abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:36:09 #151
324665 meth77
to do or not to do
pi_102539725
253.390 huizen te koop
weer twee straatjes erbij
pi_102539849
Morgen is het open dag, de ene helft van Nederland gaat bij de andere helft gratis appeltaart eten.
255K op 1 october is mogelijk.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:05:45 #153
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102540150
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:44 schreef sorcees het volgende:
Morgen is het open dag, de ene helft van Nederland gaat bij de andere helft gratis appeltaart eten.
255K op 1 october is mogelijk.
Ik verdenk makelaars ervan, dat ze na de openhuizendag pas weer aan opschonen van hun bestand doen. Of dat iets agenda-technisch is (dat ze het druk hebben vóór die dag), of dat het marketing is: geen idee.

Dus mocht 255 ff langer duren: Wees nie teleurgesteld nie! :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102540371
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het zou tijd worden dat de belachelijke beperking aan recreatiewoningen wordt afgeschaft... Gewoon permanent bewonen! Belachelijk dat dat niet mag in een land met zoveel woningnood.
Dat gaat allemaal om de centen hè... die woningen liggen vaak op mooie plaatsen omdat ze anders voor de uitbater niet te verhuren zijn. Wat 'ze' uiteraard niet willen is dat iedereen op een mooie locatie kan wonen... stel je eens voor wat dat met de waarde van 13 in 1 dozijn rijtjesontainers zou doen 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:13:20 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_102541529
Heerlijk dit, wij gaan ons eerste huis kopen :s) Maar blijf nu gewoon nog lekker huren zo lang de prijzen dalen ^O^
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:18:44 #156
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102541682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:13 schreef leolinedance het volgende:
Heerlijk dit, wij gaan ons eerste huis kopen :s) Maar blijf nu gewoon nog lekker huren zo lang de prijzen dalen ^O^
Ik steel het even van een andere topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gisteren in De Vijfde Dag:

Oud-Robeco-topman en econoom Jaap van Duijn dat de "capitulatiefase" in deze woningmarkt crisis nog moet beginnen. Hij houdt er rekening mee dat een crisis een jaar of 6 duurt, en dat de prijzen uiteindelijk 30% zullen zijn gevallen. Hij adviseert starters om nog een paar jaar te wachten.

Zeepbel heeft dit interview uiteraard uitgeknipt:

Stevige uitspraak! Zeker als je nagaat, dat deze 30% nog niet uitgaat, van toekomstige beperkingen van de HRA.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102541744
quote:

Wachten met kopen? Dat is een 'Slimme Z', op dit moment is blijven huren een stuk 'Slimme R'
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102541845
Wat kost het trouwens om mee te doen aan zo'n open dag?
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:26:20 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102541905
quote:
Met werken kun je niet verdienen wat je met wachten doet!
The End Times are wild
pi_102542089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:24 schreef Wokkel het volgende:
Dat zou toch gratis moeten zijn voor verkopers, je leidt zelf de mensen rond en de makelaar brengt ook geen appeltaart van tevoren langs. :')

De kosten liggen geloof ik op 250 euro maar kan er flink naast zitten.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102542154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met werken kun je niet verdienen wat je met wachten doet!
Gegeven de 'luie aard' van de gemiddelde huurder is dat dus een kolfje naar hun hand ;)
pi_102542194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Dat zou toch gratis moeten zijn voor verkopers, je leidt zelf de mensen rond en de makelaar brengt ook geen appeltaart van tevoren langs. :')

Bedoel je dat mensen betalen om aan zo'n open dag mee te doen :?

Niet normaal meer 8)7

Het is toch ook in het belang van de makeleugenaar om een huis te verkopen?
pi_102542332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bedoel je dat mensen betalen om aan zo'n open dag mee te doen :?
Ja, ziek he? (enne.. kom je daar nu eigenlijk pas achter, na al die keren gratis appeltaart?)
quote:
Niet normaal meer 8)7

Het nieuwe normaal, je verkoopt zelf je huis maar en geeft de makelaar een vergoeding voor niet geleverde diensten.
quote:
Het is toch ook in het belang van de makeleugenaar om een huis te verkopen?
Daar lijken ze eigenlijk nooit zo mee bezig :D

Wie wordt wijzer van de Open Huizen Dag?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102544256
Makelaars kun je gewoon inhuren op jouw voorwaarden, als jij geen 250 euro voor een opendag wil betalen doe je dat gewoon niet.

Mijn zus had (voor ´de crisis') een deal met de makelaar die hier op neerkwam.

¤ 1000,- vaste kosten (betaalt bij verkoop)
Makelaar zei, 300K is een realistische prijs.
Deal werd: van het bedrag boven de 280K krijgt de makelaar 20% en elke maand in de verkoop gaat daar 1% van af.

Huis was binnen 1 maand verkocht voor 290K.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 30-09-2011 12:03:27 ]
pi_102546196
Nu is er weinig te onderhandelen. Ze willen er gewoon geen woningen bij hebben
pi_102552207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:40 schreef lutser.com het volgende:

(voor ´de crisis') een deal met de makelaar die hier op neerkwam.
Dat zeg je goed.. voor de crisis :). Nu zijn dit soort dingen niet zo makkelijk meer af te spreken..
pi_102552429
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:24 schreef Wokkel het volgende:
Appeltaart?
pi_102575716
quote:
253.595 huizen te koop
pi_102576373
Ik zou het wel leuk vinden om een vergelijking van de stijging van het woningaanbod per regio te zien. Of het echt de krimpgebieden zijn die nu hard gaan, of ook de randstad. Is dit mogelijk met Funda?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 09:30:02 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102576579
heeft geen mens zin in warme appeltaart met dit weer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102576788
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Appeltaart?
Vaak dan ook nog 100 of meer euro voor de makelaar zodat het huis ook op de openhuizen site oid komt.
pi_102576853
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 09:30 schreef michaelmoore het volgende:
heeft geen mens zin in warme appeltaart met dit weer
Net terug van twee supermarkten, maar geen appelgebak meer te vinden ;)
pi_102577130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 09:58 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Net terug van twee supermarkten, maar geen appelgebak meer te vinden ;)
Dus eigenlijk moet je je in deze tijd van de huizenmarktcrisis onderscheiden door eigen appeltaart te maken, met zelf geklopte slagroom ;)
pi_102577229
low-budget en toch lekkerder
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:21:47 #175
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102578414
Ik vraag me af hoe mensen er bij komen dat de huizenprijzen met 30% gaan zakken. De meeste huizenbezitters hebben die ruimte helemaal niet. 30% op een hypotheek van 2 ton is 60.000 euro. Dat is voor de meeste mensen niet in een jaartje (of zelfs 5 jaar) bij elkaar te sparen. Dus die mensen hebben geen keus: ze moeten wel in hun huidige woning blijven zitten en dus kan die prijs niet zo snel zakken. Tenzij je gelijk een heleboel mensen failliet wil verklaren natuurlijk.

En nog een vervelend punt van die zakkende prijzen: gaan de banken op een gegeven moment niet klagen dat het onderpand veel minder waard is dan de hypotheek en dat het dus geen geldig onderpand meer is?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:24:03 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102578464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:21 schreef Chevalric het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen er bij komen dat de huizenprijzen met 30% gaan zakken. De meeste huizenbezitters hebben die ruimte helemaal niet. 30% op een hypotheek van 2 ton is 60.000 euro. Dat is voor de meeste mensen niet in een jaartje (of zelfs 5 jaar) bij elkaar te sparen. Dus die mensen hebben geen keus: ze moeten wel in hun huidige woning blijven zitten en dus kan die prijs niet zo snel zakken. Tenzij je gelijk een heleboel mensen failliet wil verklaren natuurlijk.

En nog een vervelend punt van die zakkende prijzen: gaan de banken op een gegeven moment niet klagen dat het onderpand veel minder waard is dan de hypotheek en dat het dus geen geldig onderpand meer is?
Prijzen blijven niet op niveau omdat mensen anders verlies moeten nemen, dat heeft er niks mee te maken. De prijzen zullen zakken omdat de huidige vraagprijzen met de huidige financieringsregels niet meer haalbaar zijn. En omdat de perceptie van de waarde van een huis daalt.

Als mensen echt geen verlies kunnen nemen, dan blijft dat huis dus gewoon staan en doet het niet mee met de markt. Er zullen altijd huizen zijn die wel verkocht worden, met of zonder verlies.
The End Times are wild
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:35:53 #177
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_102578716
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 09:11 schreef AsusLPT het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden om een vergelijking van de stijging van het woningaanbod per regio te zien. Of het echt de krimpgebieden zijn die nu hard gaan, of ook de randstad. Is dit mogelijk met Funda?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Kan je alleen vertellen dat het aantal te koop staande huizen (op Funda) in mijn gebiedje in de Randstad (het Gooi) toch ook wel redelijk explosief gestegen is het laatste pak-em-beet half jaar. Ik kijk altijd naar 1 km rond mijn postcode en dat aantal is in die periode gestegen van zo rond de 210 naar 273 huizen.

Maar wat me vooral opvalt, in mijn regio, zijn de prijsdalingen. Ik ben Funda (en de huizen in mijn regio) pas gaan volgen sinds ik dit topic volg (een jaar of 2 denk ik) en in het begin stonden er nauwelijks acceptabele eengezinswoningen tussen onder de 3 ton. En met acceptabel bedoel ik dat geen bouwval is die eerst compleet gerenoveerd moet worden voordat iemand er in kan trekken. Terwijl er nu toch al redelijk wat normale huizen tussen staan van tussen de 225k en 250k, waar je na eventueel wat 'normaal' kluswerk (likje verf/behangen) in zou kunnen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:43:07 #178
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102578869
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Kan je alleen vertellen dat het aantal te koop staande huizen (op Funda) in mijn gebiedje in de Randstad (het Gooi) toch ook wel redelijk explosief gestegen is het laatste pak-em-beet half jaar. Ik kijk altijd naar 1 km rond mijn postcode en dat aantal is in die periode gestegen van zo rond de 210 naar 273 huizen.

Maar wat me vooral opvalt, in mijn regio, zijn de prijsdalingen. Ik ben Funda (en de huizen in mijn regio) pas gaan volgen sinds ik dit topic volg (een jaar of 2 denk ik) en in het begin stonden er nauwelijks acceptabele eengezinswoningen tussen onder de 3 ton. En met acceptabel bedoel ik dat geen bouwval is die eerst compleet gerenoveerd moet worden voordat iemand er in kan trekken. Terwijl er nu toch al redelijk wat normale huizen tussen staan van tussen de 225k en 250k, waar je na eventueel wat 'normaal' kluswerk (likje verf/behangen) in zou kunnen.
En kun je ze nu dan wél betalen? Want dat is het enige dat echt telt natuurlijk.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:50:02 #179
1986 Jane
pi_102579005
quote:
Het is natuurlijk niet zo dat elke huizenbezitter z'n huis in de laatste 10 jaar heeft gekocht. Er is natuurlijk ook een hele groep die z'n huis veel eerder heeft gekocht. Die hebben sowieso (veel) minder betaald voor hun huis en hebben het misschien allang afgelost of hebben nog maar kort te gaan.
Daar zou ik nou wel eens een overzicht van willen zien. Dus x% heeft afgelost, x% heeft binnen 5 jaar afgelost, x% binnen 10 jaar, enz.

quote:
Ik denk dat de banken er zelf ook niet zo om zitten te springen om dat te gaan doen. Maar het zou wellicht kunnen dat een toezichthouder daarop gaat aandringen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 01-10-2011 12:07:36 ]
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:50:53 #180
323876 michaelmoore
pi_102579026
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En kun je ze nu dan wél betalen? Want dat is het enige dat echt telt natuurlijk.
denk het niet, want het probleem is de bank en hoe meer huizen zakken hoe angstiger ze worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:01:46 #181
1986 Jane
pi_102579263
quote:

[..]

Mwah, het betekent idd dat ik ze beter onder mijn voorwaarden zou kunnen betalen. Mijn eigen eisen zijn namelijk nog iets strenger dan die van de banken. Geen rare aflossingsvrije hypotheekvormen, bijvoorbeeld. (eigenlijk moet ik zeggen 'onze eisen', want ik heb ook nog een partner) Het moet ook alleen van mijn inkomen te betalen zijn en het liefst ook nog als de HRA wordt afgeschaft.
Misschien verstoor ik het beeld dat je van me had, maar ik ben geen uitkeringstrekker hoor. Ik heb een bovenmodaal inkomen en mijn partner is zzp-er.
pi_102580027
quote:
Alle kleine prijsdalingen samen resulteren sinds medio 2008 in een gemiddelde prijsdaling op de woningmarkt van 8,5 procent, stelt het CBS. Een gewoon huis, 2,5 ton waard in juni 2008, heeft dus 21.250 euro aan waarde verloren. De spreiding rond dit gemiddelde is groot. In Ede bijvoorbeeld daalde de huizenprijs met een kleine 20 procent, bijna een halve ton.

Als het punt komt waarop de bank zegt: 'Mevrouw Jansen, wilt u even 20 duizend euro bijlappen, want uw onderpand is in waarde gedaald?', heeft mevrouw Jansen een serieus probleem.

En als de bank dit nalaat, zal de toezichthouder toch tegen de bank moeten zeggen: wilt u uw hypotheekportefeuille een pietsje afwaarderen, of in een hogere risicocategorie plaatsen? En een pietsje van 630 miljard (de totale Nederlandse hypotheekschuld) is toch al gauw een smak geld.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:41:46 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102580103
quote:

[..]

Je kunt beter nét een huis van 300K kunnen financieren, inclusief 50% aflossing, dan nét hetzelfde huis voor 400K te kunnen financieren. Tenminste, zo denk ik erover. Zelfs bij gelijke maandlasten zal optie 1 altijd mijn voorkeur hebben.
The End Times are wild
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:12:34 #184
7957 Chevalric
pi_102580872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:38 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Als het punt komt waarop de bank zegt: 'Mevrouw Jansen, wilt u even 20 duizend euro bijlappen, want uw onderpand is in waarde gedaald?', heeft mevrouw Jansen een serieus probleem.

En als de bank dit nalaat, zal de toezichthouder toch tegen de bank moeten zeggen: wilt u uw hypotheekportefeuille een pietsje afwaarderen, of in een hogere risicocategorie plaatsen? En een pietsje van 630 miljard (de totale Nederlandse hypotheekschuld) is toch al gauw een smak geld.
Is dat dan niet nog een veel groter risico voor de huizenbezitters?! Dat je huis minder waard wordt en je het niet direct kunt verkopen is tot daaraantoe, maar als "ineens" de hypotheekverstrekker op de stoep staat met de eis dat je even enkele tienduizenden euros moet neertellen of anders je huis uit moet, dan is er volgens mij pas echt poep aan de knikker, of niet?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:38:17 #185
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102581474
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:12 schreef Chevalric het volgende:

Is dat dan niet nog een veel groter risico voor de huizenbezitters?! Dat je huis minder waard wordt en je het niet direct kunt verkopen is tot daaraantoe, maar als "ineens" de hypotheekverstrekker op de stoep staat met de eis dat je even enkele tienduizenden euros moet neertellen of anders je huis uit moet, dan is er volgens mij pas echt poep aan de knikker, of niet?
Dan komt er gewoon even een bankmannetje langs die zegt: "eigenlijk ben je nu een beetje van mij, buk eens!"

Wat wel kan gebeuren is dat de banksters je rentepercentage verhogen... want je vormt en hoger risico... De banksters zullen je strop even wat verder aantrekken... net genoeg om niet te stikken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:50:40 #186
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_102581742
En voor de mensen die hun huis weten te verkopen met een restschuld ziet het er helemaal grimmig uit. Die restschuld wordt altijd omgezet naar een persoonlijke lening of soortgelijk krediet. En een PL van pakweg 30K kun je bij dalende huizenprijzen echt niet meer meenemen in een hypotheek. Als die mensen uberhaupt nog bereid zijn om tijdens hun werkzame leven zulke verplichtingen aan te gaan.

My 2 cents: mensen met een restschuld verdwijnen van de koopmarkt.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:09:07 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102582169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 13:50 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
En voor de mensen die hun huis weten te verkopen met een restschuld ziet het er helemaal grimmig uit. Die restschuld wordt altijd omgezet naar een persoonlijke lening of soortgelijk krediet. En een PL van pakweg 30K kun je bij dalende huizenprijzen echt niet meer meenemen in een hypotheek. Als die mensen uberhaupt nog bereid zijn om tijdens hun werkzame leven zulke verplichtingen aan te gaan.

My 2 cents: mensen met een restschuld verdwijnen van de koopmarkt.
Nou, dat denk ik niet. Stel dat iemand een hypotheek van 2 ton gemakkelijk aan kan. Met een restschuld van 30K is deze op een woning van 170K makkelijk mee te financieren.
The End Times are wild
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:11:49 #188
317913 1-800-cop-shot
pi_102582240
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik niet. Stel dat iemand een hypotheek van 2 ton gemakkelijk aan kan. Met een restschuld van 30K is deze op een woning van 170K makkelijk mee te financieren.
Geen enkele bank is in deze tijden blij met een BKR-registratie (let op: geen notering maar registratie). Ben ook benieuwd wat er met de leencapaciteit gebeurd als straks eindelijk en volkomen terecht de studieschulden van de gemiddelde student in het BKR zichtbaar zijn.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:14:27 #189
317913 1-800-cop-shot
pi_102582296
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

p.s. je mag onder de nieuwe hypotheeknormen maar 108% van de waarde van de woning meefinancieren. In de praktijk hanteren banken 106%. Hoe wil je dan een hypotheek van 200K nemen op een woning van 170K?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:40:52 #190
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102582867
quote:
Hetzelfde kon je jarenlang zeggen over prijsverhogingen: mensen konden 30% meer (in 2 jaar!) ook niet betalen, toch gebeurde het... Zowel stijgingen als dalingen hebben een zelf-versterkend effect, simpelweg omdat "nu kopen" bij prijsstijgingen gunstiger is dan "over een half jaar", en bij prijsdalingen precies andersom. Nu hebben kopers baat bij snel verkopen. En voor de mensen die nu 2 ton willen hebben terwijl de markt bereid is 180k te betalen, betekent dat dat ze nu niet verkopen. Na een half jaar, of een jaar, is de markt nog bereid 170k te betalen. Wachten ze nog een jaar, is er nog 10k af. Tsja, zelf weten, maar het gaat eindelijk de goede kant op. De huizenprijs herstelt zich naar waarde :)
censuur :O
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:24:12 #191
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_102583738
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Collega van mijn man had het over 300 euro. De tijden zijn veranderd, mijn man betaalde in 2005 iets van 60 of 70 ofzo... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:38:28 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102584984
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Collega van mijn man had het over 300 euro.
En wat krijg je voor dat geld? Toch vrijwel niets?
Een bord "elke dag open huis" lijkt me veel goedkoper!
censuur :O
pi_102585107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 16:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En wat krijg je voor dat geld? Toch vrijwel niets?
Een dagje huisarrest. Terwijl iedereen buiten geniet van de 25 graden.
pi_102585874
Niet gegaan deze keer, had geen zin in appeltaart en warme huizen, het was heerlijk buiten :P

Volgend weekend de 255K? :D
pi_102589233
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y

Klem tussen huur en koop :D

De Tweede Kamer debatteert vandaag over de woningmarkt. Vanavond een verslag van het debat, en een reportage over de moeilijkheden op de woningmarkt waarin onder meer gedupeerden aan het woord komen. In de studio reageert Bas Millenaar, commercieel directeur van de Hypothekers Associatie

http://nieuwsuur.nl/onder(...)en-huur-en-koop.html
Ik heb net dit stukje gezien waarbij de commercieel directeur van de Hypothekers Associatie als voorbeeld gaf: de bank moet kijken naar de historie, indien iemand 750 euro per maand kan betalen moet de bank een hypotheek van 600 euro netto (na HRA) niet weigeren. Meer kijken dus naar wat de klant (lener) in het verleden al jaren heeft kunnen betalen en qua hypotheek nagenoeg hetzelfde geven.

Maar stel nu dat je je huur niet meer kan betalen en vergelijk de gevolgen voor de verhuurder dan eens met het niet meer kunnen betalen van je hypotheek(rente), waarbij de bank eigenaar is (huis (executiewaarde) als onderpand) en er een langdurige verplichting is aangegaan...

[ Bericht 8% gewijzigd door Toewan op 01-10-2011 20:37:20 ]
pi_102592996
Commercieel directeur kan dat wel stellen, maar de regering stelt een aantal wetten voor. Daar moet aan gehouden worden door de banken anders kunnen die aansprakelijk gesteld worden.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:00:01 #197
7957 Chevalric
pi_102593341
Maar de banken hanteren nu strengere regels dan de wet voorschrijft, waardoor de problemen in de markt nog erger worden.
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:17:35 #198
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102600339
253.578 huizen te koop
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 2 oktober 2011 @ 02:03:15 #199
323876 michaelmoore
pi_102601431
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:40 schreef fedsingularity het volgende:
Het nieuwe normaal, je verkoopt zelf je huis maar en geeft de makelaar een vergoeding voor niet geleverde diensten.

Ja die jongens moeten het kantoor draaiende houden he
pi_102604506
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 02:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja die jongens moeten het kantoor draaiende houden he
Zijn er al veel failliet gegaan, of gehalveerd qua personeel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')