abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102773400
In de peilingen doet de SP het altijd wel goed ten opzichte van de PvdA. Als puntje bij paaltje komt kiezen stemmers dan alsnog voor de PvdA, om tegenwicht te kunnen bieden aan de VVD bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik de SP echt een verwerpelijke partij (nog veel erger dan de PvdA), dus ik hoop niet dat ze inderdaad groter worden dan de PvdA.
pi_102776274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee. Dat is de PVV.
pi_102778583
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:39 schreef Nielsch het volgende:
In de peilingen doet de SP het altijd wel goed ten opzichte van de PvdA. Als puntje bij paaltje komt kiezen stemmers dan alsnog voor de PvdA, om tegenwicht te kunnen bieden aan de VVD bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik de SP echt een verwerpelijke partij (nog veel erger dan de PvdA), dus ik hoop niet dat ze inderdaad groter worden dan de PvdA.
De SP gaat het echte tegenwicht voor de VVD worden. Zowel in het parlement als daarbuiten. Nog even dit asociale beleid en harde acties gaan komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:10:15 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102778611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:09 schreef Arolsen het volgende:

[..]

De SP gaat het echte tegenwicht voor de VVD worden. Zowel in het parlement als daarbuiten. Nog even dit asociale beleid en harde acties gaan komen.
Jaja, nog even mensen!
En dan is het 2012 en gaan we allemaal dood :')
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_102779060
quote:
Voorlopig moet de SP eerst maar eens in een regering zien terecht te komen. Op sommige onderwerpen houdt de SP er irreële standpunten op na. Al zien ze inmiddels zelf ook in dat "65 blijft 65" geen houdbaar standpunt is...
pi_102779104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voorlopig moet de SP eerst maar eens in een regering zien terecht te komen. Op sommige onderwerpen houdt de SP er irreële standpunten op na. Al zien ze inmiddels zelf ook in dat "65 blijft 65" geen houdbaar standpunt is...
Uit de NAVO hebben ze ook al opgegeven geloof ik :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:31:27 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102779338
Krijgen we een linkspopulisten regering met een PVV SP coalitie..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102779429
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Krijgen we een linkspopulisten regering met een PVV SP coalitie..
Vermoedelijk ook nog eens met de VVD als wonderolie daartussen :D
pi_102779750
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jaja, nog even mensen!
En dan is het 2012 en gaan we allemaal dood :')
:D
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:44:24 #85
45206 Pietverdriet
pi_102779755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vermoedelijk ook nog eens met de VVD als wonderolie daartussen :D
Nee, gristenen, die zijn van niets vies.
pi_102779820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, gristenen, die zijn van niets vies.
Die zie ik bij een groeiende PVV en SP niet voldoende zetels inbrengen. Als die beiden 25-30 zetels halen is het veel en dan zie ik CDA er niet meer dan 20 halen. Ze hebben de VVD dus nodig en die willen vast als Rutte maar vingers kan likken :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:17:07 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102780900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Nog zo'n leuke, uit juli 2009: Nederlander wil Pechtold of Kroes als premier

Slechts 6 procent van de Nederlanders zag het liefst Mark Rutte als premier (Pechtold 27 procent, Kroes 26 procent, Balkenende 22 procent). Ook vond slechts 17 procent van de VVD-stemmers dat Mark Rutte lijsttrekker moest worden. Hij legde het af tegen Kamp (21) en Kroes (43).

Kortom: tijden kunnen veranderen.
Ja maar resultaten uit het verleden bieden ook geen garanties voor de toekomst natuurlijk.

En nieuw is dat de PvdA voor het eerst een tweefrontenoorlog voert. In 2006 was de SP al sterl maar was D66 heel zwak. Nu zijn zowel de SP als D66 goed bezig.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:32:22 #88
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_102781602
quote:

Yeah right. Rechts-conservatief vs Links sociaal-democratie. Er is nog altijd een middenweg. De kans lijkt me erg klein dat de SP in de regering zal komen. Ze zullen dan toch echt een aantal standpunten moeten inleveren.
pi_102788180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee. Dat is de PVV.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_102795485
Ik denk het wel, en terecht wat mij betreft. Gouden vondst Emile Roemer. Moest een beetje aan hem wennen na Marijnissen en Kant maar hij doet het goed en met humor. Maar wat hij zegt snijdt hout.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:01:16 #91
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102908404
Mensen die denken dat de PVV rechts is :')
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_102910281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 00:22 schreef freaky40 het volgende:
Ik denk het wel, en terecht wat mij betreft. Gouden vondst Emile Roemer. Moest een beetje aan hem wennen na Marijnissen en Kant maar hij doet het goed en met humor. Maar wat hij zegt snijdt hout.
Roemer bewijst wat een charismatische en scherpe frontman kan betekenen voor een partij in vergelijk met de PvdA en de houten hark Job Cohen.
pi_102911115
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:17 schreef Hexagon het volgende:
Ja maar resultaten uit het verleden bieden ook geen garanties voor de toekomst natuurlijk.

En nieuw is dat de PvdA voor het eerst een tweefrontenoorlog voert. In 2006 was de SP al sterl maar was D66 heel zwak. Nu zijn zowel de SP als D66 goed bezig.
Als je de zetels van de SP en D66 in 2006 bij elkaar optelt, vergeleken met de actuele peilingen, dan is het verschil niet bijzonder groot. Er zijn een boel verschuivingen geweest. Men heeft nogal eens de neiging om het historische dieptepunt van het CDA te negeren. Verder natuurlijk de opmars van de rechts-populisten.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:09 schreef Big-Ern het volgende:
Roemer bewijst wat een charismatische en scherpe frontman kan betekenen voor een partij in vergelijk met de PvdA en de houten hark Job Cohen.
Frontmannen zijn ook maar betrekkelijk. Wie vandaag hot is, kan morgen zijn uitgekotst. En omgekeerd ook. Tussen 2007 en 2009 werd er binnen de VVD volop getwijfeld over Mark Rutte. Bij de verkiezingen van 2006 had hij als lijsttrekker minder stemmen gekregen dan Verdonk (een unicum) en de VVD zakte enorm weg in de peilingen, ondanks dat ze oppositie voerden. Het waren vooral Pechtold en Wilders die zichtbare oppositieleiders waren, Rutte was nergens te bekennen.

In korte tijd is er veel veranderd. Ik zou daarom Job Cohen ook nog niet afschrijven. De man heeft een bewezen staat van dienst en zijn keuze om een eigen stijl te hanteren - authentiek te blijven - kon zich op de langere termijn juist wel eens in voordeel vertalen.
pi_102913618
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je de zetels van de SP en D66 in 2006 bij elkaar optelt, vergeleken met de actuele peilingen, dan is het verschil niet bijzonder groot. Er zijn een boel verschuivingen geweest. Men heeft nogal eens de neiging om het historische dieptepunt van het CDA te negeren. Verder natuurlijk de opmars van de rechts-populisten.

[..]

Frontmannen zijn ook maar betrekkelijk. Wie vandaag hot is, kan morgen zijn uitgekotst. En omgekeerd ook. Tussen 2007 en 2009 werd er binnen de VVD volop getwijfeld over Mark Rutte. Bij de verkiezingen van 2006 had hij als lijsttrekker minder stemmen gekregen dan Verdonk (een unicum) en de VVD zakte enorm weg in de peilingen, ondanks dat ze oppositie voerden. Het waren vooral Pechtold en Wilders die zichtbare oppositieleiders waren, Rutte was nergens te bekennen.

In korte tijd is er veel veranderd. Ik zou daarom Job Cohen ook nog niet afschrijven. De man heeft een bewezen staat van dienst en zijn keuze om een eigen stijl te hanteren - authentiek te blijven - kon zich op de langere termijn juist wel eens in voordeel vertalen.
Een partijleider hoort uitstraling en een goede babbel te hebben. Ik geloof wel dat de man deugt en ook wel dat ie verstand van zaken heeft, maar als leider ongeschikt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:22:46 #95
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102916150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 00:22 schreef freaky40 het volgende:
Weetje wat het enige nadeel aan Roemer is? Dat ie bij de SP zit. Vindt het een goede politicus maar de partij die hij vertegenwoordigd past niet in mijn straatje.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:38:37 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103022721
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

15 zetels verschil vind ik toch niet echt klein.

Het CDA zit btw nog verder in de shit maar daar gaat het topic niet over

quote:
Natuurlijk kan er van alles veranderen. Maar dat hoeft niet.

quote:
Alles kan natuurlijk. Maar het zal geen gemakkelijke klus zijn om op twee fronten te vechten.
pi_103025410
Als dat gebeurt is dat natuurlijk erg jammer voor links nederland omdat de SP gewoonweg niet gaat meegeregeren. Namelijk, met wie moeten ze dat doen? De VVD? Onmogelijk. Het CDA misschien, maar die halen met de SP nooit genoeg zetels (bovendien wil het CDA de SP ook niet).

Het succes van de SP is haar spierballenvertoon. Op de barricaden gaan, links inhalen, schreeuwerige en simpele affiches. Daarmee trek je kiezers, maar je stoot potentiële coalitiegenoten af.

Het is trouwens ook slecht voor ons land, dit soort ontwikkelingen. Nederland is meer gebaat bij een groter midden van PvdA, CDA en (als je het mij vraagt) VVD dan een versplintering waarbij de flanken (PVV/SP) te groot worden. Zulke partijen zijn zinvol als aanvulling wegens hun signaalfunctie, maar moeten klein genoeg blijven voor een rol in de oppositie.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 01:06:42 #98
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103025572
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar hun opkomst is voor de mogelijkheid van hervormingen een gevaar natuurlijk. En dan is het geen goede ontwikkeling.

Het enige waar ik de SP wel in waardeer is hun grote buitenparlementaire activiteit.
Welke hervormingen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:40:00 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103982304
SP nu de 2e partij bij Maurice de Hond. Even groot als CDA en PvdA samen

Hij zijn uiteraard polls maar toch laat het een opvallende trend zien
pi_103983166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:40 schreef Hexagon het volgende:
SP nu de 2e partij bij Maurice de Hond. Even groot als CDA en PvdA samen

Hij zijn uiteraard polls maar toch laat het een opvallende trend zien
Ik voorspel alvast dat de volgende formatie er één van Belgische proporties wordt.
Met VVD, SP en PVV die elk circa 30 zetels hebben valt er geen geen enkele logische kamermeerderheid meer te verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 05-11-2011 00:05:10 ]
-
pi_103983520
Ach de meeste mensen hebben ondertussen wel door dat de partij v/d arbeid, net zo links is als de VVD en daarbij hebben ze dan ook ook Cohen waar de honden geen brood van lusten.....ik zie dat niet meer goed komen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_103985893
Laat ze(vvd en cda) maar eens luisteren naar de SP!!!Inplaats van heel arrogant de SP steeds te negeren!Dat kan alleen als ze de grootste worden!
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:10:16 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103987538
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:22 schreef Sayex het volgende:

[..]

Weetje wat het enige nadeel aan Roemer is? Dat ie bij de SP zit. Vindt het een goede politicus maar de partij die hij vertegenwoordigd past niet in mijn straatje.
Soort van linkse Wilders. En nu ook net zo succesvol.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 5 november 2011 @ 04:13:46 #104
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_103987557
VVD is nu de CDA van ooit...
Sp is de PVDA van ooit...ach ja
Snollebolt
  zaterdag 5 november 2011 @ 07:00:02 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103987726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik voorspel alvast dat de volgende formatie er één van Belgische proporties wordt.
Met VVD, SP en PVV die elk circa 30 zetels hebben valt er geen geen enkele logische kamermeerderheid meer te verzinnen.
Waarom laat iedereen zich daar toch steeds bang voor maken?

Als de uitslag zo is zal de regering er naar zijn. Als het moet gaat iedere regering wel lukken. Onder druk wordt alles vloeibaar.
  zaterdag 5 november 2011 @ 07:42:39 #106
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103987825
|Ik snap niet dat elke kleine ZZP-er zich heeft laten verleiden VVD te stemmen bij de laatste verkiezingen. Ik dahct dat kleine ondernemingen helemaal niet wel zouden varen bij een stem op de VVD. domme jostis.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103988035
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 07:42 schreef Schenkstroop het volgende:
|Ik snap niet dat elke kleine ZZP-er zich heeft laten verleiden VVD te stemmen bij de laatste verkiezingen. Ik dahct dat kleine ondernemingen helemaal niet wel zouden varen bij een stem op de VVD. domme jostis.
Voor een zzper is de VVD ook de beste keuze. Alles is beter dan de SP die al het geld wat er niet is over de balk wil gooien. Ik begrijp dat jij meer hebt aan een hogere uitkering en daarom hoopt op een zege van de SP, maar voor werkende mensen zou het niet veel goeds betekenen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:28:24 #108
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103988046
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:27 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Alles is beter dan de SP die al het geld wat er niet is over de balk wil gooien.
Bron?
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:29:16 #109
45206 Pietverdriet
pi_103988052
quote:
Jij snapt wel meer niet
  zaterdag 5 november 2011 @ 08:51:23 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103988239
quote:
Niet dan? Dankzij Weekers is er nu vanaf 2012 een zeer lage lastendruk voor kleine ondernemers. Of je heb je het belastingplan 2012 niet gelezen?

Nee hé, denk ik zo.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103988647
Jammer dat dit soort discussies nooit verder komen dan ik-heb-een-hekel-aan-links/rechts-dus-partij x-zal-nooit-iets-goeds-kunnen-doen modus.
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:37:56 #112
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103988764
Voor nu heeft de SP 27 zetels in de peiling, meer dan cda en pvda samen :)
Dus als men even de geschiedenis doorploegt en kijkt hoe men zelf gestemd zou hebben en wat de SP deed, is de kans groot dat men nu eens geen GL, D66, of pvd'a' stemt.
En dan in dat geval, ja, de SP grootste linkse partij. (Pvda reken ik sowieso niet meer tot links)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:45:08 #113
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_103988865
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet dan? Dankzij Weekers is er nu vanaf 2012 een zeer lage lastendruk voor kleine ondernemers. Of je heb je het belastingplan 2012 niet gelezen?

Nee hé, denk ik zo.
Iedereen heeft natuurlijk het belastingplan 2012 op zijn nachtkastje liggen :')

Een zeer lage belastingdruk waarvoor het geld weer ergens anders vandaan moet worden gehaald, bij de normale hard-werkende burger dus. Niet iedereen is een zzp-er of multinational!
pi_103989500
quote:
Volksvertegenwoordigers

Personen die namens de SP in een vertegenwoordigend orgaan zijn gekozen, hebben te maken met een afdrachtregeling. Deze houdt in dat het salaris dat de volksvertegenwoordigers voor hun functie ontvangen, afgedragen moet worden aan de partij. Vertegenwoordigers die een fulltime bezigheid hebben aan hun politieke taak (zoals leden van de Tweede Kamer en wethouders) krijgen uit de partijkas een modaal salaris.
Geen graaiers? ^O^

http://nl.wikipedia.org/wiki/Socialistische_Partij_(Nederland)
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:02:00 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103990123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:24 schreef Hexagon het volgende:

Wat denken jullie. Is de SP straks de grootste linkse partij of zal de PvdA zich toch handhaven.
De PvdA is eigenlijk redundant geworden. Die is zover opgeschoven naar het midden dat toch al overbevolkt was.

Ik zat laatst te kijken naar oude NOS-Journaal jaaroverzichten van de jaren '70 en '80. Dat zie je dat de PvdA toen was wat nu de SP is: een echte socialistische partij. Toen was de politiek ook veel gepolariseerder dan in de afgelopen 2 decennia.

Maar die polarisatie gaat weer steeds sterker worden denk ik, nu tijden weer moeilijk worden. Dan krijg je weer aan de ene kant de Henk en Ingrid type partijen zoals de SP en PVV en aan de andere kant partijen zoals de VVD. De PvdA wordt leeggegeten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_103990181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

De PvdA is eigenlijk redundant geworden. Die is zover opgeschoven naar het midden dat toch al overbevolkt was.

Ik zat laatst te kijken naar oude NOS-Journaal jaaroverzichten van de jaren '70 en '80. Dat zie je dat de PvdA toen was wat nu de SP is: een echte socialistische partij. Toen was de politiek ook veel gepolariseerder dan in de afgelopen 2 decennia.

Maar die polarisatie gaat weer steeds sterker worden denk ik, nu tijden weer moeilijk worden. Dan krijg je weer aan de ene kant de Henk en Ingrid type partijen zoals de SP en PVV en aan de andere kant partijen zoals de VVD. De PvdA wordt leeggegeten.
Henk en Ingrid zijn eerder VVD. Enkel en alleen dankzij de hypotheekrenteaftrek. :')
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:07:36 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103990202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:45 schreef boofer het volgende:

[..]

Iedereen heeft natuurlijk het belastingplan 2012 op zijn nachtkastje liggen :')

Een zeer lage belastingdruk waarvoor het geld weer ergens anders vandaan moet worden gehaald, bij de normale hard-werkende burger dus. Niet iedereen is een zzp-er of multinational!
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat de vvd goed is voor zzp' ers?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 11:16:50 #118
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103990382
quote:
Ze verdienen niet minder omdat ze het moeten storten in de partijkas.
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:17:47 #119
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103990398
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:

En dUs zijn het met jouw inzicht graaiers??? |:(
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103990455
quote:

[..]

Maar ze houden het niet zelf. En daar hebben ze bewust voor gekozen; anders hadden ze wel een andere partij gekozen.

Overigens zal de PVV wel de grootste linkse partij worden denk ik.
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 11:21:30 #121
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103990478
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar ze houden het niet zelf. En daar hebben ze bewust voor gekozen; anders hadden ze wel een andere partij gekozen.

Vergelijk het met een topbankier die zijn bonus ieder jaar uit principe in de pensioenkas van zijn personeel stort.
Leuk, maar mijn belasting wordt er niet lager door. Ze gebruiken dat geld gewoon voor hun eigen propaganda. Als ze principes hadden dan storten ze het terug in de staatskas.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 11:22:29 #122
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103990498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:17 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

En dUs zijn het met jouw inzicht graaiers??? |:(
Er bestaan alleen graaiers bij de overheid. De private sector is op basis van vrijwillige afspraken, dus kan er geen sprake zijn van graaien.
Carpe Libertatem
pi_103990521
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Leuk, maar mijn belasting wordt er niet lager door. Ze gebruiken dat geld gewoon voor hun eigen propaganda. Als ze principes hadden dan storten ze het terug in de staatskas.
Toegegeven - dat zou mooier zijn.
Maar het is iig een begin.
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:26:08 #124
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103990576
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er bestaan alleen graaiers bij de overheid. De private sector is op basis van vrijwillige afspraken, dus kan er geen sprake zijn van graaien.
1 voorbeeldje maar van de vele:
prijsafspraken,,,,
goed nog een voor de hand liggende:
uitbuiting (elders goedkoop laten produceren met veel minder kosten aan afval en gezondheid, veiligheid enz.)
pi_103990597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, VVD, PVV en aanvullen met christelijke partijen, net als nu. Dat is niet zo'n probleem hoor :).
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 11:28:28 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103990634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

1 voorbeeldje maar van de vele:
prijsafspraken,,,,
goed nog een voor de hand liggende:
uitbuiting (elders goedkoop laten produceren met veel minder kosten aan afval en gezondheid, veiligheid enz.)
Allemaal vrijwillige afspraken, bedankt voor het maken van mijn punt.
Carpe Libertatem
pi_103990673
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Allemaal vrijwillige afspraken, bedankt voor het maken van mijn punt.
Hmm. Wat is nu precies het verschil met de overheid ? Bedrijven regeren jouw leven in de praktijk immers sowieso veel meer dan Den Haag dat kan.
pi_103991144
quote:

[..]

Dat weten ze van tevoren net als de mensen van de PvdA (een mooi voorbeeld is Fatima Elatik) van tevoren weten wat ze zich allemaal kunnen permitteren als ze voor een politieke partij gaan werken. :D
pi_103997685
quote:
Alles is beter dan de SP die al het geld wat er niet is over de balk wil gooien. Ik begrijp dat jij meer hebt aan een hogere uitkering en daarom hoopt op een zege van de SP, maar voor werkende mensen zou het niet veel goeds betekenen.
Uit welke cijfers zou volgens jou blijken dat de laatste begrotingsplannen van de SP een grotere schuld opleverden dan die van de PvdA, het CDA en de VVD?
Ik herinner me dat de SP zelfs plannen had die iets minder schuld opleverden.
Helaas hebben veel mensen (vaak rechts en denkend vanuit hun onderbuik?) een totaal verkeerd beeld van de SP.
Je kan als overheid twee dingen doen wanneer je te weinig geld hebt: snijden in de kosten en de inkomsten vergroten. Er zijn veel verschillende manieren om beiden te bereiken en je kan bovendien ook het geld efficiënter besteden, in de gezondheidszorg en in het onderwijs kan met hetzelfde geld veel beter worden gepresteerd, ik overdrijf niet wanneer ik stel dat het zelfs mogelijk is om met substantieel minder geld betere prestaties te krijgen maar mijn voorkeur gaat er naar uit dat in het onderwijs met meer geld veel betere prestaties worden verkregen.
Over de wantoestanden in onze gezondheidszorg (overbodige bureaucratie, macht van de maatschappen) hebben anderen hier al genoeg verteld, voor het onderwijs geef ik graag deze link die de kleilaag illustreert, de strijkstok waaraan veel geld blijft hangen, in dit geval bij de HBO-school Avans (Noord-Brabant) http://beteronderwijsnederland.net/node/8010
Samenvatting: 5% minder geld van de overheid per leerling maar 40% minder contacturen. Waar blijft die overige 35% van het geld??
Gebouwen? Extra ton(nen) voor de bestuurders? Dienstauto's? Snoepreisjes naar het buitenland? Zeg het maar.

De SP zal er eerder voor kiezen om niet te snijden in de cruciale sectoren van de maatschappij maar wel kritisch te kijken hoe hetzelfde budget efficiënter besteed kan worden (de SP heeft al veel verstandige dingen gezegd over wat er verbeterd kan en moet worden aan het onderwijs en de gezondheidszorg!), zij zal wel bezuinigen op minder cruciale sectoren (bijv. de HRA limiteren) en zij zal als de burgers extra belast moeten worden de rijkeren iets meer extra belasten dan de normale Nederlanders, relatief blijft de belasting voor die rijken natuurlijk veel lichter aangezien het nu eenmaal minder erg is om een klein beetje pure luxe in te moeten leveren dan wanneer je noodzakelijke kosten niet kan maken. De VVD en het CDA, de grote rechtse partijen, kozen ervoor om vooral te snijden in enkele cruciale sectoren en in de sociale zekerheid. Je kan van mening verschillen over wat beter is maar kom niet met populistische uitspraken aan dat onde de SP het begrotingstekort groter (of het begrotingsoverschot kleiner in betere tijden) zou worden als je dat niet kan staven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-11-2011 15:25:37 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103999619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:58 schreef sneakypete het volgende:
Als dat gebeurt is dat natuurlijk erg jammer voor links nederland omdat de SP gewoonweg niet gaat meegeregeren. Namelijk, met wie moeten ze dat doen? De VVD? Onmogelijk. Het CDA misschien, maar die halen met de SP nooit genoeg zetels (bovendien wil het CDA de SP ook niet).

Het succes van de SP is haar spierballenvertoon. Op de barricaden gaan, links inhalen, schreeuwerige en simpele affiches. Daarmee trek je kiezers, maar je stoot potentiële coalitiegenoten af.

Het is trouwens ook slecht voor ons land, dit soort ontwikkelingen. Nederland is meer gebaat bij een groter midden van PvdA, CDA en (als je het mij vraagt) VVD dan een versplintering waarbij de flanken (PVV/SP) te groot worden. Zulke partijen zijn zinvol als aanvulling wegens hun signaalfunctie, maar moeten klein genoeg blijven voor een rol in de oppositie.
Het kán wel, gezien het aantal gemeenten waarin de SP verantwoordelijkheid neemt in Colleges samen met de VVD en/of het CDA. In Brabant hebben we zelfs een Gedeputeerde Staten bestaande uit VVD, CDA en SP. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_103999688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het kán wel, gezien het aantal gemeenten waarin de SP verantwoordelijkheid neemt in Colleges samen met de VVD en/of het CDA. In Brabant hebben we zelfs een Gedeputeerde Staten bestaande uit VVD, CDA en SP. :)
Op gemeentelijk niveau is het redelijk anders dan op nationaal niveau. Die fundamentele meningsverschillen spelen in de gemeente gewoon veel minder.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104003598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:34 schreef waht het volgende:

[..]

Op gemeentelijk niveau is het redelijk anders dan op nationaal niveau. Die fundamentele meningsverschillen spelen in de gemeente gewoon veel minder.
als VVD en CDA zich over de fundamentele verschillen met de PVV heen kunnen zetten dan is de stap naar de SP ook niet zo groot. Ik zie die partijen eerder met de SP gaan dan de PvdA..
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:29:03 #133
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104003932
Op gemeenteljk niveau zie ik SP veel goeds doen. Waar de PvdA vooral toezeggingen maakt die zij nooit waarmaken ("banen creeren voor jongeren"), en waar VVD zogenaamd liberaal is (maar bijv minder blauw op straat gooit maar meer cameras god mag weten waarom). Staat SP dicht bij de mensen en organiseren zij actief dialogen tussen bedrijven/woningstichting enzovoorts en de inwoners. Andere partijen zie je helemaal niet. Die lopen koffie te drinken op kantoor.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:42:56 #134
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104004382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef Arolsen het volgende:
Ik hoop het. De SP heeft tenminste een stevig en duidelijk geluid tegen het verwoestende neoliberalisme. De PvdA is er te lang mee omgegaan en besmet. Een uitgeholde club van kleurloze bestuurders.

Met de SP kan er een duidelijk vernieuwend geluid worden neergezet en bovendien zijn de partij leden sterk betrokken bij de samenleving. Je ziet ze hier iedere week wel ergens actief in hun rode jassen.
De SP is niet vernieuwend maar verstikkend en houd hervormingen tegen. Als ik aan de SP denk dan moet ik gelijk aan de vakbonden denken. Goed dat ze er zijn die vakbonden, maar net iets teveel macht. Ze zouden er voor jan modaal zijn maar juist hun visie net als die van de PVV is het meest kwalijke. De kloof tussen generaties word steeds groter. En dat stelt me enorm teleur.

GL is de enige partij op links die ik redelijk vernieuwend vind
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104004680
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

als VVD en CDA zich over de fundamentele verschillen met de PVV heen kunnen zetten dan is de stap naar de SP ook niet zo groot. Ik zie die partijen eerder met de SP gaan dan de PvdA..
De PVV is kneedbaar. Was dat althans. De SP staat op vrijwel alle vlakken lijnrecht tegenover de zinnige partijen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:50:45 #136
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104004701
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

De SP is niet vernieuwend maar verstikkend en houd hervormingen tegen. Als ik aan de SP denk dan moet ik gelijk aan de vakbonden denken. Goed dat ze er zijn die vakbonden, maar net iets teveel macht. Ze zouden er voor jan modaal zijn maar juist hun visie net als die van de PVV is het meest kwalijke. De kloof tussen generaties word steeds groter. En dat stelt me enorm teleur.

GL is de enige partij op links die ik redelijk vernieuwend vind
"progressief politiek beleids-voorbeeld" van GroenLinks:
Trainingsmissie steunen Kunduz.. De burgers wisten het al beter. Het wordt van kwaad naar erger en dat is het ook geworden. Maar groenlinks deed progressief en stemde mee op zg goede bedoelingen enzo enzo. En nu gaan ze natuurlijk flink draaien nu de praktijk anders loopt. En niet afzien nee toch weer voor zijn.
pi_104004852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:50 schreef waht het volgende:

[..]

De PVV is kneedbaar. Was dat althans. De SP staat op vrijwel alle vlakken lijnrecht tegenover de zinnige partijen.
De SP en PVV staan op veel gebieden net zo ver af van de zinnige partijen. En van die kneedbaarheid van de PVV hebben we nog niet veel gemerkt, CDA en VVD doen hard hun best om maar zoveel mogelijk te voldoen aan de wensen van de PVV ook al staan ze daarmee ver af van wat je van hen aan standpunten zou mogen verwachten.
Als ze dat accepteren is de stap naar de SP ook niet zo groot.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:55:35 #138
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_104004881
Ik zie de SP niet snel de grootste partij worden, misschien wel de grootste linkse partij.

Het zou natuurlijk een beetje waanzinnig zijn als Nederland massaal op een conservatieve semi-communisten partij gaat stemmen. Daar lijken mij de calvinistische Nederlanders teveel verstand voor hebben.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_104004912
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:50 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Trainingsmissie steunen Kunduz.. En nu. De burgers wisten het al beter. Het wordt van kwaad naar erger en dat is het ook geworden. Maar groenlinks doet progressief en stemt mee op zg goede bedoelingen enzo enzo. En nu natuurlijk flink draaien.
GL had de steun voor een trainingsmissie gewoon in haar verkiezingsprogramma staan en heeft Rutte zo ver gekregen om het mandaat van de missie zo'n beetje exact op maat te snijden voor GL. Vanuit het programma bekeken gewoon een succes dus.
pi_104004936
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:55 schreef mlg het volgende:
Ik zie de SP niet snel de grootste partij worden, misschien wel de grootste linkse partij.

Het zou natuurlijk een beetje waanzinnig zijn als Nederland massaal op een conservatieve semi-communisten partij gaat stemmen. Daar lijken mij de calvinistische Nederlanders teveel verstand voor hebben.
Als een PVV of LPF zo groot kan worden dan kan een SP dat ook.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:04:44 #141
294269 mlg
pi_104005244
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als een PVV of LPF zo groot kan worden dan kan een SP dat ook.
Dat vraag ik me anders af. Ik heb niet het idee dat de bijna-rijkste inwoners van de wereld geassocieerd willen worden met die aparte rode partijen die in hun eigen maakbare wereldje leven.

Grote pro-westerse praatjes-partijen daarentegen
pi_104005319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:04 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat vraag ik me anders af. Ik heb niet het idee dat de bijna-rijkste inwoners van de wereld geassocieerd willen worden met die aparte rode partijen die in hun eigen maakbare wereldje leven.

Grote pro-westerse praatjes-partijen daarentegen
Ach de SP heeft al op 25 zetels gezeten meen ik, dan is de stap naar naar dertig zetels of iets meer niet zo groot meer. Ze moeten het hebben van de populistische stem die ze goed weten te bewerken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:07:07 #143
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104005327
Valt het julie niet op dat Nederland in cirkeltjes blijft draaien. Mischien is het dan niet zo gek om een keer op iets heel tegenstrijdigs en in jullie ogen "onzinnig" te stemmen :)
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:07:30 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104005342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:50 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Trainingsmissie steunen Kunduz.. En nu. De burgers wisten het al beter. Het wordt van kwaad naar erger en dat is het ook geworden. Maar groenlinks doet progressief en stemt mee op zg goede bedoelingen enzo enzo. En nu natuurlijk flink draaien.
Politiek is een spel bestaande uit compromissen. Iedere partij doet dat. De SP heeft zijn kans gehad maar een bok geschoten. Jan Marijnissen die de leer van Mao Zedong waarvan kennelijk velen wisten wat die ......... op zijn geweten had maar JM schijnbaar pas veel later en draaide ook om. Dat gelukkig dan weer wel, maar zo zie je iedereen draait en keert zoals het hem uitkomt.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:08:23 #145
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104005377
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach de SP heeft al op 25 zetels gezeten meen ik, dan is de stap naar naar dertig zetels of iets meer niet zo groot meer. Ze moeten het hebben van de populistische stem die ze goed weten te bewerken.
Dat geldt voor alle politiek partijen. Bij welke leugens denk je meer kans te gaan maken de komende 4 jaar.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:09:23 #146
294269 mlg
pi_104005409
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat de SP op den duur wel meer kans maakt. De oude-arbeiders in voornamelijk fabrieken zitten momenteel gemiddeld lekker op een 3000+ salaris, terwijl de jongere arbeiders gemiddeld genomen rond de 2000 bruto zitten.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:09:48 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104005421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Politiek is een spel bestaande uit compromissen. Iedere partij doet dat. De SP heeft zijn kans gehad maar een bok geschoten. Jan Marijnissen die de leer van Mao Zedong waarvan kennelijk velen wisten wat die ......... op zijn geweten had maar JM schijnbaar pas veel later en draaide ook om. Dat gelukkig dan weer wel, maar zo zie je iedereen draait en keert zoals het hem uitkomt.
SP wordt nogsteeds afgerekend als zijnde "semi-communistisch" maar zoals je al aangeeft is dat dus eigenlijk behoorlijk passé. Maar van alle politieke programmas draait SP volgens mij het minst binnen een kabinets-periode. Dus zijn zij betrouwbaarder (vind ik dan)
pi_104005457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik denk dat de SP op den duur wel meer kans maakt. De oude-arbeiders in voornamelijk fabrieken zitten momenteel gemiddeld lekker op een 3000+ salaris, terwijl de jongere arbeiders gemiddeld genomen rond de 2000 bruto zitten.
Ik denk eerder dat ze in verloop van tijd weer gaan wegvallen. Steeds meer mensen hebben door dat de SP ook geen oplossingen biedt.
Het zou misschien kunnen als ze nog meer naar het midden schuiven en de rol van de PvdA echt gaan overnemen. Maar dan nog.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:11:25 #149
294269 mlg
pi_104005491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:09 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

SP wordt nogsteeds afgerekend als zijnde "semi-communistisch" maar zoals je al aangeeft is dat dus eigenlijk behoorlijk passé
Nou ja, los van dat gekke Mao ideaal hebben ze toch aardig wat voorstellen die richting het communisme gaan, maar misschien is het conservatief-socialisme wel een betere verwoording.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:12:30 #150
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104005533
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Dit is onzin natuurlijk. Het verschil door een CAO scheelt misschien 300. Op 35 jarige leeftijd zit je in een fabriek al op je top. Als het al niet eerder is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')