Ik heb echt alleen maar ouwe shitquote:Op woensdag 28 september 2011 21:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nieuwe auto's hebben geen radcap meer, maar een los reservoir.
Ja dus
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb echt alleen maar ouwe shit
Ja heel simpel, alleen zijn de bouten vaak erg verroest dus is een brug wel handig.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef vosss het volgende:
Ow handig. Ik heb een vraag.
Mijn uitlaat lekt en volgens mij is dat vooraan met dat flexibele stuk erin.
Is dat eenvoudig zelf te vervangen?
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..quote:Op donderdag 29 september 2011 17:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Netjes op bokjes of oprijbokken is niet gevaarlijk.
Die staat dus op een krikje.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:
[..]
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:47 schreef blup het volgende:
brug is bijna een must, op de grond met een krik is gevaarlijk.
In zekere mate heeft hij natuurlijk groot gelijk.quote:
Daarom voldoende voorzorgsmaatregelen. That is: assteunen, blokjes voor de wielen en de wielen die eraf zijn onder de dorpels leggen. Dan valt je auto hooguit een stuk, maar meestal zo ver dat je er nog precies onder past.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:07 schreef blup het volgende:
[..]
Vind dat maar niks, je zou niet de eerste zijn..
[ afbeelding ]
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:13 schreef blup het volgende:
As-steunen en een prof. Garage krik etc erbij oké. Maar niet iedereen heeft dat allemaal liggen.
Ze komen soms wel voorbij bij de Aldi/Lidl voor ¤25 oid, voor het geld hoef je het dus niet te laten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je bereid bent zelf meer tijd in je auto te steken en zodoende zelf dingen op te lossen, i.p.v. het door een garage te laten doen, kan het makkelijk uit om zo'n setje aan te schaffen (garagekrik + een stel assteunen).
Het scheelt je wel zwaar opkrikkenquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan ook altijd van die oprijbokken lenen die 2 ton aankunnen.
Erg handig, al is het maar om de auto wat hoger te krijgen zodat je niet je rug verziekt als je bezig ben onder de kap.
Met werkzaamheden aan de assen heb je er uiteraard niets aan
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:41 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Het scheelt je wel zwaar opkrikkenKrik eronder, bok weg, steuntje er onder en klaar
Wat dacht je van onder de as?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?
Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, heb wel een hydraulische krik dus dat scheelt wel een hoop.
Waar zet jij de assteunen meestal ?
Ik meestal bij de draagarm, maar bij veel auto's blijft het toch lastig zoeken naar een goed plekje.
Tijd heeft hier niets mee te maken. Waar je de krik wel onder kan zetten is afhankelijk van de auto. Maar meestal is een subframe wel geschikt, liefst bij en bevestigingspunt van iets stevigs (draagarm of carosserie).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:21 schreef Tjabbo het volgende:
Voor zeer korte tijd kan je de krik toch wel even net naast dat punt zetten?
Mijn assteunen lopen in een } vorm, alleen dan met de opening naar boven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:32 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waar ik ze zet? Waar ze horen. Bij de kokerbalk, in de uitsparing speciaal gemaakt voor krikjes en assteunen
Nou, het borrelt dus niet en een nieuwe dop op het expansievat (afgelopen maandag bij Skoda gehaald; vanochtend bijgevuld en vanmiddag kreeg ik wéér een melding...) had dus ook geen zin, want het is er gewoon wéér uitgelopen. Binnenkort maar eens kijken of ik dit op een andere manier kan laten nakijken (lees: dat ik er tijd voor hebquote:Op donderdag 29 september 2011 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zal morgen trouwens even kijken of het expansievat naborrelt(als ik eraan denk
)
(en ik regel direct ergens een radiatordop....)
Mijn auto uit 2009 heeft een expansievat en een radiateurdop.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Sommige oude auto's hebben dat ook al; mijn Golf van '88 heeft ook geen dop op de radiateur.
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:29 schreef Kadooosh het volgende:
Sinds een tijdje start mijn polo 2 '90(benzine) erg moeizaam, het duurt dan erg lang voordat ie aan slaat.
Dit is altijd de eerste keer als ie start op een dag, dus s'ochtends ga ik naar mijn werk start ie moeilijk en 8 uur later als ik weg ga en hem weer start gaat ie veel sneller aan.
Heb er laatst nog een nieuwe accu in gedaan dus daar ligt het niet aan(was ook daarvoor al).
Iemand een idee?
Ook zie ik vaak wat water uit de uitlaat komen, is dat normaal(niet heel veel ofzo).
Gebruik hem trouwens niet heel vaak(1 a 2x per week en dan 40km max).
Hoe kan ik dat controleren?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bougiekabels gaar, waardoor vochtig van binnen?
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.quote:
Bedoel je met het rubber eraf ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
in het donker met een plantenspuit met water met lopende motor op je kabels spuiten.
Zie je vonken dan zijn je kabels sowieso gaar.
Nee laten zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bedoel je met het rubber eraf ofzo
Hoe versleten zijn je remmen?quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Lampje moet je zelf doen voor een tientje.quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Over welke filters gaat hetquote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Vraag het bij een garage. Wij kunnen niet zien of alleen je remblokken op zijn of dat ook je remschijven versleten zijn. Maar gelukkig weet je al wat dat kost.quote:Op zondag 6 november 2011 13:24 schreef Seven. het volgende:
Paar probleempjes met mijn Opel Corsa uit 1999 (91.000km)
De remmen piepen niet alleen maar maken sinds een maand ook een duidelijk gierend geluid als in metaal op metaal.
Voorlicht links heeft er sinds vorige week de brui aan gegeven.
En de uitlaat begint wat te reutelen, hopelijk het achterste gedeelte.
Verder zijn de filters ook aan vervanging toe.
Wat gaat dit grapje zo ongeveer kosten?
Remblokjes en remschijven: 300 euro
Voorlampje vervangen?
Filters?
Uitlaat?
Nee, die zat reeds in de materiaalprijs verwerktquote:Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)
Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |