abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103250614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:36 schreef Hojdhopper het volgende:

Joppie, moet dat nou altijd met zo'n cynische ondertoon? :?

De aard van het beestje hè!

Ik krijg deze week nog mijn nabetaling.. Toch weer meer dan 100 euro erbij.
pi_103250842
Morgen 3 ritten. Rotterdam - Meerkerk in een Ford S-Max, dan Meerkerk - Amsterdam in een Volvo V50 (wisseltje langs de snelweg) en tenslotte Noordwijk - Meerkerk Feestlocatie in een altijd geile Opel Zafira.
Niet ontevreden, nu eens kijken of ik wat lekkere motoren erin heb liggen :7
pi_103250952
Pfff, Opel Zafira uit 2005 met een 1.6je, V50 is de 1.6D. Daar staat tegenover dat de S-Max de 2.5 Turbo is met 220pk :D
pi_103251452
Morgen Berkel aan de Rodenrijs - Meerkerk en Tilburg - Oosterhout, de feestlocatie waar het een half uur lopen is naar De dichtsbijzijnde bushalte. Ach ja iig werk, beetje uren maken.
pi_103253648
Het heet Berkel en Rodenrijs, niet aan de Rodenrijs :D
En je hebt een PM.
pi_103253662
Ik ben na een dikke 2 weken niet beschikbaar te zijn geweest morgen beschikbaar en niet gebeld.. :') altijd lekker.
pi_103254442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Daar staat tegenover dat de S-Max de 2.5 Turbo is met 220pk :D
2.5T van Volvo, topblok! Gaat al een tijdje mee. Ligt ook in de Focus ST o.a.
pi_103256075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:38 schreef RTS91 het volgende:

[..]

2.5T van Volvo, topblok! Gaat al een tijdje mee. Ligt ook in de Focus ST o.a.
Weet ik, heb 'm al een keer eerder gehad in een S80 :D Dat ging inderdaad als de brandweer, vooral met als je kick-down gebruikte O-)
Morgen handbak though.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:09:02 #249
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_103256280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:36 schreef Hojdhopper het volgende:

Joppie, moet dat nou altijd met zo'n cynische ondertoon? :?

Domme vragen die je gewoon met een beetje inzicht zelf ook kan beantwoorden, worden dom beantwoord.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Daar staat tegenover dat de S-Max de 2.5 Turbo is met 220pk :D
Die ligt toch 'altijd' in de S-Max? Tenminste, ik heb nog geen andere motor in de vele S-Maxen gehad die ik gereden heb.
#26 || Luciano da Silva
pi_103256525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Domme vragen die je gewoon met een beetje inzicht zelf ook kan beantwoorden, worden dom beantwoord.

[..]

Die ligt toch 'altijd' in de S-Max? Tenminste, ik heb nog geen andere motor in de vele S-Maxen gehad die ik gereden heb.
Nee hoor, er zijn ook S-Maxen met een doodgewone 2.0 met 140pk en dieseltjes :D
pi_103259362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

[...]
Toch een vreemde opmerking. Ik vraag gewoon iets wat misschien al vaker bij jullie is voorgekomen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Dat is niet per definitie een domme vraag, dat is gewoon een vraag uit interresse kerel. En dan kan je het wel naar eigen inzicht invullen, maar bespaar dan je moeite om te reageren en laat mensen die wel normaal hier op in kunnen gaan reageren. Dat is nóg dommer.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:55:55 #252
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_103259516
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef JMagus het volgende:

[..]

Toch een vreemde opmerking. Ik vraag gewoon iets wat misschien al vaker bij jullie is voorgekomen en wat ik nog nooit heb meegemaakt. Dat is niet per definitie een domme vraag, dat is gewoon een vraag uit interresse kerel. En dan kan je het wel naar eigen inzicht invullen, maar bespaar dan je moeite om te reageren en laat mensen die wel normaal hier op in kunnen gaan reageren. Dat is nóg dommer.
Precies! Vragen staat vrij, net als antwoorden. Als de vraag je irriteert, reageer dan niet.
pi_103259741
Voor de feestlocatiemaatschappij staat nu ineens met koeienletters in de ritinfo dat je geen spijkerbroek mag dragen. Ik weet niet of ze wel eens gekeken hebben wat die mensen daar zelf aanhebben....
pi_103262072
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Voor de feestlocatiemaatschappij staat nu ineens met koeienletters in de ritinfo dat je geen spijkerbroek mag dragen. Ik weet niet of ze wel eens gekeken hebben wat die mensen daar zelf aanhebben....
Haha dat zeggen ze bij Breda ook altijd, was er maandag 2x maar heb daar ook nog nooit wat van gehoord.
pi_103262691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Klacht van klant wellicht...
pi_103268120
nou. Ik ben al een half uur aanwezig op het adres, ben ik de enige. Heb net al gebeld met de hikerlijn en blijkbaar is de rit dubbel vergeven maar is de auto nergens te vinden. Hopen dat mijn andere ritten vandaag soepeler gaan.
pi_103269528
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef JMagus het volgende:

[..]

Trek het je niet aan, zoals Mallet al zei, het is de aard van het beestje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:43 schreef BAC92 het volgende:

[..]

Haha dat zeggen ze bij Breda ook altijd, was er maandag 2x maar heb daar ook nog nooit wat van gehoord.
Ik ben er wel eens gecontroleerd en heb toen ook een waarschuwing gehad.

Hahaha dat verhaal op de EW-portal..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_103269779
Hahaha ik heb net ook dat verhaal gelezen inderdaad :P. Hoog lief dagboek gehalte natuurlijk.. Wij kunnen met al onze ervaringen ook nog wel een duit in het zakje doen.. Toch nasty dat je dan echt te voet op zoek moet naar een tankstation. Eigenlijk moet elke leasemaatschappij een pechhulp hebben of gewoon lid van de ANWB zijn voor al hun voertuigen.
pi_103270045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:17 schreef Mallet het volgende:
Hahaha ik heb net ook dat verhaal gelezen inderdaad :P. Hoog lief dagboek gehalte natuurlijk.. Wij kunnen met al onze ervaringen ook nog wel een duit in het zakje doen.. Toch nasty dat je dan echt te voet op zoek moet naar een tankstation. Eigenlijk moet elke leasemaatschappij een pechhulp hebben of gewoon lid van de ANWB zijn voor al hun voertuigen.
Ja dit laatste inderdaad. Of EW moet zoiets hebben.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26:46 #260
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_103270112
ANWB gaat op persoon. De Bovag heeft pechhulp op voertuig, ongeacht wie die bestuurd. Dat lijkt me beter.

Die gast mag nog van geluk spreken dat hij geen 240 euro boete heeft gekregen voor ongeoorloofd stilstaan op de vluchtstrook. De Hoge Raad heeft immers bepaalt dat het zonder benzine komen te staan niet gezien kan worden als pech, daar iedereen de verplichting heeft voor voldoende benzine te zorgen en Nederland voldoende benzinepompen langs de snelweg heeft, waardoor iedere boete uitgedeeld voor het stilstaan zonder benzine op de vluchtstrook terecht is.
#26 || Luciano da Silva
pi_103270342
Wat een kneus is die kerel, als de tank bijna leeg is let je er toch goed op :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103270483
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een kneus is die kerel, als de tank bijna leeg is let je er toch goed op :')
Hij schrijft dat de brandstofmeter van 3 streepjes opeens naar 1 knipperend streepje ging. Een Aygo heeft niet eens zo heel veel streepjes dus ik kan me voorstellen dat in dit geval het niet echt te voorspellen was.
pi_103270531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:39 schreef Mallet het volgende:

[..]

Hij schrijft dat de brandstofmeter van 3 streepjes opeens naar 1 knipperend streepje ging. Een Aygo heeft niet eens zo heel veel streepjes dus ik kan me voorstellen dat in dit geval het niet echt te voorspellen was.
Daarom des te beter opletten. Ik vind het gewoon een fout.
pi_103271136
Ik denk dat hij gewoon dacht dat ie dat laatste stukje wel op 1 streepje kon afleggen. Maar helaas, de motor stotterde en daar stond meneer op de vluchtstrook. Amateur.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:05:20 #265
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_103271275
Een Aygo heeft 8 streepjes bij een volle tank, net als de C1 en de 107. Meneer is gewoon een dikke amateur inderdaad, en verdiende eigenlijk 240 euro boete er bovenop.
#26 || Luciano da Silva
pi_103271279
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:59 schreef Jorian29 het volgende:
Ik denk dat hij gewoon dacht dat ie dat laatste stukje wel op 1 streepje kon afleggen. Maar helaas, de motor stotterde en daar stond meneer op de vluchtstrook. Amateur.
Ik heb 1 keer het risico genomen met een Corsa diesel, met 30km range op de boordcomputer over kwam ik aan. Nu weet ik dat bij Opels de brandstofmeters altijd vrij pessimistisch zijn maar ik had toen al zoiets van "Ik neem wel een risico".
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:10:12 #267
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_103271437
Och, ik heb eens met een Touran bij de pomp gestaan die nog 1 kilometer over had. Ik wilde perse naar een Esso om het niet zelf te hoeven voorschieten.
#26 || Luciano da Silva
pi_103271482
Ik vind het niet helemaal de fout van de hiker zelf, ik heb namelijk ook al eens precies hetzelfde meegemaakt. Ik moest een V50 van Woerden naar Groningen brengen. Na het starten verscheen de melding 'nog 250 km tot lege tank' op mijn dashboard. Aangezien de afstand zo'n 210 km is, zou ik het ermee moeten redden..
Eerst even voorop stellen dat er in het chauffeushandboek van AR staat dat er alleen in hoogste nood mag worden getankt en dan een zo'n klein mogelijke hoeveelheid.
De reis verliep voortvarend en op een gegeven moment stond er 'Groningen 22 km' op de borden en nog 40 km tot lege tank. Prima, dacht ik :)
Totdat het opeens 30 km tot lege tank werd, even later gevolgd tot knipperende streepjes. 20 en 10 km tot lege tank werden dus gewoon overgeslagen. Ik hoopte snel een tankstation te vinden langs de snelweg, maar ik voelde de auto al inhouden. 120, 110, 100.. Gelukkig kwam daar een afrit. Aan het einde van de afrit kon ik nog net schokkend over de rotonde en daarna heb ik hem geparkeerd bij zo'n informatiebord.
Ik had een benzine-app op mijn telefoon die mij vertelde dat er 3,8 km verder een pomp was.. lang de snelweg. Ik vond het te gevaarlijk om zo ver te lopen over de vluchtstrook, dus ik begon maar te lopen naar het eerstvolgende dorp, Hoogkerk. Na zo'n 45 min. lopen eindelijk een pomp gevonden, maar helaas onbemand. Toen gevraagd bij de supermarkt waar het dichtstbijzijnde bemande tankstation, maar een vrouw die net aan het inladen was vertelde mij dat dat toch echt pas in Groningen was.. Kutzooi dacht ik, dat is nog een aardig stukje lopen. Op mijn weg ernaartoe haalde diezelfde vrouw mij in en vroeg of ik mee wilde rijden, zij wilde me wel even brengen naar het tankstation :D
Zo gezegd, zo gedaan en na een leuk gesprek in de auto besloot ze me ook even helemaal terug te brengen naar mijn auto!!
Al met al flink wat tijd kwijtgeraakt, maar wel een ervaring rijker en de wetenschap dat boordcomputers niet altijd te vertrouwen zijn..

TL;DR: Benzine-indicator springt van 30 km tot lege tank opeens op streepjes
pi_103273026
Ik hoop deze week mijn eerste rit te rijden *O*

Vorige week zelf gebeld, maar uiteindelijk geen rit gekregen. 'Vragen' jullie altijd om werk bij de eerste persoon die je aan die tel krijgt?
pi_103275004
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarom des te beter opletten. Ik vind het gewoon een fout.
Een beetje kort door de bocht als je niet precies weet hoe het is gegaan. Ik heb ook vaker zitten knijpen ivm lage stand op de meter. En zoals uit het verhaal naar voren komt was die meter in zijn auto volledig onbetrouwbaard. Natuurlijk ga je tanken als je je metertje ineens van driekwart naar vrijwel leeg ziet springen, maar wat als er nou geen pomp in de buurt is? Het had jou ook kunnen gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')