Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.quote:Op zondag 18 september 2011 08:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe gaan jullie om met spaargeld? Meike heeft behoorlijk wat geld in de spaarpot, en nu wil ze een mp4 speler.... Heeft ze bij een vriendje gezien. Op zich vind ik dat niet echt iets voor een kleutertje, maar aan de andere kant is het haar eigen geld.....moeilijk!
maar als je nou tegen de visite zegt dat ze zo graag een dsi wil en of ze daaraan een kleine bijdrage willen doen ipv een kado?quote:Op zondag 18 september 2011 12:52 schreef chacama het volgende:
Mijn ouders wisten ook niet dat ik er snoep van kocht. Tenminste dat denk ik.
@spuug, ik had het ook niet helemaal goed gezegd de eerste keer.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik erg slecht ben met het geven van zakgeld. Ik heb nooit kleingeld op zak. Dus ik moet het maar es op de kalender gaan zetten. Dan kan ze nu nog met terugwerkende kracht zakgeld krijgen vanaf d'r 8e verjaardag. Gelukkg is dat maar een maand.
gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?quote:Op zondag 18 september 2011 14:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn kinderen mogen ook geen snoep kopen van hun zakgeld. Verder probeer ik met name Tristan wel enigszins bij te sturen, als hij het zoveelste spelletje voor de Wii wil kopen (gamereviews opzoeken helpt enormzo leest ie dat die goedkope spelletjes vaak oersaai zijn) maar ze zijn zelf de baas over hun geld.
En omdat wij dat kleingeld ook onhandig vonden, maken we het elke week automatisch over. Ze hebben alledrie hun eigen bankpasje dus, in plaats van een spaarpot.
bij luca in de klas heeft bijna iedereen een blackberrie. gelukkig heeft hij daar geen behoefte aan, maar hij had m van mij toch niet gekregen.quote:Op zondag 18 september 2011 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die van ons hebben erg vroeg mp3 spelertjes gekregen. Deels omdat ze erg bezig zijn met muziek en dans, en deels omdat ze in het begin ook heel veel luisterverhalen luisterden. Ideaal voor op reis, en erg goed voor hun Nederlands.
Vorig jaar hebben ze samen een Wii bij elkaar gespaard, en daar had ik geen enkel probleem mee. In tegendeel: ik vond het erg knap dat ze daar het geduld voor opbrachten, en dan ook nog samenwerkten. Nu spaart oudste voor een telefoon. Wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet precies, want het image-aspect is daarvan is veel belangrijker dan me lief is. Eigenlijk denk ik dat ze dat zelf nog wel gaat bedenken.
Tristan heeft nog geen eigen portemonnee, want hij mag nog niet alleen op de fiets naar het centrum. Dus zijn pasje zit in mijn portemonnee, en als hij wat wil kopen ga ik mee naar het centrum. Wouter en Sterre hebben wel altijd hun pasje bij zich, want die zit in hun portemonnee, net als hun idkaart en hun abonnement voor de trein/bus.quote:Op zondag 18 september 2011 14:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gaat dat goed? een eigen bankpasje? en heb je daar regels voor? bijv. mogen ze het altijd bij zich houden?
Je kunt bijvoorbeeld een kinderrekening bij ING openen (ik heb geen aandelen in ING hoor, bij andere banken kun je dat vast ook regelenquote:Op zondag 18 september 2011 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Is dat een speciaal soort rekening, Spuuglokje? Ik wil me er ook eens in verdiepen, denk dat het wel handig is, met wat toezichtDat gedoe met kleingeld is best lastig en dan kan ik ook gewoon elke maand wat geld storten (we vergeten het nogal eens
).
Maakt niet uit, doen wij wel voor hem danquote:Op zondag 18 september 2011 16:07 schreef Nijna het volgende:
Bij de ING kan je niet zelf geld storten als kind volgens mij.
Bij de Rabo kan dat in een automaat.
dat is tegenwoordig een desillusiequote:Op zondag 18 september 2011 16:51 schreef Nijna het volgende:
ik vond dat vroeger altijd wat hebben, om je gespaarde centjes naar de bank te brengen
Alleen ondernemers bij de ABN. Voor losgeld verder nietquote:Op zondag 18 september 2011 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is tegenwoordig een desillusie
je moet betalen om los geld in te leveren
Als het goed is, gebeurd het geen tweede keer. Want A jij vind het geen fijn gevoel... en B zou het bij hem in het geheugen gegrifd moeten staan dat het niet leuk is om te werken voor geld wat je al hebt uitgegeven.quote:Op zondag 18 september 2011 18:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet eerlijk niet of ik het weer zou doen Chaca, dat lenen. Het was een klein bedrag op wat hij gespaard had, maar toch vind ik ook dat het tevreden gevoel van iets bijelkaar gespaard hebben er nu niet helemaal was.tja, wij gunden m dat ding en hij ging accoord met de regeling. Met als bijeffect dat ie leert dat afbetalen altijd irritant is.?maar da's voornamelijk het voor mijzelf rechtlullen van het voorschieten benk bang.
Balen he, van zo'n belegging. Geen idee waar wij een studie van gaan betalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |