Morgen, hij staat nog bij de verkoper. Hij weegt ook wel wat, ik heb een palletwagentje nodig.quote:
Wat zijn die doppen er om heen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:06 schreef densmee het volgende:
vandaag dit setje aangeschaft.
http://www.facom-gereedsc(...)lsleutels.html#p1567
[ afbeelding ]
ik kwam 14 tekort en die koste los 39 euro, dit setje 66 euro incl btw voor mij
allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle matenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat zijn die doppen er om heen?
En 39 euro voor een ratel-14.
Nondeju... Zijn die van Gedore stuk goedkoper.
Ik maak alles wat van hout te maken is en wat men wenst. (wil niet zeggen dat het altijd lukt). Ik merkte dat ik steeds meer gereedschap nodig had en dat het werken met handgereedschap wel steeds meer uren gaat vragen want men wil steeds mooier en vooral groter lijkt wel. Zodoende ben ik (flink) aan het uitbreiden. Poten van tafels kan ik straks in mijn eigen schuurtje draaien, wel zo fijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tof! Wat maak je zoal? Jij was toch ook diegene die laatst een combimachine gekocht had?
Ah, van die doppen. Niet aan mij besteed. Zou die losse dopjes alleen maar kwijt rakenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef densmee het volgende:
[..]
allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle maten
Ik zal eens spitten, die houdt je tegoed van me. Ik begin van de week aan een getoogd horraampje van eiken. Het hout wordt gestoomd om het te kunnen buigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:07 schreef bleiblei het volgende:
@ betyar, heb je voorbeelden? Ben wel benieuwd. Wellicht kan je er een topic over openen.
das een verdomd mooi setje zeg! neemt weinig ruimte in en is goed spul... ook ff op lijstje zettenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef densmee het volgende:
[..]
allemaal losse maten die je in 14 of 19 steekt dus je hebt van 8 tot 19 alle maten
mooi ding, en ik heb de stanley nog niet volop gebruikt maar het statief wel kunnen gebruiken voor een waterpasinstrumentquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Nog net op de valreep van de laserliner actie de volgende set gekocht:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......
[ afbeelding ]
Ik ben niet helemaal wakker inderdaad,quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:33 schreef Cybersijp het volgende:
Stanley? STABILA
[ afbeelding ]
Niet alles wat geel is of waar geel in zit is van stanley...... (en dan heb ik het niet over Dewalt, maar stabila das ook geel.... )
Knap statief he?
1650 watt is aardig wat maar ben benieuwd hoeveel breedte je hebt. Ergens anders even gezocht en gevonden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:34 schreef klusfoobje het volgende:
Voro de makita freaks...
iemand met dit ding bekend ? http://link.marktplaats.nl/533715778
het is een vandikte bank van makita. een formaat waar je als thuisklusser wel iets mee kunt zonder dat het heerlijk in de weg staat. Die kleine dingen zijn echter niet altijd van goede kwaliteit, vandaar de vraag.
Afname 3 mm plank die we erdoor zien gaan is 250 mm. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Denk eerder een halve millimeter met vuren. Zou toch eens ergens vragen of je het werkende mag zien. Neem ook even een hardhouten balk mee, dan lopen de specificaties rap terug.quote:Breedte schaafzool 304 mm
Zaagcap 45º ?? Asgat ?? Max zaagcap 90º ??quote:Technische gegevens
-Opgenomen vermogen 1650 Watt
-Wals wisselbeitels HM 306 mm
-Toerental onbelast 8500 p.min.
-Aanvoersnelheid 8,5 m/min.
-Kabellengte 2,5 m
-Geluidsdrukniveau 86 dB
-Afm. lxbxh 483x771x401 mm
-Netto gewicht 27 kg
-Max. cap. schaafdiepte 3 mm
-Max. vandiktecapaciteit 155 mm
-Max. zaagcap. 45º 61x85 mm
-Asgat 15 mm
-Max. zaagcap. 90º 66 mm
Shit, account van vriendin....quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Quadrum 310 s Set. Ik heb ff zonder lasert gezeten (maar daarentegen Densmee er mee blij gemaakt) . Maar we kunnen weer, komt mooi uit want vanaf volgende week Donderdag moeten er weer de nodige funderingen uit gezet worden ......
[ afbeelding ]
en bevalt ie? Zat er trouwens een 320 of 160 statief bij?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
[ afbeelding ]
Zou je graag kunnen zeggen dat hij bevalt, maar heb hem besteld . Dus fysiek nog niet binnen. Maar omdat het eind van de actie met rasse schreden naderde wel al besteld zodat hij in de actie periode wordt gekocht. Ik zie wel wat voor statief er bij zit. Heb nog een hoop wensen bij ze uitstaan dus dat komt wel goed(met de mannen valt goed te praten that isquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
en bevalt ie? Zat er trouwens een 320 of 160 statief bij?
Heavyquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:57 schreef densmee het volgende:
gisteren mijn nieuwe husqvarna 562xpg opgehaald,
met autotune
Mooi zaagje he. Ik heb er nu 7 welke allemaal regelmatig gebruikt worden. En de handvat en carburateur verwarming werkt elektrisch er zit een extra spoel in en het handvat zit een soort verwarmingslintquote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Zou je graag kunnen zeggen dat hij bevalt, maar heb hem besteld . Dus fysiek nog niet binnen. Maar omdat het eind van de actie met rasse schreden naderde wel al besteld zodat hij in de actie periode wordt gekocht. Ik zie wel wat voor statief er bij zit. Heb nog een hoop wensen bij ze uitstaan dus dat komt wel goed(met de mannen valt goed te praten that is)
@ Densmee, dat is een serieus ding. Je werkt er ook een hoop mee natuurlijk maar toch serieus geld die dingen hoor! Hoeveel kettingzagen heb je nu al met al? En hoe werkt die handvatverwarming eigenlijk? Uitlaatgassen oid door het handvat heen voeren?
smorgens vroeg om je vingers goed los te krijgen, het is eigenlijk om het witte vingersyndroom te bestrijden. warme handvatten zorgen voor goed doorbloedingquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:55 schreef ClintOosthout het volgende:
Is dat nog wat die handvat verwarming? Lijkt me met dit weer te warm?
ik daar het setje met slagschroevendraaier bij, die draait 5x100 nog zo in vurenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:49 schreef Eraser127 het volgende:
Heb al een tijdje een Makita DF330DWE accu schroef/boormachine![]()
[ afbeelding ]
Man, wat een power voor zo'n klein apparaat. Ook gaat de accu behoorlijk lang mee.
Je kan het dus uitschakelen? Dat wist ik niet, dan is het wel ideaalquote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:00 schreef densmee het volgende:
[..]
smorgens vroeg om je vingers goed los te krijgen, het is eigenlijk om het witte vingersyndroom te bestrijden. warme handvatten zorgen voor goed doorbloeding
jep handvatverwarming zit een schakelaar voor, en carburateur verwarming meet deze vanzelf of het nodig isquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:03 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Je kan het dus uitschakelen? Dat wist ik niet, dan is het wel ideaal
Hoe heb je die mooi pennen gemaakt voor je schijven ???quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:51 schreef Drexciyan het volgende:
Recentelijk een nieuwe 125mm haakse slijper gekocht.
Meteen een Toughsystem koffer ingericht zodat de schijven netjes op hun plek blijven.
Ook meteen een lading schijven erbij zodat ik voorlopig daar geen omkijken naar heb.
[ afbeelding ]
Oef, wishlist, de mijne kost 4,5 duizend euroquote:Op zondag 26 februari 2012 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
Er zijn ook 125 mm flexen met een knijpschakelaar hoor ! Die "schakelaar"die naar voren schuift"vind ik juist zo mega irritant. Hop ding meteen vol in de toeren, je moet hem goed vast houden etc. Dat kan anders natuurlijk, maar het is me het niet waard om een nieuwe te kopen heb al zat gereedschapjes staan, dan wel op de nodige "wish"listjes......
Wow... Dat ziet er netjes uit. Wat voor werk doe je en wat voor soort gereedschap zit er nu in?quote:Op zondag 26 februari 2012 02:00 schreef Drexciyan het volgende:
Hier een overzichtsfoto van de stellage waarin ik die koffers heb verwerkt.
Echt ideaal.
[ afbeelding ]
Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.quote:Op zondag 26 februari 2012 02:00 schreef Drexciyan het volgende:
Hier een overzichtsfoto van de stellage waarin ik die koffers heb verwerkt.
Echt ideaal.
[ afbeelding ]
Niet als de andere kant net zo'n stelling heeft ongetwijfeld!quote:Op zondag 26 februari 2012 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.
Helt je bestelbus nu niet over naar één kant ?
Thanks!quote:Op zondag 26 februari 2012 02:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wow... Dat ziet er netjes uit. Wat voor werk doe je en wat voor soort gereedschap zit er nu in?
Het ziet er wel erg netjes uit. Top!
Nee, en wel hierom:quote:Op zondag 26 februari 2012 10:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Poeh, dat is nog eens een degelijke stelling.
Helt je bestelbus nu niet over naar één kant ?
Inderdaad! Het zou bijna een soort SRV wagen kunnen zijn waar mensen hun gereedschap kunnen kopenquote:Op zondag 26 februari 2012 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, menig bedrijf is jaloers op zo'n bedrijfswageninrichting; overzichtelijk, goed verlicht en opgeruimd![]()
Je ziet vaker een oude verrote opel combo of een volkswagen bus met anderhalf zelf in elkaar getimmerde stelling en vervolgens een bodem vol met koffers, kisten en bakken met meuk.
En daarop ligt dan vaak ook nog een trapje e.d.
Inderdaad. Zie vaak van die Opel of Volkswagen busjes. Dan gaat de achterklep open en ligt daar een berg "zooi". Dan ligt de halve inhoud op straat omdat ze anders niet bij datgene kunnen komen wat ze nodig hebben. Zo kan je niet werken.quote:Op zondag 26 februari 2012 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, menig bedrijf is jaloers op zo'n bedrijfswageninrichting; overzichtelijk, goed verlicht en opgeruimd![]()
Je ziet vaker een oude verrote opel combo of een volkswagen bus met anderhalf zelf in elkaar getimmerde stelling en vervolgens een bodem vol met koffers, kisten en bakken met meuk.
En daarop ligt dan vaak ook nog een trapje e.d.
Op deze manier gaat toch ook bij de eerste de beste hobbel de inhoud van die bakjes door je hele bus heen?quote:Op zondag 26 februari 2012 17:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij een oudcollega van mij zag zijn bus (Renault Kangoo) er eigenlijk vrijwel altijd zo uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan gek vinden dat je nooooit wat kunt vinden in die bus
dat valt wel mee hoor, als je niet meedoet aan een rally blijft alles redelijk op de plaatsquote:Op zondag 26 februari 2012 17:57 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Op deze manier gaat toch ook bij de eerste de beste hobbel de inhoud van die bakjes door je hele bus heen?
Ik voel een nieuw topic aankomenquote:Op zondag 26 februari 2012 19:07 schreef cvboer het volgende:
Kangoo's zijn sowieso klote als bedrijfsauto. te klein en je mist een deur aan de zijkant.
Maare Vonk, hoe ziet de jouwe er van binnen uit dan?
Ik heb geen bedrijfsautoquote:Op zondag 26 februari 2012 19:07 schreef cvboer het volgende:
Kangoo's zijn sowieso klote als bedrijfsauto. te klein en je mist een deur aan de zijkant.
Maare Vonk, hoe ziet de jouwe er van binnen uit dan?
Het is dat ik weet dat mijn vader nooit een Kangoo als bedrijfswagen heeft gehad maar het plaatje was identiek.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij een oudcollega van mij zag zijn bus (Renault Kangoo) er eigenlijk vrijwel altijd zo uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan gek vinden dat je nooooit wat kunt vinden in die bus
ik ben ook benieuwd: ik ben nu een oude bus aan het ombouwen tot camper. Ik heb dus heel wat te schuren en zagen op rottige plekjesquote:Op maandag 27 februari 2012 18:20 schreef Cybersijp het volgende:
Prima keus, heb hem laatst zelf ook gekocht. Heb er eentje een aantal jaren terug gehad, maar die vond al dat kwartsstof van de verbouwing die we ondernomen hebben niet echt fijn(en zei dus dag dag met zijn handje ) Ach ding heeft meer dan genoeg werk verzet voor wat ik ervoor betaald heb destijds(was de simpelste "start"uitvoering, heb nu ook de limited ed gekocht
Jaloers!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:19 schreef Daklem het volgende:
Toevallig via Marktplaats. Een weinig gebruikte voor 45 euro incl. kon hem daarvoor niet laten liggen.
zwei haak heb je wel? dan een simpele geodriehoek erbij en je weet t ......quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:43 schreef Leipo666 het volgende:
de Fein multimaster bevalt
maar nu heb ik even iets anders: een oproepje
ik moet van een paar hoeken meten hoeveel graden deze hoeken zijn: heeft iemand in omgeving 't Gooi een hoekmeter die ik even mag lenen? ik heb hem maar 5 minuten nodig (en daarom vind ik het een beetje onzin om er 1 te kopen)
die heb ik beide nietquote:Op zondag 4 maart 2012 12:10 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
zwei haak heb je wel? dan een simpele geodriehoek erbij en je weet t ......
daar ga ik morgen maar eens kijken danquote:Op zondag 4 maart 2012 17:42 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Maar morgen wel:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_28420.htm
Dit een optie?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:48 schreef betyar het volgende:
Even offtopic........ Ik zoek een stokpasser maar:
http://www.vynckier.biz/n(...)-in-mm-nonius-005-mm
vind ik een beetje te prijzig. Weet iemand iets?
Zou een optie zijn, echter zou een complete set incl. mm verdeling een beter optie zijn. Wel een leuk werkje om zelf een rechte vaste maatlat te maken. Ik neem hem mee. Thx.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit een optie?
http://www.baptist.nl/hou(...)n/veritas-passer-set
Al is die ook nog flink aan de prijs moet ik zeggen.
heb er 1tje gehaald, maar je moet wel goed kijken of de wijzer wel op 0 staat als hij dichtgeklapt is: de meeste gaven dan -1 aanquote:Op zondag 4 maart 2012 19:18 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
daar ga ik morgen maar eens kijken dan
Als je 'm alleen gebruikt om de hoek over te nemen op je werkstuk is dat wijzertje toch helemaal niet belangrijk?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 06:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
heb er 1tje gehaald, maar je moet wel goed kijken of de wijzer wel op 0 staat als hij dichtgeklapt is: de meeste gaven dan -1 aan
ik heb hem ook uit elkaar gehaald om te kijken of dat nog te stellen is maar dat is niet het geval.
de mijne was nog de beste van de 10 die er lagen en geeft -0,25 tot -0,5 aan als hij gesloten is, maar dat is voor het grove werk waarvoor ik hem nu nodig heb wel even goed genoeg.
aan de overzijde van het wijzertje zit ook nog een 0 en ik denk dat ik maar zelf een eigen extra wijzertje ga maken/krassen die precies naar deze 0 wijst als hij dicht zit
in ieder geval niet te vergelijken met die Starret dingen hierboven
kloptquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:45 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Als je 'm alleen gebruikt om de hoek over te nemen op je werkstuk is dat wijzertje toch helemaal niet belangrijk?
Hey die adapter ziet er interessant uit. Zou je een foto van de onderkant willen maken als ie binnen is? Wellicht past ie op het laserliner statief en zou ik er dan een camera op kunne n schroeven. Maakt het geheel wel interessant voor experimentjesquote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:59 schreef Drexciyan het volgende:
Die Starrett dingen van de week ontvangen. Stevig spul en zuiver qua maatvoering.
Plinten zetten word steeds leuker
Van de week ook m'n nieuwe laserstatief binnen. Voorlopig heb ik nog geen rotatielaser, maar hij is ook ideaal voor m'n multilijnlaser. Daarvoor wel een adapterplaat nodig om van 5/8 naar 1/4 te gaan.
DE0731
[ afbeelding ]
DE0735 Laserstatief
[ afbeelding ]
Heb hem al gebruikt. Zeer handig dat telescopische gedeelte
Je bent echt niet enige hoor. Goed gereedschap is het halve werk.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:49 schreef Cybersijp het volgende:
Voel je je aangesproken?Klopt toch? regelmatig komen hier een aantal mannen (althans dat neem ik gemakshalve even aan.....) die leuk gereedschap kunnen waarderen. Leuk om te zien , dat ik dus niet de enige ben(wel de enigste maar dat is een ander verhaal haha ) Prettige zon zondag allemaal !
Bedankt!quote:Op zondag 11 maart 2012 01:49 schreef Cybersijp het volgende:
Soms dacht ik wel eens, ben ik nou de enige die mooi gereedschap hier weet te waarderen? Nou niet meer dus! mooie aanwinsten weer
Heb hem van de week al ontvangen. Zal morgen even een foto van de onderzijde maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 02:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hey die adapter ziet er interessant uit. Zou je een foto van de onderkant willen maken als ie binnen is? Wellicht past ie op het laserliner statief en zou ik er dan een camera op kunne n schroeven. Maakt het geheel wel interessant voor experimentjes.
Enne... Bedankt he, cyber.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |