Hij heeft er tot nu toe überhaupt weinig last van gehad. Ergens maakt dat het vervelender, want hij snapt niet waarom hij op stal staat. Hij heeft ook eens met een flinke hoefzweer op stal gestaan en toen was hij blij dat hij rust had en niet hoefde te lopen. Maar nu voelt hij zich verder prima, dus is denk ik lastiger voor hem. Maar hij mag hopelijk gauw weer de gewenningsstal in.quote:Op maandag 19 september 2011 15:17 schreef Tamashii het volgende:
@ Isegrim, het leek inderdaad best goed te gaan. Hopen dat dat ook zo blijft!
Daar heb ik op geklikt. Ik kreeg dezelfde titel (met 14 ipv 13) en de OP uit het vorige topic. Dat krijg je alleen als je nieuw deel openen aan klikt, dus weet niet wat er is misgegaan.quote:Op maandag 19 september 2011 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou de volgende TS er een reeksje van willen maken?
Hij heeft het wel geprobeerdquote:Op maandag 19 september 2011 14:48 schreef erodome het volgende:
Je telefoon wordt tenminste niet opgegeten, dat is al heel wat
Haha echt geweldig ditquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Isegrim het volgende:
Wat hebben wij toch een tof paard.
Toen wij hem ruim een jaar geleden ophaalden, wilde hij écht de trailer niet op. Met veel geduld stond hij er na drie kwartier toch op.
Dus toen een stalgenoot aanbood om Fin & mij a.s. maandag naar het strand toe te rijden, zei ik dat ik dan eerst wel ff wilde oefenen met de trailer (hij is sinds het ophalen nooit meer in een trailer geweest).
Dus vandaag trailer neergezet om te oefenen. Clicker in de aanslag, emmer brokjes in de aanslag, spannend spannend...!
Loopt 'ie er meteen zonder enige aarzeling op.![]()
![]()
Ik heb 'm er drie keer opnieuw op gezet, geen enkel probleem, volkomen relaxed.
Toch wel ergens goed voor, al dat grondwerk.
Je moet gewoon visualiseren dat het in 1x goed gaat, dat vangt ie op en dan denkt ie Hee, zo kan het ookquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik was er superblij mee, had het echt niet verwacht en dacht wel wat overredingskracht nodig te zullen hebben.
Dat heb ik ook een keer gehad en wat de oorzaak nou was? Misschien die vrouw met het kinderzitje achterop. Altijd een reden om je van je beste kant te laten zien.quote:Op zondag 25 september 2011 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Psychopaard vandaag.Blokje om wezen fietsen, ging allemaal prima, hij was alleen wat traag. Zijn we bijna bij stal, wordt 'ie ineens hélemaal maf. Staart omhoog à la arabier (doet hij echt nooit!
), kop erop, dribbelen. Dus ik roep 'm tot de orde en hij begint weer wat normaler te lopen, sprint 'ie er ineens als een idioot vandoor, in volle rengalop, er was echt geen houden aan. Vervolgens de hele kudde in de hit actief in rep en roer, halve stampede.
Gelukkig geen ongelukken, hij is zo 't stalterrein op gerend en daar stonden ze al op 'm te wachten want ze hadden gezien dat hij voorbij kwam denderen aan de andere kant van de sloot.
En waar 't nou door kwam?In het landje waar we voorbij kwamen was een paardje flink uit z'n dak aan het gaan, maar normaal reageert hij daar niet echt op... Hij was echt compleet bezweet, schuim stond 'm op de borst.
2 bittenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:06 schreef pasopikbijt het volgende:
Ook echt dat plaatje op die website, zo'n lekker gemeen bitje
Jesus christ, 2 bitten zelfs, nu zie ik hetquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef erodome het volgende:
[..]
2 bitten
Maar die zijn net zo vals als de hand is, met die 2 kan je veel fijner werken als je een goede hand hebt.
Ik ben dus niet tegen het gebruik van bit of bitten, wel ben ik kritisch hoe ermee omgegaan wordt.
Dat zou goed moeten zijn op dit niveau, is dat niet goed dan mag iemand daar wat mij betrefd keihard op afgerekent worden.
En degene die perongelijk op hun tong hebben gebeten, waar er verder weinig aan de hand is, pech voor hun, volgende wedstrijd weer beter.
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:34 schreef erodome het volgende:
Daar ben ik het mee eens, alhoewel dat er moeilijk ingaat bij degene die graag bitten gebruiken.
Geen van allen hebben ze een harde hand, maar zo'n beetje allen zijn toch blij met de in hun ogen extra controle als het fout gaat. Dat is nogal een tegenstelling, als het fout gaat is de hand niet zacht meer, er wordt in de praktijk nog heel aardig aan bitten gehangen, gerukt en geplukt.
Met alle gevolgen van dien, maar goed, dat is een andere discussie, dit gaat om hoog niveau, ik vind dat je van die mensen moet kunnen verwachten dat ze weten wat ze doen, dat ze een zachte, vriendelijke hand hebben die langzaam sluit en snel opent.
Hoe is het met rio nu?quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:35 schreef Samzz het volgende:
Zodra zijn andere medicatie ook op is en er is geen verandering, komt de DA er weer bij.
Helemaal beter en vrolijker dan ooitquote:
Jaquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah een eigen paardentopic op fok, leuk
Heb geen officieel eigen paard, maar ik rij een paard voor iemand anders en heb volgens de eigenaresse net zoveel rechten en plichten als zij, telt dat ook
Welkomquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah een eigen paardentopic op fok, leuk
Heb geen officieel eigen paard, maar ik rij een paard voor iemand anders en heb volgens de eigenaresse net zoveel rechten en plichten als zij, telt dat ook
Ook al zo'n lekker pluisje geworden!quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb de laatste maanden wat leuke foto's gemaakt van Rio en ik ben van mening dat ik een knap paardje heb, soms.
Van zomer naar wintervacht - September - November.
Rio zit nu dikker in zijn vacht dan vorig jaar midden in de winter... Zou het een voorteken zijn?quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook al zo'n lekker pluisje geworden!
Die van mij zijn echt teddybeertjes nu, superpluizig, echt heel schattig!
Is het trouwens bij jullie ook zo dat de paarden verdacht dik in de wintervacht gekropen zijn?
Die van mij zijn altijd wel pluisjes in de winter, maar zo vroeg al zo pluizig had ik ze nog niet gezien.
Nou, ik hoop dat het een zachte winter wordt. Zoals het nu is, zo mag het van mij blijvenquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:10 schreef erodome het volgende:
Het is of de natte zomer die het veroorzaakt heeft, of een zeer koude winter die eraan komt.
Ik hoop dat het de zomer was en dat ze gewoon zich vergist hebben met de vachtaanmaak
Het mag van mij ook vriezen dat het kraakt, maar dan wel op droge grond, dan kan Rio iig fatsoenlijk naar buiten en kan ik gewoon blijven rijdenquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:45 schreef erodome het volgende:
Ik hoop vooral dat als het gaat vriezen het eerst echt goed droog is, dat het geen glibbergedoe wordt.
Als het maar droog is en niet zo naar glad wordt overleven we de winter wel
Ja, die pijnprikkel ontkom je niet aan, en dat moet dan maar. Het gaat me erom dat ik net wat beter door kan komen met een stang, waardoor ik hem dus makkelijker terug krijg. Ik wil het proberen, mijn instructrice heeft hele goede ervaringen hiermee en ik vertrouw haar en haar 40 jaar paarden ervaringquote:Op woensdag 23 november 2011 11:00 schreef erodome het volgende:
Veel paarden die wat onzeker zijn vinden een stang fijner dan een (dubbel)gebroken bit, is rustiger in de mond, net zoals veel paarden die echt vol van vertrouwen zijn juist een bewegend bit waarmee ze kunnen klooien prettiger vinden, die worden vaak juist onrustiger van een stang.
Maar de pijnprikkel kom je niet onderuit als je spreekt over het wegschieten tegenhouden, zodra je hand streng wordt is hij heel eventjes niet zacht, zeker niet met een stang. Een paard die eventjes een paar stappen wil vluchten tegenhouden doe je nu eenmaal niet met lievelijk vragen of hij aub stil wil blijven staan, dan moet je energie matchen.
Een stang is nu eenmaal ontwikkeld om met minimale bewegingen de signalen optimaal door te geven, ook meer voor opwaarts richten dan laterale beweging. Het is een prachtige dressuur hulp(voor de gevorderde ruiter), maar naar mijn persoonlijke mening minder geschikt voor controle door die harde inwerking.
Mee eens, een paard die dat niet heeft geleerd omtrekken op die manier is gevaarlijk, maar als hij eenmaal rent ben je toch al te laat, sommige paarden krijg je dan niet eens meer om.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, die pijnprikkel ontkom je niet aan, en dat moet dan maar. Het gaat me erom dat ik net wat beter door kan komen met een stang, waardoor ik hem dus makkelijker terug krijg. Ik wil het proberen, mijn instructrice heeft hele goede ervaringen hiermee en ik vertrouw haar en haar 40 jaar paarden ervaring. De stang zal er ook niet altijd in blijven hangen, juist niet. Maar voor het eerst de straat op, is het toch een beetje extra zekerheid omdat hij uiteindelijk niet meer door het bit heen loopt. Maar op straat kan ik het risico niet nemen dat hij na een paar kilometer pas stil staat.
Een one rein stop doe ik niet aan, levensgevaarlijk als het paard het niet kent. Dat moet ik hem eerst aanleren en daar ben ik nog niet mee begonnen omdat ik nog niemand heb kunnen vinden die mij kan leren hoe ik dit aanleer.
Buiten op straat alleen aan de hand, juist omdat ik niet precies weet waar en wanneer hij de knop omzet. Hij is ook niet bang buiten en gewoon ontspannen. Maar als hij schrikt en wil wegrennen, dan gaat hij ook en hard. De ene keer is dat door een blaadje, de andere keer van een hond.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:50 schreef erodome het volgende:
Let eens op tresholds, waar begint de onzekerheid?
Mijn haf is ook zo'n typje hoor, aan de hand 100% bomproof, onder het zadel is dat veel minder.
Is veel zoekwerk en veel terug naar de tekentafel, maar uiteindelijk kom je er wel.
Heb je schriktraining ook weleens buiten op straat gedaan, aan de hand om te beginnen(is wat veiliger) en daarna onder het zadel?
Ook geprobeerd, of althans, propolistinctuur. Heb niet het idee dat dat veel doet en als ik alle plekjes er goed mee zou willen insmeren, moet ik voor ¤ 100,- in de week aan propolis kopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:53 schreef Samzz het volgende:
Honing. Pure honing, rechtstreeks van de imker.
Prednison is nu aan het afbouwen, maar dat is nodig?quote:Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef erodome het volgende:
Heb je fin na de pred een probiotica kuurtje gegeven eigenlijk?
Je doet je best hem te begrijpen, te weten waarom hij dingen doet, rekening te houden met hoe hij denkt en hij zich voelt, dat werktquote:Op woensdag 23 november 2011 21:48 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat klinkt wel wijs. Ik denk dat het ook wel klopt, ik heb meer van hem gedaan gekregen dan de ruiters en amazones voor mij
. Maar ik ben dan ook heel goed in rust nemen en niet te overhaast dingen doen, ik denk dat het voor hem werkt.
Ik heb het over honing. Gewoon pure honing, geen propolistinctuur of wat voor meuk dan ook, pure, onbewerkte honing.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook geprobeerd, of althans, propolistinctuur. Heb niet het idee dat dat veel doet en als ik alle plekjes er goed mee zou willen insmeren, moet ik voor ¤ 100,- in de week aan propolis kopen.
Ja, dat denk ik ookquote:Op woensdag 23 november 2011 21:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Je doet je best hem te begrijpen, te weten waarom hij dingen doet, rekening te houden met hoe hij denkt en hij zich voelt, dat werkt
Okee, misschien de moeite waard om eens te proberen. Valt in elk geval makkelijker uit te spoelen dan uierzalf, dat wordt één vieze vette zooi.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb het over honing. Gewoon pure honing, geen propolistinctuur of wat voor meuk dan ook, pure, onbewerkte honing.
Heeft bij de schimmel die chronisch mok had wonderen verricht. Sowieso is honing een wondermiddel. En spotgoedkoop ook.
Persoonlijke mening!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Prednison is nu aan het afbouwen, maar dat is nodig?
Bij ons op stal eten veel paarden regelmatig mest.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Persoonlijke mening!
Na antibiotica, na pred zou ik altijd probiotica geven, het geeft toch een tik in die darmflora en paarden houden dat niet zo goed in stand meer dan, veulens eten ook poep om die darmflora op peil te krijgen, zelfs volwassen paarden doen dat weleens.
Hij is qua spijsvertering / darmen erg gezond, nooit koliek / buikpijn e.d.quote:Het kan iig geen kwaad om heel af en toe te zorgen dat je zeker weet dat die darmflora goed zit, heel veel problemen hangen samen met een verstoorde darmflora.
Zijn vacht was wat plukkerig, maar die begint al weer helemaal op te klaren, terwijl het nog afgebouwd wordt en hij er nog niet helemaal af is.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Samzz het volgende:
Klopt inderdaad, bij mensen ook. Mijn huid ging helemaal naar zijn grootje toen mijn darmflora verstoord was. Mijn weerstand was ook meteen prut.
Je kan dat gewoon kopen bij de paardendrogist, maar ook bij de dierenarts is het wel te krijgen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij ons op stal eten veel paarden regelmatig mest.
[..]
Hij is qua spijsvertering / darmen erg gezond, nooit koliek / buikpijn e.d.
Kun je dat gewoon kopen ofzo? Wat zou je dan aanraden?
Ik stuur je even een PM, niet iets voor de openbaarheid.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef erodome het volgende:
Oh en isegrim, verhuizen, het beviel je toch zo goed waar hij nu staat?
Daar moet je je niets van aantrekken, mijn ervaring is dat als je gewoon doet wat je wil en daar lekker entho mee bezig bent dat verreweg de meeste mensen positief reageren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
grondwerk, ja dat lijkt me ook erg leuk om te doen. Heb ooit eens een lesje daarin gevolgd en heb eens wat dingetjes geprobeerd met dit paard. maar bij ons op sta; kijkens ze je altijd een beetje vreemd aan als je andere dingen doet als rijden
Tnx, heb je wat teruggestuurd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik stuur je even een PM, niet iets voor de openbaarheid.
Ja daar heb je mischien wel een punt, naja nu is het weer lekker weer en hebben we weer buitenbakken die we kunnen gebruiken overdag dus dan heb je ook wat meer ruimte zonder dat je elkaar op de vingers kijktquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar moet je je niets van aantrekken, mijn ervaring is dat als je gewoon doet wat je wil en daar lekker entho mee bezig bent dat verreweg de meeste mensen positief reageren.
Misschien vinden ze het niets voor zichzelf, maar gelukkig kunnen de meeste mensen het wel waarderen als iemand duidelijk fijn bezig is met zijn of haar paard, of dat nu rijdend is of niet.
Zeker als je het netjes met lesjes doet e.d. waardoor je niet heel erg lang in dat echte beginnersstukje blijft(dat stukje ziet er nooit heel super uit, of je nu net leert rijden of grondwerken, in het eerste begin ben je onhandig).
Het is een hele leuke afwisseling, voor het paard iig, voor de mens ook.
Grinnik, gras werkt erg goed als kalmeerderquote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:57 schreef Isegrim het volgende:
Paardje vandaag verhuisd.Hij liep zonder problemen de trailer op (hoewel ik zelf best zenuwachtig was!) en heeft zich onderweg keurig gedragen. Zijn nieuwe thuis was wel even heel spannend. Hij heeft als een dolle door het land heen en weer lopen rennen en was kletsnat. Maar na een poosje ontdekte hij dat er gras groeide en toen was het klaar.
Feli!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lang leve het gras
Hopelijk heeft ie het naar zijn zin op zn nieuwe stekkie.
Ik heb sinds gister geen bijrijdpaard meer ...omdat ik hem gekocht heb en het dus nu mijn eigen paard is
Elk jaar heb ik dat weer, hele winter niet gereden, in de lente weer oppakken. Pijn in je dijen krijg je danquote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Das leuk, je eigen paard
Ik heb gisteren sinds een lange tijd, heel even paardgereden.
Nu heb ik toch best behoorlijke spierpijn.![]()
Ook omdat ik vandaag moest werken (bijbaan: post bezorgen).
quote:Op zondag 1 april 2012 11:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Grinnik, gras werkt erg goed als kalmeerder
Die van mij krijgen ook die brokjes erbij, dan weet ik zeker dat ze alles binnen hebben wat ze nodig hebben.quote:Op zondag 1 april 2012 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb Pavo Vital voor hem gehaald, mineraalbrok (100 gram per dag mogen ze daarvan). Verder krijgt hij op stal ruwvoer.
Ik las dat je ook pijnlijke gewrichten hebt,quote:Op zondag 1 april 2012 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Elk jaar heb ik dat weer, hele winter niet gereden, in de lente weer oppakken. Pijn in je dijen krijg je dan
De heupen maken idd dat ik niet kan rijden, rijden is dan zeer onverstandig, het voelt normaal al niet zo prettig dan, maar met 1 verkeerde beweging gaat het echt fout eventjes.quote:Op zondag 1 april 2012 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik las dat je ook pijnlijke gewrichten hebt,
heb jij dat ook in je heupen?
Heel af en toe heb ik periodes (meestal in de herfst of winter) waar ik dan zo'n last heb van mijn heupgewricht dat het beter is om niet te rijden.
Ik vond EquiDay de vorige keer een beetje teleurstellend. Ga dan liever naar Horse Event, of beter nog, Equitana.quote:Op zondag 15 april 2012 11:56 schreef erodome het volgende:
Gisteren nog even naar de equi-day geweest, mooi boek van klaus ferdinand hempfling gekocht en wat bitloze optomingen voor het mennen bekeken.
Dat daar niet gekocht, dat bestellen we als we de juiste maten hebben genomen
Foto's?quote:Op maandag 16 april 2012 20:55 schreef KimD1991 het volgende:
Ja ik meld me ook hier ! Heb al bijna een jaar mijn eigen paardje(niet eerder tijd/geld voor gehad om er goed voor te kunnen zorgen). Dus nu al een poosje een kruising Quarter met vanalles. Raya is dus gewoon een Quarter horse merrie met wat kortere benen
Ze is bijna 13 en sinds een paar jaar western beleerd. Wil deze zomer gaan beginnen met een oefenwedstrijdje.
Nou dat was het welVragen?(voelt als een spreekbeurt)
Moet er wel heen, stalgenootjes aanmoedigen, mensen van clinicks weer even zien e.d.quote:Op maandag 16 april 2012 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vond EquiDay de vorige keer een beetje teleurstellend. Ga dan liever naar Horse Event, of beter nog, Equitana.
Leuk, welkom!quote:Op maandag 16 april 2012 20:55 schreef KimD1991 het volgende:
Ja ik meld me ook hier ! Heb al bijna een jaar mijn eigen paardje(niet eerder tijd/geld voor gehad om er goed voor te kunnen zorgen). Dus nu al een poosje een kruising Quarter met vanalles. Raya is dus gewoon een Quarter horse merrie met wat kortere benen
Ze is bijna 13 en sinds een paar jaar western beleerd. Wil deze zomer gaan beginnen met een oefenwedstrijdje.
Nou dat was het welVragen?(voelt als een spreekbeurt)
Worteltjestaart voor fin!quote:
Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nrsv.nl/deelname/inschrijving/regiorit/
Ga ik samen met een stalgenoot aan meedoen.
Dit is alleen niet door het bos maar dwars door Rotterdam.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.
Wat mensen van stal, wat mensen met paarden uit de directe omgeving en dan gaan we met z'n allen een dagje bos doen, broodjes mee, prikpaaltjes en lintje mee. Heb er nu al zin in!
Leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nrsv.nl/deelname/inschrijving/regiorit/
Ga ik samen met een stalgenoot aan meedoen.
Ik heb geen idee, ik kende die hele organisatie niet eens.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Leuk!
Is de opkomst altijd groot of is dat verschillend?
Dankuquote:
Nicequote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mooi
Mijne ook even showen dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi nieuws van de straalkanker, zou zo fijn zijn als jullie dat hoofdstuk eens kunnen gaan afsluiten!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Hoefsmid is geweest vandaag. Heb gewoon de hoefsmid genomen die bij deze stal hoort en ik moet zeggen dat ik over hem een stuk tevredener ben dan over de hoefsmid van zijn vorige stal. Veel netter resultaat en veel minder gauw flares e.d.
Smid heeft straalgroeven stukje uitgesneden en de straalkanker is echt zo goed als weg. Voor zit er nog iets en achter is hij vrijwel helemaal schoon.
Nee jullie gaan per paard natuurlijkquote:Op zondag 10 juni 2012 22:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk even duur als een auto ongeveer.Daarom hebben wij geen auto.
Wat een tof beest.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:51 schreef TripleS het volgende:
Ik ga me ook eens melden in dit topic! Ben de trotse eigenaar van een Pools paard ,Hlhalf Slaska (werkpaard) en half Wielkopolski (warmbloed).
[ afbeelding ]
Dank. Ze is 4 jaar en pas net zadelmak , gaat super! Alleen met opstijgen vind ze het wel grappig om een bok te geven..dat probeer ik er nu uit te krijgenquote:
Ghehe ik heb mijn geluid altijd uitstaan (op het werk he) maar ik kan me helemaal voorstellen hoe dat klinktquote:Op maandag 11 juni 2012 08:52 schreef Isegrim het volgende:
Die Fries die naast mij rijdt? Die is van mijn stalgenoot, is een schitterend beest.
Er is ook een filmpje gemaakt:
Zet je geluid niet te hard. Van de 18 waren er 15 met ijzers (wij + een ijslander waren de enige zonder) en dat maakt echt een klereherrie.Mensen zeuren tegenwoordig over verkeerslawaai, maar dat moet in de tijd dat er nog geen auto's waren nog veel erger zijn geweest.
Vooral toen we over een stalen brug gingen was het oorverdovend.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ghehe ik heb mijn geluid altijd uitstaan (op het werk he) maar ik kan me helemaal voorstellen hoe dat klinkt
En ja inderdaad die fries naast jou!
@TripleS, leuk beestje
Er zaten een aantal paarden bij die ik persoonlijk niet mee had genomen een drukke stad in. Er hadden makkelijk dingen mis kunnen gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ghehemaar verder allles wel verlopen zonder gevaarlijke situaties?
vindt het toch maar knap, zoveel paarden door straten met redelijk enge dingen
Hangt van veel zaken af, wat voor paard wil je(aanschafprijs), hoe wil je je paard gestald hebben?quote:
Nog nooit wat gehad hier, klop het snel af nu, want dat houden we graag zo!quote:Op zondag 10 juni 2012 22:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bedragen lopen snel op als ze een kwaal hebben.
Nog nooit een paardeneigenaar gezien met een paard die nooit iets had.
Hier in het noorden is 400 schofterig duur, vond dat al gekkenwerk, maar het kan nog duurder dusquote:Op maandag 11 juni 2012 13:21 schreef Isegrim het volgende:
'Tot wel 400'.In de Randstad genoeg plekken waar je meer dan 500 betaalt.
De stallen hier in de buurt die dermate duur zijn, daar hoef je echt geen 16m2 voor je paard te verwachten hoorquote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier in het noorden is 400 schofterig duur, vond dat al gekkenwerk, maar het kan nog duurder dus
Maar dan heeft je paard wel een solarium, zit hij vast heel erg op te wachten terwijl hij in zijn geweldige 4 bij 4 stal staat en dus heel veel ruimte heeft(uche uche).
Sta af en toe wel te kijken wat mensen durven te vragen voor stalling hoor, meer dan 500 per maand tering zeg...
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:31 schreef erodome het volgende:
Ik kom hier nog weleens op een "dure" stal, geen 500 per maand, maar toch tegen de 400 aan.
Moet daar altijd heel hard op mijn tong bijten als ze heel trots die nieuwe deuren in de hengstenstallen laten zien, met ornamentjes eraan, mooi in koper uitgevoerd....
Dat zijn voor mij echt aarrrrgggghhhh momenten, had dat geld uitgegeven aan dat mooie land daarachter klaar maken voor de paarden, wat hebben die beesten nu aan koperen ornamentjes?
Dat is geluk hebbenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog nooit wat gehad hier, klop het snel af nu, want dat houden we graag zo!
Maar dierenartskosten lopen snel op, dat heb ik wel om me heen gezien, er wordt dan ook niet voor niets gezegd, mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar als ze sterven, valt er niets te erven
Zo op 1.40 zit er iemand op een vos met een martingaal te zagen, niet te zuinigquote:Op maandag 11 juni 2012 08:52 schreef Isegrim het volgende:
Die Fries die naast mij rijdt? Die is van mijn stalgenoot, is een schitterend beest.
Er is ook een filmpje gemaakt:
Zet je geluid niet te hard. Van de 18 waren er 15 met ijzers (wij + een ijslander waren de enige zonder) en dat maakt echt een klereherrie.Mensen zeuren tegenwoordig over verkeerslawaai, maar dat moet in de tijd dat er nog geen auto's waren nog veel erger zijn geweest.
Ja ik ben het denk ik wel met al je punten eensquote:Op maandag 11 juni 2012 09:29 schreef Isegrim het volgende:
Er zaten een aantal paarden bij die ik persoonlijk niet mee had genomen een drukke stad in. Er hadden makkelijk dingen mis kunnen gaan.
Ook vond ik dat de organisatie beter had gekund. Er werd onvoldoende rekening gehouden met mede-weggebruikers en er was bijvoorbeeld niets geregeld voor het opruimen van de mest op onze pauzeplek (en daar was de uitbater van de shoarmatent waar we vlakbij stonden terecht niet bepaald blij mee). Ook hadden er meer begeleiders moeten zijn vind ik.
Er waren meer mensen met een rijstijl waarvan ik dachtquote:Op maandag 11 juni 2012 17:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zo op 1.40 zit er iemand op een vos met een martingaal te zagen, niet te zuinig
Het was ook absoluut heel vet.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:48 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja ik ben het denk ik wel met al je punten eensWat mij ook opvalt in het filmpje is dat er qua tempo niet echt rekening gehouden wordt met de grootte van de groep. Grote gaten die vallen, paarden die aandraven e.d.. Schept allemaal onrust, net wat je niet wil hebben in de stad. Maar het ziet er wel vet uit
Ja wtf, stang en trensquote:Op maandag 11 juni 2012 17:49 schreef Isegrim het volgende:
Er waren meer mensen met een rijstijl waarvan ik dacht. Ook een aantal met stang en trens. Waarom stang en trens op een buitenrit? Voor de verfijning? Laat me niet lachen.
Degene die voorop rijdt bedoel je? Hij is van de Jockey Club (Rotterdamsche Manege). We hebben 'm Ollie B. Bommel gedoopt.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja wtf, stang en trensMaar die oudere heer in jasje-dasje op die Arabier(?), wat een held, hilarisch om te zien! En een rijstijl die er erg relaxed uitziet, echt nice
Ziet eruit als een leuk ding inderdaad. En Ollie B. Bommel is een goeie nick voor m! Liep er nu ook een paard tussen met een los ijzer?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:53 schreef Isegrim het volgende:
Degene die voorop rijdt bedoel je? Hij is van de Jockey Club (Rotterdamsche Manege). We hebben 'm Ollie B. Bommel gedoopt.
Zijn paard is geen arabier. Wat het wel is, mag Joost weten, echt een apart geval was het. Heel hoekig en dun, maar super gespierd.
Idem!quote:Op maandag 11 juni 2012 17:52 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik zou persoonlijk trouwens echt niet draven op asfalt met een paard op ijzers. Ik heb altijd begrepen dat ijzers de klappen die de gewrichten op moeten vangen, versterken en dus best behoorlijk slecht zijn. Maargoed, ik ben een fan van de blote hoef of een hoefschoen, ipv ijzers
Ik vond het echt een vreselijk lelijk paard.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ziet eruit als een leuk ding inderdaad. En Ollie B. Bommel is een goeie nick voor m! Liep er nu ook een paard tussen met een los ijzer?
Ja ik hoor echt iets rammelen! En waarom doe je mee met een stadsrit als je een SLOFTEUGEL nodig hebt om je paard in toom te houden?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het echt een vreselijk lelijk paard.
Paard met los ijzer is mij nog niet opgevallen? Scheelt ook weer als je geen ijzers hebt, kun je ze ook niet kwijtraken.
Ja, vraag mij wat, ik begrijp daar ook niks van hoor.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja ik hoor echt iets rammelen! En waarom doe je mee met een stadsrit als je een SLOFTEUGEL nodig hebt om je paard in toom te houden?
Heer Ollie heeft er trouwens ook een fraaie stang inhangenquote:Op maandag 11 juni 2012 18:02 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vraag mij wat, ik begrijp daar ook niks van hoor.
Er was ook een mevrouw wier paard regelmatig flipte (echt tot stevig bokken en wegspringen aan toe). Die zat ook met een hele ijzerwinkel (stang & trens) in die mond te rukken en te trekken. Ik had medelijden met dat dier.
Dat gevoel hoop ik ook te krijgen , vandaag hebben we onze eerste lesquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:59 schreef Isegrim het volgende:
Wat is het toch fijn om rijles te hebben en echt te voelen dat je vooruit gaat.
Klopt, hij is wat overbouwd en heeft moeite zijn achterhand echt goed te gebruiken. Gelukkig heb ik een meewerkend paard en is hij heel erg vooruit gegaan wat dat betreftquote:Op maandag 25 juni 2012 14:32 schreef erodome het volgende:
Hij loopt nog wel met de voorbenen onder het zwaartepunt(op deze foto's dan), op de middelste foto mooi te zien, presies in jouw loodlijn, dat moet nog wat verder naar voren komen door vanuit de achterhand te werken.
Maar Rome is niet in 1 dag gebouwt, als ik foto's maak van mijn paarden aan het werk zie ik ook van dat soort werkpuntjes. Meer zelfs als bij jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig wil hij wel naar de grond.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Dat vind ik ook het belangrijkste! Hij toont plezier in wat hij doet en werkt over het algemeen lekker meequote:Op maandag 25 juni 2012 14:44 schreef erodome het volgende:
Je bent leuk met hem bezig, dat is duidelijk te zien en te lezen in alles wat je erover schrijft.
Hij werkt met plezier zo te zien, dat vind ik altijd het mooiste.
Integendeel, het zit als een huis.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh! Dat ziet er echt lekker uit! Lig je er allen niet langs bij de eerste onverwachtte beweging?
Die dingen hebben best veel grip voor je kont, verder gewoon goed zitten, dan lig je er niet zo snel afquote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oh! Dat ziet er echt lekker uit! Lig je er allen niet langs bij de eerste onverwachtte beweging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |