als wij de niquaab verbieden zeggen wij tegen die mannen ga je vrouw maar dwingen een niquaab te dragen? welke logica is dit? Sommige mannen dwingen hun vrouwen hoge hakken te dragen, moeten wij die ook maar verbieden? Het is absurd om het middel te verbieden aangezien 'bepaalde' mensen er angst voor hebben. Hoeveel vrouwen in niquaabs hebben jou persoonlijk kwaad gedaan? Ben je beroof, mishandeld of verkracht door een moslima? Enkel omdat jij het niet vind passen in het straatbeeld moet het maar verboden worden? Achterlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, wij moeten als land tegen die mannen zeggen: Ja, jullie mogen hier rustig jullie vrouwen dwingen een boerka of niqaab te dragen? Dit is Nederland, een vrij land, hier mag je je vrouw onderdrukken. Die vrijheid heb je als man.
Want dat is de boodschap die uitgedragen wordt als dit niet verboden is. Dan vinden wij het met z'n allen goed dat die vrouwen onderdrukt worden.
Jij bent degene die dom is, omdat je niet eens fatsoenlijk kunt lezen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:20 schreef Zemelknoper het volgende:
Jij doet of je echt denkt dat mensen met burka massaal naar Nederland komen als het elders verboden wordt. Dat is of dom of je bent knettergek.
Jij denkt echt dat dit verbod ook maar iets ten positieve aan de positie van dat deel van de draagsters die dit gedwongen doet gaat veranderen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:41 schreef Wokkel het volgende:
Het is wel apart dat hier mensen tegen een maatregel zijn die mogelijk ervoor kan zorgen dat vrouwen weer net even wat gelijker worden behandeld als mannen.
Zeggen ze in feite dat cultuur/godsdiensvrijheid boven emancipatie gaat?
Nee, je bent bang , bang, bang gemaakt. Dat is een teken van zwakte. Vervolgens doen of je de wijsheid in pacht hebt om in zogenaamd nette bewoordingen mensen te schofferen is walgelijk.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bent degene die dom is, omdat je niet eens fatsoenlijk kunt lezen.
Ik heb het erover dat degenen die naar Europa willen én een boerka willen dragen straks alleen nog maar voor Nederland kunnen kiezen, omdat wij onderdrukking van vrouwen steunen.
Althans, dat is wat jij wil.
Want dit verbod gaat ervoor zorgen dat alle conservatieve moslims ineens tot het inzicht komen dat een burka toch wel een beetje overbodig is? Hoe naiëf kun je zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:41 schreef Wokkel het volgende:
Het is wel apart dat hier mensen tegen een maatregel zijn die mogelijk ervoor kan zorgen dat vrouwen weer net even wat gelijker worden behandeld als mannen.
In Tunesië en Singapore is een boerka ook verboden, zitten daar vrouwen gedwongen thuis vanwege dat verbod?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dit verbod ook maar iets ten positieve aan de positie van dat deel van de draagsters die dit gedwongen doet gaat veranderen?
Ze komen nog minder buiten, that's all, ben ik bang.
Ik weet het niet. Maar het zou me niks verbazen. Jij denkt dat een verbod verlichtend werkt?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:50 schreef Wokkel het volgende:
In Tunesië en Singapore is een boerka ook verboden, zitten daar vrouwen gedwongen thuis vanwege dat verbod?
Ik hoop dat het verbod een steun in de rug is van de intelligente meiden en vrouwen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Maar het zou me niks verbazen. Jij denkt dat een verbod verlichtend werkt?
Ik denk eerlijk gezegd dat die tent vanzelf wel uitgaat. Die dames krijgen meer te maken met westerse dan met islamitische invloeden. Een clubje die-hards zal dat ding ongetwijfeld tot hun dood blijven dragen. Maar ik denk dat met name de nieuwe generaties daar weinig voor voelen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want dit verbod gaat ervoor zorgen dat alle conservatieve moslims ineens tot het inzicht komen dat een burka toch wel een beetje overbodig is? Hoe naiëf kun je zijn.
In ieder geval niet zelf de dwingeland uit gaan hangen en mensen willens en wetens buiten de maatschappij plaatsen. En niet direct er vanuit gaan dat achter iedere niqaab een onderdrukte vrouw schuilgaat.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:53 schreef Wokkel het volgende:
Ik hoop dat het verbod een steun in de rug is van de intelligente meiden en vrouwen.
Wat is volgens jou een oplossing om die vrouwen vrij te laten zijn in hun keuzes zonder dat je ingrijpt op de private levenssfeer?
Die mensen plaatsen zichzelf willens en wetens buiten de maatschappij, daar is geen wet voor nodig.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
In ieder geval niet zelf de dwingeland uit gaan hangen en mensen willens en wetens buiten de maatschappij plaatsen. En niet direct er vanuit gaan dat achter iedere niqaab een onderdrukte vrouw schuilgaat.
Ik denk dat dit soort verboden alleen maar averechts gaan werken en mensen de kont tegen de krib gooien.
ik zie geen probleem met dat verwaarloosbaar aantal mensen in Niqaab, dus dat behoeft voor mij geen oplossing.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:00 schreef Wokkel het volgende:
Die mensen plaatsen zichzelf willens en wetens buiten de maatschappij, daar is geen wet voor nodig.
Maar je hebt geen oplossing?
Je bent bang dat mensen buiten de maatschappij worden geplaatst vanwege deze wet, waar ze in feite zichzelf al hebben geplaatst, maar je vindt dat geen probleem vanwege het kleine aantal mensen die het betreft?quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
ik zie geen probleem met dat verwaarloosbaar aantal mensen in Niqaab, dus dat behoeft voor mij geen oplossing.
Ze hebben zichzelf uit de maatschappij geplaatst. Niet de boel omdraaien-quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
In ieder geval niet zelf de dwingeland uit gaan hangen en mensen willens en wetens buiten de maatschappij plaatsen.
Maar wat snap je niet aan dat mensen in het westen in het algemeen communiceren willen van gezicht tot gezicht? Is dat teveel gevraagd in een westers land?quote:En niet direct er vanuit gaan dat achter iedere niqaab een onderdrukte vrouw schuilgaat.
Ik denk dat dit soort verboden alleen maar averechts gaan werken en mensen de kont tegen de krib gooien.
Dan heb je vast ook geen probleem om hun uitkering te betalen daar het een verwaarloosbaar aantal is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
ik zie geen probleem met dat verwaarloosbaar aantal mensen in Niqaab, dus dat behoeft voor mij geen oplossing.
Nope.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan heb je vast ook geen probleem om hun uitkering te betalen daar het een verwaarloosbaar aantal is.
Ik vind het populistisch gezeik om niks. Waarbij onze zgn Westerse waarden er met de haren worden gesleept voor rechtvaardiging.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar wat snap je niet aan dat mensen in het westen in het algemeen communiceren willen van gezicht tot gezicht? Is dat teveel gevraagd in een westers land?
Ik vind persoonlijke vrijheid ook een belangrijke westerse waarde. Maar dat telt waarschijnlijk niet volgens de verbod-roepers in dit topic.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het populistisch gezeik om niks. Waarbij onze zgn Westerse waarden er met de haren worden gesleept voor rechtvaardiging.
Dat mag je huis wel vinden hoor, ik probeer dan ook nooit iemand te overtuigen maar wat je nu schrijft is dikke onzin.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het populistisch gezeik om niks. Waarbij onze zgn Westerse waarden er met de haren worden gesleept voor rechtvaardiging.
Lastig he, waarden en normen waar iedereen van profiteert en die we met zijn allen willen handhaven?quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw normen en waarden hoeven de mijne niet te zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:11 schreef Wokkel het volgende:
Lastig he, waarden en normen waar iedereen van profiteert en die we met zijn allen willen handhaven?
Het gebeurt nooit dat _iedereen_ ergens van profiteert. Bij elk verbod zijn er mensen die gedupeerd worden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lastig he, waarden en normen waar iedereen van profiteert en die we met zijn allen willen handhaven?
Het gaat niet om die van mij of die van jou, maar om die van ons allemaal.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw normen en waarden hoeven de mijne niet te zijn.
Maar geloven westerlingen dan niet in het sociaal liberalisme? In vrijheid? De vrijheid om je aan te kleden als een tent?quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat niet om die van mij of die van jou, maar om die van ons allemaal.
De meerderheid van onze maatschappij vindt het niet prettig om geconfronteerd te worden door gemaskerde personen, dat behoort niet tot ons idee van normaal verkeer.
`Slegs vir blanke'...quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar geloven westerlingen dan niet in het sociaal liberalisme? In vrijheid? De vrijheid om je aan te kleden als een tent?
de meerderheid heeft nog nooit een burqa gezien, noch gesprokenquote:Op dinsdag 20 september 2011 10:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat niet om die van mij of die van jou, maar om die van ons allemaal.
De meerderheid van onze maatschappij vindt het niet prettig om geconfronteerd te worden door gemaskerde personen, dat behoort niet tot ons idee van normaal verkeer.
En blijkbaar willen ze dat ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
de meerderheid heeft nog nooit een burqa gezien, noch gesproken
Vermoedelijk net zomin als de vrijheid om je naakt te bewegen in het openbaar verkeer. Wil je dat doen dan kan je je beter aansluiten bij bepaalde stammen in het Amazone gebied.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar geloven westerlingen dan niet in het sociaal liberalisme? In vrijheid? De vrijheid om je aan te kleden als een tent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |