abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112715666
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:25 schreef 78rt21 het volgende:
Hoeveel kost een eigen paard?
Tussen de 200 en de 20.000 euro.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_112716809
Dan heb je het slechts over de aanschafkosten. Daar komt op jaarbasis gauw 5 mille bij. :P
pi_112716850
Oh my God :o
pi_112716924
Ik denk even duur als een auto ongeveer. :P Daarom hebben wij geen auto. :D
pi_112716950
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk even duur als een auto ongeveer. :P Daarom hebben wij geen auto. :D
Nee jullie gaan per paard natuurlijk
pi_112717041
Bedragen lopen snel op als ze een kwaal hebben.
Nog nooit een paardeneigenaar gezien met een paard die nooit iets had.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_112717049
Nee, op de fiets of met het OV. :P Ik zou niet weten wat ik midden in Rotterdam met een auto moest.
pi_112717085
Sterker nog, soms lijkt het alsof ze altijd wel wat hebben. :{w
pi_112719490
Gave foto's Isegrim! :Y
pi_112726337
Leuke foto's inderdaad :) Lijkt me wel geinig zo gewoon over straat met zoveel man
En leuk friesje dat ertussen loopt :Y
pi_112726428
Ik ga me ook eens melden in dit topic! Ben de trotse eigenaar van een Pools paard ,Hlhalf Slaska (werkpaard) en half Wielkopolski (warmbloed).

Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_112726446
Die Fries die naast mij rijdt? Die is van mijn stalgenoot, is een schitterend beest. :Y

Er is ook een filmpje gemaakt:
Zet je geluid niet te hard. Van de 18 waren er 15 met ijzers (wij + een ijslander waren de enige zonder) en dat maakt echt een klereherrie. :') Mensen zeuren tegenwoordig over verkeerslawaai, maar dat moet in de tijd dat er nog geen auto's waren nog veel erger zijn geweest. :D
pi_112726450
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:51 schreef TripleS het volgende:
Ik ga me ook eens melden in dit topic! Ben de trotse eigenaar van een Pools paard ,Hlhalf Slaska (werkpaard) en half Wielkopolski (warmbloed).

[ afbeelding ]
Wat een tof beest. :)
pi_112726529
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat een tof beest. :)
Dank. Ze is 4 jaar en pas net zadelmak , gaat super! Alleen met opstijgen vind ze het wel grappig om een bok te geven..dat probeer ik er nu uit te krijgen :')
Verder is het een ongelooflijk knuffelkont O+
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_112726565
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:52 schreef Isegrim het volgende:
Die Fries die naast mij rijdt? Die is van mijn stalgenoot, is een schitterend beest. :Y

Er is ook een filmpje gemaakt:
Zet je geluid niet te hard. Van de 18 waren er 15 met ijzers (wij + een ijslander waren de enige zonder) en dat maakt echt een klereherrie. :') Mensen zeuren tegenwoordig over verkeerslawaai, maar dat moet in de tijd dat er nog geen auto's waren nog veel erger zijn geweest. :D
Ghehe ik heb mijn geluid altijd uitstaan (op het werk he) maar ik kan me helemaal voorstellen hoe dat klinkt :D
En ja inderdaad die fries naast jou!

@TripleS, leuk beestje :)
pi_112726602
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ghehe ik heb mijn geluid altijd uitstaan (op het werk he) maar ik kan me helemaal voorstellen hoe dat klinkt :D
En ja inderdaad die fries naast jou!

@TripleS, leuk beestje :)
Vooral toen we over een stalen brug gingen was het oorverdovend. :o Dat vonden de paarden ook wel spannend, zit ook in het filmpje.
pi_112726705
ja kan ik me voorstellen dat ze dat spannen vonden. Wij hebben wel eens een stalen plaat in de gang liggen als ze de stallen aan het uitmesten zijn en met bakken rondrijden. En als er dan toevallig een paard overheen moet vinden ze dat ook altijd reuze spannend...laat staan dat het dan een hele brug is :D
pi_112726816
Het allerspannendst was het 'glitterasfalt' bij de Erasmusbrug.
pi_112726966
ghehe :) maar verder allles wel verlopen zonder gevaarlijke situaties?
vindt het toch maar knap, zoveel paarden door straten met redelijk enge dingen :D
pi_112727062
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ghehe :) maar verder allles wel verlopen zonder gevaarlijke situaties?
vindt het toch maar knap, zoveel paarden door straten met redelijk enge dingen :D
Er zaten een aantal paarden bij die ik persoonlijk niet mee had genomen een drukke stad in. Er hadden makkelijk dingen mis kunnen gaan.

Ook vond ik dat de organisatie beter had gekund. Er werd onvoldoende rekening gehouden met mede-weggebruikers en er was bijvoorbeeld niets geregeld voor het opruimen van de mest op onze pauzeplek (en daar was de uitbater van de shoarmatent waar we vlakbij stonden terecht niet bepaald blij mee). Ook hadden er meer begeleiders moeten zijn vind ik.
pi_112727327
ja mest opruimen is toch wel het minste dat er geregeld mag worden.

Maar blijft lastig he, mensen onderschatten voor mijn gevoel dat soort dingen vaak.
pi_112727530
Ik vind dat je met zo'n rit een soort visitekaartje afgeeft voor paardenmensen in het algemeen. Dat je niet overal onderweg de mest op kunt ruimen à la, maar als je ergens pauze houdt, vind ik dat inderdaad het minste. Nu bestond ons visitekaartje uit een lading stront. -O-
pi_112727948
dat is jammer ja, je hoort al te vaak negatieve dingen over paardenmensen en hun opruimvermogen als t over mest gaat
pi_112728673
Ik heb het ook als opmerking naar de organisatie gestuurd, hoop dat ze er iets mee doen. :)
  maandag 11 juni 2012 @ 13:18:26 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_112734215
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:25 schreef 78rt21 het volgende:
Hoeveel kost een eigen paard?
Hangt van veel zaken af, wat voor paard wil je(aanschafprijs), hoe wil je je paard gestald hebben?
Gaat je paard de wei in, dan kan je misschien ene wat goedkopere plek vinden, soms wel net onder de 100 euro per maand, maar daar komt dan wel hooi bij in de winter meestal en zelfverzorging, kortom, in de winter met vorst 3 keer per dag water gaan geven.

Reken op een 200 euro per maand voor stalling, dat is redelijk, er zijn er die duurder zijn, tot wel 400 euro per maand, maar ook wel die goedkoper zijn. Mijn paarden staan nu voor 125 per maand, 250 dus voor beiden.

Dan heb je de hoefsmid nog, heb je je paard zonder ijzers dan kost het ergens tussen de 25 en de 40 euro per 8 weken, heb je het paard rondom op de ijzers dan gaat het omhoog naar om en nabij de 125 euro per 8 weken.

Dan het ontwormen, met een goed beleid hoeft dat maar 2 keer per jaar, maar daar hoort dan ook nog wel mestonderzoek bij tussendoor. Ergens tussen de 15 euro en 25 euro elke 3 maanden ongeveer. Zeker in het begin vrij veel mestonderzoek nodig om een goed beeld te krijgen voor de toekomst.

Dit is alleen de basis, geen tuigage, geen extra voer, geen entingen en geen verdere dierenartskosten.
Dan nog de tijd die erin gaat zitten, wat zo'n beetje alle tijd is die je over hebt en een beetje meer ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:19:39 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_112734264
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bedragen lopen snel op als ze een kwaal hebben.
Nog nooit een paardeneigenaar gezien met een paard die nooit iets had.
Nog nooit wat gehad hier, klop het snel af nu, want dat houden we graag zo!

Maar dierenartskosten lopen snel op, dat heb ik wel om me heen gezien, er wordt dan ook niet voor niets gezegd, mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar als ze sterven, valt er niets te erven ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_112734319
'Tot wel 400'. :D In de Randstad genoeg plekken waar je meer dan 500 betaalt. :P
  maandag 11 juni 2012 @ 13:23:38 #238
37769 erodome
Zweefteef
pi_112734405
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:21 schreef Isegrim het volgende:
'Tot wel 400'. :D In de Randstad genoeg plekken waar je meer dan 500 betaalt. :P
Hier in het noorden is 400 schofterig duur, vond dat al gekkenwerk, maar het kan nog duurder dus ;)
Maar dan heeft je paard wel een solarium, zit hij vast heel erg op te wachten terwijl hij in zijn geweldige 4 bij 4 stal staat en dus heel veel ruimte heeft(uche uche).

Sta af en toe wel te kijken wat mensen durven te vragen voor stalling hoor, meer dan 500 per maand tering zeg...
pi_112734454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier in het noorden is 400 schofterig duur, vond dat al gekkenwerk, maar het kan nog duurder dus ;)
Maar dan heeft je paard wel een solarium, zit hij vast heel erg op te wachten terwijl hij in zijn geweldige 4 bij 4 stal staat en dus heel veel ruimte heeft(uche uche).

Sta af en toe wel te kijken wat mensen durven te vragen voor stalling hoor, meer dan 500 per maand tering zeg...
De stallen hier in de buurt die dermate duur zijn, daar hoef je echt geen 16m2 voor je paard te verwachten hoor :D Zo veel ruimte, straks bezeert hij zich nog :{w

En paddock mag maximaal 2 uur achtereen, alleen als je er zelf bij bent.
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 11 juni 2012 @ 13:31:23 #240
37769 erodome
Zweefteef
pi_112734704
Ik kom hier nog weleens op een "dure" stal, geen 500 per maand, maar toch tegen de 400 aan.
Moet daar altijd heel hard op mijn tong bijten als ze heel trots die nieuwe deuren in de hengstenstallen laten zien, met ornamentjes eraan, mooi in koper uitgevoerd....

Dat zijn voor mij echt aarrrrgggghhhh momenten, had dat geld uitgegeven aan dat mooie land daarachter klaar maken voor de paarden, wat hebben die beesten nu aan koperen ornamentjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')