vork (wat soms echt niet heel handig is). Soms raakt hij enorm gefrustreerd en eet hij dus niet meer, gelukkig mogen we vaak ook helpen of gaat hij met zijn handen eten.
pi_102933978
Sperzibonen zijn hier ook niet aan te slepen! Net als bloemkool.. en sugarsnaps zijn ook favo! Eigenlijk bijna alle groenten wel. Als ze een keer slecht eet is het echt omdat ze gewoon geen trek heeft ofzo. Vis is ze ook erg gek op! En als ze een keer een patatje krijgt, gaat ze gillen :') die vind ze echt héél erg lekker.. :?

Maargoed, ze is net 14,5 maand :P wie weet wat we nog te stellen krijgen!
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:49:00 #24
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102934051
Juist ;) Ik geniet er maar van dat ze zo lekker eet... Misschien is die broccoli wel het begin van een hoop ellende ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_102934217
Floris eet best wisselend. Pasta is op t moment favoriet. Laatst had ik een aardappelomelet uit de opperdepop voor m gemaakt, heeft ie helemaal op zitten eten.
Hij begint nu sowieso wel goed te eten. Als ie t maar zelf mag doen. Nja tis een beetje een zooitje, maar gaat steeds beter.
Patatjes vindt ie ook lekker ja. Gisteren heeft ie een halve kipburger op (zonder broodje) en bijna een hele portie patat, maar overdag ook veel gelopen.
Vandaag had ie een potje tortelini op (uit de vriezer, maak altijd porties om mee te nemen op oppasdagen). Was zon groot aventpotje. Helemaal opgegeten, plus toetje, plus nasi, plus kroepoek :D
Boontjes vind ie niet lekker. Groente moet ie sowieso niet zo op t moment. Wel als het ergens doorheen zit, dat dan weer wel.
pi_102934273
Amy houdt ook erg veel van patat. Dat heeft ze niet van een vreemde trouwens :P Groente eet ze ook erg goed :Y Vlees houdt ze niet zoveel van. Ik ben wel erg blij met hoe ze eet. Lekker spekkies kweken!
pi_102934276
ah Dyon aan de hand van zn grote broer, wat mega schattig O+

Wolf lust trouwens (nog steeds) geen komkommer of tomaat. Wel als ik tomaat bak. Sla kan hij nog niet goed eten/wil hij ook niet.
Ach de ''ik lust geen groenten fase'' zal vast wel weer over gaan
Of niet, zoals bij mijn zusje van 23 die nog steeds macaroni geheel wit eet :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:55:19 #28
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_102934407
Oona heeft nog geen frietjes op.... Wanneer jullie kids voor t eerst?
We'll have love aplenty
You and me
pi_102934502
Ik denk rond zijn eerste verjaardag.
pi_102934525
nog even verder teruggelezen Men, wat schrijven jullie veel, kan een mens ook even rustig werken? :P Saffier we moeten snel weer een meeten ja! En ik wil Orea ook meeten en Sonnetje en en en.. :P
pi_102934627
Lente ook zo rond d'r eerste verjaardag. En als we nu frietjes halen, bestellen we voor haar altijd zonder zout.

Sla krijgt ze ook niet weg, net als rosbief, dat wordt een grijze, draderige bal die ze kokhalzend uitspuugt. Echt, ik moet niet snel over m'n nek, maar dit was op het randje. :X
pi_102934730
Sla is hier inderdaad ook geen succes. De tomaat, komkommer en eieren wel.
En als we patat eten, is het oma's zelf gebakken patat (dus altijd zonder zout). Die schuift meneer zo naar binnen (en het liefst opa's patat). Die net iets beter gebakken dan voorbakken patat. De slappe hap zeg maar.

Meneer eet hier trouwens ook rauwe aardappel als hij de kans krijg als we aan het schillen zijn.
pi_102934815
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:57 schreef Solagratia het volgende:
nog even verder teruggelezen Men, wat schrijven jullie veel, kan een mens ook even rustig werken? :P Saffier we moeten snel weer een meeten ja! En ik wil Orea ook meeten en Sonnetje en en en.. :P
Ja en zo ver weg woon je ook weer niet :D

Oh en patatjes, uhhh even denken, Orea wanneer waren we in Blijdorp? :D
Hij krijgt t echt amper, dus doe er niet heel moeilijk over.

Komkommer lust ie niet geloof ik. Althans hij doet t in zn mond en spuugt t weer uit.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:51:30 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102937906
frieten eet Roy wel maar is absoluut niet zijn favoriet.
Sla tomaat komkommer vind hij heerlijk en gaat er goed in.
En eigenlijk de rest ook wel, er is niet echt iets wat Roy niet lekker vind :@
En dat vinden wij prima :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102938047
Patatjes at hij voor het eerst rond zn eerste verjaardag, maar toen nog niet als hoofdmaaltijd, ik gaf hem er toen nog een potje bij en dan een paar patatjes voor de ''leuk''
Nu eet hij wel patat gewoon mee, dit eten we niet wekelijks trouwens. Ik denk iets van 1x in de 2/3 weken.
Vandaag toevallig patat gegeten, had een kipcorn voor hem erbij
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102938499
Niels ook na zijn eerste verjaardag, ik weet niet meer wanneer. We hebben nu ongeveer 3 keer patatjes gegeten.
Wij vanavond toevallig ook Poppejans!! Haha, Niels had zo'n dikke buik, hij had veel te veel gegeten volgens mij _O-

Leuk he dat Wolf misschien bij Niels in de klas komt O+

Vandaag was ik met Niels in het speeltuintje hierachter en het begint me echt op te vallen dat hij weinig durft (?) of geen zin heeft om te klimmen/schommelen. Hij houdt ook niet van met een bal spelen. Hij vindt het wel heel leuk om zich te verstoppen in het huisje, rond te rennen en dingen te bekijken. We gaan een paar keer per week naar speeltuintjes in de buurt.
Op onze lage plastic glijbaan wil/durft hij wel trouwens.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102938933
groente was de laatste tijd een ramp, wat ze eerder zo naar binnen schoof liet ze met een hele duidelijke nee staan
maar afgelopen week at ze zo ineens wel weer heel veel bloemkool
Meestal zegt ze eerst nee, maar als wij haar dan negeren gaat ze toch eten, het liefst met vork, aanprikken lukt steeds beter anders doen we dat samen

patatjes is ze verzot op (teveel naar mijn zin) maar die krijgt ze eigenlijk zelden (helemaal sinds ik dieet haha) dus als ze dan ergens krijgt prima maar idd zonder zout

niels en wolf bij elkaar in de klas misschien?! dat zou super gaaf zijn!

nou ja dan een kleine update hier, slapen gaat sinds de osteo eigenlijk goed! Ik kampeer nog wel zo nu en dan paar haar, maar dat vind ik ook allemaal prima eigenlijk
ze zet 4 stappen los en is van de week zelf de glijbaan in het zwembad opgeklommen!
als ze niet los kan staan in het ondiepe water gaat ze op haar hurken lopen en ze begint helaas met driftbuien waar ik nog niet door heb (behalve tut/speen geven) hoe ze eruit kan komen
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:11:50 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102944066
draakje, fijn dat het goed gaat met het slapen, dat een osteopaat daar dan de uitkomst voor is.

Wolf en Niels in dezelfde klas, dat zou wel heel leuk zijn zeg.

As, Noortje is ook fan van soep! Ik had van de week zelf mosterdsoep gemaakt, ik hou het nog een beetje tegen omdat er ook room in zit, maar het liefst zou je alleen maar soep eten. Het liefst met brood dat je er zo lekker in kunt dopen. ;)

Qua eten, Noortje eet ook de ene keer heel goed en de andere keer heel slecht. We hadden van het weekend voor het eerst risotto voor d'r en dat vond ze wel heel lekker, stukje vis erbij en erwten dan is het goed. Dat schuift ze echt zo naar binnen, het liefst met de handen.

Komkommer eet ze niet, ze probeert het wel, stukjes afhappen maar die spuugt ze weer uit, gaat ook op voor appels in zijn hele vorm, peer etc etc. Ze krijgt haar fruit in de vorm van een knijpfruitje anders eet ze alleen maar banaan. Fruit vind ik echt het moeilijkst eigenlijk. Ik moet 'r gewoon stukken voorzetten, maar wat geven jullie allemaal??

Patat lust ze wel maar dat krijgt ze nog niet als hoofdmaaltijd. We eten het zelden trouwens. Ik vind het jammer dat ze geen boerenkoolstamp lust, of tenminste nog niet. Ze heeft heel veel dingen nog nooit op en ik kan natuurlijk niet van d'r verwachten dat ze alles ineens zomaar lust. Hoe doen jullie dat, dan niets eten of iets anders eten?

We hebben gister contact gehad met de HA met de mededeling dat we een doorverwijzing willen naar een kinderarts. We moeten dus eerst langs komen en zouden pas vrijdag kunnen omdat het zo druk is. Nou ik vind dat een hele slechte zaak eigenlijk dus heb aangedrongen op eerder, nu kunnen we woensdagochtend terecht. Huisarts zei in het telefonisch consult dat hij niet verwacht dat de kinderarts iets kan doen. Ik wil sowieso weer een doorverwijzing naar KNO en dan niet die waar we de vorige keer waren maar gewoon die hier in de stad. Want die we eerst hadden was echt niet fijn.
Volgens HA hadden we al veel eerder terug moeten komen, zijn collega vond het niet nodig, die zegt 'kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek, niet veel aan te doen'. Ik had bij haar echt het gevoel dat we een stelletje zeurpieten zijn en we alleen maar dure tijd van haar in beslag nemen. Dan is voor mij de drempel al weer te hoog om maar weer te bellen, want ja, kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek.

Enniewee, met Noortje gaat het verder wel goed, ze is nog steeds een blij ei eigenlijk, kijk maar:
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:12:11 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102944069
hmpf, stom, foto draait niet.,...
pi_102944166
Becky, wat een horken die huisartsen... Fijn dat jullie in elk geval wel terecht kunnen en hopelijk krijg je in elk geval de verwijzing en misschien nog wat goed advies. :*

Patatjes zijn hier erg geliefd, maar niet lievelings... dat is pasta met zalm. Op zondags eten wij meestal wel patat, en Minke krijgt nu ook wat meer mee... eergisteren voor het eerst een frikandel (die ze eerder op had dan wij) en nog een stukje kroket van mijn bord gegapt :+ Sla gaat er niet in, ik denk dat het vooral de structuur is die het probleem maakt, want ook witlof is geen optie... komkommer en tomaat zijn soms wel, soms niet goed... ligt aan haar dag. Fruit doen we vaak wel gewoon zo. Druifjes, stukken appel, banaan, mandarijn, peer... dat soort dingen en dan in stukjes (behalve de druiven, die eet ze zo). Mijn enige probleem met eten is meer dat ze echt hamstert... dus proppen tot ze bijna niet meer kan kauwen en dan haast stikt/verslikt. Maar da's meer een luxeprobleem :@
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:13:52 #41
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_102944513
Proppen, check! :P Mijn kindertje propt soms zo een halve banaan naar binnen, en dan proberen te kauwen terwijl hij zijn mond niet meer dichtkrijgt :')

Qua groente eten is het een beetje 'in het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst'. Soms smult hij van sperziebonen, de volgende keer propt hij het alleen enthousiast zijn neus in :') Komkommer at hij als baby aan 1 stuk door, nu moet hij er niets meer van weten. Sla en witlof lust hij ook niet, patat wel.. Wij eten met enige regelmaat patat, maar dan wel verse, en met groente en gewoon vlees erbij.

En mijn poppie klampte zich net aan me vast op het kdv en ging keihard huilen toen ik wegging -O-
3!
pi_102944619
Noortje was ben je schattig en stoer O+
en Becky: }:| voor de artsen die niet behulpzaam zijn

Twinkly: ms vindt Niels een bal stom omdat ie steeds wegrolt? :7 net als die voetballers die achter een bal aanrennen en m dan wegschoppen als ze m bijna hebben? _O-

Incantrix: dat is ook zielig voor haar en heulemaal niet fijn voor jou... -O- bij ons kdv zeggen ze dan altijd dat het na 2 minuten over is en dat ik altijd mag bellen ..... wel lief bedoeld hoor, dat meen ik :Y echt .. maar ik denk altijd ... :( :'( ja dus? hij/zij huilt nu en dat vinnik sielug... :@ oO< -O- zoiets..
pi_102944716
Fijn dat je morgen terecht kunt, Becky, arme popje van je. :*

Hehe Minke de Hamster. O+

Aww Stef, had je nog behoefte aan mama? O+
shirtje nog ontvangen?

Ik ga kroost verzamelen, oudste mag kunstjes op cb vertonen.
pi_102944750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:31 schreef Spewey het volgende:
Ik ga kroost verzamelen, oudste mag kunstjes op cb vertonen.
spewey: succes met het optreden O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:31 schreef Spewey het volgende:
Aww Stef, had je nog behoefte aan mama? O+
shirtjemannen-sw-zwembroek nog ontvangen?

Ik ga kroost verzamelen, oudste jongste mag kunstjes op cbkdv vertonen.
:+
pi_102944781
Mogge!
Laatste dagje hier. *slik*

Eten gaat bij Isabeau heel wisselend, maar ze is niet vel over been, dus ik maak me er niet druk om. Toen ze ongeveer een jaar was at ze enórme hoeveelheden van álles. Nu is het maar net hoe de wind waait. Kan er geen pijl op trekken. Gisteren had ik risotto gemaakt en heeft ze één hap gegeten. Maar ze lust het wel graag, een volgende keer eet ze zo twee borden leeg. Ach, ze doet maar!

Brood gaat eigenlijk wel bijna altijd goed en fruit ook. Bij voorkeur appels of druifjes momenteel. (of bananenschuimpjes, maar dat valt niet echt onder fruit he? :') )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:41:02 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102944819
Ik geloof dat je kind hier minstens 2 dagen naar de psz 'moet'. Dit ivm wennen en ik sta er eigenlijk wel achter.

Wat eten betreft: boontjes belieft meneer niet. Erwtjes daarentegen met 2 handen tegelijk. Pasta in alle vormen en op diverse manieren bereid is de bom! Maar ook aardappelen heeft meneer graag. Maar hij doet een moord voor vlees! :D
En hier ook een soepmonster, dus ik maak geregeld gepureerde soepen van diverse groentes.

Ow en qua fruit krijgt hij meestal een fruitprutje (uit potje of knijpfruit), want dat eet hij tenminste. De rest is wisselend. oms eet hij een halve peer of appel of banaan. Haal ik dan weer bananen dan weigert hij.
pi_102944870
Hmmm, soep maak ik eigenlijk nooit voor MInke, lijkt me zo onhandig voor haar?! Maar misschien wel goed voor haar lepel-skillz. Misschien vrijdag maar effe proberen als man er toch niet is, dan kunnen we lekker soepie eten samen! c_/
pi_102944884
In Italië wilde Isabeau vooral antipasti eten. Bij voorkeur rauwe ham, salami, stukjes kaas... dat soort werk. Verder zat ze vooral in haar eten te roeren (even joeeejen) :')

Laatst aten we mexicaans, wilde ze alleen jalapenopepers eten. Echt enorme hoeveelheden. Ze spoort écht niet hoor.

Soep is de bom, maar wil ze uiteraard wel ZELF eten. :')
pi_102944943
hmz. Eten... Leyla eet eigenlijk nog vaak een potje.. Aardappels eet ze wel met de pot mee.. Ik merk dat ik het lastiger vind haar gevarieerd te laten eten als ze met ons meeeet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:04:49 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102945171
ow de soep 'voer' ik :D
Je zou het ook in een beker kunnen doen.

Wij mogen dadelijk gaan kijken op de psz bij de mini's! We mochten kiezen: 1, 2 of 3 ochtend per week. We gaan voor 2 heb ik zojuist besloten ivm wennen en als Harry het echt tof vindt, breiden we uit. Maar eerste even kijken dus.
pi_102945178
Muppet is aan het oefenen met lopen in haar slaap :D :') zag ik op de camera... ze 'loopt' in haar slaap steeds tegen de spijlen op :D en zo draait ze dan weer helemaal 180 graden rond O+ zo cute!
pi_102945230
Lijnloos, soep is DE manier om groenten naar binnen te krijgen. Ok het is even wat geknoei in het begin. Mette is inmiddels al zeer behendig en knoeit niet echt veel meer.

Wij maken net zoals Asy vaak gepureerde soepen, gaat er altijd wel in. En ook eet ze stukjes groente in de soep wel. Dus zo houd ik haar eten gevarieerd door de week heen.
Een keer pasta, de dag erna meestal kliekje pasta, of pizza gemaakt van de overgebleven saus (erg lekker en super simpel).
Een keer noodles, oftewel oosters. Dan eet ze vooral de Noodles maar ze heeft de dagen daarvoor al veel groentes op.
Een keer iets met aardappelen, gebakken piepers met appelmoes is een hit natuurlijk.
En een keertje soep.
Daartussen probeer ik nieuwe dingen te introduceren of eten we frietjes ofzo. Als ze niks ervan eet geven een boterham.
Mette eet bijna geen vlees of vis met avondeten, dus dat los ik op door die dingen als broodbeleg aan te bieden. En bijvoorbeeld gerookte kip eet ze wel los, dus dan maar los.
Ik ben met losjes weekplannen een paar maanden geleden begonnen en het werkt, ze is vorige week gewogen en ze heeft haar dip van het ziek zijn ingehaald en is weer terug op haar curve :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102945238
Beck, check je pm even :)
pi_102945335
Wickie, thanks voor de tip! Ik ga het es proberen...
pi_102945557
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:04 schreef Asyniur het volgende:
ow de soep 'voer' ik :D
Je zou het ook in een beker kunnen doen.
Dat is hier volstrekt kansloos. Alles wil ze ZELF doen en dan ook precies zoals wij het doen. Anders vliegt het door de lucht.
pi_102945598
Isabeau ZELF oppe tjap lopen
Isabeau ZELF tandenpoetels
Isabeau ZELF djinken
Isabeau ZELF ZELF ZELF

En oh ja, is van MIJ, ISABEAU MIJ!!!

O+
pi_102945687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat is hier volstrekt kansloos. Alles wil ze ZELF doen en dan ook precies zoals wij het doen. Anders vliegt het door de lucht.
Hier mag ook niks gevoerd worden.. dan vliegt het inderdaad door de lucht.
pi_102945710

Behalve bij de laatste hapjes van het toetje dan is het ineens poeslief: "Mama vragen? Met de lepel?"
pi_102946954
die van mij wil ook alles zelf maar wij scheppen het eten op de lepel en hij doet die zelf in zijn mond. Compromis. Maar ik heb dan ook echt geen moeilijke eter, hij eet alles wat los en vast zit. Elk willekeurig stuk fruit gaat er net als groenten en vlees in. Zelfs een pizza punt vindt hij heerlijk. Mijn middelste is het grootste probleem met eten. Vlees eten doet hij wel, groente is hij heel kieskeurig in maar hij moet eten wat er op zijn bord ligt (hoeft niet op maar wel eten) en fruit doe je hem totaal geen plezier mee. Hij wil alleen appel, banaan en peer, en dan een paar hapjes.
pi_102947258
Fruit gaat er hier ook in als zoete koek. Appel, banaan, peer, watermeloen, druiven, aardbeien. En als het zo uit komt krijgt hij een knijpfruit.
Gelukkig mogen we nog wel helpen met de soep. Alleen de stukjes brood/stokbrood moeten gedoopt worden en die wil hij dan natuurlijk weer zelf naar binnen proppen.

Laatst mocht ik uitslapen en hadden manlief en Yaro al gegeten. Dus schoof ik er bij op de bank met mijn kommetje met cruesli. Kwam Yaro bij me zitten en ging hij me voeren met de lepel. Hartstikke lief natuurlijk, alleen kon ik niet zo snel eten als dat hij het in mijn mond wilde stoppen.
pi_102947814
Rienk heeft standaard 2 lepels/vorken. 1 voor hem en 1 voor mij of J. Hij neemt een hap en daarna voer ik hem een hap. Werkt prima hier :Y

En hij eet matig. Wel steeds iets beter. Het blijft een toetjesmonster. Die staat soms op en begint al om 'toetjes' te roepen :') Laatst heeft ie 4 vissticks naar binnen gepropt en toen stonden we wel even verbaasd te kijken :)
Gister hadden we pasta, hij heeft 1 hapje gehad. Daarna een bakje appelmoes en twee toetjes. Die gingen er wel in ;)

Fruit vaker niet dan wel en alleen bananen. Drinken gaat wel goed. Hij is gek op thee (met melk) en drinkt alle sappen en limonades. Tussendoortjes blieft hij ook niet :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102947881
Oh ja, thee met melk! Dat kan ik ook wel eens proberen hier. Ben er zelf dol op, en aangezien Minke nauwelijks meer melk drinkt (ze moet er echt niks van hebben meer) is dat misschien wel een idee! Tnx Vlindur!
pi_102947922
Thee heb ik ook nog nooit geprobeerd. Beautje drinkt altijd melk of water. Tenzij ze het woord limonade hoort vallen, dan wil ze ineens 'nimomade'.
pi_102947926
Rienk krijgt ook limonade met melk. Heb je kinder yogho :) Misschien dat nog een idee?
Rienk is er gek op en krijgt het standaard na zijn ontbijt :Y
En savonds voor het slapen gaan een beker warme melk. Lust ze dat wel?
Ik heb volle (houdbare) melk voor Rienk trouwens. Ik drink halfvolle en Johan drinkt het niet :+
pi_102947974
Warm, koud, met limo, zonder limo... niet meer dan 3 slokken in te krijgen. Karnemelk gaat wel iets beter, maar ook niet echt top... we hebben altijd halfvolle (volle krijg ik echt niet weg!) gewone.

Thee vind ze trouwens wel erg lekker, dus ik hoop dat de combi werkt ;)
pi_102948061
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef wickie het volgende:
Lijnloos, soep is DE manier om groenten naar binnen te krijgen. Ok het is even wat geknoei in het begin. Mette is inmiddels al zeer behendig en knoeit niet echt veel meer.
Nou ja, Ivan heeft tot een paar weken geleden over het algemeen geweigerd om soep te eten, vooral als het groene soep was. Hij had haarfijn door dat het groentes waren. :') Inmiddels eet hij wel weer soep (zoals je hebt gezien). Hier was de manier om groentes binnen te krijgen door ze in een saus te stoppen, het liefst een pastasaus. Pasta heeft hij vrijwel altijd goed gegeten en hij is dol op tomaten- en paprikasaus (terwijl hij tomaat en paprika weigert te eten).

En inderdaad, er is maar één manier om soep te leren eten en dat is door je kind er gewoon mee te laten klooien. Ivan eet al heel lang zelf met een lepel uit een schaaltje, bijvoorbeeld yoghurt, en dat gaat goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102948077
Ah oké. jammer joh. Ik ben ook gek op melk!
Hé! chocolademelk? Van dat nesquick-korrels/poeder spul?

Rienk ligt al een uur in bed, maar slapen doet hij nog niet }:| Ik ga op de bank liggen. Zere bekken :X
pi_102948149
Ivan is trouwens praten met hulpwerkwoorden aan het ontdekken. Als dat niet goed gaat dan valt hij steevast terug op 'kan niet' en dat levert vrij komische uitspraken op. Ivan kan niet Paulus de Boskabouter kijken. Mama kan niet televisie aanzetten. Papa kan niet autorijden.
pi_102948309
Wat ik ook nog wou zeggen: we hebben hier een fase achter de rug waarin Ivan wat achteloos met zijn bestek omging. Hij at vaak met zijn handen en gooide zijn bestek de kamer door. Een tijdje geleden hebben we hem nieuw bestek gegeven (van Jip en Janneke, van de Hema) en daar nogal een big deal van gemaakt. Hij kreeg een cadeautje dat hij zelf uit mocht pakken: Ivan, bestek! Niet zomaar bestek, grotejongensbestek! Woah, wat mooi! Kijk nou, Ivan! Nu heb je net zulk bestek als papa en mama. Yada yada. En dat heeft gewerkt. Hij eet ineens weer met bestek en gooit er ook niet meer mee.
pi_102948364
Ivan :D

Hopelijk valt Rienk in slaap Vlindur :*

Ik heb Mette vorige week geleerd dat ze ook dingen kan aanprikken met haar vork. Dat vindt ze dus helemaal te vet cool, eet ze ineens allerlei dingen die ze kan prikken, ook dingen die ze eerst links liet liggen.
pi_102948387
Ivan, wat kunnen papa en mama weinig zeg! :D
pi_102948430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:35 schreef wickie het volgende:

Ik heb Mette vorige week geleerd dat ze ook dingen kan aanprikken met haar vork. Dat vindt ze dus helemaal te vet cool, eet ze ineens allerlei dingen die ze kan prikken, ook dingen die ze eerst links liet liggen.
Oh wat grappig, dat hebben we op vakantie bij Ivan gedaan met leren snijden! Hij wilde dat ineens doen als zoals wij dat deden.

Ik vind het leuk om van jou en Twinkly te horen dat onze kindjes zich grofweg met dezelfde soort dingen bezighouden. Zo wou Niels pas zijn naam leren schrijven of zo en Ivan was op dat moment ook net bezig met het schrijven van namen (wij moesten telkens onze namen opschrijven).

Oh, en sinds een tijdje kan hij ineens springen! Dat heeft echt lang geduurd.
pi_102948518
Ik kan wel door blijven gaan. Ik schrijf hier te weinig. Hij is nu ook bezig met het verschil tussen jongens en meisjes.

Ivan: "Mama nog een hapje?"
Ik: "Nee, mama zit vol. Kan niks meer bij."
Ivan: "Basta. Finito. Afgelopen. Mama is vol."
Ik: "Ja, mama is vol."
Ivan: "Mama is vol. Mama is een meisje."

En daarna gaat 'ie weer over z'n piemeltje beginnen. :')
pi_102948659
Hihi dat praten lijkt me zo'n komisch gebeuren :D

Ze heeft ook een mes, maar ze snijdt er niet mee maar smeert, dat vindt ze veel leuker.

En springen was hier anderhalve maand geleden een ding. Stond ik daar met hoogzwangere buik te springen samen met Mette :')
pi_102948676
haha die Ivan!

en harry gaat kijken bij de psz?!

Leia die lopen oefent in dr slaap hoe lief!

Isabeau lekker alles zelf doen haha

Becky :* wat raar en naar dat de huisarts zo reageert, maar wat een vrolijke mooie meid heb je daar

en heel wat tips wat het eten nog betreft, op vakantie ging er ineens een halve kom van mijn knoflook soep zo mn mini in.
En drinken doet ze nog steeds (als het bestaat) naar mijn zin dwangmatig

vandaag is ze bij het kdv op de foto ben benieuwd (denk dat ze haar er niet lachend op krijgen)
pi_102948769
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:46 schreef wickie het volgende:
En springen was hier anderhalve maand geleden een ding. Stond ik daar met hoogzwangere buik te springen samen met Mette :')
Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
pi_102948785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan: "Basta. Finito. Afgelopen. Mama is vol."
_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')

Ook een mooie; ze mept mij met enige regelmaat in mijn gezicht en dan zeg ik: "Isabeau ik wil niet dat je me slaat, aai me liever"

Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
}:|
pi_102948853
Wat klinkt Ivan leuk zeg O+ . Dat praten, helemaal geweldig. Yaro praat nu ook best veel en duidelijke woordjes. Ik kan niet wachten tot hij ook echt zinnetjes gaat zeggen. Alhoewel hij nu soms ook twee woorden aan elkaar koppelt.
Vind het altijd intressant om te lezen hoe je de dingen aanpakt Claudia, kan ik me helemaal in vinden. En het voordeel is, jij loopt voor dus weet ik het al voor straks :)

Hopelijk slaapt Rienk zo Vlinder, kan je lekker op de bank blijven liggen.

Drinken gaat hier trouwens ook goed, hij drinkt vrijwel alles (thee, water, limonade, melk). Alleen krijg ik het echt niet voor elkaar om hem ergens anders uit te laten drinken dan zijn flesjes. Had vorige week hoop, toen hij naar mijn glas wees en zei drinken. Maar helaas. Ach we blijven het elke dag proberen.

Oh en ik vergeet steeds te zeggen dat ik die foto van Noortje zo gaaf vind, een echte vrolijke dame. Gelukkig maar, ondanks haar klachten.
pi_102948918
Dijon klets ook de oren van onze hoofd. Echt hele zinnen zegt hij al met 21 maanden. Het gaat soms zo bizar hard. We hadden laatst de anti lek van zijn broer afgepakt want die moet echt leren om uit een gewone beker te drinken (wil hij dus niet) maar Dijon wou ook geen antilek beker meer. Die wil alleen nog maar drinken uit een grote jongens beker. En hij wil ook op de wc maar doet nog niks op het toilet. Het is denk ik alleen maar het idee van wat mijn broer doet moet ik ook.

Oei Isabeau. beetje mama voor joker zetten in de supermarkt.
pi_102948942
hopelijk is rienk gaan slapen vlindur

isabeau hoe kom jij uit de hoek zeg in de supermarkt!

ben het met as eens, zo leuk de gesprekjes, woordjes zinnen te lezen!
pi_102948968
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
pi_102948980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')
:D!

Hoe zou jij het dan noemen? Ik vind dat echt lastig.

quote:
Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
Ja, herkenbaar! :D

Ik vind het ook leuk dat ik steeds meer met hem kan dollen. Zo heb ik hem ervan overtuigd dat een broodje poep erg lekker is. Hij blijft zijn vader maar om een broodje poep vragen en die kan daar niks mee. :7
pi_102948996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.

Het zijn de afgelopen dagen vooral weer klanken die ze oefent. Ze was van het weekend weer half ziekjes dus dan staat het weer stil.
Ze móet overigens een BERA test laten doen, een uitgebreide gehoortest. Daarna wordt er besloten of ze weer buisjes krijgt.
pi_102949167
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.

Een broodje poep is een delicatesse. Ivan snapt dat.

Gisteren was B. met Isabeau bij de supermarkt toen een vrouw tegen haar begon te praten.

Vrouw: "hallo!"
Isabeau: "Hallo mevjouw"
Vrouw: "Wat heb jij een mooie jas aan"
Isabeau: "Ja hoor" ( :') )
Vrouw: "Wat is dat?"
Isabeau: "is mijn voetje"
Vrouw: "En wat is dat?"
Isabeau: "Handje!"
Toen dacht de vrouw haar te slim af te zijn wees naar haar pink: "Wat is dat?"
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
pi_102949172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef wickie het volgende:

[..]

Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.
Je ziet aan Mette gewoon dat er zoveel in zit dat eruit wil! En ze kan zich inderdaad prima begrijpelijk maken met de middelen die ze nu heeft. Ze weet echt goed wat ze wil, hè? :D Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen als de beer los is.

Ik had van je lief inderdaad al begrepen dat ze eerst die test moet ondergaan. Voor jullie lijkt me dat wel vervelend omdat ongeacht of ze goed hoort of niet - wat ook een momentopname is - jullie met een meisje zitten dat pijn heeft en daar vanaf moet komen. Dit vertraagt de mogelijke oplossing ook weer. Of kijk je er zelf anders tegenaan?
pi_102949199
Een BERA test, is dat een gehoor test?
pi_102949210
Isabeau :D, kan me voorstellen dat het niet de meest handige plek voor je mama is om dat te zeggen.

Wickie, zijn die buisjes omdat ze veel last heeft van oorontstekingen? Sorry heb het niet helemaal gevolgd, dus als je het vervelend vind om het te vertellen snap ik het ook hoor.
pi_102949243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.
Ik ben ook voor 'plassertje', maar mijn lief merkte terecht op dat Ivan ook een plassertje heeft. Tja. Mijn ouders zeiden vroeger trouwens 'piempie' voor 'piemel', wat ik altijd een belachelijke benaming heb gevonden.

quote:
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
Wijsneus! 8-)

Ik heb mezelf een week geleden voor het eerst betrapt op de gedachte: "Hield 'ie maar 5 minuten zijn mond." Als ik dat denk moet ik altijd aan mijn moeder en aan Stiemie denken. :+
pi_102949269
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
pi_102949367
De tijd gaat echt hard hè.
Ik heb Mart zojuist opgegeven voor de PSZ voor 1 ochtend in de week.
Vanaf zijn 4de jaar kan hij nog lang genoeg naar school. Denk wel dat hij er in 'april' echt aan toe is. Hij vind het zo leuk om met andere kinderen te spelen. En hij is in onze familie de enigste kleine (geen neefjes/nichtjes). Dus wij denken dat hij er erg gelukkig zal wezen.
pi_102949449
kleine meid weer ophalen! ben benieuwd hoe ze het vond met fotograaf erbij

ik ben trouwens ook voor plassertje gegaan

en wickie :*
pi_102949455
Het lijkt wel of het met een derde kind zo veel sneller gaat dan met de eerste en tweede. Nou was onze 2e niet zo heel erg snel, die vond het allemaal wel prima en die was het eerste jaar chronisch ziek waardoor die een achterstand had. Wij hebben onze jongste hier een paar weken geleden opgegeven voor de voorschool. Dat start zo rond de 2 en half en dan gaan ze 4 ochtendjes in de week naar school. Ipv de creche waar hij tot december dit jaar naar toe gaat. Voor de creche betaal je een godsvermogen en de voorschool is gratis en is september/oktober dit jaar pas gestart in de wijk waar ze naar school gaan.
pi_102949498
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
Ja op praat gebied gaat hij ineens als een speer. Echt sinds en na de vakantie. Leuk om te zien. Sinds gisteren is het nadoen van een sirene een echte hit. Vanmorgen was het steeds tatu tatu tatu. Motorisch blijft het dan echt even stil staan. Meneer loopt prima aan 1 hand, maar los nog echt niet. Met een spelletje dagen we hem steeds uit, maar hij trapt er niet in. Hij moet dan overigens wel heel hard lachen O+ .

Vind het echt geen probleem hoor, maar had het gewoon anders verwacht. Klimmen en klauteren doet hij overigens wel. En volgens mij heeft hij ook een groeispurt gemaakt, want hij klimt nu met alle gemak op de bank. Ben benieuwd volgende week op het cb.
pi_102949527
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
pi_102949530
Jeetje, wat kunnen jullie kinders toch al veel praten! Ik heb MInke gisteren voor het eerst betrapt op 3-woordjes-zinnen... "Ook papa thuis, ook mama thuis!" Haar eigen naam is nog geen optie helaas, dat is nog iets van "tituh", niet te verwarren met "Titttttuh!!!" (zitten! en wel nu! ~O> )

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
Die verwacht ik hier ook nog wel ja... zo heb ik op 2/3 jarige leeftijd mijn ouders een maand lang uit de bijenkorf gehouden. In een stampvolle winkel op zaterdagmiddag in elkaar duiken en heel hard "Niet slaan papa!!!" roepen. Doet wonderen :+

Bestek gaat hier wel goed, maar vaak is ons bestek ook wel interessant dus ze "ruilt" ongeveer 4 keer per maaltijd met ons om. Prima, ik kan ook van een klein vorkje eten :Y) . Mes heeft ze nog niet trouwens, vind ik nog een beetje te eng....

Minke wil ook heel graag springen, maar komt slechts met 1 been tegelijk van de grond. Vanaf verhogingen (maakt niet uit hoe hoog) laat ze zich gewoon op goed geluk in onze richting vallen. Ook als we niet kijken trouwens. Ze is al eens van de salontafel af boven op slapen de papa op de bank "gesprongen"... Die schrok zich echt het leplazerus en kon zich nog net inhouden om haar geen rotzwaai te geven van zich af...

[ Bericht 11% gewijzigd door Lijnloos op 11-10-2011 12:24:35 ]
pi_102949667
Rienk heb ik er maar uitgehaald. Hij sliep nog steeds niet. Dus nu eerst even eten en dan straks nog maar een poging.

Hij heeft het Jip en Janneke bestek ook Claudia! Gaaf is dat he O+
Hij gooit er niet mee. Het valt wel eens per ongeluk. 'uhoh' zegt hij dan :)

Hij praat ook nog steeds niet zoveel. Zeker geen 3 woorden en ook geen 2.
Springen kan hij dan wel al weer maanden.

Het nieuwste woordje is Oké 'oka' zegt hij :)
pi_102949849
Lastig dat hij niet wilde slapen Vlinder, hopelijk straks wel.
pi_102949937
Gaat Rienk altijd zo vroeg naar bed, Vlindur? Toen Ivan naar de opvang ging legden ze hem samen met de grotere kinderen op bed, zo rond een uur of 1. Dat was voor ons een eye-opener, dat hij zo laat naar bed kon. Sindsdien gaat hij hier ook later het bed in voor zijn middagdut.

As1981, ik kan me voorstellen dat je er echt op zit te wachten dat 'ie nu eens gaat lopen! Dat lopen is ook heel leuk om mee te maken, en ook handig.
pi_102949949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:17 schreef As1981 het volgende:
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
Nee is van Impuls, die hebben ook creche's en NSO's. Maar er zijn in dat postcode gebied 3 voorscholen en je schrijft je in, mag een voorkeur uitspreken naar welke je kind toe wilt en dan hoor je of je kind daar ook naar toe kan maar anders moet je kind verplicht naar 1 van de andere. Wij hebben gekozen voor de voorschool die is verbonden aan de school waar de oudste 2 naar toe gaan en de jongste ook staat ingeschreven. En dat is een katholieke school.
pi_102950048
Nou handig zou het zeker zijn. Hij wil namelijk wel heel de tijd lopen, dus moeten wij meelopen. Steeds denken we, ja nu loopt hij echt wel binnen een week. Maar ho maar.
Gisteren bij de geitjes liep hij er wil direct op af, maar dan wel onze vinger vast blijven houden. Vind ik dan ook wel weer schattig hoor. En liever zo dan dat hij er op zijn knieën naar toe gaat. Dat deed hij de vorige keer en toen lag er ook blubber.

Maar het lijkt alsof hij nog erg aan ons hangt. Gisteren zaten mijn man en ik met hem beneden, kroop hij tussen ons in op de bank. Pakte hij eerst mijn vinger, toen die van mijn man en gingen de handjes de lucht in op de maat van de muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')