abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2011 @ 09:19:33 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_102086648
Oh ja, dat eigen geld. Thies moet altijd een paar dagen wachten voor hij iets (groots) koopt. Het varieert nl per uur wat hij graag wil kopen. Maar een mp4-speler zou ik toch wel proberen om te buigen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 september 2011 @ 10:32:28 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102087526
Maud wil al sinds fleur d'r DS heeft ook een DS. En daar spaart ze ook voor. Ik als moeder heb echter iets anders uitgekozen. Ze krijgt nu de spelcomputer van de intertoys ook omdat daar een camerafunctie inzit en ze zo vaak met mijn telefoon foto's probeert te maken. Nu sla ik dus twee vliegen in 1 klap. Ze kan net als d'r zus spelletjes spelen in de auto en tegelijk net als mama foto's maken. Oh, en de prijs was ook een stuk prettiger. Hierdoor kan ze nog even doorsparen voor iets anders dat ze vast ook heel graag gaat willen.

Vanochtend diepzinnig gesprek met Fleur gehad.
F; ik zou willen dat Maud me minder zou na-apen.
C: dat snap ik, maar ze is nog een kleuter.
F: Ja, maar ik deed toch niemand na toen ik klein was?
C: Ja, dat deed je wel, maar ik vond dat minder vervelend.
F: Oh, en was ik dan ook vaak stout...
C: Jij hebt ook op de trap gezeten.
F: ja, dat weet ik, maar wanneer denk je dat Maud stopt met mij na te doen?
C: als ze in groep 3 zit. Dan is ze geen kleuter meer...
F: Oh, dus ik laat d'r zien hoe ze geen kleuter meer is......
C: ja, zoiets....
pi_102087684
Ik heb even een zakgeld vraag. Ik weet niet of er een apart topic voor is, maar volgens mij kan het hier ook wel. Sara is dus 6 geworden, en nu willen we haar zakgeld gaan geven. Hoe doen jullie dit? Dus hoeveel zakgeld per week? Mogen ze helemaal zelf bepalen wat ze met het geld doen of laat je ze sparen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 september 2011 @ 10:48:13 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102087834
Fleur krijgt sinds ze acht is zakgeld. 50ct per week en verder kan ze met bijklussen in de winkel nog wat extra verdienen. Ze heeft een bewust spaardoel dus dat maakt het hier makelijk. Ik weer van mezelf van vroeger dat vanaf het moment dat ik naar de snoepwinkel mocht, ik snoep kocht. Mijn zus daarintegen was wel een spaarder. Mijn vader probeerde me altijd zover te krijgen om een deel te sparen als ik dan toch zonodig geld uit wilde geven. Dat vind ik nog steeds een goed advies. Deel sparen, deel uitgeven als ze dat willen.
  zondag 18 september 2011 @ 11:21:21 #255
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102088684
Chacama, met de dsi kun je ook foto's maken, en als ze beiden een hebben, kunnen ze ook spelletjes tegen elkaar spelen. Lijkt me juist hartstikke leuk, voor allebei. Niet rottig bedoeld, maar wat vindt Maud ervan dat jij een andere spelcomputer uitkiest? Ik vind persoonlijk dat mijn kinderen zelf moeten mogen kiezen wat ze van hun geld willen kopen.
  zondag 18 september 2011 @ 11:30:49 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102088924
Ik ben ook een groot voorstander van zelf uitkiezen. Het is hun eigen geld. Zo hebben wij verschillende spelsystemen. Mijn man vind het genant, ik vind het prima omdat ze alles zelf hebben gekocht. Verjaardagsgeld gespaard enzo, dus ook een heleboel (prullen) niet gekocht. En tja, er zit wel eens een miskoop tussen, auto's van Action enzo, maar daar leren ze alleen maar weer van.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 18 september 2011 @ 11:44:35 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102089298
@spuug. Ik snap wat je zegt. Maar ik vind het voor haar ook niet leuk als ze met d'r verjaardag geen tastbaar cadeau zou krijgen. Ze is pas 5 dan. Zelf heeft ze nu 20 euro gespaard. Voor haar heel veel, maar voor een DSI erg weinig. En ik weet dat ookal vraag ik geld voor een DS, dan nog krijgt ze hooguit van 2 van de 5 verjaardaggangers geld, want de rest in van mening dat ze nog te klein is om geld te krijgen. En ik vind het verschil dan te groot om even een DSI te kopen. De meest voor de hand liggende oplossing was voor mij dus deze computer kopen, zodat ze wel een spelcomputer heeft, maar geen DS. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden en dat ze zo af en toe met d'r zus kan ruilen, want die zal vast ook wel op haar computer willen......
  zondag 18 september 2011 @ 12:24:27 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102090524
Oh maar als het een cadeau is, is het een ander verhaal. Ik dacht dat ze zeg maar ongevraagd een deel van haar spaargeld moest uitgeven aan iets wat ze niet zelf uitgekozen had.
pi_102091198
Morris krijgt een euro per week maar daar mag hij van ons echt geen snoep van kopen. Verder mag hij het wel zelf bepalen maar we proberen altijd uit te leggen dat hij beter voor iets 'goeds' kan sparen dan prullaria te kopen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 september 2011 @ 12:52:17 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102091555
Mijn ouders wisten ook niet dat ik er snoep van kocht. Tenminste dat denk ik.

@spuug, ik had het ook niet helemaal goed gezegd de eerste keer.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik erg slecht ben met het geven van zakgeld. Ik heb nooit kleingeld op zak. Dus ik moet het maar es op de kalender gaan zetten. Dan kan ze nu nog met terugwerkende kracht zakgeld krijgen vanaf d'r 8e verjaardag. Gelukkg is dat maar een maand.
  zondag 18 september 2011 @ 13:21:59 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102092826
Wij geven daarom ook een keer per maand zakgeld. Tot nu toe zijn het spaarzame types. :P geen snoep is de regel tot de middelbare school, daarnanis het vrij, anders doen ze het toch stiekem. En dat heb ik liever niet. Nu was ie er al gauw achter dat snoep best duur is :+ en krijgt ie na overleg een chocomueslireep mee om zijn chocodrang te stillen.

Voor de rest is het vrij. Ook prullen en gedoe. Ze leren het meest van een miskoop heb ik ervaren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 18 september 2011 @ 13:41:05 #262
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102093751
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 08:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe gaan jullie om met spaargeld? Meike heeft behoorlijk wat geld in de spaarpot, en nu wil ze een mp4 speler.... Heeft ze bij een vriendje gezien. Op zich vind ik dat niet echt iets voor een kleutertje, maar aan de andere kant is het haar eigen geld.....moeilijk!
Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.

Vorig jaar hebben ze samen een Wii bij elkaar gespaard, en daar had ik geen enkel probleem mee. In tegendeel: ik vond het erg knap dat ze daar het geduld voor opbrachten, en dan ook nog samenwerkten. Nu spaart oudste voor een telefoon. Wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet precies, want het image-aspect is daarvan is veel belangrijker dan me lief is. Eigenlijk denk ik dat ze dat zelf nog wel gaat bedenken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 13:49:28 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102094185
Christan heeft ook al vrij lang een mp3-spelertje. Voor luisterboeken inderdaadn, en muziek. Lekker voor in de auto of tijdens de vakantie als hij vroeg wakker is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 18 september 2011 @ 13:57:09 #264
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_102094563
Zoe krijgt een euro zakgeld in de week maar daar moet ze wel taken voor doen. Elke avond tafel afruimen en zorgen dat haar slaapkamer op zondag aan kant is. Voor haar zakgeld mag ze dan kopen wat ze wil maar geen snoep. Ze spaart nu dus al wekenlang voor de dierentuin van playmobil.
  zondag 18 september 2011 @ 14:09:11 #265
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102095258
Mijn kinderen mogen ook geen snoep kopen van hun zakgeld. Verder probeer ik met name Tristan wel enigszins bij te sturen, als hij het zoveelste spelletje voor de Wii wil kopen (gamereviews opzoeken helpt enorm ;) zo leest ie dat die goedkope spelletjes vaak oersaai zijn) maar ze zijn zelf de baas over hun geld.
En omdat wij dat kleingeld ook onhandig vonden, maken we het elke week automatisch over. Ze hebben alledrie hun eigen bankpasje dus, in plaats van een spaarpot.
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 14:17:42 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102095665
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:52 schreef chacama het volgende:
Mijn ouders wisten ook niet dat ik er snoep van kocht. Tenminste dat denk ik.

@spuug, ik had het ook niet helemaal goed gezegd de eerste keer.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik erg slecht ben met het geven van zakgeld. Ik heb nooit kleingeld op zak. Dus ik moet het maar es op de kalender gaan zetten. Dan kan ze nu nog met terugwerkende kracht zakgeld krijgen vanaf d'r 8e verjaardag. Gelukkg is dat maar een maand.
maar als je nou tegen de visite zegt dat ze zo graag een dsi wil en of ze daaraan een kleine bijdrage willen doen ipv een kado?
ik begrijp best dat visite haar te klein vindt om geld te geven (dat vind ik zelf namelijk ook) maar als het toch zo'n duidelijk doel is, zou ik er als visite geen probleem mee hebben
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 14:19:25 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102095737
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn kinderen mogen ook geen snoep kopen van hun zakgeld. Verder probeer ik met name Tristan wel enigszins bij te sturen, als hij het zoveelste spelletje voor de Wii wil kopen (gamereviews opzoeken helpt enorm ;) zo leest ie dat die goedkope spelletjes vaak oersaai zijn) maar ze zijn zelf de baas over hun geld.
En omdat wij dat kleingeld ook onhandig vonden, maken we het elke week automatisch over. Ze hebben alledrie hun eigen bankpasje dus, in plaats van een spaarpot.
gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 14:21:09 #268
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102095807
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.

Vorig jaar hebben ze samen een Wii bij elkaar gespaard, en daar had ik geen enkel probleem mee. In tegendeel: ik vond het erg knap dat ze daar het geduld voor opbrachten, en dan ook nog samenwerkten. Nu spaart oudste voor een telefoon. Wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet precies, want het image-aspect is daarvan is veel belangrijker dan me lief is. Eigenlijk denk ik dat ze dat zelf nog wel gaat bedenken.
bij luca in de klas heeft bijna iedereen een blackberrie. gelukkig heeft hij daar geen behoefte aan, maar hij had m van mij toch niet gekregen.
  zondag 18 september 2011 @ 14:49:39 #269
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102097183
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?
Tristan heeft nog geen eigen portemonnee, want hij mag nog niet alleen op de fiets naar het centrum. Dus zijn pasje zit in mijn portemonnee, en als hij wat wil kopen ga ik mee naar het centrum. Wouter en Sterre hebben wel altijd hun pasje bij zich, want die zit in hun portemonnee, net als hun idkaart en hun abonnement voor de trein/bus.
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 14:55:23 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102097406
ik vind het een beetje griezelig. ik heb voor luca een girorekening waar ik een paar jaar lang de restjes van de kinderbijslag opgezet heb. die is nu nog geblokkeerd (om andere redenen trouwens) maar die wil ik dus ooit aan hem overdragen (ik dacht zelf aan als hij 16 is om een bromfietsrijbewijs voor te halen ofzo)
  zondag 18 september 2011 @ 15:19:01 #271
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102098345
In dat geval zou je ook kunnen overwegen om een nieuwe rekening te openen, speciaal voor zakgeld. Iets wat dus helemaal los staat van die andere girorekening.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 15:21:32 #272
13151 crew  Rewimo
pi_102098469
Is dat een speciaal soort rekening, Spuuglokje? Ik wil me er ook eens in verdiepen, denk dat het wel handig is, met wat toezicht :) Dat gedoe met kleingeld is best lastig en dan kan ik ook gewoon elke maand wat geld storten (we vergeten het nogal eens :@ ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zondag 18 september 2011 @ 15:23:07 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102098527
Isa krijgt een euro per week, ze mag zelf weten wat ze ermee doet. Ze koopt zo af en toe iets wat ze graag wil hebben. Ze heeft al jaren een oude iPod van ons en een DS had ikzelf al, dus die heeft zij nu in gebruik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 18 september 2011 @ 15:35:02 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102098978
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Is dat een speciaal soort rekening, Spuuglokje? Ik wil me er ook eens in verdiepen, denk dat het wel handig is, met wat toezicht :) Dat gedoe met kleingeld is best lastig en dan kan ik ook gewoon elke maand wat geld storten (we vergeten het nogal eens :@ ).
Je kunt bijvoorbeeld een kinderrekening bij ING openen (ik heb geen aandelen in ING hoor, bij andere banken kun je dat vast ook regelen :) ).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 15:36:30 #275
13151 crew  Rewimo
pi_102099035
Ik heb net al zitten kijken (wij zitten ook bij de ING) en een aanvraag gedaan :) Dank je wel!
  zondag 18 september 2011 @ 15:44:11 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_102099371
Onze zoon van 7 krijgt sinds een aantal weken nu ook zakgeld, 0,50 cent per week.
en omdat ik het niet eerlijk vind als de ander niks krijgt, krijgt ook ons zoontje van 5 ditzelfde bedrag. (alleen is hij een stuk zuiniger dan de oudste)

Gisteren mocht de oudste 5 euro meenemen van zn eigen geld (nog van wat ie voor zn rapport heeft gekregen) en daarvan heeft ie een dvd gekocht, ik vind het helemaal prima, maar het geld wat ie mee mocht nemen is nu wel op. (rest ligt hier thuis)

Verder hebben we een internetspaarrekening bij de rabobank, voor als ze ouder zijn, daar zet ik het geld op wat uit de spaarpotten komt, en eventueel wat extra's.
pi_102100282
Bij de ING kan je niet zelf geld storten als kind volgens mij.
Bij de Rabo kan dat in een automaat.
Fake it till you make it...
  zondag 18 september 2011 @ 16:45:20 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102101593
Fleur heeft nu ook een ING rekening (bijna, want ik moet me voor derde keer gaan legetimeren als ouder).

Ja, ik vind het zelf ook een jonge leeftijd voor geld, maar het willen sparen voor de DS is voor haar echt een belangrijk iets. Helaas is het echt heel moeilijk om de rest ervan te overtuigen, dus vandaar deze oplossing. En ik denk heel eerlijk dat het zo goed is opgelost. Zij krijgt echte cadeaus en ook een spelcomputer.... Als ik het mis heb, horen jullie her 21 november van me. Dan ben ik de eerste die zal toegeven dat ik me in mijn dochter vergist heb.... ohh ik hoop van niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 16:47:02 #279
13151 crew  Rewimo
pi_102101650
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:07 schreef Nijna het volgende:
Bij de ING kan je niet zelf geld storten als kind volgens mij.
Bij de Rabo kan dat in een automaat.
Maakt niet uit, doen wij wel voor hem dan :)
pi_102101831
ik vond dat vroeger altijd wat hebben, om je gespaarde centjes naar de bank te brengen ;)
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 16:54:22 #281
13151 crew  Rewimo
pi_102101919
Het kan hier gelukkig ook, bij onze Duitse bank :) Christan vond het ook erg mooi om zijn zakgeld (heel veel losse centen en zo) in de telmachine te gooien :D Het saldo hebben we op zijn spaarrekening gezet.
  zondag 18 september 2011 @ 16:58:39 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102102062
Oudste heeft een eurostyle rekening bij ABN.

Wij willen eigenlijk voor de rest een rekening bij Triodos. Ik heb geen aandelen :D maar Triodos is een bank zonder bonussen en ze beleggen niet in wapens ed. Een beetje wereldverbeteraar zit er toch wel in me :@
  zondag 18 september 2011 @ 16:59:52 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102102108
En buiten hun zakgeld hebben ze alledrie een spaarrekening met trapsgewijze bonusrente op 5,10 en 15 jaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 17:01:51 #284
13151 crew  Rewimo
pi_102102165
Zo'n spaarrekening heeft Christan ook. Maar die is voor later :) Een zakgeldrekening voor nu vond ik een prima idee ^O^
  zondag 18 september 2011 @ 17:13:18 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102102622
Zakgeldrekening heb ik voornamelijk voor mijn eigen gemak. :@ elke maand automagisch overschrijven en ik vergeet het nooit meer. Fijn!

Oudste heeft een xbox gespaard maar kwam nog wat tekort. Wij hebben voorgeschoten en dat betaald hij nu af met gras maaien en auto wassen. En hij betaald van zijn zakgeld. Toch ook een leereffect, dat afbetalen eigenlijk zwaar irritant is. Voor kamer opruimen of vaatwasser inruimen betaal ik uit principe niet. Dat zijn klussen die wmb bij het leven horen. En voor zakgeld hoeven ze ook niets te doen.
  zondag 18 september 2011 @ 17:50:33 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102104019
Ja, dat triodos vind ik ook een goede keuze.

Automatisch storten gaat het hier dan ook worden. En dat van het voorschieten en terugbetalen vind ik een goede.

Spaarrekening heb ik voor Fleur al open, Maud moet nog steeds. En verder een beleggingsrekening voor Fleur voor als ze 18 jaar is. Ik heb de hoop dat daar een deel van de studie van betaald kan worden. Alleen weet ik dat helaas niet zeker. Voor Maud wordt het een gewone spaarrekening ipv belegging.
  zondag 18 september 2011 @ 18:01:06 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102104440
Ik weet eerlijk niet of ik het weer zou doen Chaca, dat lenen. Het was een klein bedrag op wat hij gespaard had, maar toch vind ik ook dat het tevreden gevoel van iets bijelkaar gespaard hebben er nu niet helemaal was. :@ tja, wij gunden m dat ding en hij ging accoord met de regeling. Met als bijeffect dat ie leert dat afbetalen altijd irritant is.?maar da's voornamelijk het voor mijzelf rechtlullen van het voorschieten benk bang.

Balen he, van zo'n belegging. Geen idee waar wij een studie van gaan betalen :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 18:22:47 #288
13151 crew  Rewimo
pi_102105256
Christans spaarrekening is in principe bedoeld voor zijn studie, hij heeft hem bij zijn geboorte gekregen van zijn opa O+
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 18:41:49 #289
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102106051
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 16:51 schreef Nijna het volgende:
ik vond dat vroeger altijd wat hebben, om je gespaarde centjes naar de bank te brengen ;)
dat is tegenwoordig een desillusie
je moet betalen om los geld in te leveren :(
  zondag 18 september 2011 @ 19:00:49 #290
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102106848
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat is tegenwoordig een desillusie
je moet betalen om los geld in te leveren :(
Alleen ondernemers bij de ABN. Voor losgeld verder niet
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 18 september 2011 @ 19:10:31 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102107172
Losgeld storten bij Rabo kost wel geld. Bij ABN inderdaad niet. Daar hebben ze ook een soort omgekeerde pinautomaat. Die eet papiergeld :o hele belevenis al zeg ik het zelf
  zondag 18 september 2011 @ 19:15:53 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102107358
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet eerlijk niet of ik het weer zou doen Chaca, dat lenen. Het was een klein bedrag op wat hij gespaard had, maar toch vind ik ook dat het tevreden gevoel van iets bijelkaar gespaard hebben er nu niet helemaal was. :@ tja, wij gunden m dat ding en hij ging accoord met de regeling. Met als bijeffect dat ie leert dat afbetalen altijd irritant is.?maar da's voornamelijk het voor mijzelf rechtlullen van het voorschieten benk bang.

Balen he, van zo'n belegging. Geen idee waar wij een studie van gaan betalen :')
Als het goed is, gebeurd het geen tweede keer. Want A jij vind het geen fijn gevoel... en B zou het bij hem in het geheugen gegrifd moeten staan dat het niet leuk is om te werken voor geld wat je al hebt uitgegeven.

Jup papiergeld storten wij inderdaad bij de ABN in zo'n automaat. klein geld storten we niet. De meiden ook niet. Dat leveren ze weer in bij de kassa en krijgen er dan papiergeld voor terug. Ik vind het als erg dat ik moet betalen om te storten, maar betalen om kleingeld uit een apparaat te halen dat gaat helemaal tegen mijn principe is.
pi_102107730
Thnx allemaal voor de zakgeld ideetjes! Hier kunnen we wel wat mee :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_102109326
Interessant allemaal....
We wachten hier nog wel een tijdje af, wie weet denkt ze er straks helemaal niet meer aan.
Vriendje had er een filmpje op van buurman en buurman en onze tv-addict leek dat wel wat natuurlijk.
Eigenlijk vind ik haar er nog veel te klein voor, als ik op de site van intertoys kijk staat bij de goedkoopste mp4 vanaf 6 jaar. Waarop ze dat baseren weet ik niet, zal wel gebruiksvriendelijkheid zijn.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102114260
Hier krijgen ze beide zakgeld, de een 2,50 per week ,de ander 3,50. Oudste is de spaarder, die pot het echt op en jongste geeft een deel uit en een deel spaart hij. Ze mogen 1x per maand op de markt een zak snoep uitzoeken en op=op. Die ligt op hun kamer en mag niemand aankomen. Doen we sinds 6 mnd, ik volg een dieet en zo is er wel snoep voor hun en naar hun smaak maar niet zichtbaar voor mij zeg maar ;)

Oudste krijgt per week ook nog 1,50 om op school uit te geven aan lekkernijen naast zijn broodtrommel.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:12:46 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102173604
Kom ik vanochtend de kleuterlas binnen van Maud, hangt er een levensgrote plasmatelevisie.... vervolgens wordt verteld dat er ook een laptop komt die op het scherm wordt aangesloten.... Daar waar aan het begin van het jaar nog gemeld werd dat er geen schoolbord in de klas komt, begint dit er toch aardig op te lijken....motivatie: je moet toch met je tijd mee....

Voordeel: koekeloere op woensdag in de eigen klas kijken, dingen op internet op zoeken die betrekking hebben op het thema waarmee ze werken.

Tja, mijn gevoel zegt toch echt heeeeeel hard NEE. Dit kan allemaal ook vanaf groep 3. Laat ze nog zo lang mogelijk vrij zijn en nog spelenderwijs leren ipv naar een scherm te staren. Het zal wrs. wel niet zo'n vaart lopen, maar ik zie al een boel beren op de weg. Noem mij maar ouderwets.
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:16:06 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102173679
hier hebben ze bij de kleuters ook al een elektronisch bord maar ik vind dat niet zo'n punt hoor, er zijn hele leuke dingen mee te doen, voor allerlei leeftijds/leerniveaus.
in de haak.
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:28:15 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102174007
Hier ook digi-borden in alle klassen, ook bij de kleuters :) En het varieert van een foto van de jarige laten zien met een liedje erbij, bij binnenkomst tot het opzoeken van plaatjes om dingen te verduidelijken.
En idd, de schooltelevisie-dingen worden in de klas op het digi-bord gekeken ipv met 25 kinderen om een ouderwetse tv.

Ik kan er eigenlijk geen nadeel bij bedenken, alleen maar voordelen zo'n digi-bord..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:43:00 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102174389
Dankjewel voor jullie reacties. Denk dat het vooral een gevoel is. Zo te lezen kan ik dat gevoel dus gaan bijstellen. Zoals jullie het schetsen is het inderdaad wel leuk! *gaat zich bezinnen*
pi_102174452
Hier ook een digi-bord, erg handig juist!

Met de kennismakingsavond had juf ook leuke filmpjes gemaakt en veel foto's. Erg leuk, krijg je een goede indruk wat er gedaan word. Ze hebben daar zelfs een indoor zandbak en een zwembad waar ze gebruik van mogen maken.
Zaterdag heeft ze een feestje van een meisje uit haar klas. Ik heb net maar gebeld met haar moeder wat ze zoal leuk vind, lastig shoppen anders! Gelukkig dezelfde smaak als Kim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')