abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102948769
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:46 schreef wickie het volgende:
En springen was hier anderhalve maand geleden een ding. Stond ik daar met hoogzwangere buik te springen samen met Mette :')
Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102948785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan: "Basta. Finito. Afgelopen. Mama is vol."
_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')

Ook een mooie; ze mept mij met enige regelmaat in mijn gezicht en dan zeg ik: "Isabeau ik wil niet dat je me slaat, aai me liever"

Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
}:|
pi_102948853
Wat klinkt Ivan leuk zeg O+ . Dat praten, helemaal geweldig. Yaro praat nu ook best veel en duidelijke woordjes. Ik kan niet wachten tot hij ook echt zinnetjes gaat zeggen. Alhoewel hij nu soms ook twee woorden aan elkaar koppelt.
Vind het altijd intressant om te lezen hoe je de dingen aanpakt Claudia, kan ik me helemaal in vinden. En het voordeel is, jij loopt voor dus weet ik het al voor straks :)

Hopelijk slaapt Rienk zo Vlinder, kan je lekker op de bank blijven liggen.

Drinken gaat hier trouwens ook goed, hij drinkt vrijwel alles (thee, water, limonade, melk). Alleen krijg ik het echt niet voor elkaar om hem ergens anders uit te laten drinken dan zijn flesjes. Had vorige week hoop, toen hij naar mijn glas wees en zei drinken. Maar helaas. Ach we blijven het elke dag proberen.

Oh en ik vergeet steeds te zeggen dat ik die foto van Noortje zo gaaf vind, een echte vrolijke dame. Gelukkig maar, ondanks haar klachten.
pi_102948918
Dijon klets ook de oren van onze hoofd. Echt hele zinnen zegt hij al met 21 maanden. Het gaat soms zo bizar hard. We hadden laatst de anti lek van zijn broer afgepakt want die moet echt leren om uit een gewone beker te drinken (wil hij dus niet) maar Dijon wou ook geen antilek beker meer. Die wil alleen nog maar drinken uit een grote jongens beker. En hij wil ook op de wc maar doet nog niks op het toilet. Het is denk ik alleen maar het idee van wat mijn broer doet moet ik ook.

Oei Isabeau. beetje mama voor joker zetten in de supermarkt.
pi_102948942
hopelijk is rienk gaan slapen vlindur

isabeau hoe kom jij uit de hoek zeg in de supermarkt!

ben het met as eens, zo leuk de gesprekjes, woordjes zinnen te lezen!
pi_102948968
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
pi_102948980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

_O-

Isabeau deelt de wereld in in menirren en mevjouwen.
En helaas vindt ze nog steeds dat ze een k*tje heeft. Echt, één keer een verspreking en hoppa...onthouden. :')
:D!

Hoe zou jij het dan noemen? Ik vind dat echt lastig.

quote:
Staan we in de supermarkt bij de kassa. Zegt Isabeau: "Mama niet slaan!"
Ja, herkenbaar! :D

Ik vind het ook leuk dat ik steeds meer met hem kan dollen. Zo heb ik hem ervan overtuigd dat een broodje poep erg lekker is. Hij blijft zijn vader maar om een broodje poep vragen en die kan daar niks mee. :7
pi_102948996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Komt ze ook van de grond? Dat springen zelf vindt hij al best lang interessant (met als hoogtepunt het van een verhoging afspringen op vakantie), maar hij kwam maar niet van de grond. :D

Is Mette nog bezig met woordjes nabauwen?
Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.

Het zijn de afgelopen dagen vooral weer klanken die ze oefent. Ze was van het weekend weer half ziekjes dus dan staat het weer stil.
Ze móet overigens een BERA test laten doen, een uitgebreide gehoortest. Daarna wordt er besloten of ze weer buisjes krijgt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102949167
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.

Een broodje poep is een delicatesse. Ivan snapt dat.

Gisteren was B. met Isabeau bij de supermarkt toen een vrouw tegen haar begon te praten.

Vrouw: "hallo!"
Isabeau: "Hallo mevjouw"
Vrouw: "Wat heb jij een mooie jas aan"
Isabeau: "Ja hoor" ( :') )
Vrouw: "Wat is dat?"
Isabeau: "is mijn voetje"
Vrouw: "En wat is dat?"
Isabeau: "Handje!"
Toen dacht de vrouw haar te slim af te zijn wees naar haar pink: "Wat is dat?"
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
pi_102949172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:58 schreef wickie het volgende:

[..]

Ja, ze komt van de grond. Maar het lukt haar niet altijd. Als ze wil dat wij gaan springen, wijst ze naar de grond, knikt ze hevig ja en zegt ze 'mama' of 'papa'. Zo communiceert ons divaatje.
Je ziet aan Mette gewoon dat er zoveel in zit dat eruit wil! En ze kan zich inderdaad prima begrijpelijk maken met de middelen die ze nu heeft. Ze weet echt goed wat ze wil, hè? :D Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen als de beer los is.

Ik had van je lief inderdaad al begrepen dat ze eerst die test moet ondergaan. Voor jullie lijkt me dat wel vervelend omdat ongeacht of ze goed hoort of niet - wat ook een momentopname is - jullie met een meisje zitten dat pijn heeft en daar vanaf moet komen. Dit vertraagt de mogelijke oplossing ook weer. Of kijk je er zelf anders tegenaan?
pi_102949199
Een BERA test, is dat een gehoor test?
pi_102949210
Isabeau :D, kan me voorstellen dat het niet de meest handige plek voor je mama is om dat te zeggen.

Wickie, zijn die buisjes omdat ze veel last heeft van oorontstekingen? Sorry heb het niet helemaal gevolgd, dus als je het vervelend vind om het te vertellen snap ik het ook hoor.
pi_102949243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben toch maar voor het brave 'plassertje' gegaan Claudia. K*tje vind ik te sexueel geladen.
Ik ben ook voor 'plassertje', maar mijn lief merkte terecht op dat Ivan ook een plassertje heeft. Tja. Mijn ouders zeiden vroeger trouwens 'piempie' voor 'piemel', wat ik altijd een belachelijke benaming heb gevonden.

quote:
Isabeau: "Pink! En ringvinger en middelvinger en wijsvinger en duim."

Hoppa. Uitgeluld.
Wijsneus! 8-)

Ik heb mezelf een week geleden voor het eerst betrapt op de gedachte: "Hield 'ie maar 5 minuten zijn mond." Als ik dat denk moet ik altijd aan mijn moeder en aan Stiemie denken. :+
pi_102949269
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
pi_102949367
De tijd gaat echt hard hè.
Ik heb Mart zojuist opgegeven voor de PSZ voor 1 ochtend in de week.
Vanaf zijn 4de jaar kan hij nog lang genoeg naar school. Denk wel dat hij er in 'april' echt aan toe is. Hij vind het zo leuk om met andere kinderen te spelen. En hij is in onze familie de enigste kleine (geen neefjes/nichtjes). Dus wij denken dat hij er erg gelukkig zal wezen.
pi_102949449
kleine meid weer ophalen! ben benieuwd hoe ze het vond met fotograaf erbij

ik ben trouwens ook voor plassertje gegaan

en wickie :*
pi_102949455
Het lijkt wel of het met een derde kind zo veel sneller gaat dan met de eerste en tweede. Nou was onze 2e niet zo heel erg snel, die vond het allemaal wel prima en die was het eerste jaar chronisch ziek waardoor die een achterstand had. Wij hebben onze jongste hier een paar weken geleden opgegeven voor de voorschool. Dat start zo rond de 2 en half en dan gaan ze 4 ochtendjes in de week naar school. Ipv de creche waar hij tot december dit jaar naar toe gaat. Voor de creche betaal je een godsvermogen en de voorschool is gratis en is september/oktober dit jaar pas gestart in de wijk waar ze naar school gaan.
pi_102949498
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
As1981, wat gaat Yaro trouwens ontzettend snel!
Ja op praat gebied gaat hij ineens als een speer. Echt sinds en na de vakantie. Leuk om te zien. Sinds gisteren is het nadoen van een sirene een echte hit. Vanmorgen was het steeds tatu tatu tatu. Motorisch blijft het dan echt even stil staan. Meneer loopt prima aan 1 hand, maar los nog echt niet. Met een spelletje dagen we hem steeds uit, maar hij trapt er niet in. Hij moet dan overigens wel heel hard lachen O+ .

Vind het echt geen probleem hoor, maar had het gewoon anders verwacht. Klimmen en klauteren doet hij overigens wel. En volgens mij heeft hij ook een groeispurt gemaakt, want hij klimt nu met alle gemak op de bank. Ben benieuwd volgende week op het cb.
pi_102949527
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
pi_102949530
Jeetje, wat kunnen jullie kinders toch al veel praten! Ik heb MInke gisteren voor het eerst betrapt op 3-woordjes-zinnen... "Ook papa thuis, ook mama thuis!" Haar eigen naam is nog geen optie helaas, dat is nog iets van "tituh", niet te verwarren met "Titttttuh!!!" (zitten! en wel nu! ~O> )

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ja en niet een keer, maar ze heeft het al meerdere keren geflikt.

"Mama niet slaan!"
"Nee mama, niet slaan he?"
Die verwacht ik hier ook nog wel ja... zo heb ik op 2/3 jarige leeftijd mijn ouders een maand lang uit de bijenkorf gehouden. In een stampvolle winkel op zaterdagmiddag in elkaar duiken en heel hard "Niet slaan papa!!!" roepen. Doet wonderen :+

Bestek gaat hier wel goed, maar vaak is ons bestek ook wel interessant dus ze "ruilt" ongeveer 4 keer per maaltijd met ons om. Prima, ik kan ook van een klein vorkje eten :Y) . Mes heeft ze nog niet trouwens, vind ik nog een beetje te eng....

Minke wil ook heel graag springen, maar komt slechts met 1 been tegelijk van de grond. Vanaf verhogingen (maakt niet uit hoe hoog) laat ze zich gewoon op goed geluk in onze richting vallen. Ook als we niet kijken trouwens. Ze is al eens van de salontafel af boven op slapen de papa op de bank "gesprongen"... Die schrok zich echt het leplazerus en kon zich nog net inhouden om haar geen rotzwaai te geven van zich af...

[ Bericht 11% gewijzigd door Lijnloos op 11-10-2011 12:24:35 ]
pi_102949667
Rienk heb ik er maar uitgehaald. Hij sliep nog steeds niet. Dus nu eerst even eten en dan straks nog maar een poging.

Hij heeft het Jip en Janneke bestek ook Claudia! Gaaf is dat he O+
Hij gooit er niet mee. Het valt wel eens per ongeluk. 'uhoh' zegt hij dan :)

Hij praat ook nog steeds niet zoveel. Zeker geen 3 woorden en ook geen 2.
Springen kan hij dan wel al weer maanden.

Het nieuwste woordje is Oké 'oka' zegt hij :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102949849
Lastig dat hij niet wilde slapen Vlinder, hopelijk straks wel.
pi_102949937
Gaat Rienk altijd zo vroeg naar bed, Vlindur? Toen Ivan naar de opvang ging legden ze hem samen met de grotere kinderen op bed, zo rond een uur of 1. Dat was voor ons een eye-opener, dat hij zo laat naar bed kon. Sindsdien gaat hij hier ook later het bed in voor zijn middagdut.

As1981, ik kan me voorstellen dat je er echt op zit te wachten dat 'ie nu eens gaat lopen! Dat lopen is ook heel leuk om mee te maken, en ook handig.
pi_102949949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:17 schreef As1981 het volgende:
Is dat een vrije school Faja-Lobi? Ik "ken" het systeem namelijk wel van mijn collega. Zijn kinderen zitten op de vrije school.
Nee is van Impuls, die hebben ook creche's en NSO's. Maar er zijn in dat postcode gebied 3 voorscholen en je schrijft je in, mag een voorkeur uitspreken naar welke je kind toe wilt en dan hoor je of je kind daar ook naar toe kan maar anders moet je kind verplicht naar 1 van de andere. Wij hebben gekozen voor de voorschool die is verbonden aan de school waar de oudste 2 naar toe gaan en de jongste ook staat ingeschreven. En dat is een katholieke school.
pi_102950048
Nou handig zou het zeker zijn. Hij wil namelijk wel heel de tijd lopen, dus moeten wij meelopen. Steeds denken we, ja nu loopt hij echt wel binnen een week. Maar ho maar.
Gisteren bij de geitjes liep hij er wil direct op af, maar dan wel onze vinger vast blijven houden. Vind ik dan ook wel weer schattig hoor. En liever zo dan dat hij er op zijn knieën naar toe gaat. Dat deed hij de vorige keer en toen lag er ook blubber.

Maar het lijkt alsof hij nog erg aan ons hangt. Gisteren zaten mijn man en ik met hem beneden, kroop hij tussen ons in op de bank. Pakte hij eerst mijn vinger, toen die van mijn man en gingen de handjes de lucht in op de maat van de muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')