abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:53:42 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102008787
Ach, arme Christan. Hopelijk valt het mee en knapt hij snel op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 09:57:02 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102008863
We gaan zijn ogen maar eens na laten kijken. Hij klaagt nogal eens over hoofdpijn, misschien moet ie aan de bril.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_102010113
Och nu is christan niet lekker, beterschap!
Meike is naar school, ze is nog steeds niet koortsvrij, maar ze wil zoooo graag, en ze is er verder niet ziek van. De juf zou bellen als het niet ging, en dan ben ik er binnen 5 min. Maar tnt heeft ze niet gebeld dus het zal wel goed gaan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 16 september 2011 @ 10:56:31 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102010343
lady, wat fijn dat het goed gaat!

Muks, vervelend hoor die 6e klassers :D

Rewimo, beterschap dan met Christan.

En Meike, kon ze dan wel wat horen Karin? Hoop dat ze snel opknapt en er geen gekke dingen uit het bloed komen. Beterschap in elk geval.

Oh en deze wilde ik jullie nog over na laten denken namens Fleur:

8-3-1-9-10-2-4-5-6-7

wat is er met deze cijferreeks aan de hand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door chacama op 16-09-2011 11:43:27 (opmerkzaamheid Menicole) ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 10:58:21 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102010389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:57 schreef Rewimo het volgende:
We gaan zijn ogen maar eens na laten kijken. Hij klaagt nogal eens over hoofdpijn, misschien moet ie aan de bril.
daar heb ik nog niet bij stilgestaan, maar dat zou bij Maud natuurlijk ook kunnen zijn. Die klaagt ook over hoofdpijn. Vanochtend toen ze tv aan het kijken was weer. Hmmm, dankje voor de tip.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 10:59:54 #206
13151 crew  Rewimo
pi_102010422
Is sowieso verstandig om even na te laten kijken dan ^O^ Al is het maar om het uit te sluiten als oorzaak.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:28:59 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102011237
beterschap voor alle zieke kinders!

Over de lunch enzo, ik geef fruit mee en drinken, en voor de eventuele overblijf boterhammen en drinken. Dan moeten ze zelf maar zien wat ze wanneer opeten/drinken ik doe ook altijd wel wat coctailworstjes erin of iets anders hartigs, en wat groente/fruit.

Zelfs mijn grote neemt nu een op een bento geinspireerde lunch mee.Hij houdt gewoon niet zo van brood, het kost m erg veel tijd dat weg te krijgen. Poppehuiseten gaan dan veel beter. Dus maak ik in het weekend gehaktballetjes, minimuffins, miniquiches, en doe die in de vriezer. Op de dagen dat hij lang naar school moet (drie keer in de week tot half 4, half 5 pas thuis) ontdooien we daar wat van. Volgens het principe drie deel koolhydraat, twee deel groente een deel proteine bouwen we dan een lunch die uitnodigt om gegeten te worden. (een kipschnitzel in reepjes, ei, gehaktballetjes, onigiri, de quiche dus, soms aangevuld met een boterham en snckpaprika, komkommer, tomaat of wat er maar in huis is.) en dan een minidonut of een minimuffin of kruidcakemuffin voor de zoet. Een appel gaat ook nog mee. En vooralsnog is alles op aan het eind van de dag!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102011329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef chacama het volgende:

Oh en deze wilde ik jullie nog over na laten denken namens Fleur:

8-3-1-9-10-2-4-5-6-7

wat is er met deze cijferreeks aan de hand?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt de 1 en de 9 gewisseld :P Onder je spoiler trouwens!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 11:37:56 #209
13151 crew  Rewimo
pi_102011538
Dat klinkt heerlijk, buuv :9

Christan leeft op schooldagen juist erg sober. Die wil niks anders dan een paar boterhammen (2 of 3) en water. Thuis vullen we dat wel weer aan met fruit en zuivel. Hij drinkt sowieso graag water, dus hij heeft een drinkfles die hij op school kan bijvullen als het nodig is.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:42:52 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102011711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:31 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je hebt de 1 en de 9 gewisseld :P Onder je spoiler trouwens!
he en nu kan ik hem niet meer aanpassen omdat jij hem hebt gequote. Maar dankjewel voor de opmerkzaamheid. Ik was ook iets te vroeg wakker vanochtend.

Buuv, dat klinkt mij allemaal erg lekker. Zou zo mijn lunch wel kunnen nuttigen.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:44:37 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102011769
en was fleur daar zelf achter gekomen? (het antwoord op die cijferreeks-vraag)?
in de haak.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:45:57 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102011827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Zelfs mijn grote neemt nu een op een bento geinspireerde lunch mee.Hij houdt gewoon niet zo van brood, het kost m erg veel tijd dat weg te krijgen. Poppehuiseten gaan dan veel beter. Dus maak ik in het weekend gehaktballetjes, minimuffins, miniquiches, en doe die in de vriezer. Op de dagen dat hij lang naar school moet (drie keer in de week tot half 4, half 5 pas thuis) ontdooien we daar wat van. Volgens het principe drie deel koolhydraat, twee deel groente een deel proteine bouwen we dan een lunch die uitnodigt om gegeten te worden. (een kipschnitzel in reepjes, ei, gehaktballetjes, onigiri, de quiche dus, soms aangevuld met een boterham en snckpaprika, komkommer, tomaat of wat er maar in huis is.) en dan een minidonut of een minimuffin of kruidcakemuffin voor de zoet. Een appel gaat ook nog mee. En vooralsnog is alles op aan het eind van de dag!
wow, wat doordacht!
in de haak.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:53:29 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102012111
ja, dat kunnen Japanners wel :P Maar goed, het is nog even afwachten of het zo doorgaat, want hij kreeg nogal Ieuw! reacties. :') en tja, puber en alles, dus we wachten het even af. Het is mij om het even boterhammen of dit. Maar op twee boterhammen en wat water krijg je geen 26 kilometer gefietst en lange dagen gemaakt én een groeispurt verwerkt ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:11:03 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102012664
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:44 schreef trui het volgende:
en was fleur daar zelf achter gekomen? (het antwoord op die cijferreeks-vraag)?
Dat heeft ze er niet bijgezegd. Ze kwam er mee thuis van school. Zal het nog wel eens navragen. Denk zelf dat ie in de plusklas bedacht is en daarna aan de klas is voorgelegd.
pi_102013094
de buurvrouw, je zou ook nog kunnen kijken of hij wraps met bijvoorbeeld roomkaas/ham etc wel makkelijk wegeet. Die bevatten veel meer kcal dan een gewone boterham. Maar ogen iets minder "afwijkend" in de ogen van andere pubers.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:33:23 #216
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102013292
Ah ja, dank je piglet! Die stonden nog op de lijst! Helemaal vergeten, zal ze vanmiddag gelijk gaan kopen
pi_102013986
Beterschap voor de zieken!

Ik vond net een A4 in de tas van Morris met huiswerk.
Daar staat een lijst met woorden op die ze moeten overschrijven om zo de spelling te leren (woordpakketten). Ze krijgen iedere vrijdag zo'n lijst mee en moeten dat elke dinsdag weer inleveren op school. Mochten wij bezwaar hebben tegen huiswerk kunnen we contact opnemen met de juf.
Geen idee nog wat ik ervan moet denken. Is het niet een beetje vroeg nog, huiswerk in groep 4?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:58:42 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102014041
Taaljournaal? Win krijgen die lijsten ook. Ik vraag er eennpaar, neem het dictee af en laat het er vervolgens bij omdat de woorden er wel inzitten. Persoonlijk ben ik erg voor juiste spelling leren dus heb ik geen bezwaar. Het is geen uren werk en het heeft gewoon nut
pi_102014155
Nee, geen taaljournaal, het is een lijst met woorden die ze moeten overschrijven.
Ik vind het op zich ook prima hoor om de spelling er nu vast goed in te krijgen maar vroeg me vooral af of huiswerk in groep 4 'normaal' is.
Voordeel is ook dat ze er op die manier alvast een beetje mee om leren gaan. Kan me herinneren dat de middelbare school echt een schok was voor mij omdat ik op de lagere school bijna nooit huiswerk kreeg. Dat was wel een heel grote overgang.
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:22:04 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102014768
Wij werken met het taalactiefpakket bij ons op school. Vanaf groep 4 krijgen ze dat mee. Dat zijn meestal vier a-4tjes waarop op speelse wijze de woorden die de komende weken centraal staan behandeld worden. Ze krijgen ze aan het begin van een blok voordat het signaaldictee wordt afgenomen. Er staan altijd leuke plaatjes op en de opdrachtjes zijn best leuk om te doen. Mocht je ze willen zien geef dan even een pm met je email dat mail ik er wat door. Die van groep 4 heb ik nog allemaal in mijn mail staan. Fleur vind het erg leuk om te doen en vooral als er op de laatste pagina een puzzel staat, is ze extra enthousiast.
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2011 @ 13:23:20 #221
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102014802
ik kreeg op de lagere school juis wel huiswerk (heel veel zelfs :o )
maar een beetje huiswerk in groep 4 vind ik wel moeten kunnen, als je het er tenminste op een speelse manier in kunt krijgen. (het moet natuurlijk geen stampwerk zijn)
niets verkeerd met voorzichtig wennen. (zo denk ik er tenminste over :@ )

beterschap voor christan!
pi_102014886
Stampwerk is het niet hoor, gewoon woorden in een thema die ze moeten overschrijven. Het is ook de bedoeling dat je het samen over de betekenis van de woorden hebt.
Ach, mooi werkje op zondagmorgen als zijn zus naar zwemles is ;)

chaca, bedankt voor het aanbod maar ik neem aan dat onze school het bij dit huiswerk houdt.
pi_102015547
Ik hoorde dat dat bij ons op school ook zo is inderdaad, in groep 4 al huiswerk...
Dictee en lezen geloof ik.
Vroeg he....

ik heb Meike toch weer opgehaald van school, juf belde tegen 11 uur dat ze graag naar mama wou en buikpijn had.
  vrijdag 16 september 2011 @ 15:39:31 #224
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102019780
In groep 4 is huiswerk niet zo gek, vind ik.
Ze leren dat jaar ook de tafels en dat is wel aan te raden om dat ook thuis te oefenen. Judith(s klas) heeft het vorig jaar niet zo goed geleerd, dus zijn ze nu bezig om het er alsnog goed in te krijgen. Ze heeft de afgelopen weken de tafels van 3, 4, 5 en 6 moeten leren, voor komende week staan de tafels van 2 en 7 op het menu. 't Is natuurlijk (helaas gedeeltelijk) herhaalwerk, dus gaat het nu in sneller tempo.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 15:48:27 #225
13151 crew  Rewimo
pi_102020075
Hier in DLD beginnen ze ook in klas 2 (groep 4) met huiswerk. Toen nog een half uur per week, in de volgende klassen steeds meer. Ik vind het wel goed dat ze daar vast aan wennen, mits het binnen de perken blijft natuurlijk.
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:20:02 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102021241
onze school claimt huiswerkvrij te zijn maar de tafels moesten we ook wel thuis oefenen, anders lukt dat toch niet. maar ik vind 't wel erg vroeg voor huiswerk hoor, groep 4.
in de haak.
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:50:26 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102022390
@snoopy, ik bedoelde het meer ter verglijking, omdat jij het over lijstjes hebt die ze over schrijven...

Mijn oudste op het schip om bruinvissen te spotten

[ Bericht 47% gewijzigd door chacama op 16-09-2011 16:57:00 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:14:39 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_102025432
Bij ons begint het pas in groep 6 en dat vind ik vroeg genoeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_102031694
Mooie meid chaca, zo blond ook, en een mooi fietsenrekkie in de mond...!
pi_102033809
Wou meikes pleister er even afhalen vanavond in bad...moord en brand...tips?
Het zit ook muurvast....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 21:52:07 #231
13151 crew  Rewimo
pi_102035337
Kijk hier eens Karin, ik weet niet wat je in huis hebt maar er staan genoeg tips. Succes!
pi_102037043
Ik haal stickers wel eens van dingen af met een beetje babyolie. Misschien dat het ook bij pleisters werkt? En anders de snelle-roetsj eraf methode?

Verder even niet bijgelezen want een minder fijne dag. Ben met Linde bij de oogarts geweest en erg geschrokken. Ogentest bij CB was 2 keer niet goed en dus moesten we naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ze precies dezelfde oogafwijking heeft als ik (soort van lui oog) en de sterkte is nogal tegengevallen. Ene oog is +6,5 en het andere +8. :{ Wij gaan dus op zoek naar een brilletje...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2011 @ 22:38:56 #233
13151 crew  Rewimo
pi_102037978
Pfoe, dat is niet mis stiemie, die bril heeft ze echt wel nodig :o

Christans ogen leken goed, maar de bij de opticien zeiden ze dat kinderen nog zo goed kunnen accomoderen dat ze niet echt accuraat kunnen testen. Dat moet eigenlijk bij de oogarts gebeuren.
pi_102038366
Da's waar Rewimo. Bij de oogarts krijgen ze druppels die het scherpstellen van de ogen tijdelijk uitschakelen (de pupillen worden heel groot, tip: neem een zonnebril mee want veel licht doet zeer) Linde heeft dat vanmiddag ook gehad. Met 2 ogen had ze best goed zicht, alleen moet 1 oog dan heeeeel hard zijn best doen en dat is heel vermoeiend en dan wordt het andere oog alleen maar luier.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 september 2011 @ 08:24:02 #235
13151 crew  Rewimo
pi_102046432
Moet ze ook afplakken of is dat niet nodig?
pi_102046747
Stiemie, dat is schrikken dan. Ik wens jullie veel plezier met het uitzoeken van een leuke bril voor Linde.

zelf ook gebeld met de opticien en met de HA. Opticien zegt: bij de oogarts, HA zegt via de opticien, want anders zit deoogarts vol met ouders die vermoedens hebben. Nu een andere opticien gebeld en die geeft aan dat ie een indicatie kan doen, maar bij twijfel de oogarts er naar moet kijken. Dus woensdagmiddag zit ik met Maud bij de opticien. We zullen het zien.
pi_102047154
Bij jonge kinderen krijg je bij de opticien niet altijd een betrouwbaar resultaat... Vanaf een jaar of 8/9/10 zou het wel kunnen, maar jonge kinderen kunnen zo goed accomoderen dat je vaak minder + of meer - meet dan er is.
Oogarts/orthoptist kan met druppels het accomoderen (scherp stellen) stil leggen tijdelijk en dan met glaasjes en een lampje en/of apparaat, de sterkte meten. Dan krijg je een betrouwbaardere meting.

Stiemie, dat is een aardige sterkte, dan moet ze zich idd wel erg inspannen om scherp te kunnen zien. Hopelijk heeft ze gauw veel plezier van het brilletje :).

[info] Een "lui oog" is een oog wat minder ziet, zelfs met de goede sterkte ervoor. Dat kan je trainen door het goede oog af te plakken (tot een bepaalde leeftijd). [/info]
Fake it till you make it...
pi_102047379
@Nijna, dankjewel voor de info. Toch altijd fijn om experts op bepaalde gebieden in je FOK-kring te hebben.
pi_102047477
Stiemie, dat is wel een flinke score voor Linde.. Dat wordt een mooi brilletje uitzoeken. En dan ook nog plakken?

Chaca, wat een mooi foto!

Karin, is het nog gelukt met de pleister op een fatsoenlijke manier?
pi_102047562
Och Stiemie, dat is inderdaad een flinke afwijking! Hopelijk kan ze straks met brilletje goed zien.
Sara moet binnenkort nogmaals voor de oogmeting bij de school-verpleegkundige. Voor de vakantie bakte ze er echt niks van. Als deze ook afwijkt moeten we ook richting oogarts. Zelf heb ik ook een bril, dus het zou me niets verbazen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_102047710
Ja na 3 maanden gaan we terug naar de oogarts en een plakschema afspreken. Ik moet dan op dringend verzoek ook meteen Esmee meenemen. Dit omdat een "lui" oog dus erfelijk is. Bij mij is mijn luie oog nooit meer heel actief geworden ;) Net zoals de rest van mij :P Ik heb nog steeds +3.75.

En Nijna ze kreeg inderdaad van die stilleggende druppels. Dan kunnen ze pas goed meten, dat echte meten had bij een opticien dus niet gelukt. :)

Overigens voel ik me er wel heel rot over dat ik dat dus heb doorgegeven aan mijn meisje. Ik weet hoe rot het voor haar is... :'(
pi_102048325
Stiemie, is het bij jou wel vlot behandeld? Misschien omdat je er met Linde (en Esmee) vroeg bij bent, dat het beter behandeld kan worden?
pi_102048352
Ik weet dat ik op mijn zesde een bril heb gekregen (maar toen alleen voor op het bord kijken) en ook pleisters heb gehad. Maar hoe intensief en hoe lang alles is gedaan enzo dat weet ik niet meer. Ik hoop inderdaad dat ze er nog iets aan kunnen doen :Y
pi_102048517
Hè wat jammer Stiemie maar daar kan jij toch niks aan doen!
Hopelijk ben je er op tijd bij en komt het allemaal gewoon goed :*
pi_102052525
Stiemie, het kan met het dragen van de bril al best aardig bijtrekken hoor. En anders ben je er mooi op tijd bij om nog te plakken. Net teveel zorgen over maken, hoe "normaler" je straks doet over het dragen van de bril, hoe normaler Linde het ook zal vinden.
En ik weet niet of ze hem de hele dag op "moet", maar als dat niet hoeft, maar ze hem graag draagt, laat haar hem dan gewoon de hele dag dragen hoor, dat kan geen kwaad, kijken kost haar alleen minder inspanning.
Fijn dat ze Esmee ook even screenen.

Hier 2 ouders met - sterkte. Mirte zag de plaatjes prima, dus er lijkt nu nog niet echt wat te zijn. Ik had op die leeftijd zelfs nog een beetje + zelf... Bij mij waren ze er te laat bij toen ze bedachten dat afplakken zinvol was geweest. En ik heb nu dus een "lui oog", wat met lens maar 50% ziet. Meer zit er gewoon niet in en dat zal ook nooit beter worden.
Dus ik ben er wel een beetje oplettend mee, als ik twijfel over de ogentest dan zou ik bij de huisarts een verwijzing voor de oogarts vragen.
Fake it till you make it...
pi_102086390
He wat balen stiemie!
Ik heb zelf ook behoorlijk slechte ogen, tnt komt meike goed door de ogentest heen, ik hoop maar dat haar oogjes gewoon goed blijven, ik vond als kind die bril echt vreselijk.... Maar ik kreeg hem ook pas in groep 7

De pleister is eraf, met babyolie en de roetsj eraf tactiek. Thakns voor de tips.

Meike is aardig opgeknapt, heeft nog wat verhoging maar speelt wel.

Hoe gaan jullie om met spaargeld? Meike heeft behoorlijk wat geld in de spaarpot, en nu wil ze een mp4 speler.... Heeft ze bij een vriendje gezien. Op zich vind ik dat niet echt iets voor een kleutertje, maar aan de andere kant is het haar eigen geld.....moeilijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 08:52:32 #247
13151 crew  Rewimo
pi_102086432
Sparen voor zoiets vind ik in elk geval zinvoller dan sparen voor goedkope dingetjes die snel in een hoek belanden. Christan spaart voor Lego, hij heeft al eens een halve DS bijelkaar gespaard (en dat was al een paar jaar geleden), we leren hem dat hij goed moet nadenken voor hij zijn geld uitgeeft. Ik zou er geen moeite mee hebben als hij voor een mp4-speler wil sparen. Zelf betalen betekent meestal ook dat ze er extra zuinig op zijn ;)

Ik zou er wel even mee wachten, zodat je zeker weet dat het geen bevlieging is en dat ze hem alleen wil omdat haar vriendje er ook eentje heeft.

Wij waren gisteren naar de Ludolfs :)

zondag 18 september 2011 @ 09:05:09 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_102086534
Fleur! O+ Wat een mooi toetje heeft ze toch Chaca!

En Christan heeft ook mooie trekken in zijn gezicht! Ik moest even googelen wat Ludolfs is.

Stiemie, had je al eerder gemerkt dat Linde niet goed ziet? Wat een sterkte zeg! :o Hoprlijk is het met een bril en pleister goed op te lossen.

Oh, en huiswerk in groep 4.... Ik ben er zeker niet voor. Wij hebben ook van die huiswerkbladen voor spelling in de methode, maar ik zet ze in voor extra (klaar) werk. Tafels oefenen en hoofdrekenen automatiseren kun je nog speels doen (wedstrijdje, om de beurt een som, tijdens een autoritje ofzo), maar echt schriftelijk huiswerk vind ik veel te vroeg in groep 4. Lezen is voor zwakke lezers wél nuttig, maar ook dan vind ik dat het kind het leuk moet blijven vinden. Zodra er weerstand is, ophouden. Op school moeten ze al genoeg.

En die bento's Buuf! Geweldig! :9 Wat jammer dat pubers daar zo stom over doen. Naja, daar zijn het natuurlijk pubers voor, maar toch... Zo veel lekkerder dan een kleffe boterham. Which reminds me, die gooide ik vaak in de vuilnisbak om me vervolgens vol te proppen met roze koeken. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 september 2011 @ 09:10:49 #249
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_102086587
Floor zit ook in de race voor een bril.Half oktober moeten we ons weer bij de oogarts melden.
Blijkt dat alle kinderen + 2 hebben en terug gaan naar 0. Het verschilt per kind hoeveel tijd het duurt voordat de 0 bereikt is,maar Floor heeft nu al +0,5.

Het hoeft niets te betekenen,ze kan nog jaren op deze sterkte blijven hangen,maar ze kan ook onder de 0 gaan en dan is een brilletje nodig.

Geen idee of dit het verhaal is,maar dit heb ik onthouden,hahaha.

Eigen geld voor Meike....tja....denk je dat ze zo,n mp4 ding echt leuk vindt?

mijn duo had gister een fotoshoot en krijgen ook een Bart Smit bon.Ik zat eraan te denken om van dat geld een kindercamera te kopen,om lekker in de sferen te blijven. En dan met de bedoeling om ze goed uit te leggen hoe het werkt,zodat het niet binnen een week kapot,kwijt of niet meer leuk is. volgens mij kunnen kinderen super leuk foto,s maken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2011 @ 09:16:23 #250
13151 crew  Rewimo
pi_102086631
Christan fotografeert vanaf zijn 5e, en dat ging en gaat prima. In het begin nam hij vooral foto's van dingen op tv :D en was alles schots en scheef, maar het is zeker zo dat kinderen hele andere dingen zien dan wij en daardoor enorm verrassende foto's maken :)

We zijn begonnen met een simpele (stevige ;) ) camera en vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag een nieuwe gekregen, die ook kan filmen, dat wilde hij graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')