Wow, een geleider van 3 meter voor maar 40 euro. In de winkel betaal je daar dik 300 euro voor volgens mij. Dat zijn wel lekkere veilingenquote:Op zaterdag 3 december 2011 00:06 schreef densmee het volgende:
http://www.bva-auctions.com/auction/category/4512/217465
festool railzen
Waar heb je em zoal voor gebruikt? Heb zelf de goedkope versie van Bosch en moet zeggen dat ik em nog vrij zelden gebruik terwijl ik af en toe denk, dat ik er veel meer gebruik van zou moeten kunnen makenquote:Op donderdag 15 december 2011 23:52 schreef Cybersijp het volgende:
Nadat laatst mijn multimaster van '04 mij in de steek had gelaten door een hele grote plof te geven, besloten te wachten op de aangekondigde limited editie van de multimaster(ja, bij de bouwgroothandel denken ze ook wel eens met je mee hoor! ) Onderdelen plus reparatie van de ouwe was niet rendabel meer( zeg maar +/- 40% van een nieuwe), t blijf een ding wat echt giga op zijn klo... heeft gehad tijdens de verbouwing van de casa(vandaar de plof ook o.a)
Kwam er vanmiddag en zag een stapeltje kisten van fein staan met deze erin, Hoppa schrijf hem maar bij mij op ! (heerlijk, nu met toerental verstelbaar, dat had de vorige niet. En daar baalde ik achteraf behoorlijk van. Komt een iri hoog geluid van af.)
[ afbeelding ]
Diverse opzetstukken erbij, en ook nog eens een stuk makkelijker in te leggen ! Kl.te hex steuteltje (met puntje) was ik altijd kwijt omdat het zo op een normaal hex sleuteltje lijkt zeg maar.....
Mijn werk bestaat niet alleen uit koken, ben ook de hobbybob zeg maar. Das veel renovatie en herstel werk wat wij vaak tegen komen. En daar roeleerd de fein ! @ work ook recent een supercut op accu aangeschaft. Meer power, maar voor thuis/werk zo af en toe erbij te groot/krachtig. Dus prive een multimaster aangeschaft.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waar heb je em zoal voor gebruikt? Heb zelf de goedkope versie van Bosch en moet zeggen dat ik em nog vrij zelden gebruik terwijl ik af en toe denk, dat ik er veel meer gebruik van zou moeten kunnen maken.
Mijn vrouw en ik zijn allebei gediplomeerd en professioneel schilder.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:44 schreef Cybersijp het volgende:
@ klusfoobje: vriendin? Ik wou dat ik ook zulke vriendinnen in de kennissenkring had! Meeste lady's zijn niet zo van het klussen(schilderen/knutselen/decoreren wel )
Ik heb 'm vandaag ontvangen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Als het goed is ontvang ik begin volgende week een Bosch IXO.
[ afbeelding ]
Meer dan genoeg voor de beginnende klusser.
Oh gaaf! Jaloersquote:Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
Ik wilde eerst een robland lx310, maar die kon niet door de deur nu is het een minimax C26 geworden.
[ afbeelding ]
Yep, een compleet machientje incl. afzuiger met slang, langgatboren, bossingkop, groevenfrees, contraprofiel, sponningblok, 6 schaafmessen en 3 zaagbladen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh gaaf! Jaloers![]()
Ik zie alleen de zaagtafel, maar zit er nu ook een vlak en vandiktebank en frees op?
Heb even zitten googlen en idd. tis een combinatiemachine. Mooi ding! Ja, dat zou ik nog wel willen. De kosten alleen he..
Naja, je hebt de ruimte, dat is al heel wat!quote:Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, een compleet machientje incl. afzuiger met slang, langgatboren, bossingkop, groevenfrees, contraprofiel, sponningblok, 6 schaafmessen en 3 zaagbladen.
Ben nu heel de schuur opnieuw aan het inrichten. Wat een tering werk zeg.
Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zettenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
Ik wilde eerst een robland lx310, maar die kon niet door de deur nu is het een minimax C26 geworden.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zetten
Maar beslist een prachtig apparaat die minimax !
Voorkeur ging uit naar een robland, maar dan moest er het kozijn uit. Deze ging compleet gedemonteerd makkelijk door de deur. En de vlakbank is toch altijd te smal.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, je hebt de ruimte, dat is al heel wat!
Dit apparaatje stond op een pallet hij werd gestart en niet gelogen nog geen trilling op de tafels.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben ook nog op "jacht" naar een cirkelzaagtafel, maar als ik dit zie durf ik mijn mogelijk toekomstige aankoop hier niet meer neer te zetten
Maar beslist een prachtig apparaat die minimax !
Voor een nieuwprijs van ¤3.376,00 excl. btw netto wil ik ook geen enkele trilling voelen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Dit apparaatje stond op een pallet hij werd gestart en niet gelogen nog geen trilling op de tafels.
Denk dat je nog even rustig je probleem moet over denken (over het plafonds uit zetten...) en dan zul je zien dat het met een statief van 1.60 mtr ook prima gaat. baak hoef je niet perse op je lijntje te houden waar je hem wil hebben.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Zoals jullie weten was ik aan het zoeken naar een kruislaser.
Er werd mij een rotatielaser aangeraden.
Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:.
Er was mij alleen wel een 3 meter statief beloofd bij de rotatielaser. Deze is 1,60.
Dus heb daar maar een mailtje over gedicht. 160 is echt te kort waar ik Hem voor gekocht heb. Anders krijg je van die lage plafonds. Het spul kan in ieder geval goed ingezet worden bij het aanpakken van de tuin, het bouwen van een nieuwe schuur en het opkalefateren van de zolder!
Hij staat bijna klaar, zal van de week eens een foto posten van mijn werkhokje als hij opgeruimd en geordend is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:03 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Voor een nieuwprijs van ¤3.376,00 excl. btw netto wil ik ook geen enkele trilling voelen.
Wat een apparaat...
alles maar ik heb nu een gasgevuld pruttelding waar de draad toevoer kut is.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:03 schreef bleiblei het volgende:
Dat is een mooi apparaat! Wat las je zoal?
Die zag ik ook staan in het foldertje van de plaatselijke bouwmaterialenhandel, is het deze ?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Nouw, toch maar eens een eckte eckte thuisplaatje ipv. een gejat internetplaatje.
Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:
Pfff, ik denk dat menig zzp'er die zichzelf in de markt wegzet als timmerman een minder degelijk rotatielaser in de bus heeft hangenquote:Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef bleiblei het volgende:
Helaas heb ik last van de geldpest, dus een deel van mijn 13de maand is hierheen gegaan:
[ afbeelding ].
Er was mij alleen wel een 3 meter statief beloofd bij de rotatielaser. Deze is 1,60.
Dus heb daar maar een mailtje over gedicht. 160 is echt te kort waar ik em voor gekocht heb. Anders krijg je van die lage plafonds. Het spul kan in ieder geval goed ingezet worden bij het aanpakken van de tuin, het bouwen van een nieuwe schuur en het opkalefateren van de zolder!
Jepquote:Op donderdag 29 december 2011 00:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die zag ik ook staan in het foldertje van de plaatselijke bouwmaterialenhandel, is het deze ?
http://www.raabkarcher.nl(...)nt-DEFINITIEF-11-07-(2)
Eh, genoegquote:Op donderdag 29 december 2011 09:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pfff, ik denk dat menig zzp'er die zichzelf in de markt wegzet als timmerman een minder degelijk rotatielaser in de bus heeft hangen![]()
Mooi spul ! Maar wat kost zoiets mijn god wel niet ?
Ja hoor, van de week heb ik nog pluggen en PUR (ideaal zo`n purpistool) gekocht bij RaabKarcher.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:17 schreef bleiblei het volgende:
Kan je trouwens als particulier ook bij RaabKarcher terecht?
Ja, mits voorzien van ontvanger. Hier heb je voor nog geen 300 euro een complete setquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik heb in de winkel nog zitten kijken naar de kruislijnlaser, is zo`n ding ook geschikt voor buitengebruik ? (schutting en tuinhuisje plaatsen enzo)
12 mm koper past ook hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:58 schreef Cybersijp het volgende:
Das een dure Ed, maar echt een fijn ding! maar waarmee hebben paps en mams hem mee om zeep geholpen dan? Past enkle 16mm of 19mm pijp in nl.....
Mooie snoeischaar......quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Op de valreep van 2011 toch nog een nieuw stuk gereedschap gekocht.
Of beter gezegd; de huidige na 5 jaar trouwe dienst vervangen doordat paps hem om zeep geholpen heeft![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een Lowe buizenkniptang 16/19 mm.
Ik schrok er van bij het afrekenenquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:58 schreef Cybersijp het volgende:
Das een dure Ed, maar echt een fijn ding! maar waarmee hebben paps en mams hem mee om zeep geholpen dan? Past enkle 16mm of 19mm pijp in nl.....
gloeiende, dat ding ben ik dus kwijtgeraakt.... ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ding hier ergens op de raggels is blijven liggen nadat het plafond is dicht gegaan...quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Op de valreep van 2011 toch nog een nieuw stuk gereedschap gekocht.
Of beter gezegd; de huidige na 5 jaar trouwe dienst vervangen doordat paps hem om zeep geholpen heeft![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een Lowe buizenkniptang 16/19 mm.
Zo ben ik als leerlingmonteur ook van mijn hele eerste kniptang afgekomenquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:49 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
gloeiende, dat ding ben ik dus kwijtgeraakt.... ik heb het donkerbruine vermoeden dat het ding hier ergens op de raggels is blijven liggen nadat het plafond is dicht gegaan...![]()
dacht ff een nieuwe te halen bij een bouwshop... dat jochie dar had geen idee wat ik bedoelde... pijpjes meneer? die kun je toch met een ijzerzaagje doorzagen
Vanuit de fabriek zijn ze toch echt aan beide kanten heel iets schuin afgesnedenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:57 schreef blomke het volgende:
Met dergelijk knipgereedschap heb ik geen ervaring, maar (hout)beitels maak ik aan één kant scherp met een wetsteen.
Dus volgens mij moet je dergelijke messen niet slijpen tegen een slijpmachientje, en al helemaal niet aan beide kanten.
Je kan een buizenkniptang nu niet bepaald vergelijken met een houtbeitel.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:57 schreef blomke het volgende:
Met dergelijk knipgereedschap heb ik geen ervaring, maar (hout)beitels maak ik aan één kant scherp met een wetsteen.
Dus volgens mij moet je dergelijke messen niet slijpen tegen een slijpmachientje, en al helemaal niet aan beide kanten.
Bedankt voor de tip! Dus een snoeischaar waarmee je normaal takjes en twijgen knipt?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:29 schreef densmee het volgende:
ik gebruik een snoeischaar met een heel dun mes om buizen te knippen en dat werkt perfect
het is een snoeischaar zoals deze rechtsequote:Op zaterdag 31 december 2011 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dus een snoeischaar waarmee je normaal takjes en twijgen knipt?
Ga het proberen, we hebben er 3 van hangen.
Dat stadium is de echte gereedschapsfan al lang voorbij hoor, voor de prijs van een bouw laser kan je ook aardig wat touw en waterpassen kopen.............quote:En voor het geld van één zo'n tang kun je nog een hoop beugelzagen verslijten hoor :
Het werkt ook veel handiger en sneller dan een ijzerzaagje; al kom ik ze op de bouw echt nog wel tegen van die oud gedienden die pvc 5/8 en 3/4 met een ijzerzaagje afkortenquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat stadium is de echte gereedschapsfan al lang voorbij hoor, voor de prijs van een bouw laser kan je ook aardig wat touw en waterpassen kopen.............
Ik ben ook maar een particulier met een casco nieuwbouwhuis wat nog afgewerkt moet worden, maar een ijzerzaagje om elektrabuis af te korten gebruik ik nog maar zelden, alleen nog maar voor overmaatse buis (dit schuif je over 3/4" pijp heen voor een mof of bocht).
3/4" pijp past natuurlijk weer over 5/8" pijp heen, bochten voor 5/8" pijp maak ik altijd van 3/4''
pijp dat gaat veel makkelijker met draad trekken.
Disclaimer, voor de miereneukers: 5/8" pijp is natuurlijk 16mm, en 3/4" pijp is 19 mm.
Heb je daar een speciale buigveer voor, óf de "gewone" buigveer voor 5/8"?quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
bochten voor 5/8" pijp maak ik altijd van 3/4''
pijp dat gaat veel makkelijker met draad trekken.
een soort zzp'er inderdaad (op zaterdagen)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:23 schreef bleiblei het volgende:
Wow, heftig apparaat. Maar ben jij zzper dan? Kan mij niet voorstellen dat je zo een hakselaar voor htk werk koopt.
Een los ondermes zijn hier in de omgeving bijna niet leverbaar, of men vraagt de hoofdprijs ervoor.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:36 schreef Cybersijp het volgende:
Ed, zat nog te denken aan je snijder, maar had je niet beter een nieuw snijmes kunnen bestellen dan ?
http://www.gerritse.nl/a(...)_lowe_buiskniptang/
Een complete schoonmoeder past er helaas niet in .quote:Op zondag 15 januari 2012 07:37 schreef jpajs het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje vreemde zaak. Een inclusief BTW prijs noemen van 740 en deze vergelijken met een exclusief BTW prijs en dat terwijl Makita op z'n site gewoon een inclusief BTW-prijs noemt van 660.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:47 schreef klusfoobje het volgende:
Als het echt om dezelfde gaat lijkt het mij een helder verhaal. Die radio is dus niet zo gratis als ze zeggen. Wat je misschien kunt doen is eens kijken wat die (Makita ?) radio los kost, dan heb je misschien een verklaring voor het prijs verschil
aanvullinkje
http://www.mzsgereedschap.nl/op-is-op/makita/8351.html
daar kost dat ding MET die radio incl btw 590 dus..... dat scheelt alweer 6 tientjes met die andere nl shop.
Afgaand op prijzen die ik al gezien heb, zou het volgende realistisch moeten zijn:quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:48 schreef klusfoobje het volgende:
Laten we bij je budget beginnen. Wat mag het verhaal kosten ? Wil je het na de klus houden of gaat het daarna weer de verkoop in. Moet het nieuw zijn of mag het gebruikt zijn ?
Ik heb hier een draai-kantelzaag van 2force, dat huismerk van Van Cranenbroek. Een prima machine die ik vaak gebruik en dat ding heeft behoorlijk wat te verduren hier. En kost ook nog eens geen drol.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Voor afkortzaag zou ik voor de Metabo KGS 254 M gaan, is fantastisch spul voor het zware kluswerk.
Je kan ook voor DeWalt gaan, maar das meer het zware professionele dagelijkse werk
KGS 254 M ( wel de groene ) kost zonder onderstel rond de 300 euro.
2force ken ik niet, dus ook geen inhoudelijk oordeel over geven.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb hier een draai-kantelzaag van 2force, dat huismerk van Van Cranenbroek. Een prima machine die ik vaak gebruik en dat ding heeft behoorlijk wat te verduren hier. En kost ook nog eens geen drol.
Uiteraard speelt dat mee. Het is wel zo fijn om een balk te schulpen die je gewoon in een keer over je zaag haalt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:36 schreef Fogel het volgende:
Wat zijn de "hoofdpunten" waardoor jullie die machines zo prettig vinden? Vermogen, is dat een groot deel van de clou?
goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. als je weet wat je ermee doet kan het jaren en jaren mee. Voor een zolder-verbouwingkje zal ik geen tafel van DeWalt of Makita aanschaffen. Als je het dagelijks gebruikt wordt het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:37 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
2force ken ik niet, dus ook geen inhoudelijk oordeel over geven.
Alleen mijn motto is door de jaren heen geworden: goedkoop is meestal duurkoop.
Ik ben dik tevreden over de KGS 254 M ivm zijn zaag specs.
Het is niet alleen de zolder, da's het begin. Ik geef liever 200-300¤ meer uit en zaag zonder problemen ipv dat ik om de haverklap moet stoppen omdat de machine niet mee wil werken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:41 schreef betyar het volgende:
[..]
goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. als je weet wat je ermee doet kan het jaren en jaren mee. Voor een zolder-verbouwingkje zal ik geen tafel van DeWalt of Makita aanschaffen. Als je het dagelijks gebruikt wordt het een ander verhaal.
Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat je bij veel merken het merk ansich betaald. DeWalt is daar een goed voorbeeld van.
http://www.toolstation.nl(...)ne/d40/sd2957/p23849quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is niet alleen de zolder, da's het begin. Ik geef liever 200-300¤ meer uit en zaag zonder problemen ipv dat ik om de haverklap moet stoppen omdat de machine niet mee wil werken.
DeWalt is hier overigens een stuk goedkoper dan Bosch, geen idee of dat normaal is.
Metabo wordt hier niet standaard in de bouwmarkten verkocht, maar er is wel aan te komen (alleen staan er uiteraard geen prijzen op de sites van de betreffende verkooppunten).
-edit- even gebeld, en voor de KGS 254 M willen ze omgerekend 390¤ hebben.
En dan ook vrij veel buitenwerk, maar als je NK tuinaanleg wint met dat ding, dan zal het inderdaad vast ook voor mij voldoen. Maar het zal vooral veel aan de persoon liggen die de machine gebruiktquote:
alles duurder dan een dw 707 is niet nauwkeuriger voor een normale zager.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dan ook vrij veel buitenwerk, maar als je NK tuinaanleg wint met dat ding, dan zal het inderdaad vast ook voor mij voldoen. Maar het zal vooral veel aan de persoon liggen die de machine gebruikt
Ik denk dat hij best wel voldoet, als je alleen een badkamer of keuken wilt verbouwen oid.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:04 schreef quo_ het volgende:
In de categorie impulsaankopen, maar voor 12,99 euro wilde ik ze niet laten liggen bij Lidl.
Als ik er één gat mee boor ben ik al goedkoper dan huren en halen/terugbrengen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |