abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102505026
Merk trouwens wel vaker dat paarden op geel reageren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_102505339
Geel kunnen ze goed zien en met hun manier van kijken zien ze dingen soms wat anders als wij ;)
Zoals bv een streep op de weg waar ze overheen springen, of een schaduw, hun weten gewoon niet of het diep of wat hoger is op dat moment, daarom springen ze als ze niet de tijd krijgen om er even rustig naar te kijken en aan te raken.

Ze zijn als prooidier erg gevoelig op veranderingen, bewegingen en kleuren, zo kan bv een omgezaagde boom voor heel wat drukte zorgen, juist omdat het anders is en dan ook nog zo'n licht vlak van de zaagsnede erbij komt.
Het instinct zegt eerst lopen, daarna kijken we wel of het echt gevaarlijk was ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_102586217

:)

Nog twee nachtjes en dan naar het strand met Fin. O+
pi_103068988
Zo, nog een dagje mooi weer, daar ga ik mooi misbruik van maken!

Gisteren de bak niet afgezet toen ik met de kleine meid ging werken, dat was een beetje een vergissing, maar het was zo grappig dat het niet erg was.
De haf kwam zich er natuurlijk mee bemoeien, in de weg staan op de cirkel, meelopen op de cirkel(toen we harden gingen werd het in de weg staan, daar had hij dan niet zo'n zin in ;) ). Hindernisjes omver gooien, het blok bezetten, hij was goed bezig en alles echt met zo'n hoofd van kijk eens wat ik kan, krijg ik nu aandacht?
2 hele vrolijke oortjes en oogjes waren de hele tijd op me gericht ;)

Het is zo'n maf beest, hij maakt me altijd zo aan het lachen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_103104042
Fin was een tikje kreupel vandaag aan zijn rechtervoorbeen. Hopelijk gewoon wat te wild gedaan met spelen ofzo.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:18:23 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_103143219
Rio is nog steeds ziek. Nou ja, verkouden. De antibiotica kuur is inmiddels al voorbij, hij krijgt nog hoestonderdrukkende vloeistof en een hoestdrank.

Maar ik zie gewoon weinig verbetering. Vooral na het eten hoest hij als een malle en dat doet mij vermoeden dat hij OF niet goed kauwt, OF er gaat iets mis met slikken. Hij staat tegenwoordig ook op vlas ipv stro, dit heeft een positieve invloed gehad op de frequentie van het hoesten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_103146719
Heb je al geprobeerd het hooi nat te maken voordat je het geeft, misschien dat dat wat kan helpen.
Dat geeft wat minder stof, als de keel geirriteerd is hebben ze daar nog sneller last van.
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:25:29 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_103146795
De paarden krijgen kuil, daar zit geen korreltje stof in :). De kuil is iets te vochtig nog, naar mijn smaak, maar iets beters was er niet te krijgen door het relatief slechte seizoen.
pi_103147086
Voordroog en kuil zouden geen probleem moeten zijn idd.
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:35:20 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_103147116
Zodra zijn andere medicatie ook op is en er is geen verandering, komt de DA er weer bij :).
pi_103289091
http://no-fei.com/

Petitie tegen de nieuwe "bloed" regel van de FEI, waarin staat dat een paard wiens mond (in mindere mate) bloed niet uit de wedstrijd gehaald hoeft te worden.

Tot nu toe was het, logisch, dat bloed einde verhaal betekende, dat moet zo blijven wat mij betrefd, dressuur behoort te gaan om harmonie tussen paard en ruiter, een dans. Het is geen bloedsport en daar mag wat mij persoonlijk betrefd niet aan getornd worden.
pi_103289260
Uiteraard getekend. Zijn ze nou helemaal gek geworden? :{
pi_103324460
Getekend, hoe komen ze erop? :N
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:05:06 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_103324581
Getekend. Mocht het dier dan perongeluk op de tong bijten, jammer maar pech. In de mond hoort geen bloed!
pi_103324652
Ook echt dat plaatje op die website, zo'n lekker gemeen bitje :o
pi_103324999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:06 schreef pasopikbijt het volgende:
Ook echt dat plaatje op die website, zo'n lekker gemeen bitje :o
2 bitten ;)
Maar die zijn net zo vals als de hand is, met die 2 kan je veel fijner werken als je een goede hand hebt.
Ik ben dus niet tegen het gebruik van bit of bitten, wel ben ik kritisch hoe ermee omgegaan wordt.
Dat zou goed moeten zijn op dit niveau, is dat niet goed dan mag iemand daar wat mij betrefd keihard op afgerekent worden.
En degene die perongelijk op hun tong hebben gebeten, waar er verder weinig aan de hand is, pech voor hun, volgende wedstrijd weer beter.
pi_103325149
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef erodome het volgende:

[..]

2 bitten ;)
Maar die zijn net zo vals als de hand is, met die 2 kan je veel fijner werken als je een goede hand hebt.
Ik ben dus niet tegen het gebruik van bit of bitten, wel ben ik kritisch hoe ermee omgegaan wordt.
Dat zou goed moeten zijn op dit niveau, is dat niet goed dan mag iemand daar wat mij betrefd keihard op afgerekent worden.
En degene die perongelijk op hun tong hebben gebeten, waar er verder weinig aan de hand is, pech voor hun, volgende wedstrijd weer beter.
Jesus christ, 2 bitten zelfs, nu zie ik het :P maar inderdaad, het hangt er vanaf of de ruiter er goed mee om kan gaan. Maar alsnog, bij een klein foutje is het al snel een gemeen bitje. Ik bedoel 2 bitjes.
pi_103325842
Daar ben ik het mee eens, alhoewel dat er moeilijk ingaat bij degene die graag bitten gebruiken.
Geen van allen hebben ze een harde hand, maar zo'n beetje allen zijn toch blij met de in hun ogen extra controle als het fout gaat. Dat is nogal een tegenstelling, als het fout gaat is de hand niet zacht meer, er wordt in de praktijk nog heel aardig aan bitten gehangen, gerukt en geplukt.

Met alle gevolgen van dien, maar goed, dat is een andere discussie, dit gaat om hoog niveau, ik vind dat je van die mensen moet kunnen verwachten dat ze weten wat ze doen, dat ze een zachte, vriendelijke hand hebben die langzaam sluit en snel opent.
pi_103354021
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:34 schreef erodome het volgende:
Daar ben ik het mee eens, alhoewel dat er moeilijk ingaat bij degene die graag bitten gebruiken.
Geen van allen hebben ze een harde hand, maar zo'n beetje allen zijn toch blij met de in hun ogen extra controle als het fout gaat. Dat is nogal een tegenstelling, als het fout gaat is de hand niet zacht meer, er wordt in de praktijk nog heel aardig aan bitten gehangen, gerukt en geplukt.

Met alle gevolgen van dien, maar goed, dat is een andere discussie, dit gaat om hoog niveau, ik vind dat je van die mensen moet kunnen verwachten dat ze weten wat ze doen, dat ze een zachte, vriendelijke hand hebben die langzaam sluit en snel opent.
Ben ik het helemaal mee eens :)
pi_103663185
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:35 schreef Samzz het volgende:
Zodra zijn andere medicatie ook op is en er is geen verandering, komt de DA er weer bij :).
Hoe is het met rio nu?
pi_104027950
We gaan afbouwen met de prednison. De straalkanker is niet volledig verdwenen, maar dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Kwestie van zeer regelmatig bijhouden. Dat laat ik in november en december nog door de smid doen, daarna (we gaan heel december op vakantie) mag hij het aan ons leren zodat we het zelf kunnen doen.

Was die prednison ook wel zat, rotzooi is het. Zijn vacht is plukkerig en lelijk terwijl hij normaal zo'n lekkere beer is in de winter. Hoop dat dat gauw herstelt.
  zondag 6 november 2011 @ 22:33:16 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104056092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe is het met rio nu?
Helemaal beter en vrolijker dan ooit :D. Ik ben zo blij O+.
pi_104665373
Ah een eigen paardentopic op fok, leuk :)
Heb geen officieel eigen paard, maar ik rij een paard voor iemand anders en heb volgens de eigenaresse net zoveel rechten en plichten als zij, telt dat ook ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:38:48 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_104669251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heb geen officieel eigen paard, maar ik rij een paard voor iemand anders en heb volgens de eigenaresse net zoveel rechten en plichten als zij, telt dat ook ;)
Ja :D.

Ik heb de laatste maanden wat leuke foto's gemaakt van Rio en ik ben van mening dat ik een knap paardje heb, soms :+.

Van zomer naar wintervacht - September - November :D.
pi_104669818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Welkom :s)
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')