Ik kan er geen medelijden mee hebben.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
Zijn er al veel failliet gegaan, of gehalveerd qua personeel
De banken passen zich aan aan de gedaalde waarde van woningen, terwijl verkopers nog 2008 prijzen in hun hoofd hebben. Banken zijn niet meer bereid om (kijkend naar realistischer 2011 prijzen) 130% te gaan financieren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:00 schreef Chevalric het volgende:
Maar de banken hanteren nu strengere regels dan de wet voorschrijft, waardoor de problemen in de markt nog erger worden.
ze kunnen ook nog entree geld gaan heffen en een bijdrage voor de foldersquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
Zijn er al veel failliet gegaan, of gehalveerd qua personeel
Is het ook nog niet. 35.000 objecten die als 'koopwoning' op Funda staan zijn eigenlijk kavels of garageboxen e.d.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:03 schreef Bumbu het volgende:
Hoe was de appeltaart gister? En sjee al zo veel huizen te koop veel mensen hier zijden dat het nooit boven de 250k zou komen......
lijkt wel wat op mijn school van vroegerquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef Jane het volgende:
Ben ook even tussen de villa's gaan neuzen en ben net het lelijkste huis ooit tegengekomen.
http://www.funda.nl/koop/(...)ambrugse-zuwe-141-e/
Lijkt net een fabriek. Of een jaren-70-school...En dat slechts voor 7,5 miljoen.
Ook niet alle huizen staan op funda.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is het ook nog niet. 35.000 objecten die als 'koopwoning' op Funda staan zijn eigenlijk kavels of garageboxen e.d.
Alsof er gisteren 17 miljoen mensen - 95.000 bezoekers op het strand lagen. Die woordvoerder doet denken aan die man destijds in Baghdad, "there are no Americans in Iraq".quote:"De kijkers die kwamen, zijn wel echt geïnteresseerd, anders ga je wel op het strand liggen'', aldus een woordvoerder van de NVM.
Vast niet. Maar wat er wel staat, staat niet allemaal in een juiste subcategorie.quote:
Vinkeveense villa ondanks korting duurste in regio Amsterdamquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef Jane het volgende:
Ben ook even tussen de villa's gaan neuzen en ben net het lelijkste huis ooit tegengekomen.
Lijkt net een fabriek. Of een jaren-70-school...En dat slechts voor 7,5 miljoen.
Brr, ik vind het een koud en lelijk huis.. Voor 7,5 miljoen moet toch wel wat beters te vinden zijn?quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef Jane het volgende:
Voor 7,5 miljoen kun je zelf ook wel wat beters neerzetten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Brr, ik vind het een koud en lelijk huis.. Voor 7,5 miljoen moet toch wel wat beters te vinden zijn?
Nou, verras me eens. Wat kunnen er hier dan mee?quote:
Ik zou er wel willen wonen (kon ik het betalen). Het is juist een heel ruim, licht en open huis. Lijkt me wel fijn om te zijn. Echt mooi vind ik het ook niet, maar het lijkt me dus wel heel aangenaam. Behalve voor mijn vrouw, die dan 80 uur per week aan het poetsen is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Brr, ik vind het een koud en lelijk huis.. Voor 7,5 miljoen moet toch wel wat beters te vinden zijn?
Amerikaanse zakenbankiers melden dat de Amerikaanse huizenprijzen tot 2020 niet gaan stijgen, en dan zullen ze hier wel gaan stijgen? No way. Vanaf 2008 tot 2020 iedere maand een half procentje eraf (alleen al aan inflatie) lijkt me tamelijk desastreus.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, verras me eens. Wat kunnen er hier dan mee?
Blijven posten tot 2021quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou, verras me eens. Wat kunnen er hier dan mee?
Als je goed leest staat er slechts dat men tot 2020 niet verwacht boven het prijspeil van 2007 uit te komen. Dat heeft niets met een blijvende daling te maken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:21 schreef KneeDeep het volgende:
Amerikaanse zakenbankiers melden dat de Amerikaanse huizenprijzen tot 2020 niet gaan stijgen, en dan zullen ze hier wel gaan stijgen? No way. Vanaf 2008 tot 2020 iedere maand een half procentje eraf (alleen al aan inflatie) lijkt me tamelijk desastreus.
Da's nog maar 9 jaar. Zal wel lukken.quote:
Niet voor niks dat het nu meerdere keren per jaar is.. Je moet toch ergens je omzet vandaan halenquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
56.000 huizen namen deel x 250 euri = 14.000.000,-
tegen die tijd is de babyboom dood en begravenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je goed leest staat er slechts dat men tot 2020 niet verwacht boven het prijspeil van 2007 uit te komen. Dat heeft niets met een blijvende daling te maken.
Als je goed leest staat het woord babyboom er ook niet in...quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
tegen die tijd is de babyboom dood en begraven
De huur van het bedrijfspand moet ook betaald worden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:25 schreef antfukker het volgende:
[..]
Niet voor niks dat het nu meerdere keren per jaar is.. Je moet toch ergens je omzet vandaan halen
Dit is het huizendagdip waar ik het vooraf al over had.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:15 schreef leolinedance het volgende:
253.207. De markt trekt weer aan...
Was ook maar een grapje hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:24 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dit is het huizendagdip waar ik het vooraf al over had.
Geen idee wat de reden is, maar twee oorzaken die ik mogelijk acht:
- Makelaars hebben het druk voorafgaande aan de openhuizendag, en geven het opschonen minder prioriteit
- Makelaars schonen bewust pas op na de openhuizendag, om succes te claimen.
Daarnaast speelt ook een weekeffect: Tussen woensdag en zaterdag zie je de meeste nieuwe huizen in de verkoop raken. Dat speelt iedere week, maar verstrekt het bovenstaande effect wel omdat openhuizendag altijd in het weekend is.
Overigens, ook al dalen het aantal huizen op funda, dan nog is de stelling dat de markt aantrekt te voorbarig. Veel huizenverkopers halen hun huis uit de verkoop, omdat ze hem niet verkocht krijgen.
Hoe bedoel je dat? Had je niet verwacht dat de situatie zo zou verlopen? In mijn visie is de markt nu nog beter dan ik verwacht had.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:32 schreef LXIV het volgende:
De marktomstandigheden zijn slechter geworden dan ik ooit voorzien heb.
Voor mij als 1e huis koper idem.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Had je niet verwacht dat de situatie zo zou verlopen? In mijn visie is de markt nu nog beter dan ik verwacht had.
In mijn visie is de markt nog steeds waardeloos:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Had je niet verwacht dat de situatie zo zou verlopen? In mijn visie is de markt nu nog beter dan ik verwacht had.
Geweldig huis juistquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef Jane het volgende:
En waarom zou jij daar wat aan hebben Xeno?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik bedoel natuurlijk te zeggen dat de markt 'beter' is dan verwacht. Ik had gehoopt dat de markt verder zou zijn gecrashed en de banken eens begonnen met het executeren van de scheefleners![]()
Euhm... ik bedoel daarmee niet dat ze ze gaan afschieten maar hun huis uitgooien
Dat zal de analyse verder weinig toevoegen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je goed leest staat het woord babyboom er ook niet in...![]()
Ik wil juist in aanmerking komen voor de WSNP... maar er zijn wachtlijsten hèquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En waarom zou jij daar wat aan hebben Xeno?
Onder deze clone ben je toch juist eigenaar met beleggingshypotheek etc?
voordeel is wel dat de grondprijzen aan het dalen zijn, gemeentes hebben veel teveel te koop en het grondbedrijf is een verliespost andersquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In mijn visie is de markt nog steeds waardeloos:
-er is een absoluut tekort aan huizen
-het is zeker dat maar onzeker wanneer en hoe de HRA verdwijnt
-kopers willen minder betalen
-verkopers willen meer geld vangen
-enz.
Gemeentes zijn gek! Er is juist helemaal niet teveel te koop, ik denk nog steeds dat ze zonder problemen deze maand nog een half miljoen kavels kunnen verkopen, als de prijs gunstig is en er een bouwvergunning/bestemmingsplan bij zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voordeel is wel dat de grondprijzen aan het dalen zijn, gemeentes hebben veel teveel te koop en het grondbedrijf is een verliespost anders
Ik denk zelfs dat als ze de prijs maar ver genoeg laten zakken ze er wel 16,5 miljoen kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:43 schreef RemcoDelft het volgende:
ik denk nog steeds dat ze zonder problemen deze maand nog een half miljoen kavels kunnen verkopen
Hoeveel stookkosten zou zo'n huis hebben als je het altijd op 22 graden wil houden?quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:31 schreef Jane het volgende:
Met een houtkachel en dat perceel? Als je het goed doet minder dan jij verstookt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:01 schreef pberends het volgende:
Hoeveel stookkosten zou zo'n huis hebben als je het altijd op 22 graden wil houden?
Dat wou ik net zeggen. Komt er een kaveltje voor een redelijke prijs, zeg 250 euro m2, dan sta ik vooraan. Maar het is al druk genoeg wanneer ze kavels van 400 euro m2 verkopen, dus waarom zouden ze? Er zijn ook nu nog genoeg mensen die zo 400K neertellen voor een kavel van 1000m2. Of 600K voor een huis op zo'n kavel, waarna dat huis gewoon tegen de vlakte gaat en iets nieuws wordt neergezet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gemeentes zijn gek! Er is juist helemaal niet teveel te koop, ik denk nog steeds dat ze zonder problemen deze maand nog een half miljoen kavels kunnen verkopen, als de prijs gunstig is en er een bouwvergunning/bestemmingsplan bij zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |