abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102602427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:14 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Hoe vaak komt het voor? Ik heb nog nooit iemand in zo een kledingstuk gezien, ik kom het meeste in Rotterdam. Mijn OV-chip kaart is een anonieme, dus ook geen foto er op, dus dat is geen enkel probleem.
op die anonieme krijg je geen korting of onbeperkte reizen naar een bepaalde locatie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_102603221
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:38 schreef Pipo1234 het volgende:
Gut gut. Dat hier nog discussie over gevoerd wordt. Iedereen weet dat het verbieden van boerka's neerkomt op intolerantie, xenofobie en racisme. De joden werden in '40 - '45 ook niet vergast omdat ze onaardig waren. :')

Maargoed. Over 200 jaar kunnen ze er vast om lachten. Dan zullen ze vast zeggen: Dat zou tegenwoordig niet meer gebeuren. Net zoals we heden ten dagen over de Jodenvervolging en exterminatie van '40 - '45 spreken.

:')
Ik heb van angst tot inperking van de religievrijheid tot persoonlijke en wettelijke veiligheidsartikelen hier voorbij zien komen maar als klap op de vuurpijl is het inmiddels xenofobie, jaja hoe kan het anders dan racisme zijn en lest best een prachtige Godwin als jodenvervolging tot uitmoorden.

En dit geweldig stukje proza lees ik op de rustdag van de dag des Heren op een nuchtere maag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 02-10-2011 06:34:30 ]
pi_102603226
Fok doet weer eens raar
pi_102603262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geen enkele vrouw trekt toch vrijwillig zo'n verschrikkelijk ding aan? Doe een hoofddoek om als je je wilt uiten als moslima, maar dit is een belediging en schoffering voor alle vrouwen op aarde.
Feminist :r
Ja nee
pi_102603440
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:02 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wat is er onduidelijk aan een verbod op gelaatbedekking?
Dat men dan weer gaat zeuren dat het voor hun niet telt want [insert dramatisch huilmelodietje) de vrijheid van religie wordt dan beknopt! De kampen! Hitler!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:46:00 #246
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102604687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[..]

Vetinari negeert het. Ik denk dat ie weet hoe dom zijn voorbeeld was.
In tegenstelling tot jij en anderen heb ik een leven naast Internet.

Als er iets dom is is het de vergelijking van Hoffie. Uiteraard zag je een halve eeuw geleden minder boerka's in NL. Er waren nauwelijks moslims in NL. Die zijn hier pas naartoe gekomen dankzij de rechtse coalities van eind jaren 60, begin jaren 70. En de hereniging kwam pas onder het rechtse Kabinet Van Agt I.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102605063
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jij en anderen heb ik een leven naast Internet.

Als er iets dom is is het de vergelijking van Hoffie. Uiteraard zag je een halve eeuw geleden minder boerka's in NL. Er waren nauwelijks moslims in NL. Die zijn hier pas naartoe gekomen dankzij de rechtse coalities van eind jaren 60, begin jaren 70. En de hereniging kwam pas onder het rechtse Kabinet Van Agt I.
Nee dombo. Ik bedoel niet hier. Ik bedoel in de islamitische wereld.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102605780
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 08:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat men dan weer gaat zeuren dat het voor hun niet telt want [insert dramatisch huilmelodietje) de vrijheid van religie wordt dan beknopt! De kampen! Hitler!
En als we daar dan een keer niet in meegaan en toch geen boerka verbod invoeren. Is dan alles oke voor Telegraaf lezend Nederland.
Wir haben es gewusst
pi_102605922
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan heb je nare linkse trekjes... >:)
Wat is er in godsnaam links aan zijn houding? Hij wijst erop dat bepaalde lieden dit verbod toejuichen omdat zij het zien als een overwinning op de islam. Nu geldt dat natuurlijk niet voor iedereen in dit topic, maar er zitten inderdaad lui er tussen die er zo over denken.

En trouwens, zaterdagnacht op FOK! :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102605974
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee dombo. Ik bedoel niet hier. Ik bedoel in de islamitische wereld.
Oke. En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:59:34 #251
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102606025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar in de islamitische wereld gaat met juist de andere kant op. Hoofddoeken en burqas waren een halve eeuw geleden VEEL minder aanwezig dan nu.
Dat is om puur af te kunnen zetten tegen de westerse achterlijkheid. Iran is ook veel strenger geworden om zich af te kunnen zetten tegen de Amerikanen
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 12:26:36 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_102606663
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is om puur af te kunnen zetten tegen de westerse achterlijkheid. Iran is ook veel strenger geworden om zich af te kunnen zetten tegen de Amerikanen
:D
pi_102609203
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
:D
Het westen maakt geen fouten?
Ja, ik generaliseer.
pi_102609306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het zeer christelijke Engeland in 1895 bij temperaturen zoals vandaag:

[ afbeelding ]
En?

Man en vrouw keurig in pak volgens de in dat land geldende etiquette van 116 jaar geleden.

Zie jij een overeenkomst met het debiele denken van Boerka fanatici anno 2011?
pi_102609324
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar in de islamitische wereld gaat met juist de andere kant op. Hoofddoeken en burqas waren een halve eeuw geleden VEEL minder aanwezig dan nu.
Precies.
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 13:59:10 #256
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102609555
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Laten we hopen dat je het mis hebt. Als het wel zo is blijken die landen nog achterlijker dan we dachten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 13:59:13 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_102609557
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En?

Man en vrouw keurig in pak volgens de in dat land geldende etiquette van 116 jaar geleden.

Zie jij een overeenkomst met het debiele denken van Boerka fanatici anno 2011?
Plus dat op die foto uit 1895 man én vrouw zedig gekleed waren, dus de vergelijking gaat ook daar mank.
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:00:10 #258
3542 Gia
User under construction
pi_102609584
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 08:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Bedoel je 'beknopt' of 'beknot'?

Het ene is samengevat, het andere is ingeperkt.
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 14:00:23 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_102609591
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Het westen maakt geen fouten?
Je kan kritiek hebben op het westen, maar achterlijk...kom op zeg :D
pi_102610801
Ik ben nu al een tijdje weg uit Nederland, maar voelt het nu een stuk veiliger en leefbaarder sinds het boerkaverbod is ingevoerd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:43:59 #261
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102610833
Ben het van de ene kant er wel mee eens als je als vrouw zonder boerka in Iran gaat lopen wordt je kop eraf geknald. Maar je hebt ook de vrijheid van meningsuiting in Nederland zeg het maar.
Everything seems to be different.
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:58:13 #262
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102611298
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:43 schreef yes_no_maybe het volgende:
Ben het van de ene kant er wel mee eens als je als vrouw zonder boerka in Iran gaat lopen wordt je kop eraf geknald. Maar je hebt ook de vrijheid van meningsuiting in Nederland zeg het maar.
Ja, maar je hebt ook geen recht tot belediging, je rechten houden ergens op he
pi_102612049
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik ben nu al een tijdje weg uit Nederland, maar voelt het nu een stuk veiliger en leefbaarder sinds het boerkaverbod is ingevoerd ?
Absoluut! Geen ergernissen op straat meer, de mensen halen opgelucht adem, het aantal overvallen is drastisch gedaald, fundamentalistische moslims zijn in geen velden of wegen meer te bekennen... kortom: Nederland is weer het paradijs op aarde. En, belangrijker nog: weer van ons!
pi_102613470
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:58 schreef Life2.0 het volgende:
Ja, maar je hebt ook geen recht tot belediging, je rechten houden ergens op he
Oh, vrouwen in burka zijn nu een belediging? :)
Ja, ik generaliseer.
pi_102613688
Waren we als modern denkende Nederlanders juist niet heel tevreden toen vrouwen hier ter lande gelijkheid verworven , stemrecht kregen , het juk van de mannelijke macht en bemoeizucht van zich afworpen , zich vrij vochten , zich konden tonen zoals ze zijn?

Trots op hun lichaam , hun geslacht , hun belang en hun rol in de maatschappij werden erkend?

Verwelkomden we niet de prachtige scheiding van kerk en staat?

De onvermijdelijke , snelle en welkome teloorgang van de invloed van religie op ons denken , op onze maatschappij?

Bejubelden we niet de verlichting , het moderne denken in dit land?

De door gefrustreerde mannen bedachte debiele boerka , hier geïntroduceerd door gevaarlijke en achterlijk gedachtegoed aanhangende fanatiekelingen hoort niet in Nederland.

En naar mijn idee nergens op deze aarde , nergens in dit sterrenstelsel.

Iemand die er gevoelens van genegenheid van krijgt , het fenomeen hartstochtelijk wil verdedigen is in mijn ogen net zo vreselijk conservatief en ouderwets als al die groeperingen waar we hier ter lande met ons moderne en verlichte denken mee hadden afgerekend.

En mag ik verwachten dat zij met even grote inzet en enthousiasme alle belangen ,eisen , rechten en gedachtegoed van alle christelijke , joodse , loofhutters , streng gereformeerden , pausofielen , roomsen , scientology aanhangers , jehova's , katholieken, staphorster groeperingen en verenigingen , verdedigen?
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:08:12 #266
66444 Lord_Vetinari
pi_102613831
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:04 schreef DrMabuse het volgende:

En mag ik verwachten dat zij met even grote inzet en enthousiasme alle belangen ,eisen , rechten en gedachtegoed van alle christelijke , joodse , loofhutters , streng gereformeerden , pausofielen , roomsen , scientology aanhangers , jehova's , katholieken, staphorster groeperingen en verenigingen , verdedigen?
Zodra randdebielen als Wilders en zijn aanhangers de rechten van die groepen willen afpakken, puur op basis van onderbuikgevoelens, zullen mensen met principes, die belangen net zo hard verdedigen, ja.

Wat er namelijk bij types als bovengenoemde niet in te stampen lijkt en blijkt te zijn is, dat het niet om de boerka an sich gaat, maar om het principe. Je gaat geen kledingstukken verbieden, puur omdat mensen van mening schijnen te zijn dat ZIJ mogfen verklaren dat het een onderdrukkend of wat dan ook kledingstuk is. Dat is die veelgeroemde vrijheid en verlichting die jij ook aanhaalt. We denken niet meer voor anderen, zoals de Kerk dat eeuwenlang voor ons gedaan heeft. We denken voor onszelf. We zitten niet te wachten op een geblondeerde proleet die voor ons gaat bepalen welke kledingstukken we wel en niet in het straatbeeld willen zien.
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 16:17:54 #267
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102614273
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zodra randdebielen als Wilders en zijn aanhangers de rechten van die groepen willen afpakken, puur op basis van onderbuikgevoelens, zullen mensen met principes, die belangen net zo hard verdedigen, ja.

Wat er namelijk bij types als bovengenoemde niet in te stampen lijkt en blijkt te zijn is, dat het niet om de boerka an sich gaat, maar om het principe. Je gaat geen kledingstukken verbieden, puur omdat mensen van mening schijnen te zijn dat ZIJ mogfen verklaren dat het een onderdrukkend of wat dan ook kledingstuk is. Dat is die veelgeroemde vrijheid en verlichting die jij ook aanhaalt. We denken niet meer voor anderen, zoals de Kerk dat eeuwenlang voor ons gedaan heeft. We denken voor onszelf. We zitten niet te wachten op een geblondeerde proleet die voor ons gaat bepalen welke kledingstukken we wel en niet in het straatbeeld willen zien.
Voel je je niet bezwaard dat je die moslimmannen de ruimte geeft hun vrouwen te onderdrukken? Ofwel islamofobie.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:24:09 #268
66444 Lord_Vetinari
pi_102614574
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Voel je je niet bezwaard dat je die moslimmannen de ruimte geeft hun vrouwen te onderdrukken? Ofwel islamofobie.
En jij denkt dat je dat oplost door een kledingstuk te verbieden? |:( Hoe simpel ben je dan?
pi_102614725
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En jij denkt dat je dat oplost door een kledingstuk te verbieden? |:( Hoe simpel ben je dan?
Pcies. Integendeel; repressie werkt alleen maar meer en hardere vormen van fundamentalisme in de hand.
pi_102614898
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De enige met angst voor de islam ben jij. Het is niet zo dat de rest de islam wil aanpakken, maar het niet durft. Het is zo dat weldenkende mensen gewoon geen moeite hebben met een paar honderd vrouwen die een jurk over hun hoofd aan willen trekken. Jij hebt die moeite wel, jij bent daar blijkbaar bang voor. En dat is precies wat Wilders doet, angst in jouw hoofd stoppen.

Bah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')