abonnement Unibet Coolblue
pi_102290808
Dan open ik deel 5 wel :P

Linkje naar het vorige deel : Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 4

Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe profesioneel en minder profesioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

Laatste aanschaffen uit vorige topic

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:00 schreef Leipo666 het volgende:
jaloers op je 'werkplek' :9

ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een accuboormachine:
[ afbeelding ]

en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt voor een invalzaag:
[ afbeelding ]
die wilde ik al een tijd hebben, maar vond hem te duur, nu had ik hem de afgelopen tijd regelmatig nodig en vervloekte ik mezelf dat ik hem nog niet had :')

en JA! weer internetfoto's: ik hoop ze volgende week in ontvangst te mogen nemen :P
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Nieuwe waterpas van 200 cm van Stanley (rechts) vandaag gekocht, Sola waterpas van 150 cm deze had ik 2 maand geleden gekocht en een inklapbare winkelhaak van Stanley van 120x120x172cm.
De inklapbare winkelhaak zag ik laatst hangen bij de plaatselijke Gamma en kon ik niet laten liggen.[ afbeelding ]
en er wordt ook geklust:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:54 schreef densmee het volgende:
hierbij een first preview collega had een camera bij dus daar moet ik nog foto's van krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
as dinsdag gaan we de liggers inleggen met een verreiker
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:36 schreef densmee het volgende:
en weer gevorderd met de brug, vanaf de rode pijl ligt het vast.
[ afbeelding ]
de eerste en laatste 7 meter zijn oplopend dus die hebben we even appart gehouden en daar liggen de balken dan ook nog los
[ afbeelding ]
verzinkboren, en dat geeft dit resultaat
[ afbeelding ]
en dit is het resultaat als het vast zit, de schroeven zitten op een lijn maar de balken "golven" een beetje
[ afbeelding ]

als ik alle foto's bij elkaar heb zal ik een apart topic openen
quote:
Game on! :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:52:50 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102295468
Hebben hier mensen ervaringen met goeie kruislasers?
Ben aan het zoeken naar een goeie en zit nu te kijken naar een 4P laser van Laserliner.
Ik weet alleen niet wat nu de echt handige features van die dingen zijn.
Waar ie voor gebruikt wordt is klussen (ik hou van overkill ;) ) varierend van tegelen, muurtjes zetten, schuttingen plaatsen tot in de toekomst een schuur plaatsen.


pi_102295719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef bleiblei het volgende:
Waar ie voor gebruikt wordt is klussen (ik hou van overkill ;) )
hehe dat heb ik nou ook ;)

als jij er nu 1 koopt, kan ik hem dan lenen voor mijn vijver? O-)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102320185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef bleiblei het volgende:
Hebben hier mensen ervaringen met goeie kruislasers?
Ben aan het zoeken naar een goeie en zit nu te kijken naar een 4P laser van Laserliner.
Ik weet alleen niet wat nu de echt handige features van die dingen zijn.
Waar ie voor gebruikt wordt is klussen (ik hou van overkill ;) ) varierend van tegelen, muurtjes zetten, schuttingen plaatsen tot in de toekomst een schuur plaatsen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
prima ding, zou alleen zelf het anders doen.... als je toch van de overkill bent. Koop dan een quadrum 310 s set(nu in de aanbieding bij de dealers. En een eenvoudige 2c ofzo erbij :)

En ja heb de catalogus liggen ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 24 september 2011 @ 01:23:36 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102323485
Ah kijk, de betere tips. Is wel 200 euro duurder in de aanbieding (al waren die 200 euro gepland voor een statief, dus prima inwisselbaar O-) ), maar scheelt wel weer stukken met de reguliere prijs. Waarom een rotatielaser ipv kruislaser? Als ik de specs goed begrijp pakt de 310 maar 1 lijn rondom terwijl de 4C, 4 lijnen pakt van 180 graden.
Bereik is wel vele malen verder, maar 300m dat red ik alleen bij mijn ouders en die laten me daar niet klussen :P .

Kortom, wat zijn volgens de catalogus de punten om de 310 te kopen tov. die andere voor iemand die met een max van 2-30m hobby't? Internet brengt mij vooralsnog helaas geen heel overtuigende redenen terwijl ik het wel een interessante optie vind :P .
  zaterdag 24 september 2011 @ 01:28:32 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102323583
Auw, zie net trouwens dat de prijs ex. btw is.
Welke aanbieding prijs staat er in de catalogus Cijbersijp?
Wat ik nu tegen kom is 830 euro voor de 310 terwijl de kruislaser op 590 euro incl. zit.
pi_102329514
ik heb nog een zo goed als nieuwe bouwlaser liggen, is eenmalig gebruikt voor een aanbouw en ligt inmiddels al weer een paar maanden in de kast.

interesse?

edit: ik ga dat ding maar eens op MP zetten het is trouwens de
Robotoolz rt5250-2xps inc 5M liniaal en statief
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:17:09 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102329717
Wat wil je er voor hebben?
pi_102329900
ik denk zo rond de ¤750 als ik even snel een rondje doe op internet, dat ding heeft toen als set rond de ¤1200 gekost bij de bouwmaat, maar het gaat erom wat de waarde vandaag de dag is.

ps. staat nu op MP, dan kan je foto's vinden als je zoekt op het typenummer
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_102330938
waarom geen gebruikte spectra precision roterende laser
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:16:04 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102341340
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:26 schreef Fukushima het volgende:
ik denk zo rond de ¤750 als ik even snel een rondje doe op internet, dat ding heeft toen als set rond de ¤1200 gekost bij de bouwmaat, maar het gaat erom wat de waarde vandaag de dag is.

ps. staat nu op MP, dan kan je foto's vinden als je zoekt op het typenummer
Hmm nee, dat vind ik te veel.
Sowieso zit ik dan met het probleem dat een rotatielaser maar 1 as pakt terwijl een kruislaser er 3 pakt. Of zie ik dat verkeerd?
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:30:24 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102341730
Ik zoek nml. zoiets:

Of de helft daarvan (dus dat je aan 1 kant boven tot de helft, onder tot de helft, voor, links en rechts een lijn hebt.

Liefst een complete set in systainer, excl. statief 500 euro, incl. statief 650 euro.
Wel nieuw, vind het tricky om zoveel geld uit te geven aan een tweedehands meetapparaat. Het ding moet wel 100% level zijn anders heb je der geen hol aan :P .
pi_102342615
Dan heeft DeWALT misschien wel iets voor je. De DW089K. Net nieuw in hun catalogus.



Een los model in koffer kost ¤509,-. Met statief ¤564,-
Er is ook een set met een telescoopstatief om tussen de vloer en plafond te klemmen. Handig voor het aanbrengen van plafonds. Die set is heeft dezelfde prijs als de set met een statief.
En je kan hem uitbreiden met een detector (DE0892).


Ik heb hem al op m'n verlanglijst staan :)
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:38:08 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102344286
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 22:00 schreef Drexciyan het volgende:
Dan heeft DeWALT misschien wel iets voor je. De DW089K. Net nieuw in hun catalogus.

[ link | afbeelding ]

Een los model in koffer kost ¤509,-. Met statief ¤564,-
Er is ook een set met een telescoopstatief om tussen de vloer en plafond te klemmen. Handig voor het aanbrengen van plafonds. Die set is heeft dezelfde prijs als de set met een statief.
En je kan hem uitbreiden met een detector (DE0892).


Ik heb hem al op m'n verlanglijst staan :)
Oh, dat is om en nabij wat ik zoek! Ziet er nice uit. Dank je voor de tip :) .
pi_102350246
Waarom rotatielaser? Omdat je er ZO veel meer mee kan als enkel een 4p. Daarom even doorsparen(dan maar ff geen gadgets op gereedschapgebied.... :P ;) ) en schaf de 2p en de 310 tegelijk aan. Als je dat doet moet je echt wel wat kunnen scoren(denk zelf ongeveer de btw in percentage..... ) Statief zit trouwens bij de aanbieding van de 310 in overigens. Al kost dat de wereld niet.

Heb zelf een statief tot 2,95 mtr met een stabila lmr(loepzuiver! ) doet het als een zonnetje, binnen ook met zijn houder zelf te bevestigen. Baken erbij plus klem om hem aan meetlat te bevestigen. Mocht je interesse hebben(echt je mag hem testen alles etc etc) mag voor 150,- weg. Zoek zelf iets wat zichzelf waterpas zet (binnen grensen) en welke buiten wat verder komt (lmr is buiten zeg maar tot een mtr of 20 te gebruiken , maar das al een hele grote radius voor de thuisklussen zeg maar. Maar omdat ik dus mijn gereedschap ook professioneel gebruik zoek ik dus een "upgreed " :) Plus dat wij diverse keren per dag het statief moeten verplaatsen is zelfstellend soms wat makkelijker. maar voor prive? ^O^

Hoor het wel
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_102350284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:18 schreef densmee het volgende:
waarom geen gebruikte spectra precision roterende laser
spectra is overgenomen, nieuwe eigenaar geeft ruk ondersteuning is mijn vertelt (en ja in deze bewoordingen.... )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 25 september 2011 @ 02:23:01 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102351450
de optie die je hebt bij .54 in dat filmpje is wel handy. verder is het best een stevige overkill voor thuis. denk ik.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zondag 25 september 2011 @ 12:47:57 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102357020
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 01:13 schreef Cybersijp het volgende:
Waarom rotatielaser? Omdat je er ZO veel meer mee kan als enkel een 4p. Daarom even doorsparen(dan maar ff geen gadgets op gereedschapgebied.... :P ;) ) en schaf de 2p en de 310 tegelijk aan. Als je dat doet moet je echt wel wat kunnen scoren(denk zelf ongeveer de btw in percentage..... ) Statief zit trouwens bij de aanbieding van de 310 in overigens. Al kost dat de wereld niet.

Heb zelf een statief tot 2,95 mtr met een stabila lmr(loepzuiver! ) doet het als een zonnetje, binnen ook met zijn houder zelf te bevestigen. Baken erbij plus klem om hem aan meetlat te bevestigen. Mocht je interesse hebben(echt je mag hem testen alles etc etc) mag voor 150,- weg. Zoek zelf iets wat zichzelf waterpas zet (binnen grensen) en welke buiten wat verder komt (lmr is buiten zeg maar tot een mtr of 20 te gebruiken , maar das al een hele grote radius voor de thuisklussen zeg maar. Maar omdat ik dus mijn gereedschap ook professioneel gebruik zoek ik dus een "upgreed " :) Plus dat wij diverse keren per dag het statief moeten verplaatsen is zelfstellend soms wat makkelijker. maar voor prive? ^O^

Hoor het wel
1 van de eisen van de aankoop is dat ie zelfnivellerend moet zijn.
Waar ik bij de 310 aan hik is dat ie alleen al het dubbele van mijn budget is.
Dat is wel ff slikken...
Jouw idee komt op 1100 voor de 310, 180 voor de 2P en 160 voor het statief.
Dat is 1440 aan lasers. Ik weet niet of ik ze zoveel zou gebruiken dat die aanschaf gerechtigd is.
Dat bedrag heb ik nog niet eerder over gehad voor gereedschap :') . Zelfs mijn CS70 kostte dat niet :P .

Edit: Ik zie nu dat er ook een minder professionele versie van de 310 is. Scheelt 500 euro :P .

[ Bericht 3% gewijzigd door bleiblei op 25-09-2011 13:05:47 ]
pi_102362787


Bahco S330 3/8 en 1/4 doppenset.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102389810
Metabo KHE 2851 Boorhamer

Dit weekeinde voor het eerst mee gewerkt en bevalt prima. Ik moest wat gaten door de vloer heen boren (naar de kruipruimte) en was er heel snel doorheen.

pi_102983624
Wederom een stapel Toughsystem koffers van DeWALT. Morgen binnen.
Dan moet ik er wel voldoende hebben. Was een flinke investering, maar straks heb ik alles in superstevige, water/stofdichte koffers. Systainers, maar dan zoals het hoort. Guaranteed Tough :7

[ Bericht 20% gewijzigd door Drexciyan op 13-10-2011 01:08:18 ]
pi_103011029
Hoe heet dit ding !!



Al gezocht op machinegreep, klemhevel, draaihendel en bedenk het maar. Zal wel weer een leuke OJA worden.
Jeroentje.
pi_103011249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:12 schreef jpajs het volgende:
Hoe heet dit ding !!

[ afbeelding ]

Al gezocht op machinegreep, klemhevel, draaihendel en bedenk het maar. Zal wel weer een leuke OJA worden.
Klemgreep of handslinger of iets dergelijks.

Hebbes: "(machine) schroefdraad klemhendel"

[ Bericht 9% gewijzigd door Skippy_ball op 12-10-2011 20:22:29 ]
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_103092862
Wat nieuw Stanley gereedschap.

Een T-winkelhaak voor het zeer gemakkelijk en snel afkorten van gipsplaten.



2 telescopische steunen.



Iemand ervaring met digitale waterpassen? Is het wat?
Stanley heeft er net 3 gelanceerd; 40, 60 en 120cm. Voor bepaalde klussen lijkt het me wel handig. Festool heeft ze ook. Maarrrr, verkeerde kleur :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:33:29 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_103096451
Heb wel eens met een digitale waterpas van een keukenzetter een plank opgehangen en moet zeggen dat ik op dat moment dacht "damn, zoon ding is verrekte handig" :P .
Met een gewone waterpas ben je toch op het oog aan het kijken of ie precies in het midden tussen de lijntjes zit. Binnen de lijntjes maar net buiten het midden scheelt op 3 meter al gauw een centimeter of anderhalf. Bij een digitale zit je met een max afwijking van 0,5mm per meter ofzo en je zit naar cijfertjes te kijken dus zit je niet met de marge van je eigen ogen :P .
En met een goeie kan je ook eenvoudig x graden pas hangen ipv. alleen waterpas.

Wat me weer wel tegen staat is de prijs van die dingen.
pi_103161126
Ja, goedkoop zijn ze niet.

Voordeel is dat je naar cijfertjes zit te kijken, maar zelfs dat hoeft niet eens.
Gewoon net zolang schuiven tot het signaal aangeeft dat het waterpas is.

Eens kijken of ik eens met zo'n ding kan spelen.
pi_103182223
Ik heb een Metabo STEB 70 Quick decopeerzaag gekocht bij de gamma want mijn oude is defect gegaan en moest gelijk een goeie hebben.

  FOK!fotograaf maandag 17 oktober 2011 @ 12:16:43 #28
17893 Forno
pi_103184434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:33 schreef bleiblei het volgende:
Heb wel eens met een digitale waterpas van een keukenzetter een plank opgehangen en moet zeggen dat ik op dat moment dacht "damn, zoon ding is verrekte handig" :P .
Met een gewone waterpas ben je toch op het oog aan het kijken of ie precies in het midden tussen de lijntjes zit. Binnen de lijntjes maar net buiten het midden scheelt op 3 meter al gauw een centimeter of anderhalf. Bij een digitale zit je met een max afwijking van 0,5mm per meter ofzo en je zit naar cijfertjes te kijken dus zit je niet met de marge van je eigen ogen :P .
En met een goeie kan je ook eenvoudig x graden pas hangen ipv. alleen waterpas.

Wat me weer wel tegen staat is de prijs van die dingen.
Waarom niet gewoon een bosch bouwlasertje, die dingen zijn erg functioneel. De duurdere lasers hebben alleen een meerwaarde als je dagelijks met die dingen werkt qua duurzaamheid en snelheid. Of het moet je hobby zijn om duur gereedschap te sparen.
pi_103199175
Er zit nogal een verschil tussen een bouwlaser en een digitaal waterpas.
Over duur gereedschap gesproken... ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:27:51 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_103200161
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:16 schreef Forno het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een bosch bouwlasertje, die dingen zijn erg functioneel. De duurdere lasers hebben alleen een meerwaarde als je dagelijks met die dingen werkt qua duurzaamheid en snelheid. Of het moet je hobby zijn om duur gereedschap te sparen.
Naja, ik heb nu het geld (geen kinderen, prima baan) voor een goede laser die het wel nog moet doen als ik de pijp uit ga, want dat geld heb ik dadelijk niet meer ;) . Heb een schurfthekel aan gereedschap dat niet alles doet wat ik wil. Ben van mening, beter in 1 keer goed dan 2 keer half. Een Bosch laser ben je ook al gauw een euro of 400 aan kwijt, heb je geen ontvanger en een klein statiefje en last but not least... Ik verzamel ook wel een beetje duur gereedschap ;) . Al gebruik ik het wel!

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:58 schreef Drexciyan het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een bouwlaser en een digitaal waterpas.
Over duur gereedschap gesproken... ;)
Ik ben zelf op zoek naar een bouwlaser :) .
  FOK!fotograaf maandag 17 oktober 2011 @ 19:06:19 #31
17893 Forno
pi_103201499
Ik bedoel de Bosch consumenten laser van hooguit 100 a 130 euro, doet het ook prima.

Maar goed, ik heb het geld niet en geen baan dus een ander perspectief.
pi_103201607
Mijn nieuwe gereedschapset:

47L tas om alles na het klussen mee naar huis te nemen:


Ringsteeksleutelset


Set van 10 gewone steeksleutels van 4 t/m 19mm


Schroevendraaierset:


Tangensetje:


De rolmaat uiteraard:


Nu mist alleen nog een fatsoenlijke doppenset en een degelijke kabelstripper. Moet zeggen dat de kwaliteit me enorm goed bevalt.
pi_103232706
Van het weekend aan het klussen geweest, brak opeens de steel van me hamer af. Zie hier het resultaat.

http://imageshack.us/photo/my-images/249/20111018133646.jpg (copy/paste deze link)

Geluk bij een ongeluk was dat de kop van de hamer net langs een auto viel, anders was de schade groter geweest.. Garantie zal er ook wel niet meer opzitten na 4jaar, dus tijd voor een nieuwe :). Waarschijnlijk ga ik nu voor de Stanley Steelmaster met hetzelfde gewicht van 450 gram.

pi_103234356
Na zo'n ervaring zou ik niets van dat klotemerk willen hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_103253558
zo te zien niet gebroken maar wel losgeschoten: daarom heb ik een hamer uit 1 stuk ;)

deze:
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_103253800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:26 schreef Leipo666 het volgende:
zo te zien niet gebroken maar wel losgeschoten: daarom heb ik een hamer uit 1 stuk ;)

deze:
[ afbeelding ]
De enige echt hamer. Ooit te zien geweest in een Discovery serie.
Jeroentje.
pi_103253830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:29 schreef jpajs het volgende:

[..]

De enige echt hamer is een Eastwing. Ooit te zien geweest in een Discovery serie.
[ afbeelding ]
Jeroentje.
pi_103254195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:26 schreef Leipo666 het volgende:
zo te zien niet gebroken maar wel losgeschoten: daarom heb ik een hamer uit 1 stuk ;)

deze:
[ afbeelding ]
die hamer heb ik nu ook al enkele jaren, fijn dingetje alleen de kop is nogal zacht
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_103254549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:34 schreef densmee het volgende:

[..]

die hamer heb ik nu ook al enkele jaren, fijn dingetje alleen de kop is nogal zacht
hmm zelf geen last van, waar/wanneer merk jij dat aan?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_103255412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hmm zelf geen last van, waar/wanneer merk jij dat aan?
na flink gebruik zijn de facetranden ver weg en zitten er flinke butsen in de kop.
en ik weet dat je niet met ijzer op ijzer mag slaan maar andere hamers die ik heb gehad hadden en hebben hier veel minder last van.
ik heb ook een paar maten bankhamers van gedore en die kopen blijven veel beter terwijl ik daar nog veel gekkere dingen mee doe
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_103256723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:58 schreef merciless het volgende:
Van het weekend aan het klussen geweest, brak opeens de steel van me hamer af. Zie hier het resultaat.

[ http://imageshack.us/photo/my-images/249/20111018133646.jpg (copy/paste deze link) ]

Geluk bij een ongeluk was dat de kop van de hamer net langs een auto viel, anders was de schade groter geweest.. Garantie zal er ook wel niet meer opzitten na 4jaar, dus tijd voor een nieuwe :). Waarschijnlijk ga ik nu voor de Stanley Steelmaster met hetzelfde gewicht van 450 gram.

[ afbeelding ]
Zo te zien stanley blue strike? Dan heb je er meer mee gedaan dan word geacht te doen met een hamer plus de nodige extra's...... Heb zelf een blue strike (hell zelfs twee :P ) en die geven geen krimp.... :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_103258610
Bahco-ijzerzaagje om één dezer dagen de rail voor lamellen in te korten. Voor de zekerheid meteen ook wat reservezaagblaadjes meegenomen.

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_103263031
Zo'n steelmaster heb ik ook gehad, totdat ik eens een Fatmax heb geprobeerd.
Fijne hamers en de magnetische nagelhouder komt zo af en toe ook van pas als je eens een hand tekort komt.



Krijg soms de vraag of het nou fijner is met zo'n rechte klauw. Persoonlijk vind ik het fijner. Je kan hem makkelijker ergens onder zetten om iets los te trekken of bij te buigen oid.
Het enige nadeel is dat nagels trekken iets minder soepel gaat dan een gebogen klauw, maar desondanks blijf ik bij de rechte klauw :)

Ik heb z'n grote broer ook. De Fatmax Xtreme.

pi_103543876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:16 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Zo te zien stanley blue strike? Dan heb je er meer mee gedaan dan word geacht te doen met een hamer plus de nodige extra's...... Heb zelf een blue strike (hell zelfs twee :P ) en die geven geen krimp.... :)
Tuurlijk doe je er gauw al snel meer mee dan alleen op spijkers slaan. Bij gebrek aan een moker hiermee maar op de steenbeitel lopen tikken, wat naar mijn inziens gemakkelijk zou moeten kunnen... Nu maar weer wennen aan de iets langere en 570gr zware steelhammer wat me tot nu toe nog goed bevalt!


Edit: Die fatmax lijkt me ook wel een fijn hamertje te zijn, binnenkort maar even bij een dealer vastpakken
  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2011 @ 11:25:42 #45
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_103574847
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, ik heb nu het geld (geen kinderen, prima baan) voor een goede laser die het wel nog moet doen als ik de pijp uit ga, want dat geld heb ik dadelijk niet meer ;) . Heb een schurfthekel aan gereedschap dat niet alles doet wat ik wil. Ben van mening, beter in 1 keer goed dan 2 keer half. Een Bosch laser ben je ook al gauw een euro of 400 aan kwijt, heb je geen ontvanger en een klein statiefje en last but not least... Ik verzamel ook wel een beetje duur gereedschap ;) . Al gebruik ik het wel!

[..]

Ik ben zelf op zoek naar een bouwlaser :) .
Er zit nogal verschil in prijzen van bouwlasers. Als je een roterende wilt, ben je al gauw een kleine 500 euro kwijt. Kijk anders even op deze bouwlaser webshop voor informatie en prijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Djeez op 26-10-2011 11:50:42 ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 6 november 2011 @ 06:38:46 #46
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104022056
Even een vraagje of er iemand wellicht ervaring mee heeft...

Mijn Festool stuifzuiger maakt momenteel overuren. Hout en puin ( stucwerk en zo) De vuilzakken vliegen er dus ook redelijk vlot doorheen en dat papieren spul is niet heel erg gelukkig met het afgebikte stucwerk...

Ik zoek dus naar een alternatief. Je zou die zak kunnen nemen die je weer kunt legen maar ik bedacht een andere optie.

De waterbak.

Zou je deze kunnen gebruiken voor het gewone droogwerk? Zodra de bak vol is kieper je de inhoud in je puinzak die naar de stort gaat en klaar.

Daarnaast ook even gekeken naar de filters

Er zitten er 2 in mijn ctl33, Nu kan ik best een paar euro lijden voor gereedschap en onderhoud ervan, maar 170 euro voor 2 filters vind ik wel wat gortig.
Persoonlijk vind ik deze filters verdomde veel lijken op het filter dat ook in mijn auto zit. Zou daar veel verschil in zitten? Want bij de Brezan kost een dergelijk ding misschien 15-20 euro en het zou me persoonlijk verbazen als het zou uitmaken.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104022382
Het is een zelfde filter als in je auto waarschijnlijk maar de afmetingen zullen anders zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 6 november 2011 @ 13:28:08 #48
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104028790
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 08:58 schreef densmee het volgende:
Het is een zelfde filter als in je auto waarschijnlijk maar de afmetingen zullen anders zijn
ff het merk met de juiste afmetingen vinden en je bent dus klaar. Dat irriteert me eigenlijk best wel behoorlijk. Je hebt wel lef als je voor datzelfde filter ruim 4 keer zoveel durft te vragen. das imho toch eigenlijk gewoon je klanten oplichten.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104030159
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:28 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ff het merk met de juiste afmetingen vinden en je bent dus klaar. Dat irriteert me eigenlijk best wel behoorlijk. Je hebt wel lef als je voor datzelfde filter ruim 4 keer zoveel durft te vragen. das imho toch eigenlijk gewoon je klanten oplichten.
dat denk ik bij die groene wel vaker
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 16 november 2011 @ 10:20:23 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104428044
Ik ben van plan een nieuwe accuboormachine aan te schaffen en mijn oog viel op een foldertje waar de DeWalt DC732KL QW wordt aangeboden. Ik kan alleen nergens vinden wat de toevoeging QW voor staat. Weet iemand dat?

Gaat om dit speeltje:
pi_104446861
QW heeft betrekking op welke markt deze specifieke uitvoering wordt aangeboden.
In dit geval betreft QW Europa of een deel ervan.

Die machines zijn in alle landen nagenoeg gelijk, maar het verschil zit hem meestal in de lader. Ander voltage / stekker.

Dat is wat ik ervan weet :)
pi_104454949
dc732 is de machine, de letters erachter geeft aan welke uitvoering ervan. Dus of met dubbele accu, kist/doos, amperage accu's etc.
:)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 16 november 2011 @ 22:42:19 #53
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104457153
Vriendelijk bedankt voor de antwoorden. Het gaat om de uitvoering met twee accu's en een kist. Zaterdag maar even halen. :)
pi_104457298
Voor de sporadische klusje tussen accuboormachine en hamerboor is een klein en handig klopboormachientje nog altijd onontbeerlijk. Dus voordat mijn Phyton klopboor, een skil kloon uit de vorige eeuw die het al te vaak zwaar voor de kiezen heeft gehad, definitief de geest geeft maar wat nieuws aangeschaft.



Leuke sint aanbieding voor net geen 4 tientjes.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_104457649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:45 schreef quo_ het volgende:
Voor de sporadische klusje tussen accuboormachine en hamerboor is een klein en handig klopboormachientje nog altijd onontbeerlijk. Dus voordat mijn Phyton klopboor, een skil kloon uit de vorige eeuw die het al te vaak zwaar voor de kiezen heeft gehad, definitief de geest geeft maar wat nieuws aangeschaft.

[ afbeelding ]

Leuke sint aanbieding voor net geen 4 tientjes.
Had ik ook gezien bij de praxis, voor 39 euro.
Niet veel voor bosch groen, voor 500 watt.
  woensdag 16 november 2011 @ 22:55:26 #56
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104457783
Een paar maanden geleden heb ik de 650 gekocht voor 20 euro ex BTW bij de Makro. Volgens mij was dat een foutje...
pi_104457917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:59 schreef Cybersijp het volgende:
dc732 is de machine, de letters erachter geeft aan welke uitvoering ervan. Dus of met dubbele accu, kist/doos, amperage accu's etc.
:)
Maar dat is niet de QW toevoeging. Waar jij het over hebt is een toevoeging als "KL".
Voor alle duidelijkheid ;)
pi_104458481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:58 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Maar dat is niet de QW toevoeging. Waar jij het over hebt is een toevoeging als "KL".
Voor alle duidelijkheid ;)
Is dat niet gewoon een type aanduiding?
Makita heeft bijvoorbeeld 1 en hetzelfde accuschroefapparaat, met 2 verschillende type-aanduidingen.
Voor de praxis was het de 6271DWPET, voor de profi 6271DWAE.
Het verschil zat hem in de accu.
Misschien dat dit voor DeWalt geldt met QW
pi_104458927
En anders bel je DeWalt:

Joulehof 12
4622 RG Bergen op Zoom
Postadres: Postbus 90, 4600 AB BERGEN OP ZOOM
Telefoon: 0164/ 28 30 63
Fax: 0164/ 28 32 00
info@dewalt.nl
Indien u een vraag heeft, neem dan contact op met ons service center: www.2helpu.com
pi_104497443
QW / QS / LX / GB etc... zijn de "marktcodes". Heeft meestal te maken met het verschil in voltage (voor lader) en aansluitingen (stekker).

Toevoegingen zoals bijv. KL, KB of N is dan weer de uitvoering van de set wat jij bedoeld. Bijv. met koffer + lader of alleen de machine zonder accu's en lader of verschil in accu's (bijv. 1.5Ah of 3.0Ah)
Al zijn die toevoeging bij de nieuwere machines (XR lijn) weer anders :)

Gelijk maar even ontopic. Een lading 125mm slijpschijven gekocht. Meteen een koffer ingericht met haakse slijper en slijpschijven erin. Lastig als je maar een paar schijven bij je hebt. Nu zitten er 56 in :P
25x metaal, 25x inox, 6 diamantschijf. Kan ik voorlopig vooruit. Heb een gruwelijke hekel aan "misgrijpen".
Hopelijk morgen m'n nieuwe haakse slijper binnen, dan is het setje compleet.

[ Bericht 32% gewijzigd door Drexciyan op 17-11-2011 23:25:47 ]
pi_104547596
mezelf op een metabo accutolletje getracteerd, mijn oude bosch had na ruim 15 jaar de geest gegeven

heerlijk ding, sterk, handzaam, 2 accus, snelle lader met een onverwacht handig lampje erop (dacht eerst dat het een nutteloos gadget zou zijn)

alleen de standaard plastic inlay van de koffer weggegooid en zelf van zacht schuim een nieuwe inlay gemaakt, nu kan ik wel mijn bitjes en boortjes erin kwijt, en het rammelt niet
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:37:57 #62
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104547692
Zojuist onderstaande boormachine dus besteld. Het was volop druk en ze hadden er maar iets van zes op voorraad. Gelukkig namen ze nog een paar bestellingen aan, waaronder die van mij.



Waag een gok naar wat ik ervoor betaald heb :P
pi_104548294
een echte of een b/d ?
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:21:41 #64
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104548974
Gewoon echt en nieuw. Wat is b/d?
pi_104551150
je hebt ze met metalen huis of met kunststof huis vandaar,
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:32:52 #66
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_104554653
Ik heb gisteren het #102 bronzen blokschaafje van Lie Nielsen binnen gekregen en zoals je van LN mag verwachten is de kwaliteit wederom zeer goed. Het kost wat meer als de meuk die Stanley maakt maar dan heb je ook wat.

http://www.lie-nielsen.com/catalog.php?sku=102#
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:48:04 #67
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104566552
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:35 schreef sijs het volgende:
je hebt ze met metalen huis of met kunststof huis vandaar,
Het is de DC732KL QW en volgens google images is die van kunststof.
pi_104649470
iemand een idee hoe ik een blind gat van 75 mm doorsnee en 15 cm diep kan krijgen in hout
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104649976
Wat bedoel je met een blind gat?
pi_104650094
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Wat bedoel je met een blind gat?
niet door en door maar met een bodem
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104650443
Dan zul je in de richting van een speedboor, gatenzaagset komen.
Alleen op die 15 cm zul je iets moeten verzinnen denk ik.
pi_104650694
http://www.deheul.com/art(...)Boren&artno=193&een=

Verstelbare centerboor (Skandia)

Met cylindrische kolf voor gebruik in elektrische boormachines Boort in hout resopal etc. Kolf 8 mm

Maat13 - 40 mm
25 - 78 mm


Heb je daar iets aan=
pi_104651620
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:16 schreef bobenjanneke het volgende:
http://www.deheul.com/art(...)Boren&artno=193&een=

Verstelbare centerboor (Skandia)

Met cylindrische kolf voor gebruik in elektrische boormachines Boort in hout resopal etc. Kolf 8 mm

Maat13 - 40 mm
25 - 78 mm

Heb je daar iets aan=
heel mooi, zo iets moet het worden inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104651971
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:28 schreef densmee het volgende:

[..]

heel mooi, zo iets moet het worden inderdaad
Alste.
Je zal alleen iets moeten verzinnen op die 15 cm.
pi_104652231
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:33 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Alste.
Je zal alleen iets moeten verzinnen op die 15 cm.
lasapparaat en we maken de schacht zomaar een 10 cm langer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104652579
Nou heb ik voor jou offtopic een vraagje:
Bij mijn buurvrouw is in de achtertuin een spar omgekapt en een hazelaar ( uit de kluiten gewassen enorme hazelnotenboom ).
Ik heb de stammen van een halve meter van het bedrijf gekregen.
Hoe kan ik deze het beste drogen voor mijn buiten terras kacheltje?
Onder de open overkapping? Gestapeld onder een zeil?

Want dadelijk door de vorst wordt toch het meeste vocht aan het hout ontrokken?
pi_104653112
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:42 schreef bobenjanneke het volgende:

Nou heb ik voor jou offtopic een vraagje:
Bij mijn buurvrouw is in de achtertuin een spar omgekapt en een hazelaar ( uit de kluiten gewassen enorme hazelnotenboom ).
Ik heb de stammen van een halve meter van het bedrijf gekregen.
Hoe kan ik deze het beste drogen voor mijn buiten terras kacheltje?
Onder de open overkapping? Gestapeld onder een zeil?

Want dadelijk door de vorst wordt toch het meeste vocht aan het hout ontrokken?
direct klein maken en zo luchtig mogelijk stapelen zodat er de wind in kan.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104653327
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:50 schreef densmee het volgende:

[..]

direct klein maken en zo luchtig mogelijk stapelen zodat er de wind in kan.
Okidoki dank je wel!
  donderdag 24 november 2011 @ 15:15:59 #79
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104761662
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Zojuist onderstaande boormachine dus besteld. Het was volop druk en ze hadden er maar iets van zes op voorraad. Gelukkig namen ze nog een paar bestellingen aan, waaronder die van mij.



Waag een gok naar wat ik ervoor betaald heb :P
Hij is binnen, hopelijk gaan de accu's nooit stuk, want die kosten gewoon even 139 euro's :{

Voor de boormachine met lader en twee Li-ion accu's heb ik 119 euro betaald :Y)
pi_104762397
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:50 schreef densmee het volgende:

[..]

direct klein maken en zo luchtig mogelijk stapelen zodat er de wind in kan.
Leg wel golfplaten oid er bovenop, anders worden ze weer net zo snel nat door de regen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 24 november 2011 @ 17:25:42 #81
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104766376
Heren,

wie weet een goedkopere variant op dit
ding ?

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104766850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:25 schreef klusfoobje het volgende:
Heren,

wie weet een goedkopere variant op dit
ding ?

zelf maken met aluminium strips
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 24 november 2011 @ 17:57:54 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_104767486
Wat een zinloos apparaat :') .
Gewoon meten gaat nog sneller. Het enige handige eraan is dat je je Festoolrail er makkelijk in kan klikken. Naja, koop je een stel Gecko's of goeie snelklemmen en dat is ook verholpen.
disclaimer
pi_104768987
Ik heb me vandaag deze maar aangeschaft:



Makita BDF452RFX. Morgen maar eens goed uittesten. Wilde eigenlijk de Panasonic EY7460LN2S maar ik hoorde dat Panasonic om onduidelijke redenen deze uit de handel haalt....
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:17:29 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104795167
Stormqueen, ik vraag niet of jij het een waardeloos apparaat vind.... en ter info.... aan gecko's heb je geen donder op hout...

Ik vroeg of iemand een goedkoper alternatief wist omdat ik me niet kan voorstellen dat dit de enige variant is.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of je handmeetwerk sneller is. De onderste en bovenste misschien, maar alles wat daar tussen in zit.....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104795864
Ik heb zoiets jaren terug in de bouw gezien daar werd het gebruikt door een bedrijf dat gespecificeerd is in deuren afhangen, alleen die gebruikten een elektrische schaaf in plaats van de cirkelzaag
pi_104801128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:42 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik heb me vandaag deze maar aangeschaft:

[ afbeelding ]

Makita BDF452RFX. Morgen maar eens goed uittesten. Wilde eigenlijk de Panasonic EY7460LN2S maar ik hoorde dat Panasonic om onduidelijke redenen deze uit de handel haalt....
Mooie machine, heb zelf z'n iets kleinere broertje (14,4 volt) en die werkt nog steeds perfect!
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:35:00 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_104805148
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:17 schreef klusfoobje het volgende:
Stormqueen, ik vraag niet of jij het een waardeloos apparaat vind.... en ter info.... aan gecko's heb je geen donder op hout...

Ik vroeg of iemand een goedkoper alternatief wist omdat ik me niet kan voorstellen dat dit de enige variant is.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of je handmeetwerk sneller is. De onderste en bovenste misschien, maar alles wat daar tussen in zit.....
Dat was ik perongeluk onder het account van mijn vriendin.
Maarrrr... Je hebt de vraag nu op minimaal 3 plaatsen uitstaan en je krijgt op alle 3 de plekken vergelijkbare antwoorden en je antwoord daarop is aardig geirriteerd/weinig vriendelijk.

Wie is er nu gek, gij of ik? :P .
Maar goed, goedkopere alternatieven zijn er waarschijnlijk niet op zelfbouw na (wat mij niet heel ingewikkeld lijkt, dat ding a 1000 euro ziet er niet uit alsof ie dat geld kost om te maken). Kortom, ga zelf aan de gang (al weet je dan zeker dat het voor 5 a 6 deuren sowieso de moeite waard is om het gewoon ff met een meetlint te meten). Of geef die bak geld uit aan een onzinnig stuk gereedschap.

Mooie Makita trouwens! Heeft die ook klopfunctie?
pi_104821792
Ik ben net terug van 3 weken vakantie in de VS, en heb daar flink wat uitgegeven aan gereedschap:
Links boutverwijderset voor afgeronde bouten/moeren $41,28, in het midden 2 lange punttangen 1x recht 1x krom merk: Crescent $31,93, rechts Estwing klauwhamer 16oz $21,19


4x Bessey (lijm)klem $16 per stuk, de 2 helften van de klem monteer je op een 3/4"pijp, 1 deel zit 3/4" schroefdraad in en een deel schuift over de pijp. Zo kun je een klem maken van een paar meter lang.


DeWalt 20V combo set $373 met accuklopboormachine DCD985, slagschroevendraaier DCF885 en lamp (de lamp was een actie, je kon kiezen voor een gratis 3e accu of een gratis lamp)
http://www.lowes.com/pd_3(...)ollar%7C1&facetInfo=
pi_104826426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:35 schreef bleiblei het volgende:

Mooie Makita trouwens! Heeft die ook klopfunctie?
Zit er niet op. Ik gebruik de machine ook voornamelojk voor de metaalbewerking en machinebouw.
Dus gaten boren en veel schroefdraad tappen en optappen.

M16 tapt hij zonder veel moeite. Ben er wel te spreken over, ook de laadtijd van de accu is perfect. 15 min.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_104849194
quote:
4x Bessey (lijm)klem $16 per stuk, de 2 helften van de klem monteer je op een 3/4"pijp, 1 deel zit 3/4" schroefdraad in en een deel schuift over de pijp. Zo kun je een klem maken van een paar meter lang.
wat voor pijp? 3/4 inch snap ik wel.. klinkt als een handige manier om lijmklemmen te maken :P
pi_104849969
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:26 schreef cracktor het volgende:

[..]

wat voor pijp? 3/4 inch snap ik wel.. klinkt als een handige manier om lijmklemmen te maken :P
Er zit 3/4" draad op,dus de buis zal dan dikwandige gaspijp zijn DIN 2440
pi_104850011
ik hoop toch dat het geen kunststof is dat rode want dan heb je niet veel te klemmen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104850361
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:50 schreef densmee het volgende:
ik hoop toch dat het geen kunststof is dat rode want dan heb je niet veel te klemmen
Met bessey zit dat wel goed hoor, is een prima merk voor klemmen e.d :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_104850654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben net terug van 3 weken vakantie in de VS, en heb daar flink wat uitgegeven aan gereedschap:
En hoe is het met de invoerrechten e.d. afgelopen?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:32:18 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_104851275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:50 schreef densmee het volgende:
ik hoop toch dat het geen kunststof is dat rode want dan heb je niet veel te klemmen
Ik denk dat het carbonachtig spul is. Gebruiken ze ook op hun klikklamp klemmen en het ziet eruit als plastic maar is vele malen sterker :) .
disclaimer
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:33:20 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_104851312
Dat was ik dus weer :P .
pi_104857784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:50 schreef densmee het volgende:
ik hoop toch dat het geen kunststof is dat rode want dan heb je niet veel te klemmen
Nee het is (giet)staal, 1 zo`n setje weegt 1,3 kg, dat is een beetje veel voor kunststof.
Het is inderdaad 3/4" (26,7 mm) dikwandig staal, dat is blijkbaar niet voor iedereen vanzelfsprekend.
http://www.bessey.de/cata(...)023&act=showBookmark
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:13 schreef quo_ het volgende:
En hoe is het met de invoerrechten e.d. afgelopen?
Je mag maximaal ¤430 invoeren in Nederland w/ zonder aan te geven/invoerrechten te betalen.
bron: http://www.douane.nl/part(...)zigersbagage-05.html
Ik zat alles bij elkaar op ongeveer ¤400, niks mee te maken dus.
Maar dan nog: toen ik Woensdag op schiphol aankwam stonden er 4 douaniers, bij het poortje van "niets aan te geven/nothing to declare", niémand werd aangehouden :Z of gevraagd of ze hun koffer wilden openmaken.
Het poortje "iets aan te geven" stond er voor de sier, die werd door niemand gebruikt. O-)

De doos (doos zat in mijn reiskoffer) waar het DeWalt gereedschap inzat was trouwens open gemaakt door de amerikaanse TSA (Transportation Security Administration), de doos was namelijk weer dichtgemaakt met plakband van de TSA, en er zat een briefje met uitleg van de TSA in mijn koffer.

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 26-11-2011 22:02:51 ]
pi_104884009
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:15 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Hij is binnen, hopelijk gaan de accu's nooit stuk, want die kosten gewoon even 139 euro's :{

Voor de boormachine met lader en twee Li-ion accu's heb ik 119 euro betaald :Y)
waar???
  maandag 28 november 2011 @ 09:12:22 #100
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104912330
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:14 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

waar???
Scholte en de Vries-Estoppey
http://www.sv-e.nl/

Aanbieding was maar een uur geldig. Helaas ga ik mijn boormachine terugbrengen, want de booras is krom :{
pi_105121933
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:12:44 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105122158
Nadeel van Festool/professioneel gereedschap & BVA is dat mensen vergeten dat er nog 40% bovenop komt en blind zoveel bieden dat alleen de biedprijs al hoger is dan de winkelprijs. Laat staan met die 40% erbij.

Heb serieus daar tweedehands! 9404 bandschuurmachines weg zien gaan voor 200 euro.
En DTS400tjes voor 250 euro 8)7 .

Kortom, enige wat daar nog wel eens de moeite waard wil zijn is bouwmateriaal (hout, bestrating, gipsplaten maar ook pallets met hang en sluitwerk voor een 200 euro terwijl je dan een compleet huizenblok kan voorzien van sloten :') ) en de loungesets die regelmatig voorbij komen :P .
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:18:47 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105122395
Ze vragen trouwens maar een tientje voor die rails :o .
Ben benieuwd wat erop geboden gaat worden.

Moet zeggen dat deze:
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/4512/1953936
Zeker wel een goeie deal is als hier geen mensen elkaar gaan zitten opbieden.
Heb zelf deze accutol en het is echt een fantastisch ding. Heb er vandaag een aldibitje mee aan gort gedraaid :') . Aan gort is echt aan gort. Een platte bit werd een puntig bitje met 1 draai.
Ding kost nieuw 375 euro. Gebruikt zou ik er 80 euro ex. bijkomende kosten voor over hebben (je weet niet hoe goed de accu's a 130 euro per stuk en de het apparaat zelf nog zijn natuurlijk).
  zaterdag 3 december 2011 @ 03:27:48 #104
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105125580
Het is daar idd vaak het geval dat mensen niet echt kijken wat ze bieden en waarop ze bieden.

Soms staat er van een type een stuk op 10 als kavel. Dan stopt men 1 kavel in de volg lijst en daar gaan ze dan op bieden.

gevolg is dan dat je ziet dat er op sommige, nieuwe artikelen meerdere malen is geboden en op andere nog helemaal niet...

nadeel van de rest... Die linealen hebben vaak al een steviog leven achter de rg de de hamvraag is of ze nog recht zijn. van de accu spullen is het de vraag in welke staat de accu's zijn.

Kortom, het dode spul als hang en sluit werk is wel de moeite waard, soms prima handels spul. De rest valt wel mee.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105303286
Vandaag wat nieuw gereedschap ontvangen.
Een cadeau van DeWALT / StanleyBlack&Decker _O_ 8-) ^O^



DCF885 18v XR slagschroefmachine
2 extra 18v XR 3.0Ah accu's
DW089K Kruislijnlaser + telescopisch statief
Stanley Fatmax digitaal waterpas
Stanley Fatmax beitel met dubbele slagkant

Gegarandeerd Sterk™ :)
pi_105322909
zo dat zijn erg vervelende kado's om te ontvangen! Prijsvraag ofzo meegedaan?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_105324042
Inderdaad erg vervelend allemaal ;)
Nee, geen prijsvraag. Ik heb m'n bedrijfswagen voorzien van een nieuwe inrichting en daarbij gebruik gemaakt van DeWALT's nieuwe Toughsystem. Dit is nog niet leverbaar voor bedrijfswagens, dus heb ik zelf een constructie toegepast. Het resultaat heb ik laten zien aan DeWALT. Deze waren heel enthousiast en hebben me een mooie aanbieding gedaan waarvan bovenstaand het resultaat :)
  donderdag 8 december 2011 @ 10:32:10 #108
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105330167
en ga je ons nog verrassen met die pics ?

:-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105330408
quote:
Wow, een geleider van 3 meter voor maar 40 euro. In de winkel betaal je daar dik 300 euro voor volgens mij. Dat zijn wel lekkere veilingen :P Maar idd hopen dat ze recht zijn.
pi_105548002
Mijn bestelling is vandaag binnengekomen: een Bosch PSB-18 LI-2 (ter vervanging van mijn el cheapo Gamma accuboor) en een (simpel) setje met boortjes en bitjes.





Als het goed is ontvang ik begin volgende week een Bosch IXO.



Meer dan genoeg voor de beginnende klusser. :P
pi_105640217
Nadat laatst mijn multimaster van '04 mij in de steek had gelaten door een hele grote plof te geven, besloten te wachten op de aangekondigde limited editie van de multimaster(ja, bij de bouwgroothandel denken ze ook wel eens met je mee hoor! ) Onderdelen plus reparatie van de ouwe was niet rendabel meer( zeg maar +/- 40% van een nieuwe), t blijf een ding wat echt giga op zijn klo... heeft gehad tijdens de verbouwing van de casa(vandaar de plof ook o.a ;) )

Kwam er vanmiddag en zag een stapeltje kisten van fein staan met deze erin, Hoppa schrijf hem maar bij mij op ! (heerlijk, nu met toerental verstelbaar, dat had de vorige niet. En daar baalde ik achteraf behoorlijk van. Komt een iri hoog geluid van af.)



Diverse opzetstukken erbij, en ook nog eens een stuk makkelijker in te leggen ! Kl.te hex steuteltje (met puntje) was ik altijd kwijt omdat het zo op een normaal hex sleuteltje lijkt zeg maar..... :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 15 december 2011 @ 23:58:15 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105640441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:52 schreef Cybersijp het volgende:
Nadat laatst mijn multimaster van '04 mij in de steek had gelaten door een hele grote plof te geven, besloten te wachten op de aangekondigde limited editie van de multimaster(ja, bij de bouwgroothandel denken ze ook wel eens met je mee hoor! ) Onderdelen plus reparatie van de ouwe was niet rendabel meer( zeg maar +/- 40% van een nieuwe), t blijf een ding wat echt giga op zijn klo... heeft gehad tijdens de verbouwing van de casa(vandaar de plof ook o.a ;) )

Kwam er vanmiddag en zag een stapeltje kisten van fein staan met deze erin, Hoppa schrijf hem maar bij mij op ! (heerlijk, nu met toerental verstelbaar, dat had de vorige niet. En daar baalde ik achteraf behoorlijk van. Komt een iri hoog geluid van af.)

[ afbeelding ]

Diverse opzetstukken erbij, en ook nog eens een stuk makkelijker in te leggen ! Kl.te hex steuteltje (met puntje) was ik altijd kwijt omdat het zo op een normaal hex sleuteltje lijkt zeg maar..... :P
Waar heb je em zoal voor gebruikt? Heb zelf de goedkope versie van Bosch en moet zeggen dat ik em nog vrij zelden gebruik terwijl ik af en toe denk, dat ik er veel meer gebruik van zou moeten kunnen maken :P .
  vrijdag 16 december 2011 @ 01:50:36 #113
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105644147
Mooi set Syp!. Vriendin van me heeft dat ook, die deluxe versie. Kun je letterlijk alle kanten mee uit.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105655012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waar heb je em zoal voor gebruikt? Heb zelf de goedkope versie van Bosch en moet zeggen dat ik em nog vrij zelden gebruik terwijl ik af en toe denk, dat ik er veel meer gebruik van zou moeten kunnen maken :P .
Mijn werk bestaat niet alleen uit koken, ben ook de hobbybob zeg maar. Das veel renovatie en herstel werk wat wij vaak tegen komen. En daar roeleerd de fein ! @ work ook recent een supercut op accu aangeschaft. Meer power, maar voor thuis/werk zo af en toe erbij te groot/krachtig. Dus prive een multimaster aangeschaft.

Ik knutsel rustig verder @ de casa , dus hij komt zeker aan bod.

Wat ik met de vorige gedaan heb?
een bloemlezing:
foamrug van 250 m2 vloerbedekking die aan de muur hing(ja MUUR) weg gehaald
bisonkit waarmee 250 m2 vloerbedekking mee aan de muur geplakt was verwijderd
divers zaagwerk van plinten, etc gedaan
tegelvoegen uitgeslepen
kit verwijderd
wat (licht) schuurwerk.

Vooral de bovenste 2 regels qua werk van de vorige multimaster waren denk ik 2 weken continue bedrijf voor het apparaat. Ik kreeg toen ook echt een grondige k..hekel aan het gejank van het motortje(ook door de fopdoppen heen ! )

@ klusfoobje: vriendin? Ik wou dat ik ook zulke vriendinnen in de kennissenkring had! Meeste lady's zijn niet zo van het klussen(schilderen/knutselen/decoreren wel )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_105655159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:44 schreef Cybersijp het volgende:
@ klusfoobje: vriendin? Ik wou dat ik ook zulke vriendinnen in de kennissenkring had! Meeste lady's zijn niet zo van het klussen(schilderen/knutselen/decoreren wel )
Mijn vrouw en ik zijn allebei gediplomeerd en professioneel schilder.
pi_105695803
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Als het goed is ontvang ik begin volgende week een Bosch IXO.

[ afbeelding ]

Meer dan genoeg voor de beginnende klusser. :P
Ik heb 'm vandaag ontvangen. :)

* sylvesterrr is happy.
pi_105728625
Een loodgieter en een electricien
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 17:14:54 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_105732590
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

incl. kost en inwoning ? :P
:D
  donderdag 22 december 2011 @ 22:45:04 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105940345
Ik wilde eerst een robland lx310, maar die kon niet door de deur nu is het een minimax C26 geworden.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:50:37 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105940674
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
Ik wilde eerst een robland lx310, maar die kon niet door de deur nu is het een minimax C26 geworden.
[ afbeelding ]
Oh gaaf! Jaloers :)
Ik zie alleen de zaagtafel, maar zit er nu ook een vlak en vandiktebank en frees op?

Heb even zitten googlen en idd. tis een combinatiemachine. Mooi ding! Ja, dat zou ik nog wel willen. De kosten alleen he. :P .
  donderdag 22 december 2011 @ 22:57:14 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105941110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh gaaf! Jaloers :)
Ik zie alleen de zaagtafel, maar zit er nu ook een vlak en vandiktebank en frees op?

Heb even zitten googlen en idd. tis een combinatiemachine. Mooi ding! Ja, dat zou ik nog wel willen. De kosten alleen he. :P .
Yep, een compleet machientje incl. afzuiger met slang, langgatboren, bossingkop, groevenfrees, contraprofiel, sponningblok, 6 schaafmessen en 3 zaagbladen.
Ben nu heel de schuur opnieuw aan het inrichten. Wat een tering werk zeg.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:01:13 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105941392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Yep, een compleet machientje incl. afzuiger met slang, langgatboren, bossingkop, groevenfrees, contraprofiel, sponningblok, 6 schaafmessen en 3 zaagbladen.
Ben nu heel de schuur opnieuw aan het inrichten. Wat een tering werk zeg.
Naja, je hebt de ruimte, dat is al heel wat! :D
pi_105941851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
Ik wilde eerst een robland lx310, maar die kon niet door de deur nu is het een minimax C26 geworden.
[ afbeelding ]
Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zetten :)

Maar beslist een prachtig apparaat die minimax !
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 22 december 2011 @ 23:09:27 #125
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105942021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zetten :)

Maar beslist een prachtig apparaat die minimax !
:D Dat is geen cirkelzaagtafel meer hoor :) .
Maar wat zoek je qua tafel?
  donderdag 22 december 2011 @ 23:14:02 #126
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105942361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, je hebt de ruimte, dat is al heel wat! :D
Voorkeur ging uit naar een robland, maar dan moest er het kozijn uit. Deze ging compleet gedemonteerd makkelijk door de deur. En de vlakbank is toch altijd te smal.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:16:32 #127
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105942535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zetten :)

Maar beslist een prachtig apparaat die minimax !
Dit apparaatje stond op een pallet hij werd gestart en niet gelogen nog geen trilling op de tafels.
pi_105972537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Dit apparaatje stond op een pallet hij werd gestart en niet gelogen nog geen trilling op de tafels.
Voor een nieuwprijs van ¤3.376,00 excl. btw netto wil ik ook geen enkele trilling voelen.

Wat een apparaat...
  woensdag 28 december 2011 @ 13:15:53 #129
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106122967
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Zoals jullie weten was ik aan het zoeken naar een kruislaser.
Er werd mij een rotatielaser aangeraden.

Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:


:P .
Er was mij alleen wel een 3 meter statief beloofd bij de rotatielaser. Deze is 1,60.
Dus heb daar maar een mailtje over gedicht. 160 is echt te kort waar ik em voor gekocht heb. Anders krijg je van die lage plafonds :P . Het spul kan in ieder geval goed ingezet worden bij het aanpakken van de tuin, het bouwen van een nieuwe schuur en het opkalefateren van de zolder!

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 28-12-2011 14:09:20 ]
pi_106123865
ik ben van plan een lasapparaat te kopen,
Eisen zijn:
Mig
Ruilflessen systeem
230 volt
max 1000 euro
Heeft iemand een idee
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106125329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Zoals jullie weten was ik aan het zoeken naar een kruislaser.
Er werd mij een rotatielaser aangeraden.

Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:

:P .
Er was mij alleen wel een 3 meter statief beloofd bij de rotatielaser. Deze is 1,60.
Dus heb daar maar een mailtje over gedicht. 160 is echt te kort waar ik Hem voor gekocht heb. Anders krijg je van die lage plafonds :P . Het spul kan in ieder geval goed ingezet worden bij het aanpakken van de tuin, het bouwen van een nieuwe schuur en het opkalefateren van de zolder!
Denk dat je nog even rustig je probleem moet over denken (over het plafonds uit zetten...) en dan zul je zien dat het met een statief van 1.60 mtr ook prima gaat. baak hoef je niet perse op je lijntje te houden waar je hem wil hebben.

Verder wel mooi spul, ben zelf ook aan het sparen voor de aanbiedingsset van laserliner, en nee heb geen 13e maand ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 28 december 2011 @ 14:31:02 #132
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106125561
Hmm, zit ook wel weer wat in.
Aan de andere kant, zo een hoog statief is ook wel weer geinig om mee te rommelen icm. camera :P . En een kleiner statiefje heb ik bij die kruislaser zitten waar de rotatielaser ook gewoon op kan. Ach, we zullen zien of ze meewerken :) .
pi_106126308
hoger=zwaarder=onhandiger=groter= meer lijden dan lusten :)

Gewoon doorzetten je mekkertocht, op marktplaats knallen en 1,60 mtr statief weer aankopen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 28 december 2011 @ 14:58:38 #134
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106126600
Haha, dat kan ook nog inderdaad :P .
  woensdag 28 december 2011 @ 18:54:57 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106134367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:03 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Voor een nieuwprijs van ¤3.376,00 excl. btw netto wil ik ook geen enkele trilling voelen.

Wat een apparaat...
Hij staat bijna klaar, zal van de week eens een foto posten van mijn werkhokje als hij opgeruimd en geordend is.
pi_106134528
Ik denk dat mijn lasapparaat de cebora 165 wordt inclusief pakket voor 1000 euro incl btw
deze zeg maar, maar dan bij een andere leverancier
http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_165.htm
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 28 december 2011 @ 19:03:22 #137
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106134696
Dat is een mooi apparaat! Wat las je zoal?
pi_106134853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat is een mooi apparaat! Wat las je zoal?
alles maar ik heb nu een gasgevuld pruttelding waar de draad toevoer kut is.
Ik moet nu te vaak naar een ander om iets fatsoenlijk gelast te hebben
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106137113
Densmee, dat ziet er heel niet verkeerd uit zeg! Ik ga als ik laswerk nog wel ff langs de trekkermannen hier in het dorp ...... :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_106149627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Zoals jullie weten was ik aan het zoeken naar een kruislaser.
Er werd mij een rotatielaser aangeraden.

Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:
Die zag ik ook staan in het foldertje van de plaatselijke bouwmaterialenhandel, is het deze ?
http://www.raabkarcher.nl(...)nt-DEFINITIEF-11-07-(2)
  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 09:58:13 #141
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106156733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Zoals jullie weten was ik aan het zoeken naar een kruislaser.
Er werd mij een rotatielaser aangeraden.

Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:
[ afbeelding ]

:P .
Er was mij alleen wel een 3 meter statief beloofd bij de rotatielaser. Deze is 1,60.
Dus heb daar maar een mailtje over gedicht. 160 is echt te kort waar ik em voor gekocht heb. Anders krijg je van die lage plafonds :P . Het spul kan in ieder geval goed ingezet worden bij het aanpakken van de tuin, het bouwen van een nieuwe schuur en het opkalefateren van de zolder!
Pfff, ik denk dat menig zzp'er die zichzelf in de markt wegzet als timmerman een minder degelijk rotatielaser in de bus heeft hangen _O-

Mooi spul ! Maar wat kost zoiets mijn god wel niet ?
  donderdag 29 december 2011 @ 10:17:29 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106157129
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die zag ik ook staan in het foldertje van de plaatselijke bouwmaterialenhandel, is het deze ?
http://www.raabkarcher.nl(...)nt-DEFINITIEF-11-07-(2)
Jep :) . De kruislaser dan.
Is trouwens gewoon de laserliner aanbieding. Die krijg je overal.
Kan je trouwens als particulier ook bij RaabKarcher terecht?

Die zaklamp is wel een fancy dingetje trouwens. In de handleiding staat hoe je je pistool moet richten met die zaklamp in je handen :') .

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pfff, ik denk dat menig zzp'er die zichzelf in de markt wegzet als timmerman een minder degelijk rotatielaser in de bus heeft hangen _O-

Mooi spul ! Maar wat kost zoiets mijn god wel niet ?
Eh, genoeg :P .
Al zit laserliner niet echt in de professionele markt. De modellen die ik gekocht heb zijn de meer professionelere modellen van het merk, maar zitten qua prijs (en kwaliteit) op hetzelfde niveau als de lagere regionen van Sokkia, Topcon, etc..

[ Bericht 14% gewijzigd door bleiblei op 29-12-2011 10:25:05 ]
pi_106191216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:17 schreef bleiblei het volgende:
Kan je trouwens als particulier ook bij RaabKarcher terecht?
Ja hoor, van de week heb ik nog pluggen en PUR (ideaal zo`n purpistool) gekocht bij RaabKarcher.
Ik heb in de winkel nog zitten kijken naar de kruislijnlaser, is zo`n ding ook geschikt voor buitengebruik ? (schutting en tuinhuisje plaatsen enzo)
pi_106196686
Misschien valt er bij Raabkarcher valt ook wel eens over de prijs te praten.

Bij de verfgroothandels kan ik voor de avond & prive klussen zonder bon met 20% korting kopen, en dan nog 19% btw erbij.

Gooi eens een balletje op bij RK?
pi_106198405
Zo ik heb een nieuw bak en braad apparaat besteld, volgende week wordt hij geleverd
Deze

http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_165.htm

mijne is 1150 euro maar dan heb ik hem wel hier op 2 min rijden vandaan, plus een wisselfles van 10 liter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106213331
Cebora is mooi spul voor de semiprof.
Ik heb er jaren één gehad, ideaal voor plaatwerk, maar heb er nu één van Hoekloos.
380V machine waarmee ik een goede doorlas kan krijgen op echt staal :9
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 december 2011 @ 19:02:45 #147
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_106214508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb in de winkel nog zitten kijken naar de kruislijnlaser, is zo`n ding ook geschikt voor buitengebruik ? (schutting en tuinhuisje plaatsen enzo)
Ja, mits voorzien van ontvanger. Hier heb je voor nog geen 300 euro een complete set
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator vrijdag 30 december 2011 @ 19:16:34 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106214998
Op de valreep van 2011 toch nog een nieuw stuk gereedschap gekocht.
Of beter gezegd; de huidige na 5 jaar trouwe dienst vervangen doordat paps hem om zeep geholpen heeft :X :|W


Een Lowe buizenkniptang 16/19 mm.
pi_106216786
Das een dure Ed, maar echt een fijn ding! maar waarmee hebben paps en mams hem mee om zeep geholpen dan? Past enkle 16mm of 19mm pijp in nl.....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_106217258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:58 schreef Cybersijp het volgende:
Das een dure Ed, maar echt een fijn ding! maar waarmee hebben paps en mams hem mee om zeep geholpen dan? Past enkle 16mm of 19mm pijp in nl.....
12 mm koper past ook hoor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:11:43 #151
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106217369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Op de valreep van 2011 toch nog een nieuw stuk gereedschap gekocht.
Of beter gezegd; de huidige na 5 jaar trouwe dienst vervangen doordat paps hem om zeep geholpen heeft :X :|W

[ afbeelding ]
Een Lowe buizenkniptang 16/19 mm.
Mooie snoeischaar...... :') ;)
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 09:48:46 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106237396
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:58 schreef Cybersijp het volgende:
Das een dure Ed, maar echt een fijn ding! maar waarmee hebben paps en mams hem mee om zeep geholpen dan? Past enkle 16mm of 19mm pijp in nl.....
Ik schrok er van bij het afrekenen :{, paps heeft geprobeerd om (van mijn oude tang) het bovenste mes aan te slijpen, maar die kun je niet "zomaar" aanslijpen omdat er een soort van afgeronde snijkant aan zit in een bepaalde hoek. Anders snijdt zo'n tang niet door de buis heen.

Gevolg is dat het mes vlijmscherp is, maar die tang voor geen meter meer snijdt 8)7
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:49:51 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_106242759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Op de valreep van 2011 toch nog een nieuw stuk gereedschap gekocht.
Of beter gezegd; de huidige na 5 jaar trouwe dienst vervangen doordat paps hem om zeep geholpen heeft :X :|W

[ afbeelding ]
Een Lowe buizenkniptang 16/19 mm.
gloeiende, dat ding ben ik dus kwijtgeraakt.... ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ding hier ergens op de raggels is blijven liggen nadat het plafond is dicht gegaan... :{

dacht ff een nieuwe te halen bij een bouwshop... dat jochie dar had geen idee wat ik bedoelde... pijpjes meneer? die kun je toch met een ijzerzaagje doorzagen |:(
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_106244085
Bij mijn buiskniptang (volgens mij dezelfde als Vonkenboer) draai ik de tang altijd een beetje om de buis heen tijdens het knippen, dat gaat makkelijker volgens mij.
Een afgeronde snijkant is mij niet opgevallen, niet slijpen dus ?
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 13:52:36 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106245515
De zijkanten van het mes zijn aan beide zijde heel schuin afgeslepen, dat krijg je zelf handmatig bijna niet voor elkaar. Vandaar dat het mes na slijpen voor geen $%^$#^&^&! meer knipt :P
pi_106245704
Met dergelijk knipgereedschap heb ik geen ervaring, maar (hout)beitels maak ik aan één kant scherp met een wetsteen.

Dus volgens mij moet je dergelijke messen niet slijpen tegen een slijpmachientje, en al helemaal niet aan beide kanten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 15:48:06 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106250483
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:49 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

gloeiende, dat ding ben ik dus kwijtgeraakt.... ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ding hier ergens op de raggels is blijven liggen nadat het plafond is dicht gegaan... :{

dacht ff een nieuwe te halen bij een bouwshop... dat jochie dar had geen idee wat ik bedoelde... pijpjes meneer? die kun je toch met een ijzerzaagje doorzagen |:(
Zo ben ik als leerlingmonteur ook van mijn hele eerste kniptang afgekomen :@
Met een ijzerzaagje gaat ook prima hoor; nadeel is dat de buis niet direct mooi afgebraamd is en je kans hebt dat het toch wat scheef afgezaagd is :P

En voor het geld van één zo'n tang kun je nog een hoop beugelzagen verslijten hoor :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:57 schreef blomke het volgende:
Met dergelijk knipgereedschap heb ik geen ervaring, maar (hout)beitels maak ik aan één kant scherp met een wetsteen.

Dus volgens mij moet je dergelijke messen niet slijpen tegen een slijpmachientje, en al helemaal niet aan beide kanten.
Vanuit de fabriek zijn ze toch echt aan beide kanten heel iets schuin afgesneden 8)7
  zaterdag 31 december 2011 @ 16:06:46 #158
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106251326
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:57 schreef blomke het volgende:
Met dergelijk knipgereedschap heb ik geen ervaring, maar (hout)beitels maak ik aan één kant scherp met een wetsteen.

Dus volgens mij moet je dergelijke messen niet slijpen tegen een slijpmachientje, en al helemaal niet aan beide kanten.
Je kan een buizenkniptang nu niet bepaald vergelijken met een houtbeitel.
Daarnaast is een elektratang ook aan beide kanten geslepen. Een mes is een beiden kanten geslepen en zelfs houtbeitels zijn aan beide kanten gewet. Vaak minimaal aan de achterkant en 25 graden aan de bovenkant.
pi_106252483
ik gebruik een snoeischaar met een heel dun mes om buizen te knippen en dat werkt perfect
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106255261
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:29 schreef densmee het volgende:
ik gebruik een snoeischaar met een heel dun mes om buizen te knippen en dat werkt perfect
Bedankt voor de tip! Dus een snoeischaar waarmee je normaal takjes en twijgen knipt?

Ga het proberen, we hebben er 3 van hangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_106256804
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Dus een snoeischaar waarmee je normaal takjes en twijgen knipt?

Ga het proberen, we hebben er 3 van hangen.
het is een snoeischaar zoals deze rechtse
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106258929
quote:
En voor het geld van één zo'n tang kun je nog een hoop beugelzagen verslijten hoor :
Dat stadium is de echte gereedschapsfan al lang voorbij hoor, voor de prijs van een bouw laser kan je ook aardig wat touw en waterpassen kopen.............
Ik ben ook maar een particulier met een casco nieuwbouwhuis wat nog afgewerkt moet worden, maar een ijzerzaagje om elektrabuis af te korten gebruik ik nog maar zelden, alleen nog maar voor overmaatse buis (dit schuif je over 3/4" pijp heen voor een mof of bocht).
3/4" pijp past natuurlijk weer over 5/8" pijp heen, bochten voor 5/8" pijp maak ik altijd van 3/4''
pijp dat gaat veel makkelijker met draad trekken.

Disclaimer, voor de miereneukers: 5/8" pijp is natuurlijk 16mm, en 3/4" pijp is 19 mm.

[ Bericht 17% gewijzigd door bluemoon23 op 31-12-2011 19:11:30 ]
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 19:32:08 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106259965
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat stadium is de echte gereedschapsfan al lang voorbij hoor, voor de prijs van een bouw laser kan je ook aardig wat touw en waterpassen kopen.............
Ik ben ook maar een particulier met een casco nieuwbouwhuis wat nog afgewerkt moet worden, maar een ijzerzaagje om elektrabuis af te korten gebruik ik nog maar zelden, alleen nog maar voor overmaatse buis (dit schuif je over 3/4" pijp heen voor een mof of bocht).
3/4" pijp past natuurlijk weer over 5/8" pijp heen, bochten voor 5/8" pijp maak ik altijd van 3/4''
pijp dat gaat veel makkelijker met draad trekken.

Disclaimer, voor de miereneukers: 5/8" pijp is natuurlijk 16mm, en 3/4" pijp is 19 mm.
Het werkt ook veel handiger en sneller dan een ijzerzaagje; al kom ik ze op de bouw echt nog wel tegen van die oud gedienden die pvc 5/8 en 3/4 met een ijzerzaagje afkorten :P
pi_106260048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

bochten voor 5/8" pijp maak ik altijd van 3/4''
pijp dat gaat veel makkelijker met draad trekken.
Heb je daar een speciale buigveer voor, óf de "gewone" buigveer voor 5/8"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_106261428
Voor 3/4" buis gebruik je natuurlijk een 3/4" buigveer, deze is gewoon te koop in de bouwmarkt, voor 10 euro ofzo.
Een buigveer voor "overmaatse" pijp, voor over een 3/4"pijp heen dus, heb ik nog niet kunnen ontdekken.
pi_106284327
Ed, zat nog te denken aan je snijder, maar had je niet beter een nieuw snijmes kunnen bestellen dan ?

http://www.gerritse.nl/a(...)_lowe_buiskniptang/
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_106817388
vandaag deze gekocht
(voorbeeld foto, foto van marktplaats kan ik niet plaatsen)
http://link.marktplaats.nl/519191577
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:23:22 #168
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106818397
Wow, heftig apparaat. Maar ben jij zzper dan? Kan mij niet voorstellen dat je zo een hakselaar voor htk werk koopt :P .
pi_106818539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:23 schreef bleiblei het volgende:
Wow, heftig apparaat. Maar ben jij zzper dan? Kan mij niet voorstellen dat je zo een hakselaar voor htk werk koopt :P .
een soort zzp'er inderdaad (op zaterdagen)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106822838
serieus ding hoor!
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 15 januari 2012 @ 02:02:59 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106823203
Ik denk dat ik nog wel een leuk zaterdagklusje voor je weet binnenkort :P .
pi_106825546


Jeroentje.
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 10:51:55 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106826635
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Cybersijp het volgende:
Ed, zat nog te denken aan je snijder, maar had je niet beter een nieuw snijmes kunnen bestellen dan ?

http://www.gerritse.nl/a(...)_lowe_buiskniptang/
Een los ondermes zijn hier in de omgeving bijna niet leverbaar, of men vraagt de hoofdprijs ervoor.
Zodat ik beter een geheel nieuwe tang kan bestellen voor dat ene tientje verschil :P
pi_106838737
quote:
Een complete schoonmoeder past er helaas niet in . :'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107093640
Zit te denken aan een Makita HM0871C 5 kg. breekhamer , kost in NL rond de EUR 650,- incl BTW en verzending (goedkoopste webwinkel)(en gratis een overbodige radio) In Duitsland rond de EUR 460,- incl MWst und Versand. Toch wel een groot verschil! Advies? In NL kopen of in Dld?
  zondag 22 januari 2012 @ 13:47:08 #176
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107094393
Als het echt om dezelfde gaat lijkt het mij een helder verhaal. Die radio is dus niet zo gratis als ze zeggen. Wat je misschien kunt doen is eens kijken wat die (Makita ?) radio los kost, dan heb je misschien een verklaring voor het prijs verschil

aanvullinkje

http://www.mzsgereedschap.nl/op-is-op/makita/8351.html

daar kost dat ding MET die radio incl btw 590 dus..... dat scheelt alweer 6 tientjes met die andere nl shop.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zondag 22 januari 2012 @ 13:57:59 #177
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107094796
Ik moet wel zeggen dat ik met MZS niet heel geweldige ervaring heb.
In the end is geleverd wat ik nodig had, maar informeren waar je bestelling blijft doen ze niet, en bij mij duurde het een week of 3-4 voordat ze wat opstuurden (na een paar mailtjes waar het bleef) en bleek dat ze een frees met de verkeerde maat hadden gestuurd. Die heb ik op eigen kosten terug moeten sturen om de juiste te krijgen :{ .

Kortom, verwacht bij die zaak niet dat je het in 2 dagen binnen hebt :') .
pi_107095650
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:47 schreef klusfoobje het volgende:
Als het echt om dezelfde gaat lijkt het mij een helder verhaal. Die radio is dus niet zo gratis als ze zeggen. Wat je misschien kunt doen is eens kijken wat die (Makita ?) radio los kost, dan heb je misschien een verklaring voor het prijs verschil

aanvullinkje

http://www.mzsgereedschap.nl/op-is-op/makita/8351.html

daar kost dat ding MET die radio incl btw 590 dus..... dat scheelt alweer 6 tientjes met die andere nl shop.
Beetje vreemde zaak. Een inclusief BTW prijs noemen van 740 en deze vergelijken met een exclusief BTW prijs en dat terwijl Makita op z'n site gewoon een inclusief BTW-prijs noemt van 660.
Prijzengoochelaars, dat geeft ook niet veel vertrouwen. Liever een goede Duitse webshop, dan een dubieuze Nederlandse.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plankje55 op 22-01-2012 14:29:32 (aanvulling) ]
  maandag 23 januari 2012 @ 02:40:44 #179
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107127570
Makita noemt dat ding op zijn site gewoon met de ex btw prijs 555 hoor en daarbij de eventuele leaseprijs. De radio staat er los voor 115 ex. samen dus 670 ex.

Waarmee ze aan prijzenadverteren zou mij worst zijn. das rekenwerk. De melding van Bleiblei zou me wel tegenhouden daar te bestellen.

Maar anders stap je toch gewoon in de auto en rij je naar Duitsland? voor 200 euro voordeel kan dat prima.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 10:59:47 #180
45833 crew  Fogel
pi_107210923
Ik zie door de zagen het bos niet meer. Over enkele maanden ga ik een lege zolderetage van 80-90m2 van 4 slaapkamers, een open ruimte, een toilet en een badkamer voorzien en daarvoor wil ik fatsoenlijk gereedschap kopen.
Voor af en toe een wandje zetten, dan kan je prima af met een hamer, accuboor, waterpas, handzaag, decoupeerzaag en cirkelzaal... (dit heb ik dus al) maar ga het nu dus wat groter aanpakken.

Aangezien er blijkbaar geen centraal "help me de juiste gereedschappen vinden" topic is, en het lijkt dat er hier voldoende expertise is, wil ik graag jullie oordeel over het volgende.

Wat ik in ieder geval denk nodig te hebben, naast het bovenstaande is:
Compressor
Spijkerpistool
Zaagtafel
Afkort- verstekzaag + onderstel
Laser(waterpas)?


Het dak heeft een helling van 45 graden, en verder is de hele constructie van hout. Ik ga houten balken en MDF platen (eventueel gips) gebruiken om de tussenwanden te maken.
Naast de zolder, ga ik op den duur ook de kelder van extra wanden voorzien (is om te beginnen een open ruimte van zo'n 100m2), en buiten komt een houten terras van ca 100-150m2 en een houten tuinhek van de nodige tientallen meters.
Kortom, er moet veel gezaagd worden, en dat wil ik niet met de handzaag doen :+

Ik zie alles van 800-2000W staan op de zagen, en natuurlijk verschillende mogelijke lengtes en breedtes voor het materiaal wat je wil zagen. De bedoeling is dat ik er vlot mee moet kunnen werken, maar het hoef niet meteen een complete professionele set-up te worden.
Wat raden jullie aan als minimum voor het bovenstaande? En ben ik wat vergeten?

DeWalt en Bosch
zijn om een of andere reden zeer goed gerepresenteerd in de bouwmarkten hier (in Noorwegen), andere merken zijn ook wel te vinden, maar in mindere mate.

PS Als er wel een topic is voor dit soort vragen, zou een mod dan zo vriendelijk willen zijn om de post daarheen te verplaatsen? Dank :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:48:39 #181
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107212487
Laten we bij je budget beginnen. Wat mag het verhaal kosten ? Wil je het na de klus houden of gaat het daarna weer de verkoop in. Moet het nieuw zijn of mag het gebruikt zijn ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 12:31:06 #182
45833 crew  Fogel
pi_107213942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:48 schreef klusfoobje het volgende:
Laten we bij je budget beginnen. Wat mag het verhaal kosten ? Wil je het na de klus houden of gaat het daarna weer de verkoop in. Moet het nieuw zijn of mag het gebruikt zijn ?
Afgaand op prijzen die ik al gezien heb, zou het volgende realistisch moeten zijn:
Compressor + spijkerpistool, 300-400¤.
Zaagtafel 400-500¤.
Afkort- verstekzaag + onderstel samen 400-600¤.
Laser, 150¤ (geen idee, moet gewoon een goed ding zijn, scheve wanden kosten me uiteindelijk meer)

Iets in die geest. Paar honderd euro afwijking totaal maakt ook niet zo enorm veel uit. Ik wil het na de klus houden ja en bij voorkeur gewoon nieuw, is het makkelijkst (hou er rekening mee dat ik niet in Nederland woon, dus goede marktplaatsaanbiedingen etc heb ik helaas weinig aan).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107215278
Voor afkortzaag zou ik voor de Metabo KGS 254 M gaan, is fantastisch spul voor het zware kluswerk.
Je kan ook voor DeWalt gaan, maar das meer het zware professionele dagelijkse werk

KGS 254 M ( wel de groene ) kost zonder onderstel rond de 300 euro.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:33:04 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107215869
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Voor afkortzaag zou ik voor de Metabo KGS 254 M gaan, is fantastisch spul voor het zware kluswerk.
Je kan ook voor DeWalt gaan, maar das meer het zware professionele dagelijkse werk

KGS 254 M ( wel de groene ) kost zonder onderstel rond de 300 euro.
Ik heb hier een draai-kantelzaag van 2force, dat huismerk van Van Cranenbroek. Een prima machine die ik vaak gebruik en dat ding heeft behoorlijk wat te verduren hier. En kost ook nog eens geen drol.
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 13:36:13 #185
45833 crew  Fogel
pi_107215972
Wat zijn de "hoofdpunten" waardoor jullie die machines zo prettig vinden? Vermogen, is dat een groot deel van de clou?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107216018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb hier een draai-kantelzaag van 2force, dat huismerk van Van Cranenbroek. Een prima machine die ik vaak gebruik en dat ding heeft behoorlijk wat te verduren hier. En kost ook nog eens geen drol.
2force ken ik niet, dus ook geen inhoudelijk oordeel over geven.
Alleen mijn motto is door de jaren heen geworden: goedkoop is meestal duurkoop.

Ik ben dik tevreden over de KGS 254 M ivm zijn zaag specs.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:38:05 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107216035
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:36 schreef Fogel het volgende:
Wat zijn de "hoofdpunten" waardoor jullie die machines zo prettig vinden? Vermogen, is dat een groot deel van de clou?
Uiteraard speelt dat mee. Het is wel zo fijn om een balk te schulpen die je gewoon in een keer over je zaag haalt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:41:24 #188
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107216134
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:37 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

2force ken ik niet, dus ook geen inhoudelijk oordeel over geven.
Alleen mijn motto is door de jaren heen geworden: goedkoop is meestal duurkoop.

Ik ben dik tevreden over de KGS 254 M ivm zijn zaag specs.
goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. als je weet wat je ermee doet kan het jaren en jaren mee. Voor een zolder-verbouwingkje zal ik geen tafel van DeWalt of Makita aanschaffen. Als je het dagelijks gebruikt wordt het een ander verhaal.
Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat je bij veel merken het merk ansich betaald. DeWalt is daar een goed voorbeeld van.
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 13:46:03 #189
45833 crew  Fogel
pi_107216272
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:41 schreef betyar het volgende:

[..]

goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. als je weet wat je ermee doet kan het jaren en jaren mee. Voor een zolder-verbouwingkje zal ik geen tafel van DeWalt of Makita aanschaffen. Als je het dagelijks gebruikt wordt het een ander verhaal.
Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat je bij veel merken het merk ansich betaald. DeWalt is daar een goed voorbeeld van.
Het is niet alleen de zolder, da's het begin. Ik geef liever 200-300¤ meer uit en zaag zonder problemen ipv dat ik om de haverklap moet stoppen omdat de machine niet mee wil werken.

DeWalt is hier overigens een stuk goedkoper dan Bosch, geen idee of dat normaal is.
Metabo wordt hier niet standaard in de bouwmarkten verkocht, maar er is wel aan te komen (alleen staan er uiteraard geen prijzen op de sites van de betreffende verkooppunten).
-edit- even gebeld, en voor de KGS 254 M willen ze omgerekend 390¤ hebben :).

[ Bericht 6% gewijzigd door Fogel op 25-01-2012 13:54:16 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107217951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is niet alleen de zolder, da's het begin. Ik geef liever 200-300¤ meer uit en zaag zonder problemen ipv dat ik om de haverklap moet stoppen omdat de machine niet mee wil werken.

DeWalt is hier overigens een stuk goedkoper dan Bosch, geen idee of dat normaal is.
Metabo wordt hier niet standaard in de bouwmarkten verkocht, maar er is wel aan te komen (alleen staan er uiteraard geen prijzen op de sites van de betreffende verkooppunten).
-edit- even gebeld, en voor de KGS 254 M willen ze omgerekend 390¤ hebben :).
http://www.toolstation.nl(...)ne/d40/sd2957/p23849

299 euro.


Edit:
Maar ik ben schilder, andere fokkers zullen je beter kunnen informeren over gereedschap!

[ Bericht 4% gewijzigd door bobenjanneke op 25-01-2012 15:59:12 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:33:31 #191
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107224138
Mijn voorkeur gaat weer uit naar Festool. Als je er eventueel vanaf wilt krijg je er altijd nog een fatsoenlijk bedrag voor terug en meestal ben je het ook erg vlot weer kwijt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107234147
Ik zou kiezen voor de "dewalt dw707".
Een nette zaag voor een redelijke prijs, voor normaal timmerwerk accuraat genoeg.
(ik heb hem gebruikt voor het NK tuinaanleg en we zijn 2e geworden, op maatvoering waren we 1e)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107234708
Nadat mijn oude ( action ) kitspuit na 5 jaar trouwe dienst, diverse valpartijen van verschillende etages hoog ( 11 verdiepingen ) is hij vandaag thuis met pensioen gegaan.

Dus bij deze nieuwe mijn gereedsaankoop van vandaag:


Ze kosten geen drol, gaan lang mee en zijn diefstal en hufter proof.

[ Bericht 5% gewijzigd door bobenjanneke op 25-01-2012 21:46:39 ]
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 21:43:55 #194
45833 crew  Fogel
pi_107235136
De dw707 zag ik laatst voor ca300¤ als ik het goed herinner :)

Om een voorbeeld te geven... Mijn zolder wordt ongeveer zo opgeleverd (links ipv fotos om het topic niet teveel te vervuilen): http://4.bp.blogspot.com/(...)8/s1600/DSC02136.JPG

En met goed gereedschap moet het uiteindelijk van zo: http://2.bp.blogspot.com/(...)I/s1600/DSC02201.JPG

Iets in deze geest worden: http://3.bp.blogspot.com/(...)4/s1600/DSC02356.JPG
Handig, bloggers ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107235456
dan is de dw707 zeker voldoende
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 21:57:09 #196
45833 crew  Fogel
pi_107235796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:50 schreef densmee het volgende:
dan is de dw707 zeker voldoende
En dan ook vrij veel buitenwerk, maar als je NK tuinaanleg wint met dat ding, dan zal het inderdaad vast ook voor mij voldoen. Maar het zal vooral veel aan de persoon liggen die de machine gebruikt ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107236043
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan ook vrij veel buitenwerk, maar als je NK tuinaanleg wint met dat ding, dan zal het inderdaad vast ook voor mij voldoen. Maar het zal vooral veel aan de persoon liggen die de machine gebruikt ;)
alles duurder dan een dw 707 is niet nauwkeuriger voor een normale zager.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107239823
In de categorie impulsaankopen, maar voor 12,99 euro wilde ik ze niet laten liggen bij Lidl.
Als ik er één gat mee boor ben ik al goedkoper dan huren en halen/terugbrengen.

"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:22:34 #199
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107240802
Impulsaankoop, een houtbrandertje.

  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 18:18:05 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107265749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:04 schreef quo_ het volgende:
In de categorie impulsaankopen, maar voor 12,99 euro wilde ik ze niet laten liggen bij Lidl.
Als ik er één gat mee boor ben ik al goedkoper dan huren en halen/terugbrengen.

[ afbeelding ]
Ik denk dat hij best wel voldoet, als je alleen een badkamer of keuken wilt verbouwen oid. :)
pi_107361239
In plaats van een nieuwe Makita is het een nette tweedehands Hilti TE 500-AVR geworden via Marktplaats met stofafzuiging TE DRS-B. Benieuwd of die stofafzuiging een beetje werkt.
pi_107368761
Hilti, goed spul. Net zo goed, dan wel niet beter dan Makita( en ja ben makita adept...) :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_107731647
vandaag dit setje aangeschaft.
http://www.facom-gereedsc(...)lsleutels.html#p1567

ik kwam 14 tekort en die koste los 39 euro, dit setje 66 euro incl btw voor mij
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:09:15 #204
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107731779
Een draaibank vanmorgen. *O*
pi_107732537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:09 schreef betyar het volgende:
Een draaibank vanmorgen. *O*
plaatjes, type oid :9~
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:27:15 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107732700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:24 schreef densmee het volgende:

[..]

plaatjes, type oid :9~
Morgen, hij staat nog bij de verkoper. Hij weegt ook wel wat, ik heb een palletwagentje nodig. :{ :{
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:30:13 #207
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107732868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:06 schreef densmee het volgende:
vandaag dit setje aangeschaft.
http://www.facom-gereedsc(...)lsleutels.html#p1567
[ afbeelding ]
ik kwam 14 tekort en die koste los 39 euro, dit setje 66 euro incl btw voor mij
Wat zijn die doppen er om heen?
En 39 euro voor een ratel-14 :o .
Nondeju... Zijn die van Gedore stuk goedkoper :) .
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:30:49 #208
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107732900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:09 schreef betyar het volgende:
Een draaibank vanmorgen. *O*
Tof! Wat maak je zoal? Jij was toch ook diegene die laatst een combimachine gekocht had?
pi_107732913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat zijn die doppen er om heen?
En 39 euro voor een ratel-14 :o .
Nondeju... Zijn die van Gedore stuk goedkoper :) .
allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle maten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:35:29 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107733157
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tof! Wat maak je zoal? Jij was toch ook diegene die laatst een combimachine gekocht had?
Ik maak alles wat van hout te maken is en wat men wenst. (wil niet zeggen dat het altijd lukt). Ik merkte dat ik steeds meer gereedschap nodig had en dat het werken met handgereedschap wel steeds meer uren gaat vragen want men wil steeds mooier en vooral groter lijkt wel. Zodoende ben ik (flink) aan het uitbreiden. Poten van tafels kan ik straks in mijn eigen schuurtje draaien, wel zo fijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 07-02-2012 23:03:02 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:07:26 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107734708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef densmee het volgende:

[..]

allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle maten
Ah, van die doppen. Niet aan mij besteed. Zou die losse dopjes alleen maar kwijt raken :P .
@ betyar, heb je voorbeelden? Ben wel benieuwd. Wellicht kan je er een topic over openen :) .
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:18:53 #212
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107735392
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:07 schreef bleiblei het volgende:

@ betyar, heb je voorbeelden? Ben wel benieuwd. Wellicht kan je er een topic over openen :) .
Ik zal eens spitten, die houdt je tegoed van me. Ik begin van de week aan een getoogd horraampje van eiken. Het hout wordt gestoomd om het te kunnen buigen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:17:53 #213
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107737573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef densmee het volgende:

[..]

allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle maten
das een verdomd mooi setje zeg! neemt weinig ruimte in en is goed spul... ook ff op lijstje zetten :9
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108283372
Nog net op de valreep van de laserliner actie de volgende set gekocht:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108283609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Nog net op de valreep van de laserliner actie de volgende set gekocht:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......

[ afbeelding ]
mooi ding, en ik heb de stanley nog niet volop gebruikt maar het statief wel kunnen gebruiken voor een waterpasinstrument
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108283824
Stanley? STABILA :P



Niet alles wat geel is of waar geel in zit is van stanley...... (en dan heb ik het niet over Dewalt, maar stabila das ook geel.... )

Knap statief he?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108283888
quote:
12s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:33 schreef Cybersijp het volgende:
Stanley? STABILA :P

[ afbeelding ]

Niet alles wat geel is of waar geel in zit is van stanley...... (en dan heb ik het niet over Dewalt, maar stabila das ook geel.... )

Knap statief he?
Ik ben niet helemaal wakker inderdaad,
en een lekker stabiel statief werkt mooi
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:34:47 #218
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108288688
Voro de makita freaks...

iemand met dit ding bekend ? http://link.marktplaats.nl/533715778

het is een vandikte bank van makita. een formaat waar je als thuisklusser wel iets mee kunt zonder dat het heerlijk in de weg staat. Die kleine dingen zijn echter niet altijd van goede kwaliteit, vandaar de vraag.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108291345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:34 schreef klusfoobje het volgende:
Voro de makita freaks...

iemand met dit ding bekend ? http://link.marktplaats.nl/533715778

het is een vandikte bank van makita. een formaat waar je als thuisklusser wel iets mee kunt zonder dat het heerlijk in de weg staat. Die kleine dingen zijn echter niet altijd van goede kwaliteit, vandaar de vraag.
1650 watt is aardig wat maar ben benieuwd hoeveel breedte je hebt. Ergens anders even gezocht en gevonden.
quote:
Breedte schaafzool 304 mm
Afname 3 mm plank die we erdoor zien gaan is 250 mm. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Denk eerder een halve millimeter met vuren. Zou toch eens ergens vragen of je het werkende mag zien. Neem ook even een hardhouten balk mee, dan lopen de specificaties rap terug.

Eerste indruk. Kort aan en afvoer blad. Kunststof aan- en afvoer rollen.27 kg apparaat. vind ik wel heel erg licht. Misschien een leuke machine om geschaafd hout op dikte te krijgen. Verwacht niet dat je hiermee ruw hout op maat krijgt.

Download gebruiksaanwijzing
Download reparatiehandleiding

quote:
Technische gegevens
-Opgenomen vermogen 1650 Watt
-Wals wisselbeitels HM 306 mm
-Toerental onbelast 8500 p.min.
-Aanvoersnelheid 8,5 m/min.
-Kabellengte 2,5 m
-Geluidsdrukniveau 86 dB
-Afm. lxbxh 483x771x401 mm
-Netto gewicht 27 kg
-Max. cap. schaafdiepte 3 mm
-Max. vandiktecapaciteit 155 mm
-Max. zaagcap. 45º 61x85 mm
-Asgat 15 mm
-Max. zaagcap. 90º 66 mm
Zaagcap 45º ?? Asgat ?? Max zaagcap 90º ??
Jeroentje.
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:59:07 #220
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_108291657

- 18 volt versie ...
- 2 batterijen 1300mAh
- snellader 1 uur
- 2 versnellingen 0500 / 0-1400
- display met batterij status
- batterijen wegen 800 gram per stuk
- 21 nm koppel
- 0.8 - 10 mm sleutelvrije boorkop met auto lock
- snelstop
- opbergkoffer

Ik heb veel dingen gekocht van powerplus ... de blauwe versie is minder dat is echt budget spul ... de gele is gewoon goed ik kan niks klagen er over. Heb ook bovenfrees, boormachien, boorhamer, schuurmachien rond, schuurmachien punt, etc er van en doet het allemaal naar behoren. Ik ben geen pro maar dus gewoon thuis klusser voor de duidelijkheid.

Nadat ik 7 jaar heb gewerkt met een Skil budget ding 14.4 volt heb ik dus deze nieuwe aangeschaft. Geen slecht woord over Skil overigens. Het is het goedkope huismerk van gamma maar mijn boording heeft het 7 jaar volgehouden. Nu zijn de batterijen echt op hun einde. Heb in der tijd 39 euro betaald voor boormachien met 2 batterijen, lader en koffertje. Eerlijke deal dus. En geloof me ... dat is echt wel gebruikt hoor! Nieuwe batterijen kosten 65 euro per stuk en dat vond ik er echt over. Heb zo eens 1 batterij los gedaan en zitten 12 type C cellen in van 1.2 volt 1200 mAh ik ga dus eens kijken of ik ergens goedkoop 12 AA batterijen kan vinden met gelijke waardes en dan klus ik zelf wel een houdertje dat in de accubehuizing past in mekaar :) dan heb ik nog een reserve. De nieuwe is gewoon een pak krachtiger, steviger, snel geladen, etc etc ... en vond dat ik het wel verdiende hahahaha
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_108354747

Nieuwe aanwinst
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:10:39 #222
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_108356379
veel freesplezier
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:41:29 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_108363625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Nog net op de valreep van de laserliner actie de volgende set gekocht:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......

[ afbeelding ]
Shit, account van vriendin....
disclaimer
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:44:12 #224
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108363738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Nog net op de valreep van de laserliner actie de volgende set gekocht:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......

[ afbeelding ]
en bevalt ie? Zat er trouwens een 320 of 160 statief bij?
pi_108364467
gisteren mijn nieuwe husqvarna 562xpg opgehaald,

met autotune
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108369245
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

en bevalt ie? Zat er trouwens een 320 of 160 statief bij?
Zou je graag kunnen zeggen dat hij bevalt, maar heb hem besteld . Dus fysiek nog niet binnen. Maar omdat het eind van de actie met rasse schreden naderde wel al besteld zodat hij in de actie periode wordt gekocht. Ik zie wel wat voor statief er bij zit. Heb nog een hoop wensen bij ze uitstaan dus dat komt wel goed(met de mannen valt goed te praten that is :P )

@ Densmee, dat is een serieus ding. Je werkt er ook een hoop mee natuurlijk maar toch serieus geld die dingen hoor! Hoeveel kettingzagen heb je nu al met al? En hoe werkt die handvatverwarming eigenlijk? Uitlaatgassen oid door het handvat heen voeren?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108371391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:57 schreef densmee het volgende:
gisteren mijn nieuwe husqvarna 562xpg opgehaald,

met autotune
Heavy ^O^
Ik ben nog steeds dolblij met m'n 357XP
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_108372296
Pas een Ulmia 348 verstekzaag gekocht, tweedehands wel, alsnog leuk spul :)
pi_108376181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:44 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Zou je graag kunnen zeggen dat hij bevalt, maar heb hem besteld . Dus fysiek nog niet binnen. Maar omdat het eind van de actie met rasse schreden naderde wel al besteld zodat hij in de actie periode wordt gekocht. Ik zie wel wat voor statief er bij zit. Heb nog een hoop wensen bij ze uitstaan dus dat komt wel goed(met de mannen valt goed te praten that is :P )

@ Densmee, dat is een serieus ding. Je werkt er ook een hoop mee natuurlijk maar toch serieus geld die dingen hoor! Hoeveel kettingzagen heb je nu al met al? En hoe werkt die handvatverwarming eigenlijk? Uitlaatgassen oid door het handvat heen voeren?
Mooi zaagje he. Ik heb er nu 7 welke allemaal regelmatig gebruikt worden. En de handvat en carburateur verwarming werkt elektrisch er zit een extra spoel in en het handvat zit een soort verwarmingslint
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108377235
Is dat nog wat die handvat verwarming? Lijkt me met dit weer te warm?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_108377302
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:55 schreef ClintOosthout het volgende:
Is dat nog wat die handvat verwarming? Lijkt me met dit weer te warm?
smorgens vroeg om je vingers goed los te krijgen, het is eigenlijk om het witte vingersyndroom te bestrijden. warme handvatten zorgen voor goed doorbloeding
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:41:19 #232
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_108384856
verkeerde post

[ Bericht 99% gewijzigd door HaerdenC op 25-02-2012 15:47:06 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_108385761


Een Ferm FKZ-250NL.
Zal geen supersterke machine zijn, maar ging weg voor 5 tientjes en als ie de verbouwing overleeft vind ik t prima ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:49:40 #234
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_108386491
Heb al een tijdje een Makita DF330DWE accu schroef/boormachine ^O^

Man, wat een power voor zo'n klein apparaat. Ook gaat de accu behoorlijk lang mee.
pi_108386597
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:49 schreef Eraser127 het volgende:
Heb al een tijdje een Makita DF330DWE accu schroef/boormachine ^O^
[ afbeelding ]
Man, wat een power voor zo'n klein apparaat. Ook gaat de accu behoorlijk lang mee.
ik daar het setje met slagschroevendraaier bij, die draait 5x100 nog zo in vuren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108389065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:00 schreef densmee het volgende:

[..]

smorgens vroeg om je vingers goed los te krijgen, het is eigenlijk om het witte vingersyndroom te bestrijden. warme handvatten zorgen voor goed doorbloeding
Je kan het dus uitschakelen? Dat wist ik niet, dan is het wel ideaal
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_108389269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:03 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Je kan het dus uitschakelen? Dat wist ik niet, dan is het wel ideaal
jep handvatverwarming zit een schakelaar voor, en carburateur verwarming meet deze vanzelf of het nodig is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108390448
Recentelijk een nieuwe 125mm haakse slijper gekocht.
Meteen een Toughsystem koffer ingericht zodat de schijven netjes op hun plek blijven.

Ook meteen een lading schijven erbij zodat ik voorlopig daar geen omkijken naar heb.

:)



[ Bericht 11% gewijzigd door Drexciyan op 25-02-2012 22:24:59 ]
pi_108394807
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:51 schreef Drexciyan het volgende:
Recentelijk een nieuwe 125mm haakse slijper gekocht.
Meteen een Toughsystem koffer ingericht zodat de schijven netjes op hun plek blijven.

Ook meteen een lading schijven erbij zodat ik voorlopig daar geen omkijken naar heb.

:)

[ afbeelding ]
Hoe heb je die mooi pennen gemaakt voor je schijven ??? :7
Jeroentje.
pi_108398273
Die heb ik gemaakt van aluminium buis Ø 20mm en zijn bevestigd met slotbouten M8.
Een moer aan de onderzijde is te dik, dus daarom vanaf de onder- en bovenzijde een slotbout die binnenin de buis d.m.v een koppelmoer bevestigd is.
Aan de uiteinden van de pennen zit het binnenwerk van een plastic einddop zodat de slotbout gecentreerd blijft t.o.v de buis.

pi_108400965
Knappe oplossing ! Verder mooie sterke kisten zo te zien. Zelf niet echt fan van de schakelaars van flexen, dat schijfje gaat altijd erg abrupt van aan naar uit, en vice versa natuurlijk .... Geef mij maar een normale schakelaar die je in moet knijpen. Maar ach dat heeft mijn makita flex ook hoor. Als ik deze verslijt dan komt er wel een nieuwe met een knijpschakelaar :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:50:59 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108401587
Mooie koffer! Moet zeggen dat ik dacht dat die koffer al voorzien was van de pijpjes :D .
Hoe voorkom je eigenlijk dat de slijptol gaat schuiven in de koffer? Ik zie geen inlay namelijk.

@ Eraser: Ben wel erg benieuwd naar de bevindingen van het dingetje over een maand of 2. Ik vind het wel erg interessant, die kleine accudingetjes op 10,8v. Ben wel beetje bang dat je niet genoeg power uit 10,8v kan halen (icm. accuduur natuurlijk). Heb nu een Bosch 14,4 accutol in gebruik met gigantisch veel kracht, 70nm. Het ding is alleen wel vrij zwaar.
pi_108401903
@ Cybersijp

Zeker stevige kisten! En stof/waterdicht. Mag ook wel voor wat ze kosten.
Heb voor een kleine 1300 euro geïnvesteerd in die koffers :X

Schakelaar? Hoe bedoel je? Deze heeft gewoon zo'n standaard schakelaar die je naar voren schuift.
Zit op de meeste 125mm slijpers. De grotere modellen hebben zo'n knijpschakelaar.
Fijne slijper. Ook meteen voorzien van een clickmoer/snelspanmoer. Een must op elke haakse slijper vind ik.

@bleiblei

De slijper heeft weinig ruimte om te schuiven. Hij heeft net genoeg ruimte gezien vanaf onderzijde schuif tot bovenzijde handgreep. Daarbij sluit het deksel perfect aan. Dus schuiven zal ie nagenoeg niet doen.

Inlays doe ik niet aan. Kost teveel bruikbare ruimte. Meeste koffers met machines zijn voorzien van accessoires zodat als ik een koffer meeneem ik meteen alles bij de hand heb.
pi_108402640
Er zijn ook 125 mm flexen met een knijpschakelaar hoor ! Die "schakelaar"die naar voren schuift"vind ik juist zo mega irritant. Hop ding meteen vol in de toeren, je moet hem goed vast houden etc. Dat kan anders natuurlijk, maar het is me het niet waard om een nieuwe te kopen heb al zat gereedschapjes staan, dan wel op de nodige "wish"listjes......
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108402742
Maar dat is met een knijpschakelaar niet anders. Verschil zit hem in de zachte aanloop. Sommige machines hebben dat, sommige niet.

Een knijpschakelaar is daarintegen wel iets makkelijker te bedienen.
pi_108403198
En dat laatste gaat het me nou net om, maar is me niet belangrijk genoeg om nu al weer een andere aan te schaffen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 26 februari 2012 @ 00:51:35 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108403341
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
Er zijn ook 125 mm flexen met een knijpschakelaar hoor ! Die "schakelaar"die naar voren schuift"vind ik juist zo mega irritant. Hop ding meteen vol in de toeren, je moet hem goed vast houden etc. Dat kan anders natuurlijk, maar het is me het niet waard om een nieuwe te kopen heb al zat gereedschapjes staan, dan wel op de nodige "wish"listjes......
Oef, wishlist, de mijne kost 4,5 duizend euro :') .
Maar heb het wel geprioriteerd op hoe snel ik het nodig heb en hoe vaak ik het denk te gebruiken :P .

Wat ik mij wel afvraag waar je een slijptol veel voor kan gebruiken. Heb er zelf 1, een ouwe van B&D (kostte vijf euro bij een actie :P ) maar heb die zelden gebruikt. Moet er ook bij zeggen dat ik slijptollen, nare apparaten vind. Beetje leip...

[ Bericht 4% gewijzigd door bleiblei op 26-02-2012 01:06:46 ]
pi_108404713
Hier een overzichtsfoto van de stellage waarin ik die koffers heb verwerkt.
Echt ideaal.

  zondag 26 februari 2012 @ 02:13:13 #249
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108404930
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:00 schreef Drexciyan het volgende:
Hier een overzichtsfoto van de stellage waarin ik die koffers heb verwerkt.
Echt ideaal.

[ afbeelding ]
Wow... Dat ziet er netjes uit. Wat voor werk doe je en wat voor soort gereedschap zit er nu in?
Het ziet er wel erg netjes uit. Top!
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 10:31:21 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108407719
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:00 schreef Drexciyan het volgende:
Hier een overzichtsfoto van de stellage waarin ik die koffers heb verwerkt.
Echt ideaal.

[ afbeelding ]
Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.
Helt je bestelbus nu niet over naar één kant ? :P
  zondag 26 februari 2012 @ 11:21:10 #251
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108408713
Het zal er zeker behoorlijk inwegen. Ben nou wel erg benieuwd naar het werk wat de beste man doet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108410437
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.
Helt je bestelbus nu niet over naar één kant ? :P
Niet als de andere kant net zo'n stelling heeft ongetwijfeld! ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108413612
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wow... Dat ziet er netjes uit. Wat voor werk doe je en wat voor soort gereedschap zit er nu in?
Het ziet er wel erg netjes uit. Top!
Thanks!
Ik ben werkzaam in de bouw. Familiebedrijf hier.
Soort gereedschap? Vanalles. In die koffers zit voor het merendeel elektrisch gereedschap. 2 van die grote koffers zijn gevuld met handgereedschap. En dan heb ik nog een tas met handgereedschap. Daar zit alles in wat ik vrijwel altijd nodig heb.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.
Helt je bestelbus nu niet over naar één kant ? :P
Nee, en wel hierom:



:P
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 13:55:20 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108414045
Poeh, menig bedrijf is jaloers op zo'n bedrijfswageninrichting; overzichtelijk, goed verlicht en opgeruimd ^O^

Je ziet vaker een oude verrote opel combo of een volkswagen bus met anderhalf zelf in elkaar getimmerde stelling en vervolgens een bodem vol met koffers, kisten en bakken met meuk.

En daarop ligt dan vaak ook nog een trapje e.d. :X
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 14:02:32 #255
45833 crew  Fogel
pi_108414376
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, menig bedrijf is jaloers op zo'n bedrijfswageninrichting; overzichtelijk, goed verlicht en opgeruimd ^O^

Je ziet vaker een oude verrote opel combo of een volkswagen bus met anderhalf zelf in elkaar getimmerde stelling en vervolgens een bodem vol met koffers, kisten en bakken met meuk.

En daarop ligt dan vaak ook nog een trapje e.d. :X
Inderdaad! Het zou bijna een soort SRV wagen kunnen zijn waar mensen hun gereedschap kunnen kopen ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_108414948
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, menig bedrijf is jaloers op zo'n bedrijfswageninrichting; overzichtelijk, goed verlicht en opgeruimd ^O^

Je ziet vaker een oude verrote opel combo of een volkswagen bus met anderhalf zelf in elkaar getimmerde stelling en vervolgens een bodem vol met koffers, kisten en bakken met meuk.

En daarop ligt dan vaak ook nog een trapje e.d. :X
Inderdaad. Zie vaak van die Opel of Volkswagen busjes. Dan gaat de achterklep open en ligt daar een berg "zooi". Dan ligt de halve inhoud op straat omdat ze anders niet bij datgene kunnen komen wat ze nodig hebben. Zo kan je niet werken.

Het heeft me redelijk wat tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn en het werkt echt zo fijn met een dergelijke inrichting. Overzichtelijk en altijd ruimte om materiaal mee te nemen.
Weet nu precies waar wat ligt.

Hiervoor reed een andere persoon met deze wagen. Die had hem na aanschaf ervan even snel betimmerd (in 1 dag). Veel te weinig opbergmogelijkheden en teveel verloren ruimte.
Ik rijd nu al een paar jaar met deze bedrijfswagen, maar vorig jaar was ik het zat.
Heb alles eruit gesloopt en zelf een nieuwe inrichting gemaakt waarvan bovenstaand het resultaat.

Wel leuk werk, maar het lastige is om het zo in te richten dat (bijna) alles een eigen plek krijgt.
Veel passen en meten dus.
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 17:41:02 #257
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108424254
Bij een oudcollega van mij zag zijn bus (Renault Kangoo) er eigenlijk vrijwel altijd zo uit.





En dan gek vinden dat je nooooit wat kunt vinden in die bus :X
pi_108424973
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij een oudcollega van mij zag zijn bus (Renault Kangoo) er eigenlijk vrijwel altijd zo uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan gek vinden dat je nooooit wat kunt vinden in die bus :X
Op deze manier gaat toch ook bij de eerste de beste hobbel de inhoud van die bakjes door je hele bus heen?
pi_108427291
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:57 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Op deze manier gaat toch ook bij de eerste de beste hobbel de inhoud van die bakjes door je hele bus heen?
dat valt wel mee hoor, als je niet meedoet aan een rally blijft alles redelijk op de plaats
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 26 februari 2012 @ 19:07:25 #260
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108427679
Kangoo's zijn sowieso klote als bedrijfsauto. te klein en je mist een deur aan de zijkant.
Maare Vonk, hoe ziet de jouwe er van binnen uit dan? O-)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108428510
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:07 schreef cvboer het volgende:
Kangoo's zijn sowieso klote als bedrijfsauto. te klein en je mist een deur aan de zijkant.
Maare Vonk, hoe ziet de jouwe er van binnen uit dan? O-)
Ik voel een nieuw topic aankomen :)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 19:32:03 #262
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108429018
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:07 schreef cvboer het volgende:
Kangoo's zijn sowieso klote als bedrijfsauto. te klein en je mist een deur aan de zijkant.
Maare Vonk, hoe ziet de jouwe er van binnen uit dan? O-)
Ik heb geen bedrijfsauto :)
pi_108452043
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij een oudcollega van mij zag zijn bus (Renault Kangoo) er eigenlijk vrijwel altijd zo uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan gek vinden dat je nooooit wat kunt vinden in die bus :X
Het is dat ik weet dat mijn vader nooit een Kangoo als bedrijfswagen heeft gehad maar het plaatje was identiek.

@drexcyan Wow dat ziet er echt super uit. Wilde dat mijn opslag thuis hier maar een klein beetje op leek.
live your fears, fear your live
pi_108452351
omdat ik steeds vaker klusjes tegenkom waarbij ik dacht: goh nu zou ik zo'n ding echt goed kunnen gebruiken, heb ik de knoop toch maar doorgehakt en het volgende besteld:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108471664
Prima keus, heb hem laatst zelf ook gekocht. Heb er eentje een aantal jaren terug gehad, maar die vond al dat kwartsstof van de verbouwing die we ondernomen hebben niet echt fijn(en zei dus dag dag met zijn handje ) Ach ding heeft meer dan genoeg werk verzet voor wat ik ervoor betaald heb destijds(was de simpelste "start"uitvoering, heb nu ook de limited ed gekocht :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108472677
He, das toevallig! Die bovenstaande heb ik ook! Bevalt erg goed en heb er heel wat dingen mee geschuurd, het is echte en aanrader! :)
Elektronische sigaretten Elektrische sigaretten
  maandag 27 februari 2012 @ 23:14:19 #267
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108486876
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:23 schreef quo_ het volgende:
Ik voel een nieuw topic aankomen :)
Goed gevoeld *O*

Hoe ziet jou klusbus er van binnen uit ? w/
pi_108493355
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:20 schreef Cybersijp het volgende:
Prima keus, heb hem laatst zelf ook gekocht. Heb er eentje een aantal jaren terug gehad, maar die vond al dat kwartsstof van de verbouwing die we ondernomen hebben niet echt fijn(en zei dus dag dag met zijn handje ) Ach ding heeft meer dan genoeg werk verzet voor wat ik ervoor betaald heb destijds(was de simpelste "start"uitvoering, heb nu ook de limited ed gekocht :)
ik ben ook benieuwd: ik ben nu een oude bus aan het ombouwen tot camper. Ik heb dus heel wat te schuren en zagen op rottige plekjes :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:52:35 #269
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_108520178
Vandaag het volgende gekocht:
Makita accuboormachine set


Metabo FMS 200 Intec


Bosch DMF 10 Zoom


Laserliner laserwaterpas
World domination is my middle name.
pi_108520627
vandaag een goedkoop waterpasje van 80 cm verbouwd tot een van 120 cm door een stalen strip erop te poppen
morgen een trap maken van 1,2 meter breed dus dan is het wel handig om er een van een 1,2 meter te hebben
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108526511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:52 schreef Daklem het volgende:

Bosch DMF 10 Zoom
[ afbeelding ]

Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Ik ben nog op zoek naar een goede deal ;-)
  woensdag 29 februari 2012 @ 00:19:02 #272
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_108528276
Toevallig via Marktplaats. Een weinig gebruikte voor 45 euro incl. kon hem daarvoor niet laten liggen. :)
World domination is my middle name.
pi_108546463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:19 schreef Daklem het volgende:
Toevallig via Marktplaats. Een weinig gebruikte voor 45 euro incl. kon hem daarvoor niet laten liggen. :)
Jaloers!
pi_108671868
de Fein multimaster bevalt :Y

maar nu heb ik even iets anders: een oproepje :P

ik moet van een paar hoeken meten hoeveel graden deze hoeken zijn: heeft iemand in omgeving 't Gooi een hoekmeter die ik even mag lenen? ik heb hem maar 5 minuten nodig (en daarom vind ik het een beetje onzin om er 1 te kopen :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zondag 4 maart 2012 @ 08:05:23 #275
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108691529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:43 schreef Leipo666 het volgende:
de Fein multimaster bevalt :Y

maar nu heb ik even iets anders: een oproepje :P

ik moet van een paar hoeken meten hoeveel graden deze hoeken zijn: heeft iemand in omgeving 't Gooi een hoekmeter die ik even mag lenen? ik heb hem maar 5 minuten nodig (en daarom vind ik het een beetje onzin om er 1 te kopen :P )
zwei haak heb je wel? dan een simpele geodriehoek erbij en je weet t ......
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108702858
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

zwei haak heb je wel? dan een simpele geodriehoek erbij en je weet t ......
die heb ik beide niet :@
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108704863
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:10 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

die heb ik beide niet :@
Maar morgen wel:

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_28420.htm
pi_108709903
quote:
daar ga ik morgen maar eens kijken dan ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zondag 4 maart 2012 @ 19:48:18 #280
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108711540
Even offtopic........ Ik zoek een stokpasser maar:
http://www.vynckier.biz/n(...)-in-mm-nonius-005-mm
vind ik een beetje te prijzig. Weet iemand iets?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:51:29 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108715605
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:48 schreef betyar het volgende:
Even offtopic........ Ik zoek een stokpasser maar:
http://www.vynckier.biz/n(...)-in-mm-nonius-005-mm
vind ik een beetje te prijzig. Weet iemand iets?
Dit een optie?
http://www.baptist.nl/hou(...)n/veritas-passer-set

Al is die ook nog flink aan de prijs moet ik zeggen.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:04:12 #282
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108716466
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dit een optie?
http://www.baptist.nl/hou(...)n/veritas-passer-set

Al is die ook nog flink aan de prijs moet ik zeggen.
Zou een optie zijn, echter zou een complete set incl. mm verdeling een beter optie zijn. Wel een leuk werkje om zelf een rechte vaste maatlat te maken. Ik neem hem mee. Thx.
pi_108722393
Na gebruik van de Festool zwaaihaak tot de conclusie gekomen dat ik het een waardeloos ding vind.
Een hoekmeter waar je meteen het aantal graden kan aflezen is veel handiger.
Na wat zoekwerk kwam ik uit bij de protractors van Starrett. Dit schijnen zeer goede te zijn. Helaas in NL weer niet te vinden, dus vanmiddag besteld bij Toolstop in de UK.

De 505A-7 (7")



En de 505A-12 (12")



Hiermee kan je makkelijk hoeken/schuintes aflezen.
Maar de functie waarvoor ik ze gekocht heb is dat je hiermee, in tegenstelling tot dat veel te dure Festool ding, meteen kan zien in welk verstek de afkortzaag gezet moet worden. Werkt dus sneller en nauwkeuriger + dat je niet constant met dat ding van en naar je zaag hoeft te lopen om deze in te stellen :)
  maandag 5 maart 2012 @ 01:04:43 #284
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108728918
Bedoel jij de zwaaihaak van festool die je op een rails kunt zetten ?

Das idd het meest waardeloze stuk gereedschap waar ze metaal aan hebben verbruikt..... dat bagger ding is niet nauwkeurig te krijgen en te gebruiken. De streep van de stelknop zit veel te ver van de streep van de schaalverdeling. Kijk je een beetje scheef dan mis je zo een graadje of 2 en na 140 cm zagen is dat een heel eind geworden...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108748777
Nee. Jij bedoelt zo'n zo'n zwaaihaak voor op geleiderails. Die heeft DeWALT ook.
Met zulke dingen kan je nooit nauwkeurig werken. Zoals je al zei, als je er maar een paar graden naast zit, is dat op eind van de plaat een flink stuk. Beste is om gewoon te meten.

Ik bedoel de zwaaihaak die je ook bij een Kapex krijgt. De SM-KS 120.



Dit onding. Speciaal bedoeld voor verstek/afkortzagen.
Dacht ik ook eens iets van Festool te kopen.....miskoop :P

Daarmee zet je de hoek over op de afkortzaag. Nadeel ervan is dat je een zijde tegen je aanslag legt en vervolgens je zaagblad boven die witte lijn moet positioneren. Dat is je verstek.
Veel te onhandig. Met degenen die ik gisteren besteld heb, zie je meteen hoeveel graden de hoek is & onder welke hoek je je zaag in moet stellen. Werkt dus sneller en makkelijker. Althans, volgens de theorie. De praktijk moet uitwijzen of de nauwkeurigheid perfect is.
pi_108770907
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:18 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

daar ga ik morgen maar eens kijken dan ^O^
heb er 1tje gehaald, maar je moet wel goed kijken of de wijzer wel op 0 staat als hij dichtgeklapt is: de meeste gaven dan -1 aan :')
ik heb hem ook uit elkaar gehaald om te kijken of dat nog te stellen is maar dat is niet het geval.
de mijne was nog de beste van de 10 die er lagen en geeft -0,25 tot -0,5 aan als hij gesloten is, maar dat is voor het grove werk waarvoor ik hem nu nodig heb wel even goed genoeg.

aan de overzijde van het wijzertje zit ook nog een 0 en ik denk dat ik maar zelf een eigen extra wijzertje ga maken/krassen die precies naar deze 0 wijst als hij dicht zit :P

in ieder geval niet te vergelijken met die Starret dingen hierboven ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108772878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 06:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

heb er 1tje gehaald, maar je moet wel goed kijken of de wijzer wel op 0 staat als hij dichtgeklapt is: de meeste gaven dan -1 aan :')
ik heb hem ook uit elkaar gehaald om te kijken of dat nog te stellen is maar dat is niet het geval.
de mijne was nog de beste van de 10 die er lagen en geeft -0,25 tot -0,5 aan als hij gesloten is, maar dat is voor het grove werk waarvoor ik hem nu nodig heb wel even goed genoeg.

aan de overzijde van het wijzertje zit ook nog een 0 en ik denk dat ik maar zelf een eigen extra wijzertje ga maken/krassen die precies naar deze 0 wijst als hij dicht zit :P

in ieder geval niet te vergelijken met die Starret dingen hierboven ;)
Als je 'm alleen gebruikt om de hoek over te nemen op je werkstuk is dat wijzertje toch helemaal niet belangrijk?
pi_108774005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:45 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Als je 'm alleen gebruikt om de hoek over te nemen op je werkstuk is dat wijzertje toch helemaal niet belangrijk?
klopt :Y daarom best bruikbaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:34:53 #289
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_108775725
Laatste aankoop was een knetterbiele van Dolmar, een PS45...



Heeft inmiddels zo'n 6m3. haardhout verzaagd en bevalt perfect!
pi_108796955


Kan tot 120 diep, dus ook voor kozijnhout.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:46:54 #291
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108799739
Mijn draaibankje staat eindelijk:

Het lijkt een bonk oud ijzer maar draaien zo zuiver als een diamantje.
Ik knap hem denk ik nog een beetje op, de (vlieg)roest eraf en misschien schilderen.

Onderin een hoop beitels en gutsen die nodig een onderhoudsbeurtje moeten hebben.
Ik maak er een bak omheen om de spaanders grotendeels op te vangen en een kopieerinrichting komt er ook nog bij.
pi_108800424
*jaloers is :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:01:35 #293
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108822565
Zo af en toe koop ik ook wel eens wat nieuws.
Deze keer een setje boren voor RVS, goede bitjes, en een stappenboor, ook voor RVS.
De boren gaan van 1 tot 10 mm en zijn van HSS Cobalt staal. De stappenboor gaat van
4 tot 39 mm is van hetzelfde materiaal als de boren.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108824981
Echt mooi spul, wera is goed, en een abs plastic boren standaard is ook aan te raden ! Al met al dus : *O*
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_108947690
Die Starrett dingen van de week ontvangen. Stevig spul en zuiver qua maatvoering.
Plinten zetten word steeds leuker ;)

Van de week ook m'n nieuwe laserstatief binnen. Voorlopig heb ik nog geen rotatielaser, maar hij is ook ideaal voor m'n multilijnlaser. Daarvoor wel een adapterplaat nodig om van 5/8 naar 1/4 te gaan.
DE0731



DE0735 Laserstatief



Heb hem al gebruikt. Zeer handig dat telescopische gedeelte :)
pi_108958928
Soms dacht ik wel eens, ben ik nou de enige die mooi gereedschap hier weet te waarderen? Nou niet meer dus! mooie aanwinsten weer :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 11 maart 2012 @ 02:34:20 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108959713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:59 schreef Drexciyan het volgende:
Die Starrett dingen van de week ontvangen. Stevig spul en zuiver qua maatvoering.
Plinten zetten word steeds leuker ;)

Van de week ook m'n nieuwe laserstatief binnen. Voorlopig heb ik nog geen rotatielaser, maar hij is ook ideaal voor m'n multilijnlaser. Daarvoor wel een adapterplaat nodig om van 5/8 naar 1/4 te gaan.
DE0731

[ afbeelding ]

DE0735 Laserstatief

[ afbeelding ]

Heb hem al gebruikt. Zeer handig dat telescopische gedeelte :)
Hey die adapter ziet er interessant uit. Zou je een foto van de onderkant willen maken als ie binnen is? Wellicht past ie op het laserliner statief en zou ik er dan een camera op kunne n schroeven. Maakt het geheel wel interessant voor experimentjes :P .

Enne... Bedankt he, cyber ;) .
pi_108963266
Voel je je aangesproken? ;) Klopt toch? regelmatig komen hier een aantal mannen (althans dat neem ik gemakshalve even aan.....) die leuk gereedschap kunnen waarderen. Leuk om te zien , dat ik dus niet de enige ben(wel de enigste maar dat is een ander verhaal haha ) Prettige zon zondag allemaal !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 11 maart 2012 @ 11:53:22 #299
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108963358
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:49 schreef Cybersijp het volgende:
Voel je je aangesproken? ;) Klopt toch? regelmatig komen hier een aantal mannen (althans dat neem ik gemakshalve even aan.....) die leuk gereedschap kunnen waarderen. Leuk om te zien , dat ik dus niet de enige ben(wel de enigste maar dat is een ander verhaal haha ) Prettige zon zondag allemaal !
Je bent echt niet enige hoor. Goed gereedschap is het halve werk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108967656
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 01:49 schreef Cybersijp het volgende:
Soms dacht ik wel eens, ben ik nou de enige die mooi gereedschap hier weet te waarderen? Nou niet meer dus! mooie aanwinsten weer :)
Bedankt!
En je bent zeker niet de enige die mooi gereedschap weet te waarderen.
Er is teveel mooi spul... ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 02:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hey die adapter ziet er interessant uit. Zou je een foto van de onderkant willen maken als ie binnen is? Wellicht past ie op het laserliner statief en zou ik er dan een camera op kunne n schroeven. Maakt het geheel wel interessant voor experimentjes :P .

Enne... Bedankt he, cyber ;) .
Heb hem van de week al ontvangen. Zal morgen even een foto van de onderzijde maken.
Is eigenlijk gewoon 5/8 binnendraad wat eronder zit en wat je op je statief draait.
Wel onmisbaar als je lijnlasers e.d. op zo'n statief wil gebruiken. Die hebben allemaal een 1/4 aansluiting. Of een camera ;)
  zondag 11 maart 2012 @ 15:22:48 #301
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108971215
Einde topic
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')