abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109081805
Geen binnebak, maar dat is niet de reden, ik kan niet rijden in de winter ivm gewrichtsproblemen.
Heupen, knieen, enkels e.d. doen dan best heel aardig pijn, rijden zou dat verergeren en zou niet aardig zijn voor het paard.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_109081834
Oh en isegrim, verhuizen, het beviel je toch zo goed waar hij nu staat?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_109081856
ah dat is wel balen dan. Maargoed, genoeg andere dingen waar je het paardje mee bezig kan houden :)
pi_109083621
Valt wel mee wbt de paarden hoe balen het is, ik ben toch al jaren een grondwerkfreak ;)
Ik sta uiteindelijk liever naast het paard dan dat ik erop zit, rijden is alleen voor de leuk, grondwerk voor alle progressie ;)
pi_109086061
grondwerk, ja dat lijkt me ook erg leuk om te doen. Heb ooit eens een lesje daarin gevolgd en heb eens wat dingetjes geprobeerd met dit paard. maar bij ons op sta; kijkens ze je altijd een beetje vreemd aan als je andere dingen doet als rijden :')
pi_109091630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef erodome het volgende:
Oh en isegrim, verhuizen, het beviel je toch zo goed waar hij nu staat?
Ik stuur je even een PM, niet iets voor de openbaarheid.
pi_109121070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
grondwerk, ja dat lijkt me ook erg leuk om te doen. Heb ooit eens een lesje daarin gevolgd en heb eens wat dingetjes geprobeerd met dit paard. maar bij ons op sta; kijkens ze je altijd een beetje vreemd aan als je andere dingen doet als rijden :')
Daar moet je je niets van aantrekken, mijn ervaring is dat als je gewoon doet wat je wil en daar lekker entho mee bezig bent dat verreweg de meeste mensen positief reageren.
Misschien vinden ze het niets voor zichzelf, maar gelukkig kunnen de meeste mensen het wel waarderen als iemand duidelijk fijn bezig is met zijn of haar paard, of dat nu rijdend is of niet.

Zeker als je het netjes met lesjes doet e.d. waardoor je niet heel erg lang in dat echte beginnersstukje blijft(dat stukje ziet er nooit heel super uit, of je nu net leert rijden of grondwerken, in het eerste begin ben je onhandig ;) ).

Het is een hele leuke afwisseling, voor het paard iig, voor de mens ook.
pi_109121076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik stuur je even een PM, niet iets voor de openbaarheid.
Tnx, heb je wat teruggestuurd.
pi_109124450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar moet je je niets van aantrekken, mijn ervaring is dat als je gewoon doet wat je wil en daar lekker entho mee bezig bent dat verreweg de meeste mensen positief reageren.
Misschien vinden ze het niets voor zichzelf, maar gelukkig kunnen de meeste mensen het wel waarderen als iemand duidelijk fijn bezig is met zijn of haar paard, of dat nu rijdend is of niet.

Zeker als je het netjes met lesjes doet e.d. waardoor je niet heel erg lang in dat echte beginnersstukje blijft(dat stukje ziet er nooit heel super uit, of je nu net leert rijden of grondwerken, in het eerste begin ben je onhandig ;) ).

Het is een hele leuke afwisseling, voor het paard iig, voor de mens ook.
Ja daar heb je mischien wel een punt, naja nu is het weer lekker weer en hebben we weer buitenbakken die we kunnen gebruiken overdag dus dan heb je ook wat meer ruimte zonder dat je elkaar op de vingers kijkt
pi_109125023
Dat is wel een nadeel van terrein moeten delen, je kan makkelijker met meer ruiters in 1 bak samen dan met ruiters en grondwerkers. Dan beperk je elkaar al snel in ruimte. Op hoger niveau is dat niet echt een probleem meer, maar als je paard nog niet altijd daar uitkomt waar je hem ook wilde hebben is het best lastig zo samen.

Beide zijn leuke bezigheden met je paard, je leert je paard op een andere manier kennen en dat kan alleen maar gunstig zijn. Het is erg zonde als je een van beiden niet zou doen om hoe anderen het zouden kunnen zien.
Zo zit ik op een stal die echt nh-minded is, wordt veel aan grondwerk gedaan. Toch was er iemand bij ons die gewoon leuk normal was en eigenlijk helemaal niet van grondwerk hield. Ze had het wel geprobeerd, maar vond er niets aan. Dat kan en mag natuurlijk ook, ze ging superleuk met haar paardje om, ze hadden lol samen, daar gaat het toch uiteindelijk om.
pi_109211624
Kunnen paarden de lente in hun kop hebben? Finnegan was nogal explosief vandaag. Elke keer dat ik begon te draven, resulteerde dat in een bokpartij, levensgevaarlijk. :') Toen maar even gaan longeren, heeft hij zo ongeveer in rengalop door de longeerbak gesjeesd. :o Het schuim stond hem op de borst.
  zondag 18 maart 2012 @ 12:11:32 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_109227206
Hier zijn de paarden ook erg speels en vrolijk, volgens mij hebben ze de lentekriebels.
Mijn merrie is verdacht goedgemutst, het viel de andere stalgenoten ook al op. Normaal is ze niet zo van het raak me aan bij de meeste mensen, maar nu heeft ze het graag. Zal wel door het verharen komen, is dan wel erg lekker als iemand kriebelt ;)

Het is wel een beetje oppassen nu, ik speel erg graag met de haf los op het terrein(vaak na het werken, even lekker lol maken en ontspannen), dan rennen, springen en doen we samen, maar nu houden we maar even een paar meter tussen hem en mij als we gaan dollen ;)
Hij is ook wat stuiterig, maar dat is dan weer een mooi moment om wat nieuwe dingen aan te leren die ik nog wilde doen, maar een erg entho paard voor nodig heb.

De merrie wil ook nog weleens stuiteren, maar die is vrij beleefd, die doet dat niet als ze dichtbij je is, maar als ik haar over de lange zijde stuur en aangeef dat ze echt hard mag gaan dan ipv rustig aan moet doen dan knettert het ook wel even ;)
Ik vind dat zo mooi om te zien, mag dat graag, alleen niet onder het zadel, mooi op een paar meter afstand ;)
pi_109227679
Onder het zadel liever niet inderdaad. :') Ik ben benieuwd hoe dat straks met Finnegan gaat als hij meer op stal moet staan... Hij krijg in elk geval geen krachtvoer meer dan, heb Pavo Vital mineralenbrok besteld en een mineralenliksteen van Paard Natuurlijk.

We hebben ook zo'n voerbal gekocht. Ik denk dat ik daar dan wortel of selderij in doe.

Ik heb ook een Little Bit slowfeeder gekocht zodat hij lekker lang met zijn ruwvoer bezig is:

pi_109304200
Ghehe leuk hoor, paarden met lentekriebels :)
Die waar ik op rij is zo mega stabiel...ik heb nog nooit een enkele uitspatting gezien :')
Zelfs in de winter als alle paarden en pony's in de lws het op hun heupen hebben is dit friesje gewoon zichzelf...heerlijk O+
pi_109732239
Paardje vandaag verhuisd. :) Hij liep zonder problemen de trailer op (hoewel ik zelf best zenuwachtig was!) en heeft zich onderweg keurig gedragen. Zijn nieuwe thuis was wel even heel spannend. Hij heeft als een dolle door het land heen en weer lopen rennen en was kletsnat. Maar na een poosje ontdekte hij dat er gras groeide en toen was het klaar. :P
pi_109733536
Toch altijd spannend, zo'n verhuizing :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_109734198
Lang leve het gras ;)
Hopelijk heeft ie het naar zijn zin op zn nieuwe stekkie.

Ik heb sinds gister geen bijrijdpaard meer ...omdat ik hem gekocht heb en het dus nu mijn eigen paard is :D
pi_109735868
Gefeliciteerd! :)
pi_109736121
Das leuk, je eigen paard :D

Ik heb gisteren sinds een lange tijd, heel even paardgereden.
Nu heb ik toch best behoorlijke spierpijn. :')
Ook omdat ik vandaag moest werken (bijbaan: post bezorgen).
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_109754539
thnx :)

Ghehe owja die spierpijn is dan niet fijn nee
  zondag 1 april 2012 @ 11:31:43 #121
37769 erodome
Zweefteef
pi_109756964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:57 schreef Isegrim het volgende:
Paardje vandaag verhuisd. :) Hij liep zonder problemen de trailer op (hoewel ik zelf best zenuwachtig was!) en heeft zich onderweg keurig gedragen. Zijn nieuwe thuis was wel even heel spannend. Hij heeft als een dolle door het land heen en weer lopen rennen en was kletsnat. Maar na een poosje ontdekte hij dat er gras groeide en toen was het klaar. :P
Grinnik, gras werkt erg goed als kalmeerder ;)
  zondag 1 april 2012 @ 11:32:24 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_109756979
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lang leve het gras ;)
Hopelijk heeft ie het naar zijn zin op zn nieuwe stekkie.

Ik heb sinds gister geen bijrijdpaard meer ...omdat ik hem gekocht heb en het dus nu mijn eigen paard is :D
Feli!!!!!!!!!!!!!
Super zeg, welkom in de wondere wereld van de paardeneigenaar ;)
  zondag 1 april 2012 @ 11:33:03 #123
37769 erodome
Zweefteef
pi_109756996
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Das leuk, je eigen paard :D

Ik heb gisteren sinds een lange tijd, heel even paardgereden.
Nu heb ik toch best behoorlijke spierpijn. :')
Ook omdat ik vandaag moest werken (bijbaan: post bezorgen).
Elk jaar heb ik dat weer, hele winter niet gereden, in de lente weer oppakken. Pijn in je dijen krijg je dan ;)
pi_109759420
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Grinnik, gras werkt erg goed als kalmeerder ;)
:Y Het is gelukkig relatief 'arm' land. Het wordt niet bemest en gras staat niet erg hoog. Maar ik ga zijn gewicht wel nauwlettend in de gaten houden.
  zondag 1 april 2012 @ 13:06:15 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_109759758
Ik geloof niet zo in niet bemesten, je verliest dan vooral het goede van gras en het slechte niet of minder(fructaan bv wordt alleen maar erger als het gras niet in goede conditie is).
Liever uitgeroeit gras van een goede bodem dan kort onbemest gras.

Maar als ze niet erg gevoelig zijn voor hb of insulineresistentie dan kunnen ze wat gras wel hebben, idd buikje goed in de gaten houden, lekker aan het werk zetten, dan komt het wel goed. Niet teveel bijvoeren, alleen om evt tekorten in voedingsstoffen te verkomen.
pi_109759821
Ik heb Pavo Vital voor hem gehaald, mineraalbrok (100 gram per dag mogen ze daarvan). Verder krijgt hij op stal ruwvoer.
  zondag 1 april 2012 @ 13:14:01 #127
37769 erodome
Zweefteef
pi_109760029
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb Pavo Vital voor hem gehaald, mineraalbrok (100 gram per dag mogen ze daarvan). Verder krijgt hij op stal ruwvoer.
Die van mij krijgen ook die brokjes erbij, dan weet ik zeker dat ze alles binnen hebben wat ze nodig hebben.
De haf gaat straks weer een uurtje of 2 per dag op het gras, de kleine meid mag niet op het gras, die is al vet zat op alleen hooi en is gevoelig voor hb.

Ik vond het zelf niet fijn al dat gras hiervoor, maar met de haf was het wel te doen in princiepe(genoeg beweging om het buikje in toom te houden was wel nodig), alleen de kleine meid kon echt niet meer op het gras(zelfs met graasmasker op het randje van hb zitten). Maar al met al staan er paarden daar die er al jaren en jaren staan en die het hartstikke goed doen erop.
Het is gewoon even aankijken hoe het gaat, meestal komt het wel goed allemaal.
pi_109760400
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Elk jaar heb ik dat weer, hele winter niet gereden, in de lente weer oppakken. Pijn in je dijen krijg je dan ;)
Ik las dat je ook pijnlijke gewrichten hebt,
heb jij dat ook in je heupen?

Heel af en toe heb ik periodes (meestal in de herfst of winter) waar ik dan zo'n last heb van mijn heupgewricht dat het beter is om niet te rijden.
  zondag 1 april 2012 @ 13:32:56 #129
37769 erodome
Zweefteef
pi_109760721
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik las dat je ook pijnlijke gewrichten hebt,
heb jij dat ook in je heupen?

Heel af en toe heb ik periodes (meestal in de herfst of winter) waar ik dan zo'n last heb van mijn heupgewricht dat het beter is om niet te rijden.
De heupen maken idd dat ik niet kan rijden, rijden is dan zeer onverstandig, het voelt normaal al niet zo prettig dan, maar met 1 verkeerde beweging gaat het echt fout eventjes.
Heb wel last van meer gewrichten, maar niet zoals de heupen.
pi_109760762
Ja ik heb dan echt het gevoel dat ik iets ga forceren. :o
pi_110004382
Onze nieuwe stal heeft een 20x60-bak. Wow, wat een ruimte! Best relaxed! _O_
pi_110015466
Dat is lekker zeg :)
pi_110015745
Gister voor het eerst in gereden, ik voelde me bijna een beetje verloren. :D Sowieso hebben we op deze stal de bak (één van de twee) vrijwel altijd helemaal voor ons alleen omdat er maar veertien paarden staan waarvan zeven van de eigenares. Wat een luxe. :)

Finnegan kreeg gister Equest Pramox n.a.v. mesttest. Hij vindt dat spul blijkbaar héél erg vies. :D Hij heeft na het toedienen een half uur staan flehmen en weigerde dingen te eten die hij normaal heel lekker vindt. Sowieso heeft hij nog nooit een snoepje afgewezen. :')
pi_110032125
Lekker luxe hoor :)
Alhoewel ik ook niet mag klagen bij ons is 1 van de 2 bakken meestal ook wel leeg. De binnenbak als de les buiten is of andersom.

Ghehe arm beestje :)
  zondag 8 april 2012 @ 11:32:31 #135
37769 erodome
Zweefteef
pi_110051430
Zo'n mooie bak hebben wij niet, maar we kunnen dan wel weer verschillende stukken van de pp afzetten, dat is ook wel leuk.
Zo hebben we een mooi pad rond een klein weitje, dat is leuk om de paarden even echt goed te laten kletteren, zelf op het weitje gaan staan(kan ik een kleinere cirkel maken met rennen, is wel zo prettig ;) ) en dan lopen zodat de paarden er keihard achteraan komen.

Zou wel lekker zijn trouwens zo'n grote bak, zeker bij de haf, want hoe kleiner de ruimte, hoe meer hij het niet zo nuttig vindt om erin te bewegen.
Zo ooit begonnen in een wat kleinere roundpen, netjes volgens de regels, maar laat ik nu net een paard hebben dat cirkels saai vindt en kleine ruimtes ook. Dat werkte dus helemaal niet zo goed, hij deed wel wat er gevraagd werd, maar geen stap harder dan hoogstnoodzakelijk was en motivatie 0,0.
Toen overgestapt naar een grote bak, wat een verademing voor ons beiden.

Met de merrie is een kleinere ruimte wel ok, zeker voor het los werken met haar, die vindt het niet zo erg om keer op keer op hetzelfde punt te komen, die kan die vastigheid die een kleinere ruimte biedt wel gebruiken. Maar de haf vindt dat dodelijk saai, been there, done that, got the t-shirt zegt hij dan, boringggggggggggggggg.

We hebben dan wel grotere ruimte's, maar als ik echt ruimtes afzet dan hebben we niet zo'n grote ruimte als die 20-60 bak. 20-40 is het grootste ongeveer.(het pad is dan wel groter, maar dat is een pad van aan de ene kant een meter of 5 breed en de andere kant 3 a 4 meter breed, zal een meter of 100 lang zijn aan de lange zijde).
  zondag 15 april 2012 @ 11:56:21 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_110344611
Gisteren nog even naar de equi-day geweest, mooi boek van klaus ferdinand hempfling gekocht en wat bitloze optomingen voor het mennen bekeken.
Dat daar niet gekocht, dat bestellen we als we de juiste maten hebben genomen ;)
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2012 @ 20:55:44 #137
372089 KimD1991
Save a horse, ride a cowboy
pi_110412802
Ja ik meld me ook hier ! Heb al bijna een jaar mijn eigen paardje(niet eerder tijd/geld voor gehad om er goed voor te kunnen zorgen). Dus nu al een poosje een kruising Quarter met vanalles. Raya is dus gewoon een Quarter horse merrie met wat kortere benen :)
Ze is bijna 13 en sinds een paar jaar western beleerd. Wil deze zomer gaan beginnen met een oefenwedstrijdje.
Nou dat was het wel :) Vragen?(voelt als een spreekbeurt)
pi_110419018
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:56 schreef erodome het volgende:
Gisteren nog even naar de equi-day geweest, mooi boek van klaus ferdinand hempfling gekocht en wat bitloze optomingen voor het mennen bekeken.
Dat daar niet gekocht, dat bestellen we als we de juiste maten hebben genomen ;)
Ik vond EquiDay de vorige keer een beetje teleurstellend. Ga dan liever naar Horse Event, of beter nog, Equitana. _O_
pi_110419051
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:55 schreef KimD1991 het volgende:
Ja ik meld me ook hier ! Heb al bijna een jaar mijn eigen paardje(niet eerder tijd/geld voor gehad om er goed voor te kunnen zorgen). Dus nu al een poosje een kruising Quarter met vanalles. Raya is dus gewoon een Quarter horse merrie met wat kortere benen :)
Ze is bijna 13 en sinds een paar jaar western beleerd. Wil deze zomer gaan beginnen met een oefenwedstrijdje.
Foto's? :P Ik zie nu een soort teckelpaard voor me. :+
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:22:11 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_110429905
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vond EquiDay de vorige keer een beetje teleurstellend. Ga dan liever naar Horse Event, of beter nog, Equitana. _O_
Moet er wel heen, stalgenootjes aanmoedigen, mensen van clinicks weer even zien e.d. ;) Als dat niet zo was was ik denk ik niet gegaan.

Qua demo's was het wel wat anders deze keer, het thema was hoe bekijk je sport op een nh manier.
Er was bv een grand prix amazone, een belgische, die samen met een parelli instructeur kwam vertellen wat parelli heeft betekend voor haar kijk op paarden en heeft veranderd hoe ze paarden traint.
Mansour was er met een leuke springclinick/demo, wel wat meer beginnersniveau, maar dan hoe je de springsport op een nh manier aanpakt.
Een hele mooie trailerloading sessie met een paard die problemen had met trailerladen, waarbij iedereen 10 trailerlaadtips meekreeg naar huis.

Verder niet heel veel meegekregen van de demo's e.d., veelste veel gekletst.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:23:09 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_110429933
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:55 schreef KimD1991 het volgende:
Leuk, welkom!

Ga je western wedstrijden rijden dan en zo ja wat voor?
pi_110435162
Finnegan wordt vandaag 7 jaar! :)
pi_110446514
@Erodome, welk boek van klaus ferdinand hempfling heb je gekocht?

Nooit op equi day geweest, mar horse event was afgelopen jaar wel leuk, dus daar ga ik dit jaar ook weer heen :)

@Kim, welkom en leuk :) western rijden wil ik altijd nog eens uitproberen :Y
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:13:22 #144
37769 erodome
Zweefteef
pi_110455213
Niet ik zoek het paard, maar het paard zoekt mij heb ik gekocht. De boodschap van paarden had ik al, hierna wil ik dan natuurlijk paardrijden van hempfje er nog bij en dan heb ik mijn paardenboekencollectie wel compleet denk ik.
Alleen de monty roberts haal ik er dan weer uit, dat is niet mijn ding.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:13:38 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_110455227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:47 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan wordt vandaag 7 jaar! :)
Worteltjestaart voor fin!
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2012 @ 18:18:42 #146
372089 KimD1991
Save a horse, ride a cowboy
pi_110495324
Hihi nee geen teckelpaard :D

Dit is mijn kleine dondersteen. Ze is niet eens gek klein hoor(en ik niet heul groot) dus werkt perfect en zou niet meer zonder kunnen ! Wil wel een keer een oefenwedstrijd doen en dan is het zien hoe het gaat :) Ze is niet de makkelijkste en dat maakt haar juist zo leuk.
De eerste foto is mijn nu 6 jarige pete kindje. Zijn eerste keer op een paard en na twee rondjes had meneer de handen van de knop en ging zelf sturen :D
pi_110495429
Wat een leukertje!
pi_110557009
Finnegan moet maandag naar de tandarts. Hij heeft haken op zijn tanden en daardoor kauwt hij zijn wangen kapot. ;( Er was dus een duidelijke reden dat hij zijn bit ineens liever niet meer in wilde. Nooit denken dat een paard 'zomaar ineens dwars is'. :)

We hebben een hele leuke verzorgster voor Finnegan gevonden, een meisje van achttien dat de opleiding paardenhouderij doet. Ze gaat hem twee dagen per week rijden & verzorgen. :)
pi_110703634
Hallo, ik meld me hier ook! :W

Dit is Wieke, mijn (net) vijfjarige Friese merrie v. Ymte 407 (vv Fetse, vm Leffert), ik rijd haar vooral recreatief, lekker de bossen in. Buiten rijd ik haar steeds vaker bitloos, gaat heel goed! Sinds een aantal maanden hebben we serieuze dressuurles dus moeten we aan de bak! Wat steeds beter gaat, ze pakt het allemaal heel fijn op.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_110728423
Wat een leukerd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')