abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 12:38:06 #1
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509581


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:
Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:
Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Voorgaande delen:

De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen.
pi_102509781
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus ;)
Ik heb echt alleen maar ouwe shit :')
  donderdag 29 september 2011 @ 12:46:25 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102509803
Mijn jongste was van '95. :').
  Spellchecker donderdag 29 september 2011 @ 16:54:16 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102517971
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik heb echt alleen maar ouwe shit :')
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Tevens -purist.
pi_102518018
Ow handig. Ik heb een vraag.

Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.

Is dat eenvoudig zelf te vervangen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102518019
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt :) (als ik eraan denk :') )

(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_102519759
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef vosss het volgende:
Ow handig. Ik heb een vraag.

Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.

Is dat eenvoudig zelf te vervangen? :@
Ja heel simpel, alleen zijn de bouten vaak erg verroest dus is een brug wel handig.
Gun gum werkt helaas niet lekker op die flexibele gedeeltes.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 29 september 2011 @ 17:47:45 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102519874
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
pi_102520141
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102520202
hmmz, die dingen heb ik niet. Iemand in de buurt die dat wel heeft en tzt een keer zin heeft om te helpen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102520314
In de buurt van?? Groningen??
Heb zelf wel 2 van die oprijdblokken, ga binnenkort eens de einddemper proberen te vervangen, wordt steeds minder namelijk.
toch?
  donderdag 29 september 2011 @ 18:07:05 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102520427
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
pi_102520595
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:

[..]

Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Die staat dus op een krikje.
Ik gebruik bokjes, blokken achter de steunende wielen en 2 wielen onder auto op een vlakke ondergrond.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:01:06 #14
104367 Thrackan
new and improved
pi_102544871
Of als je het heel erg primitief wil doen: zoek een hoge stoeprand en rij daar met 2 wielen op :)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:07:38 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102588026
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Onzin.
pi_102589560
Ik sleutel al jaren regelmatig met de auto opgekrikt en ondersteund door assteunen, en er is nog nooit iets gebeurd.

Dat een uitlaat vervangen op straat en met opgekrikte auto klote is kan ik wel beamen, mijn lokale garage doet dat voor weinig, snel klaar en ik mag zelf de uitlaat aanleveren. Daar ga ik zelf niet voor klooien.
Vogelbek-verdubbel-inator
  Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 01:06:08 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102599981
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 19:07 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Onzin.
In zekere mate heeft hij natuurlijk groot gelijk.

Echter mits voldoende voorzorgsmaatregelen (stabiele ondergrond; auto uit laten rollen, zodat hij in ieder geval geen krachten uitoefent, alvorens op de krik te zetten, as-steunen of iets anders eronder) is dat gevaar tot een minimum te beperken.
Tevens -purist.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:12:11 #18
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102600191
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:

[..]

Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Daarom voldoende voorzorgsmaatregelen. That is: assteunen, blokjes voor de wielen en de wielen die eraf zijn onder de dorpels leggen. Dan valt je auto hooguit een stuk, maar meestal zo ver dat je er nog precies onder past.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:13:24 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102600228
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
  Spellchecker zondag 2 oktober 2011 @ 01:36:18 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102600918
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:13 schreef blup het volgende:
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Tevens -purist.
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:28:08 #21
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102603735
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Ze komen soms wel voorbij bij de Aldi/Lidl voor ¤25 oid, voor het geld hoef je het dus niet te laten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:42:05 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102604639
Precies. Ik heb ooit een krikje gekocht voor 25 euro en m'n assteunen kostten geloof ik 12 euro per twee. Dat heb je er binnen no-time uit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102604743
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.

Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:41:38 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102678596
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.

Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan :D
Het scheelt je wel zwaar opkrikken :) Krik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar :)
pi_102710152
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Het scheelt je wel zwaar opkrikken :) Krik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar :)
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Spellchecker woensdag 5 oktober 2011 @ 01:26:29 #26
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102720693
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Wat dacht je van onder de as? :P
Tevens -purist.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:16:21 #27
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102722817
Ik heb ze meestal ook onder de draagarm, daar kan ik makkelijk bij en heb ik een goed punt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:06:45 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102723622
Ligt toch een beetje aan de ophanging van de auto, bij veel auto's zou ik hem niet onder de draagarm zelf zetten omdat ie er dan heel makkelijk af kan schieten.
Ik probeer steunen gewoon onder een krikpunt te zetten, daar zijn ze voor bedoeld. Je moet hem dan wel elders even opkrikken, onder het subframe of een ander stevig punt van de dorpel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:32:46 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102724188
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?

Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:24:53 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102733764
Mja, ik heb zelf maar een paar opkrikpunten op de auto, welke er specifiek voor zijn om niet te beschadigen, dus ik kan er niet tegelijk een assteun en een krik onder zetten :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:21:31 #31
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_102738188
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
pi_102744207
Je mag t proberen...


Krak is ho
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 23:34:22 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102756753
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:21 schreef Tjabbo het volgende:
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
Tijd heeft hier niets mee te maken. Waar je de krik wel onder kan zetten is afhankelijk van de auto. Maar meestal is een subframe wel geschikt, liefst bij en bevestigingspunt van iets stevigs (draagarm of carosserie).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102780894
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:32 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen :)
Mijn assteunen lopen in een } vorm, alleen dan met de opening naar boven.
Dat gaat dus niet.
Ik zet ze meestal onder de draagarm bevestiging, maar het is soms wel zoeken naar een goede plek.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102781205
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt :) (als ik eraan denk :') )

(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
Nou, het borrelt dus niet en een nieuwe dop op het expansievat (afgelopen maandag bij Skoda gehaald; vanochtend bijgevuld en vanmiddag kreeg ik wéér een melding...) had dus ook geen zin, want het is er gewoon wéér uitgelopen. Binnenkort maar eens kijken of ik dit op een andere manier kan laten nakijken (lees: dat ik er tijd voor heb :') ).

Het loopt er overigens niet uit bij stilstand (ook niet na een tijd gereden te hebben). Het loopt blijkbaar pas uit het expansievat tíjdens het rijden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:23:39 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103180420
Je koppakking is deaud aan het gaan jonguh. Helaas maar waar..

Auto De motor af laten persen door de garage is de enige manier om 100% zekerheid te krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:20:37 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_103184616
Wat SD zegt :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Spellchecker maandag 17 oktober 2011 @ 17:54:50 #38
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_103199063
En als je het een beetje treft, zou er (ook nog) een scheur in je cilinderkop kunnen zitten..
Tevens -purist.
pi_103506780
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.

Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).

Iemand een idee?

Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:46:49 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103507525
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:54 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Mijn auto uit 2009 heeft een expansievat en een radiateurdop.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Spellchecker maandag 24 oktober 2011 @ 19:20:04 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_103509201
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:29 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.

Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).

Iemand een idee?

Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
Tevens -purist.
pi_103518976
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
Hoe kan ik dat controleren?
pi_103519098
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:46 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat controleren?
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103520323
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
Bedoel je met het rubber eraf ofzo :?
  zondag 6 november 2011 @ 13:24:48 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104028615
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Resistance is futile.
  zondag 6 november 2011 @ 13:40:54 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104029418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bedoel je met het rubber eraf ofzo :?
Nee laten zitten.

quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Hoe versleten zijn je remmen?
Lampje en filters kun je prima zelf doen, uitlaat ook wel als je even je best doet.
pi_104036376
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Lampje moet je zelf doen voor een tientje.
Olie en luchtfilter zit je op 25 euro, als je het zelf doet.

Uitlaat kan je onder de 100 euro krijgen en is zelf ook wel te doen, wat voor type motor gaat het om ?

Hoe handig ben je ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Spellchecker zondag 6 november 2011 @ 16:17:24 #48
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104037139
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Over welke filters gaat het :?
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 21:22:09 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104051441
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)

De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.

Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.

En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.

Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.

Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Vraag het bij een garage. Wij kunnen niet zien of alleen je remblokken op zijn of dat ook je remschijven versleten zijn. Maar gelukkig weet je al wat dat kost.

Verder is het een vraag wat 'reutelen' is en we kunnen ook niet ruiken of het inderdaad het achterste gedeelte is of dat je complete uitlaat er onder weg gepleurd is. En zoals eerder gezegd: welke filters wil je (laten) vervangen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104056607
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)

Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
pi_104057252
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)

Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
Nee, die zat reeds in de materiaalprijs verwerkt ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')