Ja en dat wordt met dit soort wetten alleen maar erger.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zou kunnen, al geloof ik meer in de dominotheorie, laat ik het dan zo zeggen om de discussie niet te laten verzanden in een 'Ja maar op dit moment...' debat:
Als er meiden onvrijwillig onder de boerka zitten die dat nu of in de toekomst niet meer hoeven te doen is wat mij betreft die wet al geslaagd.
[..]
Het vreemde is dat de kledingstijl van de islamitische vrouwen in het Westen steeds meer trekt naar de strenge geloofsvariant, terwijl het in de landen van oorsprong vaak juist tegenovergesteld is. Een ander opmerkelijk feit wat ik vaak zie is dat bekeerde autochtone Nederlandse dames het strengst in de leer zijn, inclusief bijbehorende kleding.
Zou dat een kwestie zijn van afzetten tegen de maatschappij?
En waar komt die drang om zich af te zetten dan vandaan? Juist de meiden zijn intelligent en doen volop mee in het onderwijs en werk, zij hoeven helemaal niet bang te zijn omdat ze zichzelf langzaam maar zeker onafhankelijk maken (waar hun moeders dit vaak niet konden).quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja en dat wordt met dit soort wetten alleen maar erger.
Geen idee, die drang is er nou eenmaal. In de islamitische wereld genoeg mensen die die drang hebben, dat juichen we allemaal vanaf een afstandje toe, maar als het andersom gebeurt is het schandalig.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En waar komt die drang om zich af te zetten dan vandaan? Juist de meiden zijn intelligent en doen volop mee in het onderwijs en werk, zij hoeven helemaal niet bang te zijn omdat ze zichzelf langzaam maar zeker onafhankelijk maken (waar hun moeders dit vaak niet konden).
Indoctrinatie. Daarom dragen ze dat soort kleding.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:55 schreef galatea het volgende:
ik vind het schandalig dat de Nederlandse regering serieus op irrationele angsten van burgers ingaat. Wanneer de overheid moslima's het dragen van een niquaab verbiedt maakt zij dezelfde fout als deze vaders, ooms, broers en oma''s die hun dochter, zussen of nichten verplichten tot volledige bedekking. Namelijk dat zij deze vrouwen niet vrijlaten in hun kledingkeuze. Ik dacht dat Nederland zo'n vrij land was. Helaas blijft daar zo weinig van over. Het relaas van Femke Halsema berust helaas op de waarheid. Echter denk ik niet dat wij dit probleem oplossen door de niquaab te verbieden. Denken jullie serieus dat mannen die hun vrouwen opleggen een niquaab te dragen daarmee stoppen wanneer dit volgens de Nederlandse wet illegaal is?
vergeet niet dat tolerantie ons meer lief is dan we denken, een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.
Verder nergens om maar ik geloof er dus geen zak van dat het jou/jullie echt om het lot van die vrouwen gaat.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:37 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat we in Nederland mensen (mannen) niet de toestemming mogen geven hun vrouw op welke wijze dan ook te onderdrukken.
Of dat nou is met een hoofddoekjesplicht of een boerkaplicht of in huis opsluiten.
Allemaal even kwalijk.
Maar niet altijd en overal aan te pakken.
In huis heb je er als regering nauwelijks zeggenschap over, zeker niet als de vrouw niet klaagt.
Op straat, in je eigen tijd, mag je rondlopen zoals je wilt, zolang het zedelijk is.
Maar in school zouden er regels moeten mogen gelden, bijvoorbeeld tegen hoofddoekjes om verplichting/onderdrukking tegen te gaan.
Ik denk dat er nog veel voorlichting nodig is. Afschaffing van bijzonder onderwijs en uitbannen van religieuze uitingen op school zou een goed begin zijn.
Eensch.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Verder nergens om maar ik geloof er dus geen zak van dat het jou/jullie echt om het lot van die vrouwen gaat.
Het ene moment ze tot op het bot beledigen en het andere moment de humanitair uithangen, het gaat er bij mij niet helemaal in.
Ontopic: een beetje overdreven om voor die handvol mensen die daadwerkelijk een burka dragen met een wettelijk verbod te komen.
Maar het leidt het volk natuurlijk mooi af van de impopulaire economische maatregelen. Henk en Ingrid moeten flink inleveren, om de banken en rijken te sparen, dus speelt men de moslim kaart maar weer. Het is zo simpel.
Als je het van cameratoezicht moet hebben heb je ook weinig aan de mogelijkheid ze te bekeuren voor het dragen van gezichtsbedekkende kleding. Bij directe confrontatie kan je ze gewoon aanpakken wel of geen bivakmuts.quote:Op maandag 19 september 2011 22:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe identificeer jij ze dan op camerabeelden als ze hun gezicht bedekt hebben?
30 jaar geleden was de hoofddoek voor (jonge) vrouwen in Islamitische landen ook niet gebruikelijk en de burqa al helemaal niet. Het is iets van de laatste decennia dat men conservatief religieuzer wordt. En dat is een onwenselijke ontwikkeling, vergelijkbaar met de degeneratie van Europa ten tijde vd Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:07 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar wat ik me afvraag is hoe jij erbij komt dat er tussen de huidige boerkadraagsters vrouwen zitten die liever hun eigen weg willen gaan. Het kunnen net zo goed allemaal conservatieve moslima's zijn.
En het grote verschil met de boerka en de hoofddoek is dat de hoofddoek veel gebruikelijker is in de islam. Zelfs in moslimlanden zijn er niet zo gek veel boerkadraagsters volgens mij dus die angst dat hier veel meer mensen boerka's zullen gaan dragen als dit verbod niet wordt ingevoerd deel ik niet echt.
Je vindt het een onwenselijke ontwikkeling, maar je bent wel voorstander van maatregelen die fundamentalisme en extremisme in de hand werken. Nee, logisch!quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
30 jaar geleden was de hoofddoek voor (jonge) vrouwen in Islamitische landen ook niet gebruikelijk en de burqa al helemaal niet. Het is iets van de laatste decennia dat men conservatief religieuzer wordt. En dat is een onwenselijke ontwikkeling, vergelijkbaar met de degeneratie van Europa ten tijde vd Middeleeuwen.
Sommige mensen snappen niet dat iets verbieden er over het algemeen toe leidt, dat meer mensen juist datgene willen. Verboden vruchten smaken het best.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het een onwenselijke ontwikkeling, maar je bent wel voorstander van maatregelen die fundamentalisme en extremisme in de hand werken. Nee, logisch!
Dus je snapt het niet.quote:Op maandag 19 september 2011 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap het wel maar heb niet zoveel op met een overheid die wil bepalen hoe mensen zich kleden. Ik zie de meerwaarde van dergelijke Iraanse toestanden niet zo...
Dus, wij moeten als land tegen die mannen zeggen: Ja, jullie mogen hier rustig jullie vrouwen dwingen een boerka of niqaab te dragen? Dit is Nederland, een vrij land, hier mag je je vrouw onderdrukken. Die vrijheid heb je als man.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:55 schreef galatea het volgende:
Denken jullie serieus dat mannen die hun vrouwen opleggen een niquaab te dragen daarmee stoppen wanneer dit volgens de Nederlandse wet illegaal is?
Ik beledig ze niet, ze VOELEN zich soms beledigd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
Verder nergens om maar ik geloof er dus geen zak van dat het jou/jullie echt om het lot van die vrouwen gaat.
Het ene moment ze tot op het bot beledigen en het andere moment de humanitair uithangen, het gaat er bij mij niet helemaal in.
Als er geen verbod komt, zijn wij straks het enige Europese land dat het dragen ervan in het openbaar goedkeurt. Dan komt elke boerkadraagster die graag naar Europa wil, naar Nederland.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Negeer gewoon die 150 boerka's in dit land en je hebt er totaal geen last van. Door osmose zal trouwens de drang om die dingen te (moeten) dragen vanzelf verdwijnen. Met een verbod gaat dat niet gebeuren.
Ja, en? Dat vind ik een beter voorbeeld van verlichte westerse waarden (waar al die boerkaverbieders zich paradoxaal genoeg zo op laten voorstaan) dan repressieve maatregelen tegen bepaalde bevolkingsgroepen. at associeer ik namelijk met achterlijke moslimlanden en derde-wereld dictaturen, maar niet met een vrij en beschaafd west-Europa.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er geen verbod komt, zijn wij straks het enige Europese land dat het dragen ervan in het openbaar goedkeurt.
Bedoel je nu die paar baardmannen in de Afghaanse en Pakistaanse bergen die eens in de zoveel tijd wat van zich laten horen en af en toe Nederland noemen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vindt het een onwenselijke ontwikkeling, maar je bent wel voorstander van maatregelen die fundamentalisme en extremisme in de hand werken. Nee, logisch!
Je hebt helemaal gelijk, de kranten staan al dagen vol over het verbod op gelaatsbedekkende kleding en Prinsjesdag staat op pagina 35 onderaan. Ik hoorde laatst een Henk tegen Ingrid zeggen "Goh, we horen niets meer over de crisis, blijkbaar is die er niet meer".quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:20 schreef NorthernStar het volgende:
Ontopic: een beetje overdreven om voor die handvol mensen die daadwerkelijk een burka dragen met een wettelijk verbod te komen.
Maar het leidt het volk natuurlijk mooi af van de impopulaire economische maatregelen. Henk en Ingrid moeten flink inleveren, om de banken en rijken te sparen, dus speelt men de moslim kaart maar weer. Het is zo simpel.
Ja vreemd genoeg zijn die oh zo heilige en ongrijpbare internationale verdragen voor bv Frankrijk en Belgie geen enkel probleem. Maar voor Nederland zijn ze zgn. een onneembare barriere.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Regels vaak niet houdbaar
AMSTERDAM - Het lijkt een trend te worden om als overheid strenge regels te stellen voor migranten. De meeste van die regels sneuvelen bij de rechter, hetgeen meestal van te voren te verwachten is. Die regels schenden namelijk internationale verdragen, waaraan die regels getoetst moeten worden.
Dat schrijft nrc.next. De vraag is dan ook waarom de overheid die regels stelt, terwijl men kan weten dat ze bij de rechter niet houdbaar zijn. Het antwoord lijkt te liggen in de steun van gedoogpartner PVV. Het kabinet maakt regels waarvan het weet dat ze niet haalbaar zijn, maar tegen gedoogpartner PVV kan men zeggen: "Zie je wel, wij maken regels, maar de rechter schuift ze opzij. Daar kunnen wij niets aan doen." Intussen heeft men de PVV wel tevreden gesteld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Tevreden kinderen zijn lieve kinderen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Regels vaak niet houdbaar
AMSTERDAM - Het lijkt een trend te worden om als overheid strenge regels te stellen voor migranten. De meeste van die regels sneuvelen bij de rechter, hetgeen meestal van te voren te verwachten is. Die regels schenden namelijk internationale verdragen, waaraan die regels getoetst moeten worden.
Dat schrijft nrc.next. De vraag is dan ook waarom de overheid die regels stelt, terwijl men kan weten dat ze bij de rechter niet houdbaar zijn. Het antwoord lijkt te liggen in de steun van gedoogpartner PVV. Het kabinet maakt regels waarvan het weet dat ze niet haalbaar zijn, maar tegen gedoogpartner PVV kan men zeggen: "Zie je wel, wij maken regels, maar de rechter schuift ze opzij. Daar kunnen wij niets aan doen." Intussen heeft men de PVV wel tevreden gesteld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Zodra er mensen naar de rechter stappen sneuvelen die regels welquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja vreemd genoeg zijn die oh zo heilige en ongrijpbare internationale verdragen voor bv Frankrijk en Belgie geen enkel probleem. Maar voor Nederland zijn ze zgn. een onneembare barriere.
Wat bedoel je anders te zeggen met een dergelijke foto? Jij gaat er blijkbaar van uit dat het aantal burqadraagsters zich uit zal breiden indien er geen verbod komt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gelukkig is er een KoosVogels die er maar een eigen verhaaltje bij verzint.
Volgens mij zou jij nog vrijwillig zo'n ding aantrekkenquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat bedoel je anders te zeggen met een dergelijke foto? Jij gaat er blijkbaar van uit dat het aantal burqadraagsters zich uit zal breiden indien er geen verbod komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |