abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110728716
Welkom! :)

Tandarts ging goed; zonder verdoving met elektrische slijper, toch handig soms, zo'n koelbloedig type. :+
pi_110740376
Bedankt!

Fijn dat het goed ging met de tandarts. Ik moet ook weer eens bellen voor een checkup.

Paard loopt sinds vandaag kreupel! Linksvoor heeft ze last van.
Been is niet dik of warm, hoef ziet er prima uit, heel vreemd.

Ze wil haar been wel optillen (voetje geven) en strekken, ze ontlast hem ook niet, staat er gewoon met haar volle gewicht op.

Kijk het even aan met rust en koelen, wat stappen op het harde en verder rust.
Wordt het niet beter deze week, dan bel ik de DA.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:37:35 #153
37769 erodome
Zweefteef
pi_111034464
Wat een heerlijke ochtend gehad zo. Het begon al goed in het bos met de honden, ze waren uitermate vrolijk en ik heb heerlijk gelachen. En bij de paarden zette deze trent zich voort.

Eerst even met de kleine meid bezig gegaan, we zijn aan het beleren voor de kar, beter gezegd, bezig met de voorbereiding, dus er wordt nu heeeeeeeeeeel veel vanuit zone 5 gedaan(oh pardon, parelli praat, achter het paard bedoel ik dus ;) ). Dus eerst de hele pp doorgegaan zo achter haar, bezig met de stemcommando's bevestigen, vooral de "ho" natuurlijk, zeker bij zo'n lekkere peper in haar kont pony is dat wel handig.

Daarna het stilstaan nog meer bevestigen, kortom, gewoon naar achteren sturen aan de lange leadrope en dan in een (denkbeeldig) vak plaatsen waar stilstaan ook echt stilstaan is en niet toch nog een stapje hier en daar heen.
Maar het mooiste kwam toen ik haar terug wilde gaan vragen, ik formuleerde de vraag eerst in mijn hoofd en voordat ik de energie er echt in ging leggen om een suggestie te doen naar haar toe kwam ze al, met een gelukzalig en relaxed hoofd.

Ik zat daar op een blok hout en ze kwam heerlijk bij me staan, ik heb haar hoofd naar beneden gevraagd en heb haar halster afgedaan. Zo hebben we nog een ruime 10 minuten gewoon samen gestaan, wat adem gedeeld, maar vooral gewoon even zijn samen, gewoon zijn in het nu.
Soms valt alles heel even zo op zijn plaats en is het moment gewoon perfect, te perfect om verder nog wat te doen. Wat zijn paarden toch fantastische wezen, want die 10 minuten met haar stond gelijk aan een half uur tot een uur meditatie.

Daarna nog even bij de haf gekropen die lag te suffen, lekker tegen hem aangekropen en zo nog een minuutje of 10 gezeten. Met hem verder niets gedaan vandaag, alhoewel, dat mag ik niet zeggen, undemanding time is erg veel waard, een ondergeschoven kindje in de paardenhouderij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111034935
Klinkt als een heel fijne dag met heel fijne momenten, Erodome!
Lekker van nagenieten! (maar dat doe je zo te lezen wel)
pi_111095820
He wat grappig. Zit al jaren hier op Fok! maar nog nooit dit topic gezien. Ik rijd al 38 jaar paard, heb vroeger met pony's altijd wedstrijden gereden, dressuur en springen. Ben altijd blijven rijden. Heb sinds 6 jaar weer een eigen paard die in pension staat op een manege. Rijd nu alleen recreatief, geen zin meer in wedstrijden. Maar wel springen, dressuren en lekkere buitenritjes maken.

Mijn paard is een mooie, bruine KWPN'er van 1.75, 11 jaar oud. En het liefste paard van de wereld natuurlijk!
pi_111096166
Dat kan nooit, dat is die van ons al. :{w
pi_111743996
Eindelijk fatsoenlijk paardenweer! ^O^ Gister met de paarden naar Stroe / Kootwijkerbroek geweest voor een buitenrit. Handig, een staleigenaar met een veewagen. :Y
pi_111746281
Lekker he! En nog niet veel insecten.
pi_111747633
Ow hier verektte het afgelopen weken al van de mugjes enzo.
pi_111747854
Ja dat klopt trouwens wel, vooral op bepaalde stukken, maar nog geen dazen gelukkig.
pi_111748056
Ik heb al wel één of twee vroege dazen gespot. :Y
pi_111748320
bah, dazen...dat ze maar zo lang mogenlijk weg blijven.

Mijn paardje staat al bijna de hele week stil omdat ik op de tandarts aan het wachten ben. Arme beest had flinke haken op zijn tanden en rijden is dus voor nu geen optie.
pi_111756758
Toen Fin een tijdje terug hetzelfde probleem had, heb ik een weekje bitloos gereden. :)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:30:25 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_111759651
Oh heerlijk, het is veulentijd. De eerste plurk in de kudde is al geboren, genieten is dat!
Vooral mijn haf vindt het helemaal geweldig, zijn oren vallen er bijna voorover vanaf en hij is zeer afgeleid.
We hebben dan ook maar een beetje gerommeld en zijn bij moeders en kind in de buurt gebleven. Dat vond hij duidelijk leuker en ik vond het natuurlijk ook niet erg dat moeders regelmatig even bij me kwam staan terwijl de haf aan het eind van de lijn stond.
Het stoorde de cirkels wel, maar alleen een kniesoor die daarmee zit als er ondertussen een kersvers veulentje aan je staat te friemelen ;)
De haf vond het allemaal een zeer goed idee, hij mocht zo heel dichtbij het veulen komen en heeft zelfs even gesnoven, handig zo'n mens zag je hem denken ;)

De kleine meid heeft meer geduld, die weet beter dat er nog tijd zat komt om zich met het veulen te bemoeien, die wacht rustig af.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111773501
Bitloos, ja dat was nog ee. Optie geweest als ik een bitloos hoofdstel had tenminste? Naja ik hoop maar dat de tandarts morgen tijd heeft

Veulentijd O+ zo leuk
pi_111775201
Met een gewoon bithoofdstel valt ook te improviseren. Bit + bijbehorende riempjes eraf en teugels vastmaken aan neusriem. Niet perfect, werkt wel. :Y
pi_111777799
Dat zou ik wel eens kunnen proberen, hij os er braaf genoeg voor :)
pi_111801418
http://www.nrsv.nl/deelname/inschrijving/regiorit/

Ga ik samen met een stalgenoot aan meedoen. :D
  maandag 21 mei 2012 @ 11:00:42 #169
37769 erodome
Zweefteef
pi_111822655
Je kan ook gewoon met een stalhalster rijden, zou dan wel even het aan de teugel lopen laten schieten, het is erg moeilijk voor ze om dat te doen op een stalhalster met zoveel ruis.

Voor geknutselde dingen is het wel handig als het paard erg braaf is, maar verder geeft een bit je niets meer in handen dan een normale bitloze optoming.
Ik rijd zelf onder het zadel meestal met touwhalster, maar voor het beleren van het mennen vind ik dat minder prettig en heb ik een sidepull, daarmee gaan we straks ook echt mennen.

Wat een bit kan toevoegen boven een bitloze optoming is dat als je hoger gaat in dressuur het een zeer fijne manier van communicatie geeft, het is een hele logische "druk" voor het paard waardoor hij oa zijn kaak makkelijker ontspant.
Dit kan ook met bitloos, maar is moeilijker. Je hebt met het bit(en zeker met het dubbele bit) meer mogelijkheden tot fijne communicatie, vooral daar in die regionen van het lichaam(wat samen hangt met het verdere lichaam natuurlijk).

Qua controle heb je niets meer, eerder zelfs minder, want bij het gebruik van een bit voor controle gebruik je een hele nare pijnprikkel, vele paarden gaan daar alleen maar harder van op hol.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:02:02 #170
37769 erodome
Zweefteef
pi_111822696
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:

Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.
Wat mensen van stal, wat mensen met paarden uit de directe omgeving en dan gaan we met z'n allen een dagje bos doen, broodjes mee, prikpaaltjes en lintje mee. Heb er nu al zin in!
pi_111822775
wij zijn niet van plan hoger de dressuur in te gaan, dus op dat gebied zou het niks uitmaken
Dus mischien moet ik sowiezo eens gaan kijken of het zonder bitjes kan...mischien is dat wel iets voor ons :)

klinkt leuk zo'n regiorit :D
pi_111823492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.
Wat mensen van stal, wat mensen met paarden uit de directe omgeving en dan gaan we met z'n allen een dagje bos doen, broodjes mee, prikpaaltjes en lintje mee. Heb er nu al zin in!
Dit is alleen niet door het bos maar dwars door Rotterdam. :P
pi_111824265
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:

Leuk!
Is de opkomst altijd groot of is dat verschillend?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_111824786
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Leuk!
Is de opkomst altijd groot of is dat verschillend?
Ik heb geen idee, ik kende die hele organisatie niet eens. :) Er mogen maximaal 30 paarden meedoen. Er stond een advertentie voor die rit in de nieuwsbrief van horses.nl. Die lees ik meestal niet eens, maar nu opende ik 'm en viel mijn oog erop en heb ik me meteen ingeschreven. Lijkt me echt supergrappig om dwars door de stad heen te rijden. Nu nog even bedenken wat ik ga aantrekken en kijken of er iemand is die Finnegan mooi kan invlechten ofzo (dat kan ik zelf totaal niet }:| ).
pi_111950115
Arm paard staat momenteel te zweten zonder dat hij iets doet. Vanavond maar even een lekker stapritje gemaakt en meneer daarna even afgespoeld. Dat afspoelen vindt hij niks, maar volgens mij vindt hij het nat-zijn wel lekker.
pi_111958792
ja het was echt vies warm gister, bij ons kwamen sommige paarden ook al bezweet van stal
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:37:23 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_111961529
Hier waren ze ook sloom, maar even de tijd genomen om het laatste winterhaar te verwijderen bij de merrie(die is altijd laat, heeft ook veel met haar wintershetlanderpluis) en daarna even lekker te douchen.
De haf ook gedouched en toen had ik 2 paardenkroketjes, lekker rollen in het zand en dat was wel genoeg inspanning voor gisteren ;)

Ging wel erg goed, de haf verwachte ik dan ook geen problemen mee, die vindt zo'n beetje alles best als het maar gezellig is. Maar de merrie was toen ik haar kreeg echt doodsbang van water uit een slang, dat had ik er al wel uit, maar echt lekker vond ze het nooit, ze accepteerde het.
Gisteren vond ze het ook echt lekker, stond daar niet zo van het is dat het moet want anders, maar echt ontspannen van jah lekker.
pi_111961855
ja die afkoeling op zo'n dagen kan ook alleen maar lekker zijn :)
morgen mag die van mij ook weer :)
pi_112063735
Leuke fotos :)
pi_112064915
Thanks. :) Het was echt een heerlijk dag. We hebben de hele middag met een wijntje in het weiland gezeten. :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:23:05 #182
37769 erodome
Zweefteef
pi_112244980
En we zijn weer compleet met de kudde, het 2de veulen is geboren. Een heerlijk klein ventje dat op en top gezond is.
Het is zo leuk, ik moet oppassen dat ik nog wel toe kom aan mijn eigen paarden en niet teveel sta te staren naar dat heerlijke kleine spul, maar ach, de haf staat gewoon mee te staren, die zit er niet mee dat er dan een dagje even niets gedaan wordt, die vindt het al opwindend zat.
De merrie is maar gelijk volop hengstig geworden, die wil ook een veulen volgens mij, maar dat gaat mooi niet door ;)
pi_112288862
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:06:38 #184
37769 erodome
Zweefteef
pi_112298381
Mooie foto!
pi_112298544
mooi :)

Mijne ook even showen dan

vrijdag 1 juni 2012 @ 10:15:48 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_112298622
Daar hebben we op stal nu een miniversie van, kersvers, heel schattig!
pi_112298782
miniversies zijn altijd lief O+
pi_112303075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:06 schreef erodome het volgende:
Mooie foto!
Danku :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mooi :)

Mijne ook even showen dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice :D
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_112329322
Finnegan had vandaag zijn jaarlijkse gekke bui. Alles was plotseling eng, vooral de ganzen die hij dagelijks ziet. :{w Hij vloog er zelfs vandoor. :D

Meneer krijgt wel een beetje een grasbuikje. Zit een beetje te twijfelen of ik hem zijn greenguard om moet doen, maar denk dat het meevalt. Sowieso is hij 's ochtends voordat hij het land in gaat minder 'bol' dan 's avonds als hij eruit komt. Dus misschien ook lucht / water. Hij laat ook boeren als hij net van het land komt, ik wist niet eens dat paarden dat konden. :')
pi_112337031
Ghehe dat heb ik ook nog nooit gehoord :)

Paard lief heeft gister de tandarts op bezoek gehad...erg schattig om te zien, zo'n suf paard :D
Zondag mogen we weer rijden...eindelijk!
pi_112341225
Voor Fin komt maandag de veearts want ondanks dat hij qua mok nog nooit zo schoon is geweest als nu, blijft hij stampen. Dus of hij heeft iets van mijt ofzo (ik vermoed van niet) of hij heeft toch nog last van zijn stralen, ook al lijkt de straalkanker echt helemaal verdwenen.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 18:36:29 #192
372089 KimD1991
Save a horse, ride a cowboy
pi_112352184
Isegrim, wat vervelend dat je paardje zo'n last heeft van z'n voetjes.

Heb inmiddels een vakantie met paardlief op de veluwe achter de rug. Wat was ze toch weer braaf, m'n kleine leiderspaard. Morgen DRHA Summer Slide wedstrijd fotograferen. Zin in !
pi_112352605
Hij heeft qua lopen niet echt last, loopt als een kievit, maar hij staat een paar keer per dag te stampen.

De Veluwe is heerlijk met een paard. Waar heb je gelogeerd?
pi_112363502
Hoefsmid is geweest vandaag. Heb gewoon de hoefsmid genomen die bij deze stal hoort en ik moet zeggen dat ik over hem een stuk tevredener ben dan over de hoefsmid van zijn vorige stal. Veel netter resultaat en veel minder gauw flares e.d.

Smid heeft straalgroeven stukje uitgesneden en de straalkanker is echt zo goed als weg. Voor zit er nog iets en achter is hij vrijwel helemaal schoon.
  FOK!fotograaf zondag 3 juni 2012 @ 08:37:54 #195
372089 KimD1991
Save a horse, ride a cowboy
pi_112372921
De veluwe is inderdaad heerlijk te paard. Hebben op The Mill Ranch gelogeerd. Was echt super. Kleine blokhut om zelf te slapen en paarden hadden alle luxe. Staan normaal niet aan huis dus het feit dat we daar voor het slapen gaan welterusten konden zeggen en 's morgens in pyjama goedemorgen zeggen.

Fijn dat de straalkanker bijna weg is. Maar dat verklaart nog niet waarom hij zo blijft stampen. Ook dat moet een oorzaak hebben... Ben benieuwd wat de veearts zegt.
  zondag 3 juni 2012 @ 11:57:38 #196
37769 erodome
Zweefteef
pi_112375980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Hoefsmid is geweest vandaag. Heb gewoon de hoefsmid genomen die bij deze stal hoort en ik moet zeggen dat ik over hem een stuk tevredener ben dan over de hoefsmid van zijn vorige stal. Veel netter resultaat en veel minder gauw flares e.d.

Smid heeft straalgroeven stukje uitgesneden en de straalkanker is echt zo goed als weg. Voor zit er nog iets en achter is hij vrijwel helemaal schoon.
Mooi nieuws van de straalkanker, zou zo fijn zijn als jullie dat hoofdstuk eens kunnen gaan afsluiten!

Nu het stampen nog, hij slaat niet naar zijn buik, omdat hij ook boeren laat zelfs? Of dat hij last heeft van die rottige kleine vliegbeestjes die er in grote getalen zijn op het moment?
Heb je hem nagelopen op bultjes, schuurplekjes en andere onregelmatigheden op de huid(bv op de buiklijn, wortel staart, voorhoofd e.d.)?

Heeft hij bij de vorige stal helemaal geen gras gehad en is hij hier vrijwel gelijk volledig op het gras gegaan, zonder overgang met beperking van gras, steeds een beetje meer?
Hoe is zijn mest?

Reageerd hij gevoelig op de hoeven als je daar met de hoevenkrabber op tikt?
Heeft hij een dikkere en hardere manenkam gekregen?
Hoe eet hij, maakt hij geen proppen e.d.?
pi_112378106
Is dit een kruisverhoor? :+

Ik ben er vrij zeker van dat het stampen nog met de straalkanker te maken heeft. Mok zit er niet meer en last van zijn buik heeft hij niet. Uit zijn houding / lichaamstaal maak ik duidelijk op dat het 'jeukstampen' is. :)
pi_112548581
Paardje liep zo lekker vandaag. O+ Heb tegenwoordig zitles en mijn zit gaat echt met sprongen vooruit. *O*

Ik wil deze gaan bestellen: http://www.reitsportpfer.(...)rse/iberica_plus.jpg - Christ Iberica "Fellsattel" oftewel 'zadel' van schapenvacht. Lijkt me een heerlijk ding voor lange ritten. Met inlages. :)

Heb van veearts hydrocortiderm gekregen voor één voet die ontstoken is en als de huid niet meer ontstoken is, moet ik alle voeten behandelen met ByeMyte. Veearts is er niet zeker van of hij mijt heeft, maar vond het verstandig om voor de zekerheid tweemaal te wassen.
pi_112557925
mijn instructrice kwam er afgelopen week mee dat bitloos rijden mischien wel iets voor ons is en dat ze nog een hoofdstel heeft liggen waar we het mee kunnen proberen. Dus ik gaf aan datik er zelf ook al over aan het denken was.

Dus dat gaan weals t goed is komende week proberen. Ben erg blij met mijn instructrice die zomaar over dit soort dingen meedenkt :)
pi_112563903
Bij ons op stal hadden ze nog nooit gehoord van bitloos rijden en waren ze erg nieuwsgierig naar mijn nieuwe Barefoot-sidepull. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')