Als je maar niet besluit dat je de rest van de dagen het ook wel een goed idee vindt.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:18 schreef GuitarJJ het volgende:
Cheeseburger Kingdeal
2 euro, dus een vaste gewoonte geworden voor de treinreis op woensdag..
Gelukkig zit ik maar één keer per week op dit traject, dus heb ook maar één keer de kans!quote:Op woensdag 28 september 2011 15:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je maar niet besluit dat je de rest van de dagen het ook wel een goed idee vindt.
Dat klinkt heel goed!quote:Op woensdag 28 september 2011 17:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Asociaal inkopen gedaan op Haagse markt
Vanavond geroerbakte spinazie met lente-ui, taugé en knoflook.
Daarbij kabeljouwfilet lekker in de roomboter gebakken. En stokbrood met kruidenboter.
Daarna fruisalade met meloen,ananas, frambozen,aardbeien, appel, druiven en mango
Geen broodje ei?quote:Op woensdag 28 september 2011 20:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Even wat dingern regelen, en dan vlinderpasta met gehakt en courgette.
Iets van aardappeltjes of rijst lijkt me een logische keus voor bij de kip of kalkoen? Je kan ook van die champignons, paprika, ui een wat meer saus-achtig geheel maken. Voor wat smeuïgheid voor bij de rijst of zo?quote:Op donderdag 29 september 2011 11:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Ok, zondag wordt het dus dus kipfilet of kalkoenfilet, gemarineerd in cajun kruiden. Met een mix van champignons, paprika, uitje. Alleen nog geen idee wat ik erbij serveer (voor 2)! Iemand ideetjes?
Zometeen een simpele lunch met brood en vanavond eten we ook gewoon brood (want begrafenis). Geen zin om iets speciaals te eten vanavond dus.
Oh lekker toevallig eet ik vanavond lamsburgers met tzatziki en gebakken aardappelsquote:Op donderdag 29 september 2011 11:48 schreef mascara-klodder het volgende:
Vanochtend 2 schaaltjes fruitsalade
Straks voor middageten lamskebab met yoghurt-knoflooksaus
ik ook van Jamie Oliver met verse spaghetti.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond pasta van jamie (tonijn, basilicum, citroensap, kaneel) voor de bbq van morgen coleslaw, bbq saus, knoflook saus en cocktailsaus maken
Door tijdgebrek werd dat n uitsmijter, vandaag alsnog de salade.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:10 schreef cinnamon_M het volgende:
Staat nu een wortel-currysoepje op voor lunch; vnvnd grote salade met o.a. bietjes, bataat, spinazie, feta, kiemen, nootjes en een nog nader te bedenken dressing.
klinkt goed, welk (huis)merk als ik vragen mag?quote:
Variatie is veel beterquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Gisteren vlinder-pasta met gehakt en piment-olijfjes + gerapste kaas. I can get used to this..
ik ookquote:
Arla. Die hebben echt lekkere toetjes en ze zijn nog biologisch ook.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 04:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
klinkt goed, welk (huis)merk als ik vragen mag?
Jullie krijgen bezoek?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:02 schreef golfer het volgende:
BBQ met kippendij-spiezen, tartaar van biefstuk, biefstukspiezen, merquezworstjes, lamshaasjes, ribeye en protobello's samen met een Ceasarssalade.
De ribeyes waren perfect, gemarmerd en 8 weken bestorven, de aardappelgratin had een heerlijk korstje, en had drie salades gemaakt, koolsla, kommersla en tomaten met basilicum, mozarella, olijfolie en balsamico.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb prachtige ribeyes, maak daar een aardappelgratin bij en salade.
Klinkt heerlijk Minilot!quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:06 schreef minilot het volgende:
Nu kippenpoten aan het koken in bouillon. Straks paddestoelen stoven in witte wijn. Ragout maken, kip en paddestoelen erin, evenals sjalotten en tuinerwtjes en hop: in zelfgemaakt korstdeeg en dan hebben we vanavond en morgen chicken mushroom pies.
Korstdeeg met zure room in plaats van water erin om precies te zijn. Wat een geniaal deeg is het geworden! Heel zacht en rijk van smaak.quote:
Idem.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:33 schreef borisz het volgende:
Restjespasta. Kortom diverse soorten groentes in de tomatensaus
. Culinair niet hoogstaand, wel lekker en de koelkast weer gevuld worden met verse producten.
geen idee nogquote:
Je bent naar de Hema geweest en alle gebakjes meegenomen?quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je bent naar de Hema geweest en alle gebakjes meegenomen?
Nu een cola-berenburg en na een shoarmapizza met saus en een softijs met slagroom heb ik zin in popcorn...
ja preciesquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets FFFAlleen dat jij ze zielig aankeek
Morgen iig spruitjes en lever en dan overmorgen uit wokken (nu al zin in)
Hoe eet je die yoghurt er dan bij? Gewoon zo uit het pak/pot op je bord erbij kwakken?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:28 schreef MaximusTG het volgende:
Tortilla wraps, om wat restjes op te maken. Met paprika's, champignons, vlees van gepocheerde kippenboutjes, kidneybonen. Geserveerd met wat ijsbergsla en griekse yoghurt. Hmmmmm.
Nee; Heb kippenboutjes dus gepocheerd in wat kippenbouillon. Vervolgens vlees eraf gehaald, in stukjes. Uitje gesnipperd, gefruit. Paprika in kleine reepjes en erbij. Kidneybonen erdoor. Kruiden erbij (zout, peper, komijn, knoflook, paprika, koriander, gember). Champignons erdoor op het laatst, als de paprika gaar is. Kip erbij, doorroeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe eet je die yoghurt er dan bij? Gewoon zo uit het pak/pot op je bord erbij kwakken?
Klinkt goed hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:00 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Nee; Heb kippenboutjes dus gepocheerd in wat kippenbouillon. Vervolgens vlees eraf gehaald, in stukjes. Uitje gesnipperd, gefruit. Paprika in kleine reepjes en erbij. Kidneybonen erdoor. Kruiden erbij (zout, peper, komijn, knoflook, paprika, koriander, gember). Champignons erdoor op het laatst, als de paprika gaar is. Kip erbij, doorroeren.
Nu de wraps vullen, oprollen en ff in de oven. Ijsbergsla in kleine stukjes. Griekse yoghurt kan in principe ook gewoon zo, maar ik heb er wat knoflookpoeder, zout en peper doorgedaan in een klein bakje.
Als wraps klaar zijn in de oven op bord, beetje openmaken en wat ijsbergsla en yoghurt op de vulling. Dichtdoen en of met de hand, of met mes en vork opeten. Net wat je fijn vindt.
aah ok ja, verstandigquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:23 schreef Under_Score het volgende:
geen chips en kaas voor mij, ik wil nog een paar kilo kwijt. dus dit is ook mn laatste biertje voor vanavond.
Dat klinkt spannend, wat houdt het in?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:11 schreef FutureFairytale het volgende:
thee, banaan en blokje nougat. vanmiddag Arabische high tea
Een high-tea maar dan overal extra veel suiker in gooien.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat klinkt spannend, wat houdt het in?
Ik eet nu een kaascroissant en wat vruchtensap
geen idee! ben benieuwd. zowel zoete (waarschijnlijk heeel zoet) als hartige hapjes. zeg t vnv welquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik eet nu een kaascroissant en wat vruchtensap
idd lekker altijd en zo simpel om even te maken. Vanavond sperziebonen, aardappelkroketjes en een rundervinkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:57 schreef _Loki het volgende:
Wrap met rauwe ham, sla en roomkaas.
Beste lunch ooit.
lekker!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:52 schreef Selestha het volgende:
Pizza met paprika, courgette, chorizo, zwarte olijven en mozzarella
Het ziet er iig dusdanig mooi uit dat ik ging doorklikken naar het receptquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:59 schreef MaximusTG het volgende:
Oke, het is toch geen rijst geworden; ik eet dit vanavond:
http://www.seriouseats.co(...)urgatory-recipe.html
Lekker met wat brood.
Eigen foto (helaas niet zo mooi als in het recept, maar smaakt echt heerlijk!):
[ link | afbeelding ]
ow hete bliksemquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:27 schreef Trusten het volgende:
Hete bliksem met mosterdkarbonades en veldsla
nou dit was t: gewone pickwick thee (haha) met eerst fetaloempia's, daarna een mandje turks brood met tzatziki, zalmsalade, huzarensalade, pittige salade met couscous, kipsalade, gevulde wijnbladeren, gevulde courgette en gevulde paprika. toe een bordje met appel, sinaasappel, meloen en een stukje baklava. apart voor een high tea maar wel lekkerquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jalooeers.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:20 schreef FutureFairytale het volgende:
broodje kwekkeboom en van dobben kaassouffle
Klinkt lekker hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou dit was t: gewone pickwick thee (haha) met eerst fetaloempia's, daarna een mandje turks brood met tzatziki, zalmsalade, huzarensalade, pittige salade met couscous, kipsalade, gevulde wijnbladeren, gevulde courgette en gevulde paprika. toe een bordje met appel, sinaasappel, meloen en een stukje baklava. apart voor een high tea maar wel lekker
Dat heb ik gister gezien op tvquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:58 schreef borisz het volgende:
Stamppot andijvie met gerookte forel en kabeljauw. Was erg geslaagd.
http://www.24kitchen.nl/r(...)e-forel-en-kabeljauw
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben nasi met kipsaté aan het maken.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:27 schreef Curiosity het volgende:
Scones met clotted cream, abrikozenjam en thee.
Oe, wat ziet die garnaal er fraai gelukt uit!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:01 schreef md89 het volgende:
Gefrituurde garnalen (bierbeslag, cajunkruiden, panko) met zelfgemaakte 'cocktailsaus'![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |