abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 12:38:06 #1
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509581


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:
Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:
Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Voorgaande delen:

De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen.
pi_102509781
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus ;)
Ik heb echt alleen maar ouwe shit :')
  donderdag 29 september 2011 @ 12:46:25 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509803
Mijn jongste was van '95. :').
  Spellchecker donderdag 29 september 2011 @ 16:54:16 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102517971
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik heb echt alleen maar ouwe shit :')
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Tevens -purist.
pi_102518018
Ow handig. Ik heb een vraag.

Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.

Is dat eenvoudig zelf te vervangen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102518019
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt :) (als ik eraan denk :') )

(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_102519759
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef vosss het volgende:
Ow handig. Ik heb een vraag.

Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.

Is dat eenvoudig zelf te vervangen? :@
Ja heel simpel, alleen zijn de bouten vaak erg verroest dus is een brug wel handig.
Gun gum werkt helaas niet lekker op die flexibele gedeeltes.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 29 september 2011 @ 17:47:45 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102519874
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
pi_102520141
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102520202
hmmz, die dingen heb ik niet. Iemand in de buurt die dat wel heeft en tzt een keer zin heeft om te helpen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102520314
In de buurt van?? Groningen??
Heb zelf wel 2 van die oprijdblokken, ga binnenkort eens de einddemper proberen te vervangen, wordt steeds minder namelijk.
toch?
  donderdag 29 september 2011 @ 18:07:05 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102520427
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
pi_102520595
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:

[..]

Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Die staat dus op een krikje.
Ik gebruik bokjes, blokken achter de steunende wielen en 2 wielen onder auto op een vlakke ondergrond.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:01:06 #14
104367 Thrackan
new and improved
pi_102544871
Of als je het heel erg primitief wil doen: zoek een hoge stoeprand en rij daar met 2 wielen op :)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:07:38 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102588026
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Onzin.
pi_102589560
Ik sleutel al jaren regelmatig met de auto opgekrikt en ondersteund door assteunen, en er is nog nooit iets gebeurd.

Dat een uitlaat vervangen op straat en met opgekrikte auto klote is kan ik wel beamen, mijn lokale garage doet dat voor weinig, snel klaar en ik mag zelf de uitlaat aanleveren. Daar ga ik zelf niet voor klooien.
Vogelbek-verdubbel-inator
  Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 01:06:08 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102599981
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:07 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Onzin.
In zekere mate heeft hij natuurlijk groot gelijk.

Echter mits voldoende voorzorgsmaatregelen (stabiele ondergrond; auto uit laten rollen, zodat hij in ieder geval geen krachten uitoefent, alvorens op de krik te zetten, as-steunen of iets anders eronder) is dat gevaar tot een minimum te beperken.
Tevens -purist.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:12:11 #18
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102600191
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:

[..]

Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Daarom voldoende voorzorgsmaatregelen. That is: assteunen, blokjes voor de wielen en de wielen die eraf zijn onder de dorpels leggen. Dan valt je auto hooguit een stuk, maar meestal zo ver dat je er nog precies onder past.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:13:24 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102600228
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
  Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 01:36:18 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102600918
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:13 schreef blup het volgende:
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Tevens -purist.
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:28:08 #21
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102603735
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Ze komen soms wel voorbij bij de Aldi/Lidl voor ¤25 oid, voor het geld hoef je het dus niet te laten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:42:05 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102604639
Precies. Ik heb ooit een krikje gekocht voor 25 euro en m'n assteunen kostten geloof ik 12 euro per twee. Dat heb je er binnen no-time uit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102604743
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.

Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:41:38 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102678596
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.

Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan :D
Het scheelt je wel zwaar opkrikken :) Krik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar :)
pi_102710152
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Het scheelt je wel zwaar opkrikken :) Krik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar :)
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Spellchecker woensdag 5 oktober 2011 @ 01:26:29 #26
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102720693
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Wat dacht je van onder de as? :P
Tevens -purist.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:16:21 #27
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102722817
Ik heb ze meestal ook onder de draagarm, daar kan ik makkelijk bij en heb ik een goed punt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:06:45 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102723622
Ligt toch een beetje aan de ophanging van de auto, bij veel auto's zou ik hem niet onder de draagarm zelf zetten omdat ie er dan heel makkelijk af kan schieten.
Ik probeer steunen gewoon onder een krikpunt te zetten, daar zijn ze voor bedoeld. Je moet hem dan wel elders even opkrikken, onder het subframe of een ander stevig punt van de dorpel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:32:46 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102724188
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:24:53 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102733764
Mja, ik heb zelf maar een paar opkrikpunten op de auto, welke er specifiek voor zijn om niet te beschadigen, dus ik kan er niet tegelijk een assteun en een krik onder zetten :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:21:31 #31
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102738188
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
pi_102744207
Je mag t proberen...


Krak is ho
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 23:34:22 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102756753
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:21 schreef Tjabbo het volgende:
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
Tijd heeft hier niets mee te maken. Waar je de krik wel onder kan zetten is afhankelijk van de auto. Maar meestal is een subframe wel geschikt, liefst bij en bevestigingspunt van iets stevigs (draagarm of carosserie).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102780894
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:32 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen :)
Mijn assteunen lopen in een } vorm, alleen dan met de opening naar boven.
Dat gaat dus niet.
Ik zet ze meestal onder de draagarm bevestiging, maar het is soms wel zoeken naar een goede plek.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102781205
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt :) (als ik eraan denk :') )

(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
Nou, het borrelt dus niet en een nieuwe dop op het expansievat (afgelopen maandag bij Skoda gehaald; vanochtend bijgevuld en vanmiddag kreeg ik wéér een melding...) had dus ook geen zin, want het is er gewoon wéér uitgelopen. Binnenkort maar eens kijken of ik dit op een andere manier kan laten nakijken (lees: dat ik er tijd voor heb :') ).

Het loopt er overigens niet uit bij stilstand (ook niet na een tijd gereden te hebben). Het loopt blijkbaar pas uit het expansievat tíjdens het rijden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:23:39 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103180420
Je koppakking is deaud aan het gaan jonguh. Helaas maar waar..

Auto De motor af laten persen door de garage is de enige manier om 100% zekerheid te krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:20:37 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_103184616
Wat SD zegt :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Spellchecker maandag 17 oktober 2011 @ 17:54:50 #38
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_103199063
En als je het een beetje treft, zou er (ook nog) een scheur in je cilinderkop kunnen zitten..
Tevens -purist.
pi_103506780
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.

Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).

Iemand een idee?

Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:46:49 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103507525
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:54 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Mijn auto uit 2009 heeft een expansievat en een radiateurdop.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Spellchecker maandag 24 oktober 2011 @ 19:20:04 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_103509201
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:29 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.

Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).

Iemand een idee?

Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
Tevens -purist.
pi_103518976
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
Hoe kan ik dat controleren?
pi_103519098
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:46 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat controleren?
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103520323
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
Bedoel je met het rubber eraf ofzo :?
  zondag 6 november 2011 @ 13:24:48 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104028615
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Resistance is futile.
  zondag 6 november 2011 @ 13:40:54 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104029418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bedoel je met het rubber eraf ofzo :?
Nee laten zitten.

quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Hoe versleten zijn je remmen?
Lampje en filters kun je prima zelf doen, uitlaat ook wel als je even je best doet.
pi_104036376
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Lampje moet je zelf doen voor een tientje.
Olie en luchtfilter zit je op 25 euro, als je het zelf doet.

Uitlaat kan je onder de 100 euro krijgen en is zelf ook wel te doen, wat voor type motor gaat het om ?

Hoe handig ben je ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Spellchecker zondag 6 november 2011 @ 16:17:24 #48
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104037139
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Over welke filters gaat het :?
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 21:22:09 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104051441
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Vraag het bij een garage. Wij kunnen niet zien of alleen je remblokken op zijn of dat ook je remschijven versleten zijn. Maar gelukkig weet je al wat dat kost.

Verder is het een vraag wat 'reutelen' is en we kunnen ook niet ruiken of het inderdaad het achterste gedeelte is of dat je complete uitlaat er onder weg gepleurd is. En zoals eerder gezegd: welke filters wil je (laten) vervangen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104056607
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)

Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
pi_104057252
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)

Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
Nee, die zat reeds in de materiaalprijs verwerkt ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104057413
Precies, ik ben niet dubbel genaaid ;-)
  maandag 7 november 2011 @ 11:34:35 #53
104367 Thrackan
new and improved
pi_104068649
Gisteren zelf de koplampunit van mijn Yaris uit 2002 vervangen 8-)
Inderdaad, de materiaalkosten bij de garage (¤80) vs zelf kopen (¤40) zijn echt belachelijk...
Was wel ff flink zoeken en klooien om de voorbumper er een stukje af te krijgen, en de oude unit is echt niet meer te gebruiken (wat pinnetjes afgebroken), maar het is de moeite zeker waard.

Straks maar even kijken of ik de lamp nog een beetje afgesteld kan krijgen. Hij schijnt nu een stuk verder omlaag dan de rechter. Maar ik heb al de inbus"boutjes" gevonden waar dat mee moet kunnen ^O^
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104100448
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2011 11:34 schreef Thrackan het volgende:
Gisteren zelf de koplampunit van mijn Yaris uit 2002 vervangen 8-)
Inderdaad, de materiaalkosten bij de garage (¤80) vs zelf kopen (¤40) zijn echt belachelijk...
Was wel ff flink zoeken en klooien om de voorbumper er een stukje af te krijgen, en de oude unit is echt niet meer te gebruiken (wat pinnetjes afgebroken), maar het is de moeite zeker waard.

Straks maar even kijken of ik de lamp nog een beetje afgesteld kan krijgen. Hij schijnt nu een stuk verder omlaag dan de rechter. Maar ik heb al de inbus"boutjes" gevonden waar dat mee moet kunnen ^O^
Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:15:53 #55
104367 Thrackan
new and improved
pi_104110805
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !
Poging 1 (zonder muur) is re-de-lijk gelukt, poging 2 volgt als ik tijd en een muur heb :)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104113087
Gister een 1980 toyota hiace gekocht (in Australie) voor weinig (lokaal gezien). Heeft maar 167.000 op de teller staan en heeft een 2 liter benzine blokje. Technisch gezien ben ik niet zo'n wonder (echt totaal geen kennis eigenlijk, was al 15 minuten bezig met de accu vinden :')). Hij rijdt prima, starten gaat wat moeizaam maar daar kan ik wel mee leven. Vorige eigenaar zei wel dat hij vrij veel olie zuipt, maar voor dat geld is geen perfecte bak te verwachten. Ook brand het acculampje, net zoals het olielampje. Staat het olielampje voor een gebrek aan olie, of de verkeerde oliedruk o.i.d.? Oliepeil was wel iets laag maar hij stond niet helemaal recht, zal morgen eens kijken wat hij zegt als hij helemaal recht staat. En wat voor olie moet ik erin gooien? Er liggen hier namelijk 2 lege flessen, 15w50 en 10w40 als ik het goed heb onthouden. En er zit momenteel water als koelvloeistof in, vervangen door groene koelvloeistof of er mooi water in laten zitten? Nieuwe accu koop ik morgen wel, en wacht met het overzetten van de accu's tot het moment dat de huidige instort.
pi_104113210
Lees net het trabiet stukje, en zie verdachte overeenkomsten :')
quote:
Alvorens we konden vertrekken, kregen we eerst een heldere uitleg over de bediening van de auto. Die is namelijk niet zoals je gewend bent. Schakelen gaat met een pook aan het stuur (beetje zoals de automaat van een oudere Amerikaanse auto, maar dan zonder dat het automatisch gaat :7), er zit nog een choke in, en voor het starten moet vooral niet vergeten worden het brandstofkraantje open te draaien. Nou ja, dan voor het eerst de sleutel omdraaien. Wat een herrie, wat een rook! Een blauwe mist trok op vanaf de achterkant van de auto :D. Vervolgens werd nog even de achterruitverwarming aangezet, om te voorkomen dat deze zou beslaan. De reden waarom er op zo’n oud gammel brikkie achterruitverwarming zit kregen we ook te horen: dan krijg je geen koude handen als je moet duwen :').
En:
quote:
Verder gaf het vreemde schakelen hier en daar een probleempje. Je trekt op in z’n 1, wil opschakelen, trapt de koppeling in, en moet vervolgens nadenken. Hmmm, waar zat de 2 ook alweer? Ondertussen rijd je steeds langzamer, met een hele file achter je. Nou ja, dan maar weer terug naar 1 :').
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:20:01 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104113883
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister een 1980 toyota hiace gekocht (in Australie) voor weinig (lokaal gezien). Heeft maar 167.000 op de teller staan en heeft een 2 liter benzine blokje. Technisch gezien ben ik niet zo'n wonder (echt totaal geen kennis eigenlijk, was al 15 minuten bezig met de accu vinden :')). Hij rijdt prima, starten gaat wat moeizaam maar daar kan ik wel mee leven. Vorige eigenaar zei wel dat hij vrij veel olie zuipt, maar voor dat geld is geen perfecte bak te verwachten. Ook brand het acculampje, net zoals het olielampje. Staat het olielampje voor een gebrek aan olie, of de verkeerde oliedruk o.i.d.? Oliepeil was wel iets laag maar hij stond niet helemaal recht, zal morgen eens kijken wat hij zegt als hij helemaal recht staat. En wat voor olie moet ik erin gooien? Er liggen hier namelijk 2 lege flessen, 15w50 en 10w40 als ik het goed heb onthouden. En er zit momenteel water als koelvloeistof in, vervangen door groene koelvloeistof of er mooi water in laten zitten? Nieuwe accu koop ik morgen wel, en wacht met het overzetten van de accu's tot het moment dat de huidige instort.
Olielampje betekent meestal dat de oliedruk niet voldoende is, als het peil OK is, vallen er dus grotere problemen te verwachten, zoals oliepompen enzo.. doorrijden betekent dan op een gegeven moment uiteraard een overlijdensbericht uit het vooronder, of in jouw geval, vanonder de voorbank. Olieverbruik is óf lekkage, óf verbruik, óf een koppakking die de olie naar oorden laat verdwijnen die niet de bedoeling zijn. Rookt hij als je rijdt?
Ik zou er 15W40 in gooien, dat is wat dikker als 10W40, en zou dus iets minder snel verbruikt moeten worden.
Vwb de koelvloeistof; ligt aan het weer aldaar. Als je kans hebt op vorst, moet er koelvloeistof of antivries in, en als het daar niet gaat vriezen kan water ook wel, al veroorzaak je daarmee wel wat sneller roest in het koelsysteem, wat later weer gezanik op kan leveren dmv verstoppingen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104114752
Verbrand alleen, geen olie onder de auto o.i.d., heb geen rook gezien, maar trek hem ook niet al te ver door in de toeren. Verder vriest het hier nooit. Ik zal morgen de olie ook eens bijvullen en hopen dat het lampje uitgaat. In de stand voor het starten brandt het lampje al, maar de olie kan toch nooit zo snel op druk komen?
pi_104114884
quote:
Oil pressure is higher when the engine is cold due to the increased viscosity of the oil, and also increases with engine speed until the relief valve opens to divert excess flow. Oil pressure is lowest under hot idling conditions, and the minimum pressure allowed by the manufacturer's tolerances is usually given at this point. Excessive oil pressure may indicate a blocked filter, blocked oil gallery or the wrong grade of oil. Low oil pressure indicates worn bearings on the crank shaft or a broken oil pump.
oh...
pi_104115191
Dus puur theoretisch gezien, want je moet het volgende NOOIT doen, als je de olie tot de top bijvult, dan mag het lampje niet aangaan want de druk is dan hoog?
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:46:50 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104130737
Dat lampje brandt altijd even als je het contact aan zet, ter controle van het funktioneren van het lampje. na het starten moet hij uit zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104150692
Ja, dat ben ik thuis ook gewend, maar hier bleven ze maar branden als je in de stand voor het starten zit, en gingen ze niet na een paar seconden uit. Maar eenmaal gestart gingen ze beide uit, niks aan de hand dus. Heb ook 5 liter 20w50 gekocht, speciaal voor 1993 of ouder blokken.

Nu nog kijken of ik de stopcontacten aan de praat krijg, en of ze 12 of 240V zijn. Heb geen idee namelijk :')
pi_104153272
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
  woensdag 9 november 2011 @ 11:35:43 #65
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_104155468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Ben je serieus?
Als ik een nieuwe vaatwasser wil dan schroef ik er toch ook geen nieuwe voorkant op?
Je moeder is een hamster
  woensdag 9 november 2011 @ 12:09:37 #66
104367 Thrackan
new and improved
pi_104156621
als jij een frontje kunt vinden die cd's in cassettebandjes verandert ;)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104159598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Je hebt wel cassettetapes met n aux kabeltje er aan, maar lijkt me dat n nieuwe radio n wat betere optie is...
  woensdag 9 november 2011 @ 13:48:56 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104159773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:06 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ja, dat ben ik thuis ook gewend, maar hier bleven ze maar branden als je in de stand voor het starten zit, en gingen ze niet na een paar seconden uit. Maar eenmaal gestart gingen ze beide uit, niks aan de hand dus. Heb ook 5 liter 20w50 gekocht, speciaal voor 1993 of ouder blokken.

Nu nog kijken of ik de stopcontacten aan de praat krijg, en of ze 12 of 240V zijn. Heb geen idee namelijk :')
Is het net daar niet in 110V?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Doe maar het hele gevaarte vervangen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104235986
Radio is wel het laatste probleem momenteel. Radiotor werkt niet fatsoenlijk en moet vervangen worden, grapje van 400 euro :(. Gelukkig had ik zulke dingen al bij de prijs ingerekend, maar het blijft natuurlijk balen. En het is hier 240 hoor, volgens mij is het alleen in amerika 110.
  Spellchecker vrijdag 11 november 2011 @ 14:23:23 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104245630
Als die cassette/radio goed is en je wilt er alleen aux bij, dan kun je idd, wat JohnB52 zegt, zo'n dummy-cassettebandje kopen, waar een aux-kabeltje aan hangt.

Heb ik op vakantie wel eens gebruik van gemaakt; werkt best goed ^O^
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 01:29:02 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104276420
Kijk ook meteen naar de dynamo. Die laadt niet meer bij waardoor je accu steeds leger raakt. En de stroom voor o.a. de ontsteking komt uit ... juist ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker zaterdag 12 november 2011 @ 03:13:21 #72
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104277548
Ik vervang meestal ook meteen mijn dynamo, bij het vervangen van de autoradio. Wel zo praktisch.
Tevens -purist.
pi_104284278
En met wat zou de dynamo te maken hebben?
pi_104312240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
En met wat zou de dynamo te maken hebben?
een dynamo werkt met een elektromagnetisch veld, dynamo's van oude auto's hadden hier voor geen ontstoring op de dynamo zitten, wat ruis en slecht ontvangst veroorzaakt
pi_104349441
Ah oke, maar de radio stoort niet hoor :), wou er alleen een ipod op aansluiten.
pi_104568546
Hoeveel gaat het kosten om een automaatbak van een Chrysler Voyager met bouwjaar 1993 in te laten bouwen?
pi_104570490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:30 schreef ayumu het volgende:
Hoeveel gaat het kosten om een automaatbak van een Chrysler Voyager met bouwjaar 1993 in te laten bouwen?
Als je de bak al hebt toch al rekenen op minstens 400 euro, maar ik denk nog wel meer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104571717
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:18 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als je de bak al hebt toch al rekenen op minstens 400 euro, maar ik denk nog wel meer.
Kan een redelijk automaatbak krijgen voor 150E dan zit je op een 550E, En vind daar maar eens een nieuwe fatsoenlijke auto voor weet nu tenminste wat we hebben.
pi_104572629
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef ayumu het volgende:

[..]

Kan een redelijk automaatbak krijgen voor 150E dan zit je op een 550E, En vind daar maar eens een nieuwe fatsoenlijke auto voor weet nu tenminste wat we hebben.
Maar hoe weet je dat de bak redelijk is ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104573444
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 00:19 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dat de bak redelijk is ?
Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.
  Spellchecker zondag 20 november 2011 @ 02:42:15 #81
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104575695
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.
Goeie deal dan, me dunkt..
Tevens -purist.
pi_104576039
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 02:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Goeie deal dan, me dunkt..
De Voyager is op zich altijd al een goeie deal geweest ;)

8 jaar geleden gekocht gered van de sloop voor echt een paar euro, Met wat onderdelen opgelapt we zijn nu dan 8 jaar verder en de automaatbak heeft het dan 2 weken terug opgeven mag ook wel staat inmiddels 4ton op de teller :+

En dat is hoe we het doen spul gewoon rijdend houdend en wanneer het stopt lappen we het weer op ^O^
pi_104581668
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:47 schreef ayumu het volgende:

[..]

Komt uit een afgekeurde Voyager en de automaatbak is redelijk de eigenaar heeft zodoende de werkende onderdelen eruit gevist en de rest naar de sloop gebracht. Ken de jongen en kan erop vertrouwen dat het werkt naar behoren.
Klinkt goed !
Maar bel eens een garage.

Het kan een hoop per auto schelen.
Bij mijn Alfa 166 moest de hele motor eruit, de linker wielopohanging en het subframe moest los, dan red je het niet met 600 euro in- en uitbouwen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104606543
Vraagje, hoeveel zou het kosten bij een garage om het koppelingspedaal opnieuw af te stellen? Is dat simpel om te doen of zijn ze daar wel even mee bezig, moet je denken aan 20 euro of eerder 50?

Mijn ma vindt het namelijk niet lekker rijden nu en zij neemt hem over :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 20 november 2011 @ 22:31:58 #85
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_104609505
Dat doet het pedaal zelf.
Dat zou een nieuwe plaat betekenen.
pi_104609813
Er zijn toch ook autos met n koppelingskabel? Die zou ook niet goed meer kunnen zijn. Maar lijkt me idd dat er n andere kopp#ling in mag, en dan ben je t 10 voudige kwijt. Wat voor auto is het?
pi_104610018
De koppeling is niet stuk, hij slipt ook niet. Hij zit alleen redelijk hoog voordat het aangrijpingspunt er is, en mijn moeder is altijd gewend dat het aangrijpings punt redelijk laag zit. Dus zou alleen gaan om de kabel aanpassen, half uurtje werk of iets?
Gaat om een kia rio uit 2003 trouwens.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_104610772
Rene het betreft in jouw geval een hydraulische systeem en is dus niet af te stellen. In dit,geval is er een nieuwe koppeling nodig
pi_104613072
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Rene het betreft in jouw geval een hydraulische systeem en is dus niet af te stellen. In dit,geval is er een nieuwe koppeling nodig
Hmm morgen eens de garage bellen dan :')

Bedankt voor de info in ieder geval.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_104618002
Auto start moeilijk als hij een paar dagen staat, de startmotor gaat veel langzamer als normaal (lees motor warm/accu opgeladen). Nieuwe accu en problem solved?
  maandag 21 november 2011 @ 05:05:52 #91
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_104618016
Hobbelt er iemand hier rond met ervaring met opsporen van storingen, kortsluitingen en maffe dingen aan het electronische circuit ? :P
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  maandag 21 november 2011 @ 05:36:47 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104618029
Ja, misschien is het handig als je de klacht even omschrijft :)

Online oplossen valt nog steeds niet echt mee, maar we kunnen altijd een poging wagen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker maandag 21 november 2011 @ 15:10:09 #93
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104630557
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 04:45 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Auto start moeilijk als hij een paar dagen staat, de startmotor gaat veel langzamer als dan normaal (lees motor warm/accu opgeladen). Nieuwe accu en problem solved?
Lekstroom.. Nieuwe accu raakt dan net zo goed leeg.

Autoradio blijkt vaak de schuldige, vooral als die volledig op spanning (dus bruikbaar) blijft wanneer de auto van het contact is..
Tevens -purist.
  maandag 21 november 2011 @ 16:17:50 #94
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_104633462
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 05:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, misschien is het handig als je de klacht even omschrijft :)

Online oplossen valt nog steeds niet echt mee, maar we kunnen altijd een poging wagen ;)


De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...
Terwijl ik de zekering van de binnenverlichting eruit heb liggen.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_104636667
Hallo allemaal,

Misschien het verkeerde topic.. Maar ik vroeg me iets af.
Mijn auto start al 2 jaar niet goed, meestal meteen, maar ook vaak dat ik 10x sleutel om moest draaien voordat ie startte.
Nu de laatste weken startte ik elke keer de accu leeg zeg maar. Dus 20x proberen te starten en dan hoor je hem steeds langzamer proberen te starten. Soms deed ie het dan wel weer na 5 minuten wachten :?
Nou was mijn vader laatst hier met startkabels en zelfs toen hij aangesloten was aan zijn accu startte ik hem nog leeg heel raar, iemand een idee hoe dat kan?
Nu heb ik een nieuwe accu maar hij start nog steeds niet, iemand een idee wat dat kan zijn?
(bij de garage dachten ze misschien aan startonderbreker en die chip ofzo zeg maar )
  Spellchecker maandag 21 november 2011 @ 17:28:32 #96
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104636891
Startonderbreker kan.. Maakt de buitentemperatuur en, nu met die mist, de luchtvochtigheid ook nog verschil :?
Tevens -purist.
pi_104637074
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:28 schreef NoBody122 het volgende:
Startonderbreker kan.. Maakt de buitentemperatuur en, nu met die mist, de luchtvochtigheid ook nog verschil :?
Ja in het begin van de winter is het altijd erger maar uiteindelijk startte hij wel, maar nu helemaal niet meer :N
pi_104637110
en vorige week was er geen mist en deed ie het ook niet :N
  Spellchecker maandag 21 november 2011 @ 17:47:17 #99
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104637666
Dan kan het ook de koudstartregeling zijn. Hoe probeer je hem eigenlijk precies te starten? Sleutel omdraaien en omgedraaid houden totdat de accu leeg is gestart, of steeds met intervallen?

Wellicht eens proberen een beetje gas bij te geven bij het starten (niet teveel!)?
Tevens -purist.
pi_104638376
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:47 schreef NoBody122 het volgende:
Dan kan het ook de koudstartregeling zijn. Hoe probeer je hem eigenlijk precies te starten? Sleutel omdraaien en omgedraaid houden totdat de accu leeg is gestart, of steeds met intervallen?

Wellicht eens proberen een beetje gas bij te geven bij het starten (niet teveel!)?
Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.
Ik trap hooguit 2x het gaspedaal in.

Nou ja ik zie wel hij staat nu bij de garage, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wilde maar ik dachtmisschien herkend iemand het :P
pi_104639700
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klinkt goed !
Maar bel eens een garage.

Het kan een hoop per auto schelen.
Bij mijn Alfa 166 moest de hele motor eruit, de linker wielopohanging en het subframe moest los, dan red je het niet met 600 euro in- en uitbouwen.
Beetje rond gebeld een beunhaas gevonden die de bak er voor 275E inzet _O_
pi_104639713
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 05:05 schreef HighLander het volgende:
Hobbelt er iemand hier rond met ervaring met opsporen van storingen, kortsluitingen en maffe dingen aan het electronische circuit ? :P
ja, doe dit dagelijks voor mn werk
pi_104639733
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:24 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo allemaal,

Misschien het verkeerde topic.. Maar ik vroeg me iets af.
Mijn auto start al 2 jaar niet goed, meestal meteen, maar ook vaak dat ik 10x sleutel om moest draaien voordat ie startte.
Nu de laatste weken startte ik elke keer de accu leeg zeg maar. Dus 20x proberen te starten en dan hoor je hem steeds langzamer proberen te starten. Soms deed ie het dan wel weer na 5 minuten wachten :?
Nou was mijn vader laatst hier met startkabels en zelfs toen hij aangesloten was aan zijn accu startte ik hem nog leeg heel raar, iemand een idee hoe dat kan?
Nu heb ik een nieuwe accu maar hij start nog steeds niet, iemand een idee wat dat kan zijn?
(bij de garage dachten ze misschien aan startonderbreker en die chip ofzo zeg maar )
wat voor auto en wat voor motor?
pi_104639769
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:17 schreef HighLander het volgende:

[..]

De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...
Terwijl ik de zekering van de binnenverlichting eruit heb liggen.
massa probleem, controleer de massa punten van de auto
pi_104640425
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wat voor auto en wat voor motor?
Peugeot 106 uit '98 geen idee wat voor motor
pi_104640586
Ok, ik vermoed een probleem met de startblokkering, heb je de reserve al geprobeerd?
  Spellchecker maandag 21 november 2011 @ 18:45:01 #107
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104640636
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.
Ik trap hooguit 2x het gaspedaal in.

Nou ja ik zie wel hij staat nu bij de garage, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wilde maar ik dachtmisschien herkend iemand het :P
Misschien wil je stiekem alvast een kostenindicatie hebben? :P
Tevens -purist.
pi_104640675
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ok, ik vermoed een probleem met de startblokkering, heb je de reserve al geprobeerd?
Nee, dat stelde mijn moeder net ook al voor _O-
Maar ja nu staat ie bij de garage :(
pi_104640706
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Misschien wil je stiekem alvast een kostenindicatie hebben? :P
Nou ja als ik weet wat het is kan ik er misschien rekening mee houden ja :P
pi_104641211
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee steeds met tussepozen. Ik draai de sleutel om totdat ik ''klik'' hoor, en dan draai hem om.
Ik trap hooguit 2x het gaspedaal in.

Nou ja ik zie wel hij staat nu bij de garage, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wilde maar ik dachtmisschien herkend iemand het :P
maakt de auto een klikken geluid tijdens het starten?

dan is het vrijwel zeker de startmotor
pi_104641716
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

maakt de auto een klikken geluid tijdens het starten?

dan is het vrijwel zeker de startmotor
Nou die klik moet ik eerst horen zeiden ze toen ik de auto kocht, dan herkend de auto de chip of de sleutel of zoiets ik weet niet heb er verder ook geen verstand van :P
pi_104642253
Staat er ook niks in je display? Bij fiat staat er dan n sleuteltje en "code" erbij...
pi_104642965
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Staat er ook niks in je display? Bij fiat staat er dan n sleuteltje en "code" erbij...
een Peugeot 106 heeft geen multi functioneel display, is gewoon kaal

tevens, Kwade Afdronk, ging het gele "K" lampje branden als je de auto op het contact zet?
pi_104643322
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

een Peugeot 106 heeft geen multi functioneel display, is gewoon kaal

tevens, Kwade Afdronk, ging het gele "K" lampje branden als je de auto op het contact zet?
Nee nog nooit gezien :N
pi_104644859
reden dat ik dit vraag, bij deze modelen wil er nog wel eens een kabelbreuk op treden, uit mn hoofd gezegt ca 20 cm van de rekeneenheid inspuiting. Of thv de waterpomp waar deze van horizontaal naar verticaal gaat ( de kabelboom) dit zijn 2 beruchte plekken

en niet te vergeten het wereld beroemde dubbel relais :+
pi_104645036
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
reden dat ik dit vraag, bij deze modelen wil er nog wel eens een kabelbreuk op treden, uit mn hoofd gezegt ca 20 cm van de rekeneenheid inspuiting. Of thv de waterpomp waar deze van horizontaal naar verticaal gaat ( de kabelboom) dit zijn 2 beruchte plekken

en niet te vergeten het wereld beroemde dubbel relais :+
heh? :')
pi_104645150
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

heh? :')
gewoon even een paar mogelijke oorzaken van jou probleem :P

het dubbel relais, is eigenlijk een schakelaar, welke een grote stroom laat lopen, voor oa de onsteking en de brandstof pomp. Het nadeel van dit relais, hij zit onder de accu bak en er komt onherroepelijk water in, dit gaat oxideren met deze klacht als gevolg :P
pi_104645593
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

gewoon even een paar mogelijke oorzaken van jou probleem :P

het dubbel relais, is eigenlijk een schakelaar, welke een grote stroom laat lopen, voor oa de onsteking en de brandstof pomp. Het nadeel van dit relais, hij zit onder de accu bak en er komt onherroepelijk water in, dit gaat oxideren met deze klacht als gevolg :P
Ok :P

Nou wezullen zien morgen, als het heel veel gaat kosten koop ik denk ik een nieuwe
pi_104645820
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ok :P

Nou wezullen zien morgen, als het heel veel gaat kosten koop ik denk ik een nieuwe
het hoeft niet veel te kosten, veel al ligt het aan het kennen en kunnen van de garage. 1x een goede diagnose is goedkoper dan onderdelen wisselen op de gok

als je een kenteken voor mij hebt kan ik het eea na kijken voor je
pi_104645968
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

het hoeft niet veel te kosten, veel al ligt het aan het kennen en kunnen van de garage. 1x een goede diagnose is goedkoper dan onderdelen wisselen op de gok

als je een kenteken voor mij hebt kan ik het eea na kijken voor je
haha,kenteken is ST-LT-79
pi_104646322
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:16 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

haha,kenteken is ST-LT-79
haha ?????
pi_104646650
het betreft hier een TU1JP motor,

bekende kwalen

Olielekkage op de Distrubutie riem, met een geknapte riem en zware motor schade tot gevolg
Dubbel relais defect, kost dacht ik een tientje of 7
kabelbreuk thv de waterpomp, en een 20cm van af de rekeneenheid inspuiting

ik ga voor het dubbel relais.
pi_104646950
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
het betreft hier een TU1JP motor,

bekende kwalen

Olielekkage op de Distrubutie riem, met een geknapte riem en zware motor schade tot gevolg
Dubbel relais defect, kost dacht ik een tientje of 7
kabelbreuk thv de waterpomp, en een 20cm van af de rekeneenheid inspuiting

ik ga voor het dubbel relais.
Ok, nou bedankt iig :)
pi_104647387
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:30 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ok, nou bedankt iig :)
np
  maandag 21 november 2011 @ 21:30:30 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104651767
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:17 schreef HighLander het volgende:

[..]

De binnenverlichting knippert af en toe mee met de richtingaanwijzers...
Terwijl ik de zekering van de binnenverlichting eruit heb liggen.
Hmm, naais :') dan vermoed ik dat ergens je knipperlichtbekabeling sluiting maakt met massa, en op die manier je binnnenverlichtings lampje voedt.. kun je evt meten met een multimeter; daarop kun je zien wat plus en wat min is.. je zou dan op een willekeurig massapunt ook het knipperstroompje moeten meten trouwens :)

Wat voor elektrische wonderauto is het ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104652880
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 21:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, naais :') dan vermoed ik dat ergens je knipperlichtbekabeling sluiting maakt met massa, en op die manier je binnnenverlichtings lampje voedt.. kun je evt meten met een multimeter; daarop kun je zien wat plus en wat min is.. je zou dan op een willekeurig massapunt ook het knipperstroompje moeten meten trouwens :)

Wat voor elektrische wonderauto is het ??
we zitten op het zelfde lijntje vanavond :7
pi_104654156
kwadeafdronk het dubbel relais kost 19 euro met onderdeel nummer : 6556P7 of 21 euro met onderdeel nummer 19207L
  dinsdag 22 november 2011 @ 06:03:16 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104664112
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

we zitten op het zelfde lijntje vanavond :7
Soms hebben we dat he ;)

Ik zou nog een tof klussie voor je hebben aan de 300ZX waar we niet zo goed uit komen, maar volgens mij zit je best een eind hiervandaan :)
Een ekte ekte motorstoring, hikken, sputteren, bokken bij lagere toeren tot rond de 2400, dan wordt het ietsje minder als ik voorzichtig gas geef, en boven de 2700 gaat 'ie als de brandweer. In alle versnellingen, ook op de snelweg, maar dan in mindere mate, en héééél af en toe doet hij het niet. Hij doet het in principe ook niet als hij écht koud is, maar na een km of 2 begint hij ermee.
EGR-vacuum is afgekoppeld en EGR zover mogelijk gereinigd, als we die aansluiten wordt het nóg erger.. Injectorcleaner geprobeerd, helpt geen reet, iets hogere octaan tanken helpt ietsje, maar niet veel, maar ik heb wel de indruk dattie het op Tinq- meuk wat erger doet als op Avia of Schelp. Bougiekabels, rotor en kap zien er prima uit, pitten ook.
Ik gokte eerst richting vervroeging van de ontsteking, of klopsensor, maar ik ben nu een beetje de draad kwijt.
Kan wel domweg alles gaan proberen, maar eigenlijk moet 'ie even aan de Tech ofzo, en effe goed kijken waar het mis gaat, maar ik weet hier geen echt goeie diagnoseboer te zitten.
Mijn schoonpa wil vanalles voor me doen, maar we weten gewoon niet welke kant we op moeten zoeken; we zwemmen een beetje, maar we geraken niet aan de kant zeg maar ;(

Geen lampjes overigens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104665921
Had vroeger n ford probe, die had vris sensoren erop zitten, en als die stuk waren, had je ook geen vermogen, weet niet of die bij jou er op zitten?
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:37:16 #130
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104667312
Geen idee, is een Frod hetzelfde als een Niksan? :+

En wat de neucq is een vris-voelert?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104668534
Die fords hebben wel n mazda-motor, en toevallig komt dat uit hetzelfde land...


http://en.m.wikipedia.org(...)nce_Induction_System

Dat is vris :-)
pi_104672680
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kwadeafdronk het dubbel relais kost 19 euro met onderdeel nummer : 6556P7 of 21 euro met onderdeel nummer 19207L
De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar dan :)
Maar hij wist niet zeker of ie het dan wel zou doen, ja 90 % :?
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:56:17 #133
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_104673663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar dan :)
Maar hij wist niet zeker of ie het dan wel zou doen, ja 90 % :?
garagehouders zijn geen helderzienden, het relais mag dan wel kapot zijn maar ze gaan nooit 100% garantie geven dat dat het probleem gaat oplossen.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:53:28 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104687874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:19 schreef JohnB52 het volgende:
Die fords hebben wel n mazda-motor, en toevallig komt dat uit hetzelfde land...

http://en.m.wikipedia.org(...)nce_Induction_System

Dat is vris :-)
Zegt me niks, lijkt me sterk dat dat op een hok uit 1984 zit ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104689057
Nee dat lijkt me ook niet.

Wat er bij mij nog meer voor zorgde dat ie verrot liep: bougiekabel waar n scheurtje inzat, en daardoor niet meer goed werkte...

Dat ie van 1984 was, wist ik niet ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:20:54 #136
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_104689602
Ok, ik heb ook een vraag over mijn VW LUPO

Als ik de auto start, springt de motor hij voor een seconde of 2 hoog in de toeren. Alsof je een sportieve tweewieler start zeg maar. Als de motor warm is, dus wanneer ik hem ergens even parkeer en binnen een half uurtje weer mee weg rijd, dan heb ik er geen last meer van.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:09 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_104689624
Koude start regeling?

Of is het echt hoog, boven de 4000 toeren?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:50:07 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104691431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef JohnB52 het volgende:
Nee dat lijkt me ook niet.

Wat er bij mij nog meer voor zorgde dat ie verrot liep: bougiekabel waar n scheurtje inzat, en daardoor niet meer goed werkte...

Dat ie van 1984 was, wist ik niet ;)
Ik twijfel al een tijdje aan de bougiekabels, maar die zijn net als alle andere ontstekingsdelen zo goed als nieuw. Het maffe eraan is, dat hij precies op 2700 rpm ineens over het gestotter heen is, en dan is er ook niks meer aan de hand, zolang ik maar boven die rpm's zit.. op de snelweg met een constante snelheid kan ik wel zakken naar ongeveer 2300 - 2400, maar als ik dan wat gas geeft bokt hij ook, en soms best heftig, en dan dwingt 'ie me tot terugschakelen.
Nat of droog weer maakt geen bips uit, buitentemperatuur ook niet. Ik heb ook al geprobeerd om er super en V-power in te mikken, dat helpt ook niet echt, al lijkt het of hij dan ietsje vergeeflijker is, maar niet dusdanig dat ik verder die kant op wil zoeken..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104695788
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 06:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Soms hebben we dat he ;)

Ik zou nog een tof klussie voor je hebben aan de 300ZX waar we niet zo goed uit komen, maar volgens mij zit je best een eind hiervandaan :)
Een ekte ekte motorstoring, hikken, sputteren, bokken bij lagere toeren tot rond de 2400, dan wordt het ietsje minder als ik voorzichtig gas geef, en boven de 2700 gaat 'ie als de brandweer. In alle versnellingen, ook op de snelweg, maar dan in mindere mate, en héééél af en toe doet hij het niet. Hij doet het in principe ook niet als hij écht koud is, maar na een km of 2 begint hij ermee.
EGR-vacuum is afgekoppeld en EGR zover mogelijk gereinigd, als we die aansluiten wordt het nóg erger.. Injectorcleaner geprobeerd, helpt geen reet, iets hogere octaan tanken helpt ietsje, maar niet veel, maar ik heb wel de indruk dattie het op Tinq- meuk wat erger doet als op Avia of Schelp. Bougiekabels, rotor en kap zien er prima uit, pitten ook.
Ik gokte eerst richting vervroeging van de ontsteking, of klopsensor, maar ik ben nu een beetje de draad kwijt.
Kan wel domweg alles gaan proberen, maar eigenlijk moet 'ie even aan de Tech ofzo, en effe goed kijken waar het mis gaat, maar ik weet hier geen echt goeie diagnoseboer te zitten.
Mijn schoonpa wil vanalles voor me doen, maar we weten gewoon niet welke kant we op moeten zoeken; we zwemmen een beetje, maar we geraken niet aan de kant zeg maar ;(

Geen lampjes overigens.
controleer je ontstekings tijdstip mbv een stroboscoop lamp, een ontsteking die te vroeg staat geeft in lagere toerentalen veel problemen maar op toeren gaat ie als de brandweer
pi_104695960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef Lesnar het volgende:
Ok, ik heb ook een vraag over mijn VW LUPO

Als ik de auto start, springt de motor hij voor een seconde of 2 hoog in de toeren. Alsof je een sportieve tweewieler start zeg maar. Als de motor warm is, dus wanneer ik hem ergens even parkeer en binnen een half uurtje weer mee weg rijd, dan heb ik er geen last meer van.
gasklep reinigen en in de basis stand zetten
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:57:37 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104696453
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

controleer je ontstekings tijdstip mbv een stroboscoop lamp, een ontsteking die te vroeg staat geeft in lagere toerentalen veel problemen maar op toeren gaat ie als de brandweer
Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104696734
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.
autodata 2.25

:+
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:06:53 #143
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_104701470
Staat de computer niet vol water? :+
  woensdag 23 november 2011 @ 06:53:57 #144
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_104707509
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:21 schreef daNpy het volgende:
Koude start regeling?

Of is het echt hoog, boven de 4000 toeren?
Nee, niet zo hoog. Max 2500 toeren
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  woensdag 23 november 2011 @ 06:54:46 #145
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_104707511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

gasklep reinigen en in de basis stand zetten
Ok thanx.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_104707580
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Volgens mij had mijn schoonpaps dat al gedaan, ik heb ook zo goed als geen technische gegevens van het gebakkie, maar die zijn vast wel ergens online op te graven, al zijn ze nooit zo heel popi geweest in nl. meeste heeft hij er aan gedaan tot nu toe, maar ik zal wel eens effe vragen hoe en wat hij precies wel en niet heeft gedaan.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/VG30E

Kijk anders hier eens waar t blok nog meer in ligt, en google dan verder?
  woensdag 23 november 2011 @ 11:18:09 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104711868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:06 schreef blup het volgende:
Staat de computer niet vol water? :+
Hope not :')

quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 07:13 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org/wiki/VG30E

Kijk anders hier eens waar t blok nog meer in ligt, en google dan verder?
Hey thanks, die had ik nog niet gevonden ^O^

Ligt in aardig wat auto's zo te zien :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104720615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:27 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

De garage belde net en ze zeiden dat de relais kapot was. Dus ze gaan het onderdeel bestellen en hopelijk is hij morgen klaar dan :)
Maar hij wist niet zeker of ie het dan wel zou doen, ja 90 % :?
Mijn auto is klaar en doet het weer *O*
pi_104723701
Nou heb hem net opgehaald, hij startte meteen. Toen even wezen tanken toen startte ie na 3x. Toen even boodschappen gedaan,moest ik zeker 10x starten voordat ie het deed |:(
Dus is nog niet veel veranderd, hopelijk blijft ie het wel doen ;(
pi_104725207
Nou, heb je toch nog ff van kunnen genieten :-)

Hoeveel was je kwijt?
pi_104730222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Nou heb hem net opgehaald, hij startte meteen. Toen even wezen tanken toen startte ie na 3x. Toen even boodschappen gedaan,moest ik zeker 10x starten voordat ie het deed |:(
Dus is nog niet veel veranderd, hopelijk blijft ie het wel doen ;(
wat is de motor temperatuur? de motor temp sensor (groen) geeft wel een problemen
pi_104730968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Nou heb hem net opgehaald, hij startte meteen. Toen even wezen tanken toen startte ie na 3x. Toen even boodschappen gedaan,moest ik zeker 10x starten voordat ie het deed |:(
Dus is nog niet veel veranderd, hopelijk blijft ie het wel doen ;(
mooie is, het is nu garantie :P
pi_104743741
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

mooie is, het is nu garantie :P
Net wezen sporten en toen deed ie het 2xgewoon in 1 keer :P
Hopelijk blijft het zo,moest ie ff inkomen ofzo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')