Ik heb echt alleen maar ouwe shitquote:Op woensdag 28 september 2011 21:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb echt alleen maar ouwe shit
Ja heel simpel, alleen zijn de bouten vaak erg verroest dus is een brug wel handig.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef vosss het volgende:
Ow handig. Ik heb een vraag.
Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.
Is dat eenvoudig zelf te vervangen?
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..quote:Op donderdag 29 september 2011 17:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
Die staat dus op een krikje.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:
[..]
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
In zekere mate heeft hij natuurlijk groot gelijk.quote:
Daarom voldoende voorzorgsmaatregelen. That is: assteunen, blokjes voor de wielen en de wielen die eraf zijn onder de dorpels leggen. Dan valt je auto hooguit een stuk, maar meestal zo ver dat je er nog precies onder past.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:
[..]
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:13 schreef blup het volgende:
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
Ze komen soms wel voorbij bij de Aldi/Lidl voor ¤25 oid, voor het geld hoef je het dus niet te laten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Het scheelt je wel zwaar opkrikkenquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.
Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:41 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Het scheelt je wel zwaar opkrikkenKrik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar
Wat dacht je van onder de as?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?
Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?
Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Tijd heeft hier niets mee te maken. Waar je de krik wel onder kan zetten is afhankelijk van de auto. Maar meestal is een subframe wel geschikt, liefst bij en bevestigingspunt van iets stevigs (draagarm of carosserie).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:21 schreef Tjabbo het volgende:
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
Mijn assteunen lopen in een } vorm, alleen dan met de opening naar boven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:32 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen
Nou, het borrelt dus niet en een nieuwe dop op het expansievat (afgelopen maandag bij Skoda gehaald; vanochtend bijgevuld en vanmiddag kreeg ik wéér een melding...) had dus ook geen zin, want het is er gewoon wéér uitgelopen. Binnenkort maar eens kijken of ik dit op een andere manier kan laten nakijken (lees: dat ik er tijd voor hebquote:Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt(als ik eraan denk
)
(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
Mijn auto uit 2009 heeft een expansievat en een radiateurdop.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:29 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.
Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).
Iemand een idee?
Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
Hoe kan ik dat controleren?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.quote:
Bedoel je met het rubber eraf ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
Nee laten zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bedoel je met het rubber eraf ofzo
Hoe versleten zijn je remmen?quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Lampje moet je zelf doen voor een tientje.quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Over welke filters gaat hetquote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Vraag het bij een garage. Wij kunnen niet zien of alleen je remblokken op zijn of dat ook je remschijven versleten zijn. Maar gelukkig weet je al wat dat kost.quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Nee, die zat reeds in de materiaalprijs verwerktquote:Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)
Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !quote:Op maandag 7 november 2011 11:34 schreef Thrackan het volgende:
Gisteren zelf de koplampunit van mijn Yaris uit 2002 vervangen![]()
Inderdaad, de materiaalkosten bij de garage (¤80) vs zelf kopen (¤40) zijn echt belachelijk...
Was wel ff flink zoeken en klooien om de voorbumper er een stukje af te krijgen, en de oude unit is echt niet meer te gebruiken (wat pinnetjes afgebroken), maar het is de moeite zeker waard.
Straks maar even kijken of ik de lamp nog een beetje afgesteld kan krijgen. Hij schijnt nu een stuk verder omlaag dan de rechter. Maar ik heb al de inbus"boutjes" gevonden waar dat mee moet kunnen
Poging 1 (zonder muur) is re-de-lijk gelukt, poging 2 volgt als ik tijd en een muur hebquote:Op maandag 7 november 2011 22:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !
En:quote:Alvorens we konden vertrekken, kregen we eerst een heldere uitleg over de bediening van de auto. Die is namelijk niet zoals je gewend bent. Schakelen gaat met een pook aan het stuur (beetje zoals de automaat van een oudere Amerikaanse auto, maar dan zonder dat het automatisch gaat), er zit nog een choke in, en voor het starten moet vooral niet vergeten worden het brandstofkraantje open te draaien. Nou ja, dan voor het eerst de sleutel omdraaien. Wat een herrie, wat een rook! Een blauwe mist trok op vanaf de achterkant van de auto
. Vervolgens werd nog even de achterruitverwarming aangezet, om te voorkomen dat deze zou beslaan. De reden waarom er op zo’n oud gammel brikkie achterruitverwarming zit kregen we ook te horen: dan krijg je geen koude handen als je moet duwen
.
quote:Verder gaf het vreemde schakelen hier en daar een probleempje. Je trekt op in z’n 1, wil opschakelen, trapt de koppeling in, en moet vervolgens nadenken. Hmmm, waar zat de 2 ook alweer? Ondertussen rijd je steeds langzamer, met een hele file achter je. Nou ja, dan maar weer terug naar 1.
Olielampje betekent meestal dat de oliedruk niet voldoende is, als het peil OK is, vallen er dus grotere problemen te verwachten, zoals oliepompen enzo.. doorrijden betekent dan op een gegeven moment uiteraard een overlijdensbericht uit het vooronder, of in jouw geval, vanonder de voorbank. Olieverbruik is óf lekkage, óf verbruik, óf een koppakking die de olie naar oorden laat verdwijnen die niet de bedoeling zijn. Rookt hij als je rijdt?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister een 1980 toyota hiace gekocht (in Australie) voor weinig (lokaal gezien). Heeft maar 167.000 op de teller staan en heeft een 2 liter benzine blokje. Technisch gezien ben ik niet zo'n wonder (echt totaal geen kennis eigenlijk, was al 15 minuten bezig met de accu vinden). Hij rijdt prima, starten gaat wat moeizaam maar daar kan ik wel mee leven. Vorige eigenaar zei wel dat hij vrij veel olie zuipt, maar voor dat geld is geen perfecte bak te verwachten. Ook brand het acculampje, net zoals het olielampje. Staat het olielampje voor een gebrek aan olie, of de verkeerde oliedruk o.i.d.? Oliepeil was wel iets laag maar hij stond niet helemaal recht, zal morgen eens kijken wat hij zegt als hij helemaal recht staat. En wat voor olie moet ik erin gooien? Er liggen hier namelijk 2 lege flessen, 15w50 en 10w40 als ik het goed heb onthouden. En er zit momenteel water als koelvloeistof in, vervangen door groene koelvloeistof of er mooi water in laten zitten? Nieuwe accu koop ik morgen wel, en wacht met het overzetten van de accu's tot het moment dat de huidige instort.
oh...quote:Oil pressure is higher when the engine is cold due to the increased viscosity of the oil, and also increases with engine speed until the relief valve opens to divert excess flow. Oil pressure is lowest under hot idling conditions, and the minimum pressure allowed by the manufacturer's tolerances is usually given at this point. Excessive oil pressure may indicate a blocked filter, blocked oil gallery or the wrong grade of oil. Low oil pressure indicates worn bearings on the crank shaft or a broken oil pump.
Ben je serieus?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Je hebt wel cassettetapes met n aux kabeltje er aan, maar lijkt me dat n nieuwe radio n wat betere optie is...quote:Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Is het net daar niet in 110V?quote:Op woensdag 9 november 2011 06:06 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ja, dat ben ik thuis ook gewend, maar hier bleven ze maar branden als je in de stand voor het starten zit, en gingen ze niet na een paar seconden uit. Maar eenmaal gestart gingen ze beide uit, niks aan de hand dus. Heb ook 5 liter 20w50 gekocht, speciaal voor 1993 of ouder blokken.
Nu nog kijken of ik de stopcontacten aan de praat krijg, en of ze 12 of 240V zijn. Heb geen idee namelijk
Doe maar het hele gevaarte vervangenquote:Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
een dynamo werkt met een elektromagnetisch veld, dynamo's van oude auto's hadden hier voor geen ontstoring op de dynamo zitten, wat ruis en slecht ontvangst veroorzaaktquote:Op zaterdag 12 november 2011 13:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
En met wat zou de dynamo te maken hebben?
Als je de bak al hebt toch al rekenen op minstens 400 euro, maar ik denk nog wel meer.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:30 schreef ayumu het volgende:
Hoeveel gaat het kosten om een automaatbak van een Chrysler Voyager met bouwjaar 1993 in te laten bouwen?
Kan een redelijk automaatbak krijgen voor 150E dan zit je op een 550E, En vind daar maar eens een nieuwe fatsoenlijke auto voor weet nu tenminste wat we hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als je de bak al hebt toch al rekenen op minstens 400 euro, maar ik denk nog wel meer.
Maar hoe weet je dat de bak redelijk is ?quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef ayumu het volgende:
[..]
Kan een redelijk automaatbak krijgen voor 150E dan zit je op een 550E, En vind daar maar eens een nieuwe fatsoenlijke auto voor weet nu tenminste wat we hebben.
Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.quote:Op zondag 20 november 2011 00:19 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat de bak redelijk is ?
Goeie deal dan, me dunkt..quote:Op zondag 20 november 2011 00:47 schreef ayumu het volgende:
[..]
Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.
De Voyager is op zich altijd al een goeie deal geweestquote:
Klinkt goed !quote:Op zondag 20 november 2011 00:47 schreef ayumu het volgende:
[..]
Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.
Hmm morgen eens de garage bellen danquote:Op zondag 20 november 2011 22:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Rene het betreft in jouw geval een hydraulische systeem en is dus niet af te stellen. In dit,geval is er een nieuwe koppeling nodig
Lekstroom.. Nieuwe accu raakt dan net zo goed leeg.quote:Op maandag 21 november 2011 04:45 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Auto start moeilijk als hij een paar dagen staat, de startmotor gaat veel langzamer als dan normaal (lees motor warm/accu opgeladen). Nieuwe accu en problem solved?
De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...quote:Op maandag 21 november 2011 05:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, misschien is het handig als je de klacht even omschrijft
Online oplossen valt nog steeds niet echt mee, maar we kunnen altijd een poging wagen![]()
Ja in het begin van de winter is het altijd erger maar uiteindelijk startte hij wel, maar nu helemaal niet meerquote:Op maandag 21 november 2011 17:28 schreef NoBody122 het volgende:
Startonderbreker kan.. Maakt de buitentemperatuur en, nu met die mist, de luchtvochtigheid ook nog verschil
Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.quote:Op maandag 21 november 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
Dan kan het ook de koudstartregeling zijn. Hoe probeer je hem eigenlijk precies te starten? Sleutel omdraaien en omgedraaid houden totdat de accu leeg is gestart, of steeds met intervallen?
Wellicht eens proberen een beetje gas bij te geven bij het starten (niet teveel!)?
Beetje rond gebeld een beunhaas gevonden die de bak er voor 275E inzetquote:Op zondag 20 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klinkt goed !
Maar bel eens een garage.
Het kan een hoop per auto schelen.
Bij mijn Alfa 166 moest de hele motor eruit, de linker wielopohanging en het subframe moest los, dan red je het niet met 600 euro in- en uitbouwen.
ja, doe dit dagelijks voor mn werkquote:Op maandag 21 november 2011 05:05 schreef HighLander het volgende:
Hobbelt er iemand hier rond met ervaring met opsporen van storingen, kortsluitingen en maffe dingen aan het electronische circuit ?
wat voor auto en wat voor motor?quote:Op maandag 21 november 2011 17:24 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo allemaal,
Misschien het verkeerde topic.. Maar ik vroeg me iets af.
Mijn auto start al 2 jaar niet goed, meestal meteen, maar ook vaak dat ik 10x sleutel om moest draaien voordat ie startte.
Nu de laatste weken startte ik elke keer de accu leeg zeg maar. Dus 20x proberen te starten en dan hoor je hem steeds langzamer proberen te starten. Soms deed ie het dan wel weer na 5 minuten wachten![]()
Nou was mijn vader laatst hier met startkabels en zelfs toen hij aangesloten was aan zijn accu startte ik hem nog leeg heel raar, iemand een idee hoe dat kan?
Nu heb ik een nieuwe accu maar hij start nog steeds niet, iemand een idee wat dat kan zijn?
(bij de garage dachten ze misschien aan startonderbreker en die chip ofzo zeg maar )
massa probleem, controleer de massa punten van de autoquote:Op maandag 21 november 2011 16:17 schreef HighLander het volgende:
[..]
De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...
Terwijl ik de zekering van de binnenverlichting eruit heb liggen.
Peugeot 106 uit '98 geen idee wat voor motorquote:Op maandag 21 november 2011 18:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat voor auto en wat voor motor?
Misschien wil je stiekem alvast een kostenindicatie hebben?quote:Op maandag 21 november 2011 18:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.
Ik trap hooguit 2x het gaspedaal in.
Nou ja ik zie wel hij staat nu bij de garage, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wilde maar ik dachtmisschien herkend iemand het
Nee, dat stelde mijn moeder net ook al voorquote:Op maandag 21 november 2011 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ok, ik vermoed een probleem met de startblokkering, heb je de reserve al geprobeerd?
Nou ja als ik weet wat het is kan ik er misschien rekening mee houden jaquote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Misschien wil je stiekem alvast een kostenindicatie hebben?
maakt de auto een klikken geluid tijdens het starten?quote:Op maandag 21 november 2011 18:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.
Ik trap hooguit 2x het gaspedaal in.
Nou ja ik zie wel hij staat nu bij de garage, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wilde maar ik dachtmisschien herkend iemand het
Nou die klik moet ik eerst horen zeiden ze toen ik de auto kocht, dan herkend de auto de chip of de sleutel of zoiets ik weet niet heb er verder ook geen verstand vanquote:Op maandag 21 november 2011 18:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
maakt de auto een klikken geluid tijdens het starten?
dan is het vrijwel zeker de startmotor
een Peugeot 106 heeft geen multi functioneel display, is gewoon kaalquote:Op maandag 21 november 2011 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Staat er ook niks in je display? Bij fiat staat er dan n sleuteltje en "code" erbij...
Nee nog nooit gezienquote:Op maandag 21 november 2011 19:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
een Peugeot 106 heeft geen multi functioneel display, is gewoon kaal
tevens, Kwade Afdronk, ging het gele "K" lampje branden als je de auto op het contact zet?
heh?quote:Op maandag 21 november 2011 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
reden dat ik dit vraag, bij deze modelen wil er nog wel eens een kabelbreuk op treden, uit mn hoofd gezegt ca 20 cm van de rekeneenheid inspuiting. Of thv de waterpomp waar deze van horizontaal naar verticaal gaat ( de kabelboom) dit zijn 2 beruchte plekken
en niet te vergeten het wereld beroemde dubbel relais
gewoon even een paar mogelijke oorzaken van jou probleemquote:
Okquote:Op maandag 21 november 2011 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
gewoon even een paar mogelijke oorzaken van jou probleem![]()
het dubbel relais, is eigenlijk een schakelaar, welke een grote stroom laat lopen, voor oa de onsteking en de brandstof pomp. Het nadeel van dit relais, hij zit onder de accu bak en er komt onherroepelijk water in, dit gaat oxideren met deze klacht als gevolg
het hoeft niet veel te kosten, veel al ligt het aan het kennen en kunnen van de garage. 1x een goede diagnose is goedkoper dan onderdelen wisselen op de gokquote:Op maandag 21 november 2011 20:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ok
Nou wezullen zien morgen, als het heel veel gaat kosten koop ik denk ik een nieuwe
haha,kenteken is ST-LT-79quote:Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
het hoeft niet veel te kosten, veel al ligt het aan het kennen en kunnen van de garage. 1x een goede diagnose is goedkoper dan onderdelen wisselen op de gok
als je een kenteken voor mij hebt kan ik het eea na kijken voor je
Ok, nou bedankt iigquote:Op maandag 21 november 2011 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
het betreft hier een TU1JP motor,
bekende kwalen
Olielekkage op de Distrubutie riem, met een geknapte riem en zware motor schade tot gevolg
Dubbel relais defect, kost dacht ik een tientje of 7
kabelbreuk thv de waterpomp, en een 20cm van af de rekeneenheid inspuiting
ik ga voor het dubbel relais.
Hmm, naaisquote:Op maandag 21 november 2011 16:17 schreef HighLander het volgende:
[..]
De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...
Terwijl ik de zekering van de binnenverlichting eruit heb liggen.
we zitten op het zelfde lijntje vanavondquote:Op maandag 21 november 2011 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, naaisdan vermoed ik dat ergens je knipperlichtbekabeling sluiting maakt met massa, en op die manier je binnnenverlichtings lampje voedt.. kun je evt meten met een multimeter; daarop kun je zien wat plus en wat min is.. je zou dan op een willekeurig massapunt ook het knipperstroompje moeten meten trouwens
![]()
Wat voor elektrische wonderauto is het ??
Soms hebben we dat hequote:Op maandag 21 november 2011 21:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
we zitten op het zelfde lijntje vanavond
De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar danquote:Op maandag 21 november 2011 22:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kwadeafdronk het dubbel relais kost 19 euro met onderdeel nummer : 6556P7 of 21 euro met onderdeel nummer 19207L
garagehouders zijn geen helderzienden, het relais mag dan wel kapot zijn maar ze gaan nooit 100% garantie geven dat dat het probleem gaat oplossen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar dan
Maar hij wist niet zeker of ie het dan wel zou doen, ja 90 %
Zegt me niks, lijkt me sterk dat dat op een hok uit 1984 zitquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:19 schreef JohnB52 het volgende:
Die fords hebben wel n mazda-motor, en toevallig komt dat uit hetzelfde land...
http://en.m.wikipedia.org(...)nce_Induction_System
Dat is vris :-)
Ik twijfel al een tijdje aan de bougiekabels, maar die zijn net als alle andere ontstekingsdelen zo goed als nieuw. Het maffe eraan is, dat hij precies op 2700 rpm ineens over het gestotter heen is, en dan is er ook niks meer aan de hand, zolang ik maar boven die rpm's zit.. op de snelweg met een constante snelheid kan ik wel zakken naar ongeveer 2300 - 2400, maar als ik dan wat gas geeft bokt hij ook, en soms best heftig, en dan dwingt 'ie me tot terugschakelen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef JohnB52 het volgende:
Nee dat lijkt me ook niet.
Wat er bij mij nog meer voor zorgde dat ie verrot liep: bougiekabel waar n scheurtje inzat, en daardoor niet meer goed werkte...
Dat ie van 1984 was, wist ik niet
controleer je ontstekings tijdstip mbv een stroboscoop lamp, een ontsteking die te vroeg staat geeft in lagere toerentalen veel problemen maar op toeren gaat ie als de brandweerquote:Op dinsdag 22 november 2011 06:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Soms hebben we dat he![]()
Ik zou nog een tof klussie voor je hebben aan de 300ZX waar we niet zo goed uit komen, maar volgens mij zit je best een eind hiervandaan![]()
Een ekte ekte motorstoring, hikken, sputteren, bokken bij lagere toeren tot rond de 2400, dan wordt het ietsje minder als ik voorzichtig gas geef, en boven de 2700 gaat 'ie als de brandweer. In alle versnellingen, ook op de snelweg, maar dan in mindere mate, en héééél af en toe doet hij het niet. Hij doet het in principe ook niet als hij écht koud is, maar na een km of 2 begint hij ermee.
EGR-vacuum is afgekoppeld en EGR zover mogelijk gereinigd, als we die aansluiten wordt het nóg erger.. Injectorcleaner geprobeerd, helpt geen reet, iets hogere octaan tanken helpt ietsje, maar niet veel, maar ik heb wel de indruk dattie het op Tinq- meuk wat erger doet als op Avia of Schelp. Bougiekabels, rotor en kap zien er prima uit, pitten ook.
Ik gokte eerst richting vervroeging van de ontsteking, of klopsensor, maar ik ben nu een beetje de draad kwijt.
Kan wel domweg alles gaan proberen, maar eigenlijk moet 'ie even aan de Tech ofzo, en effe goed kijken waar het mis gaat, maar ik weet hier geen echt goeie diagnoseboer te zitten.
Mijn schoonpa wil vanalles voor me doen, maar we weten gewoon niet welke kant we op moeten zoeken; we zwemmen een beetje, maar we geraken niet aan de kant zeg maar![]()
Geen lampjes overigens.
gasklep reinigen en in de basis stand zettenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef Lesnar het volgende:
Ok, ik heb ook een vraag over mijn VW LUPO
Als ik de auto start, springt de motor hij voor een seconde of 2 hoog in de toeren. Alsof je een sportieve tweewieler start zeg maar. Als de motor warm is, dus wanneer ik hem ergens even parkeer en binnen een half uurtje weer mee weg rijd, dan heb ik er geen last meer van.
Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
controleer je ontstekings tijdstip mbv een stroboscoop lamp, een ontsteking die te vroeg staat geeft in lagere toerentalen veel problemen maar op toeren gaat ie als de brandweer
autodata 2.25quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.
Nee, niet zo hoog. Max 2500 toerenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:21 schreef daNpy het volgende:
Koude start regeling?
Of is het echt hoog, boven de 4000 toeren?
Ok thanx.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
gasklep reinigen en in de basis stand zetten
http://en.m.wikipedia.org/wiki/VG30Equote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.
Hope notquote:
Hey thanks, die had ik nog niet gevondenquote:Op woensdag 23 november 2011 07:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/VG30E
Kijk anders hier eens waar t blok nog meer in ligt, en google dan verder?
Mijn auto is klaar en doet het weerquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar dan
Maar hij wist niet zeker of ie het dan wel zou doen, ja 90 %
wat is de motor temperatuur? de motor temp sensor (groen) geeft wel een problemenquote:Op woensdag 23 november 2011 16:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Nou heb hem net opgehaald, hij startte meteen. Toen even wezen tanken toen startte ie na 3x. Toen even boodschappen gedaan,moest ik zeker 10x starten voordat ie het deed![]()
Dus is nog niet veel veranderd, hopelijk blijft ie het wel doen
mooie is, het is nu garantiequote:Op woensdag 23 november 2011 16:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Nou heb hem net opgehaald, hij startte meteen. Toen even wezen tanken toen startte ie na 3x. Toen even boodschappen gedaan,moest ik zeker 10x starten voordat ie het deed![]()
Dus is nog niet veel veranderd, hopelijk blijft ie het wel doen
Net wezen sporten en toen deed ie het 2xgewoon in 1 keerquote:Op woensdag 23 november 2011 19:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
mooie is, het is nu garantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |