Bij de rabo kost het ook geen geld voor rabo-klanten.quote:Op zondag 18 september 2011 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Losgeld storten bij Rabo kost wel geld. Bij ABN inderdaad niet. Daar hebben ze ook een soort omgekeerde pinautomaat. Die eet papiergeldhele belevenis al zeg ik het zelf
Ik weet alleen dat het een heel gedoe was met alle losgeld wat we voor de vierdaagse kregen en dat we toen met incasso's zijn gaan werken met. De ouderraad ( goedkoper) maar hoe dat precies zit met spaarpotjes....quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan wel kloppen, we storten zo eens in het jaar de varkentjes leeg.
En aangezien Sasha 4 wordt...
Hier zijn de lokale ondernemers altijd dolgelukkig met de scholen die hun potjes met kleingeld komen ruilen. Scheelt ons een berg kosten met het halen van kleingeld bij de bank.....quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat het een heel gedoe was met alle losgeld wat we voor de vierdaagse kregen en dat we toen met incasso's zijn gaan werken met. De ouderraad ( goedkoper) maar hoe dat precies zit met spaarpotjes....
Sasha alweer bijna 4tjonge!
och jaa, het ging om Nienke al! (ik had steeds maar in m'n hoofd dat dat nog een heel klein dreumesje was en dat Tijn nu bijna naar school ging maar dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:49 schreef E.T. het volgende:
Met Nienke kom ik ook stiekem al om de hoek gluren![]()
Na veel overleg, observeren, nog meer overleg tussen alle betrokken partijen etc. is besloten dat Nienke op 1 november start in groep 1. (ze is dan 3jr en 8mnd). (overigens geheel op initiatief van de basisschool)
Ze is er ook echt aan toe en sociaal/emotioneel is ze er meer dan aan toe.
Wel vreemd voor iedereen. Voor het eerst dat ze op school een 'peuter' hebben en voor mij vreemd dat ik 4 maanden eerder 'kinderloos' ben.
Oudste kwam hier vorig jaar zo'n 30 cm groter terug van een nachtje kamp. Echt niet normaal, hoeveel ze gegroeid was, juist doordat bleek dat ze niemand nodig had gehadquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Maargoed..het idee van 3 dagen z`n eigen boontjes een beetje doppen en geen vertrouwd iemand als in ouders of opa&oma waar hij iets aan kan vragen..ik vind het spannend.
1 november begint ze in principe gewoon direct in groep 1 en dan na de zomervakantie groep 2.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Grijs het volgende:
E.T., jullie hebben het wel getroffen met die school, zeg! Hoelang gaat Nienke straks kleuteren?
Lijkt me prima geregeld, hopelijk gaat het niet nog sneller...quote:Op woensdag 21 september 2011 09:31 schreef E.T. het volgende:
[..]
1 november begint ze in principe gewoon direct in groep 1 en dan na de zomervakantie groep 2.![]()
Einde groep 1 en einde groep 2 zijn natuurlijk wel evaluatie-momenten om te kijken of ze inderdaad mee kan naar de volgende groep of dat we toch niet versnellen in de kleuterklas![]()
Ik heb het idee dat versnellen in de kleuterklas, en dus bij je klasgenootjes blijven, minder belastend is dan echt halverwege een jaar naar een andere klas gaan. (groep 1 en 2 zitten hier bij elkaar).
Zo is het denk ik ook wel, dat hij er van leert en groeitquote:Op woensdag 21 september 2011 05:00 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oudste kwam hier vorig jaar zo'n 30 cm groter terug van een nachtje kamp. Echt niet normaal, hoeveel ze gegroeid was, juist doordat bleek dat ze niemand nodig had gehadDaar was trouwens ook het hele kamp op ontworpen. Ze hadden o.a. een hindernisbaan, waarbij ze had bedacht dat ze bij het meest onneembare obstakel, een muur van 1.80 hoog, de rest van de kinderen eroverheen kon helpen door ze op haar schouders te dragen. Kennelijk was vooral het feit dat ze dat met de jongens kon (en dat de jongens haar ook nodig hadden) erg baandoorbrekend
Maanden later stond in haar zelfreflectie in haar rapport dat ze dat het meest opvallende van het afgelopen halfjaar had gevonden.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:30 schreef trui het volgende:
och jaa, het ging om Nienke al! (ik had steeds maar in m'n hoofd dat dat nog een heel klein dreumesje was en dat Tijn nu bijna naar school ging maar dat is natuurlijk onzin.![]()
Hier is het vooral druk, en voor Pepijn allemaal erg ongrijpbaar en spannend.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:17 schreef chacama het volgende:
P_iglet, hoe gaat het bij jullie? Verhuizing, werk, school, baby?
Geniet er maar even van!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:34 schreef p_iglet het volgende:
Hij is wat minder cognitief bezig nu, maar op zich is daar niets mis mee als dat tijdelijk even iets minder hard gaat. En dat hij dagelijks om 6 uur wakker is en flink wat meer behoefte heeft aan verstand op nul en doelloos tv kijken, tsja dat is dan maar even zo.
dat is een hele leuke websitequote:Op vrijdag 23 september 2011 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Appelsap, ik zou ook eerder teruggaan dan. Het klinkt toch wel alsof hij zelf ook wel wil, maar het gewoon niet gaat. Dat is ook wel sneu..
Leuk zeg, zo'n boekbespreking. En paul van loon is echt tof. En dat zeg ik niet alleen omdat mijn man zijn website heeft gemaakt
Nee hoor lady.quote:
Is zo'n tangle niks voor hem, lady-wrb?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:07 schreef lady-wrb het volgende:
de geodriehoek zit hier standaard in een mapje aan de binnenkant van de agenda.
luca moet van mij voordat hij gaat slapen zijn tas inpakken, zodat hij niet 's ochtends met een duf hoofd of met haast de boel bij elkaar hoeft te harken.
wij hebben weer een ander probleem. luca moet altijd ergens mee 'frutselen' dat kan de ene keer een totaal versnipperde gum opleveren, of een leeggeniete nietmachine en dit keer dus een uit elkaar gefrutselde passer, waarbij ook nog eens stukjes verdwenen zijn.
ik ga zo maar eens wat passers inslaan, want het zal echt niet bij deze ene keer blijven
http://www.geefmede5.eu/a(...)=273:tangle&catid=48quote:
voor thuis is het misschien wat. honderdduizend nietjes uit zijn slaapkamervloerkleed halen is niet echt een pretjequote:Op vrijdag 30 september 2011 08:28 schreef livelink het volgende:
Ik moest ook meteen aan de Tangle denken, Lady. Maar dat is natuurlijk wel pestgevoelig. Dan kan hij wellicht beter zijn gum versnipperen of zijn passer uit elkaar halen.
kneedgum is echt heel kutterig uit kleding te halen en zo, als er een friemeletje tussen een plooi op schoot valt en dan in de stof gesmeerd/gedrukt wordt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Bestaat kneedgum nog? Misschien is dat iets voor op school?
Edit: ja dus, bij Intertoys
daar is nog een topic over. Heeft LB eens gestart... het ware verhaal achter de logeerbeer!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael is de tweede dus staat nog weinig in. Zal ik in dat schrift maar gewoon eerlijk zijn
Schoolvriendinnetje van dochterlief is afgelopen donderdag aangereden door een vrachtwagen en gistermorgen overledenquote:
Haha ja ik weet dat het in OUD soms not-done is, maar ik ben erg voor expliciet trots zijn op je kroostquote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:40 schreef Moonah het volgende:
Ik zet even een zonnebril op Gaox, je glimt zó!![]()
![]()
Oh joh, wees jij aub heerlijk trots op je kroost! ik bedoelde zeker niet te zeggen dat dat not done zou zijn hoor!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Haha ja ik weet dat het in OUD soms not-done is, maar ik ben erg voor expliciet trots zijn op je kroostDoe 'r maar een lasbril bij op hoor
quote:bukken als de bal eraan komt, dan soort dingen...
Sure, in je pm....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:14 schreef snoopy het volgende:
Kan je me iets meer vertellen over die nieuwe methode?
Rocka, wat een rollercoaster voor je jochiequote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:
en vindt hij opereren leuk en wil nog wel een keer![]()
Wat liefquote:Ze doen het gewoon alledrie heel goed. zijn lief, behulpzaam, zorgzaam, grappig humoristisch, bijdehand, rustig en gewoon helemaal perfect. met nukken en gebruiksaanwijzingen en al.
Ow Buuf, je doet me hier zo'n goed idee aan de handquote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh akelig Rocka! vond ik tenminste altijd. Dat ze dan zo eruit komen als ze er ingaan.(vechtend, in ons geval) fijn dat het wel weer gaat nu. merk je al dat zijn gehoor beter is?
En playmobil, wat een superpleister op deze orenwond!
Oh en trots... ja. héél!
Mijn grote twaalfje maar toch nog zo kleine die zich zo goed staande houdt in een klas met kinderen die zeker 1,5 jaar ouder zijn. Ik kan wel merken dat het tweede jaar een stuk pittiger iser moet véél meer gebeuren, en dat is even wennen. Hij ging dan ook van start met onvoldoendes, maar ook met 10-en op huiswerkoverhoringen.
héél apart. inmiddels is ie weer helemaal gewend en gaat het weer als vanouds. de chaos herken ik dan wel weer heel erg. Ik leg me er bij neer. zijn brein is wegens verbouwing minder toegankelijk, we redden het wel met z'n allen.
Mijn tweede van 10 is een lekkere drollewop. meer aan het puberen dan zijn grote broer. We leven een beetje in onmin met zijn juf, dus het wordt een gezellig jaarhij heeft afgelopen jaar een k*tjuf gehad, en nu is zijn lange aangeengesloten reeks van A's onderbroken met een hoge B (hij zit nu in groep 7, dus al 6 jaar een A
) helaas mag hij dan niet meer in het pluswerk van rekenen
persoonlijk denk ik dat niet mijn kind dommer is geworden, maar dat ie de dupe is van een zwangerschapsverlof. School zegt dat het een "typische Havoleerling is " nou, al is het een kaderscholier, ik vind het gek dat hij ineens lager scoort, en dat zijn vriendje "toevallig" hetzelfde overkomt. onmin dus. maar goed, hij mag zijn toets overdoen, en ik heb zijn breuken even bijgespijkerd.
maar afijn, het feit dat ze denken dat ie van ons met alle geweld naar het VWO moet geeft alweer te denken. Zover was ik nog helemaal niet eigenlijk.
Mijn kleine 7 jarige (niet meer zo kleine) prullie is als vanouds faalangstig begonnen aan groep 5. ik weet echt niet meer wat ik daarmee moet. zelfs met diplomazwemmen was hij helemaal verbaasd dat hij het haaldeterwijl we hem verteld hadden dat diplomazwemmen voor de lol is, voor de sier. gekkerd.
Gelukkig heeft ie een héle lieve, zorgzame opmerkzame juf die langzaam hem doorgrond en daar op inspeelt. wat een bof! ik heb er echt een goed gevoel over voor hem. Ze doen het gewoon alledrie heel goed. zijn lief, behulpzaam, zorgzaam, grappig humoristisch, bijdehand, rustig en gewoon helemaal perfect. met nukken en gebruiksaanwijzingen en al.
quote:Op woensdag 28 september 2011 14:21 schreef Cooki het volgende:
Oudste komt net thuis van school en belt aan: wilt u kinderpostzegels kopen mevrouw?
![]()
mogen wij in de OP? 31-10-2001, Thomas zoon van Cooki ?
Buurvrouw, Echt super hoe jij je jongens beschrijftquote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh en trots... ja. héél!
..
... Ze doen het gewoon alledrie heel goed. zijn lief, behulpzaam, zorgzaam, grappig humoristisch, bijdehand, rustig en gewoon helemaal perfect. met nukken en gebruiksaanwijzingen en al.
Rocka, dank! (er staat nu wel exact dat... moet ms nog 31 oktober 2001 worden?quote:
ja, tja ,klopt, niet gechecked vooraf, laat staan, niemand die t ziet/leestquote:
gheghe.. het broertjes-vuurwerk komt nu echt los?quote:En wat B betreft. Het is effe wennen voor zijn broedertje. Als die nu schreeuwt dan krijgt ie gelijk een hengst(niet dat ik dat goedkeur maar soms ben ik net te laat he!)
Alles op zijn tijd! en geniet ervan zou ik zeggen, straks kun je geen vriendenboekje meer zienquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:37 schreef Deepfreeze het volgende:
vriendenboekjes, zakgeld...![]()
We zijn vandaag pas toe aan de eerste speel-date
Oeh.. dat brengt wat herinneringen bij me bovenquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ze hebben heerlijk gespeeld, en meiske wou ook niet naar huis toen moeder haar kwam halen.
Hier heb ik Maud vorige week ook nog onder het bed bij een vriendje weg moeten slepen (dat staat we heel raar). Die wilde ook niet mee. En toen ik dus zei: dat blijf je maar hier... iets dat het altijd doet, hoorde ik heel zachtjes van onder het bed vandaan komen..... dat wil ik ook! Tja, daar sta je dan als moeder.... maar goed ik kon het er ook niet kwalijk nemen. Vriendje woont op een boerderij en ze hebben kippen... zo ongeveer Mauds lievelings dier.... Dus afgesproken dat ze in de vakantie mag gaan logeren en helpen op de boerderij!quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:15 schreef Cooki het volgende:
Dank voor alle welkomst woorden en smilies
[..]
Oeh.. dat brengt wat herinneringen bij me bovenThomas wilde ook nooit naar huis en zijn vriendjes ook niet... scenes! ...
genant.. echt...
![]()
![]()
Toen we laatst een weekend weg waren, was daar ook een moeder met een kindje van anderhalf, wat me vreselijk aan oudste deed denken. We hadden een heel leuk gesprek en dat was een van de dingen die opkwamen: we waren allebei een beetje jaloers op ouders waarbij dat werkte. Die in de supermarkt zeiden "mama gaat nu weg. Daahaaaag", en waarbij de kinderen dan op slag mee kwamen rennen. Dat heeft bij mij dus nooit gewerkt. Mijn kinderen zwaaiden dan "ja dag mam!", en liepen de andere kant uitquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:36 schreef chacama het volgende:
En toen ik dus zei: dat blijf je maar hier... iets dat het altijd doet, hoorde ik heel zachtjes van onder het bed vandaan komen..... dat wil ik ook!
Awwquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:32 schreef livelink het volgende:
Het voelde wel even als een cadeautje om hem een dagje zo thuis te hebben.
ach wat ontzettend jammer van z'n tand, buuv. ik kan me je rotgevoel goed voorstellen hierover (en over hoe 't ging). maar fijn dat het zo netjes gerepareerd kon worden. hopelijk blijft dat zo mooi.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, groot hè, 6. En het meest balen is (vind ik, maar ik blijk een tandenpurist) dat het een stukje van zijn blijvende gebit is. en ook nog zijn voortand
Ach het repareren zie je niks van. gelukkig!
eet ik ook niet lekker. Die neemt extra mee voor op school, eet ie daar verder.
Nog wel ja, maar ik ben gisteren wel gaan hamsteren. School ligt er slecht bij, daar is weinig speling. De meeste klassen liggen wel een eind omhoog, maar de bibliotheek ligt juist in een kuil. Die hebben ze de afgelopen dagen leeggehaald. Onze buurt kon beter, maar zeker ook slechter, en ons huis ligt nog eens anderhalve meter boven straatniveau. Afgezien van de keuken, maar daar ben ik toch niet zo dol opquote:
Jeetje zeg, dat is lief!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zag net dat meikes juf mij een smsje had gestuurd om half tien!
Nee, nog steeds op dezelfde school. Die eigenlijk ook helemaal niet ver weg ligt, maar hartje stad, en dat betekent 's morgens heel vroeg op pad (zij dus..... ik stop ze in de bus en blijf lekker thuisquote:Op woensdag 12 oktober 2011 07:09 schreef trui het volgende:
brr, dat klinkt wel wat eng spannend, gao! hopelijk valt 't mee en was het hamsteren niet nodig. en zitten je kinderen nu op een school dichterbij huis dan toen ik er was?
Ik vraag me bij die dingen af of ze nut hebben. Voordat deze af gaat moet je tenslotte al geplast hebben.quote:
Nee, met het eten rond 18.00 nog een half bekertje en daarna niks meer. Voor het slapen gaan (19.30/20.00) moet hij weer plassen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Coelho, drinkt hij nog veel in de avond?
Een plaswekker heeft zeker zin. Ze gaan al af bij een druppeltje, en dan ga je gauw plassen. Eerst wellicht niet, maar het gaat om het trainen van het lichaam dat het wakker wordt als er geplast moet worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:31 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik vraag me bij die dingen af of ze nut hebben. Voordat deze af gaat moet je tenslotte al geplast hebben.
[..]
Nee, met het eten rond 18.00 nog een half bekertje en daarna niks meer. Voor het slapen gaan (19.30/20.00) moet hij weer plassen.
Is zwemles tegenwoordig met regenjas aan? Ik weet nog dat mijn moeder vroeger een dunne linnen broek en een dun tshirt voor mij gemaakt had toen ik met kleren aan moest zwemmen. Maar goed, dat is inmiddels meer dan 25 jaar geleden...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:30 schreef chacama het volgende:
Fleur gaat vandaag oefenen met kleren aan zwemmen voor C. Ben benieuwd hoe het gaat met een regenjas aan.
quote:Kleding-eisen diplomazwemmen zwemdiploma C
Bij het diplomazwemmen voor het zwemdiploma C dient de kleding te bestaan uit:
Badkleding
T-shirt, blouse of hemd met lange mouwen
Lange broek (lange broeken die naadloos aansluiten op de huid zijn niet toegestaan)
Regen/windjack (bedoeld wordt een jack met lange mouwen, dat vaak is vervaardigd uit een soort nylon)
Schoenen (plastic, leren en sportschoenen zijn toegestaan; schoenen zonder echte zool zijn niet toegestaan)
Inderdaad zeg, dat valt niet mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Het is tegenwoordig wel vrij pittig, dat zwem ABC
Kan ie Christan daar ook eens van overtuigen, van die huiswerkplanning?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 07:47 schreef Muks het volgende:
Mag ik even trots zijn op mijn 12 jarige puber die na 6 weken gewoon zelf zijn huiswerkplanning maakt (vond net een briefje op zijn bureau voor de vakantie, zodat ie wat vooruit kan werken, dat ga ik toch maar even iets dimmen denk ik) , mooie cijfers (7-8-9) haalt en elke dag 2 uur fietst ?
En hij is zo heerlijk puber !
Yep, nog steedds droge voeten. Gisteravond was wat vervelend, want crisis binnen het bedrijf waar hub werkt enzo nadat er een sluis doorbrak. Vandaag is weer wat rustiger, hoewel het vanmorgen enorm geregend heeft. We blijven maar gewoon afwachten. De garage is wel uitgeruimd, en we hebben een soort van plan mocht het plotseling beginnen te stijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:03 schreef Sjeen het volgende:
Lekker zo'n goede berichten op school GoaxingHebben jullie nog steeds droge voeten? Ik hoorde op het nieuws dat mensen aan het hamsteren geslagen waren. Toch best een beetje akelig, lijkt me...
wij hadden A en B verplicht gesteld, hij vond er heulemaal nix aan dus C alleen als ie t dan toch nog wilde, maar neequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 07:47 schreef Muks het volgende:
Zwemles : zo blij dat ik daar vanaf ben, A en B vonden we hier zat.
Wanneer moet ze afzwemmen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Amber alweer bijna zes
Ik kom even heel trots zijn hier... Isa zwom gisteren tot drie keer toe het zwembad het over de dwarse weg, geloof niet dat het gat nog problemen gaat opleveren
Mja... De communicatie van het zwembad houdt niet echt overquote:
Ik kocht veel kleine dingen en 1 wat groter waar ze echt iets aan hadden, de rest was dan binnen een maand/2 maanden al weer vertrokken richting vuilnisbak, want action/zeeman/wibra/knutsel. Ook kregen ze standaard een lekkere dikke pyjama, sloffen, handschoenen muts en sjaal (deze dan in de schoen) en ze kregen altijd een spel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Door het wensenlijstjestopic dat ik net zag, kwam er weer een gedachte op hier...
Ik heb het gevoel dat mijn huis dichtgroeit met speelgoed... ik zou niet weten waarom ik met Sinterklaas weer een nieuwe lading eraan moet toevoegen. Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan?
Een flanellen pyjama, dat vind ik een goed idee! Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook zulke dingen kreeg met sinterklaas. En een spel vind ik ook een leuk idee... eens kijken bij bol.com voor monoploy oid.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:13 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik kocht veel kleine dingen en 1 wat groter waar ze echt iets aan hadden, de rest was dan binnen een maand/2 maanden al weer vertrokken richting vuilnisbak, want action/zeeman/wibra/knutsel. Ook kregen ze standaard een lekkere dikke pyjama, sloffen, handschoenen muts en sjaal (deze dan in de schoen) en ze kregen altijd een spel.
We hebben Cas verteld hoe het zit, maar het enige wat ie zei was dat ie het niet wilde horen, want dan kreeg hij geen kadootje meer. Ik heb beloofd dat hij nog kadootjes krijgt. Wat weet ik nog niet.
En dan geloven ze hier ook nog heilig in de kerstman, en zijn ze anderhalve maand na kerst alweer jarigquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:25 schreef Sjeen het volgende:
Er zijn gewoon echt veel te veel cadeaumomenten in een jaar en te veel mensen die zich willen uitleven met cadeau's op haar
sjeen, mee eens hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Door het wensenlijstjestopic dat ik net zag, kwam er weer een gedachte op hier...
Ik heb het gevoel dat mijn huis dichtgroeit met speelgoed... ik zou niet weten waarom ik met Sinterklaas weer een nieuwe lading eraan moet toevoegen. Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |