Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
#26 || Luciano da Silva
Ik heb in september meer dan 100 uur gewerkt en ik ben ook 22, dus minder inzetten is inderdaad niet aan de orde.
Audi TT? Of wat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@Irritatie gefeliciteerd!

Mooie vooruitgang qua salaris. Ik moet nog 6 maandjes wachten.
(en daarna nog dik 2 voordat ik weer ga rijden)
quote:
Jij werkt niet komende 8 maanden? Of hoe moet ik dat opvatten?
quote:
Lijkt mij logischer dat hij over 6 maanden ouder wordt en daarna 2 maanden niet kan rijden. Zo vat ik het op tenminste.
-tape-

JMagus
Virtú
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 12:36 schreef -tape- het volgende:Weer niet gebeld voor vandaag; dit is toch niet mijn ideale baantje denk ik. Vriend van me kon een baantje regelen voor me bij de Nissan fabriek bij Sloterdijk. Beetje Nissans met 0km op de teller parkeren voor een aanzienlijk beter salaris als bij AR

Het feit dat je niet vaker zelf moet bellen voor werk dan dat je zelf gebeld wordt bevalt me niet echt. Willen ze je nou echt hebben, of is het nou andersom?

Hoe vaak is dit al voorgekomen dan?
Kunnen evt meer mensen die bij AR werken dat ook bevestigen? Ik ben daar net komen werken en er werd tegen mij verteld dat er genoeg werk was..
-tape-

quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 13:02 schreef JMagus het volgende:[..]
Hoe vaak is dit al voorgekomen dan?
Kunnen evt meer mensen die bij AR werken dat ook bevestigen? Ik ben daar net komen werken en er werd tegen mij verteld dat er genoeg werk was..
Ik werk er nu anderhalve maand denk ik, ik ben 1x zelf gebeld zonder dat ik de dag ervoor of de dag zelf al eerder gebeld had. Al de andere keren dat ik heb gewerkt (2x per week) heb ik zelf gebeld.
Ik woon in omgeving Alkmaar, misschien dat het daar aan ligt. Alleen bij de sollicitatie werd mij verteld dat er genoeg werk zou zijn.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Absoluut niet. Ze waarderen het.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
JMagus
Virtú
quote:
Logisch, zo had ik er nog niet over nagedacht! Bedankt.
Bellen jullie dan meteen om 4 uur? (Ik wil geen flater slaan als ik ze namelijk bel

)..
Tijdens m'n sollicitatie vorige week bij AR gaf de recruiter aan dat ze zelf bellen waarderen, en dat ze dan meestal nog wel wat hebben voor je.
Ik wacht nog op m'n contract; als het goed is krijg ik deze thuisgestuurd. Moet volgens mij ook nog een verklaring van goed gedrag opsturen? Ik wacht maar even af, meer info zou per post komen. Account voor het systeem heb ik wel al.
.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 13:35 schreef JMagus het volgende:[..]
Logisch, zo had ik er nog niet over nagedacht! Bedankt.
Bellen jullie dan meteen om 4 uur? (Ik wil geen flater slaan als ik ze namelijk bel

)..
Gewoon bellen en vragen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Ik heb ook alweer een tijdje niet gewerkt bij AR. Dit komt vooral door drukte met school..
Maar ik moet zeggen dat ik wel redelijk vaak word gebeld als ik beschikbaar sta. Waar ik me alleen wel aan erger is dat ik echt 90% van de keren dat ik word gebeld, word gevraagd voor vestigingswerk bij een verhuurder. Misschien komt dat door mijn woonadres (centrum Utrecht)? Toen ik de laatste keer aangaf dat ik liever een los ritje wilde reageerde de planner een beetje geergerd en zei dat 'ie niks voor me had maar me wel zou bellen als er nog wat kwam. Even later ging de telefoon weer: "Ja, met AR, ik weet dat je liever een los ritje hebt, maar morgen hebben we je echt nodig bij verhuurder X in Utrecht"

Mijn ervaring met zelf bellen is niet echt positief. Heb het al een aantal keer gedaan, maar dan krijg ik een lange eeeuuhh te horen gevolgd door: "nee sorry, we bellen wel als er iets is"
Vind ik me vandaag toch ineens mijn oude tankpas. In mijn camerahoesje.

Hoewel ik de nieuwe al een tijdje heb is het toch een geruststelling dat hij gewoon tussen mijn spullen lag, ipv gewoon ergens kwijt geraakt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@ Enpe.. Hoe is het nu afgelopen met het ophalen bij de Flevocentrale?
enpe
n00b
quote:
Voor de deur gedropt door de buurtbus. Ik was in alle haast vergeten naar kantoor te bellen over hoe of wat. Dus toen ik op het station was zag ik de buurtbus staan die bij de halte stopt op 4km van de centrale af. Ik naar die chauffeur toe en een beetje subtiel begonnen over de flevocentrale, en voila daar had ik mijn taxi

. Hij was al lang blij dat er eindelijk eens iemand in z'n busje zat, heb dus geluk gehad

.
Op de centrale hoorde ik nog dat sommige chauffeurs weleens te voet zijn gekomen.
Hikers die dat hebben gedaan zijn gewoon niet mondig genoeg geweest om van tevoren aan de bel te trekken bij EW. Toen ik dat deed reageerde planning gewoon niet meer dan logisch: gewoon niet te lopen.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 07:09 schreef Mallet het volgende:[..]
Lijkt mij logischer dat hij over 6 maanden ouder wordt en daarna 2 maanden niet kan rijden. Zo vat ik het op tenminste.
Dat zei ik inderdaad niet heel duidelijk. Zit vanaf januari tot juni in Zweden voor de studie. Wel zin in maar eventjes niet rijden dan
quote:
Nice! Minor / Erasmus? Wat ga je volgen?
quote:
Ah nice! Vorig jaar ook gedaan, in Milaan. Mooiste tijd van je leven, geniet ervan
Waar als ik vragen mag? Stockholm of Götenborg neem ik aan?
Erasmus. Zit in Uppsala. Vrije keuzeruimte in het 3e jaar opvullen met een paar leuke vakken van daar

Zin in!
Binnenkort sollicitatie bij EW, maar heb ook een baantje om voor een particulier te chauffeuren. Vind EW dit erg? Of maakt het ze niets uit, zolang ik maar genoeg uren maak?
Nee.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 23:01 schreef Dimitri_ het volgende:Binnenkort sollicitatie bij EW, maar heb ook een baantje om voor een particulier te chauffeuren. Vind EW dit erg? Of maakt het ze niets uit, zolang ik maar genoeg uren maak?
Ze hebben wel iets daarover in hun contract staan. Dat je niet bij de concurrent mag werken tijdens je periode bij EW en 5 jaar daarna ofzo. En dat je dan een boete krijgt. Maar ik weet niet hoe dit in werkelijkheid wordt gecontroleerd en uitgevoerd. Maar aangezien je het op dit moment al doet en het voor particulieren is vraag ik me af of het invloed heeft.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 23:01 schreef Dimitri_ het volgende:Binnenkort sollicitatie bij EW, maar heb ook een baantje om voor een particulier te chauffeuren. Vind EW dit erg? Of maakt het ze niets uit, zolang ik maar genoeg uren maak?
Waarom zouden ze? Wat jij in je 'vrije tijd' doet mag je toch zelf weten?
Pas wanneer je hun klanten afpakt of bij de concurrent gaat werken denk ik dat er een probleem is, maar zolang jij de buuf van 85 rijdt die het zelf niet meer kan en daarvoor een tientje krijgt, who cares? (Om maar even een vergelijking te maken)
Morgen avond mijn eerste rit voor EW als PC. Eerst van huis (soest) vinkeveen rijden met EV, dan OV naar wassenaar en daar om 22.30 iemand ophalen. Vervolgens naar vinkeveen en van daaruit weer naar huis. Al met al toch wel een uur of 6 bij elkaar verwacht ik. Iemand van jullie hier al ervaring met After Golf Service? Dit wordt mijn eerste rit dus als iemand functionele en handige tips heeft dan hoor ik dit uiteraard heel graag!!
Ga uit van een latere tijd. After Golf heb ik geen ervaring mee maar als ze nog 'even' een glaasje drinken kan je zo wat wachttijd oplopen. Heb een keer gehad dat ik rond 0.00 wegreed, waar vertrektijd op papier 22.30 was.
Plan OV ook ruim in, als je onderweg naar adres van klant problemen hebt nog een bus later kan nemen of tijdens het OV-en nog wat speling hebt.
Succes in ieder geval, laat even weten hoe het ging morgen
quote:
Lekker, beetje motor?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
* Hojdhopper krijgt een flashback naar die balgozert uit Fired Up!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Dan heb je toch echt een verkeerd beeld van de gemiddelde BMW rijder

, koop dan een Jag. Een 3-serie is maar een matige accountantsbak.
Mag ik meedoen aan deze reeks?
Ben een tijdje geleden aangenomen bij EW. Had eigenlijk gehoopt dat ik morgen mijn eerste ritje kon gaan maken, maar ik ben uiteindelijk niet gebeld. Had vanochtend eerst zelf gebeld en 'zou in de middag teruggebeld worden', maar is er dus niet van gekomen, helaas.
quote:
![Top_Gear_Jeremy_Clarkson_as_BMW_driver_v46.jpg]()
@Shefkee: Welkom! Welke regio als ik vragen mag?
Morgen weer geen werk, laatste tijd toch vaak wel 2 dagen in de week beschikbaar, maar heb nog maar 4 uur gemaakt deze week..... Ben ik niet echt van EW gewend eigenlijk, maar k moet er maar aan geloven want ik ben niet de enige als ik dit zo lees.
quote:
Ik woon in Eindhoven, volgensmij was ik niet de enige aan de OP te zien.
quote:
Welkom!
Wil je OP vermelding?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
-tape-

quote:
Laat ik eerst maar eens m'n eerste rit rijden en actiever worden. Toch bedankt.
Ik hoop trouwens dat ik voor morgen wordt gebeld, eerste keer dat ik echt zin heb in werk
Vooral als het je eerste keer is zou ik gewoon even bellen als je om 4 uur nog niks gehoord hebt.
Volgens mij werd ik al 's ochtends vroeg gebeld toen ik de eerste keer moest werken, maar het lijkt erop dat het de laatste tijd nogal random gaat wat dat betreft.
Voor de AR mensen: Hoe lang duurde het bij jullie voordat je het contract thuisgestuurd kreeg?
.
quote:
Thanx! Dan wacht ik dat even af, kan de komende 2 weken toch nog niet werken.
.
quote:
Ze halen wel 110 in z'n 2

Wat wel moet omdat je anders met 50 moet invoegen
quote:
Is een 107 erger dan een C1 of Aygo?

Ik heb alleen ervaring met een C1 en dat viel nog wel mee moet ik zeggen..
quote:
Is allemaal hetzelfde.
quote:
Zo, das wel een aardig stukje terug OV'en naar Rotterdam dan..
quote:
Maakt niet uit, filmpje mee en ik overleef het wel
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Dat klopt. Die zullen ook goed langzaam zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2011 16:33 schreef joppie_saus het volgende:Holy crap. Er zit een marmot tegenover mij in de trein. Opeens zit haar voet tegen van mij aan en gaat ze 2x op en neer langs mijn voet. Dus ik denk wtf doe jij? Ik kijk op van mijn boek, begint ze te glimlachen. Dat kind probeert gewoon te sjansen.
Nou voor haar dan speltip uno: weet waar je kansen liggen...niet bij mij in elk geval.
Damn.
Tot zover weer een spannend verhaaltje van mij voor jullie.
HOAX! FOK!kers krijgen geen aandacht van meisjes

Oh wacht, het is geen KLB
Ah ok, dat gaat hem inderdaad niet worden dan, bedankt voor de info.
-tape-

Helaas niet gebeld voor morgen, weet iemand of dat vaak gebeurd bij EW?
Komende maandag de enige dag deze maand dat ik beschikbaar ben, hopelijk is er werk.
mijn telefoon is kapot en mijn vader heeft morgen de tomtom nodig. Dat wordt kaartlezen dus morgen...
quote:
Had je laatst ook niet dat je telefoon kapot was?
quote:
Ja heb ik gedaan, vandaar mijn vraag eigenlijk. Is dit iets van de laatste tijd, of structureel?
quote:
Structureel. Het is alleen niet te voorspellen

!
quote:
Nog steeds

Heb een iphone 4 geregeld maar die komt pas over 2 weken binnen... Ik heb een kuttelefoon zonder enige vorm van navi. Ik kan de tijd wel overbruggen met de tomtom hier thuis maar die is morgen dus in gebruik...
quote:
HAHA dat zou ik echt niet kunnen.. Daar wil ik helemaal niet mee bezig zijn onderweg.. Bellen en smsen is al moeilijk genoeg.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2011 20:23 schreef Mallet het volgende:[..]
HAHA dat zou ik echt niet kunnen.. Daar wil ik helemaal niet mee bezig zijn onderweg.. Bellen en smsen is al moeilijk genoeg.
Meerkerk/Almere/Breda/Contactweg komt zo vaak voor dat ik daar gewoon blind naar toe kan rijden, bij de andere ritjes kijk ik meestal alleen op die printjes als ik van de snelweg af ben

En bellen en smsen hoor je natuurlijk niet te doen onder het rijden!!
Er hoort wel meer niet

Oefening baart kunst bij telefoongebruik onder het rijden
Hoewel een touchscreen dan ineens heel irritant is. Niet dat ik het zo vaak doe overigens want echt veilig is het niet
Ik werd dinsdag gebeld in de auto, ik opnemen en prompt zie ik een politieauto van de andere kant komen, gelukkig zag ik hem op tijd.
Ik heb altijd een handsfreeset bij me en om te sms'en heb ik eigenlijk nooit behoefte aan..
quote:
Mijn eerste rit gaat altijd over de saaiste stukken snelweg van Nederland dus dan is het nogal makkelijk om je telefoon erbij te pakken
quote:
Op donderdag 13 oktober 2011 21:47 schreef Viezze het volgende:[..]
Mijn eerste rit gaat altijd over de saaiste stukken snelweg van Nederland dus dan is het nogal makkelijk om je telefoon erbij te pakken
Ik vermaak me meestal wel met het slappe gelul van Evers staat op

Mijn telefoon is de altijd geile Nokia 6233, dus daar heb je verder weinig aan qua entertainmant
-tape-

Radio vind ik in de auto fijner, omdat je dan ook files en flitsers meekrijgt. Als ik eigen muziek heb opstaan vergeet ik rond het hele en halve uur dan de radio weer aan te zetten
-tape-

quote:
Op donderdag 13 oktober 2011 22:11 schreef Viezze het volgende:Radio vind ik in de auto fijner, omdat je dan ook files en flitsers meekrijgt. Als ik eigen muziek heb opstaan vergeet ik rond het hele en halve uur dan de radio weer aan te zetten
Mijn eigen auto pleurt het nieuws, files en flitsers er automatisch doorheen
Radio laat de tijd wel sneller gaan, luisteren naar slap ouwehoeren zet je verstand op 0 bij mij.
Tijdens het rijden ben ik ook niet heel veel met mijn telefoon bezig hoor, ik zei het meer voor de grap. Alleen als ik dan bij het stoplicht sta of in de file en ik zie het lampje van mijn BB branden dan kan ik de verleiding gewoon niet weerstaan haha en als onbekend belt al helemaal niet.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2011 20:42 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Meerkerk/Almere/Breda/Contactweg komt zo vaak voor dat ik daar gewoon blind naar toe kan rijden, bij de andere ritjes kijk ik meestal alleen op die printjes als ik van de snelweg af ben

En bellen en smsen hoor je natuurlijk niet te doen onder het rijden!!

Ik ben die luxe gewend dat mij verteld wordt waar ik naar toe moet rijden, verstand op 0. Nu moet ik ook echt op gaan letten
quote:
Daar kom ik ook nog wel eens, best aardige lui daar ook
fusionfake
aint nuthin after that!
Over een paar uur een ritje naar in een Renault trafic van amsterdam naar almelo

En ik ben al een uur klaarwakker pff
Daarna voor de 2e rit vanuit apeldoorn naar nieuwegein, in een 2010 mercedes C klasse; dat is wel leuk op m'n 2e officiele werkdag
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
Ik ben er ook alweer vroeg uit. Niet voor Easyway though maargoed.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Je moest hem ook wassen in Lisserbroek en dan afleveren in Lisse?
Ik zweer trouwens in de auto bij SlamFM. Die hebben de flitsers van flitsservice.nl en die zijn met meest up to date van Nederland.
Zodra ik van de snelweg af moet voor nog een stuk binnendoor dan kijk ik op mijn telefoon op m.flitsservice.nl voor de regionale flitsers. Die worden door hun vermeld niet alleen op N-wegen, maar ook op straten/wegen in de stad zelf.
#26 || Luciano da Silva
Zojuist weer sleutel in brievenbus moeten gooien, vind ik nooit leuk om te doen.
Nu anderhalf uur in de bus en dan nog 20 minuten in een andere.
Auto was trouwens een Ford Transit die een begrenzer had, kon niet harder dan 122 op de teller.
Ene kant wel, maar ik vraag me wie er aansprakelijk is voor evt schades e.d. aangezien je officieel niks overdraagt. Maar ach, je hebt wel gelijk ook.
-tape-

Nu in de trein naar Den Bosch, ben er over 10minuten. Zonnetje op me gezicht.. Ideaal

. Helaas van de vele files, of juist fijn. Moet in Alkmaar zijn, en de A9 staat in beide richtingen vast

Normaal niet heel erg, alleen moet ik de auto voor 16;00 bezorgen.
We shall see
Tijdens me werk rijd ik trouwens nooit te hard, heb dan ook nog nooit een snelle/sport-auto gehad.. Dus die flitsservice boeit me niet zo veel, maar ik check inderdaad als ik buiten Alkmaar prive moet rijden ook altijd flitsservice
Ik moet maandag 2 auto´s rijden. Bij de eerste is de APK sinds 15 september verlopen, bij de 2e sinds 12 augustus.

Allebei bij de zelfde leasemaatschappij (die met die hopeloos ouderwetse formulieren).
De Alfa Romeo ging veel harder, mooie auto is dat ook van binnen, stuk beter dan de gemiddelde Audi.
Volgende keer met zo'n rit ga ik toch wel weer overwegen via Duitsland te gaan, die N wegen in Twente mag je 100 maar in de praktijk hang je 40 kilometer achter dezelfde vrachtwagen omdat je nergens kan inhalen.
Ze hebben ook geen tankstations daar. Had nog drie streepjes over, ik langzaam naar tankstation op zoek. Bij volgende afrit had ik nog twee streepjes. Wat schetst mijn verbazing, 10 km daarna alleen maar recht en geen afritten. Net toen ik er uiteindelijk af kon raakte ik mn laatste streepje benzine kwijt. In dat dorpje was gelukkig een pomp maar ik zat niet heel relaxt meer moet ik zeggen.
10 liter getankt en hij zat alweer een stukje over een kwart. Er paste gewoon niks in die tank en de auto zoop als een gek, zelfs met 90 in z'n 5.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 16:15 schreef Fleauris het volgende:[..]
Die 159SW ook weleens gehad, vond het niet bijzonder. Audi A5 coupé ging toch wat beter vooruit

Vandaag een Ibiza (Ecomotive jeej) en VW Jetta gereden. Wacht nu op een belletje voor maandag!
Van alle ritten van AR was dat wel de beste

verder vaak huur- en ex lease auto's, dan is 200pk al snel spectaculair. Maar wel fijne auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Loon binnen!
Wacht met smart op de loonstrook want volgens mij klopt er helemaal niets van.
quote:
Zo, dat doen ze snel voor de verandering
quote:
Dat hebben ze dan net gedaan, want een halfuur geleden stond het er nog niet op
quote:
ABN is altijd heel snel met betalingen en daarnaast krijg ik direct een e-mail op mijn telefoon. Ik weet het altijd heel snel.
Zo, contract van autoreset is binnen.
Heb een vraag, maar kan maandag pas bellen met het bedrijf dat alles regelt met de contracten enzo. Wie rijdt hier voor ar en mag ik even een pm sturen?
.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 18:51 schreef Chapelle het volgende:Nice, loon binnen inderdaad. Had eerder maandag verwacht eigenlijk. Was ook eigenlijk wel tijd voor loon. Ik had nog net genoeg geld op de rekening om te tanken

Vanmiddag een auto opgehaald met 10 km range toen ik weg reed. Sommige mensen zijn echt schrapers

Ik vraag me af wat voor zin het heeft, benzine krijg je toch gewoon van je leaser?
quote:
Ligt volgens mij aan het leasecontract. Ik heb ook wel eens leaseauto's opgehaald bij mensen die dan nog even wat getankt hebben zodat ik er nog mee kan rijden, maar dan gewoon 1/4 tank.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 19:43 schreef Malks het volgende:Vraagje: hoe zit het met salarisverhoging bij easy way als je halverwege de maand jarig bent geweest? Krijg je de gehele maand uitbetaald met je nieuwe uurloon of alleen de dagen na je verjaardag? Klopt vrij weinig van m'n salaris afgelopen maand

Bij mij is het altijd zo geweest dat ik de hele maand heb uitbetaald gekregen met m'n nieuwe uurloon en ik ben pas eind v/d maand jarig.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 18:44 schreef Pizzabodem het volgende:Zo, contract van autoreset is binnen.
Heb een vraag, maar kan maandag pas bellen met het bedrijf dat alles regelt met de contracten enzo. Wie rijdt hier voor ar en mag ik even een pm sturen?
Ik. Stuur maar een PM
Vandaag vanuit Hoofddorp naar Born geweest met een auto waarvan de radio-ontvangst heel slecht was

(ja er zat gewoon een antenne op..). Het was een oud model Focus, met die navigatie/radio/cd-speler, dus hij had een scan-knop waarmee de hele FM-band (of dat ook heten mag) afgezocht werd, maar hij vond steeds maar 1 zender

Dus ik dat maar luisteren, omdat ik natuurlijk geen cd'tjes bij me had..
Een greep van zenders die ik opgehad heb: Radio Gelderland, Omroep Brabant, L1 (wat in Limburgs gedaan werd en waar ik dus geen reet van verstond

), Radio Horizon (

) en een heel debat op Radio 1 over 1 jaar kabinet-Rutte
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 23:00 schreef Irritatie100 het volgende:Vandaag vanuit Hoofddorp naar Born geweest met een auto waarvan de radio-ontvangst heel slecht was

(ja er zat gewoon een antenne op..). Het was een oud model Focus, met die navigatie/radio/cd-speler, dus hij had een scan-knop waarmee de hele FM-band (of dat ook heten mag) afgezocht werd, maar hij vond steeds maar 1 zender

Dus ik dat maar luisteren, omdat ik natuurlijk geen cd'tjes bij me had..
Een greep van zenders die ik opgehad heb: Radio Gelderland, Omroep Brabant, L1 (wat in Limburgs gedaan werd en waar ik dus geen reet van verstond

), Radio Horizon (

) en een heel debat op Radio 1 over 1 jaar kabinet-Rutte

Van Born tot Venlo is de ontvangst over het algemeen heel slecht is mijn ervaring, daar krijg ik alleen Belgische Q-Music, Radio 1-4 en WDR, ook in die nieuwe Volkswagens met die ingebouwde nav/radio schermen.
Maar ja, de charme van het buitenland
Ik mag maandag trouwens een Hyundai Trajet uit 2005 rijden. Volgens mij is dat een enorme kutbak.

Eerste rit is in een Altea uit 2007.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 23:05 schreef Panthera. het volgende:[..]
Van Born tot Venlo is de ontvangst over het algemeen heel slecht is mijn ervaring, daar krijg ik alleen Belgische Q-Music, Radio 1-4 en WDR, ook in die nieuwe Volkswagens met die ingebouwde nav/radio schermen.
Maar ja, de charme van het buitenland

Volgens mij lag het echt aan de radio zelf, in Hoofddorp kon ik alleen Q-music ontvangen. Dat geluisterd tot ergens rond Amstelveen, toen kon ik alleen 538 ontvangen, dat geluisterd tot Utrecht en toen kreeg ik alleen nog die vage zenders
-tape-

Fleauris
Heehohee!
quote:
De oranje?
Die zitten eigenlijk niet in Spaanse Polder, dat is als R'dam NW
quote:
Ik mis geloof ik 100 euro. Ik heb zelf even gekeken hoeveel loonheffing eraf zou moeten gaan en dan kom ik op dat bedrag uit.
Woensdag ben ik ook week beschikbaar na 2 weken. We shall see.. Het is natuurlijk vakantie dus het aantal beschikbare chauffeurs zal wel weer explosief toenemen.
Ik mis 50% van wat ik zou moeten krijgen. Slechte zaak, volgens mij hebben ze mijn voorgeschoten tankkosten niet meebetaald. Mooi kut, heb het geld wel nodig deze tijd.
Te slecht voor woorden dit. Een beetje nauwkeurigheid is hier wel op z'n plaats.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 12:46 schreef Jorian29 het volgende:Ik mis 50% van wat ik zou moeten krijgen. Slechte zaak, volgens mij hebben ze mijn voorgeschoten tankkosten niet meebetaald. Mooi kut, heb het geld wel nodig deze tijd.
Te slecht voor woorden dit. Een beetje nauwkeurigheid is hier wel op z'n plaats.
Tja ik moet helaas bekennen dat ik regelmatig contact moet zoeken omdat het niet klopt. Daarom leg ik ook heel uitgebreid alles vast per rit, want anders is het bijna geen doen om erachter te komen waar de fout zit. Je kan namelijk niet alleen zeggen van: ik heb zelf 60 uur en ik heb van jullie 45 uur uitbetaald gekregen..
quote:
Ja, de oranje inderdaad. Weet dat er idd R'dam NW op de bussen staat die er heen gaat, maar ik noem het hele zooitje altijd de Spaanse Polder
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit een verkeerd loon heb gekregen in de 2 jaar dat ik nu bij EW zit. Zelfs in de zomerperiode en die paar keer buitenland kreeg ik alles prima vergoed.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 13:23 schreef Irritatie100 het volgende:Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit een verkeerd loon heb gekregen in de 2 jaar dat ik nu bij EW zit. Zelfs in de zomerperiode en die paar keer buitenland kreeg ik alles prima vergoed.
Ohja, maandag payday!!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Nee, gisteren was payday.
quote:
Nou bij mij nog niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
joppie_saus
FootballCulture
Weer een nieuwe bestemming voor ons erbij?
quote:
Auto’s vertrokken, inkomsten provincie foetsie
HAARLEM - ’Auto’s weg, inkomsten foetsie’. De provincie Noord-Holland verliest miljoenen euro’s aan inkomsten door het verdwijnen van een groot leasebedrijf uit de provincie.
Met de verhuizing van Athlon Car Lease Nederland naar Noord-Brabant ’verliest’ Noord-Holland in drie jaar ongeveer 25 miljoen euro aan inkomsten.
Ahtlon had bijna 63.000 personenauto’s in Noord-Holland geregistreerd staan. En omdat voor die auto’s motorrijtuigenbelasting moet worden betaald, en omdat de provincie daaruit zogeheten opcenten krijgt, verliest ’Haarlem’ in een klap veel geld. Dit jaar valt het nog mee. Omdat Athlon pas in augustus vertrok, is de schade 4,2 miljoen. Volgend jaar is dat 12,6 miljoen en in 2013 8,5 miljoen.
http://www.haarlemsdagbla(...)n-provincie-foetsie-
#26 || Luciano da Silva
quote:
Wellicht een nieuwe ja. Maar toch enige twijfel omdat we ook niet in Haarlem kwamen. Ik neem even aan dat de vestiging in Haarlem stond gezien deze plaats vermeld wordt. Ik kan me ook niet echt een grote vestiging van hen in Noord-Holland voor de geest halen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Maar ja, dat is omdat het in de provincie stond. Ik kreeg een keer een lift door iemand die ook die transportopdrachten managede voor zijn leasemij. Voor ritjes tot het half uur, km of 40 regelden ze intern wat, daarna werd het voordeliger om het via EW (of AR) te doen.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 22:39 schreef Panthera. het volgende:Maar ja, dat is omdat het in de provincie stond. Ik kreeg een keer een lift door iemand die ook die transportopdrachten managede voor zijn leasemij. Voor ritjes tot het half uur, km of 40 regelden ze intern wat, daarna werd het voordeliger om het via EW (of AR) te doen.
Huh, ik snap je niet helemaal. Wat is omdat het in de provincie stond?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Die vestiging van de Leasemij stond in de provincie NHolland maar gaat nu naar Brabant lees ik. Dus dan krijgen de mensen die in NHolland via die lease maatschappij de auto krijgen die vanuit Brabant, wat dus te ver is om het intern te regelen (althans, als die kosten/baten verhouding voor elk bedrijf ongeveer gelijk is).
Of klopt deze redenatie niet?
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 22:42 schreef Panthera. het volgende:[..]
Die vestiging van de Leasemij stond in de provincie NHolland maar gaat nu naar Brabant lees ik. Dus dan krijgen de mensen die in NHolland via die lease maatschappij de auto krijgen die vanuit Brabant, wat dus te ver is om het intern te regelen (althans, als die kosten/baten verhouding voor elk bedrijf ongeveer gelijk is).
Of klopt deze redenatie niet?
En dus dat wij worden ingehuurd bedoel je? ja dan klopt die redenatie wel degelijk. Zo had ik het nog niet bekeken haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Nu even in de gaten houden waar ze zich vestigen. Ze zijn al uit Noord-Holland vertrokken per augustus staat er. Dat betekent dat we wellicht binnenkort al mogen rijden.
Hopelijk West-Brabant.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 23:02 schreef Panthera. het volgende:Misschien is het wel alleen het hoofdkantoor en gaan de auto's wel gewoon naar de al bestaande grote vestiging, dat kan natuurlijk ook

Dat zou kunnen, maar lijkt me minder logisch. Waarom zou de provincie anders zo veel geld (van 63.000 auto's) mislopen. Lijkt me niet dat het geld van de auto's die in NH rijden naar NB gaan.
Maar goed, ik ga tukken. Tukken? Ja tukken.. Niet uit en zulks. Rustig avondje pakken!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Je kan ritten alleen van de dag zelf of de dagen erna bekijken. Waarom weet ik niet.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 23:06 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me minder logisch. Waarom zou de provincie anders zo veel geld (van 63.000 auto's) mislopen. Lijkt me niet dat het geld van de auto's die in NH rijden naar NB gaan.
Maar goed, ik ga tukken. Tukken? Ja tukken.. Niet uit en zulks. Rustig avondje pakken!

Ik ook, ben doodop op de een of andere manier
quote:
Die fout maak je maar één keer. Ik snap overigens ook niet waarom je niet meer bij je gegevens kan. Voor mij wordt dat hele kopje van mijn ritgeschiedenis dan totaal overbodig. Ik zal het eens vragen de eerstvolgende keer dat ik de planning aan de telefoon heb.
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 11:08 schreef Mallet het volgende:[..]
Die fout maak je maar één keer. Ik snap overigens ook niet waarom je niet meer bij je gegevens kan. Voor mij wordt dat hele kopje van mijn ritgeschiedenis dan totaal overbodig. Ik zal het eens vragen de eerstvolgende keer dat ik de planning aan de telefoon heb.
Ben ik ook benieuwd naar! Let us know!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Was het niet zo dat ze met een nieuw systeem bezig waren? Misschien komt dat nog in het nieuwe.. en laten ze het huidige voor wat het is.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 23:02 schreef Panthera. het volgende:Misschien is het wel alleen het hoofdkantoor en gaan de auto's wel gewoon naar de al bestaande grote vestiging, dat kan natuurlijk ook

Volgens mij worden er fysiek weinig auto's verplaatst en ligt het alleen maar aan de naam en het adres van de hoofdvestiging waarop de auto's geregistreerd staan.
quote:
Ja klopt. In dat systeem zouden we dan ook onze loonstroken kunnen downloaden, maar aangezien ze dat nu per e-mail doen kan dat nieuwe systeem nog best wel even op zich laten wachten denk ik..
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Mallet het volgende:[..]
Ja klopt. In dat systeem zouden we dan ook onze loonstroken kunnen downloaden, maar aangezien ze dat nu per e-mail doen kan dat nieuwe systeem nog best wel even op zich laten wachten denk ik..
Of misschien is dát al het nieuwe systeem. Hoewel dat dan niet echt erg vernieuwend genoemd kan worden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Had vrijdag een gemiste oproep van onbekend nummer om half 5, dus ik belde Easyway maar hun waren het niet. Vroegen ze aan de telefoon of ik het erg vond om in Breda te beginnen en te eindigen, en aangezien ik deze maand nog niet zoveel uren heb vond ik het geen slecht idee. Dus morgen een Breda-Almere en Middenmeer-Breda, dus morgen lekker uren maken.
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 21:46 schreef joppie_saus het volgende:Ik vraag me steeds meer af in hoeverre ze nog naar die regio's kijken. Tijdje terug eindigde ik in Alkmaar, aangezien dat ook 'Noord-Nederland' was, en donderdag werd ik om half 6 's avonds nog gebeld door hun. Eerste vraag was: 'Jij bent regio Zwolle he?' Ik zo: 'Nee, Groningen.'. Kreeg ik te horen 'Oh, dat is in de buurt van, maar we hebben een rit uit Drachten voor je.'
Dan denk ik; regio Zwolle? Groningen? En dan Drachten? Zal wel.
Mij maakt het ook niet uit zolang ik maar kan werken

En meestal betekent in een andere regio starten/eindigen meer uren zoals eerder al gezegd.
Ze kijken bij de planning volgens mij ook alleen naar de geografische ligging van je start/eindadres in je regio. Soms ligt het maar 30 km o.i.d. van je huis af maar duurt het 2 uur voordat je er bent
Starten doe ik altijd wel in regio Rotterdam, eindigen bijna nooit.
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 21:50 schreef Chapelle het volgende:[..]
Mij maakt het ook niet uit zolang ik maar kan werken

En meestal betekent in een andere regio starten/eindigen meer uren zoals eerder al gezegd.
Ze kijken bij de planning volgens mij ook alleen naar de geografische ligging van je start/eindadres in je regio. Soms ligt het maar 30 km o.i.d. van je huis af maar duurt het 2 uur voordat je er bent

Ergste locatie voor mij is dat ene bedrijf in Veenendaal, maar dat ligt meer omdat het 25 minuten lopen is vanaf de bushalte. Maar daar ben ik vanaf huis meer dan anderhalf uur bezig voor grofweg 10 km.
Ik heb dus morgen mijn eerste rit, en nu staat er bij mijn ritinformatie niet dat ik schade moet controleren en opschrijven.. Moet ik dat dan alsnog doen of het gewoon zo laten?
Gewoon transportformulier volgen. Als je op transportformulier plek heb om schade te noteren doen, anders niet (maar dan staat het er vaak expliciet bij).
Edit: PM anders het bedrijf even waar je voor moet rijden.
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 21:46 schreef joppie_saus het volgende:Ik vraag me steeds meer af in hoeverre ze nog naar die regio's kijken. Tijdje terug eindigde ik in Alkmaar, aangezien dat ook 'Noord-Nederland' was, en donderdag werd ik om half 6 's avonds nog gebeld door hun. Eerste vraag was: 'Jij bent regio Zwolle he?' Ik zo: 'Nee, Groningen.'. Kreeg ik te horen 'Oh, dat is in de buurt van, maar we hebben een rit uit Drachten voor je.'
Dan denk ik; regio Zwolle? Groningen? En dan Drachten? Zal wel.
Ik heb bijna altijd maar ritjes één kant op

Dus meestal eindig ik in Rotterdam, Almere of Amsterdam. En dan weer met OV terug. Twee keer een ritje terug gehad naar Zwolle, dus nog een klein stukje OV'en. Heb jij vaak nog iets terug richting Groningen dan?
joppie_saus
FootballCulture
Hangt er van af. Soms eindig ik in Haren, laatst nog een Den Bosch - Groningen gehad, en daarna nog dat spoedje Harlingen - Groningen. Maar meestal niet nee, dan is Almere het eindpunt, of Leeuwarden ofzo.
quote:
Tsja, dat heet voorbereiding en op tijd van huis weg gaan.
#26 || Luciano da Silva
Ik eindig tegenwoordig bijna altijd in Barneveld, 20 minuten reistijd naar huis ongeveer. Is erg slecht voor je uren kan ik vertellen, vooral ook omdat ik veel in Veenendaal begin wat een half uur reistijd naar beginadres is.
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 23:27 schreef Franknfurter het volgende:Ik heb dus morgen mijn eerste rit, en nu staat er bij mijn ritinformatie niet dat ik schade moet controleren en opschrijven.. Moet ik dat dan alsnog doen of het gewoon zo laten?
Hé, een vrouwelijke hiker. Goeie ontwikkeling!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 12:10 schreef guru033 het volgende:Ik eindigde laatst in Drachten, 3,5u naar huis OV'en...
Die plekken in de middle of nowhere tikken dan wel lekker aan.
Maar wel triest om te zien hoe ze daar zo achter lopen vergeleken met de Randstad...
Ik vroeg me juist af.. wat lopen ze in de Randstad voor zeg.. al die metro's en trams

Net een echte stad!
quote:
Gebeurt dat niet zo vaak?
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 11:43 schreef Panthera. het volgende:Ik eindig tegenwoordig bijna altijd in Barneveld, 20 minuten reistijd naar huis ongeveer. Is erg slecht voor je uren kan ik vertellen, vooral ook omdat ik veel in Veenendaal begin wat een half uur reistijd naar beginadres is.
Ik kwam jou vorige week maandag tegen in Barneveld? Toen jij die A3 had en ik een Transporter.
Loonstrook binnen! Ik kom 15+ uur te kort.. Ben benieuwd.
joppie_saus
FootballCulture
Ik heb morgen de grootste kutdag uit mijn EW-carriere denk ik.
Eerst van Groningen naar Nieuwdorp in een Citroen C1, en daarna vanuit daar door in een 1.2 Panda naar Ossendrecht, op de Nederlands/Belgische grens.

Wordt waarschijnlijk morgen nog wel gebeld voor een weg terug, en zo niet, dan niet he. Leuk man, hiken
#26 || Luciano da Silva
quote:
Collegiaal!!

Morgen twee ritjes. Een Prius en een Leon. Met de tweede eindig ik op de feestlocatie. Helaas niet al te lange ritjes, dus zal max 6 uur maken verwacht ik.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef joppie_saus het volgende:Ik heb morgen de grootste kutdag uit mijn EW-carriere denk ik.
Eerst van Groningen naar Nieuwdorp in een Citroen C1, en daarna vanuit daar door in een 1.2 Panda naar Ossendrecht, op de Nederlands/Belgische grens.

Wordt waarschijnlijk morgen nog wel gebeld voor een weg terug, en zo niet, dan niet he. Leuk man, hiken

Ossendrecht... dan pak je de trein in Bergen op Zoom, mii hometown jwz!! Maar dat is inderdaad een flinke.. nee wacht, FLINKE kutdag!! Succes!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ghehe, je hebt van die dagen...

Heb gelijk maar weer gemaild naar de dames, met een behoorlijke uitleg zodat áls ze het fout doen het niet aan mij kan liggen.
quote:
Het OV in Zeeland is ook verre van ideaal.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 16:58 schreef Jorian29 het volgende:Ghehe, je hebt van die dagen...

Heb gelijk maar weer gemaild naar de dames, met een behoorlijke uitleg zodat áls ze het fout doen het niet aan mij kan liggen.
Gemaild? Waarover dan?
quote:
Zal je straks zien, geen radio in die C1.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Waarschijnlijk over het loon neem ik aan. Ik heb ook gelijk een e-mail eruit gedaan. Meer dan 15 uur te weinig, zijn ze helemaal betoeterd

!
Verdomme, ik moet morgen een uur wachten voordat ik mijn tweede auto kan ophalen. Dan maar een half uur langer slapen en een half uur wachten. Maar alsnog niet ideaal.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:Morgen een ritje van Zaandam naar Zeeland in deze auto;
Type voertuig: Personen wagen (B rijbewijs)
Kenteken: ONBEKEND


Wat zei EW daarover? Of wordt het later pas bekend?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Collegiaal!!

Morgen twee ritjes. Een Prius en een Leon. Met de tweede eindig ik op de feestlocatie. Helaas niet al te lange ritjes, dus zal max 6 uur maken verwacht ik.

Het was niet opzettelijk! En anders heb ik hem aan meer loon geholpen
quote:
Was ook niet verwijtend bedoeld!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag weer een dag gehad bij de Oranje in
Spaanse Polder Rotterdam NW. Prima weer!
Morgen een dagje leren ingepland aangezien ik bijna tentamens heb, woensdag weer lekker rijden hopelijk. Heb al even gepeild bij de Oranje of ze de rest van de week nog iemand nodig hadden, dat was niet zo, dus hopelijk genoeg ritjes
quote:
Tja, sinds wanneer rijden de treinen op tijd
Ik heb trouwens meer uren uitbetaald gekregen dat ik zelf berekend had

Altijd lekker.
Fleauris
Heehohee!
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:Morgen een ritje van Zaandam naar Zeeland in deze auto;
Type voertuig: Personen wagen (B rijbewijs)
Kenteken: ONBEKEND

Komt goed, zijn vaak nieuwe auto's of dat er op een dag vrij veel van de ene naar de andere lokatie worden vervoerd dat ze gewoon de auto's in volgorde aan de chauffeurs meegeven
quote:
tape werkt bij AR
Vandaag een Hyundai Trajet uit 2005 gereden. Zelfs de zoutstrooier die ik vorige winter reed stuurde lekkerder.

De auto was ook helemaal afgeragd.
Ik heb niks aan salaris ontvangen. Maar ja, keek het net na, en heb ook niet gewerkt in september.

Ik dacht dat ik wel één dagje had gewerkt ofzo. Tegenvaller!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag echt een stomme dag gehad.
Begon al in Rotterdam Zuid: 09:00, geen auto.. nieuwe rit in Rotterdam Noord, halverwege gebeld, ook afgelast. Toen weer een belletje dat ik naar Capelle moest waar de auto stond die ik oorspronkelijk moest ophalen in Rotterdam Zuid. Eenmaal bij dat bedrijf aangekomen wisten ze niet waar ik het over had, na een paar keer bellen met EW was er sprake van een miscommunicatie binnen dat bedrijf en kreeg ik de auto alsnog mee. Ik had dus al ruim 2 uur in het ov gezeten voor ik er was (bedrijf is 25 min van mijn huis). Toen naar Nieuwegein, met het ov weer naar spijkenisse om daar een astra op te halen met 200k op de teller. Van spijkenisse naar Barneveld en vanaf daar weer naar huis (buurt van rotterdam).
Ik dacht een kort dagje te hebben met 2 ritjes, kan bijna 10 uur opschrijven. (2 uur rijden, 8 uur ov)
-tape-

quote:
Ik werk inderdaad bij AR

Ik vraag tijdens het bellen nooit wat voor auto het is dus kwam er pas later achter. Bij AR krijg je de ritgegevens na het telefoongesprek toegemailt.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 17:55 schreef Fleauris het volgende:[..]
Komt goed, zijn vaak nieuwe auto's of dat er op een dag vrij veel van de ene naar de andere lokatie worden vervoerd dat ze gewoon de auto's in volgorde aan de chauffeurs meegeven
Ja zo iets dacht ik ook al, alhoewel ik hem van het bedrijf naar een particulier moet brengen. OV van de aflever locatie naar huis is trouwens 3 uur

. 4 uur OV 1,5 uur autorijden; ach.. toch een redelijk dagje.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 23:06 schreef joppie_saus het volgende:Vanavond nog even een nieuwe autolader gehaald voor de Blackberry. Mijn oude is van ellende uit elkaar gevallen, hopen dat deze het langer volhoudt. Boekjes mee, laptop mee, lekker betaald studeren op de terugweg.
www.dealextreme.com, 2 dollar voor zo'n ding.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 23:13 schreef joppie_saus het volgende:Ja, daar had ik mijn vorige ook vandaan. Die is dus van ellende uit elkaar gevallen. Nu voor een tientje iets meer kwaliteit gekocht (hoop ik).
Haha die komt waarschijnlijk ook daar vandaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Een beetje smartphone heeft tegenwoordig wel GPS toch?
Besides, uit China haal ik vaak GPSjes met een HD scherm, voor 70 euro heb je GPS met heel europa. Echt topdingen.
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 14:00 schreef joppie_saus het volgende:Doe eens linkje in mijn PM-box dan met een goede als je wilt?
Ik zit nu weer in de trein terug. C1 blijft een rampenbak. In de regen 120 rijden is gewoon niet tof, zeker niet als er wind staat.
You've got mail
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 10:22 schreef roflkartoffel het volgende:Een beetje smartphone heeft tegenwoordig wel GPS toch?
Besides, uit China haal ik vaak GPSjes met een HD scherm, voor 70 euro heb je GPS met heel europa. Echt topdingen.
En voor een tientje meer heb je gewoon een degelijke Navigon met heel Europa. Ook geen gezeik met verzenden, garantie etc.
*dubbel
Goeiemiddag,
Werk nu ongeveer een jaartje voor EW maar sinds vandaag pas actief op FOK.
Ben werkzaam als hiker in regio Zwolle en soms vanuit Utrecht (waar ik Rechten studeer).
Bij deze, aangenaam.
Groeton, Maarten.
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 17:43 schreef JMagus het volgende:Oke, een beetje een uitdaging. Morgen moet ik tussen 9:00 en 10:00 en wagen ophalen en afleveren tussen 12:00 en 12:30, alleen de route duurt maar 1,5 uur... Hoe dit op te lossen? Gewoon ergens onderweg stil gaan staan?
Met dit soort situaties weet ik juist heeeel goed hoe ik moet handelen. Haal de auto lekker om 09:15 op en dan ga je onderweg gewoon ff ergens tijd doden op de route.. Klaar!
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 16:24 schreef RTS91 het volgende:[..]
En voor een tientje meer heb je gewoon een degelijke Navigon met heel Europa. Ook geen gezeik met verzenden, garantie etc.
Bestellen in HongKong zonder verzendkosten!

quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 17:13 schreef DonMaarten het volgende:Goeiemiddag,
Werk nu ongeveer een jaartje voor EW maar sinds vandaag pas actief op FOK.
Ben werkzaam als hiker in regio Zwolle en soms vanuit Utrecht (waar ik Rechten studeer).
Bij deze, aangenaam.
Groeton, Maarten.
Welkom!!

quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 17:43 schreef JMagus het volgende:Oke, een beetje een uitdaging. Morgen moet ik tussen 9:00 en 10:00 en wagen ophalen en afleveren tussen 12:00 en 12:30, alleen de route duurt maar 1,5 uur... Hoe dit op te lossen? Gewoon ergens onderweg stil gaan staan?
Gewoon eerder die auto ophalen, soms kan dat (vandaag bij mij bijvoorbeeld).
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 17:48 schreef joppie_saus het volgende:Wat denk je zelf? Zorgen dat je om 5 voor 10/10 voor 10 op het ophaaladres bent. Dan ben je daar dus tussen 9 en 10 (voorwaarde 1). Wellicht schadeformulier invullen (als dat moet, lekker uitgebreid doen) zodat je daar iets na tienen weg bent. Vervolgens zet je de cruisecontrol op 110 op de snelweg, ga je koffie drinken in een wegrestaurant oid en voila, je bent om 12u op het afleveradres (voorwaarde 2).
Logisch nadenken?
Joppie, moet dat nou altijd met zo'n cynische ondertoon?

Vandaag weer zo'n typisch dagje. Door trainvertragingen zelfs een uur eerder thuis! Lolwhut? Ik zou mijn aansluiting niet halen want mijn trein zou op hetzelfde moment aankomen als mijn aansluiting zou vertrekken. Dus moest eigenlijk een half uur wachten. Maar de tweede had dus vertraging. Mijn tweede rit moest pas tussen 13 en 14 uur opgehaald worden, stond er om half 1 en kon hem gewoon meenemen. 6 uurtjes gemaakt, geen volle bak maar ach.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
De aard van het beestje hè!
Ik krijg deze week nog mijn nabetaling.. Toch weer meer dan 100 euro erbij.
Morgen 3 ritten. Rotterdam - Meerkerk in een Ford S-Max, dan Meerkerk - Amsterdam in een Volvo V50 (wisseltje langs de snelweg) en tenslotte Noordwijk - Meerkerk Feestlocatie in een altijd geile Opel Zafira.
Niet ontevreden, nu eens kijken of ik wat lekkere motoren erin heb liggen
Morgen Berkel aan de Rodenrijs - Meerkerk en Tilburg - Oosterhout, de feestlocatie waar het een half uur lopen is naar De dichtsbijzijnde bushalte. Ach ja iig werk, beetje uren maken.
Het heet Berkel en Rodenrijs, niet aan de Rodenrijs

En je hebt een PM.
Ik ben na een dikke 2 weken niet beschikbaar te zijn geweest morgen beschikbaar en niet gebeld..

altijd lekker.
quote:
2.5T van Volvo, topblok! Gaat al een tijdje mee. Ligt ook in de Focus ST o.a.
quote:
Weet ik, heb 'm al een keer eerder gehad in een S80

Dat ging inderdaad als de brandweer, vooral met als je kick-down gebruikte
Morgen handbak though.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Domme vragen die je gewoon met een beetje inzicht zelf ook kan beantwoorden, worden dom beantwoord.
quote:
Die ligt toch 'altijd' in de S-Max? Tenminste, ik heb nog geen andere motor in de vele S-Maxen gehad die ik gereden heb.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef joppie_saus het volgende:[..]
Domme vragen die je gewoon met een beetje inzicht zelf ook kan beantwoorden, worden dom beantwoord.
[..]
Die ligt toch 'altijd' in de S-Max? Tenminste, ik heb nog geen andere motor in de vele S-Maxen gehad die ik gereden heb.
Nee hoor, er zijn ook S-Maxen met een doodgewone 2.0 met 140pk en dieseltjes
QuiCk01
Ik moet helemaal niks
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef JMagus het volgende:[..]
Toch een vreemde opmerking. Ik vraag gewoon iets wat misschien al vaker bij jullie is voorgekomen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Dat is niet per definitie een domme vraag, dat is gewoon een vraag uit interresse kerel. En dan kan je het wel naar eigen inzicht invullen, maar bespaar dan je moeite om te reageren en laat mensen die wel normaal hier op in kunnen gaan reageren. Dat is nóg dommer.
Precies! Vragen staat vrij, net als antwoorden. Als de vraag je irriteert, reageer dan niet.
Voor de feestlocatiemaatschappij staat nu ineens met koeienletters in de ritinfo dat je geen spijkerbroek mag dragen. Ik weet niet of ze wel eens gekeken hebben wat die mensen daar zelf aanhebben....
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:Voor de feestlocatiemaatschappij staat nu ineens met koeienletters in de ritinfo dat je geen spijkerbroek mag dragen. Ik weet niet of ze wel eens gekeken hebben wat die mensen daar zelf aanhebben....
Haha dat zeggen ze bij Breda ook altijd, was er maandag 2x maar heb daar ook nog nooit wat van gehoord.
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:Voor de feestlocatiemaatschappij staat nu ineens met koeienletters in de ritinfo dat je geen spijkerbroek mag dragen. Ik weet niet of ze wel eens gekeken hebben wat die mensen daar zelf aanhebben....
Klacht van klant wellicht...
nou. Ik ben al een half uur aanwezig op het adres, ben ik de enige. Heb net al gebeld met de hikerlijn en blijkbaar is de rit dubbel vergeven maar is de auto nergens te vinden. Hopen dat mijn andere ritten vandaag soepeler gaan.
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef JMagus het volgende:[..]
Toch een vreemde opmerking. Ik vraag gewoon iets wat misschien al vaker bij jullie is voorgekomen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Dat is niet per definitie een domme vraag, dat is gewoon een vraag uit interresse kerel. En dan kan je het wel naar eigen inzicht invullen, maar bespaar dan je moeite om te reageren en laat mensen die wel normaal hier op in kunnen gaan reageren. Dat is nóg dommer.
Trek het je niet aan, zoals Mallet al zei, het is de aard van het beestje.
quote:
Ik ben er wel eens gecontroleerd en heb toen ook een waarschuwing gehad.
Hahaha dat verhaal op de
EW-portal..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hahaha ik heb net ook dat verhaal gelezen inderdaad

. Hoog lief dagboek gehalte natuurlijk.. Wij kunnen met al onze ervaringen ook nog wel een duit in het zakje doen.. Toch nasty dat je dan echt te voet op zoek moet naar een tankstation. Eigenlijk moet elke leasemaatschappij een pechhulp hebben of gewoon lid van de ANWB zijn voor al hun voertuigen.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 10:17 schreef Mallet het volgende:Hahaha ik heb net ook dat verhaal gelezen inderdaad

. Hoog lief dagboek gehalte natuurlijk.. Wij kunnen met al onze ervaringen ook nog wel een duit in het zakje doen.. Toch nasty dat je dan echt te voet op zoek moet naar een tankstation. Eigenlijk moet elke leasemaatschappij een pechhulp hebben of gewoon lid van de ANWB zijn voor al hun voertuigen.
Ja dit laatste inderdaad. Of EW moet zoiets hebben.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Hij schrijft dat de brandstofmeter van 3 streepjes opeens naar 1 knipperend streepje ging. Een Aygo heeft niet eens zo heel veel streepjes dus ik kan me voorstellen dat in dit geval het niet echt te voorspellen was.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Mallet het volgende:[..]
Hij schrijft dat de brandstofmeter van 3 streepjes opeens naar 1 knipperend streepje ging. Een Aygo heeft niet eens zo heel veel streepjes dus ik kan me voorstellen dat in dit geval het niet echt te voorspellen was.
Daarom des te beter opletten. Ik vind het gewoon een fout.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Ik denk dat hij gewoon dacht dat ie dat laatste stukje wel op 1 streepje kon afleggen. Maar helaas, de motor stotterde en daar stond meneer op de vluchtstrook. Amateur.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 10:59 schreef Jorian29 het volgende:Ik denk dat hij gewoon dacht dat ie dat laatste stukje wel op 1 streepje kon afleggen. Maar helaas, de motor stotterde en daar stond meneer op de vluchtstrook. Amateur.
Ik heb 1 keer het risico genomen met een Corsa diesel, met 30km range op de boordcomputer over kwam ik aan. Nu weet ik dat bij Opels de brandstofmeters altijd vrij pessimistisch zijn maar ik had toen al zoiets van "Ik neem wel een risico".
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Ik vind het niet helemaal de fout van de hiker zelf, ik heb namelijk ook al eens precies hetzelfde meegemaakt. Ik moest een V50 van Woerden naar Groningen brengen. Na het starten verscheen de melding 'nog 250 km tot lege tank' op mijn dashboard. Aangezien de afstand zo'n 210 km is, zou ik het ermee moeten redden..
Eerst even voorop stellen dat er in het chauffeushandboek van AR staat dat er alleen in hoogste nood mag worden getankt en dan een zo'n klein mogelijke hoeveelheid.
De reis verliep voortvarend en op een gegeven moment stond er 'Groningen 22 km' op de borden en nog 40 km tot lege tank. Prima, dacht ik

Totdat het opeens 30 km tot lege tank werd, even later gevolgd tot knipperende streepjes. 20 en 10 km tot lege tank werden dus gewoon overgeslagen. Ik hoopte snel een tankstation te vinden langs de snelweg, maar ik voelde de auto al inhouden. 120, 110, 100.. Gelukkig kwam daar een afrit. Aan het einde van de afrit kon ik nog net schokkend over de rotonde en daarna heb ik hem geparkeerd bij zo'n informatiebord.
Ik had een benzine-app op mijn telefoon die mij vertelde dat er 3,8 km verder een pomp was.. lang de snelweg. Ik vond het te gevaarlijk om zo ver te lopen over de vluchtstrook, dus ik begon maar te lopen naar het eerstvolgende dorp, Hoogkerk. Na zo'n 45 min. lopen eindelijk een pomp gevonden, maar helaas onbemand. Toen gevraagd bij de supermarkt waar het dichtstbijzijnde bemande tankstation, maar een vrouw die net aan het inladen was vertelde mij dat dat toch echt pas in Groningen was.. Kutzooi dacht ik, dat is nog een aardig stukje lopen. Op mijn weg ernaartoe haalde diezelfde vrouw mij in en vroeg of ik mee wilde rijden, zij wilde me wel even brengen naar het tankstation
Zo gezegd, zo gedaan en na een leuk gesprek in de auto besloot ze me ook even helemaal terug te brengen naar mijn auto!!
Al met al flink wat tijd kwijtgeraakt, maar wel een ervaring rijker en de wetenschap dat boordcomputers niet altijd te vertrouwen zijn..
TL;DR: Benzine-indicator springt van 30 km tot lege tank opeens op streepjes
Ik hoop deze week mijn eerste rit te rijden
Vorige week zelf gebeld, maar uiteindelijk geen rit gekregen. 'Vragen' jullie altijd om werk bij de eerste persoon die je aan die tel krijgt?
quote:
Een beetje kort door de bocht als je niet precies weet hoe het is gegaan. Ik heb ook vaker zitten knijpen ivm lage stand op de meter. En zoals uit het verhaal naar voren komt was die meter in zijn auto volledig onbetrouwbaard. Natuurlijk ga je tanken als je je metertje ineens van driekwart naar vrijwel leeg ziet springen, maar wat als er nou geen pomp in de buurt is? Het had jou ook kunnen gebeuren.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Het verschilt ook heel veel per auto. Ik had een keer een Audi A4 die op de 0km sprong 500 meter voor de Esso en ik kon gewoon doorrijden. Sommige auto's laten ook je rijbereik tijdens de laatste 50 km niet zien.
Meest irritante vind ik auto's met een digitale benzinemeter met van die blokjes. Als ze dan ook geen rijbereikfunctie hebben weet je dus totaal niet hoeveel benzine je hebt als je bij het laatste blokje bent. Liever gewoon een analoge meter.
Op Gran Canaria waren wij met onze huurauto in het binnenland aan het rondrijden en opeens kwamen we erachter dat we bijna door de benzine heenzaten (waarschuwingslichtje). Dus wij naar een benzinestation op zoek, maar die zijn daar dus allemaal gesloten op zondagmiddag. Voordat we naar de (toeristische) kust konden moesten we eerst nog flink klimmen, uiteindelijk begonnen met de afdaling op het laatste blokje en daar vrijwel geen benzine meer gebruikt. Niet aan te raden als je lekker wil relaxen op vakantie

quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 11:51 schreef Shefkee het volgende:Ik hoop deze week mijn eerste rit te rijden
Vorige week zelf gebeld, maar uiteindelijk geen rit gekregen. 'Vragen' jullie altijd om werk bij de eerste persoon die je aan die tel krijgt?
Ik vraag altijd naar de directie

Nee, gewoon bij de eerste vragen, het is niet voor niets de hikerslijn...
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 12:39 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Een beetje kort door de bocht als je niet precies weet hoe het is gegaan. Ik heb ook vaker zitten knijpen ivm lage stand op de meter. En zoals uit het verhaal naar voren komt was die meter in zijn auto volledig onbetrouwbaard. Natuurlijk ga je tanken als je je metertje ineens van driekwart naar vrijwel leeg ziet springen, maar wat als er nou geen pomp in de buurt is? Het had jou ook kunnen gebeuren.
Ik zorg er wle voor dat het mij niet overkomt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik vraag me echt af of mensen hier wel kunnen lezen! In dat verhaal staat toch dat hij van 3 streepjes (bijna 1/3 van de hele tank) opeens terugsprong naar één knipperend streepje en dat het daarna vrijwel direct afgelopen was? Ik snap niet dat jullie zo zitten te zeiken

! Of gaan de personen in kwestie allemaal standaard tanken als de tank nog 1/3 vol zit ofzo.
Oosterhout blijft een drama, ruim op tijd bij de bushalte, na dat stuk lopen. Zit het busje vol, in die buurtbusjes kunnen altijd maar 8 personen, dat wordt wachten op de volgende....
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Mallet het volgende:Ik vraag me echt af of mensen hier wel kunnen lezen! In dat verhaal staat toch dat hij van 3 streepjes (bijna 1/3 van de hele tank) opeens terugsprong naar één knipperend streepje en dat het daarna vrijwel direct afgelopen was? Ik snap niet dat jullie zo zitten te zeiken

! Of gaan de personen in kwestie allemaal standaard tanken als de tank nog 1/3 vol zit ofzo.
Dit dus. Laten we maar ophouden met het gebitch en on weer gewoon richten op dingen die er toe doen in dit topic.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Als je op de snelweg stil komt te staan kun je je gewoon gratis af laten slepen tot de eerste afrit door RWS. Altijd beter dan lopen, en het risico van een dikke boete pakken.
Nee.
quote:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Dat verhaal ook gelezen ja. Als ik een auto krijg met nog een derde tank ga ik echt niet bellen of ik mag tanken hoor. En als hij dan meteen ophoudt bij 1 streepje, dan ligt dat meer aan een defecte benzinemeter (ja, dat kan!

) dan aan mij denk ik.
En ik ben net thuis. Rijdt prima zo'n S-Max met 220pk, des te kutter is de Zafira 1.6 die ik erna kreeg

Ook met een waarschuwing "vloeistof pakking" brandend, geen idee wat dat betekende, maar ja hij reed.
Vanmiddag bij een particulier thuis geweest, dat was wel relaxed. Precies toen ik daar binnen kwam begon het keihard te regenen, dus ik kreeg meteen een kop thee en ik mocht lekker blijven wachten tot het weer droog was, dus een half uurtje zitten kletsen daar. Erg aardige vrouw, eigenaresse van een studentenuitzendbureau, dus ze wilde alles weten over dit baantje

En vanmiddag vanaf Meerkerk met een andere hiker tot aan Gouda gereisd. Was wel prima, aardige gast ook.
Fleauris
Heehohee!
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 18:43 schreef Irritatie100 het volgende:Dat verhaal ook gelezen ja. Als ik een auto krijg met nog een derde tank ga ik echt niet bellen of ik mag tanken hoor. En als hij dan meteen ophoudt bij 1 streepje, dan ligt dat meer aan een defecte benzinemeter (ja, dat kan!

) dan aan mij denk ik.
En ik ben net thuis. Rijdt prima zo'n S-Max met 220pk, des te kutter is de Zafira 1.6 die ik erna kreeg

Ook met een waarschuwing "vloeistof pakking" brandend, geen idee wat dat betekende, maar ja hij reed.
Vanmiddag bij een particulier thuis geweest, dat was wel relaxed. Precies toen ik daar binnen kwam begon het keihard te regenen, dus ik kreeg meteen een kop thee en ik mocht lekker blijven wachten tot het weer droog was, dus een half uurtje zitten kletsen daar. Erg aardige vrouw, eigenaresse van een studentenuitzendbureau, dus ze wilde alles weten over dit baantje

En vanmiddag vanaf Meerkerk met een andere hiker tot aan Gouda gereisd. Was wel prima, aardige gast ook.
Ik zat afgelopen week ook een keer bij een uitzendbureau, die wilde me wel naar mijn volgende adres brengen (was 10km verderop in dezelfde stad), scheelde mij toch mooi 45minuten OV'en.
Nou nou... de liften blijven komen. Nieuwe trend? Haha!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik vraag meestal heel subtiel waar de dichtstbijzijnde bushalte is, met natuurlijk als hopelijk gevolg dat ze zeggen: zal ik je brengen?
Echter wordt het meestal gewoon uitgelegd en kan ik gaan lopen
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:Ik vraag meestal heel subtiel waar de dichtstbijzijnde bushalte is, met natuurlijk als hopelijk gevolg dat ze zeggen: zal ik je brengen?
Echter wordt het meestal gewoon uitgelegd en kan ik gaan lopen

Haha ja hier hetzelfde. Als ik echt heel erg in tijdnood zit vraag ik het soms gewoon op de man af of ze me weg willen brengen naar het station.
er rijden hier wel meer mensen naar meerkerk he? Klopt het dat je minstens een uur bezig bent om dat boerengat uit te komen?
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 09:13 schreef joppie_saus het volgende:Uur is overdreven.
Als je die langs de snelweg hebt, moet je eindje lopen naar de McDonald's. Daar moet je dan op een knop drukken om de bussen van de snelweg te laten komen. Sommige rijden nog wel eens door, maar er komt daar 4x per uur een bus langs geloof ik.
Als je de 'feestlocatie' hebt, dan loop je terug het centrum in naar halte Postkantoor. Daar komt twee keer per uur een bus. Eentje is een snelbus, de 181 geloof ik, en de 81 doet er iets langer over. Maar goed, als je tijd moet doden of het regent hard, dan kan je altijd nog de snackbar even in die naast de bushalte zit. Niet op maandag, dan is die dicht.
Chill, dat wist ik niet. Ik ben vanaf die snelweglocatie maar weer naar Postkantoor gelopen. Mooi stukje gezien, en toen ik langs dat cafeetje liep kwam de bus ook al. Had geen seconde later moeten zijn xD
Laatst ook ene lift gekregen. In lelystad. Ik zei, nou tot ziens maar weer. Vraagt de eigenaar van de dealer of ik een lift wilde naar het station.. maar ik zei, nee ik pak de bus hier aan het eind van de straat. Maar hij vond het maar een kleine moeite.. dus pakten we een willekeurige auto die voor de deur stond en werd ik even gebracht

Wel lekker idd.. maar heb dat liever als ik in Meerkerk ben ofzo
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Dat kun je wel vergeten. Ze zijn daar nog te min om je gedag te zeggen, laat staan dat je een lift krijgt.
#26 || Luciano da Silva
Er zijn geloof ik een paar nieuwe in Meerkerk die niet chagrijnig zijn

Die gozer met z'n petje heb ik al een tijd niet meer gezien.
quote:
Wat Irritatie zegt inderdaad. Er zitten nu wat andere, meer vriendelijke mensen.

Thank god!
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Jorian29 het volgende:Zo, pluspuntje naar de dames. Had een ietwat geïrriteerde mail gestuurd over het loon wat ik niet had gekregen en ik kreeg gister zowaar een mail dat het een dezer dagen nog gestort zou worden. En ja hoor, ik net kijken, staat het op m'n rekening. Goed bezig!
mag ook wel gezegd worden 
Oh netjes! Normaal werd dat toch de maand erna verrekend?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nouja, het waren eigenlijk de voorgeschoten benzinekosten van ruim 100 euro die ze niet hadden meebetaald. De 4 uur die ik ook miste komen wel met de volgende loonbetaling mee.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 12:31 schreef Jorian29 het volgende:Nouja, het waren eigenlijk de voorgeschoten benzinekosten van ruim 100 euro die ze niet hadden meebetaald. De 4 uur die ik ook miste komen wel met de volgende loonbetaling mee.
Ooooh dikke prima dan!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Die gozer met dat petje heeft mij een keer bijna letterlijk van het terrein afgetrapt toen ik mijn pinpas aan het zoeken was. Die was bij het uitstappen uit mijn broekzak gevallen en daar kwam ik pas achter toen ik bij het caravancentrum was. Ik terug gelopen, maar volgens hem had ik daar niks meer te zoeken. Sjap.
#26 || Luciano da Silva
Nog een spoedje Ridderkerk - Houten gehad in een c4 picasso. Beter iets dan niets hè haha.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 13:11 schreef joppie_saus het volgende:[..]
Die gozer met dat petje heeft mij een keer bijna letterlijk van het terrein afgetrapt toen ik mijn pinpas aan het zoeken was. Die was bij het uitstappen uit mijn broekzak gevallen en daar kwam ik pas achter toen ik bij het caravancentrum was. Ik terug gelopen, maar volgens hem had ik daar niks meer te zoeken. Sjap.
Hebben we het hier over D.....?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
De enige echte ja.